-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chereiose
addikt
válasz perge666 #73049 üzenetére
Na igen pont ezért gondolkodtam én is újban, ha autót vennék akkor is előbb gondolkodnék el pl. 3m Ft körül egy új suzukiban vagy daciaban, mint valami behozott nyugati szarban, nem szeretem magamat átveretni. De tudom ez szubjektív és mindenkinek más.
Motorral meg ugyanezt gondoltam, csak írták itt többen mennyivel jobb a Piaggio amit elhiszek, de a linkelt típus is 6 éves és himi hümi az egész, ott a boltban is 1 értelmes szót nem tudott róla kb mondani a faszi akivel beszéltem, mármint magáról a motorról. Meg ez, hogy tiszta retek ezt azt sugallja, hogy le se szarják, kint rohad nap végén beviszik ugye, és ott a helyi dolgozók szaladgálós roncsa kb, én már lemondtam arról, a képeken persze tiszta de a gumik állapota látszik rajta.
Szóval ha veszek akkor valószínűleg megkockáztatok egy új 4T Motowellt, nagyobb kockázat nincs vele szerintem mint egy kétes múltú használttal, max rohangálok vele a szervizbe legalább csak 1km-re van...Szerinted a gyári garancia csak abba a boltba szól, ahol vettem? Mert más kereskedés hirdetése olcsóbb, de ha gond van vele nem tudom lehet-e vinni az itteni kereskedésbe, persze a szervizre gondolom nyilván mert az nem ingyen van.
palfitom: Hát személy szerint én inkább örülnék, mert akkor legalább nem akarnának átverni. Meg amit írt perge666 is, hogy ugyanaz mint az autókereskedések, rád akarnak mindent sózni jónak kikiáltva.
[ Szerkesztve ]
-
palfitom
félisten
válasz Chereiose #73051 üzenetére
Ne légy kishitű, Te is kifoghatsz egy-egy jó vételt! (persze ez nem azt jelenti, hogy az az egy motor biztosan ilyen, de akár lehet)
2 ismerősöm is van, akiknél az szgk. extrém keveset fut. Egyikük 8 évesen adta el előző autóját, amiben valós 6.e km volt.
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
-
-
energy4ever
addikt
válasz perge666 #73046 üzenetére
Nalam a 2004-es gyari gumin is rajta vannak! 2900Km volt benne minimum, hacsak 9.999-utan atnem fordult a szamlalo...
Plusz ugye nalam 10-es kerekekrol lenne szo, ami tobbet fordul mint egy masik nagyobb ugyan akkora tavolsag alatt!
Bocsi, csak ilyen kep van, de a szorok igyis latszodnak.Hamarabb oregszik el, minthogy elfogy... Ezert is kerultek fel a legpuhabb gumok!
[ Szerkesztve ]
-
piaggionrg
újonc
válasz nyogo83 #73045 üzenetére
Végül eltudtam jutni szerelő ismerőshöz akivel átnéztük a dolgokat. A dudát a vízhőfok csatival összekevertem. Az önindítót jól mondod a fék szakította meg mégpedig úgy hogy most kötöttem le az olajzást és a tank szintmérő csatijáról ment tovább egy szál a hátsófékhez visszadugtuk a szintjelzőt és rögtön jó lett. Boldogság
-
nyogo83
Topikgazda
válasz piaggionrg #73057 üzenetére
Orulok! Akkor mostmar csak picit be kell hangolni es gyiiii
-
-
-
válasz piaggionrg #73043 üzenetére
Csinos lett
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz piaggionrg #73066 üzenetére
Irtad, hogy manualis szivatos(gondolom most lett atalakitva), ott neznek korbe eloszor. Annyival esetel le lehet ilyenkor tesztelni, hogy a szivatot ha rahuzod, akkor meg a legszurohazon megkeresed a nyilast ahol sziv es az ujjaddal felig befogva probalod beinditani(tudom, elege akrobatikus mutatvany ). Ha igy indul azonnal, akkor “keves neki” a szivato.
A keverek mar rendesen be lett allitva?
Amire meg ilyenkor lehet gondolni, a vakumos benzincsap. En mindig atlatszo csovet teszek a benzincsap es a karbi koze, igy latszodik ha valami gebasz van. Pl lehet hogy fellevegosodik(akar finoman a tuszelepnel elengedhet annyit), az uszohaz epp annyira kiurul, hogy kell par rugas, mire feltoltodik.De ez csak egy ket tipp igy elsore.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz piaggionrg #73069 üzenetére
Az nem feltetlenul gond. Amire en gondoltam es irtam az a vakumos benzincsapra lenne ervenyes, hogy a csap es a karbi kozott a cso kiurul teljesen, illetve az uszohaz is valamennyire, bizonyos ido utan. Manualis csapnal nem nagyon lesz ilyen gondja, mert amint megnyitod a csapot, feltoltodik meg inditas elott.
Ugyhogy ezt a vonalat kizarhatjuk. -
válasz piaggionrg #73069 üzenetére
Szerintem nem gond, h hidegen 4-5 rúgásra indul. Hidegen ugye hideg a blokk is, a benzinnek se a legjobb a halmazállapota. Ha azt mondanád, h 30 rúgásra kapja össze magát akkor az már gond lenne
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Vismajor01
addikt
Na voltak nalam a biztositotol felmerni a motort
Rendes volt a ficko, nem kotott bele semmibe, nagyon reszletesen leirt minden hibat.
Elso elem fenyezese, hianyzo tukor, markolat serulese, fekkar serulese, taposo elem csereje, hatso elem fenyezese, kapaszkodo csereje, lefenykepezte a kabatot, sisakot es nadragot
265e volt irva az adasvetelire, azt mondta majd irnak emailt az ajanlatrol.
Vagy megcsinaltatjak szamlas helyen vagy ha az tul draga lenne akkor a vasarlasi ertek es a mostani ertek (serulesek nelkul) kulonbozetet utaljak el ds azzal azt csinalok amit akarok
Majd updatelek(csak azert irtam ezt le mert tobben jeleztetek, hogy erdekel)
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
válasz Vismajor01 #73072 üzenetére
Na az jó,és mit tervezel a pénzzel,megcsináltatod majd belőle?
-
Vismajor01
addikt
válasz perge666 #73073 üzenetére
Attol fugg h mennyit fizetnek. Nagyjabol csak az idomok serultek, egyedul a futomu amit mindenkepp meg kell csinaltassam, meg persze a tukor. Ha kifutja h megcsinaljak szepre mint amikor vettem akkor sztem megcsinaltatom, mert szomoru nagyon h leepitettem ahhoz kepest ahogy vettem.
, persze motorikusan meg mindig kifogastalan.Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
válasz Vismajor01 #73074 üzenetére
Értelek.
Én úgy vagyok ezzel hogy motorikusan legyen jó,a kinézet már másodlagos szempont.
-
Vismajor01
addikt
válasz Tothgera30 #73076 üzenetére
Nagyon szep! Delutan rakok fel az enyemrol is elrettentesul
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Chereiose
addikt
Honda Scoopy. Van róla tapasztalatotok, mennyire kerülendő ez? Csak azért akadtam rá, mert egész közel van, tetszik a stílusa és színe is és nem kínai, meg korrekt a leírása is
-
middleaged
tag
Sziasztok! A gondom egy X8R-S. Egyszer csak nem indult,ill. nem volt alapjárat. Karbit szétszedtem tegnap, olyan volt belülröl mint az új. Összeraktam, alapjárati csavar 3-ra, az itt feltöltött manual szerint, a levegőcsavart mennyire állítsam? (phva 12 fs)
-
vtechun
veterán
Sziasztok!
Le akarnám szerelni a Kymco Agility-m (50 4T) variátorát. Ehhez kellene nekem egy variátor rögzítő/blokkoló szerszám. Nyíregyházán, vagy a közelben nem tudna valaki kölcsönadni egyet? Vagy lehet szerintetek errefelé kapni ilyet? Nem szívesen fizetnék mégegyszer annyi futárdíjat érte, mint amennyibe kerül maga az alkatrész. Főleg, hogy kb. soha nem kell, most is csak egy fullos berúgószerkezet (konkrétan az ellenkerék miatt kell levenni az anyát), dekni csere miatt kell, mert a sok rugdosástól már a fogaskerék "hüvelye" elrepedt.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz middleaged #73079 üzenetére
A keverekcsavarra nincs egzakt "pont ennyire allitsd" adat. Kb 1,5-2-re tekerd ki kiindulasnak.
Utana ha beindul, lehet beallitani rendesen a kevereket negyed fordulatokkal kifele/befele.Hamarosan ha lesz idonk, akkor egy picit updatelem az osszefoglalot, amibe egy alap karbi beallitas leiras is bekerulhetne, mert szerintem ez egy visszatero tema ami sok embernek segitseg lenne.
Ha nem megy elsore, akkor majd picit kesobb irok egy rovidebb leirast segitsegul.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Chereiose #73078 üzenetére
Nem rossz kis robogok, egy idoben sokat szemeztem veluk a csajomnak.
Ami eltantoritott vegul, hogy ide varosba gyengecske lenne, de a fo indok, hogy nagyreszt japan belpiacra keszult es vadaszni kell hozza az alkatreszt(a blokkhoz meg csak csak, de a tobbi, mar bajos, pl idomok, barmi ami esetleg serul).
Ugyanez a kategoria a Vino is, Jog 3kj blokk, a blokkhoz, fekhez minden van hozza itthon fillerekert, de azon kivul a tobbi szivas, jopar dolgot Japanbol rendeltem. -
nyogo83
Topikgazda
válasz Chereiose #73083 üzenetére
En kulon allatfaj vagyok, egyiket sem
Ha helyben szaladgalos robogonak kell, akkor egy 3kj blokkos Jog-ot, vagy ha a Scoopy forma tetszik, akkor egy Yamaha Vino-t keresnek(200e korul mar nagyon szepeket lehet belole talalni).
El kell menni kicsit tavolabb korulnezni ahol van tobb tipus es meg lehet eloben nezni is.
Pl a Honda Wilkernel van Honda Scoopy,Giorno, Suzuki Verde, Yamaha Vino, meg lehet nezni eloben melyik mennyire jon be.A Vinot es a Jogokat azert ajanlom, mert az a 3kj blokk szinte kinyirhatatlan ketutemuben. Alkatresz szo szerint fillerekert van hozza, (komplett legszurohazat, osszekoto gumicsovel, legszurovel egyutt valami 1500 korul vettem, gyari meretu komplett minosegi hengerszettet 15e). Vinonal az idomok es a zarszerkezet ami egyedi es ha torik, akkor itthon nehezebb beszerezni, tehat a kulsoseg. Ami alatta van, az mind kaphato.
A Vino negyutemuben szinten total megbizhato (viszont a 4 utemu injektorost semmiben nem ajanlom! nem a technika miatt, hanem 90% japan import, olyan futott km-el, hogy garantalt a sziva vele).De ez csak az en velemenyem, en mas szemmel nezem ezt.
Azt is megertem, ha egy uj Motowell a kenyelmes megoldas, mert megis csak uj, meg garancia, meg helyben van, de ismerosi korbol is annyi rossz tapasztalat jott veluk kapcsolatban, hogy nem tudnam nyugodt szivvel azt ajanlani.(ennek ellenere, el tudom kepzelni hogy valakinek tok hibatlanul mukodik es meg van vele elegedve).
-
Chereiose
addikt
válasz nyogo83 #73084 üzenetére
Csak az a baj, hogy 4T-t szeretnék, és akkor így az általad említett Yamahák ki is esnek. Hondából találtam ugye a Scoopykat, nem tudom az import lehet-e pl. amit linkeltem, vagy a többi hirdetés. Van még ugye Today de azt láttam nem annyira ajánlott, valamint még a Dio de az formára sem jön be.
Vinobol 4t-ből kb találtam összesen 4 hirdetést, abból 2 vízhűtéses mint ez [link], de ez is japán import szóval nem tudom.
Motowellre meg azért térek mindig vissza mert legalább 1km-t sem futott és nem tudom melyikkel lenne több gond, azért egy több ezret futott használttal szerintem több lenne.
Viszont az a Honda Scoopy tetszik amit legelőször kérdeztem, 1 megnézést lehet megérne. Erőgép nekem ide nem kell, csak ki tudja az is behozott-e és stb.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Vismajor01 #73077 üzenetére
Köszönöm, de pár harci sérülés azért látható rajta (kisebb karcok, horzsolások), mivel egyszer buktak vele a bal oldalára. Műszakilag patent, lép ahogy egy gyári Minarelli blokknak kell, illetve az első gumiban van egy kis hiba, azt cserélni fogom. De összességében jó vétel volt, tartós darab.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Chereiose #73085 üzenetére
Sajnos 4T-ben nem nagyon tudok okosat mondani 50cc-esbol, max a Vino 4T-jet ismerem a karbisat, azzal nincs gond.
Az meg hogy behozott...el kell hogy keseritselek, de lassan a hasznalt piac 70-80%-a import, Olasz,Japan esetleg Osztrak/Svajci. Szoval mindnel benne van a lutri, mindegy hogy honnan van, csak muszakilag legyen jo. Nekem tobb volt az import robogom mint az itthoni, de szinte hibatlan allapotban vettem oket, ismerni kell a tipust es tudni, hogy mit nezzen rajta az ember.
Blokkba nem latsz bele amugy se, max ha tapasztaltabb vagy, akkor vannak jelek amirol eszre lehet venni, hogy felejtos.En azt mondom(es teljesen joindulatbol), ha nincs tapasztalat muszakilag es egyedul tervezed megvenni a robogot, illetve ennyire benned van a felsz a hasznalttol, amire amugy mindenkepp kolteni kell majd ha megveszed(esetek tobbsegeben leghamarabb:gumi, fekbetet, szurok, olaj, meghajtoszij, gorgok), akkor lehet inkabb a Motowell fele kellene hajlanod es nyugodtabban alszol.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz middleaged #73087 üzenetére
Es amikor szetszedted, ki is takaritottad, vagy csak az uszohaz aljat szedted le es kesz?
Szet kellene ujra szedni, az alapjarati es a fofuvokat illetve mindent rendesen atnezni es kitakaritani.
Az jo, ha a keverekcsavart teljesen betekerve leall. Viszont az alapjarati csavarra reagalnia kellene, ha a keverekcsavart legalabb egy 1,5-2 korulre kinyitva elinditod. -
Chereiose
addikt
válasz nyogo83 #73088 üzenetére
Ahha hát igen pont emiatt vesződöm már hetek óta, így tapasztalatlanul úgyis egy újjal aludnék nyugodtan ahogy írtad.
Azért 1 telefont megér majd az a Honda Scoopy, lehet pár kérdéssel ott el is dől, hogy felejtős de azért egy kis remény él bennem azzal kapcsolatban, hát ha.
-
Májkülnájt
tag
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni mert tanácstalan vagyok. Páromnak vettem egy Benelli 491 st-t (fekvő levegős mina, gurtner 12, leo vince tt, elöl valami apró görgő, új belső tárcsa, új szíj, új fehér kontraszt, újszerű kuplung kék kis rugókkal). Tehát megvettem, lábán jött haza 25km-t 50-58-as tempóval utóbbi végseb. Megvolt az ajándékozás teszt körröl úgy jött vissza párom h kb 5km/h a végsebessége a motornak. Azóta ez van. Nem jövök rá mi a gond. Magas fordulaton indult de úgy voltam vele majd össze lesz hangolva. gázbowden átnézve, automata szivató rendeltetésszerűen működik, karbi kitakarítva (76os főfuvi), gyertya jónak tűnik, varióban cseréltem kontrasztot pirosra, kis rugó nem volt itthon de az valami gyengébb lesz. Pöcre indul, csörrenésmentes az alapjárat, de mégse tud elindulni. A kipu le lesz dobva róla, van itthon egy vizesnek a gyári arrowja. Merre keressek még? Mi csesződhet el egy 2 utcás tesztkörön ami kibirt előző nap 25km-t?
[ Szerkesztve ]
-
spanglee001
addikt
válasz vtechun #73080 üzenetére
kymcot nem rugunk be max akkor ha szervízig visszük önindító cserére nekem így mondták amikor vettem, sajnos nem bírja a rugdosást, van nyiregyen is biztos akár jászmotort ha felhívod talán tudnak segíteni, vagy apro.tk képesmotor stb. egyébként légkulcs vagy ütvecsavarozó is leszedi, ha van közelben pl egy gumis leszedi neked. de visszahúzni érdemes nyomaték kulccsal és pici menetrögzítővel.
[ Szerkesztve ]
netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
middleaged
tag
válasz nyogo83 #73089 üzenetére
Szia! Mindent totálra, bár nem láttam utólag okát, de mindene benzinben állt egy napot, utánna meg átfujkáltam, de ránézésre is értelmetlen volt. Az itteni manual szerinti méretűek a fúvókák.Kár volt szétszednem talán. A gondom meg maradt, fordulatot veszi, alapjárat, hát az nincs, bármely állitócsavar tekerésére sem reagál, legfeljebb nem indul, a levegőcsavart ha behajtom, meg leáll.ami életszerű.
-
válasz middleaged #73093 üzenetére
Ha beindítod
,hagyd járni pár percet,húzgáld a gázt pár percig,és üzemmelegen próbáld meg a csavarok tekergetését amit mondanak.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz middleaged #73093 üzenetére
A manual szerint 3-ra kell kitekerni a keverek csavart, azt jol nezted. Az alapjaratit ahhoz megfeleloen fulre/szemre kellene beallitani.
Amiatt irtam, hogy tekerd be jobban, mert lehet a szivatod adta meg magat, de igy legalabb kicsit dusabb keverekkel beindul. Ha sikerul egy kicsit jaratni igy hogy bemelegedjen, visszabb lehet venni a kevereket.
Ha bemelegedett es igy mar jar ill. van alapjarat, akkor az automata szivatonal kell keresni a hibat.A csavar allitasoknal pedig nem azonnal van reakcio, pici keses van, illetve kis gazfroccsokkel probalgathatod minden allitas utan.
Ha az alapjarati csavarra sehogy se reagal, akkor szetszednem megint, a fuvokak pici lukait atneznem, a karbiban pedig a nagyon pici levego furatokat atfujkalnam/egy vekony vezetekbol kiszedett rezdrot szallal kipiszkalnam ovatosan. Az automata szivato ket kivezetesere adsz az akksirol 12V-ot es megnezed, hogy mozdul-e a tûje.
Nagyon sok lehetoseg nincs ennel a karbinal, ami miatt nincs alapjarat, legalabbis elsore ennyi otletem van.
-
vtechun
veterán
válasz spanglee001 #73092 üzenetére
az utóbbi 7-8 év rugdosását bírta, most lett csak elege amióta 70-es henger van rajta, azóta nem őszinte az önindító mosolya egy határozott rúgás segít rajta, azzal pöccre indul mindig, ezért használom azt. De, ha más nem, akkor rendelek egy ilyen kis kütyüt, bár erős az ára, mert apám tudna heggeszteni, ha tudná a méreteket, viszont nem ott van a motor...
-
válasz piaggionrg #73066 üzenetére
2 nap állás után a Yamaha BWS nálam is 5.rúgásra indult be.
Kézi szivatós a gép,elsőre röffent,harmadikra beindult de leállt,ötödik rúgásra indult,2-3 másodpercig nagyobb alapjárat és közbe full szivatóval mint a többi rúgásnál,ekkor szivató visszatol teljesen és beáll a normál alapjárat.
Ezután már szivató nélkül indul is elsőre.
Én így csinálom,szerintem egy kb 20 éves motornál ez normális.A 1,5 éves Derbi Senda is kézi szivatós,és hidegen 1 néha 2 rúgásra indul ha hidegebb van,melegen pöccre.
-
zozyk
addikt
Keresek a vino-hoz hátsó lengéscsillapítót.
Hogy adják meg a méretet, furattól furatig kell mérni? -
energy4ever
addikt
Ha mar hatso rugos tag, akkor Aprilia RS4 50-hez letezik valami magassag csokkento?
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- PlayStation 5
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- World of Tanks - MMO
- Milyen házat vegyek?
- S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Íme a végleges gépigény
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Házimozi haladó szinten
- Politika
- Napelem
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs