- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- iPhone topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- iOS alkalmazások
- Ezekben a változatokban lesz elérhető a OnePlus 13 Kínán kívül
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
syler123
veterán
válasz macilaci78 #89149 üzenetére
Hát még meglátom, nyáron az autó kímélése végett használok robogót, mert munkahelyen rendes árnyékba tudom tolni, a kocsi meg sokszor a napon áll. Mindenekelőtt a vizsgára kellene rászánnom magam, gondolom akkor már az A2-vel érdemes próbálkozni, az már nekem bőségesen elég, ott már a 250-es motor is belefér. Gondolom ott is van olyan, aminél automatával megyek, mert a váltós engem kicsit sem érdekel, kár lenne vele szenvednem.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz syler123 #89152 üzenetére
Ahol csináltam, az A2 és az A egy árban van. Az A1 olcsóbb, a B125 meg a fele.
Mivel az A2 és az A közt nincs különbség, én A-ra mennék, mentem is. Volt 50-essel tapasztalatom, a forgalom nem volt gond. A motor kezelése kb mindenben eltért a robogótól, viszont ebben a kategóriában nem divat az automata váltós tanulómotor. Viszont tényleg annyira eltér a robogótól, hogy a manuális váltó már sokat nem ront a helyzeten, ha van autós tapasztalat is. Legalább érted, mi az a kuplung, csúsztatás, váltás.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
syler123
veterán
válasz macilaci78 #89153 üzenetére
Igazad van, lehet hogy akkor már tényleg érdemes A-ra menni, még ha először nem is feltétlen fogom kihasználni.
[ Szerkesztve ]
-
Gabis
őstag
Sziasztok!
Olajpumpánál mi okozhatja, hogy kevesebbet adagol a kelleténél? A levegősséget megnéztem, azzal nem volt gond. Szét lehet ezt szedni vagy mindenképpen csere?
Előre is köszönöm. -
Gabis
őstag
válasz FeniX- #89158 üzenetére
A teljesen üres tartályba beletöltöttem 1 liter olajat, és a megtett távolság, átlag fogyasztás alapján szerintem már majdnem el kellett volna fogynia, de még több mint félig van a tartály és benne van kicsit több mint 1000km. Kb. 1100-1200 km-t számoltam 4,3l átlaggal 1 liter olajra 50:1 keveréssel.
-
Zoli bácsi
őstag
Régen TSZ-ben (Termelőszövetkezet, ifjak kedvéért) dolgozó ismerősöktől mindig szereztem hőfokmérőt. A kiselejtezett traktorokból bontották ki. Az érzékelő patront be lehetett feszegetni a Simson, MZ hűtőbordái közé, de a Trabantot is felszereltem ilyen szerkezettel.
Hogy jön ez ide?
Megmentette párszor a motort, volt hogy katonaságtól hazaesve apám keverte a Trabantba a keveréket, meg volt hogy a benzinkút oszlopa nem adagolta jól az olajat.
Melegedett a motor rendesen, ha kevés volt az olaj. De így észrevette az ember, megállt, tett olajat a benzinhez.
Trabantnál nemcsak olajhiány miatt mentette meg a motort, elszakadt ékszíj is megsütötte volna a motort. Persze, töltés sem lett, kigyulladt a töltésellenőrző lámpa, de annyi baj volt a 6V-os trabi dinamóval, ha menet közben elment a töltés, meg sem állt az ember............
Ja, ha valaki tud szerezni ilyen bontott szerkezetet, nem hülyeség szerintem, robogóra is fel lehetne szerelni. Rákerestem Google segítségével, venni is lehet, ilyesmit használtam.: [link] -
szimi57
őstag
válasz Zoli bácsi #89162 üzenetére
Hány fokos lehet a henger hűtőborda?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Gabis
őstag
Akkor ennyi, cserén kívül nincs más megoldás, tanács, tipp...?
-
Zoli bácsi
őstag
válasz szimi57 #89163 üzenetére
Emlékeim szerint normál körülmények közt (menetszél) a zöld mezőbve sem nagyon ment bele a mutató. Olyan 60 fok lehetett a borda széle, ahova a patront beszúrtam. Ha kevés volt az olaj, belement egyszerre a pirosba, szóval azonnal kiszúrta az ember ha baj van. Trabantnál a ventillátor felőli henger hűvösebb volt.
