- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Magyarországon is kapható a Honor 200 Lite, ennyibe kerül
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
Hirdetés
-
V Rising - Végre tudjuk hogy mikor érkezik a PS5-ös kiadás
gp A PC-s teljes verzió már egy ideje játszható, hamarosan konzolra is megérkezik a játék.
-
Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
ma Nagyon nyomul a Xiaomi tablet fronton, és nagyobb méretben is jól megy nekik. Jól. Nem tökéletesen.
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
pepucs
tag
válasz macilaci78 #148499 üzenetére
Ma 20:50 körül értem haza, 19:40 körül már felhajtott plexivel jöttem a városba mert a nyomvályúkat nem láttam. Ennek hála szerintem be is gyulladt a jobb szemem
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
hroberto
veterán
válasz Topiccsendőr #148500 üzenetére
Az én véleményem, hogy az olajon semmilyen körülmények között nem érdemes spórolni.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
zgospel
őstag
válasz etnies #148495 üzenetére
Annak valóban kevesebb értelme van, hogy egy Pista GP RR van a fejeden, a felsőtesteden meg valami noname goretex kabát, de százalékosan még így is jobban csökkentenéd a kockázatot, mint tennéd azt egy legalja sisakkal. Arról nem is beszélve, hogy a sisak minősége nem kizárólag élet vagy halál kérdése. Pl egy olcsó sisakon van mondjuk egy 3 mm vastag plexi, ami az első földhözéréskor a ha épp nem törik szét, akkor úgy repül el mint Besenyei Péter fénykorában. Ezzel szemben a felsőkategóriában 5 mm vastag a plexi, és legfeljebb a nagyon durva esetekben törik le. Ahogy az sem mindegy, hogy van-e benne EQRS, hogy a mentők ne rángassák szét a nyakad amikor leveszik a fejedről a sisakot. És még sorolhatnám azokat a funkciókat és technológiákat, amik ha nem is élet-halálról döntenek, de a rehab utáni minőségi élet és a salátalét között különbséget jelenthetnek.
A minősítéseket igenis érdemes nézegetni, ez egyáltalán nem hit kérdése. Pl egy FIM minősített sisak az ami manapság a legszigorúbb követelményeknek felel meg. A legolcsóbb FIM minősített sisak jelenleg a HJC RPHA 1, ami 250 ezer Ft-ért igazából ingyen van ezen a szinten.
Az új ECE 22.06 minősítés pedig jóval szigorúbb és életszerűbb körülményeket vizsgál, mint a korábbi 22.05-ös változata, vagy akár a Sharp teszt, érdemes legalább a 22.06-os sisakot választani.
Abban igazad van, hogy lentebb is rendesen fel kéne öltözni, de ha megnézed a légzsákos rendszerek elmúlt 10 évbeli fejlődését, akkor láthatod hogy jelentős az előrelépés ott is.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
boogie84
veterán
válasz Topiccsendőr #148504 üzenetére
Ha beleszólhatok...
Motorkopást csak a megfelelő kenéssel tudod csökkenteni. Azért nem írtam h megszűntetni, mert az olaj filmréteg sem biztosít 0 kopást.A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
csongi
veterán
válasz hroberto #148502 üzenetére
Mit jelent a sporolas?
zgospel:
Mit jelent a nagyon durva eset?
Ertem az erevek egy reszet. Semmilyen statisztika nincs, hogy melyik sisakban tortent tobb serules, es ugyan annal a balesetnel a masik jobban szerepelt volna.
Az emberi tenyezot nem lehet kivonni. Az ece nem csak statisztikat vett vigyelemebe. Orovosok is reszt vettek a kovetelmenyek megalkotasaban.Amit jonak latok, hogy az eltero modokat jobban eloterbe vettek. Az eltero iranybol es eltero alalku behatasokkal szemben.
Az emeberi tenyezovel pedig nem lehet mit kezdeni.
A nyaki izomzattol kezdve a belso szervi erzekenyegen at.Egy hasonalt, egy jol edzett pilota kibirja a 10g-t.
En meg 5ot talan.Egy fizikalisan eros szervezet vedve van 2csillagos sisakban. Egy gyengebbet nem ved meg az 5os sem.
Ettol fuggetlenul ha van ra keret, es hajlam a dragabb siak es vedofelszereles valasztasa megerheti.
boogie84
A megfelo kenest csak a draga olaj biztositja?A mai vilagban az emberek egyszeruen a termek ara alapjan dontik el, hogy jo vagy sem.
Megertem, mert igy egyszerubb. -
hroberto
veterán
válasz Topiccsendőr #148504 üzenetére
Téged ismerve ez meddő vita lenne, úgyhogy bele sem megyek! De a véleményem attól még nem változik, és továbbra sem rakok szar olajat motorba/autóba, mert ehhez nem érvek kellenek csak némi józan ész.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
-
zgospel
őstag
válasz csongi #148506 üzenetére
“Egy fizikalisan eros szervezet vedve van 2csillagos sisakban. Egy gyengebbet nem ved meg az 5os sem.”
Ezt remélem komolyan gondoltad, mert viccnek kicsit erős
Zoli bácsi
Csak egy újabb érv a jobb minőségű és minősítésű sisakok mellett.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
válasz csongi #148506 üzenetére
Mire mesz a sisakkal, amikor a szalagkorlat laba vag kette, azt nem igazan ertem.
Vagy a fa.
Vagy a kandellaber.
Etc.Voltam motoros balesetnel, gyerek kb 170el kapta el a fat, a sisak arra volt jo, hogy az agyat, es a kopanyaja darabkait nem kellett keresgelni a jardan, es nem teritette be a szomszedos fagyizot.
Ettol fuggetlenul fenyevnyi kulonbseg van minden egyes szint kozott amit egy szar, egy elfogadhato, egy jo, es egy fasza sisak jelent.
De igazabol a szerencsen mulik, hogy egy esesnel mi lesz veled. Van aki a 160al oldalbavert traktort is "tuleli", de van aki 50nel elesik, es szembol elbassza egy auto.
Busz.
Akarmi.
A nyakad nem vedi a sisak.Ellenben kurvara nem mindegy, hogy 200nal razza-e a fejed a plexi mogott, vagy belenezve a szelbe is atomstabilan all mint az x-spiritem.
De esesnel...
mod:
Foleg kozuton esesnel...[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
-
Shadowbull
addikt
Itt még van hó
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
hroberto
veterán
válasz Topiccsendőr #148511 üzenetére
Igazad van! Tesco olajat mindenbe!
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Topiccsendőr
addikt
válasz hroberto #148514 üzenetére
olvasd el figyelmesebben, mit irtam, es mire reagaltam. Ha ertelmezed, nincs szukseged ilyen ervelesi hibakhoz folyamodnod, mint most is pl.
Vannak felhasznalasok, ahova 300v-nel rosszabb olajat nem tennek. De 80-al 250 000 kmt vanszorogva nem raknek draga olajat a jarmube, mert nincs ertelme. Se anyagilag, se technikailag.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz hroberto #148514 üzenetére
Melyik tesco olaj alkalmas olajfurdos kuplunghoz?
A sporolas nem egyenlo a nem megfelo minositesu olaj hasznalataval.
Korabban irtam, biztonsag erzest ad, ha dragat valasztanak a fogyasztok.
Az biztos jo. Ez is tudatos dontes, es elfogadhato. Csupan el kell fogadni, hogy mas ember maskepen dont.Shadowbull
Furcsa a boxer blokkot egy ilyen felepitesbe latni. Szep darab, sok oromot kivanok. -
boogie84
veterán
válasz csongi #148506 üzenetére
Sok helyen hamisítják az olajat is. Én annak is ürölnék ha nem hamis olajat veszek.
Ha gyengébb minőségű olajat veszel még annyit sem tudsz a benne lévő anyagról mint a nagyobb gyártók amit ráírnak. Ha létezne 0 kopást biztosító anyag én olyat vennék, de nincs.
Nem mellesleg a nagyobb gyártóknak valszeg több tapasztalata van a termék fejlesztéséhez.#148518 dellfanboy: Már nem emlékszem, hogy melyik boltot említették Győrben. Ha pontosan érdekel rákérdezek. De ismerős az Olajcentrumban résztulajdonos, azóta onnan veszek mindent.
off példa: MX-5 vászontető impregránló téma: Lidl-ben is kapható impregnáló spray, meg van az Autoglym. Össze sem hasonlítható a kettő, noha az előbbi is véd vmit, de az utóbbi nyújt maximális védelmet. Ez ugyan nem olaj példa, de az olcsó vs drága sztem megfelelő gondolkodás melett igen is megállja a helyét.
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
boogie84
veterán
válasz dellfanboy #148518 üzenetére
Am nem kell túllihegni. Én sem találkoztam gyanús dobozú olajjal. Csak ez megmaradt bennem anno. Ettől függetlenül sem vennék olcsó olajat semmibe.
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
csongi
veterán
válasz boogie84 #148517 üzenetére
Rendben.
Akkor megint ott tartunk, a legdragabb a jo.Nem is ertem minek vannak a tobbiek?
Zarjanak be , es csak a MOTUL. .Aldiba volt motorolaj. Nem vettek, mert szar aldis.
Castrol olaj volt.Ha Sharp teszt akkor a legjobb. Ha Ece akkor nem olyan jo. Ha az Api minositi az olajat, akkor biztos szar amelyik olcso.
Kidobom a motorom, megveszebb a legdragabbat, Japan vagy BMW. A tobbi hulladek. hetente cserelek benne olajat a legdragabbat, gumit benne a levegot.
Csak a level 65 os protektoros cucc, sharp 43 csillagos buko
Kihagytam valamit?Jah hasznalt motort ne szabad venni, foleg ha ket hetnel regebbi a gumiba a levego. Igenytelen a tulaja, garantalt.
Nem szemelyes, ne vedd magadra.Sokszor leirtuk, a lelki megnyugvas fontos.
At kell esni ezeken. -
válasz dellfanboy #148518 üzenetére
Vettem valvoline versenyolajat anno a 400asomba, 12ezernel elment az olajnyomas, kuplung, lekapcs, kigurultam, megalltam, sapkat letekertem, es hab jott ki rajta.
1200km volt az olajban, a betoltott 3.6 literbol 4decit megevett a motor.
Se az elott, se az utan nem evett lathato mennyiseget 4-5ezres csereintervallum alatt.Na, az pancsolt olaj volt.
Azota csak femdobozos xadot, vagy igolt veszek.
Annak hamisitasaba nem fognak energiat fektetni, egyszerubb a muanyag doboz.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
V.Stryker
nagyúr
Látom ölitek egymást megint. Nyomok egy kis chillezést addig is, némi pöcsköszörű tapasztalattal.
Mivel asszony mondta, hogy megpróbálná a motorozást, ráfeszültem, hogy végre lehet még egy "motor". Amit kitűztem, hogy váltós legyen, de ne körváltós, hanem kuplungos ( az Innova játszott volna), aztán addig addig, hogy végül a CB125F kis Honda maradt.
Némi szerencsével a múlt héten lebeszéltem, a héten megnéztem és megvettem egy 2023.04 -havi példányt, 7230 km-el. Annyi csavar van a dologban, hogy a srác azért vette a motort,mert kitalálták ,hogy bejárják a közeli balkánt ilyen kis köbcentis motorral és vettek 1-1 ilyen talicskát. A motor azért volt olcsó, mert pár oldalidomot a krosszcsizma némileg összekarcolt, a tankot a tanktáska teljesen mattra csiszolta, ahogy a lámpa feletti idom fényezését is szétcseszte a rászerelt túraplexi.
De úgy voltam vele, hogy egy kopott tankot újra tudok poliroztatni, ne adj Isten, fényeztetni, de egy 40ezret futott példány motorkopásával és elhasználódásával nem tudok mit csinálni.
Mivel ismerem már a piacot a 2 hónapos túrás alapján, így elmondhatom, hogy kevesebbért, mint amennyiért 7-8 éves példányokat árulnak átlag 30ezer km-el, kaptam:
- keveset futott, fiatal motort
- még további 2 év gyári garit
- bukócsövet, túraplexit (Givi)
- teljesen lekövethető rövid előélet
- LED fényszóró, digitális kijelző sok infóval (szeretem a sok infót )
- Heidenau fél terep szinte új gumik elől hátul ( pár ezret futott gyári járt hozzá pluszba)
- Házilag csinált oldalcsomagtartó konzolokatAmúgy nagyon fasza kis gép. Ami meglepett, hogy minden olyan finoman jár. Nyilván a 110kg-m alatt a 125ccm nem egy acélos, de M5 bevezetőn alattam simán hozta a 100-at. De az érződik, hogy nagyon az 50-70km/h -ra van belőve. 60km/h alatt simán hozható a 1,5 literes vagy alatti fogyasztás, 70km/h alatt az 1,8 liter alatti fogyasztás. Úgy, hogy 90-100- al jártam párszor a bevezetőn, meg országúton 80-85km/h körül, a többi BP vagy itt a környező települések, most 1.9 átlagot hoz. Nem megy, de legalább nem fogyaszt.
Szóval második motornak, közlekedni nem rossz. Az érzem ,hogy országútra kéne valami 300-as, de akkor dupla lenne a fogyasztás is. Inkább ez.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz boogie84 #148517 üzenetére
[112590] a castrol hungaria elhintette, hogy hamisitjak a castrolt, mert a tul nagy szurkeimport miatt esett az ertekesitesuk, es kitalaltak ezt a sztorit, hogy csak toluk vegyenek olajat, a szurkeimportot igy kockazatosnak beallitva pedig piacot nyerjenek vissza.
Ez visszafele sult el, mert mindenki fejeben csak annyi maradt meg, hogy hamisitjak az olajakat, raadasul a castrolt a legjobban. Ezutan meg a nem hamis olajokra is azt hittek hogy hamis, ha barmilyen zajt hallottak a blokkbol.Gyengebb minosegu olaj eseten a teljesitmenyszintrol tudod megallapitani, hogy milyen minoseget kepvisel.
A benne levo anyagrol nem tudsz, de a szabvanyrol tudsz, aminek megfelelt.
A nagyobb gyartok pedig kimennek a lemans-ra, a motogp re, nagy transparensekkel, es epitenek egy státuszt maguknak sok penzert. te pedig nem fogod megnezni, milyen teljesitmenyszintu olajat vasarolsz toluk, mennyi penzert, es hogy az a teljesitmenyszint milyen tribologiai vizsgalatot jelent. Mert kinek van erre ideje, energiaja?
Ettol fuggetlenul a hited az nagyon eros, hogy ezek a markak csakis jo dolgokat csinalhatnak. Egyeduli akadalya annak, hogy nem vernek teged at, az az api minosites, ami a flakonra ra van irva, es az ezzel jaro szuroproba szeru minosegellenorzes. Kulonben ha senki nem jar utana, csak elhiszi, hogy a draga, az egyben jo is, ezek ugy atbsznak, ahogy csak tudnak. Meg igy is valszeg a hatarertekeken jatszanak a szabvanyoknal, ahogy azt egy mol-ol szakember meselte a premium olajokkal kapcsolatban.emelle emberek tomegei hallucinalnak a termekekkel kapcsolatban ugy altalaban.
Pl Tüzinek az a 400as szarpumpaja, mar akkor nem produkalt olajnyomast a muszerfala szerint, amikor elmentunk volna kakucsra motorozni, de az elso feheraszfaltos korforgalomban megborult vele. Es oldalt volt leallt motorral 20 masodpercig. Ezutan kb 15 percig probalt nyomast lehelni oninditozassal, alapjaraton jaratassal, mi pedig probaltuk magyarazni neki, hogy szarja le az olajnyomas lampat, mert ha viz lenne benne, akkor is el kellett volna aludnia mar reges-reg annak, es valszeg a nyomaskapcsolo szar, es lassan indulni kellene motorozni, mert elmegy az egesz nap.Erre kb 10 evre ra meg mindig gyartja a hamisolajas sztorikat, holott a valosag megintcsak arnyaltabb valoszinuleg.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
boogie84
veterán
válasz Topiccsendőr #148525 üzenetére
Én is csak hallottam a hamisításról, ezért írtam. Nálam sem fordult elő gyanús kanna.
És neked is leírom, sztem még mindig jobb egy tapasztalattal rendelkező márkától vásárolni, mint vmi gyengébbet. Sosem volt problémám, lehet azért mert jót vettem mindig? Csak viccelek. Ettől függetlenül aki megteheti hogy motort vegyen, annak ne hogy már ne legyen pénze szervizre...A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #148525 üzenetére
Sztem siman jarhato kis trukk egy barnd bevezetesnel, hogy az eloirt es minositesnek megfelelo ertekek felett adalokolnak.
Aztan mikor megy a cucc, megvan a hajp, meg a placebo hatas,a termek eladja magat, es szepen vissza allnak az teljesithez szukseges ertekekre.
Valahol vissza kell hozni a tobblet befektetest.
Edesseg iparba ez bevett modszer, itt miert ne mukodne? -
Topiccsendőr
addikt
válasz boogie84 #148526 üzenetére
En tudom, hogy csak hallottal rola, mert mindenki csak hallott rola, meg gyanitja, de tudni senki nem tudja. De ez olyan, mint a nyomorusag. örökre fenn van a neten.
Hamis olaj eseten tudtommal a faradt olajbol centrifigalassal a reszecskeket kiszurik, igy megint tiszta lesz az olaj. Az adalekolas ugy-ahogy lesz benne- mar amennyi megmaradt az olajban.
Ami nem koherens a sztoriban az az, hogy ha en gengszter lennek, nem lenne igenyem osszefesulni motoros- es nem motoros faradtolajra a keszletet (illetve de, en ha gengszter lennek erre lenne igenyem, de en gyagyás vagyok eleve nehany dologban)
Szoval faradt olaj eseten autos olaj menne a motorokba is. Eloszor a valtonak kellene megkotlania, mert auto olajban nincs ep adalek a fogaskerekekhez.
De hamis olajnal ilyeneket az emberek nem vettek meg eszre, csak ha kikonyokolt a hajtokar, ami eleve nagy csapagyhezagot feltetelez, mivel ha viz lenne olaj helyett, az is kepes lenne elszeparalni a ket alkatreszt ha a nyomas megvan, es a nyomassal egyutt az aramlas. Kb mindegy mi van a motorban ezeknel az alkatreszeknel, a lenyeg, hogy aramoljon a ket alkatresz kozott.
Szoval a hamis olajra van fogva minden, ami motorkár. Mindegy, milyen motorrol van szo, es annak jellemzője-e a meghibasodas.Nekem sem volt problemam sosem. Mindig a hasznalathoz megfelelo olajat alkalmazok.
Az R1 esemben 300v van, azt a 300v-t megkapja 3000km es 1-2 ev utan a ducatim, amelle egy 2-3 eves 5-700km es lehetoleg api sn-t vmi ugyfelmotorbol, es annak a hasznalt szurojet. 93 000 km van a motorban.
De ha ez a lehetosegem nem lenne vennek bele vmi api sg 15-50 et.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz boogie84 #148528 üzenetére
Van ra lehetoseg, a neten vannak osszehasonlitasok. Energiat kell belerakni, hogy talalj, de van.
Szabvany szerinti meresekkel, a baj az, hogy nem up-to-date. Es altalaban eszak amerikai piac, nem europai.
Van olyan is, amit egy masik gyarto rendel, hogy megmutassa, a premium "nagy tapasztalattal" rendelkezo gyartok hol sporolnak a termeken. Tobb penzert.Ha ez nem lenne igaz, ugy be lenne perelve az amsoil pl, hogy fustolne. De erdekes modon nincs.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
pepucs
tag
-
csongi
veterán
válasz boogie84 #148528 üzenetére
Kivancsi lennek en is ra .
Nezegettem a sharp teszteket pl.
Arai-van 1 csillagos sisakja. De a GRexnek 3-4 es a vizsgaltak.
Az LS2 strobe a zart sisakok szintjen vegzett, pedig felnyithato.
Meg sem neztem mikor megvettem.Ugysejtem pislognanak ha meglatnank a tenyleges vizsgalati eredmenyeket az olajoknal.
Mannol olajat hasznalok, a felhasznalasi tudasomhoz es a terheleshez mindenhez is elegendo.
Semmi ertelme 3* aron vennem dragabb olajat. Egy csere periodust nem megyek, az ido lejarta miatt cserelek. Kibirnam fizetni a drabbat is, de inkabb elfagyizom.
Szoval ha nem versenypalyazas a hasznalat, akkor ki kell probalni par gyarto termeket. Biztos vagyok benne nem lenne csalodas.
-
hroberto
veterán
válasz Topiccsendőr #148515 üzenetére
Te meg ne próbálj mindent kiforgatni, mert az nagyon megy, csak kissé unalmas már.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
3800+
őstag
válasz Topiccsendőr #148529 üzenetére
Sajnos nem találtam meg azt a videót, amit NAV-osok tettek közzé egy lebuktatott olajhamisító cégről. Az volt a lényeg hogy volt egy baromi nagy tartály, abban valamilyen motorolaj, és hozzá az országban kapható szinte minden márka csomagolása és hologrammos matricája. Lehetett választani milyet kérsz.
Nem tudom mennyire véd a hamisítástól, de a motul jellegzetes illatát szerintem nehéz lemásolni. Így én azt töltök.
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
Topiccsendőr
addikt
válasz hroberto #148533 üzenetére
Ha unalmas szamodra az ugynevezett beszelgetes, amiben felhivjak a figyelmedet nem a szemelyedben keresendo hibakra, hanem az erveleseidben lévőkre, eleg az altalam irt hszekre nem reagalnod, esetleg olvasas nelkul tovabbgorgetned. Az internet erre kulonoskepp lehetoseget ad.
Amennyiben vmi miatt kiforgatasnak erzekeled azt, hogy egy temat komplexebben elemzunk, akivel beszelegetsz, az akar kerdeseket is tehet fel a te velemenyeddel kapcsolatban, vagy netán megkerdojelezze az alapokat, amire az ervelesedet tamasztod, nezz el a szemelyenek tamadasatol, mert azzal csak azt erzem: baszki, mar megint mennyire igazam van...Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
válasz V.Stryker #148523 üzenetére
125os cbr volt az elso komolyabbnak mondhato motorom, M7en pest fele bealltam kamion moge 90el Pestig, onnan haza M7en, 300kmerre tankoltam 5 litert xD
Az most eleg kb 80-ra
Jok azok a 125osok, gondolkodom egy varaderon a poen kedveert futkososnak.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
vendingo
veterán
válasz V.Stryker #148523 üzenetére
Én cbf125-öt hajtok. Napi ingázás szomszéd településre, illetve havi 2-4 alkalommal 2x100km a "nyaralóba". Simán bírja a hosszú utakat. 2 nagy ellensége van a mocinak, az egyik az emelkedő, a másik a szembeszél. :)
Ha nem cserélem le idén, akkor lehet bevállalok vele egy horvátországi kempingezős karikát. Nekem bejött, hogy fillérekből üzemeltetem, és szinte mindent magam csinálok rajta.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz 3800+ #148534 üzenetére
Hiaba talaltad volna meg, nincs informacio tartalma.
Olcso olajat cimkeznek at mas, magasabb besorolasura? esetleg faradt olajat szurnek meg? - ezek erdekelnenek, csak az okozhato kar miatt.
Az autok elterjedtebbek, joval nagyobb olaj mennyiseg forog, sztm nagyobb az eselye, hogy nem motorkerekpar motorolajat fognak hamisitani, mert kisebb esellyel adsz tul rajta, es vhogy valoban motorkerekparba valo motorolajat kellene hamisitanod, hogy ne csusszon azonnal a kuplung, ahogy beleraktad, azaz nagyobb a lebukas veszely. De igazabol nemtudom.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
3800+
őstag
válasz Topiccsendőr #148538 üzenetére
Olcso olajat cimkeznek at mas, magasabb besorolasura? esetleg faradt olajat szurnek meg? - ezek erdekelnenek, csak az okozhato kar miatt.
Jaja hat ezert szerettem volna megtalalni, ezek benne voltak informaciokent. Csak a Castrolos sztorira hoztam peldat, nem is motorba valo olajok voltak asszem.
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
soldi3r
veterán
válasz boogie84 #148517 üzenetére
Ez ettol szerintem bonyolultabb. Lehet nehany szaz fele olajgyarto, ellenben az alapolajba valo adalekot ha jol emlekszem 4 ceg csinal. A minoseg pedig csak a 2 nagyobb gyartonal (Mobil1, Shell) mondhato egyenletesnek, mas a keveresi metodus.
#148518dellfanboy, Magnatec-bol sok volt forgalomban egy idoben.
E30 (oo=[][]=oo)
-
yodamastah
őstag
Jajj de jó olaj téma Ilyenkor 150-200 hozzászólást is át lehet tekerni
AKi tudni szeretné mit tud (vagy nem tud) az olaja, küldjön mintát rendszeresen wearcheck laborba. Minden más csak találgatás
(15 éve kiváncsiságból hosszabb intenzív pálya használat után beküldtem MOL laborba az olajat elemzésre. Ki is jött hogy az olaj még jó, nem kellett volna lecserélni. Meg hogy a K&N szűrőm túl sok port enged be )
-
soldi3r
veterán
válasz Topiccsendőr #148541 üzenetére
Szerintem eleg nagy. Inkabb csak azert nem felel meg tobb szabvanynak 1-1 olaj, mert nem vizsgaljak be oket.
A neten van nehany eloadas Kis-Deak Lajostol, erdemes meghalgatni. (Persze tudom, hogy nem ert hozza, hisz' csak egy tanar a Mugyetemen meg a MOL kenestechnikaval foglalkozo reszleg vezetoje.)E30 (oo=[][]=oo)
-
norbert1998
veterán
Tegnapi motor szerelés:
Elsőnek a kipufogó:
Nyilván nem hagyhattam ki, hogy dob nélkül menjek egy kört vele, ahogy a Varadero-val is tettem anno. Az azért elég brutális volt.
Felkerült az E-jeles Dominator dob. A gyártó emailben azt hazudta, hogy ebben kivehető a db killer, ezért fizettem nekik 30 euróval többet a másikhoz képest, amibe be van hegesztve. És természetesen a drágább kipufogóba is be volt hegesztve Azért megoldottam, hogy szépen csavarral kivehető legyen.
De az az igazság, hogy még killerrel is olyan killer hangja van, pun intended, hogy nem nagyon akarom én azt kivenni onnan. A gyári dobbal szabályosan hugyoskisfiu hangja volt ehhez képest 🤣Aztán a közép állvány.
Mi ezzel nyár végén próbálkoztunk sötétedés közben öcsémmel, szét csíptek a szúnyogok, de végül nem sikerült.
Tegnap két perc alatt egyedül beraktamAztán hátsó feknyereg és fék munkahenger felújítás.
Volt nyereg dugattyú polírozás, karmantyu csere, csúszka csere, kis zsirzas, ahol igényli, minden át mosva. Fő fék henger a hátsó fekhez szintén, kis gumi bogyók a belsejében újak, kimosva, takaritva.
Elektromos vakuumpumpával leszippantva az új DOT4-es Ferodo folyadékot szépen megjött minden hátra.És a fék erő épp ugyanolyan fos. a pedál keményedik szépen, a hátsó kerék még nem lassul. Kezdem elhinni, hogy ez tényleg ilyen ganaj.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #148542 üzenetére
Tanulni is lehet belole, sok szaron kell atverekedned magad de ez hitvitaknal megszokott.
Es segithetsz te is az informacioszerzesben.
Hogyan allapitotta meg az olaj elhasznalodasat a mol a te esetedben?
Viszkozitas valtozas, reszecskeszam?
Milyen kriteriumokat allitanak fel ilyenkor?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Pfiucska
aktív tag
válasz norbert1998 #148544 üzenetére
Ha van elotte-utana hang az uj dobbal, szivesen meghallgatnam
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Renault, Dacia topik
- Politika
- Radeon RX 6700 XT: a Big Navi közepe?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- War Thunder - MMO Combat Game
- Milyen légkondit a lakásba?
- Gaming notebook topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen