Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gbors

    nagyúr

    válasz VaniliásRönk #393 üzenetére

    cizelláljuk még egy kicsit :)

    a hyperthreading úgy van, ahogy írod, de nem kell rá feltétlen optimalizálni. akkor jó, ha a végrehajtó egységek valamilyen szűk keresztmetszet miatt (pl. memória-elérés) nincsenek kihasználva. in-order processzoroknál istenkirály, out-of-order esetén sokkal kevésbé (x86 CPU-k ugye már elég régen ooo-k). amiért mégis jó, az pl. az, hogy az igénytelenül megírt, de több párhuzamos szálat kezelni képes programokon kvázi-optimalizál. pont ezért jó játékra :D

    az fx-ben majdnem minden annyi, ahány modul van, csak modulonként két integer végrehajtóval. ez akkor jó, ha sok-sok integer műveleted van, amit ráadásul tud is etetni az egy modul (meg nem mondom, ennek mi a pontos feltétele). ettől pont kevésbé kiegyensúlyozott ismeretlen workload esetén, viszont valóban kiszámíthatóbb, ha tudod, hogy integer- vagy float-erős a szoftver.

Új hozzászólás Aktív témák