-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Vismajor01 #85404 üzenetére
Igen. A terheléshez hozzá kell ezt-azt igazítani. Az autó kerekénél is 0,5-0,7 bárral nagyobb nyomás kell a sok csomag+sok utashoz, mint 2 főhöz. Igaz, egy autónál ez csak 20-25%-kal nagyobb nyomást jelent.
Ma már elég sok benzinkút van, ahol kereket lehet fújni, illetve vannak zsebben elférő akkus kompresszorok is egy olcsóbb sisak árának harmadáért.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #85238 üzenetére
Annyit tudsz csinalni, hogy atnezed a csatlakozasokat amik a kapcsolok fele mennek es megtisztogatod, illetve esetleg mersz egy feszultseget alapjaraton/emelt fordulatnal, nem-e szallt el a fesszabalyzod.
Ez a Grand Dink, ugye? Nekem ugy remlik ebben nem hagyomanyos index rele van, hanem egy kombinalt egyseg, eleg sok kabel jon-megy bele. Vegso esetben az adhatta meg magat, de ahhoz ki kell par dolgot merni, hogy biztosra lehessen menni. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Vismajor01 #75068 üzenetére
Nem gondolkodtál el a triciklin?
Viccet félre téve nem kell nagy sebesség, a baj mindig hirtelen jön.Kedvencem: villamossínen kanyarodni esőben. Na, azt csak lépésben és letett lábbal.
A másik: az utca végén volt a Fehérvárin felújítás, ujjnyi vastag por. Én is siettem, hogy a zöldön... Kanyarban erős fék, első kerék blokkol, kb fél métert csúszott is, le tudtam tenni a lában, a talpam is csúszott a poron, de nem estem el. A féket felengedve a blokkolás is megszűnt, így már gördült az első kerék is.Még lánykoromban estem el egyszer a motorral, de nem volt igazán esés. Fel akartam kapni egy kerékre, a motor fel is állt, a hátsó idomra, én hanyatt estem, a motor meg jobb oldalára dőlt. Gyerekként rengeteget bicikliztem, látványosakat estem is néha, de mindig baj nélkül, kigurultam.
Van pár ismerős útszakasz, pl Szerémiről az Auchan felé be lehet fordulni 40-nel is, nincs ott gyalogos, vagy más akadály. De ha egy kavicsra, vagy olajfoltra, falevélre ráfutok, ki is szalad alólam a gép, így inkább nem csinálom.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #74821 üzenetére
Az baromi sok, ennyi kulonbseg hogy johet ki?
En meg azon lepodtem meg jopar evvel ezelott, hogy a 125-osre kevesebb volt a biztositasom, mint az 50-esre.
Pedig budapesti lakcim, A-s jogsi pedig akkor kb 0km-es volt ,mikor 3500 korul volt K&H-nal a bizti. Most se sokkal fizetek tobbet ra.A sulyado(teljesitmeny ado) pedig evjarattol fuggoen valami 300Ft-160Ft/kW, egy 10-12 eves motorra valami 180Ft/kW korul van, ami 125-osnel max 1800-2000Ft/ev. Hogy jott ki neked annyi?
-
válasz
Vismajor01 #74805 üzenetére
Jaértem, egy záróvonal miatt jönnek ki házhoz a rendőrök. Milyen világban élünk
-
energy4ever
addikt
válasz
Vismajor01 #74795 üzenetére
94ezer ft...
ha nekem megtornek a choinorit(ami mar tobb mint fel millioba van), akkor mennyit fizetnenek? 20-30ezret!?
Megveszed a bukod, amaradek penzbol meg kb semmi gyari cuccot nem tudsz venni ujjonan a motorra...Ugy lenne a korrekt, hogy gyari alkatreszekbol potolni szerviz alltal a megserult dolgokat, a aszamlat meg a biztosito fizetne. Pl egy 50-60ezer ft-ba kerulo motorhoz csak egy db uj gyari kerek tobb mint 100ezer ft pl.
-
energy4ever
addikt
válasz
Vismajor01 #74767 üzenetére
A duda akkor is halk mikor huzod neki a gazt?
Persze, atrakhatoak. Alltalaban 2 pines egyenaramu 12V-s -ek a dudak, kikell merni mennyi es milyen aramot kap, utana mar csak a rogziteset kell megoldani.Nalam Choinorinal szivas volt a duda is. Az oninditos verzio egyenaramu, az onindito, es akupakk nelkuli valtoaramu, igy a duda(ami igazabol nemis duda, hem valami berrego), nem csinalt semmit se, csak kattant eggyet, es ennyi, szoval rakhattam at azt is...
-
siti
őstag
válasz
Vismajor01 #74696 üzenetére
veteránosok örök dilemmája, hogy a padlásról lehozott p10-et hogyan lehetne rendszámoztatni. sehogy.
marad a veszel mellé egy rendszámos motorhibás 125-t, amibe berakhatod a másik motort, ez már járhatóbb út, de ezt is meghagynám a mazochistáknak.
-
flegga92
senior tag
válasz
Vismajor01 #74696 üzenetére
Így sehogy. Olaszországból kell az eredeti forgalmi + a kivonási papír is. Kell még egy kétnyelvű adásvételi, de ez a kisebbik gond, könnyen pótolható
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Vismajor01 #74696 üzenetére
Ha megvannak a külföldi papírja, akkor jó eséllyel végig tudod tolni a rendszeren.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #74675 üzenetére
En mindenkepp 125-ost vennek mar es megprobalnam kivarni amig jogsi van a kezemben.
Addig semmikepp ne vezess 125-ost jogsi nelkul, mert hamar ugorhat a meg folyamatban levo is. -
válasz
Vismajor01 #74657 üzenetére
50 és 70 között kb sehogy, mert nem lehet látni különbséget, nincs. 50 és 100 között már van szemre különbség (mármint gyári 50 és gyári 100 között), de ez is csak akkor tűnik föl, ha egymás mellett van a kettő, vagy ismered az adott típust.
Amire az eladó azt írja, hogy 50/100 az jó eséllyel 100-as, különben honnan szedné már csak a feltételezést is, hogy esetleg 100-as lenne...Tudja ő azt hogy az, csak gondolom semmi papír nincs a motorhoz, így jobb a tudatlanságot színlelve árulni
Meg hát ha ráülnél és kipróbálnád akkor egyből kiderülne, hogy mennyi az annyi...még ha lógna a bele, akkor is lehetne érezni, hogy 100-as. A hangja is teljesen már mint egy ötvenesé. Ráadásként a 100-as neos-ok a variátoron kívül 2 sebességes váltóval is rendelkeznek, emlékeim szerint az ötvenesek nem ilyenek, de lehet hogy tévedek.
-
válasz
Vismajor01 #74630 üzenetére
Egyértelmű, hogy jobb lesz mint egy ötvenes, de ettől hülyét tudok kapni amikor csak ennyit írnak oda, hogy 70-es henger. De milyen 70-es? Öntöttvas vagy aluhenger? (Jó, mondjuk ez egyértelmű, hogy vas, az alu a gyári csővel hangolatlanul kb el sem indulna, de akkor is). Öntöttvasban szintén nem mindegy, hogy milyen, mert egy kínai vashenger-nek sem a minősége sem pedig a vezérlése nem lesz olyan mint pl egy malossi sporté. Hihetetlen, hogy milyen figurák hirdetnek. De valószínű, hogy az lesz a háttérben, hogy fogalma sincs róla, mert neki is csak összerakta valaki.
-
x50benelli
csendes tag
válasz
Vismajor01 #74630 üzenetére
Ez valami nagyon jó, hogy a robogó ami max. 50-60 ra lett tervezve megy 120at....
Se a futómű, se a fék nem tudja ezt a sebességet. 120-al kényelmesen kb. 250-es robogótól felfelé lehet haladni, mert az a sebesség bele is van kalkulálva a tervezésbe. -
dond
csendes tag
válasz
Vismajor01 #74633 üzenetére
Alap 70-es (vas)hengerrel is dinamikusabb a gép, pl. emelkedőn gyorsul, nem csak szenved felfele.
Nem ismerem a típust, h gyárilag mekkora rajta, de egy 17,5-es karbi némi hangolás, a meghajtásban is, és nagyobb lesz a mosoly vele mint 50-eseként, szerintemigaz a fogyasztás sem fog 3 liternél megállni..
-
energy4ever
addikt
válasz
Vismajor01 #74633 üzenetére
Igen. Viszont hogy mennyit megy majd el, azt senki sem tudja...
En akkor mar 50-eset vennek, es jo minosegu nagyobb hengert rakatnek fel ra. -
energy4ever
addikt
válasz
Vismajor01 #74630 üzenetére
Henger, es henger kozott is van kulonbseg. Ez a karbi, es kipufogo csere nem feltetlenul kell. Ahogy latom 16.000ft a legolcsobb hengerszett, a legdragabb pedig 76ezer ft. Gondolhatod, ugyan az a cc, megis minosegben, es teljesitmenyben eg, es folg a kulonbseg!
"Facebookon egy csaj rámirt akinek neo s-e van, és neki 120-at megy "mert fúrt" . Az mit jelent?" Feltetelezhetoen azt, hogy hazudik, es nem megy 120-at soha az eletben, kivetel ha zuhan!
A hengerfurrasnal nagyobbra furjak a hengert, es nagyobb dugattyut raknak majd bele. Ma mar nem nagyon szokas, legalabbis akkor nem, ha lehet hozza vasarolni nagyobb tuning hengert! -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #74613 üzenetére
En adnek neki meg egy napot letakaratlanul hogy szaradjon, aztan akkor megneznem. A halvany vilagitas valoszinu az akksi miatt van, hogy sokat probalkoztal es mar nem 100-as.
De ilyenkor altalanossagban a gyujtashoz tartozo elektromos csatlakozokat erdemes atnezni blokktol a gyertyaig, hogy hol kaphatott vizet. -
huniross
tag
válasz
Vismajor01 #74468 üzenetére
Ha lecsúszik, akkor lehet a kontaktus sem a legjobb, mert a rugó ami tartja az egyben a vezető is, ami átviszi a nagyfeszt a gyertyára. Nem bonyolult cucc, ha belenézel a pipába, tuti meglátod a problémát. Banális, de a gyertyán rajta van az a kis bigyó, amit le lehet tekerni?
-
gabe_
őstag
válasz
Vismajor01 #74468 üzenetére
Én is jártam így régebben, én pipát és gyertyát is cseréltem, úgy lett a tuti. (Meg nem tudtam hogy hány éves a gyertya benne, azért is...)
-
perge666
veterán
válasz
Vismajor01 #74468 üzenetére
Szerintem a gyertyapipából hiányozhat az a kis fém csatszerű valami,ami odafogja,de nézd meg és megtudod.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Vismajor01 #74468 üzenetére
Van fotód lehúzott gyertyapipával magáról a gyertyáról?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Vismajor01 #74213 üzenetére
Rendőri jkv készült?
-
válasz
Vismajor01 #73872 üzenetére
Ez a fejére állítjuk a motort honnan jött? Nem bicikli ez
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Vismajor01 #73946 üzenetére
3-ig dolgozom, aztán mennem kell még valahova. Ha tudok, elmegyek a jövőben.
-
energy4ever
addikt
válasz
Vismajor01 #73946 üzenetére
Tudom, hogy akkor van, de most is elfelejtettem!
2 haveromon, es magamon kivul 2db 50-est lattam.
Mi nrm tudtunk vegigmenni, mert lehagytak a 80%-anal kb. Akkor meg nem volt tuning, es 40 volt a vege... -
energy4ever
addikt
válasz
Vismajor01 #73944 üzenetére
Kar, hogy nem erek ma ra, en voltam kint 4. hoban! 2db ChoiNorival.
A kovinel szolj elore, es ugy tervezek!Lehetne valamikor topiktalalkozo is akar!
Bar akkor a tobbi motoros topikbol is kellenenek a sracok!
-
KTMHobby3
tag
válasz
Vismajor01 #73869 üzenetére
Ahhoz hogy induljon a motor, szikra kell, meg benzin. Ellenőrizd le hogy mindkettő megvan-e, a többi nem fontos.
-
reményhal
csendes tag
válasz
Vismajor01 #73869 üzenetére
Pff, hát nem egy egyszerü eset
Sok sikert, kiváncsi vagyok mi lesz a megoldás. -
Vismajor01
addikt
válasz
Vismajor01 #73868 üzenetére
Most lementem szerelgetni, hátha kábelbirizgálástól jó lesz. Vissza is tettem a kivett menetfényt, mert láttammárcsodát. Semmi. A "kiesett" üvegbiztositékot betettem ahelyére, ami a piros vezetéken volt az akksinál(tehát nem onnan esett ki, ha egyáltalán a motorból van), erre kulcsforditásra most felvillan a műszerfal és úgy is marad, de se gyújtás se index se berúgásra nem indul, de féklámpa ég. Eddig jutottam. Most próbálok szervezni vmit h szerelőhöz eljusson.
-
reményhal
csendes tag
válasz
Vismajor01 #73862 üzenetére
Csak a tevékenységed, és az események közt kerestem a szálat, ez tünt elsőre logikusnak. Tényleg nem értek hozzá, nekem is csak kérdéseim vannak.Bár a féklámpás esemény miatt én a helyedben tényleg átnézném a kábelezéseket, legalább egy hibát kizárhatsz
macilaci78
Elhiszem,csak alig bírtam kiszedni belöle,plusz ülés alatt van,ezért gondoltam hogy magától az csak úgy nem esik ki. -
reményhal
csendes tag
válasz
Vismajor01 #73859 üzenetére
Csak találgatás, amikor elöl izzót cseréltél meglazitottad valamelyik kábelét a gyújtáskapcsolónak...passz.A régebbi motorkámban az aksi mellett a piros kábelen van egy kis műanyag doboz,abban lakik nálam az egyetlen üvegbizti, de szerintem az atom biztos.
-
válasz
Vismajor01 #73828 üzenetére
Igen, lehet a szivató is. Ha jól működne, akkor eleve gázadás nélkül kell (kéne) jól indulnia hidegen. Jól működő szivatónál sosem szerencsés gázt adni hidegen indításkor 2T-nél.
-
válasz
Vismajor01 #73793 üzenetére
Hát azért hosszabb távra tervezem. Nem tudom amik vannak kabátok / nadrágok 30-40.000 környékén azok mennyire jók?! De összesen 70-80 max. Talán elég..
-
mumtaz
senior tag
válasz
Vismajor01 #73766 üzenetére
Én még tavaly, mikor volt bringás akció az Aldiban, akkor lehetett kapni láncot. Ez meglepően jó, de kb. olyan nehéz is, hogy csodálkozom, ha ezt valaki bringával magával cipeli.
Egyébként tavaly októbertől márciusig a moci egy villanyoszlophoz volt kiláncolva vele. Jöttek festeni a villanyoszlopot. Sokat nem szaroztak. Lefestették a láncot is, illetve a "burkolatát". Ment a "lakatba" is. Nekem akkor vagy fél óra volt kinyitni.
Éjszakára a ház előtt le van láncolva a villanyoszlophoz, de napközben rohangálva sosincs. Ahol megállok vele, ott biztosan nem fogják ellopni, éjszaka meg a ház előtt azért ad némi biztonságérzetet a lánc, meg az immo villogó piros ledje a műszerfalon. De szerintem akkor sem vinnék el, ha nem lenne leláncolva. -
energy4ever
addikt
válasz
Vismajor01 #73751 üzenetére
A kerdesed feltevese utan az a baj, ha sikerul is bebizonyosodni arrol, mi van vele, hogyan fogod tudni megcsinalni, ha nem ismered fel a legszuro hazat sem?
Neo s legszurohaz google kepek
A legszurohaznak van egy bemeneti oldala. Ott szivja be a levegot. Az atmegy egy szivacsos szuron, majd ki a legszurohazbol, bele a karbiba. (mar amennyiben karburatoros) -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #73743 üzenetére
Gyanus lehet a szivatod. Ilyenkor en azt szoktam megprobalni, hogy a legszurohaz szivo nyilasat felig befogom ujjal, majd ugy probalom beinditani. (Tudom, sok esetben ez kb cirkuszi mutatvany, kitekeredett testpozban
)
Ha igy indul, akkor tuti szivato gond van. -
perge666
veterán
válasz
Vismajor01 #73743 üzenetére
Szivató esetleg??
-
válasz
Vismajor01 #73695 üzenetére
A végsebesség csak egy infó a sok közül. Nem mindegy, hogy azt 30 másodperc, vagy 10 másodperc alatt éri el. Majd én is készítek videót arról hogy megy.
-
Tamás9x
őstag
válasz
Vismajor01 #73695 üzenetére
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Vismajor01 #73651 üzenetére
1. Nem nagy was ist das, a villáskulcsot magadnál tartod és legrosszabb esetben egy szaküzletnél letekered a szárat és megmutatod. Levenni megy szerszám nélkül is, a felrakáshoz kell csak a villáskulcs a kontraanyát meghúzni. Jó eséllyel csak 8-as amúgy.
2. Ahogy elnézem, a búrát két csavar fogja és hátrafelé lejön, alatta van az izzó. Kiveszed az izzót és megmutatod egy szaküzletben, pl Bárdi.
-
energy4ever
addikt
válasz
Vismajor01 #73552 üzenetére
SMKP-nal leirt dolog az, hogy 45-el mehessen max. 40 pedig a megendett. Autonal nincsen sebessegbeli korlat. Japanban van nagy motoroknal olyan, hogy nem mehetnek 300-nal tobbel, ezert 299-nel megall a japan motorok szamlaloja(de amugy mennek tobbel is), ezert kb csak az Aprilia motorok tudnak kiirni 299-nel tobbet.
Emelkedo, szel, stb... Igen, ismeros. Nalam tuninggal sem megy a choi meg 45-ot, szembeszel, emelkedo, meg drasztikus vegsebesseg szempontjabol.
Hubay jeno ternel van egy feluljaro. StopShop parkolojabol kovetett a rendor, at a feluljaron, majd az elso utcaba amibe bejottem felre is allitott. Majd jol lebaszott, hogy "lassan mentem". Mondtam neki, hogy ez egy valodi segedmotor, 42km/h a vege, ez ennyit tud...
Ameddig nem voltak szoftveres motorvezerlok, addig nem lehetett megoldani, hogy emelkedon is elerje a 45-ot, de lejton viszont ne menjen tobbel. Nem tudom mit vart... Eddig mindket igazoltatasnal megkerdeztek, hogy elektromosOtt a kipufogo, berugokar, stb... Na mind1, eszuk az van, tutira, csak nem hordjak magukkal.
-
válasz
Vismajor01 #73535 üzenetére
Google Play-en a Speedometer app-ot (legelső), a célnak teljesen megfelel. Nálam jelet nem dobálta, zsebre téve sem kapcsolt ki, fél órás tesztkörön már próbáltam.
-
energy4ever
addikt
válasz
Vismajor01 #73428 üzenetére
Muternak volt ilyenje, csak belepakoltak egy AM6-os blokkot. Nem rossz motor, jo alacsony, igy nem nehez vezetni(pl egy gyorsasagihoz kepest).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Vismajor01 #73167 üzenetére
Kötelezőről jut eszembe, télire is hagyjátok ketyegni, vagy eladjátok és tavasszal megint megveszitek? Esetleg a bonus-malus kompenzál annyit, hogy megérje egész évben biztosítva tartani? Csak elméleti kérdés, eddigiek alapján mindössze évi pár napot használnék egy Simsont, hasonló trendeket feltételezve 1k alatt lehetne a bizti, ha néha közúton akarnék menni vele, nem kéne 5-10k körül semmiért fizetni... Ok, lehet túlzás, mert tényleg aprópénz, de erről sehol nem találtam infót
-
válasz
Vismajor01 #73077 üzenetére
Köszönöm, de pár harci sérülés azért látható rajta (kisebb karcok, horzsolások), mivel egyszer buktak vele a bal oldalára. Műszakilag patent, lép ahogy egy gyári Minarelli blokknak kell, illetve az első gumiban van egy kis hiba, azt cserélni fogom. De összességében jó vétel volt, tartós darab.
-
perge666
veterán
válasz
Vismajor01 #73074 üzenetére
Értelek.
Én úgy vagyok ezzel hogy motorikusan legyen jó,a kinézet már másodlagos szempont.
-
perge666
veterán
válasz
Vismajor01 #73072 üzenetére
Na az jó,és mit tervezel a pénzzel,megcsináltatod majd belőle?
-
csurgoi
aktív tag
válasz
Vismajor01 #73041 üzenetére
Passz, eddig még nem cseréltem benn.
Nem régi tulaja vagyok a Neosnak. -
suste
veterán
válasz
Vismajor01 #72972 üzenetére
Én eddig az összes 2T robogó mögött/mellett (sőt még néha előtte is) haladva/állva éreztem a jellegzetes és erős kipufogószagot. A legújabbnak kinézőnél is
. Ha nem látom, de előttem ment nemrég arra, akkor is lehet tudni, hogy ott járt
Pl. kifejezetten idegesítő, amikor egy sorompónál előre megy, és hagyja pöfögni, miközben még nem is látszik a vonat. Minden utána lévő járműben meg lehet "dögleni"
Szóval lehet van olyan amelyik nem füstől annyira, de pont ugyan olyan büdös.
És ez megjelenik a sofőr ruhályán is. Nálam a bukósisak hátulja is teljesen ragadós/olajos lett a 2T-s idősuzakban, de most 4T-vel nincsen ilyen. -
energy4ever
addikt
válasz
Vismajor01 #72948 üzenetére
Nem lattam hasonlo motort sem!
Amugy ez az egesz nagyon nem valodi smkp-nak van... Vegig sem tudtam menni, mivel kielozott az utolso rendor is. 45-el mentem, majd terkepen megnezzem meddig sikerult eljutni.
Amugy nem volt rossz.
-
energy4ever
addikt
válasz
Vismajor01 #72941 üzenetére
Elvileg 5kor indul a felvonulas Citadella parkolobol. Tobbet nem tudok! Kicsivel korabban 16,16:30 korul megyunk ki ha megyunk. Egy kek, es egy feher Suzuki ChoiNori-val!
Szoval aki akar, ezek alapjan megtalal majd. Kicsit kifognak tunni a pici motorok a tomegbol.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #72831 üzenetére
Igen. De jelenleg hatályos infot csak az tudna adni aki végigjárta illetve kormányhivatal/NKH.
Nekem az rémlik, hogy gyakorlatilag ugyanazt kell végigjárni mintha rendes 125-östől nagyobb motor lenne: forgalombahelyezes, eredetvizsga, vagyonszerzési illeték, utána pedig 2 évente műszaki, stb,stb.
Pont emiatt nem nagyon szaladgálnak rendszámos 50-esek, mert ennyi erővel már nagyobb motort veszel.
-
válasz
Vismajor01 #72785 üzenetére
Ahogy Tothgera30 is írja.
Ha önmagában felraksz egy 70-es vashengert a motorra (az aluhenger a gyári kipufogóval már nem is "működne") az nem fog annyit tudni, mintha a gyári 50-es henger meglenne fejelve egy rezonátorral és multivarioval. Természetesen rendesen összehangolva. Sokan hitetlenkednek pedig így van.(#72789) macilaci78 Ha a vashengernél marad, akkor abban az esetben a kimondottan vashengerekhez gyártott rezonátorok teljesen alkalmasak 50/70-es hengerekhez is.
(#72692) suste Nem felejtettelek el, holnap ha minden igaz akkor meglesz.
-
spanglee001
addikt
válasz
Vismajor01 #72785 üzenetére
Ahogy előttem írták úgy a sorrend. A malossi multivario kb 10% ot dobott a dinamikán és a sebességben is mindkét gépen.
-
válasz
Vismajor01 #72785 üzenetére
Érdemes, egy variátor tuninggal kezdeni, kipufogó, karburátor és hengerszett. Ebben a sorrendben módosítanám, anyagi keret, és igény függvényében.
-
perge666
veterán
válasz
Vismajor01 #72759 üzenetére
Nekem Derbi Senda van 183 cm és 94kg vagyok,és 65-70-es utazót simán tud a moci alattam.
Mondjuk nem is vagyok 95 felett.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Vismajor01 #72751 üzenetére
De yamaha neo s tartja 70et utazóban. - alattad...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #72674 üzenetére
A Neos az ejtôtankos, ott vakumos benzincsap van, ami hasonlo elven mukodik. En ilyen esetekben mindig azt csinalom, hogy atmenetileg kicserelem atlatszo csore a karbi es a csap kozotti csovet.
Igy latszodik, hogy mikor jut benzin a karbiba.Ejtotankos, benzincsapos megoldasnal inkabb az szokott elofordulni, hogy nem zar rendesen es tulfolyik a karbi. Ha nyitni nem akar, akkor a vakuumcso repedt valahol.
Vagy van a masik lehetoseg, ami szinten elofordul sokszor : nem tokeletesen zar a tuszelep a karbiban, igy befolyik a benzin a hengerbe allas soran.
Ilyenkor joparszor ra kell rugni/hosszabban inditozni, amig a "felesleg" kiszellozik a hengerbol es normalis kevereket kap a tul dus keverek helyett. -
energy4ever
addikt
válasz
Vismajor01 #72607 üzenetére
Majd ha sikerul kihozni ebbol valamit, kerlek oszd meg velunk, en kivancsi vagyok erre a segedmotoros biztositasos dologra.
-
lbence
aktív tag
válasz
Vismajor01 #72607 üzenetére
Nekem nincs tapasztalatom kifejezetten segédmotoros biztosítós ügyben, de a kötelező gépjármű felelesősségbizotsításról szóló törvény értelmében a károdat meg kell téríteni, lehet hogy smkp-nál is van gazdasági totálkár. Ilyenkor a motornak a károsodás időpontjában fennálló értéke és a roncsérték közötti különbözetet fizetik.
A károdat a károkozó biztosítójánál neked kell bejelentened, én a helyedben bejelenteném a motoron kívül a bukósisakot, ruhát is és egyéb dologi kárt is, ha keletkezett.
Privátba egyébként tudok többet segíteni, írj nyugodtan. -
Bling95
őstag
válasz
Vismajor01 #72472 üzenetére
Szia!
Sajnos első körben valaki olyat keresnék aki jobban a központban van.
Tutto moto gondolom elég drága lehet. Egyelőre még keresgélek. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Vismajor01 #72274 üzenetére
Én a Kék Holdnál gumiztattam 2017-ben, mindennel együtt 36k volt. 12" kerékméret, ballonos, Yamaha BW's.
Ha csak a kereket vittem volna, 5-10k-val olcsóbb lett volna, de nem volt humorom kiszedni az első kereket és levenni a kipufogót. Fékről is mondtak véleményt, hogy rendben van. (Hátul dobfék van.)
Minden csavarnál ott a sárga jelölés a gumicsere után. Itt javasolt gumit vettem.nyogo83: ez nálam is így volt. A robogót és a kocsit is elvittem gumishoz, mindkettő 20 éves.
A robogó 50-60 perc, 36k mindennel, az autó lemezfelnin 9 perc pótkerékkel, 96k. A robogó várhatóan 5-8k km, az autón meg előbb lesz koránál fogva csereérett a téli gumi, mint a futása miatt. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #72279 üzenetére
Azert az esetek tobbsegeben ne hasonlitsd a robogo gumiszerelest egy atlagos autogumi szereleshez.
Amig az autonal 4-5 csavart legkulccsal 10sec alatt kiteker es lent a kerek, gumicsere, aztan vissza szinten 10 sec, addig egy motor/robogonal van hogy hatul kipuffot/lengokart/lengescsillapitot ki kell kotni hogy a kereket kivegye, elol szintent nem annyi ido mint autonal.
Szoval motornal siman el lehet szoszolni 1 kereken gumicserevel annyit mint autonal minimum 2-nel.
A masik meg az arak: ez ilyen
ez olyan mint egy 20 eves autot fenntartani. lehet 200-300 korul regi tetszoleges Audi/BMW/Skoda/Fiat barmit venni, amin egy gumicsere szinten 100k.
Ha egy uj 800k-s robogod lenne, akkor maris nem tunne soknak a 25k
A nagymotorokat meg meg se nezd, mert en is neztem most motort, ami 300k korul van, 10 eves es ha a ket gumit lecserelem vetel utan, akkor az 80k. Ez ilyen -
válasz
Vismajor01 #72279 üzenetére
Igazából nem bonyolultabb semmivel
Én cseréltem az enyémen. Elsőre nem volt egyszerű (akkor egyedül csináltam), következőleg volt segítség, mondhatni egyszerű volt
Azt ajánlom, h tegyél bele belsőt is
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #72276 üzenetére
Na azert kerdeztem, mert nem volt egyertelmu.
Valtozo akar cegenkent is.
Pl Kekhold-nal 7k korul van kompletten, ha ott veszed a gumit, ha nem akkor 14k korul.
Rajuk kell kerdezni pontos infokert, mert a kismeretu robogoknak ennyi (nem tudom, mekkora kerekmeret felett szamolnak dragabbal) de 10 es 19k a nagymeretu kerekmeret.
Szerintem a Neos siman a kiskategoriaba esik, szoval 15-bol ki kell jonnie ha te viszed a gumit.Ha bevallalod, hogy csak a kerekeket viszed be hozzajuk, akkor 3k/db korul meguszhato.
Nem tudom milyen gumit neztel, en amiket lattam, a legolcsobb 8-9k korul van/db Neos-ra meretben es akkor meg markat, minoseget nem is neztem csak az arat.
Szerk:
Szamold ki, hogy jarsz jobban. Kekholdnal pl 20k-bol megvan a ket gumi (nagyjabol legolcsobb) + 7k a szereles.
Ha te vadaszol valahol gumit, akkor 10-12k + utanajaras (bar kerdes milyen az az 5k-s gumi) plusz a 14k szereles.Mas helyeken nem tudom mennyiert csinaljak.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #72274 üzenetére
Gumival egyutt?
A Providenthez -
válasz
Vismajor01 #72268 üzenetére
Vörösváron két robi szerviz is van, de gondolom ez nem vigasztal
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Vismajor01 #72268 üzenetére
Egy sérült idomot vettem az SC Racingnél, ott mondták, hogy viccen kívül senkit nem tudnak ajánlani. Bénáznak, elcseszik az alkatrészt, kétszer kell megvenni, te meg fizeted.
Az Eleven Motornál tavasszal volt átnézve, első nap mentem vele kb 12 km-t, következő alkalommal nem tudtam indítani. Oké, ingyen csinálták, de tolni nekem kellett. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Vismajor01 #72259 üzenetére
Én az Eleven Motor-hoz vittem el, keress rá a keresőben. A semmitől jobb, de áldoztam volna többet egy lelkiismeretesebb szakszervizre.
Most már van szerelni hely, infrastruktúra, lassan rendelek hozzá új hajtásláncot és belekontárkodok kicsit. -
suste
veterán
válasz
Vismajor01 #72259 üzenetére
Esztétika/funkcionalitás,4: gondolom a hátsó dobfék, amit szét kellene szedni, és új pofákat berakni, meg megnézni van-e valami más hiba.
+Bónusz: 50-60-ig (óra szerint
) húznia kellene . Én a hajtást nézném meg, mert gondolom már kopott minden (variátor dob/tárcsa, görgők, szíj). Itt minden alkatrész kopása a gyorsulás/végsebesség rovására megy.....
B125 a 80-90-es sebesség és 2 személyhez kell szerintem. Ha egyik sem kell, akkor jobban jársz a segédmotorral.
-
válasz
Vismajor01 #72259 üzenetére
És hol keresed azt a szerelőt, az kimaradt
A 2.-esre: sztem elhagytad az egyik kipufogó rögzítő csavart ami a blokkba megy (jártam már én is így) és "kicsit" kifúj
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- Honda topik
- Vác és környéke adok-veszek beszélgetek
- Windows 11
- Hálózati / IP kamera
- Kerékpársportok
- Hardcore café
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- BestBuy topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASUS Z390 i5 9500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- Samsung Galaxy A6 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Nexus 6P 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude 5590 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W11 I Gari!
- AKCÓÓÓ!!! Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest