- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Egy héten belül bemutatkozik a Nubia Z70 Ultra
- iPhone topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- iPhone 16 vagy Oppo Reno13?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- Magisk
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz hanzohattori #4197 üzenetére
Na ezt sárgában még nem láttam. Pirosat meg szürkét ismertem.
#4196) YanezTTrain Én at ET88-at nem magában képzelném el, hanem a hozzá való ES88-cal együtt.
[ Szerkesztve ]
valami
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4201 üzenetére
Igen, de lehet nem fér be az állomásra. Legelső körben a modell paramétereit kell megtudni. Mivel forgóvázak a kis íveken is el tud futni gondolom. Tehát csak az állomási vágányok hossza a kérdéses. Minden esetre szép és látványos darab, az biztos.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz YanezTTrain #4202 üzenetére
Ez a páros azért nem kér nagy helyet. Ha nem fér be az állomásra, az nálam már méret alatti.
Igaz én mindig N-ben gondolkodom.valami
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4203 üzenetére
Ha esetleg van ilyen géped N méretben annak a hosszából gyorsan megtudom, kb mire számítsak. A használható vágányhossz a kis állomásokon kb 60 cm a váltók között. Ide kell beférni a két kocsinak.
Elég szép hosszú jármű, lehet H0-ban 30 cm körül van...A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz YanezTTrain #4204 üzenetére
Sajnos nincs. De itt megvan az N-es mérete.
H0-ban be kell férnie a 60 cm-be.[ Szerkesztve ]
valami
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4205 üzenetére
Valóban be kell férnie. A két gép összekapcsolva plusz a két végén a kapcsolószerkezet, nagyjából 50 cm. lehet H0-ban. Egy ilyen gépért mindenképpen érdemes nekiállni felsővezetékesíteni a felső pályát is, ami nem kis meló lesz.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Eltomi
tag
Üdv! Tegnap kicsit buhera mátrixot játszottam, és beleraktam az egyik Tillig Am kocsimba a világítás mellé egy kiszuperált ESU LokPilot V3-mast F0-lal az irány szerint váltakozó végzárfény, F1-gyel pedig a belső világítás kapcsolható. azóta kapott egy párt is, ami egy ABm kocsi. A kettő között fix kapcsolat létesült, a feszültséget 3 db vezeték viszi át (későbbiekben szétkapcsolható lesz, de ahhoz még meg kell vennem a Roco 4 portos kupplungját.
Videó:
Namtai PS2 EyeToy kamera PC-n: http://bit.ly/12kgl77 | Fotóim: http://on.fb.me/16YHk5d
-
Quasi_modo
nagyúr
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #4208 üzenetére
Jó bográcsos pince pöri... hmm...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4209 üzenetére
Nos egy elég érdekes környék épül fel. Állomás épület nem lesz, csak egy perontető és egy szolgálati épület. A házak pedig nagyjábol egyforma háromszintes épülettömbök lesznek.
Na valami ilyen. Kicsi a kép, de szemlélteti a stílust. Több féle homlokzattal lehet elkészíteni ezeket az épületeket. Ingyenesen letölthető az oldalról. Mivel Jó néhány darabra szükség lesz - kb 12-15 ezért jelenleg ez a leg költséghatékonyabb megoldás.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Keeperv85 #4210 üzenetére
Bezony!
A bográcsot úgy hoztam otthonról, mert itt nincs egy tisztességes példány. Elképzeltem a repülőtéren a csomagvizsgálók arcszerkezetét, mikor kinyitották a dobozt és egy 12 literes bogrács figyelt benne...
A tűzhelyes bográcsállványt meg egy ledurrant Ford felniből és némi vasanyagból heggesztettük, mert itt nem díjazzák, ha tüzet raksz a kertben, de az ilyen zárt dolgok, mint a B.B.Q sütő meg ez, ezekért nem balhéznak.
HA meg jó pincepörit akarok főzni, akkor magyar, lengyel, meg török boltba kell menni, rendes vöröshagymáért, tisztességes paprikáért, paradicsomért, hogy valami barátságos magyar vörösborról már ne is beszéljek ugye... Pl. 3-4 üveg Bikavér, ha lehet szekszárdi, de az egri is jó!A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz YanezTTrain #4211 üzenetére
Akkor ez olyan lesz mint mondjuk a HÉV megálló Szentistvántelepen.
valami
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4213 üzenetére
Kb. Valami ehhez hasonló. Ezt a képet nem én csináltam. Ez St Mary Cray állomása. Itt lakunk egyébként. Ez amolyan hév szerű dolog, bár járnak tehervonatok és időnként az itteni Orient expressz is elhúz erre, mikor valami nosztalgia járatban van nagyongazdagékkal.
Azért a magyar hévnél kicsit másabb. Oldalsínről mennek a vonatok, amik a gyorsvonatok azok csak oldalsínesek, van business class, ami az 1. osztály megfelelője, a személyek általában régebbi gépek, azokon van tetőszedő is. Itt van sima személy és gyorsvonat is. A gyorsvonat a Victoryaról egy megállással St. Mary-ig a 40 mérföldet(64km) 20-22 perc alatt teszi meg, attól függően a három féle variációból merre megy a vonat. Rendesen megy itt még a személyvonat is. Autópályán busszal mentünk 92 MPH-val
(itt szinte mindenben van utastájékoztató) és a régi tetőszedős szerelvény igencsak ott hagyott bennünket. A régebbi gépeken azért érezni hogy nem ma készültek, ha egy ilyenen utazik az ember tökre olyan érzése van mint ha egy M-IX szerelvényen lenne, az egésznek a belső hangulata, sőt, nem vicc, még a vonat szaga is hasonlít a magyar hévre. Beszállsz egy vonatba, van egy légkör, légkondis, nem légkondis, az áporodott ülésszag, stb.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Quasi_modo
nagyúr
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4215 üzenetére
Az állomás névtáblája...
Gyorsvonat érkezik Gatwick felől. Ilyennel járunk be a Victoria-ra. Valszeg Siemens gyártmány, mert gyorsulásnál szolmizál mint a Taurus.
Beérkezett a vonat.
Beszóltál? Nekem..? A kép májusban készült! Szállingózott a hó időnként...Vonattalálkozás a Victorya után. Én a Vicről jövő vonaton ülök, a másik oda tart.
Megérkeztem St. Mary Crayba, a vont pedig tovább haladt. Bal oldali közlekedés, tehát a vonat megy, nem jön![ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Na. Ez is egy vonatos kép. Fent azon a szép magas téglaviadukton mennek a vonatok, négy vágány van. A kép közepén a fából készült emeletű épület pedig egy cseszett nagy vasútmodell bolt, új és használt, a Z-től a kertivasútig minden. Igazából a kerti vasútra van ráállva főprofilként, a többi csak játék nála. Olyan cuccokat lehet látni-kapni, huhhh...
A viadukt kicsit közelebbről. Balkéz felé van az állomás.
Ezek a személyvonatok errefelé. Kicsit gagyibb mint a fehérek, nincs utastájékoztató és légkondi, de van HÉV M-IX feeling!
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Szerintem dízel-elektromos motorvonat. Legalább is a hangja olyan volt, szedő meg nem volt rajta...
Kings-Cross pályaudvar.
Ez is valami dízel-elektromos gép.
Két egyforma gép. Fölöttük a vágánytábla a poén! 0-ik vágány!
Leugrottunk a föld alá. Nem túl jó a kép, metrót nem tudok fényképezni az istennek se.
Ez a tetőbe nyíló ajtó nekem marhára bejön. Teljesen űrhajó feelingje van tőle a szerelvénynek.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Ezt egy csavargós napon fényképeztük a Victoryan. Leszállunk a vonatról, a szomszédos vágányon meg ez a szerelvény áll. Fényképgép, videokamera, elő és hajrá.
Gyönyörű szép Pullman kocsik. Csupa étkező, ez egy nosztalgia járat ami ment fel egészen Vales-ig meg vissza. Gondolom egy jegy egy kisebb vagyon lehet.
Dízel vitte, pedig egy Flying Scotshman, vagy egy Mallard dögösebb lett volna az elején.
A szerelvény belátható része a vontató mozdony felől.
Az Orient Expressz exkluzív várója. Tuti nem 5 font a jegy a bulira.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz YanezTTrain #4219 üzenetére
Ha esetleg érdekel: Orient Express jegyárak.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
YanezTTrain
tag
Ismét a föld alatt. Mondom nem tudok metrót fényképezni.
Itt a piros Ferrari a poén. Olyat indult a lámpától...
A buszon. Segítség! Nincs vezető!!!
Mi az emeleten az első üléssorban, előttünk egy egyszintes busz.
Ez az igazi kétéltű. Temzébe be, temzéből ki egész nap.
Kicsit elmosódott a kép, de itt a híres\hírhedt 9.3\4-ik vágány!A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Ez ugyan nem vasút, de a két mini rohadt jól néz ki. Itt dolgoznak a gazdik a helyi szeméttelepen.
Ez is valami vonatnak az oldala...
Tiszta igénytelen a kocsibelső nem?
London legszebb parkja. Őfelségének is van itt egy kis saját parkocskája, persze megnyitva a köznép előtt, szabadon be lehet menni nézelődni, sétálni. Hát nem piti. Baromi jól megközelíthető, rengeteg metró és pár vasútállomás a környéken.
Az ott a leg újabb busz típus ami közlekedik. Kicsit marha jól néz ki, és nem egy hanem két lépcső van. Ez a lépcsődolog időnként mókás, mikor az ember az emeleten rájön, hogy neki abban a megállóban kell leszállni ahol a busz áll. A sofőrők rutinosak, mert ha hallják, hogy egy ménes dübörög lefelé a lépcsőn, akkor nem indulnak el, hogy le tudjál szállni.
Ez véletlenül egy tök jó kép lett.
Emeletes kavalkád a Hyde Park Corneren...
Ennek mi köze a közlekedéshez? Hát a kikötőben áll. Annyira hangulatos, hogy muszály volt bemenni inni egy sört. Meg mégegyet. Na a gondok a kifele közlekedéssel kezdődtek, a két skót sör kicsit odavágott...A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Orient Expressz jegyár. HA forintban nézed egy átlag keresethez, akkor brutális. Euroban, Fontban az itteni keresetekhez, -na nem a minimál bérhez- viszonyítva nem is annyira életveszélyes. Ha van egy normális állásod, normális fizetéssel, simán megtreheted, hogy elmész evvel a vonattal egyet utazni egyszer. Én valami ennél is brutálisabbra voltam elkészülve.
Amit mi fényképeztünk, az nem nemzetközi Orient volt, inkább olyasmi lehetett, mint a MÁV Nosztalgia vacsora vonatai, mert csak étkező kocsikból állt, illetve két pakli kocsi volt a konyhacuccoknak rákapcsolva. Az meg lehet még ennél is olcsóbb.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Keeperv85
nagyúr
A szép képek után egy kis magyar valóság.
Nem én készítettem a képeket, ezért egyben linkelem az eredeti szerző hozzászólásával...
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz YanezTTrain #4218 üzenetére
Az ott a felső képen nagyon dögös. El is fogadnám az asztalra. Motorvonat vagy vezérlő kocsi ?
valami
-
YanezTTrain
tag
válasz Keeperv85 #4224 üzenetére
Hát eszem faszom megáll. Lenne Magyarországon vasúthálózat, ha szánt szándékkal nem baszták volna tönkre a sok mellékvonalat. Meg Kalányos Ármándóék nem lopnák el a síneket.
Ha jól emlékszem a 80-as években találták ki azt a baromságot, hogy a vasút nem gazdaságos, mindent gyerünk a közútra. Gratulálok. A vízi szállítás után a vasút a leg olcsóbb megoldás.
Na és panaszkodnak, hogy nincs utasforgalom? A mellékvonalakon? Hát talán fejleszteni kellett volna, a pályákat rendbetenni, új motorvonatokat venni. És most ne Bz-ben meg Uzsgyiban gondolkodjunk könyörgöm!
Ja, hogy nem kellett volna szétkúrni a Ganz Mávagot, stb...
Versenyképessé kellett volna tenni a vasutat a közúttal. Nem csak árban, hanem idő és konfort vonalon is!
Sajnos ez nem megy ott az elvtársaknak.
Ahol mi laktunk, Verpeléten 2007-ben állították le a vasutat. Onnan volt vonatpótló busz. Na kérem. Pontosság az nem volt, jött amikor és ha jött egyáltalán. Csatlakozást Kál-Kápolnán el lehetett felejteni a fővonalhoz. És télen még rosszabb dolgok is történtek, busz karambolozott, elakadt a hóban, stb. Ennyit a közútról.
Itt a leg eldugottabb mellékvonalon is különb járgányok kószálnak, mint otthon. Van is utasforgalom rendesen, pedig itt is van busz, méghozzá jó pár cég.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #4226 üzenetére
Az "szép" az egészben az, hogy ez nem mellék vonal... Vagyis nem az volt. Ez a Pécs-Kiskunhalas összekötő fővonal, az egykori 64-es. Persze előbb mellékvonali státuszba sülyésztettek, most pedig hivatalosan üzemszünet van. Mindörökre... Mert itt már nincsen mit rendbe hozni. Baromi sokba kerül egy ilyen szintből újraépíteni. Már magában a kavicságy drágább, mint az a nevetséges közűt felújítás, amit évente kiszurkolnak. Egy 48 fm nehézségű sín alá illik alátenni 3 t/m kavicsot. Tudomásom szerint a 64-esben voltak az ország legnagyobb ívei, oda még többet, mert ugye kell alátámasztás. Végig kellene víztelenítő árkokkal menni mellette az egykori leghosszabb egyenesben is, mert egyik oldalt völgy, a másikon homokfal, a kettőt összekombinálva pedig kijön ami ennek a végzete lett. A homok hamar helyet cserélt a völgybe távozó kaviccsal, ha jött egy nagyobb vihar.... A másik ami a felső szakasz sorsát is megpecsételte: HÉV-nek épült. Még volt igény a teherforgalomra, addig virágzott. Ahogy a cégek elmentek, már nem volt értelme. Főként a szénbányák halála volt lesújtó, mivel azokra hosszú szakasz támaszkodott az elővárosi vonalból.
-
YanezTTrain
tag
válasz Keeperv85 #4227 üzenetére
Esetleg megoldás lehetne a nyomvonalat átépíteni keskeny nyomközűre. Csak Magyarország környékén több példa van ilyenre. Kimondottan személyforgalomnak ott a szlovák példa, Poprád - Tátralomnitz. Milyen keskeny nyomközű cucc megy ott? És azt se tegnap építették, plusz elég rendesen hegyi pálya. Vagy az Osztrák keskeny nyomközű. Ahol még nagyvasúti teherkocsikat is cipelnek. És az se az alföldön gurul. Szóval lenne megoldás, csak akarni kéne.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #4228 üzenetére
Keskeny nyomközre is van itt éppen "jó" példa. >> [link]
Kibírt csaknem 100 évet, de az emberi gyarlóságra nincsen megoldás. Itt nem ismerik azt a szót, hogy "gazdaságossá tenni", vagy "felújítani"... itt csak az megy, hogy "lebontani, szétszedni, rekultiválni, megszüntetni".
-
Baden001
újonc
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy van kb. 15 db. Roco és Pico elektromos váltóm (kitérő).
Kb. a fele jól működik, de a másik fele csak sajnos az egyik irányba tud átváltani..
Szét is szedtem már őket, de nem találom a hibát..
Valakinek valami ötlet??
Előre is köszönöm! -
YanezTTrain
tag
válasz Baden001 #4231 üzenetére
Üdv!
A Roco rendben. A Pico az Piko, avagy Peco akar lenni?
A probléma lényegét tekintve nagy jelentősége nincsen. Ha az állítóművek végállás kapcsolósak én először ott néznék körbe. Utána megmérném egyenként a tekercseket szakadás vizsgálóval. Ha van forrasztási pont, rámelegíteni és egy csöpp cinnel felújítani a kötést.Hirtelenjében több ötletem nincs...
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #4232 üzenetére
"Utána megmérném egyenként a tekercseket szakadás vizsgálóval."
Tekercseket nem mindig célravezető szakadásvizsgálóval mérni, mert pont a szakadás nem jellemző hibájuk, még akkor sem, ha 0.2-es huzalozásuk van. A legtöbb esetben éppen ellenkezőleg: csodás menetzárlat alakul ki a túlmelegedés következtében. Akárcsak előtte közel 0 ohm értéket lehet mérni, csak éppen az induktivitása is közel van ehhez... Tehát tekercsben célszerű feszültségesést mérni vagy ha lehet és bontható a kör, akkor áramot.
"Ha van forrasztási pont, rámelegíteni és egy csöpp cinnel felújítani a kötést."
Cin... Forrasztóón...
A hiba leírása alapján nekem amúgy úgy tűnik, hogy egyik ilyen szerkezet sem vált a másik irányba. Nem tudom hogy van a bekötésük, de ha aszimmetrikus tápkör van, akkor ott bizony megnézném gyorsan nem-e szakadt pont az egész tápkör, ami az ellenkező irányt megvalósítaná.
-
YanezTTrain
tag
válasz Keeperv85 #4233 üzenetére
Jogos a meglátás a szakadásvizsgálattal kapcsolatban! Mentségemre szóljon, hogy nálam ez már jön, hogy ha nem szakadt akkor zárlat lehet. Meg még néhány más.
Másik ötlet ami eszembe jutott, bár nem valószínű, a régi ZEUKE váltókban, meg a Fugert váltókban volt\van a tekercsmag időnként olyan műanyagból, ami hőre lágyul, deformálódik. Ezekben előfordult, hogy megszorult a vasmag egyik, vagy mindkét irányban. Olyankor reszelő és a tekercsmag belsejét és a vasmagot is megdolgoztuk kicsit. Százból kilencven kilenc esetben bevált a sufnituning.[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Baden001
újonc
Igazad Piko és nem Pico.
Azt hiszem ezek már így jutottak hozzám..
Ahogy próbálgatom a tekercs része hamar forrósodik..
Hány V az ideális ezeknél??
Köszönöm előre is.. -
Keeperv85
nagyúr
válasz jákob13 #4237 üzenetére
Javíts ki, ha tévedek, de egy tekercsben nem igazán van minek érintkezni... Ha maga a tekercs melegszik és mellé nem működik, akkor ott bizony zárlat van, de ahogy írtam is ki lehet árammérővel könnyen mérni ezt. Nem az a gond itt, amire most gondolsz, hogy meghúzza a váltót, de nem kapcsolja ki a tekercset, hanem az hogy ez meg sem próbálja átállítani. Legalábbis nekem a leírásból úgy tűnt...
-
jákob13
tag
válasz Keeperv85 #4238 üzenetére
Nos Én sem úgy értettem, hogy nem kapcsolja ki az áramot.Hanem pont az a baj, hogy a csúszú kis réz lemezke ami a negatív pólust(nevezzük most így) át kapcsolja a tekercsre. ez nem érintkezik vagy csak néha és ezért nem vált át csak búg a tekercs. Meg mutatnám de nem találtam képet róla a neten szétszedve. Ami nekem van az pedig be van építve már.
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
-
YanezTTrain
tag
Pár kép az elkészült terepről.Persze épületek, növényzet, stb. még sehol. Az majd most jön. Viszont épül az egyenáramos pálya. Méghozzá jó öreg papírtalpas Piko sínekből! Először Peco flexiből akartam csinálni, de ha már régi cuccból van a Marklin, legyen valami régi cuccból az egyenáramos is. Elővakartam a dobozok aljáról az ott porosodó, rozsdásodó sínkupacot, gatyába ráztam és indulhatott a retro építés. Egy részen már az ágyazat is rajta van a síneken, nem is olyan rossz az eredmény. Én gyengébbre számítottam.
Egyszer valamikor a felsővezeték is elkészül a teljes pálya fölé, az egyenáramos kört is beleértve, de ahhoz nagyon sok felsővezeték tartót le kell gyártani. Talán jövőre meglesz, a tél beálltával lesz idő mókolni az oszlopgyártással. Most csak annyit fogok fejleszteni a felsővezeték rendszeren, hogy a villanymozdonyok felengedett áramszedővel ki tudjanak jönni és visszamenni a felsővezetékes részre a még nem felsővezetékes részről a Marklin pályán.[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4225 üzenetére
A fekete\sárga gépre gondoltál? Az egy dízel motorvonat. Megy mint a vadállat 100MPH fölött van az utazója. Itt olyan értelemben vett vezérlőkocsi mint a MÁV-nál nincsen. Legalább is én nem tudok róla, pedig végig jártam már London szinte összes pályaudvarát. Motorvonatok vannak, amiknek értelem szerűen mindkét végén van vezető állás, vagy ha ingavonat és nincs lehetőség, vagy kedvük a mozdonnyal körüljárni, akkor a vonat mindkét végére tesznek egy mozdonyt. Sokszor van, hogy gőzmozdonyos vonat végén ott figyel egy dízel gép, hogy ne kelljen szerkocsival előre visszajönni a gőzmozdonynak a vonattal.
Itt a vasút nagyon profin működik - végül is ez az őshazája - nem nagyon találkozni olyanokkal mint M.o-n, hogy tele a pálya sebességkorlátozással, lassújellel.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz YanezTTrain #4243 üzenetére
hogy tele a pálya sebességkorlátozással
Azt gondolom nálunk ez a pocsék minőségű pályát jelenti...valami
-
Keeperv85
nagyúr
válasz Quasi_modo #4244 üzenetére
..vagy azt, hogy lusták kimérni mennyit bírna, inkább megadott idő után kitábláznak...
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4246 üzenetére
Szerintem is-is. Pl. 1-es vonalon, -mikor otthon voltunk átmentünk Bécsbe Rail Jettel- van pár belassulás Tatabányáig szépen. Kérdeztem vasutasokat és azt mondták, a pálya az oka. Azért legalább arra az egy vonalra odafigyelhetnének. Tiszta röhely, hogy egy olyan vonattal, ami minden további nélkül tud 200 km\h sebességgel menni utazóban időnként 80-100 as tempókkal bóklásztunk a sinen.
Itt ilyet előadnának tartósan, mehetne utcát söpörni a vasúttársaság vezetése. Itt is előfordul, hogy lassan megy a vonat, de olyankor ott is van a sínek mellett a sok pályamunkás, gépek, stb. Nem csak úgy leszúrnak egy táblát, hogy "lassan paraszt!" oszt jónapot.
Elgondoltam pillanatra, mi történne, ha egy ilyet előadnának mondjuk az Euro Star pályáján...
200 MPH-val szaggató expresszvonatnak kidob egy 20MPH-s lassújelet. A Csalagút közepén...
Szerintem másnap reggel nyilvánosan akasztanák a British Railways teljes igazgatótanácsát...[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz YanezTTrain #4247 üzenetére
másnap reggel nyilvánosan akasztanák a British Railways teljes igazgatótanácsát...
Ez a módszer itt is beválna...valami
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #4247 üzenetére
200 MPH-val szaggató expresszvonatnak kidob egy 20MPH-s lassújelet. A Csalagút közepén...
Nana, azért ne essünk át a ló túlsó oldalára!
Soha sem ment 200MPH-val egyik szerelvény sem ott, de még 200km/h-val sem. 2010-ben mértek egy sebességet és a 140km/h felemelték 160-ig. Ez pedig pont annyi, mint az itteni fővonali sebesség...
-
YanezTTrain
tag
válasz Keeperv85 #4249 üzenetére
Azért evvel egy kicsit vitatkoznom kell. Mivel naponta járok vonattal melóba. És bizony amivel én közlekedem a Victoryaról, minden további nélkül 100MPH-s utazót tart az állomások között mint gyorsvonat. És ez csak egy sima elővárosi vasút. A nagysebességű vonatok, amiből itt azért jóval több van mint Otthon, (Pl. Vigrinék Pendolinoja) minden további nélkül mennek 200 körüli tempót. Az Euro Star meg ugye az a TGV vonal ami összeköti Angliát a kontinenssel. A TGV utazója pedig biza 300 km\h. Különben nem lenne versenyképes a repülőgéppel.
Egyébként ez könnyen ki is számolható. Én 40 mérföldet azaz 64 kilométert jövök vonattal a Victoryaról. A gyorsvonat egyszer áll meg Bromley South-ban, utána már csak St. Mary-ban. 22 perc alatt teszi meg a 64 kilométert. Vegyünk le 2 percet az állomási tartózkodásra, fékezésekre, stb. ha a 64 et elosztom 20-al akkor kijön kerek 3.2 km\perces sebesség. Ha ezt beszorzom 60-al akkor megkapom Km\h-ban a vonat sebességét.
60 x 3.2 az pedig kereken 192Km\h-s sebesség. A számok nem hazudnak uraim! És ez csak egy elővárosi vasút, oldalsínes áramszedéssel! Tehát nem szuperexpressz, stb.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest