Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -Solt-

    veterán

    válasz Cifu #35 üzenetére

    Ki felelős akkor miért?

    Is-is. :) Ludasak ők is ez egyértelmű, de egy kevesebb korláttal rendelkező API-ból legyenek bármilyen suták, ők is többet tudnának kihozni. Olyan ez mint amikor egy rossz sofőr is gyorsabban tud menni egy lényegesen jobb autóval, de ettől még nem lesz ő sem ügyesebb. :)

    ArmA2 alatt 5 km volt emlékeim szerint, de az még DX9, ott még rosszabb a helyzet. A 10 km-s látótáv sok mindenhez jól jönne, a távoli megfigyelésektől kezdve a csapásmérők normális használatáig, de igazából már az előrelépés lenne, ha egy 4.4GHZ-s 4770K mellett nyugodtan fel lehetne húzni 5 km-re úgy, ne essen be 60 alá az FPS, és a látvány is maradjon. Ez kellene ahhoz, hogy az ArmA kínálta összhaderőnemi képességeket nagy területen ki lehessen használni. Ettől más mint a többi zúzda, ahol egy pár négyzetkilométeres darálóba sűrűsödik páncélostól a vadászgépig minden. ( Agyfaszt kapok ettől :) ) Jelenleg ott tartunk, hogy egy tisztességes mesterlövész küldetést sem lehet végrehajtani! :) ( na jó, ez egy picit túlzás volt )

    De ez a BiS bűne...

    Annyiban, hogy nem jutottak el a DX11 határáig sem, de ettől még a DX11 limitjei megmaradnak. Viszont már az nagy előrelépés lehet a számunkra, ha a DX12-vel legalább idáig eljutnak. Persze kékhalálok nélkül! :DDD

    Még jön egy DLC, szóval 2 éven belül ArmA4 biztos nem lesz.

  • -Solt-

    veterán

    válasz Cifu #28 üzenetére

    "A látótáv esetén ahogy írtam, a megjelenített objektumszám a kritikus pont"

    Mint ahogy a DX11 esetében is! :) Ha jól emlékszem, ez a szám egy modern motor esetében 3-5000 parancs képkockánként, míg a nagyok képesek megközelíteni a 10000-s számot. Na most, ha abból indulok ki, hogy a BIS motorja minden csak nem modern, plusz ők sem tartoznak a nagyok közé, akkor ez a rajzolási parancs szám inkább közelít 3000-hez mint az 5000-hez.

    De egyébként kb ugyanarról beszélünk, a különbség csak annyi, hogy ezt te teljesen a BIS nyakába varrod, ha jól értem, én pedig nem teljesen, mert szerintem maga a DX11 is nagy szerepet játszik ebben.

    A CryEngine valóban szép meg jó, de milyen látótávval dolgozik? 1 Km-s látótáv mellett az ArmA-t is be lehet úgy állítani, hogy fix 60 FPS-l elég szép látványt adjon. Megnézném mi a helyzet náluk 10 km esetében. No meg azt se feledjük, hogy más a költségvetésük, ezáltal az optimalizálásra fordítható idő/pénz is.

    Az utolsó bekezdést meg tudom érteni, én is számon tartom több olyan húzásukat amiért köröm nőhetne a pöcsükre, de emellett azt is el kell ismerni, hogy mostanában egész jól állnak a kérdéshez. Mindenesetre az tény, hogy én is csak akkor fogok ebben hinni az ő esetükben, amikor lényegi bugoktól mentesen 10 km-s látótávval játszhatom az ArmA 3-t DX12 alatt! :)

  • -Solt-

    veterán

    válasz Hiftu #19 üzenetére

    Az várható volt, hogy a többség egyrészt nem fog fejest ugrani a DX12 legmélyebb bugyraiba, másrészt nem fogja (ha esetleg tundá akkor sem) az NV-t vállalhatatlan helyzetbe hozni.

    Ettől függetlenül nem hiszem, hogy nem jön össze az AMD-nek a korai fejlesztés. Már azzal nyertek, hogy javul mind a CPU-k, mind a GPU-k teljesítménye, mivel megszűnik a klasszikus értelemben vett driver, ami DX9/11 alatt az ő termékeiket negatívabban érintette. És akkor még ott a VR, amire jelen állás szerint csak nekik van normálisan működő szoftveres válaszuk.

  • -Solt-

    veterán

    válasz Cifu #11 üzenetére

    Amióta DX11-re váltottak sokat javult a helyzet, de a látótáv növelése most is drasztikusan felzabálja a CPU-t, ez nem az a kategória, amit optimalizálással el lehet tüntetni. Ha egy erősebb CPU-val 3 km alatt maradsz, akkor semmi gond nincs. Jól is néz ki, és a GPU is szépen dolgozik.

    Jó példa a BF4. Ott nem beszélhetünk szar optimalizálásról, mégis erős CPU limit van például multiban, pedig ott nem nagyon van a látótáv 1km felett, sőt. Ezen ugye sokat segített a Mantle, az FX tulajok elég erős javulásról számoltak be.

    Az tény, hogy a BIS nem az optimalizálásáról híres, de ettől függetlenül a Real Virtuality motorra elég erősen ráfér a DX12. Egy twitter bejegyzésben már az egyik fejlesztő elég nagy javulásról számolt be. (Igyekszem megkeresni) Mondjuk az esetükben már az is meglepő, hogy ilyen hamar reagáltak erre az egészre. Nagy összegben nem fogadtam volna arra, hogy a következő 2-5 évben átállnak. :)

  • -Solt-

    veterán

    válasz Cifu #6 üzenetére

    Lehetett volna jobb ez tény, de ha belegondolsz, hogy ArmA esetében a 10 km-s látótávban mennyi objektum van, akkor oda már kevés a tökéletes optimalizáció is.

  • -Solt-

    veterán

    válasz Habugi #3 üzenetére

    Én is emiatt várom!!! :DD

    Viszont már látom magam előtt, ahogy pár játék esetében a kezdeti alapfunkciók miatt nem lesz lényeges FPS különbség a DX11 vs DX12 között, és emiatt már kezdődik is a fikahadművelet! :)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés