- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Tovább kavar a nevekkel a Realme
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimi57
őstag
Ha már motorfék. Sebességtől függetlenül, ha menet közben visszaveszem teljesen a gázt, a motor szinte azonnal visszaáll alapjáratra, a robogó szabadon gurul. Nyilván motorfék semmi. Jól gondolom, hogy ez így helyes? CVT váltó, 50-es 2t.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
mumtaz
senior tag
válasz csongi #89102 üzenetére
Na most kicsit bele pofádzok.
Azért elég sok összetevős a kérdés. Ahogyan előttem írták, erősebb kuplungrugó kellene bele. De azért gondolkodj, hogy itt minden mindennel összefügg.
Ha a motor karakterisztikája olyan, hogy viszonylag alacsonyabb fordulaton adja a nyomatékcsúcsot, feltehetőleg a kuplung nyitási fordulatszáma és a varió is ehhez van belőve ideális esetben. Ha ez a fordulatszám mondjuk 4000 és te épp 6000-nél veszed el teljesen a gázt, némi közelítéssel a kerék visszahajtva ugyanúgy 6000-el pörgeti a főtengelyt. Ahogy lassulsz a behangolt fordulatszám alá, úgy fogja majd a kuplungot kivenni üresbe. De a kuplungpofák kialakítása miatt ilyenkor gyakorlatilag kicsit fel is támaszkodnak a kuplungharangra. Szóval a kuplungpofák, amik a főtengely felől hajtva mondjuk 4000-nél tapadnak meg, azok emiatt a támaszkodás miatt, ha visszafelé hajtás van, akkor csak mondjuk 3700-nál oldanak ki. Példa lenne erre egy partvis. Ha húzod magad felé, kevésbé szorul a padlóra, mintha tolod. A kuplungpofák pont ilyenek.Ha elhangolod a kuplungot magasabb fordulatszámra, azt fogod elérni vele, hogy ugyan üresed az meglesz előbb, de a mocit meg az egekig kell pörgetned, hogy megjöjjön a hajtás.
Nem hiába kell nem kevés gyakorlat és tapasztalat a hajtás (varió, kuplung, kontraszt) behangolásához.
Ha én mondjuk jöttem le az Istenhegyi úton, akkor a tetején úgy oldottam meg - az egyébként tökéletesre hangolt hajtásnál - az "üresbe tételt", hogy ésszel egy pillanatra satuztam a hátsó kereket. Akkor azonnal oldott a kuplung és kész. És végig tempósan legurultam a hegyről.[ Szerkesztve ]
-
Madball
csendes tag
válasz mumtaz #89105 üzenetére
Azt is érdemes lehet figyelembe venni, hogy a 2T blokk kenését az üzemanyag adja, tehát a tartós motorfék nem szerencsés, mivel alapjárati kenőanyag jut a magas(abb) fordulatszámhoz. Ezért is tettek szabadonfutót pl. a trabik 4. váltófokozatához. Mi a megoldás? Nyélgáz - satufék felváltva
-
FeniX-
senior tag
@Zolibácsi: Azt még meg akartam kérdezni, hogy mennyit fogyaszt a Benelli?
Már minden infót hallottunk, de erről még nem esett szó.
(A múltkor nekem is sikerült objektíven lemérnem a keewayt: 2.5 literre jött ki. 300 km-re valamivel több, mint 7 liter kb.) -
J&P
aktív tag
Ma volt egy kis időm nosztalgiázni.
[kép] -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #89107 üzenetére
Olyan 3,2 l volt a fogyasztás. Írtam amúgy.
De ezres szervizen olajat cseréltek, szerintem a Kawasaki 10W50 olaj jóval hígabb, mint ami benne volt. Eltűnt az a határozott motorfék is. Jobban megy, jobban veszi a gázt.
Írták külföldi tesztek is, hogy nagyon sűrű a gyári olaj, áítólag ezután kevésbé melegszik majd. Szerintem 3L alatt lesz a fogyasztás.
Hozzá kell tenni, azért 122kg vagyok, van fönt egy 43L-es doboz.
Szerintem egy 60kg-os pilótával, 80-al rotyogtatva ennek is elég lenne a 2,5L
El is felejtettem felhívni a szervizt, megkérdezni frissítettek-e szoftvert. Motoros, szerelő kollégákkal beszélgettem, azt mondták, kizárt dolog, hogy egy olajcsere után eltűnt a határozott motorfék, kettesben is "vitorlázik". Szerintük üzemanyagot kap a motor, ezért a változás.
HA valaki spórolni akar, benzinpárával közlekedni, az vegyen egy Honda CB125F-et. Az én valamikori CBF125-öm az én súlyommal evett 1,8-1,9litert. Állítólag ezt levitték 1,5l-re.
Ezt 80-as tempónál..Vagyis, én ott mértem.
Benelli fogyasztása óra szerinti 90Km/h sebességnél lett mérve. -
Zoli bácsi
őstag
válasz Zoli bácsi #89109 üzenetére
Kicsúsztam a szerkesztésből. Azt akartam még leírni, hogy amikor vettem, két típust nézegettem, az Imperiale volt az egyik, másik a TRK251.
Indiai teszteket, véleményeket nézegettem, elkezdtem fogyasztási adatokra keresni. Egyértelműen arra számítottam, hogy a kisebb hengerűrtartalmú, vízhűtéses 250-es kevesebbet fogyaszt. De nem! A tulajok legtöbbször kevesebb fogyasztásról számoltak be az Imperiale esetében, bőven 3l alatti adatokat is láttam.
Igazából az Imperiale esetén a motor nagy része egy őskövület, ez egyértelmű. Viszont egy négyszelepes, két gyertyás hengerfej van rajta, meg ugye befecskendező, és az egész alacsony fordulaton leadott nyomatékra hangolva.
Szerintem ez a titok nyitja, a fordulat, meg hogy erőlködés nélkül viszi a motor és a pilóta súlyát a nyomaték miatt.
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #89110 üzenetére
Pontosan. alacsony fordulat, és elegendő erő a mozgatáshoz. Ez a kulcsa. A trk-t gondolom forgatni kell.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #89109 üzenetére
Autóknál divat volt, hogy az első olajtöltet eltért a továbbiaktól.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
#TOTTI
őstag
Ha valakinek lenne esetleg, vizes fekvő, esetleg álló minarelli, vagy levegős jog R vagy piaggio zip és megvállna tőle esetleg írjon privátot, szeretnék egy téli projektet, nem kell, hogy induljon, szépnek sem kell, hogy legyen. Csak nagyon legyen útban és minél kevésbé legyen hiányos. Ezek után egy harmadikat [kép] [kép]
-
mumtaz
senior tag
válasz Madball #89106 üzenetére
Én csak a hajtás oldaláról írtam le.
Amit írsz, azt általánosságban már a Babetta használati utasításába is beleírták. Ezért kell gurulás közben néha gázfröccsöt adni.Ugyanakkor a külön olajozásúaknál akkor is kap olajat, ha nem húzod a gázt. Bár ezt is ketté lehet választani, mert a mechanikus olajpumpásakat a gázmarkolat állása is befolyásolja az olajmennyiséget.
Harmadiknak meg ott van az én csodám, ahol az olajpumpa elektronikus vezérlésű és a motor ecu vezérli. Erősen fordulatszám függő, mennyi olajat adagol.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
válasz macilaci78 #89113 üzenetére
De ott is azért, mert "hosszan eltartható" olajat öntöttek bele, felkészülve arra, hogy esetleg sokat fog állni a szalonban.
-
KTMHobby3
tag
válasz mumtaz #89118 üzenetére
Egy Babetta esetében 50 évvel ezelőtt igaz lehetett. A mostani olajokkal kizárt hogy pár másodperces motorfékezésnél besüljön a motor. A benzinben az olaj kicsapódik a forgó, mozgó alkatrészekre, a felesleg meg elég a robbanótérben. Amelyik motor füstöl, az túl van olajozva. Én 50-es keverékkel járok, de 100-assal se lenne problémám. Mivel az olajozás a 2T-knél túl van méretezve, ezért nem kell bedőlni az ilyen hiedelmeknek.
-
Tamás9x
őstag
Sok AM6 koszi szepen jol van motorfek utan is
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
syler123
veterán
Sziasztok!
Van egy Motowell Magner Rs robogóm, ma hazafele jövet vettem észre, hogy bal oldalt a fék ragadósan fog, nehezebb lenyomni, lassabban is enged ki.
Nézem a fékolaj szintet, de konkrétan szerintem kitört az az ablak, amin a szintet lehet nézni, tehát el is ment a fékfolyadék. Húzogatva féket, a munkahenger felől szuszog, gondolom a hiányzó betekintő ablaknál.
A jobb oldalt be van hálósodva, szerintem az sem egy életbiztosítás, ki fog az is törni.Szerintetek elég az üveget cserélni, vagy kell a komplett fékmunkahengert?
Jobb oldalt gondolom érdemes az üveget, mert annak semmi baja ezen kívül. De a bal oldalinál már lehet károsodott a henger is?[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
Kérném a véleményetek! Úgy néz ki, kikötöm a külön olajozást, mert továbbra is átenged az olajpumpa. Keverékkel fogok járni.
A lustaság arra visz, hogy egy 20-25 literes kannát használjak, amit teletankolok és fecskendővel kimérem az olajat.
A tankba töltés előtt 2-3× átforgatom, hogy felkeveredjen, felteszem kb 110 cm magasra és egy benzincsővel átszívok belőle a robogóba.
Ez a mennyiség nagyjából 1 havi adag és MOL EVO Plus-t szoktam tankolni.
Van ennek a metodikának bármi hátulütője a szájízemen kívül?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #89125 üzenetére
Jó lesz az. Ahogy olvastam, szinte a számba éreztem a benzin ízét. Ruszkiktól....őőőő Hazánkban Ideiglenesen állomásozó Szovjet sorkatonáktól szoktam hordószám venni a benzint anno. (Fertődön volt laktanyájuk). Kb 76 oktános, de 2T motor elpöfögte.
AMit javaslok, vagy egy átlátszó cső, amiben látod a benzin mikor ér oda, és nem kell szájba venni a naftát, vagy egy kis kézi pumpa. Akár Aliról rendelve. Esetleg egy tölcsér, és a kannából beleöntöd a tankba. Nem hiszem hogy problémás lenne a 20l-es kannát emelgetni. Ha lehet kerüld el a szivogatást, nehogy egyszer tüdőre vedd.
Ha szintetikus, jó minőségű 2T olajat használsz, sokáig eláll a keverék. -
szimi57
őstag
válasz macilaci78 #89125 üzenetére
Nekem is "átengedett" az olajpumpa. Beraktam közvetlenül az olajtartály utáni gumicsőbe egy benzincsapot. Azt zárom, ha sokat áll. Egyébként nem a pumpával van a gond. A porlasztónál van egy golyós vagy tűszelep, ahol az olaj bejut. Az nem zár rendesen. Ráadásul keverem is a benzint, ennek ellenére semmi füst, hála a 100-as benzinnek és a fullszint Motul 710 2t-nek.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
mumtaz
senior tag
válasz Zoli bácsi #89126 üzenetére
Baszki. Én is ahogy olvastam a számban éreztem az ízét. Meg a Halál 50 órájából Telly Savalas jutott eszembe, amikor hordóból ő is megszívta a benzint.
-
csongi
veterán
válasz macilaci78 #89125 üzenetére
Ne komplikald.
Nyomd be az olajat a tankba, ontsd hozza a benzint azt jonapot. -
Honda567
junior tag
válasz macilaci78 #89125 üzenetére
Aprilia Scarabeo-n kötöttem ki a külön olajzást, azóta keverem a benzint 1:40-be nagyon füstöl ruhámat is be járja. Most fogom vissza kötni az olajzót, én azt ajánlom neked inkább az olajpumpát csináltasd meg rajta.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #89126 üzenetére
Óóó, 40 literes kannából tankoltuk az MTZ-t, Ladát a román üzemanyaggal, amikor még megérte. Tudod, határvárosból származom. Hamar belerázódok.
szimi57: jó tipp. Az a baj, hogy a technika nagyon régi, OEM Parts is már csak a Dellorto karbit listázza és annak alkatrészeit. A gyárit már nem. Mindenesetre továbbítom a szerelőnek.
Idom mögött van a tartály, nem tudom hova tenni a csapot. Nagyon dizájnos, de egy átok szerelni.
Most ott tartok, hogy kb 80 km után már átázik a levegőszűrő szivacsa és megjelenik az első csepp a dekni alatt. Ez 4 napot és 8 indítást jelent.csongi: a kedvenc benzinkutam a tömb másik oldalán van, ahol egy zárt garázsban asztalról tudnám tankolni a motort. Számomra az tűnik pancsolásnak, hogy mindig legyen nálam 3 ml olaj egy kellően finoman skálázott fecskendőben és számolgassam a kúton a tankolt mennyiséget.
Honda567: az elmúlt kb 6k km szerint kb 1:47-hez jön ki a gyári keverés úgy, hogy rendszerint nehezen indul pár nap után, mert a benzin elpárolog és a visszamardt olajat ki kell dolgozni. A szívótorokban látni is a rózsaszín olajat...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Tamás9x
őstag
válasz macilaci78 #89135 üzenetére
Simán megcsinálhatod váákumcsaposra az olajrendszert is, de attól még ha visszaköpi, akkor az sem segít a dolgon. Tankoláskor adagolni a leg undorrítóbb dolog. Inkább én is előre keverem.
Esetleg egy doppler tartályt bekötni hogy ne legyen akkora a "visszapofázás" illetve a karbit tuti fel lehet ujítani, hogy ne párologtassa ki az üzemanyagot olyan gyorsan.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tamás9x #89136 üzenetére
Pár hete kapott vákuumcsapot, nem vált be. És nem találtam olajozót, vagy felújító egységet ehhez a típushoz, igazából nem is tudom beazonosítani a típust, mert az OEMParts sem listázza.
Tehát vagy a külön olajozás kiiktatása és keverék tankolása az út.
Vagy takarítom tankolásonként kétszer a légszűrőt, ami elég meh...
Vagy veszek egy Dellorto karbit olajozóval, manuális szívatóval.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Rivaul
addikt
válasz macilaci78 #89137 üzenetére
Álló mina így nem kell specifikusan keresned. [link] Ez az olajozása. Esetleg még meghajtó tárcsát vehetsz hozzá ami szintén 2-3eft. 20 éve megy. Elfáradt. Én is azt mondom hogy nem ki kötni kell. Rendbe rakni. Akkor megint 20 év.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
szimi57
őstag
válasz macilaci78 #89135 üzenetére
Bárhová be tudod rakni a benzincsapot. Akár közvetlenül a porlasztó elé is. A vékony olajcső sem egy nagy akadály.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
FeniX-
senior tag
Halihó, szerettem volna a keeway-en a hátsó rugóstagot lágyabbra állítani (a csere gátló kb. középtájra volt beállítva), de célszerszám hiányában egy nagy csőfogóval markoltam rá óvatosan, de azzal képtelen voltam tekerni rajta. Az alsó szem csavarodott volna csak.
Lehet ezt valahogy célszerszám hiányában állítani? -
cool13
őstag
-
syler123
veterán
A NIU MQi GT 4831-ről mit gondoltok? Csak B jogsim van, de ennek ugye van 45km/h és 70km/h-s "változata". Abban bíznék, hogy a 2 verzió megegyezik, csak le van szabályozva a sebesség. Létezhet erre valami trükk? Mert mondjuk 45-el megölnek a forgalomban, de 70-el szépen tudnám tartani az iramot.
Jó lenne már a jogsit is letenni nagyobb motorra, de egyszerűen munka mellett nem sok energiám van erre, de előbb utóbb kénytelen leszek rászánni magam.Fel nem fogom amúgy, hogy 2 tonnás autót vezethetek, egy 125-ös robogót meg nem...
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz syler123 #89146 üzenetére
Honda PCX listaára 1,27 mFt, egy B125 jogsi kb 100k. A linkelt elektromos Niu-t 1,6 m felett látom. A különbözet sokáig fedezi az üzemanyag és a belsőégésű motor szervíz árát. Nem beszélve arról, hogy a kategóriának megfelelő jogsi miatt idegeskedni sem kell, se büntit fizetni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
syler123
veterán
válasz macilaci78 #89147 üzenetére
Azért gondoltam elektromosra, hogy hátha kevesebb lenne vele a gond, mint a benzinessel. Kopó görgők, variátor stb.
-
macilaci78
nagyúr
válasz syler123 #89148 üzenetére
Görgő, variátor párezer km-t elmennek, fékek megint. Évente, vagy 3-5k km van két olajcsere közt, kétévente fékfolyadék és hajtóműolaj.
Az elektromoson ugyanúgy van fék, a visszatermelés miatt lassabban kopik, de a fékfolyadék ugyanúgy cserés.
A PCX tengelytávja és a kereke is nagyobb, a futóműve kiforrottabb, a csomagtere egy apartmanház az elektromoshoz képest.A 70-est 45-ösként használni ugyanaz, mint a 125-öst 50-esként használni. Ugyanaz a kockázat, ugyanazok a következmények, ki lett itt vesézve már párszor.
Ha a 70-est 70-esként akarod használni a hozzá való jogsival (B125, A1, vagy fölötte), akkor arra is megy a rendszám, műszaki, stb. Utólag ez a motort már nem papírozod le Magyarországon. Adhatod el 45-ösként, és vehetsz egyet 70-esként.De akkor kanyarodjunk vissza az árakhoz! A 45-ös és a 70-es egy árban vannak. Tehát csak a kb 100k-s jogsi és a forgalomba helyezés a pénzben mért felára a hivatalos 70-esnek. Ezen felül még van kb 4 hét, mire a B125 jogsit megszerzed. Kényelmesen 1 hét online tanfolyam a kreszvizsga előtt, 3 hét a forgalmi vizsga előtt. Biztosan le lehet gyorsan darálni, mi lehet nehéz egy automata váltós 125-össel való közlekedésben?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest