- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- iPhone topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
Lehet hogy hülye kérdés,de mindenhol mást írnak:
Jogsi nélkül forgalomba helyeztethetek/nevemre írathatok motort?(átírás,biztosítás, stb)Mivel majd csak márciusban tudnám letenni a B125-öt, ha esetleg valami nagyon jó vétel beesik téli áron, akkor megvenném. Viszont fontos lenne, hogy minden rendben legyen a papírokkal, mivel ha messzebről veszem, akkor lábon ismi hazahozná.
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #42702 üzenetére
mindenhol mást írnak
Én mindenhol azt olvasom, hogy megköthető jogsi nélkül a biztosítás,
márpedig azt meg kell kötni az átíráshoz. Szóval a nevedre kerülhet a
motor, csak (értelemszerűen) te nem vezetheted - de a jogosítvánnyal
már rendelkező ismerősöd minden további nélkül... -
nyogo83
Topikgazda
válasz DigitXT #42703 üzenetére
Köszönöm
Csak azért kérdeztem, mert rémlett hogy a mostani biztosítás megkötésénél(Uniqua) kötelező volt megadni a jogsi szerzésének az időpontját. De akkor majd olyan biztosítót választok ahol nem kötelező, illetve rákérdezek az Uniqua-nál.Másik kérdés: 125-ös Madison 220-240k körüli áron mennyire számít necces árnak(nekem túl alacsonynak tűnik)?
Nem nagy kínálat van belőle, de pl volt fent HaHun napokban egy Madison a közelben, 230k volt forgalombahelyezéssel. Haver megnézte, mondta hogy teljesen frankó állapotban van, ennyiért megéri. Persze mára már elvitték
Úgy tervezem, ha 200-240k körül sikerül is egyet venni, akkor 100k még zsebbe maradna rendbe rakni.Van fönt egy másik 200-ért is, rendszámos, de az viszonylag messze van Pesttől. [link]
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #42704 üzenetére
A Madison egy nagyon kényelmes maxi. Viszont elég böszme a kasztni:
nem tudom, hogy elegendő-e benne az a 125-ös Yamaha Majesty blokkja a
dinamikus közlekedéshez? (Korábban azt írtam, hogy én nem vennék olyat,
bár ez részben annak is köszönhető, hogy nem vagyok olyan kis darab.)
Hovatovább most a 180-as Majesty-vel járok + van egy (400-as) Madisonom.A jogsi szerzés éve, mint beállítás nekem is rémlik, DE azt írják, hogy van
olyan választás, hogy nincs... (Elvileg kedvezményeket adnak, ha a jogsid
már régi, tehát rutinos versenyzőnek számítasz... Más kérdés, hogy a régi
jogsi semmit nem jelent, ha az ember közben nem vezetett semmit, de hát
ilyen logikával működnek a biztosítók.) Javaslom a biztositas.hu, vagy a
netrisk.hu alkuszokat, amelyek csomó ajánlatot tudnak kilistázni a kitöltés
után, és abból könnyen/gyorsan ki tudod választani a legkedvezőbbet.Szerk: az árhoz nem tudok mit mondani. Én a 400-asért 340K-t adtam. A
motornak nem volt semmi komoly baja, csak... Csak a hátsó felni volt/van
megütve, emiatt belső gumival használták, ami időközben defektes lett.
Na én nem akartam így tovább használni, ezért meg akartam javíttatni ezt
a felnit, de kiderült, hogy a hiba komoly, ezért a javításra garit nem adnak,
ha egyáltalán megcsinálják. Akkor kezdődött a huzavona, hogy honnan is
lehetne értelmes árban bontott felnit szerezni, végül kikötöttem ott, hogy a
legtutibb megoldás a gyári új felni megvásárlása 28K körül. Relatíve drága,
de ha lesz hozzá új féktárcsa is ebben az árban, akkor végülis megérte.Szerk: megnéztem a linkelt 200-ast. Egy kicsit öreg, még a régebbi modell
a tükrökkel az indexben. Nem tudom, hogy hol tervezed használni, de ha itt
Budapesten, akkor lehet, hogy nem a legjobb választás... Szélesek azok a
tükrök és nem tudod behajtani sem őket. Pont telibevernék az autók tükreit.
Ha megteheted, keress picit fiatalabbat, az RST (Restyling) verziót, amiben
a tükrök már felkerültek a kormányra, és az indexek jóval keskenyebbek.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz DigitXT #42705 üzenetére
Igazából nagyon sok típust nem találtam ami bejönne, de ez tetszik a legjobban a kinézett három típusból (Grand Dink, Burgman, Madison).
Dinamikájára majd kiváncsi leszek, de gondolom azért nem fog elhasalni a 65 kilóm alattszerk: Igen, sajna ezt láttam én is a tükrökkel kapcsolatban, ugyhogy majd újabb verziót is nézegetek, mivel Pesten lesz használva. Bár a tavalyi évből kiindulva 1 kezemen megtudnám számolni hányszor fordult elő hogy sorok között kellett volna előre mennem.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz nyogo83 #42706 üzenetére
A Grand Dink tetszik?! Orvos látott már?
Tavaly én is a Burgman 125-öt és egy Madison 125-öt, meg a Yamaha Majesty-ket nézegettem, de végülis váltós moci lett helyettük. A Burgi drága volt és eléggé leütött (330k), a Madison nagyon szép és olcsó (235k, de elvitték az orrom elől, Majából volt sok 170-250k-ért, de többnyire leütött/átfestett példányok, na meg az előbbi kettőhöz képest ez azért sokkal snasszabbnak tűnt, szóval nem tetszett igazán) - Bocsi DigitXT, de én így láttam / látom most is.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
SirKero
őstag
válasz nyogo83 #42706 üzenetére
+1 a Burgmannak
Nagy kényelem kis fogyasztás olcsó fenntarthatóság hatalmas csomagtér mi kell mégBurgi-t azért is zártam ki, mert épkézláb példányok tényleg 300 felett kezdődnek és még az is kérdéses
Tavaly 270 ezerért adtam el a 2006-os évjáratú 150-es burgimat ami teljesen egybe volt ( pár fórumtárs igazolhatja ) Tehát ki lehet fogni főleg ilyenkor holt szezonban.[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #42706 üzenetére
hányszor fordult elő hogy sorok között kellett volna előre mennem
Nem tudom, hogy tavaly milyen motorral jártál, de (emlékeim szerint*) amikor
előre AKARSZ menni (márpedig ahogy egyre rutinosabb leszel, egyre inkább
akarni fogsz, hiszen az is nagyon jó a városi motorozásban, hogy "nincsenek
dugók"), akkor már az újabb Madison szélessége is probléma lehet, mondjuk
a Majestyhez képest. Hát még ezek a (rossz helyen) kiálló tükrös indexek.*: már lassan két hónapja nem gurultam sehova a Madisonommal, de az még
tudom, hogy kevésbé tudtam vele bemenni az autók közé, mint korábban (és
mint most is) a Majával. Mondjuk más kérdés, hogy adott helyzetet megoldok
"erőből", hiszen nagyobbat ugrik a 400-as blokk 30-40 kph-ról, mint a 180-as,
szóval egy gyors előzés, vagy a villamossínen végigrepesztés "no problem".nem fog elhasalni a 65 kilóm alatt
Na igen, akkor van vagy 35 kg előnyöd. Így vehetsz annyival nehezebb motort,
amit ugyanolyan dinamikusnak fogsz érezni, mint én a könnyebbet, LOL.Grand Dink, Burgman, Madison
A Grand Dink nekem nagyon nem jön be... Burgmanból a régiek picit furcsák,
de ahogy fiatalodik, egyre menőbb. A Madison meg Madison. Van benne egy
kis sportosság, meg érdekes vonalvezetés, de összességében szvsz tök oké.
Persze nyilván van, akinek ez nem jön be. (Viszont eltekintve ettől a tükrös
mizériától legalább éveken át teljesen ugyanolyan konstrukcióban gyártották.)Szerk:
Maja is benne van a pakliban utolsó esélynek, de annyira nem jön be mint a Madison.
Összefutunk, aztán élő egyenesben hasonlíthatod őket. (A Madison mondjuk
most csak szétszedve látogatható, de a Maja akár ki is próbálható... Nagyon
más, mint a Madison. Kinézetre is meg kényelemre is, de át lehet szokni.)SirKero: neki 125-ös kell... Ez a dolog rákfenéje, amit említettél korábban és
a Majával is ez lehet a gond. B125/A1 nem elég a 150/180 kombóhoz, ez van.
Szerk: nem azt akarom mondani, hogy esetleg "áron alul" adtad el... De lehet.bogyo112: nincs harag, régebben én is "lenéztem" a kis Majákat... Akkor
még a 250-esek tetszettek nagyon. Aztán megvettem ezt, és megszerettem:
aranyos kis moci. Egy Madison nyilván "vagányabb", meg persze nagyobb is.[ Szerkesztve ]
-
SirKero
őstag
válasz DigitXT #42710 üzenetére
125-ből is ki lehet fogni "akciósat" 250-270 körül. Én is azért adtam el áron alul mert már be voltam sózva a nagyobbra és minél hamarabb meg akartam venni. Más is biztos lesz így tavaszra.
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
gabe_
őstag
Még jó, hogy a topic címe az, hogy " Mindent a robogókról / kis motorokról!"
Sovány szakácsban sose bízz!
-
DigitXT
félisten
Ezt nem teljesen értem - most épp. Ha esetleg arra gondolsz, hogy
hülyeség(!!!) a cím, mivel a robogók és a kis motorok nagyon nem egy
kategória, amikor 125-öst (150-est, 180-ast) "kinőve" 400-ast ajánlunk,
akkor oké: lehet, hogy csinálni kéne egy Maxirobogós topikot? Ahova
azok írnának, akiknek min. 125-ös, vagy annál nagyobb robogója van?Tőlem mehetne... Csak azért nem olyan nyerő, mert ha valaki mondjuk
pl. variátoros kérdéssel jön, abban ugyanúgy lehet tanácsot adni 50-es
és 500-as robogó esetén is, mert a működési elve teljesen ugyanaz.De most tényleg nem értem, hogy mi a gond a mostani beszélgetéssel
és a topik címével, ha csak nem ez a köbcenti mizéria, amit fejtegetek.
Ahogy bogyo112 írja, sok esetben helytálló volt a "beszólás", de most? -
Skizz
addikt
Hali
Szívató nélkül (ideiglenesen) lehet úgy közlekedni, hogy indításnál befogom a likat amíg megvan az alapjárat, aztán az úgy szabadon marad? 1-2 héten belül lesz másik, de addig meg kéne a robogó...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz DigitXT #42710 üzenetére
Köszönöm! Lehet élnék majd a lehetôséggel lecsekkolni a Maja vs Madison vonalat.
Amùgy tényleg az van, hogy marha kevés 125-ös van ilyen maxi robiból. 150-esbôl már akad. Ilyenkor kicsit vicces, hogy az a nyamvad +25ccm nem fér bele A1/B125-be Tudom, csináljak korlátlant -
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #42716 üzenetére
Igen, ez tényleg kellemetlen: kW-ban pl. (éppen!) belefér a 180-as Maja is,
csak sajnos ccm-ben nem. Viszont külsőre ugyanaz, mint a 125-ös, tehát
összehasonlítgatni, üléspróbázni nyugodtan lehet. A menetpróba azért egy
picit csalóka lenne, mert a Multivar miatt elég jól megy a kicsike. (Aztán
a 125-ös lehet, hogy kicsit csalódás lenne, amúgy azonos paraméterekkel.
Emlékszem, hogy huszi.gyb mesélte, hogy nem akarták elhinni, hogy csak
180-as, amikor - hangtompító nélkül - kipróbálta a murván csapatva.)Egyébként jól mondod: ha nincs (életkorbeli) akadálya, csinálj korlátlant.
Az egy életre szól, és ha később nagyobbra vágysz, akármire ráülhetsz.Sőt, rögtön ráülhetsz egy 180-as Majára is kezdésnek, épp van raktáron. -
nyogo83
Topikgazda
válasz DigitXT #42717 üzenetére
Meglátom még mi lesz, márciusig még van idő elgondolkodnom hogy melyik jogsira menjek.
Ahogy már írtam korábban, egyelőre időhiány miatt(gyerkőc+meló) csakis városi reggel-esti melóbajárás a cél, szóval a "csak élvezetből gurulok egyet" kizárva Arra meg 1-3 évig elég lesz egy 125-ös.
Szóval most jogsi illetve moci fenntartás/kiadás részét tekintve egyelőre ez lenne ésszerű.
Persze korlátlant is csak egyszer kell letenni, de időben/pénzben jelenleg neccesen férne bele sajnos. -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #42719 üzenetére
Mivel lejárt a szerk. idő mire végig olvastam, még szólnék hozzá.
A 125-ös városban bőven kényelmes, viszont HA megengedheted magadnak egyből korlátlan. Akkor is, ha 125-ös robogót akarsz venni.nyogo83: Kis reklám DigitXT Majájának (ha lenne pénzem, és nem kreditekre kellene költenem, már megvettem volna, de ilyen az egyetem). Ha megcsinálod a korlátlant, sokkal olcsóbban kapsz 150/180as gépeket. Pont ezért a 125ösök nagyon drágák, mert fiatalon csak azt vezethetsz, ill B125 olcsó A nem. Szóval számold csak ki, melyik éri meg jobban. És Majának a topicban ellenőrizhető az előélete (utolsó 3 éve).
www.dongosofor.hu
-
SirKero
őstag
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Grillo
senior tag
Na, miután a CIG felmondta évfordulóra a biztosításom, átkötöttem az Unionhoz, kemény 2969 Ft éves díjra baleseti adóval együtt.
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #42725 üzenetére
Bevallom férfiasan, én az ugratóról megfeledkeztem. Amikor
bevillant, hogy valamiért nem kéne itt csumázni, már késő volt.
Nem akartam nagy fékkel ráesni, inkább átdobtam rajta, utána
meg nem volt kedvem elengedni a gázt: legközelebb majd picit
bemelegítjük a gépeket, aztán nézünk egy 0-100 gyorsulást.
Bár könnyen lehet, hogy ez csak tavasszal lesz, de attól jobb.A hang még mindig tetszik. (Szerintem sosem fogom megunni)
Erősen gondolkodom, hogy a Madison is megkapja a 4Road-ot.
De 180€ nem kevés. Várok vele tavaszig, meg az összerakásig.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #42728 üzenetére
Madisonon még ütősebb lenne szerintem egy 4Road
Eeegen, attól egy picit én is tartok, hogy olyan lenne, mint AndrewTdi SBK-ja.
Bár a 4Roadba legalább létezik hangtompító, nem csak egy kávézacc tartó.bogyo112: tényleg, te már készítettél magadnak hangtompítót. Nem akarsz
egyet a Nexusba is tervezni, hogy ne csak füldugóval lehessen vele motorozni?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
SirKero
őstag
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
atesz174
csendes tag
Üdv mindenkinek! Lenne egy nagyon hülye kérdésem.Remélem tud valaki segíteni. Mi a különbség a Polymobil és a Keeway robogók között? Egy cég gyártja őket vagy ez két külön cég? Mert vettem egy Keeway robogót,és kiderült róla hogy Polymobil.A segítségeteket előre is köszönöm .Üdv Attila
-
kcsa
veterán
válasz atesz174 #42736 üzenetére
Google sokat segít. De van még itt a topikban kínai-szakértő
-
30z.Samu
félisten
Sziasztok! Egy ismerősöm felkínált egy Yamaha Mint-et 30 pénzért, nem tűnik rossz ajánlatnak, csak nem tudom, hogy az mennyire lenne nekem kicsi. Meg hogy nem-e zavarna vezetés közben, hogy kicsi az a motor, ami alattam "dühöng". Egyébként ezek a kis testű motorok jól mennek?
Sic Parvis Magna
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
canniball
nagyúr
válasz DigitXT #42731 üzenetére
"... nem biciklire szerelt motor, hanem motoros biciklinek fejlesztett célbicikli, érted. Vagy nem érted, mert én se teljesen, azon kívül, hogy újabb trendi baromságról van szó."
De arra az XJR-re azért feltenném a seggemet.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
asderr
aktív tag
Sziasztok!
Lenne pár hülye kérdésem,nemvagyok szakértő,de kapisgálom a dolgokat.
2 napja kifogyott a benya a gépemböl.
Yamaha Axis 50CC,semmi tuning,gyári matyi.
Földúton volt használva,csupa sár volt,öninditő relének a csavarjai nem látszódtak a sártól..
Szépen a furóba raktam egy drótkorongot és azzal leszedtem mindenhonnan,nade nagyon előrementem.
Előszőris leszedtem a burkolatit,majd a karbit,utánna a hengert,kipu-val egyutt.
Majd a blokkot leemeltem a vázról.
Blokk alját is lepucoltam,és a dobféket is rendberaktam mert nyüszitő hangja volt.
Majd minden vissza ugyan úgy szépen sorjába.
Összeraktam,minden csavart meghúztam csontig,de nem indul,se akksiról,se rugásra.
Ezelőtt úgy indult hogy a levegőszürőbe menő csövet bedugtam a kesztyűm 2 ujjával
2-3 rugásra hidegbe is indult.
Ment is szépen.
Már azóta 2-3x szétszedtem,de nem találtam semmi okát.
Szivató müködik,karbiba benya megy,szivómembrán is benzines,viszont nem indul,már fáj a lábam a rugdosástól.
Valakinek valami ötlete van?
Ja,szikra is van,szegény jobbkezem 3-4 óráig érezte is a hatását
Előre is köszönöm a segitségeteket!
U.i.:hengerszett kicsit kopott,de nem vészes,szerelő szerint még elmegy félév-évet.Úgy válaszolj másnak,ahogy elvárnád,hogy válaszoljanak neked!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
gabe_
őstag
válasz asderr #42747 üzenetére
De 1-2 pöff sem volt?
Az enyém leraktam télre, de decemberben gondoltam megjáratom, de nem akart beindulni. Végignéztem mindent, de nem találtam a hibát. Ezzel a módszerrel másodikra beindult. (Az enyémnél a szivatóra gondolok, de +10 fok fölött semmi baja, mindig könnyen indul)Sovány szakácsban sose bízz!
-
asderr
aktív tag
sajnos 1-2 pöff sem
Az számit valamit hogy a dugattyú feje full kormos volt?
Azt leszedtem rólla drótkorongal,igy elvileg jobban kellene vezetnie az "áramot" igy konyebben kellene indulnia de nem indul :@
Esetleg henger felrakásákor nincs valami speciális helyzete például a dugattyúnak?
Azt tudom hogy a dugattyún levő nyil a kipuf nyilása fele kell mutassonÚgy válaszolj másnak,ahogy elvárnád,hogy válaszoljanak neked!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #42743 üzenetére
Adj érte 15-öt majd tavasszal add el 40-ért. (Csak ha működik). Egyébként kicsinek kicsi, ha van pénz nagyobbat vegyél
asderr: Ha benya van a hengerben (befecskendeztél) elég nagy szirka van, akkor vagy levegő nincs, vagy rosszkor van a szikra. Tipp
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen