- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- MG4 menetpróba
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
ph A cég MI-vel kacérkodó megoldásának képfrissítési frekvenciáját 250 Hz-ig srófolhatjuk fel.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
it 1,1 milliárd dolláros üzletet kötött a Coca-Cola és a Microsoft, hogy előbbi használja majd a redmondi felhőt és AI-t.
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
Egy kis Marklin H0 vágánytörténelem.
Balról jobbra haladva:
1935 - a II. VH-ig.
A II. VH végétől 1953-ig
1953-tól az M vágányrendszer gyártásának megszüntetéséig
Az 1935-ös vágány talpfakiosztása eléggé kisvasúti. Ha sikerül szerezni belőle, a 0e vasúthoz tökéletes pálya lesz.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Újabb pályatervem, ezúttal csak szórakozás képpen. Egy MARKLIN pályatervrajzot átdolgoztam hagyományos BTTB vagy zeuke sínanyagra, bár a váltók állítómű elhelyezés miatt jobb ha BTTB-k. Illetve keresztváltó ugye nem is volt Zeuke gyártású.
Hátha valakinek kedve támad megépíteni. Az asztalméret mindössze 130x90 cm. Persze akár melyik irányban nyújtható a dolog.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Eltomi
tag
válasz YanezTTrain #4001 üzenetére
Csak egy baj lehet az 1935-össel 0e-ben, és az pedig a sínprofil mérete: első ránézésre nekem túl kicsinek (vékonynak, alacsonynak) tűnik.
Namtai PS2 EyeToy kamera PC-n: http://bit.ly/12kgl77 | Fotóim: http://on.fb.me/16YHk5d
-
YanezTTrain
tag
Üdv!
van egy Marklin 0e-s mozdony a birtokomban. Ezeket anno, mikor még gyártották, sima mezei M-es vágányokkal árulták készletekben. youtube-on néztem videokat teljesen mezei M-es vágányokon futnak a gépek.Persze lehet az élethűségre gondolsz, hogy alacsonyak a sínszálak. Hát nem igazán tudom mi mást tudnék szerezni - még ilyen öreg Marklint sem biztos - ami megfelelne. Megpróbálok körülnézni PECO-ék háza táján, de nem hinném, hogy csinálnak 0e-s vágányt. Bár H0e-hez készítenek. Meg elvileg van beszerelhető kötépső érintkezősor is a PECO sínekhez, vagyis lehet bármit alkotni belőle. Ha van megfelelő alap.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3979 üzenetére
Nagyon hangulatos esti felvételek !!!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
A kiállítások tapasztalatai alapján arra a megállapításra jutottam, nem jó ezt a szép nagy Marklin asztalt hurcolászni. Baromi nehéz és nem olcsó a szállítása. Összerámoltam a szanaszét és dobozokban lévő vasút dolgokat, készítettem egy leltárt aminek az lett az eredménye, hogy simán van anyag egy kisebb asztal elkészítéséhez, ami kiállításokra megfelelő és főleg könnyen mozgatható lenne. Több hetes - hónapos agyalás után az alábbi tervet sütöttem ki. Közben szert tettem némi egyenáramos H0 vasútra is így azt is megpróbáltam belekombinálni a tervbe.
Szerintem nem túl bonyolult, sőt egyszerű a vágányzat.
A legbelső piros és a középső zöld pályakörök vannak AC rendszerű Marklinből építve.
A szélső kék pályakör egyenáramú kétsínes vasút persze ez is H0.A terv az, hogy egy teljesen önműködő rendszer épül, a vonatok vezérlik önmagukat és egymást. Nem lesz irányító pult, csak egy trafóállás a három transzformátornak. Minden más az asztalba kerül beépítésre, jelző vezérlő relék, elektronikák stb. Az asztal teljesen körbejárható lesz, bármely pontja közelről megszemlélhető. A legkülső egyenáramos pálya felsővezetékesítve lesz, az AC rendszeren gőz\dízel üzem lesz bemutatva.
Az asztal mindössze 170x115 cm. Hosszában ketté lett vágva a lap és úgy készült alá a keret, merevítés. Szállításnál a két asztaldarabot egymással szembe fordítom és körben oldallapokkal bezárom. Így egy szép nagy ládává alakul az asztal a belül lévő terepnek és vágányzatnak megfelelő védelmet adva.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4008 üzenetére
No ez aztán nagyon jó többszintes kis asztalka !!!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz YanezTTrain #4008 üzenetére
Mi lenne, ha a koncentrikus dilikörök helyett valami nyolcas szerűt tennél középre?
valami
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4011 üzenetére
Lehetne, sőt eredetileg az volt a terv. De a falu kialakítása sokkal nehezebb volna és az állomás sem férne el úgy ahogyan most. Azért nem lesz ez olyan életveszélyesen rossz, mert a külső Marklin pályán ellenirányban fog két vonat felváltva járni, a belső oválon ugyan csak egy, de majd kap valami okosságot, hogy ne száguldozzon. Az alsó egyenáramos pályán meg két szerelvény térközbiztosítással fog egy irányba menni. Meg még van néhány ötlet a tarsolyban de ezek egyelőre még ne legyenek lelőve.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Üdv mindenkinek.
Lassan de épül az új cucc. Viszont egy érdekes probléma adódott, ami komoly fejtörést okoz. Az alsó szintre terveztünk és meg is építettünk egy egyenáramú pályát. Sima mezei piko vonat, kaptuk, valakinek már nem kellett. Van néhány mozdony, köztük egy Taurus is ami szintén piko gyártmány. Nos ez a gép mivel sokkal újabb mint a többi mozdony, ennél fogva a belső berendezése is jóval modernebb, gondolok itt az ötpólusú motorra, digi előkészítés, stb. Lényeg, hogy ez a gép kb 5 voltos feszültségen megy a nekünk megfelelő tempóban. Viszont a többi régebbi mozdony, ezen a feszültségen épp, hogy mászik.
Arra gondoltam egy feszültség szabályzó kapcsolással a tauban lehetne orvosolni a dolgot. Odáig el is jutottam, hogy találtam egy TO220 nevű IC-t ami 5V 500mA paraméterekkel rendelkezik. Nincs valakinek erre valami olyan kapcsolása, ami befér a mozdonyba? Így a tau állandó sebességgel menne a trafó állástól függetlenül és ezáltal a másik mozdony sebességét tudnánk kb. szinkronizálni vele, az egyenletes futás biztosítására. 8-10 volt között tau barátunk már Railjet tempóban halad a pályán, ezért kellene egy ilyen megoldás.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
jákob13
tag
válasz YanezTTrain #4013 üzenetére
[ Szerkesztve ]
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4013 üzenetére
Te az LM7805ös ICre gondolhattál.
Kapcsolása nagyon egyszerű: [link]Többféle tokozásban létezik:[link]
Ennek megfelelően a terhelhetősége is eltérő.
Egy modellvasúti mozdony 250-300mAt igényel max., így min. az 500mAes verzióra van szükség, de szerintem a legolcsóbb és leggyakoribb a normál, 1A-es változat, viszont ez elég nagy méretű, valahol a burkolat alatt el kell helyezned s számolni kell vele, hogy a felesleges energiát hő formájában adja le a hűtőfülön keresztül, ami megolvaszthatja a mozdony műanyag alkatrészeit.
Viszont ha a motor csak 5V feszültséget kap, akkor lényegesen kevesebb az áram elvétele is, valahol olyan 50-100mA között lehet, de ezt nem tudom pontosan.
(10V bemenő fesz. és 100mA áram felvételnél 0,5W a fölös hő)Javaslatom: tégy egy próbát egy egyszerű 1Aes verzióval a mozdonyba bekötve, de burkolat nélkül járatsd egy kicsit a mozdonyt, maximum feszültség (12V) mellett, majd nézd meg kézzel, hogy az IC hűtőfüle mennyire meleg !
Jó, ha a róba során az IC füle nem lóg nagyon ki, hanem kicsit eldugva van, hogy a menetszél ne tudja hűteni, ugyanis a burkolat alatt az nem lesz, így meglepetés lehet, ha mégis olvad a burkolat.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
jákob13
tag
válasz Quasi_modo #4015 üzenetére
A gőzös (Br52) H0 a többi TT.
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4016 üzenetére
A bemeneti fesz, ami a fesszabályzóra megy az olyan 8 - 8,5V lesz, azon a feszültségen mennek kb. megfelelő sebességgel a régebbi mozdonyok. A taunak meg bőven elég az 5V fesz a normális sebességhez, ezt folyamatosan mérem, meg tesztelem is a dolgokat. Jelenleg találtam egy olyan fokozatot a trafón ahol nem éri utol a tau a másik mozdonyt, de csak centik kérdése.
A melegedés dolog szerintem megoldható. Alább egy kép a Taurus belsejéről. Szerintem a keretre fel lehet ragasztani az IC-t, ekkora marha vas simán elviszi a hőt és a mozdony kasznija sem károsodik.
PIKO TAURUS belseje. Ennyi hely van bármit beépíteni.
A másik ötlet amin gondolkodom, ezt valami régebbi modellvasutas könyvben olvastam, lehet a Linzbauer félében, hogy germánium diódákat teszek sorbakötve a motor elé a mozdonyon belül. Azokon állítólag diódánként 0.6 - 0.7V feszültség esik nyitó irányban. 3-4 kis üvegdióda sorbakapcsolva már komoly feszültség esést eredményezne. Persze ebből is dupla mennyiség kell, hogy mindkét irányba tudjon menni a mozdony. A kapcsolása a fesszabályzónak tényleg nem valami extra bonyolult.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Kicsike, de ha teljesen elkészül nagyon izgalmas lesz. Egyelőre a kopasz deszkán száguldozott pár mozdony néhány kocsival, poénból még a 0e-s gőzöst is feltettem a pályára. Kicsit bengácska a sima H0-ás mozdonyok között.
A vonatok vezérlését szigetelt sínszakaszok és Veissmann relék és késleltető végzi. A jelzők is hamarosan felkerülnek, majd ha lesznek. :-)
Cél a látványosság, nyüzsgés, hadd szórakozzon a nép! Én meg ülhetek és sörözhetek, nem kell a trafót tekergetni naphosszat!A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Mokush
tag
Sziasztok!
1mm-es négyzet keresztmetszetű réz/műanyag "rudat" honnan lehetne beszerezni?
Előre is köszönöm! -
Mokush
tag
válasz Quasi_modo #4023 üzenetére
Szia!
Nem. Én nem vasutat építek, hanem harcjárműveket (1/35) és a folyamatban levő (át-)építéshez lenne rá szükségem. Azért Tőletek kérdezem, mert úgy tudom, leginkább Ti használtok ilyesmiket. -
YanezTTrain
tag
-
jákob13
tag
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
Mokush
tag
válasz YanezTTrain #4027 üzenetére
Köszönöm az ötleteket!
-
mongi
senior tag
Üdv Hölgyek/Urak!
Én is 38 évesen élem a 2. gyerekkoromat
Mint régi Ph!-s , de itt új kolléga jelentkezek be hozzátok, általatok már eddig is sok okossággal lettem gazdagabb. Eddig csak passzívan olvasgattam itt, de most reményeim szerint aktivizálom magam a TT méretarány vonalon. Régebben foglalkoztam komolyabban a vasút modellezésel, de időközben ez is annyit fejlődött (digitális technika), hogy biztos szükségem lesz a támogatásotokra.Ezt előre is köszönöm
Bemutatkozásképp itt a weboldalam: Miniland-vasútmodell
Üdvözlettel
mongi.......................................................................... Gondolj ide amit akarsz.
-
Batman2
őstag
-
jákob13
tag
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
jákob13
tag
-
jákob13
tag
válasz Quasi_modo #4036 üzenetére
A kevesebb néha több!
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
_seth_
veterán
válasz YanezTTrain #4027 üzenetére
Milyen papírra nyomtatod ezeket a kis épületeket?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
YanezTTrain
tag
Üdv!
Legalább 180 grammosra, a kisebb épületeknél ebben az esetben nem kell plusz réteg papírt beragasztani belülre. A nagyobb épületeket lehet vékonyabb anyagra nyomni, és felragasztani őket 1mm vastag papírra. Utána a nyílászárókat egyszerre kivágni. Arra figyelni kell, hogy olyan ragasztót használj, ami nem oldja a festéket és el sem színezi, ha bekened a papírt vele. Pl. a Technokol megfelel a célnak, vagy Pritt, stb. Tapéta ragasztó nem javasolt, mert felhullámosítja a papírt.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz YanezTTrain #4040 üzenetére
Szépek. Valami hasonló sort szeretnék majd én is, mondjuk egy BR 103-mal.
valami
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4041 üzenetére
Igen. Az eredetileg hozzá színezett géppel a DB-től. Olyat még nem sikerült beszereznem, sem AC Marklinben sem valamiféle DC-s változatot Azt nem tudom pl. LIMA csinált e 103-ast. Marklin igen és talán Fleischmannban láttam. Most régi gépekről beszélek természetesen, nem friss gyártásokról. Ha lesz lehetőség egy olyan beszerzésére, az kerül a szerelvény elé, a Taurus csak ideiglenes megoldás. ÖBB Tau mögé pedig 4-5 Ro-La jól nézne ki.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Aaron14
őstag
Sziasztok!
Roco gyártmányú alapkészletem van és pár kiegészítő hozzá. Segítenétek nekem, hol tudnám normális áron elpasszolni?
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Aaron14
őstag
válasz Quasi_modo #4044 üzenetére
Hálás köszönet!
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
YanezTTrain
tag
Egy videó a Marklin 50 euros startkészletes ICE szerelvényéről. Alapvetően gyerekjáték, de szerintem egy terepasztalon is megállja a helyét, a kidolgozását és a tudását tekintve. Persze, mivel távirányítós és a kerekek sem fémek, így hagyományos sínérintkezőkkel, vagy szigetelt sínekkel nem tud semmit vezérelni.
Viszont a többi vonattól függetlenül vezérelhető, két sávos, vagyis akár két szerlvény is lehet egy pályán.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz YanezTTrain #4047 üzenetére
Hát azért ezt én nem tenném fel egy terepasztalra komolyabb cuccok közé.
valami
-
hanzohattori
csendes tag
válasz YanezTTrain #4047 üzenetére
Hali!
Van ezekből több fajta, a másik kódolású távirányítóval másik két szerelvényt lehet irányítani. A gyerekek imádják, ráadásul gyárilag a C vágánnyal adják.
-
YanezTTrain
tag
válasz hanzohattori #4049 üzenetére
Egyet be is fogok próbálni, nem a DB-s ICE-t, van ebben TGV, Thalys, és Euro Star. Azokból valamelyiket.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...