- iPhone topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
Hirdetés
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
jpisti
senior tag
( A nagy olaj fogyasztású példák valszeg az 1.9 Pd szívó vagy turbó változatai ennek az ősrégi 8 szelepesnek akkora a karternyomása, hogy képes 15000 km-en akár 1 litert is benyalni. azért ellenpélda is akad pl.: az enyém. Jelenleg 17000 km-nél tart az augusztusi olajcsere óta. (összesen 32000) és még kb az 1/5 ét ette meg annak a mennyiségnek aminél már utána öntenék.)
a tiédbe is dodi...
[ Szerkesztve ]
A vok és a vagyok között pontosan egy "agy" a különbség!
-
VR6-Fan
veterán
vettelek elvileg.
jpisti:PD-ből nem volt szívó.
szvsz egy jó TDi kevesebb olajat fog 15000-30000km alatt meg enni mint egy PD TDi, ez a tapasztalatunk, de persze itt is közre játszik az user's lába.
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
jpisti
senior tag
válasz VR6-Fan #6653 üzenetére
A kis áruszállítókba építették SDI (Saugdiesel Direct Injection. Közvetlen befecskendezéses szívódízel.) motorkóddal. Létezett 1,9 és a mai napig létezik 2,0 és 2,5 változata is. A vw konszern már vagy 10 éve nem gyárt hagyományos befecskendezőszivattyús (adagolós) diesel motort. Helyette a PD (Pumpe Düse. Szivattyúfúvóka) rendszert alkalmazzák ami egy rendkívül nagy nyomásokon működő alapvetően mechanikus rendszer.
Viszont a közös nyomócsöves rendszer fejlődésével idejétmúlt és drága megoldásnak bizonyult. Ezért szépen lassan befejezik a gyártását és a PD motorokat felváltja a CR. Az, hogy a két motor (mármint például az 1,9 Pd TDi és az 1,6 CR TDi) között mekkora generációs eltérés van az az azonos teljesítményből is jól látszik. (OK-OK az 1,9 csak 8 szelepesa másik meg 16, de akkor is a csaknem 20%-os lökettérfogati előnyt a dupla szelepsor egyedül nem képes behozni.)
Az olajfogyasztást alapvetően nem az üzemanyag-ellátó rendszer befolyásolja. A Turbó megléte vagy hiánya már sokkal inkább, a karternyomás, a hűtés, a belső súrlódás, az igénybevétel stb... ezek mind együttesen. (például ismét a 1,9 Pd TDi vs. 2,0 Pd TDi: a kétliteres karternyomása jelentősen kisebb mint a kistestvéré és emiatt -dacára a dupla szelepsor általi plusz tömítési hibalehetőségnek- szinte egyáltalán nem az olajfogyasztásáról híresült el mint a kis tesó.Egyébként azt tudod -e hogy a nicked "VR6" része pontosan mit jelent? Sokan azt hiszik, hogy a "VR" motor egy "V" motor, pedig ez csak egy "elméletileg V de gyakorlatilag soros azaz R" motor ami a kicsi kb.: 15°-os hengerszög miatt lehet V motor de mégis egy soros motorra jellemző felépítés.
Végezetül: nem kioktatni akarlak benneteket. Viszont nyugodtan tarthattok "ökör"-nek én eddig is szépen megéltem a szaktudásomból.
Ha megtiszteltek azzal, hogy "meghallgattok" annak csak örülök.
Béke!A vok és a vagyok között pontosan egy "agy" a különbség!
-
#00809728
törölt tag
JPisti!
Te voltál aki feljőtt kőzénk és egyből állítottál olyant amiről se tapasztalatod se ..
Feljőttél ide és minden kérdezés és állítás nélkül ezt beírtad.
Barom" az is aki ezekbe a modern olajokba mindenféle adalékokat
Majd jőtt ez tőlled: 18 éve vagyok a szakmában és talán még nem láttam eleget...Legalább kérdezősködnél ne egyből dur bele bum én ezt leírom mert én ugy gondolom.
Régi hsz-t el kéne párat olvasni van némi elentmondó abban ne használj adalékot és társaiban.
Engem nem fogsz meggyőzni és kérlek ne is tedd.Üzemanyagfejlesztő laborban melozom 17éve ott kiprobáltam olajakat ill adalékokat -50 ill +90fokban nyári ill téli gázolajban,etanol és társaiban.
Én mondhatom az ellenkezőjét meg állíthatom de nem ugy teszem aki ilyent ír az BAROM
Sajna azt nem mírhatjuk,hogy nem halgatunk meg mert ez egy forum ide bárki bármikor feljőhet és írhat.Csak győződjőn meg mit ír.Állításodat kb ahoz hasonlítottam én zainoval polírozom ill waxolok.Majd probálok pár emberkét arról meggyőzni miért is jó.Erre feljőn egy 'ujonc" és beír egy ilyent :
Polírozásra ciff suroloszer ,waxra: méhviasz.Na loolErre most mit lehet írni.Igazából csak ennyit LEGYÜNK MÁR OKOSABBAK MINT EGY 5-es.
Név nagybetű...[ Szerkesztve ]
-
#00809728
törölt tag
Kérdés bárkitől.
Valaki hallott már olyanról,hogy prolong ill metabondtól megszorult a motor és beállt vagy annyira felnemesitette a apró pici kis olajcsatornákat,hogy az olaj nem tudott eljutni ahova szeretett volna?
Én ezeket minősitem csak adalékoknak.[ Szerkesztve ]
-
Zsubi
őstag
válasz #00809728 #6656 üzenetére
Én olyanról halottam(láttam) hogy egy illető adalékot öntött az motorolajba (nem tudom hogy milyen típusút) és annyira feloldotta a motorban lévő szennyeződéseket és lerakodásokat hogy a hidrotőkék eltömődtek tőle (szinte nem volt szelep hézagja) és olajcsere sem segített rajta hanem csak a hidrotőke csere
Az biztos hogy én nem öntenék semmiféle adalékot az autómba nem ez miatt amit leírtam hanem csak úgy általában[ Szerkesztve ]
-
VR6-Fan
veterán
VR6 kapcsán....
[link][link] remélem tudod hogy mi van a képen és hogy milyen kocsiban van..ill az elmúlt néhány év munkáiból szemezgetek neked egy kicsit:
[link]
[link]
[link]
[link]utolsó pár kép..csak picit vagyunk elismertek a hazai VW-s világban, de nem számít igaz olajkályhákkal nem foglalkozunk komolyabban.
az SDI emlékeim szerint még a hagyományos TDi rendszere épül és nem PD-re.
és hidd el akinek VR6-osa van vagy volt már nálunk vagy elfog jutni
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
#00809728
törölt tag
válasz fekeandras #6659 üzenetére
Pld mit?Láttad is vagy csak ez olyan "zuhanyhírados"
-
rob210
nagyúr
válasz fekeandras #6659 üzenetére
Pedig hidd el, hogy jók én a remetal nevű /ukrán-orosz / csodaszert szoktam beletenni.
Érezhetően jobban megy a kocsi és halkabb a motor.
Renault power
-
fero02
veterán
Ha vkinek lenne eladó olcsó alu felnije (vagy tud ilyenről), akkor kérem ne tartsa magában.
Lehetőség szerint 15", de akár kisebb is jó lehet, viszont csakis 4*100.Illetve ha tud vki sérült (repedt, törött) felnit azt posta áron átvenném.
[ Szerkesztve ]
-
#00809728
törölt tag
-
#00809728
törölt tag
válasz fekeandras #6659 üzenetére
Hy!
Nem tudom ,hogy ki miben hisz és mit látott ill saját "bőrén" ill autóján mit tapasztalt de ez olyan mint a chokitó reklám.Ronda de finom.
Apósék cégénél 2.5d mitsuk 7személyes kisbuszok voltak.Mindegyik brigád kapott 1-1 db-ot.7db volt amiket még ujonnan vettek.
Metabondos kezeléseket kaptak elsőre egy flakon majd 2 ill 3 olajcserénél már csak feleseket.A kőtelező szervizen kivül semmi kőtlségük nem volt.Viszont voltak renault ill mazda kiteherek is azok is ujak voltak de vagy kifogtak valami hibás féléket de sorba adták be az unalmast.
Nem tudom,hogy ez az adaláknak köszönhető -e vagy nem.
Mitsukat közben eladták 300.000km környékén és a saját embereik vették meg mai napig hajtják őket közel 500.000km.Mazda és a renault közben szétbontodott.Kollégám renault19 ette az olajat szóval végét járta.Rakatott bele restore majd azt nem írom,hogy az autó tőkéletes lett de az olajfogyasztása mérséklődőtt.
Egyébként én a metabondot ill prolongot is kiprobáltam üzemanyag pumpáknál...Nem légbőlkapott és a szomszéd lányának a fiuja ezt mondta ill az egyik autószerelő hanem ezt a tesztet én magam csináltam meg.
[ Szerkesztve ]
-
VR6-Fan
veterán
ilyen van eladó, a perem polir, a küllök meg már feketék
nemüt nem ráz, 4X100-as osztókőr
15X7 colos"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
jpisti
senior tag
válasz #00809728 #6672 üzenetére
Miért is...?
Nem állt szándékomban megsérteni senkit ezért is tettem idézőjelek közé a jelzőt és nem is sértődtem meg -az egyébkénént frappáns- "Azért is használok PROLONGOT." hozzászólásod után negyedórával bekövetkező érthetetlen "búradurranós" hsz-en.Mint írtam nem a kioktatás volt a szándékom, sőtt: megtisztel ha elolvassátok amit írtam.
Amint láthatod sokaknak sokféle tapasztalatai (és információi) vannak az adalékokkal kapcsolatban. Amit én leírtam azt egyenesen a CASTROL magyarországi vezérképviseletének vezetőjétől hallottam a '90-es évek közepe körül egy konferencia utáni borgőzös fogadáson (tehát bőven volt "igazságszérum" mindkettőnkben)
Ezek az adalékok ártani töbnyire nem képesek (az előbbi példa a feloldott szennyeződésekről inkább a széttaposott motor mint az adalék bűne.) Viszont alapból idegenkedem minden olyan terméktől aminek a reklámjában olyan szinten néznek hülyének mint a Prolong például. (elvágott vízcső amiből percekig spriccel a hűtő folyadék, vagy himbatengelyre szórt homok, stb... elég életszerűtlen ökörségek (tudom, a buta amerikai átlagembernek ez kell)
A te példád is sántít akkor lenne figyelemre méltó ha a 7 mitsu-ból mondjuk 3 kezelt és 4 nem de így csak az látszik amit sokan tudnak, hogy ezek a japó dieselek elpusztíthatatlanok. Jómagam cseréltem egyszer egy adagolót egy több mint 500.000km futott példányon, télen és utánna pöccre indult. -egyébként egy kölcsönző tulajdonában volt, tehát kapott eleget a kis ártatlan-Végül: Dodi72, nem gondolm, hogy elnézést kellene kérjek és nem is várom el, hogy elnézést kérjenek.
Béke!Szerk: Az általad elvégzett tesztet viszont megoszthatnád, sokakat érdekelne. és valszeg hihetőbb is lenne mint egy kupac homok a nyitott hengerfejen.
[ Szerkesztve ]
A vok és a vagyok között pontosan egy "agy" a különbség!
-
jpisti
senior tag
Kicsit lekéstem a szerkesztést...
Tehát kicsi "olajkályha" szakirodalom:
TDI: Turbo Direct Injection. A Volkswagen által levédett betűszó a közvetlen befecskendezéses turbódízel-motorra.
SDI: Saugdiesel Direct Injection. Közvetlen befecskendezéses szívódízel. A Volkswagen hárombetűs neve a turbófeltöltő nélküli, takarékos, közvetlen befecskendezéses dízelmotorjaira.
Pd: Pumpe düse. A befecskendező rendszert alapját az amerikaiak dolgozták ki a GMC-nél. Már a Sherman tankban is ilyen volt. Tisztán mechanikus rendszer, kényes a pontos megmunkálásra, azaz némileg drága. A VW-nél nem mechanikus hanem Elektronikus szabályzású. (A common-rail-hez hasonlóan mágneses szeleppel vagy piezzo-szeleppel több részletbe képes befecskendezni a gázolajat). Az előbefecskendezés a felépítéséből adódóan automatikusan történik. Rendkívül nagy nyomású rendszer (nyomás elérheti a 2600 Bar-t). Bonyolult rendszer. (Szükség van egy common-railhez hasonló elektronikus vezérlésre, és rendkíül drága mechanikus alkatrészek sokaságaira) Mára a common-railek is elérték a 2000 Bar körüli nyomást így a PD alkalmazása felesleges többletköltség. Ezen felül speciális hengerfej és vezérműtengelyt igényel.Itt minden esetben idézeteket olvashattok mert bár megpróbáltam leírni de minek ha már más megtette...
Béke!
A vok és a vagyok között pontosan egy "agy" a különbség!
-
VR6-Fan
veterán
valószínűleg ha 612 felé konszern kasztniba építettünk VR6-ost ill bevállaltunk egy turbosítást is akkor csak tudjuk hogy néz ki és mik a paraméterei.
SDi-vel kapcsolatban meg nekem volt igazam.
a TDi-től származtatható, hisz tulajdon képen egy turbo nélküli TDi
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
jpisti
senior tag
válasz VR6-Fan #6676 üzenetére
Nem kételkedem... és ha ettől jobban alszol akkor legyen neked igazad!
Én már nem tudom jobban leírni azt, hogy az özemanyag befecskendezésnek és a motor feltöltésének az összehesonlítása olyan mintha almát hasonlítanál körtéhez. Érthetőbben: az, hogy adagolóval és porlasztóval jut az üzemanyag az égéstérbe vagy egy Pd tagon keresztül, annak nem sok köze van a turbóhoz...
Részemről lezártam a vitát.
Béke!A vok és a vagyok között pontosan egy "agy" a különbség!
-
#00809728
törölt tag
Megint csak ismételni tudom magamat.Mielőtt írkálsz van pár hsz olvasgasd el visszamenőleg.
Már anno írtam a tesztről il + írtam az adalékokról.De igazából téged ez ugysem fog meggyőzni mert te egy régi autószerelő motoros vagy és a CASTROL magyarországi vezérképviseletének vezetőjétől hallottál nagy dolgokat.Kérdezd már meg a Magyaroszági fejetől miért nincs Casrtol termékük mostanság?
Az ,hogy te idejőssz és bebőfőgsz egy alpárit majd még utána osztod az észt az már maga a...Én addig mindenkivel normális hangnemben szoktam beszélni amig megadják a megfelelő tsizteletet.Te feljőttél és hangot adtál valaminek amit te ugymond nem tapasztaltál de egy egyfajta véleményed kialakult.Lehetett volna finomabban is.
Te nem a prolognra írtál választ hanem csak ugy beírtad.Szóval ez sem stímmel.
-
#00809728
törölt tag
-
#00809728
törölt tag
Örültem,hogy itt lehettem és megoszthattam pár véleményemet ill tanulhattam pár emberkétől.
Egyenlőre nem fogok ode feljárni...VR6 légyszi az autód építéséről ha van képed azt küld el priviben.
-
VR6-Fan
veterán
válasz rootkiller #6683 üzenetére
VR6-ból volt 12V (174le/192le) ill 24V (204le) verzió ill Volt R32/R36 és 3,2 FSI ami a VR6 elgondolására építkezik.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz #00809728 #6682 üzenetére
jajj Dodi ne csináld már ezt ide jön valaki osztja az észt mint egy idióta, nem kell vele foglalkozni. majd megunja, az hogy ő beletölt valamit a kocsi és ez alapján beszél te meg ezeket a lötyöket tesztelgedett a legvadabb körülmények közt, neki nem számít, de aki olvas a h.sz.-eket az úgy is rájön hogy kinek van igaza, mi meg szerintem eltudjuk dönteni hogy mi jó a kocsinak és mi nem.
kár ezen rágódnod, maradj 1-2 napot távol, de szvsz utána gyere vissza!
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
misimagaki
aktív tag
Sziasztok!
Octavia I-ben nem világít a fűtéskonzol világítása, szerintem csak valami kontakthiba lehet, mert még néhány napja alkalmanként világított.
Szerintetek nagy dolog lehet szétszerelni, és megnézni mi a gyík?Köszi.
Murphy mondja: "Ha nem megy erőltesd, ha eltörik, akkor úgy is ki kellett volna cserélni."
-
jpisti
senior tag
válasz #00809728 #6686 üzenetére
Dodi, kérlek ne csináld ezt! Inkább én nem jövök többet... visszaolvastam és mindenkinek ajánlom, hogy keressen rá a "metabond" a "prolong" és az "olajadalék" szavakra.... tanulságos, hogy micsoda életmű rejlik meg ebben a topicban.
De inkább linkelem:
metabond
prolong
olajadalékha hangosan böfögném az igazságot akkor bocs de én csak egy idióta (Kösz VR6... pláne tőlled nyomatékos ez a jelző aki azt sem tudja, hogy mi az üzemanyagellátó rendszer és a feltöltő között a külömbség) szóval idióta vagyok és inkább én nem jövök többet.
A vok és a vagyok között pontosan egy "agy" a különbség!
-
DeadMeat
veterán
válasz misimagaki #6687 üzenetére
Szerintem kb a fél műszerfalat lekellene bontani. Nézd meg a biztijét,hátha csak kilazult vagy valami
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
fekeandras
őstag
Ki tud itt németül?Mi a tököm ez rajtprogram? [link]
-
VR6-Fan
veterán
válasz fekeandras #6692 üzenetére
hát most te jársz gyorsulásra vagy én ?
eddig úgy tudtam hogy csak az új sirkán kapta meg ezt a funkciót...
"Ott van még a váltó! Gyors, pontos, rövid. Kell több? Naná, a rajtautomatika, ami tényleg felesleges, de jópofa, ahogy kinyomott kuplungnál 4000-es fordulatra beáll"[link]
naggyából annyi hogy állóhelyzetben beáll optimális fordulatra a motor ahol még pont nem kaparna el a kocsi ha rárúgod a kuplungot.
jpisti:mindegy hadjuk szerintem, és tényleg hanyagold a topikot...
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
DeadMeat
veterán
Egyelőre még nem jutott rá idő,elvileg tegnap akartam egy alapos mosással egybekötni,de erre meg leesett az a buzi hó.
De köszi a képet.Az meglepő,hogy izzókat mutat benne,án ugy tudom azok ledek,és kikell forrasztani őket. De meglátjuk mit mutat ha odáig jutokMar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
fekeandras
őstag
[link] {Sírva röhögős smiley}
VR6: Idén a szabálymódosítások miatt a néhai diesel special-ban kéne menni.Magyarul nem street-be hanem profiba sorolnák fel a tütüt.Ott meg semmi esély a M5 motoros E30-al és a 3.2 spider motoros Alfa GTV-ellen.Marad a nézelődés a pálya széléről.kicsit sajnálom de ez van.
Új hozzászólás Aktív témák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- iPhone topik
- Sorozatok
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
- Noble Chair EPIC
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest