Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hogy lenne igaz az összes DX11-es játékra ... mondj még egy olyan DX11-es játékot, ami teljesen sík felületeket bont fel milliónyi háromszögre. Ez az erőforrás nagyfokú pazarlása. Vannak nem túl jól megírt DX11-es játékok még, mint a Lost Planet 2, de az legalább nem a gépigény növelésére ment rá, hanem szimplán hoztak pár logikátlan döntést a fejlesztők.
Vannak mesterien kivitelezett DX11-es játékok, mint a DiRT 2/3, az F1 2010/2011, a Shogun 2 Total War, a Deus Ex: Human Revolution, az Oil Rush, a Battlefield 3, a Civilization V, az Aliens vs. Predator és a BattleForge. Ha ennyi fejlesztőnek sikerül, akkor annyira csak nem nehéz. Mellesleg a többi játék sem elrontott, csak annyit nem fektettek be a fejlesztésbe. A Crysis 2 ami el van rontva. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Egy tool az semmit sem ér, amíg a tesszellációt egységes paraméterrel állítja a motor. Egy külső program arra képes, amire a motoron belül a kapcsoló lehetőséget ad. Valakinek könnyű elfogadni, hogy mesterséges trükkökkel kényszerítenek gépvásárlásra, míg más nem szereti, ha hülyének nézik. Maradjunk annyiban, hogy okkal vannak felháborodva az emberek. A következő lépés az lesz innentől, hogy DLC-ben jön a performance pack, amivel megmarad a grafika minősége, de gyorsabb lesz a feldolgozás.
Viccesnek hangzik, de ezek után el lehet képzelni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ja ... és vele kikapcsolod a hasznos tesszellálást és a POM-ot is. Ez úgy lenne jó, ha a haszontalan tesszellálás lenne kikapcsolható, de az meg önmagában nem az.
(#394) raus: A cache-re ECC kell, de az ezer éve megvan mindegyikben. A paritás védelem a fő sínekre vonatkozik, mint a Hyperstransport. Ezt vezette be az AMD az Athlon 64-ben. Nagyjából ugyanezt az Intel a QPI-jal vezette be 2008-ban a Nehalemben. Ezek előtt is volt egyébként megoldás az adatok hibátlan forgalmára. Nyilván más amikor az MC ott van a prociba integrálva. Tény, hogy az AMD ezt 5 évvel hamarabb meglépte, így hamarabb kellett gondolkodni az IMC implementálásának nehézségein is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
fatallerror #316 üzenetére
Az a két extra, amit bevezet hasznos. A többi pedig főleg hasznos, mert DX11-es karikon is működik. Ingyen muníció mindig lájk ...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
fatallerror #314 üzenetére
Megnéztem a demók által használt helyeket GPU PerfStudio-val.
(#313) Löncsi: Sajnos lehet őket úgy is használni, hogy azok ártsanak. Ez a fejlesztő felelőssége, meg akitől kapta a Nokiás dobozt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az azért van, mert a driver újabb. A 8.96-tól jönnek a teljesítmény boostok a GCN-hez. Ezeket a HD 7800 drivere már megkapta.
Ez a Crysis 2-re is igaz, csak ott a sík felületet bontjuk fel milliónyi háromszögre. Értelme nincs, de a terhelést azonos oldalról adja. Az persze benne lehet a pakliban, hogy a Radeon Gen 9 tesszellátorának borzalmasan jó a vertex reuse képessége. Ez a Crysis 2-ben szintén nagy kincs tesszellált és totálsík felületek mellett. Azért valljuk be zömében ebből áll a program DX11 része. Tök sík felületeket tesszellálgat. Ezért teszteljük a Central Park demót, ahol minimális a tesszelláció.
(#311) Löncsi: A driver még kérdéses a linkelt teszt alapján. Én még a 285-össel tekertem. Lehet, hogy nincs semmi probléma, csak egy új driver kellett.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
fatallerror #307 üzenetére
Gondolom. A HD 5750 kb. úgy teljesít mint egy GTX 460 az Alan Wake alatt. Ez az amit nem értek.
Ha ennek technikai indoka van, akkor ok, de ha csak nem optimalizálták GeForce-ra, akkor már más a helyzet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
DX9-re nem szívesen mennénk vissza. A Warhead DX10-es, szóval az mehet szvsz.
A Witcher 2-t néztem. Az a baj vele, hogy egy effekt, ami terheli. Ez az übersampling. Ha azt kilövöd, akkor már nem éppen terhelő. Emellett nem olyan egyszerű benne mérni.
A Skyrim nagyon CPU-limites, ami nem csoda, mert két mag only, de annyira nem jó helyzet ez. A mérés szintén körülményes. Ezekkel az a baj, ami miatt a Dragon Age 2 kikerül. Túl sok a véletlen elem a normál gameplay mellett.(#300) fatallerror: Megnéztem már. Alkalmas lehet, de abnormálisan gyorsak benne a Radeonok. A saját mérésem szerint a szomszéd GTX 460-ja feleannyit teljesít, mint a HD 5850-em. Amíg ki nem derül, hogy ez miért van, addig partvonalra került.
(#302) Logen88: A tényleges megjelenés napjára megpróbáljuk összehozni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
fatallerror #298 üzenetére
Arra sajna nincs kapacitás.
Kilenc játékot gondoltunk a tesztekbe. Ezeket váltogatjuk az újabbakkal. Persze néha a váltás nem jön össze. A Dragon Age 2 például megy. Megpróbáltuk, de nem a legjobb mérésre.
(#297) Hohocali: A HD 7800 ugyanazokat a szolgáltatásokat támogatja, mint a HD 7900. Csak a teljesítmény a különbség.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Crysis 2-ben vannak olyan részek, amelyek a Heaven terhelését meg sem közelítik.
Valószínű, hogy ilyen részt választott a TPU. Ezek tipikusan annak az igénynek felelnek meg, amit az AMD kidolgozott. Bonyolult a felület? Egyszer fel kell bontani, majd mehet a komplex rész a cache-be. Innentől kezdve az AMD rengeteg munkától kíméli meg a rendszert, hiszen csak betöltik a korábban felbontott részt, eközben a régi termékek ezerrel dolgoznak minden egyes képkocka számításánál ugyanazon.
Jól van. Ha a Warheadre van igény visszaválthatunk. Amúgy is szar a Crysis 2 bencmark toolja. Úgy nézem már ketten támogatjátok a Warheadet.
Az én ötletem volt az a Crysis 2, de nem gondoltam, hogy ennyire el van perecelve.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A magórajel. Mondom a TPU olyan helyzetben tesztelhet, ahol rengeteg a tesszelláció. Itt a fő tényező az, hogy a HD 7870 gyorsabban csinálja a tesszellálást. Mindegy, hogy másban nem gyorsabb, ez a döntő a teszt körülményei között. Ezért kell figyelni a Crysis 2-re, mert a mesterséges gépigény, és a mesterségesen agyonerőltetett tesszellálás erősen elpiskótázott eredményeket szülhet. Az adott körülményekben igaz, de a játék egészére már nem. Sokat gondolkodunk mi is, hogy visszaváltunk a Warheadra, csak nem tudom, hogy mit szólnának hozzá az olvasók.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Crysis 2 nem valami jó program a tesztre. Túl sok múlik a tesszelláción és a resztermotoron. Itt az AMD óriásit lépet előre. Főleg a rendszer működése szintjén. Az a helyzet, hogy amíg az NVIDIA és a régi kártyák ezerrel bontják fel a háromszögeket, addig az AMD az új tesszelációs motorral csak betölti a mentést és kész. Ezzel persze nemcsak időt takarít meg, hanem felmenti a tesszellációs motort a munka alól, így máson dolgozhat. Az NVIDIA ellen fordították a saját fegyverüket. Ha sok tesszelláció van a tesztelt jelenetben, akkor az új generációs Radeon verhetetlen. Abból, hogy a HD 7800 és 7900 ennyire egymás nyakán van arra következtetek, hogy a TPU olyan részen tesztelt, ami nagyon sok tesszellációt használ. Itt a termékek egyéb részei nem számítanak. A teljesítmény a magas magórajeltől függ.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A HD 7900 mozgástere marad a tuning, az Eyefinity és a profi részleg. A Dual-BIOS például csak a Tahiti kiváltsága, így aki nagyon bütyköl, és biztonságban akarja tenni úgyis a HD 7900 mellett dönt. Eyefinity-hez kell 3 GB VRAM. A DP esetében pedig sokkal jobb a Tahiti, mivel 1/4-es, míg a Pitcairn és a Cape Verde 1/16-os.
Vannak még különbségek, amik miatt inkább ezeket választja pár user. Mindenesetre a JPR kutatása szerint negyedévente 3 millió 300 dollár feletti VGA fogy (és ebből a 300-400 dolláros réteg jelenti a tömeges vásárlást). Nem valami sok a teljes 16 millióhoz képest. 400 dollár felett messze 1 millió alatt van a negyedéves eladás. Az NVIDIA például pont ezért koncentrálja itt a fejlesztéseke professzionális szintre. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az új jóval jobb. Nézd az űrhajó vezérlőképernyőit. A régivel elvesztek a részletek, ráadásul az új megoldás temporálisan stabil (sajnos ez csak mozgásban látszik). Szintén nagy hibája a post-process AA-knak a szövegek kezelése. Ebben is javult az új eljárás. Direkt úgy fényképeztem, hogy látszódjon a képen egy szöveg, igaz, hogy csak egy szereplő neve, de a lényeget mutatja.
Az MLAA 2.0 technikailag az SMAA-ra hajaz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a dollárt érdemes itt nézni, hanem a kategóriák leosztását. A Cape Verde egy jóval kisebb GPU, mint a Juniper, és mégis elég magas áron jött. A Pitcairn szintén kisebb, mint a Barts és árban több. A Tahiti szintén kisebb a Caymannél, és árban szintén több. Mindegyik termék drágább MSRP-vel érkezett, mint anno a leváltott lapka. Ezt azért csinálják így, mert könnyebben beveszi az ember gyomra az áremelést a termékskála leváltásánál. Ezen a fórumon átlátják, hogy összességében emelkedik az árazás, de egy átlagember nem látja. Azt viszont egy átlag vásárló is látná, ha hirtelen minden VGA-ra dobnának egy 50-est. Szimplán ez egy bujtatott áremelés alkalmazkodva az VGA iránti csökkenő igényekhez. 2012 sem lesz ebből a szempontból jobb sajnos. Főleg nem úgy, hogy megy az Ultrabook marketinghenger, és nem rakhatnak bele a gyártók MXM modul-t, vagy ott az LCD-PC, amit szintén az Intel szabványosított úgy, hogy ne kerülhessen bele MXM modul. Az is egy érdekes kérdés, hogy a vásárlások visszaesése mennyiben az igények, és mennyiben az új szabványok szerinti limitációk eredménye.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak 12%-ot esett a piac Q3-ról Q4-re. 30% fölött van az éves visszaesés sajnos. De ezt a JPR már korábban megjósolta. [link] Meglepetésként nem ért tehát senkit, így ebből a szempontból a befektetők is tudták, hogy ez lesz. A bevételek nem estek 30%-ot. Ott jóval kisebb visszaesés történt, szinte alig mérhető. Pontosan azért, mert a VGA-k árazása emelkedik. 2012 ebből a szempontból szintén vízválasztó lesz, de ezekkel az árakkal szerintem ismét lehet tartani a bevételeket.
(#132) hackeeeee: Ez a jövőtől függ. A piac nagyon vérszegény, de a gyártók elégedettek ezekkel a bevételekkel. Ebben nyilván az is benne van, hogy a jövőben nem teljesen úgy gondolnak a VGA-kra, mint a PC kiegészítőjére, hanem mint a gyártó saját platformjának kiegészítőjére. Ez a gyártóknak abból a szempontból jó, hogy ha veszel egy VGA-t, és annak akarod az összes szolgáltatását, akkor az adott gyártótól kell venned az APU-t is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az árakat azért emelgetik, mert egy év alatt 30%-kal estek a VGA-kra az eladások. Az áremelés az egyik dolog, amivel ezt a bevétel frontján kompenzálni lehet. Azért lépték meg ezt az új generációnál, mert ezt így könnyebb eladni, mint a régi generáció hirtelen áremelését. A régi gen kimegy, és maradnak az új termékek ezeken az árszinteken.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Házimozi belépő szinten
- Android szakmai topik
- NTFS, exFAT, FAT32 – Melyiket válaszd és miért?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Lenovo 3000 és IdeaPad notebookok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Linux kezdőknek
- Nintendo Switch 2
- További aktív témák...
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E7440, E7450 / SZÁMLA + GARANCIA
- Samsung Galaxy S6 Lite (2022) , 4/64 GB ,Wi-fi
- PlayStation Plus Premium előfizetés 3291 Ft / hó áron!
- Dell USB-C dokkolók: (K20A) WD19/ WD19S/ WD19DC + 130W, 180W, 240W töltők
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest