- Mobil flották
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
Azt nem értem, hogy írja majdnem mindenki a túl erős motort. Komolyan nem lehet egy erős géppel lassan, komótosan menni? Értem én, hogy nyél az élet és buzi, aki tiltás előtt felvált.
Oktatáson egyáltalán nem éreztem soknak a motort, nehéznek is csak indulásig, mikor 2 óra között 100+ km-t mentem a robogóval.
Mondjuk, forgalmi óra előtt, míg a másik srácra vártunk, felmentem a rutinpályára kicsit tekeregni, de ennyi elég is volt. A kereszteződésben megfordulásoknál is csak azért fordultam be kicsit az utcába, mert így mutatta az oktató.Továbbra sem tudok motorozni, ha meglesz a saját, elmegyek újra iskolába, tréningre és fogok gyakorolni, majd az asszonynak is nézünk valami elfogadható gúnyát.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Pocee
senior tag
válasz macilaci78 #143037 üzenetére
Azért veszélyes,mert nem mindenki higgadt megfontolt és közel tökéletes mint Te.
Mr.Brightside
-
csongi
veterán
válasz macilaci78 #143101 üzenetére
Lehet lassan menni, komotsan meg minden.
Csak minek akkor a nagy eros gep?
Nagyobb lesz a cerka? Vagy szembol nagyobb motorosnak tartanak az integetok?
Ez a majd hozza, bele nő elmelet egy baromsag. .
Semmi mas, csak lelektani onkielegites.
Es nincs ezzel baj. .
Csak miert kurva nehez beismerni? Es miert kell illuzionista magyarazatokat adni? Mert esszeru magyarazat nincs.
A motor ero szempontjabol hot felesleges. Netto deficit, tobblet fogyasztas, dragabb uzemeltetes, de ugy megyek vele, hogy esszel es betartva a szabalyokat.
Ezt egyszemely, egy 50Le motorral is abszolvalja.
Az auto piacon tetten erheto ertelmetlen LE novekmenybol athozott rossz beidegzodes es gondolkozas mod csapodik itt el.
Aki vesz kezdesbol egy nagy vasat, sosem erti meg, miert felesleges.
Nincs viszonyitasi alapja. Fogalma sincs milyen elvezeteket hagyott ki.Es valojaban mitol benazikGazdasagi szempontbol, meg veszek egy olcsobb kisebb jobb allapotut.
A maradekot ruhara benzinre koltom. Ha mar gazdasag.
Esszel meg ovatosba meg mittom en milyen ervek vannak felsorolva.. egy kisebbel is lehet.De a sziv diktal, es meg kell elni a szerelmet.
Tok rendben van, csak nem kell a suketeles melle. -
etnies
senior tag
válasz macilaci78 #143101 üzenetére
Mindenre van példa pro és kontra, de a statisztika szerint a tapasztalatlan sofőr és erős jármű (nem csak motor) veszélyes elegy. A motorozás azért különleges, mert elég egyetlen hiba és zsákba kerülhetsz, míg autóban általában a Race01-ek élik túl a hülyeségüket és másokat ölnek meg. Ott az árral növekszik a biztonsági szint is, míg motoron nem igazán.
A gyenge motor szar fékkel ideális kombo, mert nem csábít száguldozásra, de megtanulod mi az a féktáv, hogyan kell progresszíven fékezni, hátsó féket használni. Ha mondjuk dual fékes motorral kezdesz, fogsz-e másik motoron hátsó féket is használni ösztönszerűen, vészfékezésnél.
Új motoros el fog esni. Ez biztos. Minél kisebb sebességgel és tömeggel esel el, annál jobb esélyed van túlélni.Sokáig lehetne ragozni, de a lényeg: a fizikát meg kell tanulni ahhoz, hogy jó legyél. Az F1 pilóták is gokarton kezdenek, nem véletlenül. Senki sem születik motorosnak, azt meg kell tanulni és alap nélkül nem lehet házat építeni.
Amióta az eszemet tudom ez olyan visszatérő vita, mint a milyen olajat.."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz csongi #143103 üzenetére
Nagyon jól összefoglaltad. Nem baj, ha valaki valamire vágyik, csak ne akarja az irracionális döntést racionálisnak beállítani.
100 lóerős motort venni hétvégi Visegrádozáshoz, kezdőként felesleges. Sőt, nem csak felesleges, hanem rossz döntés is.
De ha az a szerelem, akkor le kell szarni minket és meg kell venni. Csak akkor legyen ez a magyarázat: szerelem."önmagam hite vagyok magamban"
-
Somatom
veterán
válasz macilaci78 #143101 üzenetére
Hogyne lehetne. Amihez egy 600 -ast erőltetni kell, azt egy 1200 -as lazán hozza. Ugyanannál a tempónál kisebb fordulat, több erő. Ez tartósságot prognosztizál. A HD -n 1500 -nál váltom a következő fokozatot, 1200 -zal lehet krúzolni. 4000 körül 140 -nel megyek. 20 év, 60 ezer Km, bontatlan blokk, olajcserék között nulla olajfogyasztás. Kétszeméllyel, felpakolva is van hely, kényelem. Nem ilyen egy ideális túramotor?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
macilaci78
nagyúr
válasz Somatom #143106 üzenetére
Oké, 196 cm vagyok, 160 kg, feleségem 170 cm, 70 kg, a távlati cél mondjuk Budapest-München egy nap alatt, utassal, csomaggal. Amíg nem érzem magam stabilnak, nem viszek utast.
Friss jogsival ehhez a termethez mi a javasolt kezdő motor?Nem válasz akart lenni.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
bardi
aktív tag
válasz macilaci78 #143107 üzenetére
Valami hasonló engem is érdekelne, 184 centi 78 kg kb, országút, és első körben itthoni túrák max, utast valszeg soha nem fogok vinni. Nem kell 90-100 ló Japán márka érdekelne, nagyon max 1,2 milláig.
'92 Honda VFR 750
-
Somatom
veterán
válasz macilaci78 #143107 üzenetére
Tőlem kérdezed? Egyértelmű. Valami FL. Pl. Street Glide, Electra Glide, Tour Glide.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
csongi
veterán
válasz Somatom #143106 üzenetére
650 ccm 1 henger.. 20 ev, 160 ezer Km
600ccm sor 4. 140 nel 5000 fordulat, 64 ezer km.
bontatlan. Mi a gond?Szoval ez egy téves indok.
Valtasz hamarabb vagy kesobb.
Megint ellentmondas., mert a 140 palya tempo.
Palya motorozashoz, meg olyan kell.macilaci78.
Sztem egy 2ezres HDI mar egesz jol viselkedik.
Tempomat, klima..
Motorbol Paneuropa, k sorozatu BMW,
Yamaha GTR..stb.
Palyara palya motor lesz jo. -
Topiccsendőr
addikt
-
macilaci78
nagyúr
válasz Topiccsendőr #143113 üzenetére
Megvan, mi tetszik küllemre, de a használat szempontjából számomra mellékes a küllem. Legyen kényelmes, a fék, motor, futómű megfelelő és a karbantartása ne egye meg a vagyonom.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
csongi
veterán
válasz bardi #143108 üzenetére
Bandit, GSF, Diversion utolso evjaratai, 99utani.
Tura aszfalt, Nt650V.
V2: DL650, Transalp 650, 700.
Sor2: TDM, A CB500 alacsony lesz. Versys650.
KLE500 az utolso kiadasok.Egyhenger teljes tarhaza. Ulespozicio legjobb.
Itt Tenere, Freewind jatszik.A tobbi japan terep allat.
A lista 48Le tol indul, es kb 80 nel er veget.
A TDM szemelyeben. De eleg iszakos. . -
etnies
senior tag
válasz macilaci78 #143107 üzenetére
Elég speciális eset vagy a méreteid miatt, kizárólag túra, túra-endurók jöhetnek szóba, abból is a nagyobb fajták.
Konkrét javaslatom nincsen. Ha mondjuk DL-re felülsz, akkor utasnak már nem jut hely, mert ketten együtt túllépitek a maximális terhelhetőséget.
Neked nagyon utána kell járni majd ennek."önmagam hite vagyok magamban"
-
bardi
aktív tag
válasz Topiccsendőr #143113 üzenetére
Bár az nagyon tetszik, de ettől még kíváncsi vagyok mik merülnek fel.
Csongi, köszi az ajánlásokat, melóban lesz mit nézegetni
'92 Honda VFR 750
-
martonx
veterán
válasz macilaci78 #143107 üzenetére
Én a helyedben kinézném, hogy mik tetszenek. És akár hirdetésre jelentkezve (próba kört nem nagyon szokták engedni), végig ülném őket.
Utána azt venném ami ez alapján a legjobb kompromisszumnak tűnik.Én kérek elnézést!
-
Mentolka
senior tag
válasz macilaci78 #143107 üzenetére
Én azt tudom ajánlani, amit próbáltam:
Kissebb darab vagyok (177cm 100kg), de az utas hasonló plusz csomagok.
15 év kihagyás után 40évesen vettem újra motort (tehát újraKezdő voltam), a szempontjaim hasonlóak, mint nálad (hosszabb utak kényelmesen + plusz ingázás). TDM900A lett véve - sor2, 900ccm, 86LE. Tulajdonképpen pont elég volt mindenre, és a tudta, amit kellett. Használtam 60e km-t, soha nem volt vele probléma, eladtam 115e km-el.
Helyette lett (több típus kipróbálása után) Kawasaki Versys 1000SE. Ez már tényleg mindenre alkalmas, hosszútávon is kényelmes (eddig nálam 600km volt a legtöbb egyszerre) az utasnak is, kitűnő futóműve van, erős (120LE) lassan-gyorsan menni tudó erőforrás, jó fék. A korábbi verzióit is dícsérik. Cserébe nem könnyű (250kg).Ezeket ajánlhatom, de kezdőként mindenképp menj el vezetéstechnikai tréningekre (rengeteget adhat)! Bocs, azt nem figyeltem, mennyi a kereted?
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bardi #143117 üzenetére
4 hengert irtal kovetelmenynek, de kapod az 1-2 hengeres ajanlasokat is. Talan dijazod a kulonleges technikai megoldasokat.
trx 850. Félidom. Tdm sor2 blokk. 83 lo. Acelcso vaz, 5 szelep, 270° elekeles, v2 hang.~210kg teletankolva. 40 kg difi a vifferhez kepest, ez nagyon nagy fegyverteny, bar ez alul huz, es nincs ridebywire, ami kisimitja. ha nem birod a gazt kezelni, itt ez meg fog indulni. Es meg csak porgetni se kell hozza. Őszi, nedves faleveles napokon kersztbe csuszas van 2000 fordulaton.
Tulkepp a japan monster. Csak jobb.Explosión de dos tiempos
-
macilaci78
nagyúr
válasz Mentolka #143119 üzenetére
Keret nélkül egyelőre. Mivel a termetem erősen leszűkíti a választékot, így a legtöbb általános szempontot el is engedtem egyelőre, mint ár, küllem. Ugyanezen okból a szamárlétrát is, kötve hiszen, hogy 40 Le-től 1600 ccm-ig minden fok meglenne.
Már nagyon sokmindent elengedek az úton, nem hajt a vérem. Autóval is megvan a saját tempóm, ha gyorsabb vagyok valakinél, az nem azért van, mert jobb sofőr vagyok, hanem egyszerűen csak gyorsabban akarok menni, mint a másik. Kb 140-145-re áll rá a lábam pályán, ez már az első km-en megvan. Van, aki elhúz mellettem, majd 20-30 km múlva elhagyom. Egyszerűen ő nem akar annyival menni.
Motoron is figyelem a mögöttes forgalmat, elengedem a másikat, intel is neki akár.Bocs, de kb fele akkora vagy, mint én.
Ezért sem érzem akkora gondnak egy 200-220 kilós motort, a saját tömegemnek az nem a háromszorosa.
etnies: van olyan tuning, ami a nagyobb teherbírást szolgálja? Pl lengéscsillapítók, nyilván erősebb fék is kell.
martonx: majd motoros találkozókra akarok elmenni üléspróbára. Ott sokféle típus van, rövid idő alatt sok típust lehet meglesni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Shadowbull
addikt
válasz macilaci78 #143107 üzenetére
BMW R1250 RT.
Bár most látom annak csak 226 kiló a terhelhetősége.
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Topiccsendőr
addikt
válasz macilaci78 #143122 üzenetére
Van olyan tuning, ami a teherbirast szolgalja, erosebb rugot kell vegyel a villakba, es a hatso rugostagba. Ezt a regebbi motorokon en vasarlas utan azonnal meglepnem, en nem vagyok extrem nehez, ~90kg de nekem is kellett rugot cserelni par motoron. Es itt megint szerintem felreertes van. Az a futomu, ami kenyelmes, nem igazan lesz jo, mert annak alapfeltetele a sulyodhoz merten gyenge rugo. Van aki erre mondja hogy jo. Amennyiben nem terheled soha az eletben annyira, hogy a nagyon kozeli hatarait elerd. Jo lesz.
Most nem mennek bele a merevsegbe, belsőcső átmérőbe, a rugo a legfontosabb elso korben.Ettol viszont meg a segedvaz repedhet egy ido utan, ha folyamatosan tulterheled utassal es csomagokkal.
Explosión de dos tiempos
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #143124 üzenetére
Ezt nem értem. Miért kell rugót cserélni? Fúj bele több levegőt és ennyi.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #143126 üzenetére
Budapest - München útvonalon nem nagyon van olyan kanyar, amiben utassal, megpakolva, lapon lehetne fordulni.
Nyolc éve, havonta egyszer letolom oda-vissza. Autóval, szabályosan hat óra alatt teljesíthető. Sztem egy hasalós motorral sem tud ezen nagyságrendeket hozni. Húsz perc miatt meg nem éri meg kuporogni.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Topiccsendőr
addikt
válasz macilaci78 #143122 üzenetére
Illetve amit nem ertek. Miert a te sajat sulyoddal viszonyitod azt, hogy el birsz banni egy motorral?
Mi koze van a te sulyodnak a vezetestechnikadhoz, amit egy 60 kilos ember is meg tud csinalni?Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #143129 üzenetére
Pont leszarom, hogy Te hova raksz.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz bajnokpityu #143132 üzenetére
Sokat. Sőt! Többnyire nem kell bontani 100 -nál.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #143129 üzenetére
Hol? Kifelé a bécsi elkerülőre van egy hajtű. 40 -es tábla és szoktak mérni. A következő Passau irányába, Braunau felé a lehajtón. Szintén 40 -es. Aztán a münchen ring A99 -re egy jobbos, balos, jobbos. 60 -as tábla.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
csongi
veterán
válasz Shadowbull #143120 üzenetére
Ez termeszetes. De a kis hely kivaltasahoz nem szukseges 100+Le.
A jelenlegi esetnel maradva. Hazai turak, egyszemelyel.
A meretei alapjan barmelyik sport tura kicsi lehet helyileg. A hegyes terdszog a kiszemelt arsavban adott, behatarolja az evjaratot.
Az 1.2M sor4 japanba a CBF 600s ABS esszeru valasztas lehet.[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz Topiccsendőr #143121 üzenetére
Ez leírás alapján határozottan rosszabb lenne, mint a vfr nekem
Nem tudom, hogy csak a kezdők bénasága, vagy a gimiben biciklivel szétvert csuklóm az oka, de a gázkezelés finomságában van kivetnivaló bennem. Ez a 650es banditon nem volt gond, az szépen reagált mindenre, talán írtam korábban, de ez az egyik oka, hogy inkább a 4 hengeresek között keresgélek. A másik meg, hogy az autómat is minden alkalommal igyekszem legalább egyszer elforgatni 8000 fölé, imádom a hangját na meg ahogy megy.'92 Honda VFR 750
-
macilaci78
nagyúr
válasz Topiccsendőr #143128 üzenetére
Nem menés közben van gond, amikor a lendület viszi a vasat, hanem amikor hirtelen kell megállni alacsony tempónál. Ott vagyok előnyben egy 60 kilós zsokéval szemben.
A kényelem alatt a kényelmes üléspozíciót értem. Persze, hogy nem jó egy franciaágy rugózása.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
fattyu
veterán
válasz macilaci78 #143107 üzenetére
ez 230 kiló csomagok nélkül. szerintem nincs olyan motor aminek a max össztömege ezt tolerálja.
pl egy dl 1000 ami egy nem kicsi túraendúró 205 kilóval terhelhető... legalábbis gugli hirtelen ezt mondta
bmw r1250 gs 216 kiló...
k1600 210 kiló...és ezek kifejezetten a nagy túravasak... szerintem ezt engedd el.
tuningolni rugót persze lehet erősebbet beletenni. de a forgalmiban attól még ott lesz a megengedett maximális össztömeg. Egyszer történik bármi, és úgy falcol le a biztosító mint az első barátnőm.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
csongi
veterán
válasz macilaci78 #143143 üzenetére
Nem tudom, de barmire is kepesek, ha kifizeteserol van szo.
Amiket leirtam tipusok kb.Sajnos sok alternativa nem lesz. 230 kg utazo sulyal komoly korlatok kozott vagy.
Ilyen formaban 10 talan 15 ezret fut el egy gumi szett. 100 ezres tetel. .
-
norbert1998
nagyúr
válasz Oppenheimer #143074 üzenetére
Azt vágod, hogy a hátsó fékkel könnyebben tudsz perecelni, mint a lejjebb döntéssel, éles kanyarban, ugye?
Nyilván ha lapon van a vas, akkor más kérdés, mert akkor már egyik SEM ment meg. A te rendelkezésedre mindig adott mértékű tapadás van. A hátsó fékkel a két kereked közül az egyiket terheled meg merőleges iránnyal az amúgy is erős oldalirányú terhelésre. Ott a feneke könnyen elmegy. Ha pedig csak lejjebb döntöd vagy te mész lejjebb a motorról, akkor két keréken oszlik meg ez. Működhet a hátsó fék is, de nem ezt választanám, ezt pedig csak az én 4 éves tapasztalatlanságom miatt mondom[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
nagyúr
válasz Oppenheimer #143086 üzenetére
Akkor minek neked az ezres kezdőmotor, ha mindig óvatosan mész?
-
norbert1998
nagyúr
válasz A Zéé #143099 üzenetére
Igen, a Strom kicsit magas/nehéz nekem.
Csakhogy 178 centi vagyok, talán még a fizikumom sem szar... Valahogy el kéne éri azt, hogy nem borulok fel egy középkategóriás motorral... Vagy ez is az a katagória, hogy vegyek könnyebbet/alacsonyabbat?
Itt konkrétan jobban meg kell erőltetnem/erősítenem magam. Illetve a másik ok, hogy mivel abszolút nem is akartam letenni a lábamat, csak mikor már késő volt ahhoz, hogy el is tudjak indulni, akkor már két esetben ahhoz is késő volt, hogy a motort megtartsam. Részben tapasztalatlanság is, szerintem nem teszem elég messze a lábamat a motortól, és szimplán nicns elég erőkarom hozzá. Igazából nem tudom, hol a probléma konkrétan.Azért jogsihoz nem kellett szerintem ennyire eltolt szlalomokat ilyen tempóval, egy kézzel, állva csinálni Én kettesben nyomtam a holland kapukat, kuplung és gáz nélkül. Illetve a többieket elnézve is. Állandóan le kellett maradnom a szlalom kezdése előtt, mert az előttem lévők vagy nem vették be az ívet, vagy lefulladtak, vagy beparáztak. A szűkülő szlalom is elsőre ment, de volt olyan, akinek abszolút nem sikerült a végét végig fűzni.
Nálunk a csapatban volt egy apuka a lányával. Az istennek nem volt hajlandó bemenni a lassú csoportba, márpedig ő utassal lealább a középgyorsba lesz Aztán talán végül csak a lassúak közé került.
Én a közepesben kezdtem, de ott én is lassúnak éreztem a többieket. Kiálltam, hogy a videón kikapcsolo ma stabilizátot, mert nagyon rázza a képet (nem segített), majd a következő turnusba visszaszálltam, azok a gyorsak voltak. Végül ott sem nagyon akart letolni senki. Nyilván az oktató egy körön kettőt vert ránk, de jó helyem volt a gyorsak között. Aztán mikor elkezdett pattogni a motor hátulja, akkor utána kiálltam egyből, szerencsére már csak egy körről maradtam le. -
etnies
senior tag
válasz macilaci78 #143143 üzenetére
A kettőtök súlya 230. Erre rájön csak a két bukósisak, ami 3 kg legalább. Ha felvesztek motoros ruhát, az még minimum 5. Ha mentek túrázni, akkor kellenek dobozok és tartóvasak: 5-7 kg. Ha tesztek is bele valamit 15-25kg.
Legyen 255 kg.Gyorsan végig szaladtam néhány motoron, még a Goldwinget is megnéztem, jellemzően 200 kg körül van a maximális terhelhetőség, ti ezt 10-20%-al túl fogjátok lépni.
Ha a fogyás nem megoldható, akkor nektek két motor kell szerintem.
norbert1998 -> Stormihoz van alacsonyított ülés vagy akár csináltatni is lehet. Én 183 vagyok, nem okoz nehézséget a kezelése (mondjuk 13 év után kerültem rá). Súlyom 80 kg, 6 éves korom óta sportolok.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz norbert1998 #143146 üzenetére
Jaaaj, a szövegértés nagy kihívás látom.
Idézek magamtól:"Szerencsére a gumi tapadási határától elég messze vagyok közúton, úgyhogy van tér ilyen korrekcióra is."
Köszi egyébként a tippet, de nem volt benne új infó.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest