Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cucka

    addikt

    válasz Nekomajin #3 üzenetére

    a "tudományos ismeret" kategóriába nem csak a buborékrendezés meg a logikai kapuk tartoznak, hanem például a programok általános működése és felépítése
    Nincs olyan tantárgy, sem pedig tudományág, hogy "programok általános működése", ez színtisztán felhasználói ismeret. Annak, hogy pl. általában hogyan kell használni egy szövegszerkesztőt, semmilyen tudományos aspektusa nincs.

    Ezzel szemben a compsci, ami már tudomány, na az elsősorban matematika. Tételek, bizonyítások, levezetések, nagyrészt papíron megy, megértéséhez egyetemen tanított matematikai ismeretek szükségesek és az égvilágon semmi köze nincs a mindennapi számítógép-használathoz.

    Abból a szempontból teljesen mindegy, hogy az új kerettanterv egyikre se ad lehetőséget.
    Igen, csak hogy ez, amit a cikkben írnak, rossz elgondolás. Az emberek többségének akkor sem tudnád tudományos aspektusból rendesen tanítani az informatikát, ha korlátlan óraszám állna rendelkezésre. Az új kerettantervvel nem az a baj, hogy nem eléggé hangsúlyosak a comp-sci elemek, hanem hogy nem ad időt a gyakorlásra - az informatika pedig a mindennapi életben gyakorlati ismeret, amit egyféleképpen lehet elsajátítani - nagyon sok gyakorlással.
    (Egy hangszeren sem úgy tanulsz meg játszani, hogy rengeteg zeneelméletet tanulsz, hanem úgy, hogy rengeteget gyakorolsz.)

Új hozzászólás Aktív témák