Téli motorozásnál alig mozdult ki a mutató.
Ez egy vízhőmérő volt, gondolom pontos értéket nem lehetett vele léghűtéses hengernél mérni. De ha baj volt, azt észrevette az ember, szóval hasznos volt. -
Rivaul
addikt
Szét kell szedni és kipucolni. Kiveszed, féktisztítóval átnyomod. A megkövesedett zsírl leszeded. Csöveket kifújod vagy cseréled. Új hő álló zsír és össze. A csigát megnézheted még. Kopott-e. Ha nem akkor ennyi. Beszűkülhetett a kosztól, szorul kicsit mert nincs rajta zsír stb. Ha olajoz akkor jó. Csak kell neki egy kis törődés.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
szimi57
őstag
válasz Zoli bácsi #89165 üzenetére
Esetleg ez is lehet egy megoldás: [link]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
cool13
őstag
Sziasztok! Kérésséel fordulok a jelenlévőkhöz, hátha valaki tud segíteni. Nem robogóhoz lenne de gondoltam teszek itt egy próbát mielőtt vennék táblában. Szükségem lenne 2 db karbon lemezre. 50x12x0,3 mm vagy 0,35 méretű. Táblásból kellene amit a membránlap cserére szoktak használni. Ha valaki tud segíteni, várom a privát jelzést és megbeszélnénk a dolgot. Köszönöm!
-
Gabis
őstag
válasz Rivaul #89166 üzenetére
A külső variátor tárcsát nem tudtam leszedni, de így is sikerült kibányásznom a pumpát. Amennyire tudtam szétszedtem, és átpucoltam. Az egyik tengelyt sikerült csak kiszednem, amelyiket a gázbowden szabályozza. A függőlegest, és a másik vízszintes tengelyt (erről kapja a hajtást gondolom) azt sajnos nem. A tömítések látszatra rendben voltak. Beállítottam jelre, majd próbát követően rosszabbnak tűnik sajna mint előtte.
Lehet nem jól raktam valamit össze, vagy a vékony csőben folytatódó ágat valahogy le kellett volna csekkolnom, azt az egy tengelyt is meg kellett volna zsíroznom?
Így utólag már csak agyalok, mi lehet még a gond, mert amúgy egy egyszerű szerkezetnek tűnik.
Most pont elérte az 500 ml-es jelölést a tartályon az olajszint, és felírtam az óraállást, figyelem mi történik addig is. -
nyogo83
Topikgazda
Neked kell eldonteni, mennyire hasznalod ki.
Szerintem igen, en kb 3-4 eve vehettem azota is tokeletesen mukodik. Akksija nem nagyon akar meg meghalni, eddig ami csavart max nyomatekkal nem akart levenni, ahhoz levegosbol is a bikabb legkulcs kellett.
Nem tudom ebben az arkategoriaban mi lenne esetleg mas opcio. -
Honda567
junior tag
Kipufogónak tömitést a hengerhez táblás klingeritből ha vágok az mennyire tartós nem ég el? 3mm , és 1mm vastag van.
-
-
Madball
csendes tag
F12R. R, tehát a kínai Minarelli. Az eredeti blokkhoz tartozó olajpumpára rá van kötve a gázbovden, egy másik (amúgy csereszabatos) blokkban ilyen nincsen. Melyik olajpumpát érdemesebb hosszú távon használni? A gép mindkét blokkal (és ezáltal olajozóval) szépen működött, tehát a pumpák jók. Van egyáltalán érdem különbség a kettő között?
-
Zoli bácsi
őstag
Már többször meg akartam kérdezni, de mindig elfelejtettem.
Szerintetek mi az oka, hogy a mostani motorokból, robogókból hiányzik a helyzetjelző/parkolófény? Mármint megvan a motoromban a kis izzó elől, de lekapcsolt gyújtással nem éleszthető fel, csak automatikusan, a világítással együtt kapcsolódik.
Régen az összes akkumulátoros motoron volt parkolófény állás, Simsonon, MZ-ken.
A Simson Schwalbe típusnál a kormány közepén volt a kis lámpa, egy izzóval, ami előre fehér, hátra piros fényt adott..Praktikus volt.
Jelenlegi motoromon vészvillogó ugyan van, de gyújtás nélkül nem megy. Azért éjjel ha megáll az ember, jó lenne valami fény, a motort leállítva is. Vagy csak én gondolom túl, nem kell ez már?
Még az agydinamós csepel biciklim lámpája is világít legalább 5 percig miután megállok, aztán akku sincs benne. -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #89181 üzenetére
Engem is zavar. Gyújtáson, de nem járó motornál csak féklámpám van, gyújtás nélkül az sem.
A féklámpa legalább erős, finoman húzva a fékkart még nem fog, tudom tolni. De sötétben letenni a motort a helyére tényleg macera.Végülis egy 9,6V Ni-Mh akkupakkra hefteltem rá egy kb 80 centis 5050/60 WW ledszalagot a lámpa nélküli tárolóba a garázsszinten.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #89181 üzenetére
Szerintem a márkaszerviz szívesen felszerel neked rá egy plusz kapcsolót, vagy átkötik, hogy működjön gyújtás nélkül is.
Szerintem a helyzetjelzőnek mára már tényleg csupán az a funkciója maradt meg, hogyha kiég a tompított, akkor is látszódjon, hogy ott vagy az úton.
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #89183 üzenetére
Nem tudom, országúton, sötétben, ha bármi múszaki ok miatt meg kell állni, hogy nem tud járni a motor.....A mai közlekedési morál mellett még rövid távon is félnék tolni.
Hozzáteszem, nálam van mindig láthatósági mellény, de néha jól jönne az a helyzetjelző fény is.
Ahogy nagyúr írta, helyére tolni a motort, ha nincs világítás, oda is jól jönne.
Mint mondottam, azért is furcsa, mert a biciklimmel megállok, a lámpái 5-10 percig világítanak, aztán akkuja sincs.
Ha lerohadnák éjjel, rávágnám a vészvillogót, míg tolom. Bár ez csak gyújtáson megy. Hozzáteszem, így nyári estéken félnék is motorozni, amennyi vad mozog felénk.
Csak előfordulhat, hogy valahol megcsúszik az ember az idővel, aztán egyre korábban sötétedik. -
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #89184 üzenetére
Vegyél egy ilyent: [kép]
1590 Ft, elemmelműködik, kis helyen elfér. A hátsó lámpát villogásra állítva elegendő biztonságot ad. -
Debilon
addikt
válasz Zoli bácsi #89184 üzenetére
nincs a gyújtáskapcsolónak "parkolófény" állása?
2019-es Suzuki DL-en is van ilyen állásSuzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
FeniX-
senior tag
Valamelyikőtök tapasztalt már olyat, hogy 55-ös tempónál 5. fokozatban nem tudok folyamatosan haladni, hanem mintha picit rángatna a motor? Mintha kicsit nagyobb gáz kéne neki.
Egy 125-ösnek nem gondolnám, hogy ez kevés, sem a fordulat, sem a sebesség 5. fokozatban. Egyébként, jól gyorsul, a dinamikával nincs bajom. (Gondoltam rá, hogy esetleg befog a fék, vagy ilyesmi)
Digitális sebességmérőm van, azért 55. ;-D[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #89187 üzenetére
Milyen motor? Ha rángat, akkor vagy kevés a fordulat, vissza kell kapcsolni alacsonyabb fokozatba, vagy valami az üzemanyagellátással lesz, pl koszos a karbi.
Azt megnézheted még esetleg, hogy azonos fordulaton, alacsonyabb fokozatban alacsonyabb sebességben rángat-e.
Amúgy 55-nél 5.-ben milyen fordulatot mutat? Ha behúzod a kuplungot, kisímul-e a hangja?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
Elmentem egy kisebb körre. Kőszeg mellett Óház kilátó, Hétforrás, majd Velemben a kápolna volt a célpont. Az Óház kilátó kaptatóján kidöglöttem, Írottkőnek nem mentem neki..Az egy másik túra lesz.
Múltkor már mondani akartam, mikor motort akartam venni, mondta valaki, hogy sokkal nem leszek előbbre mint egy 125-össel. Néha úgy gondolom, ez is igaz, 10-20km/h sebességgel megyek gyorsabban. De ma...a 125-öshöz képest durván háromszoros nyomaték kellemessé tette a hegymeneteket. Minden erőlködés nélkül megy fel hegyre, akár magasabb fokozatban. Nekem is sikerült párszor rángatást produkáltatni, ahogy Fenix-nél, azér 60 alatt ha elfelejtek visszakapcsolni, van egy kis rángatás, nem veszélyes, inkább csak a láncot rázza. Amúgy nálam 60-tól használható az ötödik, igaz ekkor alapjárati fordulatszám felett megy, de nem rángat, szépen gyorsul is. 60 alatt azért kifejezi a nemtetszését.... Bár véletlenül szokott előfordulni.
Az olajcsere óta motorfék alig van, de már megszokom, viszont szépen érezhetően lehet kapcsolni a fokozatokat, jobb a váltó, meg a motor is szívesebben pörög. Egyre többször megeresztem 100 fölé.
Semmi baj nem jött elő, azaz szidtam mint a bokrot, indultam volna, de egyest kapcsolva mindig leállt....Pedig biztos voltam benne, hogy felhajtottam az oldalkitámasztót...(Nem...) Szóval hál' istennek van benne érzékelő.
Pár kép, kedvcsinálónak. Sok motoros járt ma erre!
Szerk: Parkolóból kijőve kis srác szájtátva nézte az Imperiale-t, tetszett neki, szerintem főleg a pöfögés. Előtte 10m-en fölkapcsoltam 3. fokozatig, meg lehet csinálni vele, alapjárattól húz, kellemes rotyogással. Láttam a tükörből, a srácnak mennyire tetszett a "produkció". Na gondoltam, ebből 10 év múlva motoros lesz..... 6-8 éves lehetett.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
válasz macilaci78 #89188 üzenetére
Ez a kis keeway rks 125. Injektoros. 4000-es fordulat kb. Ha kikuplungolok, kisimul.
4.-ben kb. 40-nél csinálja nagyjából ugyanezt. -
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #89189 üzenetére
Nagyon jók a képek!!
Szerintem amúgy nem az olajcsere miatt "nincs" motorfék, inkább elkezdett összekopni a technika.
Hú, én megint amúgy dilemmázok. Minden nap aktiválom a használtautón a hirdetést, majd nap végén deaktiválom. ;-D
Holnap megírom a biankó adásvételit is.A miértet ne kérdezzétek, egyszerűen mindig van egy fejlövésem, hogy "ez nem(sem) az én motorom".
Persze, azért még használom, amíg van mire. :-D
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
robogoalkatresz.eu - ra van valakinek törzsvásárlói kártyája? Rendelnék onnan egy adag cuccot. Beszereztem egy Beta Ark-ot télre, és ugyan rendben van, de a hajtáshoz sose lett hozzá nyúlva 13,8mm es szíj volt benne. Amúgy szuper, pár éves dunlop gumik, fékek, telók szuperek. Olajpumpa tiszta, bár zsír kőkemény volt, kiszedtem, mert hobbi építés, legyen letisztult.
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
válasz Honda567 #89193 üzenetére
Szimering új mindkét oldalon már benne, egyszer össze rakom, hogy menjen, bár idén már nem akarom használni. Télen pedig főtengely, csapágy és henger csere is lesz, valamint egy giannelli reverse csak a formája miatt, tudom van jobb. Hajtásban csúszkák elkoptak fém a fémmel ment, variátor természetesen kuka, tárcsák pedig érdesre kopva.
-
Honda567
junior tag
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #89197 üzenetére
Akkor mondhatjuk, hogy mindegy mennyit futott a gép..?
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #89199 üzenetére
Már nem mindegy.
Nem hiszem, hogy idén összejön az 12345,6 km. Bár ki tudja? Ha kitartanak a száraz munkanapok, a motoros kabátban nem tudok fázni, vettem vastag kesztyűt is, csak az útviszonyok és a Columbia síaláöltöző korlátai okozhatják a szezon végét.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Új hozzászólás Aktív témák
- Hardcore café
- Milyen videókártyát?
- Automata kávégépek
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Telekom mobilszolgáltatások
- Rendőrségi feljelentés
- Tőzsde és gazdaság
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest