- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco F4 - uzsonna tavalyi receptből
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Hívószám-hamisítás
- Poco X6 Pro - ötös alá
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
Van valaki, aki segítene karburátort állítani?
Emelkedett az alapjárat, volt, hogy a pirosnál állva már kúszott volna.
Személyesen, mert nem értek hozzá.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #89952 üzenetére
Segithetek, szerintem kozel vagy hozzam.
-
macilaci78
nagyúr
válasz nyogo83 #89953 üzenetére
Szerintem is.
Nálad, nálam? Nem tudom, mennyi mindent kell lebontani róla, de PH2 csavarhúzó és 4, 5, vagy 6 méretű imbusz kellhet, erre nem emlékszem pontosan.Lakótelepi patkány vagyok. Oké, hogy benzinben mosom ki a légszűrőt, de hova öntöm utána a benzint? Gondolom, nem a tankba.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #89954 üzenetére
Attol fugg mikor de privit ramirhatsz, aztan megbeszeljuk.
Legszurohoz tartottam regen egy uvegben mindig benzint es visszaszurtem bele. -
-
setup
tag
Megjött a szívató. Beletettem. Nem azonnal, de kis forgatás után beröffen a moci és elkezdi pörgetni a kereket úgy, hogy a járólapon megindul a motor oldalra. Gyors leveszem a gyújtást, nézem, mondom mi a rák, felakadt a gázbowden? ...hát valaki szívatónak nézte az alapjárati csavart a karbin. Na, mondom még a végén kiderül, hogy nem is kell cserélni a kuplungrugót, pedig azzal is alkudtam. Leveszem az alapjáratot, a kerék meg is áll, erre elkezd csörögni a variátorcsúszka, mint az állat búú csöbörből vödörbe. Aztán egy pár pillanat alatt arra leszek figyelmes, hogy a nyitott garázsajtó ellenére, mindjárt megfulladok. Leállítom és a kipufogóvégről (ezen olyan, hogy a vékony végre rá van hegesztve egy vastagabb, mint régen az első autómon a Koppány dob), szóval a végről törölni lehet a nyers olajat. Frankón a szép sárga olajat.
Nem tudom mennyit rugdosták ezt a motort, de ez a dob tele van olajjal belül, szerintem egy hosszabb út után simán lehet, hogy begyullad nekem, aztán megállok egy áruháznál és olyat füstöl, hogy kihívják rá a tűzoltókat.
Mire kiérek a kosárral rohamkocsiból lefújják nekem habbal motort?Ezek a katalizátoros vackok... nem is tudom mit csináljak vele, régen kiégettük a p.csába, de azok a dobok üresek voltak. Ilyenkor mi van?
-
FeniX-
senior tag
-
setup
tag
válasz FeniX- #89958 üzenetére
Rápróbáltam reggel, hogy mit mutat garázs hidegen. Önindító nélkül az ötödik rúgásra beindult, szóval a szívató csere az indulási problémát remélem orvosolta, viszont ami utána jött az érdekes... Egyre jobban felpörgött, és egyre jobban pörgette a kereket is, mintha húznám a gázt, aztán vissza alapjáratra és mindezt teljesen önállóan előadta, hozzá se értem hát lesz mivel játszani a hétvégén.
-
Norby86
őstag
Sziasztok!
Van egy Kymco agility 50 4t robogóm, ami az utóbbi időben fura dolgot produkál. Gázadás után elkezd rángatni kicsit, olyan mint ha egy-egy pillanatra lefékezne a motor. Olvastam hogy ez kuplung probléma lehet, vagy kontrasztrugó. Abban kérném a segítségeteket hogy ezt a hibajelenséget mindenképp a kuplung okozza? Nem tudom milyen régi benne mert nincs hozzá ütvecsavarozóm hogy szétkapjam, pedig belenéznék.
-Norbi-
-
FeniX-
senior tag
Így működik az automata szivató.
ahogy kapja a 12v-ot, melegszik a bimetál és visszaengedi, mintha kézzel szabályoznád.A karburátort kellene teljesen alapértékekre beállítani. Az automata szivató mindig fel fogja pörgetni induláskor a motort, és ahogy melegszik, szépen fokozatosan lejjebb veszi a dúsítás mértékét.
Ha annyira felpörög, hogy már elindulna, akkor ott talán a karbi egyéb beállításai is el vannak menve.
[ Szerkesztve ]
-
setup
tag
válasz Norby86 #89960 üzenetére
Nekem sincs, de eddig nem is kellett. Ez a menetes szár a legolcsóbb megoldás szerintem. Ez eredetileg olajszűrő lecsavarásához kitalált célszerszám, amibe bele tudsz tenni Hilti szalagot tetszőleges hosszban. Azzal meg bármit átérhet, így le lehet vele fogni a variátort is meg a kuplungot is anélkül, hogy kárt okoznál. Én át szoktam tekerni a benne lévő Hilti szalagom szigszalaggal, hogy ne karcoljon, amikor rászorítom. Utána pár tégla a motor alá, hogy a menetes szár végét megtartsa és sima dugókulccsal leszedem az anyát. Ráhúzáskor amennyire felizmozom vele az elég is szokott lenni. Van robogóhoz való célszerszám is, csak az drágább is, meg semmi másra nem jó. Ezzel meg bármit is lehet. A sarokcsiszoló végét is van, hogy ezzel szorítom bele az állványába. Hasznos holmi ahhoz képest, hogy filléres. Amit írsz, hogy hidegen letorpan, ha melegen viszont nem csinálja, akkor szerintem inkább a szívató vacakol.
Van ilyen alapérték, hogy kopptól mittom két és fél fordulat ennél a csavarnál, 3 fordulat annál? Üveggyertyám nincs, szóval sokat nem akartam tekergetni, mert elég munkás a gyertyaképet nézegetni, de igazad lehet, hogy a minden is el van állítva. Csak ezt a szekunder levegő kört én ezt pláne nem értem minek is ez az a baj. Meg pl. az a gumicső is "karburátorfűtés" ehh? Csak nézek hogy az is minek oda. Oké, látom hogy rávezeti a melegebb levegőt a karbira. Mérnök nem hülye, biztos kell legyen valami értelme, de ott menetszél nincs, ergo a henger befűti így is meg úgy is a sisaktartó alatti részt és hát vakarom a fejem ... aztán értetlenül visszateszem oda, ahol volt...
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
Levegős karbifűtésnek nagyon kevés értelmét látom, sőt még nem is találkoztam ilyennel, vizessel igen, de nem használom.
Csavarhúzóval tekerve csak az alapjárati keveréket tudod állítani, illetve az alapjárati csavarral a subert esetleg emelni. Ez a gyertyaképen nem változtat. magát a karburátor beállítani a légszűrő, főfúvóka cseréjével, a részterhelést pedig a subertű cseréjével esetleg a 3-5 fokozat megfelelő kiválasztásával tudod.
Én úgy szoktam, alapjárati csavar teljesen ki, az alapjárati levegő csavar (légszűrő felöli) pedig mondjuk 1 fordulat ki és akkor ha stabil az alapjárat addig csavarom be az alapjárati csavart (szinte középen) amíg el nem kezd a fordulat egy kicsit emelkedni.
-
Zoli bácsi
őstag
Érdekességképp: [link] Sokkal egyszerűbbé válik az autó- és motorátírás.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #89966 üzenetére
Az új, elektronikus személyim van. Jujj, de szupi, csak egy kártyaolasó kell és rögtön azonosít mindenhol! Lassan lejár, de még mindig nincs olyan kormányhivatal, vagy bármi más, ahol lenne haszna.
Na, ugyanez lesz a digitális állampolgársággal is: nullák és egyesek helyett csak egy nagy nullára számítok.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Norby86
őstag
Köszi az infót. A robogó melegen is ezt produkálja, a szivató cserélve lett már rajta. Én a kuplung részre gyanakszom, csak konkrétan nem tudom ez a hibajelenség maga a kuplung hibája vagy a kis rugók nyúltak meg esetleg a kontraszt rugó okozza? Minden esetre ha széttudom kapni okosabb leszek.
-Norbi-
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #89966 üzenetére
"...Mindez annyit tesz a gyakorlatban, hogy amikor hozzád kerül a motor, nem kell átírási ügyintézőt megbíznod – és fizetned –, helyette a digitális felületen, azaz a mobilodon egy gombnyomással bejelentheted az okmányirodának. Ezzel meg is vagy, hiszen mint elmondták a mai sajtótájékoztatón..."
Miért kellene átírási ügyintézőt megbízni? Ez micsoda butaság a cikkben.
Adásvételi, biztosítás, eredetvizsga, okmányiroda és át van írva. 1 hét múlva a postaládában van a törzskönyv. -
Gabis
őstag
válasz macilaci78 #89970 üzenetére
Örülök, hogy csak ennyi volt. Azért köszi, hogy jelezted.
-
setup
tag
válasz #TOTTI #89965 üzenetére
Gyertyaképet akkor nem is kell nézni, vagy ha ezt most vettem ki akkor azért már kell?
Egyébként lehet, hogy két probléma folyik egybe és részben "fel is akad" a bowdenem. Nem ismerem ezt az olasz karbit, ha a pipát fel tudom emelni és rá tudom akasztani így a műanyag sarkára, akkor ezt (is) törötten örököltem, vagy ez ilyen? Csak tegyem a helyére és magától nem fog oda felakadni? Gyanús, mintha pillanatragasztó nyomait látnám ott is az alu pipa tövénél mesterem nem sajnálta, a fél motorról a ragasztót vakargatom.[ Szerkesztve ]
-
setup
tag
közben nézem, hogy mindkét fele menetes, akkor ez is valami kókányolás lesz
-
setup
tag
válasz FeniX- #89974 üzenetére
Kipróbálós, mert elképesztően igénytelen kivitelezések vannak. Olyasmik, amire nem is gondolsz. Pl. nincs kuplungolás. Teljesen mindegy hogyan húzod a gázt, a potméter ugyanazon a bizonyos pontján bekapcsol az elektromos motor. Amikor bekapcsol azt közvetlenül érzed, tehát ahogy bekapcsol üt egyet a kereken. Nem kapar ki, akkorát nem üt, tehát nyáron ez csak furcsa, de egy lefagyott körforgalomban szerintem nem vigyorognék rajta. És az úgy van kész. Nem hibás, az olyan. Nincs rá megoldás, élj együtt vele. Szokd meg, kész.
[ Szerkesztve ]
-
Madball
csendes tag
-
FeniX-
senior tag
válasz Madball #89976 üzenetére
Köszi!
@Setup: Igen, gondolom, hogy mindegyik picit más. Volt már sok robogó, motor, de az utóbbi időben valahogy rögzült, hogy talán egy ilyen elektromossal is meg lehetne oldani a munkába járást mondjuk heti 3x. De ez persze mindig csak egy "kanapéötlet".
A bicaj egyelőre elég jól "tartja" az elsőszámú közlekedési eszközöm pozícióját itt kerület/város-szerte.Itt a többiek tudják a kanossza járásaimat. én ugyanazt a nemlétező kategóriát akarnám, mint piciben Te. (Korlátlan A-m van, de az utóbbi időben annyit vacakoltam az autóval, hogy szerelőt nem nagyon akarok látni egy ideig és gondoltam, az elektromos mindig problémamentesebb ilyen szempontból, meg igazából a keeway-nek van egy 350.000 körül újonnan kapható ilyen elektromos robogója. Az mégsem 800.000 ft.)
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #89977 üzenetére
Ezt nézted? [link]
Játékszer. 20Ah aksi. Talán 20 km-t elmegy, mert 45km hatótávot írnak ECO módban, szóval a valós használatban annyi lehet, ami hatótávot írtam.
Na, ahogy nézegetem a Keeway lapját, ez is új típus, 125-ös: [link]
Ócó, sajnos az a blokk lehet benne, ami az eddigi kínai gépeidben, szóval kevés lenne E5-re butítva. -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #89974 üzenetére
Két Super Socot tesztvezettem. Alattam 50-55 km/h volt a vége. Egy ételfutárba botlottam bele, átlagos testalkat, arra panaszkodik, hogy 70-nél vége. Gondolom, elektromos rollerhez hasonlóan ezt is lehet okosítani.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #89978 üzenetére
Szia, igen ezt.
Mas oldalakon 55km-es hatótávot irnak, sőt ecoban 65.
Ez az x-light érdekes újdonság! -
b_g_v2
csendes tag
válasz #TOTTI #89935 üzenetére
1.2mm lett a préstávolság, van is egy keskenyebb hengerfej tömítésem, azzal 1mm-re tudok menni, viszont az a dugó alsó állásra kérek szépen tanácsot
https://photos.app.goo.gl/bMpfR97sD4aqPEmk9
https://photos.app.goo.gl/YoCWJQbnF1UDz2uW6én úgy nézem hogy nincs elég mélyen a dugó végállása, próbáltam épeket csinálni, szerintetek?
köszi -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #89981 üzenetére
Közben néztem, kicsit erőseb blokk van benne. 8.2 KW. A K-light 7,8KW.
Nem mintha annyira észrevehető lenne az a fél lóerő, bár a nyomaték is nagyobb, 1NM-rel.
Szerintem 80-at tudná utazóban.
Ha járok valamelyik Keeway kereskedés fele, ezt megpróbálom: [link]
Gyanítom, hogy 120 kg tömeghez, meg 194 cm magassághoz ez is nevetséges méret.
Pecázni járni, jól málházható. Mondjuk eddig is voltak ilyen próbálkozásaim, aztán mindig az autó maradt a horgászjármű. Persze. lenne az a benzinár, mikor jobban meggondolná az ember. -
Norby86
őstag
Akinek esetleg van Kymco agility 50 4T robogója 70-es hengerfejjel, abban esetleg tud nekem segíteni hogy milyen fúvókát érdemes a karbiba rakni? Mert a gyárin nincs jelölés, gondoltam a robogómhoz igazítanám a fúvókát. Nekem azt mondták hogy 80-as vagy 82-es fúvókát érdemes bele tenni, de hátha itt valaki jobban tudja.
-Norbi-
-
setup
tag
válasz #TOTTI #89980 üzenetére
Szét kell szedjem a karbit, nem úszom meg. Beindulás után vagy 20-30-al forgatja a hátsó kereket gáz nélkül vagy 10-20 másodpercen át, amíg a szívató ki nem bújik és füstöl is, tolja a fehéret mint az állat. Azért vettem ki, hátha több levegővel jobban elég, de ugyanez és hát ahhoz képest, hogy vatta új szívató nem indul könnyen. Ma rápróbáltam megint hidegen és vagy 10. rúgásra nagy nehezen beindult, aztán meg pörög, meg füstöl mint az állat. Nem is értem, gyári alapjárati fúvókával képes egyáltalán így pörgetni magát egy motor, vagy azt kicserélhették nagyobbra? Lehet kizárták a szívatót amiatt, mert fűtött és azt gondolták nagyobb fúvókával majd beindul? Vagy az is lehet, hogy azért van eltörve a gázbowden pipája, mert átrakták a súbertűt valami végállásba és amiatt olyan, mintha húznám a gázt? Áhh, szét kell szedjem.
Csöveket mivel szoktátok ledugózni?
-
b_g_v2
csendes tag
válasz #TOTTI #89935 üzenetére
újratöltve, sajnos se szerkeszteni se törölni nem tudtam korábbi írásokat, hogy a linkeket javítsam
1.2mm lett a préstávolság, van is egy keskenyebb hengerfej tömítésem, azzal 1mm-re tudok menni, viszont az a dugó alsó állásra kérek szépen tanácsot
[link] [link]
én úgy nézem hogy nincs elég mélyen a dugó végállása, próbáltam épeket csinálni, szerintetek?
a kipufogó felől nézve majd 1mm amivel feljebb van a dugó:
[link]köszi
[ Szerkesztve ]
-
setup
tag
válasz #TOTTI #89987 üzenetére
Holnap szétszedem, mert az alapjárati csavart én is teljesen kitekertem, csak mi a fenével dugózzam le addig az olaj meg a benzin csövét. Ezen vakarózom mi van itthon ilyen kúp alakú, de semmi nem jut az eszembe.
Alapjárati levegőt kopptól próbáltam egy és másfél fordulattal is, sok különbséget bevallom nem vettem észre.
Egy vakteszten nem tudnám eldönteni éppen egyre van vagy másfélre. Mindegy, így állítottam le a motort tegnap full kitekert alapjárati csavarral és ma hidegen úgy indult be, hogy vagy 30-al pörgette a kereket szívatóval.
Nagyon kíváncsi leszek melyik állásban lesz a súber. Amúgy, ha eljut odáig, hogy a szívató elzár, akkor utána szépen elpöfög, gázkarra harap, szépen pörög így is.
Persze 2T inkább szereti a szegény keveréket, mint a dúsat. Apropó, azt akartam is kérdezni, hogy mennyire melegszik jobban így külön olajzással a szegény keveréktől a léghűtéses? Nem játék és télre sem szabad meghagyni a szegényebbet vagy télen nem gond?
Ha találok valami dugónak valót holnap kikapom teljesen a karbit. Akkor már csak leveszem az úszóházat is. Ahhoz, hogy tudjam csesztették e, tudnom kéne ebben mi a standard főfúvóka méret. Egy videóban 0,53-ast cseréltek 0,65-re. Innen a kérdésem, hogy az 53 vajon a gyári fojtott levegőhöz való méret?
Néztem a méreteket, hogy ott az 55, 58, 60, 62 tehát öt méretet ugrott a srác, mondjuk az nem derült ki, hogy kipufogót is cserélt e, de azért a youtube-on terjed ez a hülyeség, hogy nagyobb főfúvókától majd jobban fog menni, pedig azt még én is tudom, hogy a 2T nagyon utálja a dúsat. Azt gondolnám ez köztudott, aztán ki tudja. -
setup
tag
Remélem beválik. Ha benzinszaga lesz a hangfalnak, akkor tőlem vették a lábát
-
b_g_v2
csendes tag
Ha olajpumpás a szerkezet, akkor nem fog kifolyni az olaj (az olajpumpa csak akkor tolja az olajat ha forog a motor), azt nem kell ledugóznod, ez a benzincsőre is igaz, ha nem sima hanem vákum csapos. Ha sima csapos, akkor a csap elzár és valamennyi ki fog folyni, erre előre oda tudsz készíteni, papírtörlőt, és kész, nem kell a tömítéssel vacakolni.
Nekem későbben nem indult már a motor önindítóról csak rúgásra, henger + dugattyú csere után pöcc röff indul, bármilyen hideg is legyen. én azt találtam hogy a kompresszió a kulcs, ha régi a moci, akkor valszeg a gyűrűk kopottak és amiatt indul nehezebben. De bárki javítson ki, ha mástól van.
[ Szerkesztve ]
-
setup
tag
válasz b_g_v2 #89991 üzenetére
Nekem Yamaha-n volt olyan, hogy a vatta új null perces membrános benzincsap mintha nem is lenne úgy engedett át, ha 2L több benzin volt a tankban. Azóta mindig bekészítek dugót, ha karbit veszek ki, de nagyon nehezen szánom rá magam. Azért, mert általában az a vége, hogy teljesen szétszedem és az egy fél nap. Ami az indulást illeti az én vackom perpill úgy füstöl szép fehéren miután beindul, hogy simán el tudom képzelni, hogy a retkes gyertya miatt indul nehezebben, mert hát az ilyenkor tuti retkesebb a kelleténél. Az is eszembe jutott, hogy valami legolcsóbb ásványi olaj van benne és azért füstöl, de egyelőre ott tartok, hogy aki ezt így állította be, hogy jó szívatóval ez így pörögjön beindulás után az vélhetően nálam is fogalmatlanabb volt az egészhez. Meg ez a... érted filléres egy csúszka készlet és csörög mint az állat, de fogjuk rá nincs szerszáma hozzá, oké legyen, de 1-2 ezer forint között szór itthon is az összes boltban egy karbitető a pipával együtt és ragasztóval ragasztja a pipát a tetőhöz? Ez milyen? Kérdezni persze nincs kitől, mert az eladó azt mondja olaszból hozta be, mutat hozzá egy olasz papírt... nincs tovább a történet. Lehet hogy a benne lévő olajat is inkább leengedem majd. Egyelőre arra vagyok kíváncsi miért pörög ennyire szívatóval.
Az biztos, hogy nem az olaj miatt -
b_g_v2
csendes tag
válasz macilaci78 #89992 üzenetére
most akkor gravitációs az olajzás nálad? vagy kevered a benzint?
-
setup
tag
válasz b_g_v2 #89995 üzenetére
ja, persze, pár másodpercig, ég tudja fél percig csinálja kb. hidegen a beindulás után, amióta benn az új szívató, de így nem maradhat, mert úgy megpörgeti a kereket, hogy a motor berezonál annyira, hogy attól már elindul a sima járólapon a stander és csúszik minden irányba. Túl sokat kap, amikor totál nyitva a szívató.
-
setup
tag
válasz #TOTTI #89997 üzenetére
Na, most jó lett, második rúgásra indult, pedig leszedtem a karbitetőt és szépen alapjáraton pöfögött egyből. Subi a végén volt a legjobban elzáró poziban, azt már nem tudtam lejjebb tenni, de a karbitetőbe beletört pipa másik végén a gumi védő alatt túl volt húzva a bowden és azért pörgött.
Sajna alapjáraton csörög mint a disznó, de gázadásra elhallgat a csörgés ezért remélem, hogy csak a csúszkák, de lehet kezdi már a csapszeg is. Mindegy indul végre pöccre, legalább ennyit haladtam.
Kuplungnál még nem tartok. Most fogom leszedni a deknit. Csak azt nézem, hogy ehhez a HP blokkhoz nincs deknitömítés vagy miért nem dobja a gugli? Nem hosszú piaggióra kell keresni vagy ezt pasztázni szokták? Milyen széles szíjat lehet max tuning nélkül beletenni 18,7? Esetleg csúszkára meg görgőre tudsz valamit, ami tuti jó és tartós?
Új hozzászólás Aktív témák
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- 20 éve regisztráltam
- OTP Bank topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kupon kunyeráló
- Házimozi belépő szinten
- Lexus, Toyota topik
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest