- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Alcor e-Pad - van még remény
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
longwild
aktív tag
Aksi meghalt, szezon lassan kezdodik, de nem tudom, hogy milyet vegyek. Yuasa ytx12-bs balpozitiv volt benne.
Milyen márkában hisztek?szoftver szakmabeli && Beverly250
-
kcsa
veterán
szétszedtem amúgy lambdaszondát. Gyári érték 7.7 Ohm +/- 1.2, ez pedig 9.1-9.4 között ingadozik (jellemzően 9.1-9.2). Vajon ez már elég a hibajelző felvillanásához?
[ Szerkesztve ]
-
Rico45
őstag
Sziasztok!!
Elő kotorásztam a melóba járós sepia robimat!
Mentem vele pár karikát ,és azt nem értem,hogy néha tökre szépen gyorsul/pörög,néha meg alig akar felpörögni.
A másik meg ha áll a gép , akkor csepeg a benzin belőle
Miért van ez?"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
-
SzlobiG
félisten
Ha így folytatja az idő lassan előkotrom a gépet.
-
longwild
aktív tag
Ha már Banner vagy Yuasa: hol érdemes venni?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
Brogyi
senior tag
Most nézem ezek alig néhányszor 10mV-ot adnak, de te majd megméred, és megmondod mi is az igazság. Így az ellenállás szerintem nem számít.
Valahogy vezesd ki és mérj. Ha működik a szabályzás akkor hullámzó feszültséget kell kapnod, mert lassú a folyamat. Ez üzemmeleg motorra érvényes. Lehet hogy tévedek, de majd ti kiigazítottok.
Kiváncsi vagyok mit mérsz.[ Szerkesztve ]
-
-
longwild
aktív tag
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Brogyi #43327 üzenetére
Na faßa! Ki van véve az akksim, itt melegszik mellettem a szobában, így hirtelenjében egy kis gyors ellenőrzést végeztem. Hibátlan, nincs egy éves, a motor vásárlásakor megkaptam hozzá a garijegyét is. Nincs indítási problémám sem, soha nem is volt a kis csopperben.
Na, a következő dologra jöttem rá (már feltűnt, hogy az akku mintha méretre kisebb volna, mint kellene bár gyárinak tűnő gumicsíkokkal van a helyére passzítva. Szóval ami benne van: JP MOTO YB5L-B 12V-5Ah, és most végig bogarásztam a japán nyelvű service manualt, és kiderült, hogy YBN9-3B járna bele: 12V-9Ah... Ha kimúlik a mostani (jelzem, semmi gond nincs vele, 2 hetente rárakom az Aldi-s automata töltőt egy pár órára így használaton kívül), akkor ilyet veszek bele, szerintem egyáltalán nem is drága.
Szerencse, hogy a motor hidegen-melegen első pöccre indul mindig....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Grillo
senior tag
Ú srácok, egy bő hónap, és indul a szezon. Remélem.
És még neki sem álltam a szétszerelésnek.
A féket azt hiszem ráhagyom szerelőre, de a fékkapcsolót meg ilyeneket meg kéne oldanom. -
longwild
aktív tag
válasz Grillo #43330 üzenetére
weatherpicturet nézegetve talán már 3 hét múlva is mehet a menet... Visszagondolva éppen egy éve kezdtem tanulni és odafagytam a motorra a bábukat kerülgetve is. Rutinom hajnalán leszakadt rengeteg hó, melyet reggel hn8-ra elkezdett elmosni az eső Szóval már most is lehetne motorozni
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
kcsa
veterán
-
Grillo
senior tag
válasz Bogyó bá' #43333 üzenetére
Az enyémen van berúgó, de tologassa a hóhér.
Nyomatom a Kreszteszteket, mindenféle tanulás nélkül. 14 éve van meg a B, régen volt.
Mondjuk 60:40 bukok, de olyanokat mi a fasznak kell tudni, hogy hány méterre várható a sávszűkülés, ha tábla jelzi...Kéne szerezni egy könyvet... február 28-án vizsga.
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #43329 üzenetére
Megkérdezhetem, hogy ez az "apróság" eddig hogy nem derült ki?
(Közel fele kapacitású akkut nyilván hamarabb le lehet meríteni úgy,
hogy alapjáraton pöfögsz, kvázi 0 töltéssel. Ez volt a gondod végig?)A soha nem is volt indítási problémád barokkos túlzásnak érzem.
Pláne, hogy automata lámpa(le)kapcsolót is berheltél a gond ellen... -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #43336 üzenetére
Nemigen járok vele helyben, szinte mindig egy óránál többet megyek, országúton, így azzal a nyamvadt pici generátorral is "tulajdonképpen elvagyok". Kétszer fordult elő, hogy mégis a városban voltak rövid útjaim, és ekkor már valóban bágyadtan tekert az önindító. Mivel raktam rá GPS-t, és szeretnék még egyéb fogyasztókat is (fotomasina töltése menet közben, fényesebb indexek, stb), ezért kellett a Jawások által is alkalmazott (illetve ahhoz nagyon hasonló működésű) lámpakapcsoló automatikát beépíteni. Az meg hogy kicsi az akku, csak ma derült ki számomra... (Új volt, működött, mi a fenéért nézegettem volna?)
Ja, egyszer valóban volt "indítási problémám", méghozzá a világ végén, valahol a Mecsekben: a tanuló motoron nem volt ilyen piros vészleállító, azt sem tudtam, hogy mi fán terem, így a saját motoromon sem szoktam sohasem használni. Megálltam valamit fotózni, és leszálláskor véletlenül a kesztyűvel átpöccintettem ezt a piros szart: ne tudd meg, milyen hót ideg voltam, mire rájöttem, miért nem indult a motor... ...na, akkor majdnem csutkáig merítettem az akksit, de a betolást még éppen megúsztam. Haza felé feltöltődött nagyjából, de azért itthon még az akkutöltőt is rádugtam.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #43337 üzenetére
Új volt, működött, mi a fenéért nézegettem volna?
Mondjuk azért, mert a generátorkérdést eléggé körbejártad, nem? Az akku meg
ehhez hozzá tartozik... Szinte biztos vagyok benne, hogy azt a néhány bágyadt
indítást is az okozta, hogy az akku a szükséges* kapacitás felével rendelkezett,
így sokkal gyorsabban le tudtad meríteni, amúgy normál üzemben (GPS nélkül).*: legalábbis előírás szerinti. Nyilván, ha folyamatosan országutazol, szinte nem
is kéne akku: állandóan van fordulat, így brutális töltés is.Na jó, nem brutális.na, akkor majdnem csutkáig merítettem az akksit
Madisonon okosa(bba)n oldották meg: olyankor indítózni sem lehet. Néztem is
ki a fejemből, amikor először felejtettem úgy, és amikor indultam volna, se kép,
se hang. Amúgy még jó, mert berúgóm nekem sincs, betolni meg nem lehet.
Bár szerintem fél percnél több nem telt el, mire rájöttem, hogy mi a baja.fényesebb indexek
Ezt meg már megbeszéltük, hogy nem extra wattokból, hanem inkább azokon
való spórolásból kéne megoldani: igen, nem olcsó, de utána örök élet + 1 év.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #43338 üzenetére
Ma derült ki a dolog számomra, mivel itt a topicban szóba került az akku kérdés, én meg hátra fordultam, és megnéztem a polcon, hogy valójában miféle. Arra emlékeztem, hogy 9 Ah-snak kellene lennie (de újfent ellenőriztem a doksiban), de ténylegesen sohasem néztem meg, amúgy nincs is az akkura ráírva a kapacitása, csak a típusa, amit linkeltem is. Ha behal az akku, akkor veszek bele előírtat, addig meg így használom. Továbbra sem szándékozom vele itthon a városban bóklászni...
... a helyén ilyen 10mm vastag beragasztott habgumi csíkokba van ágyazva, azt hittem az gyári rázkódásvédelem lehet. Fenét, a régi gazdája így tömte ki a rést a kicsi akksi meg a műanyag doboz között.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #43339 üzenetére
Értem én, hogy ma derült ki számodra... Sajna nem lehet visszamenni a múltba, és egy döntést hamarabb meghozni, vagy valamit hamarabb ellenőrizni. Én pl. ha azonnal a szerelőhöz megyek karbibeállításra, ahelyett, hogy tekerek egyet az alapjárati csavaron a leírás szerint, kb. 20-30L üzemanyagot (meg egy csomó vérszívást a topiklakóktól) megspóroltam volna: tanulópénz. De legalább volt belőle egy kis gurulás.
Én a helyedben sz*rnám le, hogy új aksi, meg papíros-garis, meg kutyafüle, ha NEM A MOTORODBA VALÓ, alulméretezett sz*r. Már bocsánat. Lehet, hogy egy 50-es robogóba elmenne, de te rendszeresen túrázni indulsz ezzel a 125-össel... Én kivenném a lámpalekapcsolót (balesetveszélyes), eladnám az 5Ah akksit egy segédmotorkerékpáros ipsének, és vennék egy belevaló 9Ah-st. De előtte körülnéznék, hátha van vmi nagyobb is a piacon, ami méretben még befér. Sosem árt alapon. De ez én vagyok. (Te meg kivennéd a kék műszerfal-világításomat: megbeszéltük...) Szerk: mondjuk még bent sincs, de lesz...
ON: dolgozott ma a mester, kezd alakulni a motorka néhány alkatrésze!
és
Szerk: már várom a hátsó fékbetéteket, mert az a nyereg már egyben van.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #43340 üzenetére
Ha lesz egy kis fölös pénzem, akkor Erdély előtt valóban ki fogom cserélni, ott túl nagy szívás lenne vele...
A lámpakapcsoló elektronikát meg - az én használati szokásaim mellett - továbbra sem tartom veszélyesnek. Országúton nem csinál semmit, ha meg egy lámpánál hosszabban meg kell állni, akkor a váltó üresbe pakolása után 7-8 másodperccel leveszi a tompítottat, csak a helyzetjelzők égnek. A váltókar mozdítására azonnal teljes fény... Nem szoktam a kocsik elé gurulni, tehát többnyire nem én állok a sor elején.
Szép lesz a motorod!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #43341 üzenetére
Erdély előtt valóban ki fogom cserélni
Ja, akkor jó! Környéken valóban elketyeg még, nagy gáz nem lehet belőle.Szép lesz a motorod!
Köszönöm. Én is remélem: még össze kell rakni: lassan, de biztosan halad.
De annyi mindent lehet olyan könnyen elb*szni, hogy az már fáj. Mesélhetnék,
de nem akarok újabb vérszívás hullámot, úgyhogy inkább nem. Volt pár pech...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Hát van a történetben egy törött légszűrőházfül... Meg mégegy...
De ma kifúrtam a "berohadt" csavarokat, hogy ott dögöljön meg.ON: olyan pipec idő van, hogy pattannék fel a gépsárkányra és GO!
Kár, hogy a felpattanáshoz kéne a hátsó felfüggesztés + az ülés, a
GO-hoz meg a meghajtás (és a légszűrő, meg esetleg: fényszóró).
De alakul azért! Mint írtam volt: lassan, de biztosan. Márciusra...
(Néha olyan érzésem van, hogy egy lépés előre, kettő hátra? LOL.) -
DigitXT
félisten
Az a vicc, hogy (most) hozzá se akartam nyúlni: tudtam, hogy be van
rohadva, mert ősszel kellett volna levenni a pucoláshoz: nem ment...
Most meg a pikk-pakk: elpattant az egész hóbelevanc, mikor húztam
le a karbit a szívófalsni cseréjéhez. Ősszel simán lejött a szívócső.
De ez már ilyen sírvaröhögős. Mindegy, megcsinálom ezt is: ez van...Btw. használt már vki itt a topikban menetvágót? Mi a menete?
-
DigitXT
félisten
válasz Grillo #43348 üzenetére
Aham. Mondjuk nekem első körben az is új volt, hogy van 3 "fokozat" hozzá.
(Otthon van egy M12-es menetfúróm: 1 db, de nem használtam, áll a dobozában.)Várjál-várjál-várjál: én írtam el. Amit írsz, az menetvágó, nekem meg fúrni kell.
Közben megértettem, hogy a tükröt faragtad a menethez, és nem fordítva.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest