- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- MG4 menetpróba
- Xiaomi Mi 9 Lite - kilencre érdemes lapot húzni
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Free Play Days 2024 - 18. hét: Headbangers: Rythm Royale
gp Extraként a Star Wars Jedi: Survort is kipróbálhatjuk 5 óra erejéig.
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
válasz YanezTTrain #4250 üzenetére
Közben eldobta agyát a rendszer, de legalább amit írtam megmaradt.
Na. A 192 km\h az pedig pontosan 120 MPH-s sebesség.
De másik példa, repülőtérről hazafelé, autópálya, Greenline busszal. Van benne utastájékoztató, folyamatosan írja a busz pillanatnyi sebességét. 91MPH-t mutat a kijelző és a mellettünk lévő vágányon lazán otthagy minket egy elővárosi szerelvény, majdnem mint ha állnánk. Tehát ott is keményen 100 MPH azaz 160 Km fölött tolta a vonatnak.
Egyébként muszály, hogy nagyobb legyen a sebesség, mert az ország is jóval nagyobb. egész pontosan kerek 10000 négyzetkilométerrel kisebb Nagy Britannia területe, mint Nagy-Magyarországé volt Trianon előtt. Vagyis képzeljétek el, hogy monduk Poprádról át akartok vonatozni Fiumébe, hogy hajóra szálljatok. Azért az 140-160 Km-es sebességgel eléggé vicces volna.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #4251 üzenetére
Na jó de te 200MPH-t írtál, ami 314km/h! Ráadásul a csalagútba, ahol SOHA nem ment még 200-al sem a szerelvény.
2010 június 6.-án emelték fel a pályasebességet 140-ről, 160-ra. Az azért erős közelítésben kb. a fele annak, amit írtál. A felszíni vonalakon persze hogy van gyorsabb is, de ott nincs!
Íme a hír: [link]
-
YanezTTrain
tag
válasz Keeperv85 #4252 üzenetére
azt nem írtam, hogy a caliban megy 300-at, mert ott tényleg nem megy annyit, de a 20 MPH-s lassújel akkor is vicces lenne. A 320 meg TGV-nek simán menne, mivel ő tartja az adhéziós vasutak sebességrekordját 574.8 Km\h-val.
[link]Itt pedig egy másik kis film itt így mennek a nagysebességű gépek. Szóval nem szaroznak.
Ha nézed a videot érezhető, hogy ez nem egy 140-es sebesség.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Quasi_modo
nagyúr
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #4253 üzenetére
Ne ködösítsünk már!
"azt nem írtam, hogy a caliban megy 300-at, mert ott tényleg nem megy annyit" <> "200 MPH-val szaggató expresszvonatnak kidob egy 20MPH-s lassújelet. A Csalagút közepén... "
A videó elején ki van írva, hogy 70MHP, de te 200-at írtál! Az az 200 még mindig 314km/h, ezek jó ha mennek 160-180-at, de NEM MPH-t, hanem km/h-t! Az expressz tehát kiesett, mint szupergyors megoldás. Gyorsan mennek, de nem ennyire!
A TGV-t hagyjuk ki innen, mert annak egyrészt speciális szerepe van, másrészt az RFF 300km/h-ban korlátozza a sebességét, kivéve egyetlen szakaszt, ahol elérheti a 320-at is az LGV északi szakaszán. Ott is 320 a vége. Nem megy 500-al, hiába tudna annyit...
-
YanezTTrain
tag
válasz Keeperv85 #4255 üzenetére
No.Egyfelől, a felirat a film elején az úgy nagyjából azt jelenti, hogy vonatok 70 mph fölötti sebességgel. Alább a kísérő szövegben írja a filmet készítő illető, hogy a film a harmadik része a sorozatnak ami az Angliát átszelő 70 mph feletti sebességgel közlekedő vonatokat mutatja be.
Más részről, a video messze nem adja vissza a sebesség érzését, lásd pl. Forma 1 közvetítések. Bár tegyük hozzá amióta hathengeres szutykokkal mennek...
Tovább nem ragozom a témát, végül is két éve itt tengetem napjaimat a szigeten, nyilván nem jól tudom, tapasztalom amit mondok...A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Témaváltás.
Elkészült két újabb épület.
Ez volt az egyszerűbb darab, csak vágni, hajtani és ragasztani kellett. Ebből a típusból készül még néhány az új asztalrészre, lesz ilyen egyszerű nyerstégla épület és lesz különböző színes homlokzatokkal is. A képen látható állapotában a kéményeket még nem fejeztem be. Jó hosszúra sikeredtek, azóta rövidebb és vastagabb kéménycsövek vannak a helyükön.
Ez volt a macerásabb épület itt az ablakokat is illett normálisan megcsinálni. Két napomba került. Nem mint ha olyan nagy meló lett volna, csak jelentkezett az öregszem effektus. Kezdek nem jól látni... fene egye meg.[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #4256 üzenetére
A film elején az van kiírva, hogy "All doing at least approx 70MPH!", ami még merő tévedésből sem azt jelenti hogy "vonatok 70 mph fölötti sebességgel", hanem azt hogy legalább kb. 70MPH sebességgel! A kísérőszövegben írja, hogy van ami felette van és meg is említi, hogy van, ami 94MPH. Csak éppen még mindig 106 hiányzik a 200-ig,.. Nem véletlen mondtam, hogy gyorsnak gyorsak, de nem ennyire! Egyetlen vonat létezik az öreg kontinensen, ami 320km/h-val teker, az pont az említett TGV, de azt ne az angol vasutakhoz soroljuk át, mivel az Francia büszkeség...
-
YanezTTrain
tag
válasz Keeperv85 #4258 üzenetére
Vonatok legalább 70 MPH-val. Akkor az nem fölötte ugye? Leg alább vagyis 70 és fölötte. Ezt most jól lefordítottad. Azt ugye te sem gondolod komolyan, hogy itt Európa nyugati végében lassabban mennek a vonatok, mint a balkán határán. Most én mondom, ne vicceskedjünk már. Lehet szőrszál hasogatni, lehet okoskodni, hogy egy mérföld mennyi méterben, egyébként az általánosan használt szorzó osztó az egyszerűség kedvéért az 1.6.
200 MPH-t írtam az Euro Star-ra, ami egyébként a TGV angol megfelelője. Ezen is lehet rugózni, valóban nem megy 200 MPH-val, csak 187,5-el (1.6-os osztóval.) Én elhiszem, hogy jó dolog a lexikális tudás. Csak ne annak próbáld a papírformát eladni, aki abban éli a mindennapjait amiről a vita szól.
Levezettem matematikailag egy tételt, azt hiszem abban nem vitatkozunk, a számok nem hazudnak.
Magyarországon valóban csoda, ha a vonat tud menni 160 Km\h sebességgel, de hidd el itt ez a normális, gyorsvonatok esetében és még kicsivel fölötte is. Van pálya és van vonat hozzá. Otthon a Flirt, Talent, Desiro a csúcs, a Tau és a Taxx kicsit más dolog, azok tényleg mennének, ha volna hol és mivel. Mert ugye a Bhv és Halbi kocsik sem éppen a nagy sebességről híresek. 160-200 km-es kocsija meg azért olyan rengeteg nincs a mávnak sajnos.
Itt viszont sokkal de sokkal komolyabb járművek közlekednek, még ha nem is olyan pofásak, mint a kontinens vonatai. A vágányhálózat komplexitásáról és minőségéről meg inkább ne beszéljünk, mert Mondjuk ha a két főváros vasúthálózatát összehasonlítjuk akkor a különbséget elég nehéz lezongorázni.
Mondjuk én A Victoryarol három féle útvonalon járok haza St. Mary Cray-ba, attól függ, hányas vonat. És a menetidő szinte ugyan az! 1-2 perc különbség. Na ezek a nagy dolgok. Szerintem ezen nem érdemes vitázni addig, amég mondjuk a ráckevei hév nem megy legalább 100 km\h utazóval. Sajnos csonkaországban a lelakott, lassújelekkel és sebességkorlátozásokkal, bezárt vonalakkal teli,magyar vasút mellett elképzelni is nehéz, hogy van olyan, hogy a vonat megy. Nagyon.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
br120
csendes tag
válasz YanezTTrain #4098 üzenetére
Aztán egy ideig volt a Marklin bolt mellett egy Trend Shop nevezetű próbálkozás, azok is elkezdtek vasútmodellekkel foglalkozni, de fasorban nem voltak a Marklin bolthoz. Csak drága modellekkel foglalkoztak, abból sem nagy választékkal és persze szakmailag teljesen kutyaütők voltak. Be is borult az egész nagyon hamar.
Azt a "próbálkozást" most MODELL KIT 1001 Kft-nek hívják és az Erkel utcába költöztek át a Váci utcából több mint 20 éve.
http://modellkit.hu/tools/ecommerce/index.php?homeinclude=content&content_id=11
-
br120
csendes tag
válasz YanezTTrain #4192 üzenetére
"A szerelvény tervezési sebessége 140 mph (230 km/h)"
-
Keeperv85
nagyúr
válasz Quasi_modo #4262 üzenetére
Igen, 200-as van a sebességbe, csak nem mph, hanem km/h, ami nagyon durván saccolva az 2/3-a csupán... Pedig abban igazad van, hogy az ottani hálózat elbírná a nagyobb sebességet is, én sem ezt vitattam. Ám üzemszerűen nem közlekednek 300 felett, de még a 200-as tempó is "ritka", inkább a 175-180km/h a megszokott. A 160-ast pár hazai fővonal is képes lenne kiszolgálni, az már más kérdés, hogy ahhoz kéne normális szerelvényezés, no meg akarat. Tervben van a bővítés, ha nem tűnik el a pénz, akkor még lesz belőle valami talán. Lehet itt is privatizálni kell, mint ott... Itt viszont a távolságok miatt azon a ~40km/h nem múlik túl sok...
[ Szerkesztve ]
-
joe007
tag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy vettem egy füstgenerátort (Piko 56161) és mi a müködési feltétele?
A papíron 16-22V és AC/DC-Digitalbetrieb.1lőre egy analóg öskövület Piko BR80-asra kötöttem és majdnem csurig töltöttem (Piko 56162-vel) Dampfdestillat 50ml+ Einfüllgerat.
A füstgenerator meleg ha már mentem vele kb 5 percet full sebességgel.
Szóval még sose volt ilyenem és ezért kérdezem, hogy mit rontottam el esetleg.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Xiaomi Redmi Note2 Prime - Gamertag: Joe007Hun (NFS-NL,CSR2,CSR-Classic)
-
jákob13
tag
válasz pirosvilamos #4266 üzenetére
Már jó ideje létezik analoghoz is. Füstolajból 1-2 csepp kell!
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
YanezTTrain
tag
Friss hír a TEMOFESZT kiállításról.
Eredetiben az alábbi linken:
[link]Posted on 2014-07-14
Tisztelt Vasútmodell és Vasút Barátok!Aki ismer, az tudja, hogy ritkán írok személyesen internetes megjelenésekben! Most is csak azért teszem, mert sokan vagytok, akik szeretitek, készültök a TEMOFESZT rendezvényre. Nem szeretném, ha váratlanul érne titeket a döntésem!
Mint a TEMOFESZT főszervezője, megálmodója, szülő atyja, az alábbi közleményt szeretném felétek megtenni!
Sajnálatos események miatt, TISZTESSÉGTELEN technikai problémák merültek fel, ezért fontolóra veszem az idei TEMOFESZT VI. elmaradását!
Remélem, két héten belül, sikerül eredményes tárgyalásokat folytatni a partnerekkel és a rendezvényt a hozzá méltó, nemzetközileg is elismert színvonalon, TISZTESSÉGES körülmények között megtartani!
Itt a honlapon fogom közölni az eredményt, kérlek titeket, figyeljétek!A felmerült probléma megoldásáig türelmeteket és megértéseteket kérem!
Vasútbaráti üdvözlettel!
Pataki László
Megjegyzés a levélhez:
Tisztességtelen technikai problémák... Magyarországot ismerve, ez azt jelenti, hogy elindult a veszekedés a pénzen. Valaki túl nagyot akar meríteni a fazékból.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz YanezTTrain #4268 üzenetére
Igen, épp ki akartam fejteni a "tisztességtelen technikai probléma" mibenlétét, de látom már megtetted.
valami
-
Eltomi
tag
válasz YanezTTrain #4268 üzenetére
Közben megoldódott minden
"Tisztelt Vasútmodell és Vasút Barátok!
A technikai problémát megnyugtató módon sikerült kezelni, tehát az idei rendezvény előtt nincs akadály!"
Namtai PS2 EyeToy kamera PC-n: http://bit.ly/12kgl77 | Fotóim: http://on.fb.me/16YHk5d
-
Batman2
őstag
Hú de elszaladt a topic...
A héten neki fogtam megint a modell vasúti kocsi világításának megoldásához szuper kondival.
A baj az, hogy azok a tép IC-k, amik alkalmasak a szuper kondi, mint áramforrás használatához, azok mind nagyon apró tokozásúak, némelyeket házilag nem is tudok forrasztani.
Így áll a dolog, pedig már nagyon ki akartam próbálni a kondikat.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Keeperv85
nagyúr
válasz Quasi_modo #4273 üzenetére
Van belőle SMD is, de a hagyományos is elérhető. Mindkettő forrasztható hőéggel elég egyszerűen.
-
Batman2
őstag
válasz Quasi_modo #4273 üzenetére
A szuper kondi akkora mint egy szokványos 1000mikro 16V-os elektrolit kondi, az nincs kisebb méretben, a táphoz szükséges kondik, ellenállások, tekercs, schottky mind beszerezhető SMD-ben.
A kocsi világításom eddig is elektrolit kondenzátoros kapcsolással volt kiegyenlítve, azt el lehet helyezni pl. az egyik végében, legfeljebb a panelokat nehéz eldugni.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Quasi_modo #4275 üzenetére
Van SMD forrasztóm, amivel éppen hozzáférek az IC lábaihoz, de a rajzolatot elkészíteni, maratni és az IC-t pontosan ráforrasztani a művészet !
1 tized milliméter elcsúszás már probléma.Persze nekilátok, nem adtam fel, csak ez már nem megy kézi munkával, ehhez már gépen kell készíteni a fólia rajzot és nyomtatni kell, hogy pontos legyen,
Szoktam ilyet készíteni, csak nem ennyire vékony rajzolattal.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Keeperv85
nagyúr
válasz Batman2 #4277 üzenetére
Az sem az, csak felszerelés kérdése. Én a fototechnikás maratásra esküszöm! Jó minőségű nyomtató kell csak hozzá, fotolakk, egy tervező progi és egy minőségi felülettel kialakított nyák és egy erősebb UW cső. A többi cucc fillérekért megvehető, gyakorlatilag háztartási vegyszerek: hidrogén peroxid, sósav, egy kevés mosószer vagy folyékony szappan... nagyjából ennyi. Ipari minőségű nyákokat lehet vele készíteni. Csak BGA-zni ne kelljen, mert ahhoz tényleg nem árt egy röntgen is...
-
Batman2
őstag
válasz Keeperv85 #4278 üzenetére
Szevasz
Meg van mindene hozzá, gyakorlom a technikát már egy ideje, csak az ilyen tized milliméteres vonalaknál nagyon könnyű elcsúszni mind a tervezésnél, mind a lakkozás-levílágítás-maratásnál, mind pedig az alkatrész felforrasztásánál.
Legutóbb egy hasonlóan kicsi kapcs üzemű táp IC-nek készítettem nyákot és forrasztottam fel rá.
Ez csak 2x5 lábú volt, de előte készítettem egy másikat ami 2x12 lábú volt, de talán egy lehelettel nagyobb közökkel.
Kicsivel nagyobb 2x4 lábú IChez kézzel is sikerült nyákot készíteni kétszer is.A nyomtatást egy régi Canon i320-as nyomtatóval végzem, képes a 10-ed milliméteres vonalra és lehet bele annyira pontosan tenni a fóliát, illetve képes kétszer tökéletesen ugyanoda nyomni, hogy a 3 tizedes hézagok már rendben vannak (2tizedes kivezetések a nyákon, 3tizedes hézagokkal).
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Keeperv85
nagyúr
-
Batman2
őstag
válasz Quasi_modo #4279 üzenetére
Ha mikroszkóp nem is, de egy nagyító jogos lehet, sajna a szemem már nekem sem olyan, mint 18 évesen.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Firkaas
újonc
Sziasztok !
végre elkészült a Remot M47 187 es mozdonykám ,amit Blackfalcon alakított,festett. Az alapja egy Roco Br 294 volt.Ime a képek:
http://indafoto.hu/firkaas/h0_roco_br_294_bol_igy_lett_reremélem nektek is tetszik/ene a vas.
-
YanezTTrain
tag
Nyíár van és most az ember nem a terepasztallal vacakol, hanem kint van a szabadban amennyit csak lehet, azért némi városrendezés belefért az estékbe. Néhány ház "le lett dózerolva", hogy új, stílusban a városhoz passzoló épületek épüljenek.
A városba csupa "brick" azaz tégla ház került, fel a kis dombra pedig két Tudor stílusú épület.A csinosítás folytatódik, következik a tanya rendberakása és a fejállomás is átalakul némileg, persze előnyére, szándékaim szerint. Az állomás is át fog alakulni méghozzá komolyan. Új állomásépület, és új összekötőlépcső a felső megállóhellyel. Persze minden az alapstílushoz igazítva. Eltüntetem az összevisszaságokat.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Firkaas
újonc
válasz Quasi_modo #4284 üzenetére
igen mit az igazi !De remélem nem a maratott kasznit lesd éppen.
-
Firkaas
újonc
válasz Quasi_modo #4287 üzenetére
Az alap mozdony volt koszolva,ebből készült a Remot M47 187.
-
Firkaas
újonc
válasz Quasi_modo #4289 üzenetére
Így van.Izlés dolga ki milyen gépet szerez,csináltat magának.
-
Quasi_modo
nagyúr
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4293 üzenetére
Vásárolt darabok. Magyarországon a vaterán árulta, de talán még árulja is egy fickó őket, valami nevetségesen olcsó pénzért.Talán 150-160 forint volt darabja..? Már nem emléxem. Anno vettem vagy 40 darabot, még mindig van a fiókban jópár felhasználatlan példány. Nagyon praktikus szerkezet, külön is lehet kapcsolni az égőket, négy szál vezeték jön ki a lámpából. Csinált másfajta lámpákat is az ember, valami 4-5 fajtát.
Mondjuk a lámpaoszlop elég gyengécske anyagból van elég könnyen eltörik, de ettől az apróságtól eltekintve nagyon jó anyag. Főleg az ára, mert egy gyári lámpa elég húzós pénz volt\van ehhez képest.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
ccH2SO4
tag
A magyar vonatkozású modelleket gyűjti valaki?
EZT már nagyon várom.
-
kispaTTi
újonc
válasz Quasi_modo #4293 üzenetére
Üdv!
Lámpák a vaterán is kaphatóak szinte folyamatosan. 4-5 fajta van a tagnak és 180-200 pénzért árulja (típustól függően). De érdemes szétnézni az e-bay-on is. Ott ha nagyobb mennyiséget rendelsz, akkor még a fenti potom összegtől is olcsóbban juthatsz hozzá. 5.5-7 cm között találsz magasságban ami jó lehet a TT-hez de a HO-hoz is. -
kispaTTi
újonc
válasz Quasi_modo #4297 üzenetére
Ha azt vesszük figyelembe, hogy egy közvilágítási oszlop magassága 8800 mm, akkor a te méretarányodban a 5,5 cm-es oszlop még megfelelő is lehet.
-
YanezTTrain
tag
Elkészült az E-103 átalakítása. Egyenáramos LIMA gép az alap, kapott csúszószedőt a nem hajtott forgóvázba, némi plusz ballasztot egy irányváltót és két diódát. Egy kis furkálás a forgóvázon és a főkereten, hogy a csúszószedő vezetéke fel tudjon jönni és a forgóváz is elforduljon.
Tökéletesen működik a gép, szép egyenletesen fut, hibátlanul váltja az irányt. És még el is fértek a ketyerék a mozdonyban. A világítás megépítése még hátra van. LED-es világítást szeretnék belemókolni, az irányváltóra kapcsolva, hogy csak menetirányban világítsanak a lámpák.
A gyári LIMA tetőáramszedőket persze ki kell cserélni, mert sz**t se érnek, ha ráengedem őket a felsővezetékre össze vissza nyeklenek nyaklanak. Ezeknél talán még a PIKO TAU-k szedői is jobbak, bár áramszedésre azok sem jók. Majd kap a srác két normális MARKLIN szedőt is hamarosan.[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- iPhone topik
- Energiaital topic
- Autós topik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen