Hirdetés
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jákob13
tag
válasz YanezTTrain #3600 üzenetére
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
applause
aktív tag
Esetleg ismeri valaki a Hornby termékeket. Vélemény róla?
samsung A54 5G, Mercedes A150 2005, Dell Latitude 7300
-
jákob13
tag
válasz YanezTTrain #3600 üzenetére
Írtam skypeon.
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
YanezTTrain
tag
válasz applause #3602 üzenetére
Hornby Cuccok jók. Viszont a kapcsolószerkezetüket általában cserélni kell, mert alapból a saját rendszerüket használják, ami nem kompatibilis az európai kapcsolókkal. De lehet kapni -legalább is Angliában- átépítő cuccot hozzá, amivel átalakítható a kapcsolószerkezet.
Konkrétan mire gondolsz? Alapkészletet akarsz venni, vagy csak kocsikat, mozdonyokat?
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
applause
aktív tag
válasz YanezTTrain #3604 üzenetére
A Vaterán hirdetnek [link]egy Hornby 395 dél-kelet Anglia, HighSpeed-nagysebességű 3 részes VillanyMotorvonatot. De kevés róla az infó. Elsőre tetszett, de egy alapszetből való csak a vonat szerintem ilyenből[link]
Kapcsolószerkezete nincs, össze kell akasztani kamóval.
Nem tudom megérné-e.samsung A54 5G, Mercedes A150 2005, Dell Latitude 7300
-
Eltomi
tag
válasz applause #3605 üzenetére
Ha az asztal H0-ban épül. akkor semmiféle képpen ne vedd meg ezt, mert ez a Class 395-ös OO építési nagyságú. Míg a H0 méretaránya M=1:87, addig az OO-é M=1:76. A nyomtáv azonos mindkettőnél (16,5 mm), de az OO modellek nagyobbak.
Itt egy szemléltető példa:
[ Szerkesztve ]
Namtai PS2 EyeToy kamera PC-n: http://bit.ly/12kgl77 | Fotóim: http://on.fb.me/16YHk5d
-
YanezTTrain
tag
A precizítás hibája...
Emlékeztek, anno hetven éve a németek a hidegben a precizításukat szívták meg. Amíg a precíz német fegyverekbe belefagyott a lőszer, addig Ivánék a dobtáras Kalasnyikovokkal vidáman lövöldöztek, igaz öt méterről az elefántot se...
Na valami ehhez hasonló helyzet állt elő a BR86-os mozdonynál. Marklinék az élethűségre törekednek, ebből az következik, hogy a mozdony hajtása is hasonló az eredetihez. Vagyis nincs már a régi jól megszokott hajtásrendszer a gőzmozdonyban, amikor fogaskerék áttétellel minden tengelyt meghajtanak.
Ehelyett egy hajtott tengely van amit a motor áttételen keresztül hajt és erről a tengelyről a hajtórudazat adja át a forgatónyomatékot a többi három tengelynek. Ez szép és takarékos megoldás, de ha elromlik, akkor nagy fejvakarás van.
Elromlott.
Nem komoly a hiba, mindössze a hajtott kerekek megforognak a tengelyen. Ez egy egyszerűbb modell esetén viszonylag könnyen javítható lenne a tengelyvég minimális oválosításával, négyszögesítésével, stb.
Na Marklimék egy kicsit feladták a leckét. Először én is erre gondoltam, hogy megdolgozom a tengelyvéget, vagy felütöm pontozóval a tengelyt három helyen és a mikor helyén van a kerék akkor a tengelyvég felől is. Csakhogy Marklinék nem kispályáznak, olyan acélból készültek a mozdony tengelyei, hogy azt lehetetlen hidegen alakítani. Kezdetnek eltörtem egy fogót, mikor meg akartam nyomni a tengelyvéget, a pontozót, kalapácsot meg kiröhögi.
Ehhez jön, hogy az alvázban szintercsapágyakban vannak a tengelyek. Gondolom valami hideg-meleg eljárással rakják össze a gyárban a kerekeket a tengellyel.Hát ez a hajtótengely most nem sikerült.
A tengelyátmérő 2.4 mm ez valami pár százados illesztéssel megy a csapágyba. Azon gondolkodom, hogy 2.5-ös fúrószárból csinálnék egy új tengelyt, ehhez persze a csapágyat is át kell fúrni 2.5-ös méretre és még ki is kéne dörzsárazni vagy 2-3 századot. Ez már magában egy horrorisztikus vállalkozás. Utána a két kereket felmelegíteni, ez nem nagy ügy fém kerekek teljes egészében, a tengelyt pedig lehűteni és összeütni az egészet. Hát nem kis vállalkozás lesz az biztos. De végiggondolval a lehetséges megoldásokat csak ez jut eszembe. Forrasztás, ragasztás szóba sem jöhet, csak ilyen kovácsmunka szerű dolog.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
apista
csendes tag
válasz YanezTTrain #3609 üzenetére
Sajnos nekem is egy ilyen problémám van de a 3085-el és ez miatt a kerekek elakadnak mivel nem marad meg a 90 fok a két oldal közöt. Én is arra jutottam hogy a kerekek koptak ki és vagy a kerekeket kell cserélni vagy a tengőt. Nem tudom hogy a másik kerák hogyan van a tengőre erősitve nem próbáltam levenni. Talán érdemes volna egy új tengövel probálkozni aminek az egyik végén a kerék helyén 0,1 mm vastegabb a tengő és erre a felére feltenni a kikopott kereket.
-
jákob13
tag
válasz YanezTTrain #3611 üzenetére
Néz már fel skype ra
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
jákob13
tag
-
Batman2
őstag
válasz jákob13 #3608 üzenetére
A fekete-sárga csíkok festésénél használj szigetelő szalag maszkolást, akkor éles vonalakat kapsz !
A távolságokat pedig kimérheted szemre is, de még jobb milliméterre.Egyébként tényleg jó kis masina, de egyetértek Yanezzel, a kivitelen, a külcsinen javítanod kellene, akkor igazi kincs lesz !!
Az kivágásokat korrigálhatod vékony nyégyszöges, lapos, féldomború, vagy háromszöges tűreszelőkkel, ha műanyag a burkolat, ha papír akkor pedig profi, közepes méretű, hegyes ollóval, vagy körömvágó ollóval.Én is ilyen voltam kisebb koromban, hogy csak célgyenesen a "hardvert", pl. elektronikáját csináltam meg valaminek, de a külalakkal már nem igazán foglalkoztam, az nem izgatotott.
Mostmár nagyon ügyelek a külalakra is, szeretem, ha később is jóérzéssel nézhetek rá.
Persze néha ezt már túlzásba is viszem.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
zeus20107
csendes tag
H0-ás dolgokat vennék,sint,vagont,mozdonyt .ha lehet itt irni.nem tudom szabad -e.ha nem kitörlöm.köszönöm
Nyúl
-
YanezTTrain
tag
Marklin BR-86 esetében a helyzet a következő:
A tengely valami félelmetes acélból van, mert kalapács, pontozó, esélytelen volt. A kerekek valami öntvényből vannak.
Megoldottuk a problémát hidegkovácsolással. A kerekeknek azt a részét, ahol a tengely furata van zömítettük és körben mindkét oldalon pontozóval még körbeütöttem a furat körül, persze finoman. Ezek után összenyomtam a tengelyt a két kerékkel, brutális erő kellett hozzá, de azóta tökéletesen állnak a kerekek a tengelyen. Picit zajosabb lett a mozdony, de simán, erőlködés nélkül fut.
BR-86 vidáman kőröz a pályán kb. fél órája, hiba nélkül. Sikerült a vasat rendbe tenni! Sajnáltam volna, ha nem tudom tovább használni, mert erős és szép mozdony. Jelenleg személyvonatozik, mint eddig is tette.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
A legújabb kísérlet is halad, már vannak eredmények.
Kaptam egy Piko E-44 sorozatú villanymozdonyt, mégpedig a játék szériás egymotoros változatot. Ezért a gépért nem kár, lehet vele kísérletezni. A cél beilleszteni a három sínes rendszerbe a gépet.
A kísérlet fő oka, hogy az angol mozdonyokat is tudjam használni, mivel azok mind egyenáramos gépek.
Az E44-re a csúszó szedőt a nem hajtott forgóvázba percek alatt be lehetett építeni. A forgóvázra ragasztottam ólomsúlyt, hogy a szedőt rendesen le tudja nyomni és a kerekek se emelkedjenek fel a sínről, ne legyen siklás. Ez az ólom elég kevés, ezért a gyári súly és a tető közötti részbe is ment egy nagy ólomsúly, így már elégséges a mozdony tapadása.A nem hajtott forgóváz teteje és persze rajta az ólomsúly is meg lett fúrva, a csúszószedőtől jövő vezeték számára. A motorról leforrasztotam a csatlakozó vezetékeket, a két oldali kerekeket összezártam és összekötöttem a motor egyik pólusával, a csúszószedőről jövő vezetéket egy dióda közbeiktatásával a motor másik kivezetésére.
Gond nélkül megy a mozdony egyelőre csak egy irányban, de nem gond neki a Marklin pálya. A vezérlést úgy fogom átalakítani, hogy a trafók mögé a vezérlőbe beiktatok egy-egy Greatz hidat és egy-egy irányváltó kapcsolót. A Marklinnek teljesen mindegy, hogy egyen vagy váltóáramról működik e, de evvel a megoldással az egyenáramú mozdonyok is mindkét irányban tudnak közlekedni, persze akkor a mozdonyba nem kell dióda.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
jákob13
tag
válasz YanezTTrain #3625 üzenetére
GYere hát skypera
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
YanezTTrain
tag
Tesztelési eredmények a Junior készletes E44 mozdonnyal.
Önmagában elfut a pályán, bár meg kell jegyeznem, hogy a legkissebb Marklin ívek, az ú.n. Industrial curve néven emlegetett ívsugár gondot okoz a gépnek, forgóvázas négytengelyes mozdony létére megszorul az ívben!
A Marklin E41 ami kb. azonos hosszúságú vele, sőt még a jóval hosszabb V200-as is gond nélkül elfut az iparvágányi kanyarokon!
Ez a megszorulás valszeg azért van, mert a mozdonyszekrény oldalainak alsó éle a kanyarokban beleér a forgóváz maszkokba. Gyári hiba, pontatlanság. Az egy hajtott forgóvázzal tapadógyűrű nélküli kerekekkel szerelve pedig harmatgyenge a gép a tetemes ólomsúly beépítése ellenére is.Önmagában gépmenetben minden probléma nélkül elközlekedik, de szerelvénnyel, már komoly küszködést mutat be a gép.
Mint mozdony nem válik be, de jó alap egy saját motorvonat építéséhez.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #3627 üzenetére
Állítsd toló mozdonyként a szerelvény végére, így a főmozdonyod kihúzza az ívből! Csak vigyázni kell vele, mert ha szorul, akkor lekoptatja a sínt egy idő után, még úgy is, ha szólóban átfér rajta! (Valóéletben jó példa erre a BZ motorvonat, ami merev tengelyes. Megszámolni nem tudom hányszor ragadt be a véméndi nagy ívben... még létezett a vonal... ).
-
YanezTTrain
tag
válasz Keeperv85 #3628 üzenetére
Nem igazán van szükség a gépre, csak kísérlet jelleggel csináltam a dolgot. A Hornby mozdonyoknak nem akartam nekiesni egy próba előtt. De mivel ez a kis játékmozdony viszonylag jól működik, már a saját képességeihez mérten, így a nagy szerkocsis gőzösöknek is neki lehet állni, persze sokkal igényesebb kivitelezéssel, mit a Piko mozdonynál. Mondjuk a Repülő Skótot nem szívesen áldoztam volna be kísérleti nyúlnak.
Így viszont néhány héten belül forgalomba állnak a gépek, a szerkocsikba szerelt csúszószedőkkel és greatz hidakkal.
Konkrétan erről:
és erről a szerelvényről van szó.
Nem szívesen estem volna nekik előzetes próbák nélkül. A képeket elnézve gondolom nem csodáljátok.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3627 üzenetére
Szevasz
A szekrény és a forgóváz ütközését nem tudod korrigálni ?
Akkor vajon futna a szűk kanyarokban ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #3630 üzenetére
a kaszni és a forgóváz súrlódása korrigálható, egy mm-t le kell venni a kaszni alsó éléből és megszűnik a probléma. De a vonóerő tapadógyűrűk nélkül még akkor is nevetségesen kevés.
Itt a lényeg a kísérlet volt, a nagy gépeket nem akartam szétcincálni. De mivel a piko gép müxik a maga keretei között a Hornby cuccok simán menni fognak, azok elég nehéz darabok, van tapadógyűrű is a kerekeken, stb, stb...A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
robesz26
tag
Sziasztok!
Teljesen kezdőként szeretnék a gyereknek (és magamnak ) venni egy starter szettet (H0 méretre gondoltunk). Helyhiány miatt szőnyegen, parkettán használnánk.
Olyat szeretnénk amiben gőzmozdony (azért nem feltétel) van (pl ilyesmit [link]). Ehhez viszont az van írva, hogy 120V. Ez használható magyarországon átalakítás, kiegészítés nélkül?A kérdés még az lenne milyen márkát javasoltok, melyiknek jobb minőségűek a kezdő készletei, milyen mozdony javasolt? Analóg vagy digiális szettet érdemes venni (illetve melyikből milyen márka ajánlott)?
Köszönettel:
Robesz26[ Szerkesztve ]
-
YanezTTrain
tag
-
hanzohattori
csendes tag
válasz YanezTTrain #3631 üzenetére
Hali. Azok a drága jó 5120-as Marklin ívek, eszméletlen kicsi spirálokat lehet belőlük építeni. Néztem az asztalodon is jó szolgálatot tesznek.
-
YanezTTrain
tag
válasz hanzohattori #3636 üzenetére
Igen, mivel az alapasztal mindössze 1m széles, nem nagyon lehetett vagánykodni. Sajnos 5200-as ívem nem is volt, hogy egy tisztességes kétvágányú pályát csináljak, kívül 5200 belül 5100-as ívekkel. Ezért született ez a megoldás, lent egy fővonal, fent egy mellékvonal kombinációja.
Jelenleg is van vagy 20 db. 5120-as ívem, gondolkodom is, mi a fenét lehetne kezdeni velük. Egy magasvasút építésén gondolkodom, oda esetleg el lehet belőle sütni párat. De ez még csak terv, annak is csak nagyon kezdetleges.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz robesz26 #3633 üzenetére
Miféle vasutat?
Persze én azt mondom Marklin. Biztos, hogy nem olcsó, de garantáltan minőséget kapsz. Bár be kell vallanom pont egy mai modern gyártású mozdony, ráadásul egy gőzmozdony produkált egy nevetséges hibát, tehát Marklinék is tudnak selejtet gyártani. Viszont a nagyon komoly anyagoknak köszönhetően, amiből a mozdony készül, a hiba könnyen javítható volt, mikor rájöttem arra hogyan csináljam.
Mégegyszer mondom ezt mint marklin őrült mondom, nem kicsi elfogultsággal a sokszor 50-60 vagy még több évvel ezelőtt készült vasak iránt.
Ami nem javallott az a Mehano és Piko olcsó kezdőkészletek, persze a mehano is gyárt modell minőséget, de az árban odébb van. Kerüld továbbá a Piko kéttengelyes gőzmozdonyát akár szerkocsis, akár szertartályos kivitel.
Ha H0 akkor sztem a Piko után a Roco a következő amivel árban és minőségben foglalkozni érdemes és M.o-n elég rendesen elterjedt márka, van hozzá minden, szervízháttér is.
Ha mint mondtad, teljesen kezdő vagy, akkor Vaterás és más használt kitudja hány éves, mennyire összegányolt dolgokba ne ugorj bele, mert nagyokat lehet bukni, illetve van, hogy az olcsón megvett modellt utána hetekig, hónapokig javítja az ember.Analóg vagy digitális...
Elsősorban pénztárca kérdése. Ha lehet akkor digitálisat, mert az dudál, sípol, pöfög, böfög, berreg, villog, kakukkol, mifene. Gyerekeket sokkal jobban leköti.[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz hanzohattori #3636 üzenetére
még az 5120-as ívről...
A Piko E44-ese megszorul benne,a forgóalvázak ellenére, igaz egy motoros a kis aranyos. A Marklin Br86-os is hangosabb az ívben, mint máshol. A Marklin V200, E41, F7, és a többi kis háromtengelyes gép gond nélkül, sőt! A nagy marha BR23 is elmegy azon a kis íven! Kíváncsi lennék egy 01-es vagy egy 03-as mit szólna hozzá? A BR53-at meg sem merem említeni a laza 7 tengelyével, igaz osztottan.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
pirosvilamos
tag
válasz robesz26 #3633 üzenetére
Szia!
Ha parketta, vagy szőnyeg az alap, akkor célszerű gyári töltéses síneket vásárolni.
Ilyen pl. a Roco GeoLine rendszere.
Ezeket nem is muszáj készletben megvenni, lehet darabonként is.
Gördülőállomány is választható külön-külön, újonnan, vagy használtan, ez csupán pénztárcafüggő--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
applause
aktív tag
válasz robesz26 #3633 üzenetére
Én is hasonló helyzetben voltam tavasszal. Padlós sín, kezdőkészletes Piko. Nem jött be az állandó építgetés és a sín sem szereti, ezért alapot csináltam neki és ekkor elkezdődött a függőség. mivel kicsi a pénz ezért a síneken kívül minden használt cucc felhasználásával készült. Jelenleg itt tartok [link] a költség eddig 286935.-Ft. Írtam minden kölséget az utólsó szögig. A vagonokat használtan vettem. A mozdonyok is használtak, de roco-k. Egy új piko mozdonnyal sokat szívtam, azt visszavetettem a boltban.
Én a piko I profilú sínekkel meg vagyok elégedve, a régi u profilos kalapsíneket el kell felejteni. Kezdetben a mellékvágányok nekem is ebből voltak, de mindig volt valami kontakt hiba velük.
A mozdonyok terén roco-t javaslom, a piko hobby szériája elég bajos.
A mehano-ról később biztosan tudok majd mondani valami, mert megalkudtam egy használt EVO szerelvényre (olyan mint a TGV) jó áron, de még nincs a birtokomban.
Sok sikert.samsung A54 5G, Mercedes A150 2005, Dell Latitude 7300
-
jákob13
tag
válasz applause #3641 üzenetére
Én annak idején 1 Piko szettel kezdtem. Mégpedig 1 ilyennel: [http://www.vasutmodell.com/piko-57110-analog-kezdokeszlet?datapage=1] Én röpke 6000ft-al kevesebbért vásároltam 2008-ban.
Ráadásként két roco vagonnal és 1 doboz Piko A egynessel megspékelve.
[Első videóm.]
[Modellvasut H0 TT H0e 1 64 Helyzet jelentés[ Szerkesztve ]
https://www.facebook.com/ModellvasutH0?ref=tn_tnmn
-
YanezTTrain
tag
A kezdetek...
Hát.... Negyven pár évvel ezelőtt, még hátulgombolós koromban kaptam egy TT Zeuke készletet, vajfehér\zöld E499 Skoda, három CSD gyorsvonat kocsi ovál pálya és egy F2-es trafó. Evvel indult a dili. Ez nem sokáig volt meg, mert a szekrény tetején tárolódott a cucc és valami oknál fogva lekéreckedett a doboz és a TT finoman szólva is szarrá tört.
Na volt nagy sírás,rívás, Kaptam helyette egy jó kis Piko junior készletet, gőzös, meg a két zöld vagon, plusz pár sínt, egy váltót, egy keresztet és egy ütközőbakot. Evvel kezdődött a terepasztal építés, persze akkor még faterom bütykölte össze a dolgot. Viszont egész nap el tudtam marhulni vele.
Az az asztal pár év után elbontódott, nagy nehéz darab volt, egy kiszuperált ágybetét volt az asztal. A junior készlethez kaptam egy másik komolyabb készletet, egy E69 három nyitott kocsi ovál pálya. Ahhoz r440-es síneket adtak, tudtam építeni két párhuzamos ovált, akkor már teljesen jókat játszottam.
Következő karácsonyra megínt egy junior készlet, de az akkor kapható leg komolyabb, két szerelvény mozdonnyal, két váltó és egy kis trafó. Na onnan már nem volt kérdéses a második terepasztal megépülése...
Azután épült még jópár asztal, és most az utolsó produkció a Marklin.Szerintem nem nagyon fogok már több asztalt építeni, ezek a régi vasak nagyon bejönnek. Ez egy teljesen külön világ, más mint a modern kétsínes rendszerek...
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
applause
aktív tag
válasz YanezTTrain #3643 üzenetére
Mivel én csak finanszirozom, helyet biztosítok neki, meg építem a vasutat a tulajdonos, a majd négy éves unokám. Emiatt analog a rendszer. De igyekszem úgy beszerezni a technikát, hogy ha a kezelő már képes lesz a digitális működtetésre átalakítható legyen.
Persze jó szórakozás ez nekem is.[ Szerkesztve ]
samsung A54 5G, Mercedes A150 2005, Dell Latitude 7300
-
apista
csendes tag
válasz YanezTTrain #3625 üzenetére
Ha van Marklin mehanikus irány váltód akkor két diódát ráköthetsz ellentétessen a két kimenetre a másik végüket pedig egybekötöd majd a motorra kötöd. Amikor irányt váltasz a motoron megváltozik a polaritás.
A BR-86 megoldásodat majd kipróbálom csak sajnos mind a 3 tengely problémás a vége felé már szorultak a kerekeken a vezérlő rudak. -
robesz26
tag
Köszönöm mindenkinek!
A hasznos tanácsokat megfogadva átgondolom még a dolgot, merre is induljunk.Üdv.:
Robesz26 -
YanezTTrain
tag
nekem is az volt a gond, hogy megszorult a mozdony rudazata, amikor összeforogtak a kerekek. Mind a két oldal hajtókerekét rendesen megzömítettük, összejelöltük minek hogyan kell állnia csináltam egy pici üllőszerűséget egy darab deszkából és egy 300-as szögből, amire fel lehet támasztani úgy a mozdonyt, hogy az oldalán fekszik a deszkalapon és a szögdarabra pedig felfekszik a kerék a tengelyvéggel, így a másik oldali kereket is pontosan be lehetett állítani, és felütni a tengelyre. Azóta már több órát hajtottam a gépet először teheletlenül, utána pedig egy ötkocsis gyorsvonattal kínoztam órákig.
Marklin irányváltóm van tarcsiban, de a Piko E44 nem az a gép amiben hely lenne ekkora berendezésnek. Ha beteszem az irányváltót, ki kell venni az összes súlyt, még a gyáriakat is.Így is nulla a vonóerő pedig mególmoztam rendesen a gépet. Viszont a Horbykba a szerkocsiba sztem elfér az irányváltó. És szét is lehet szedni a szerkocsikat, nem ragasztott, hanem csavaros az összefogásuk. A csúszószedő felszerelése miatt mindenképpen szét kellett volna szedni úgyis.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
apista
csendes tag
válasz YanezTTrain #3649 üzenetére
Kiprobáltam a greces megoldást sajnos ha megforditom a polaritást a Markli mozdony nem vált irányt csak ha az irányváltóval váltok . Polaritás váltással csak akkor vált irányt ha a tekercseket kicserélik mágnesekre és a kefékre van rákötve a táp.A rudazatnál sajnos a beálitás nagyon fontos és mivel nekem minden kerék elmozdult egy kicsit nehéz lesz mindet egyformán 90 fokra beállitani ezért még várok vele.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen