- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Alcor e-Pad - van még remény
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
akos3
addikt
válasz szentkuti11 #43697 üzenetére
15. ker. Irány utca 1. talán. (Irány u. - Tóth István u. - M3 által határolt rész)
Elég rég voltam ott (értsd: 3-4 éve), így nem tom most milyen a kínálat, de szemlélődni mindenképp jó. Meg informálódni. Hát teló számom is ily módon elég régi, nem tudom, h azóta változott-e..Próba szerencse:
piac: 061/4108391
szerelő: 30/3283283 -
DigitXT
félisten
-
akos3
addikt
válasz horvathkrisz #43705 üzenetére
én ugy tudom, h a szobahőmérsékletet mindegyik kedveli.
-
kcsa
veterán
válasz horvathkrisz #43705 üzenetére
Amelyik szimpatikus. Mindegyiknek megvan a maga hátránya: a Vartával kicsit foglalkozni kell (savszintet figyelni), a másik meg zárt (tehát nem korrigálhatsz).
Szobahőmérséklet valóban a legoptimálisabb.
Más kérdés hogy szerintem furcsa, hogy zselés létére ekkora indítóáramot tud. Vagy nem is zselés Vagy ennyit fejlődött a technológia és lemaradtam.
@DigitXT: kifejezetten körforgalmat mondtak. De a Szeged is rémlik, nem lehet hogy korábban volt már ilyen ott?
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz horvathkrisz #43705 üzenetére
A drágább kényelmesebb. Az idődet a muffokkal töltsd ne akksi töltögetéssel.
[ Szerkesztve ]
-
horvathkrisz
addikt
válasz Brogyi #43708 üzenetére
Szeva Brogyi! Hogy vagy?
Igazából azért akarok másik akkut venni, mert a mostani már legalább 5 éves, tavaly teljesen lemerült + utána kellett önteni desztillált vizet. Aztán beleraktam a motorba és kibaszta -korábban rosszul írtam- mind a két 5A-es biztit. 20A-es még ép. (Bár egyszer beindult vele)
Szóval nem vagyok benne biztos hogy akku hiba, de már csak az életkorából kiindulva is kell új, főleg mert a Purejet berúgókar nélküli A drágábbtól azért tartok kicsit, mert -bár gondozásmentes- noname.De ha Ti mondjátok, hiszek Nektek.
Szóval ha nem lettem volna teljesen érthető: Lehet akku hiba a 2db 5A-es biztosíték "elszállása"?
-
kcsa
veterán
válasz horvathkrisz #43709 üzenetére
Nem tartom valószínűnek.
-
Brogyi
senior tag
Bizony, az új akksi is kinyomja a biztit. Valahogy azonosítani kellene mi van rajta. A 20A-es saccom szerint a töltés, vagy az önindító lehet. Az 5A-es kör világítás lehet. Nem ázott be? Esetleg valamelyik drót szigetelése ledörzsölődött. Nem ismerem azt a biciklit, így csak találgatok. Végére maradt a gyujtás. Biztos valamilyen integrált szutyok. Ezt tapasztalatból kellene a tulajdonosoknak megmondani, hogy milyen gyakran hibásodik meg. Itt nálunk félnek a tipusodtól. Ezért kevés ember ismeri.
Várj egy tapasztalt tulajra, vagy esetleg valamelyik szerelő ha betéved megmondja mi a leggyakoribb hiba. Az lesz neked is. Óooooo, vazeg ezt Krisznek szántam, Bocsi. -
horvathkrisz
addikt
válasz Brogyi #43711 üzenetére
Beázás könnyen lehet, mert állásába tönkrement (vagy szétfagyott múlt télen) és csöpögött a hűtővíz(Néztem, a blokk alján laza a csatlakozás, amire a gumicső megy, de azt kívülről nem lehet meghúzni, szét kell bontani majd az egész blokkot). Aztán beindítottam, és elég hamar felforrósodott, kb 3/4 ig ment a hőfok-mutató pár perc alapjárat után. Gondolom mert kevés volt a víz.
Szerintem a hűtővíz bekerülhetett valahova és azért vágta ki a biztiket.
De ha a blokk alján,simán a földre csöpögött a hűtővíz, akkor hogyan kerülhetett bele az elektronikába? -
jasszer
senior tag
Sziasztok,
Jogsim külföldön becserélése miatt az A korl.-ból csináltak nekem egy nagy büdös A1-gyet, így ez adja a plafont. Kellene egy kétkerekű, napi 10 km ingázásra, plussz hétvégente 150 km-re, 80%-ban autópályán.
Az itt kapható 2T 125-ösök sajnos vagy ősöreg, megölt robogók, vagy hasalós, magasabb szervizigényű gépek (RS, NSR), így ezeket elvetettem. Marad a 4T 125, a kérdés, hogy valaki tapasztalatból tudja-e, hogy egy naked (YBR és kategóriatársai), vagy egy közepes (Liberty, Scara, stb) robi végsebessége a magasabb?
A logika azt diktálná számomra, hogy egy hangyafingnyivel gyorsabb egy naked, de feltételezem, hogy nem nagy a differencia, ebben az esetben a praktikum miatt inkább robit vennék. Pár hónapra kell csak a gép, tehát a "tedd le újra a jogsit és vegyél Gixxert" nem jó válasz.
Katalógusadatok, valótlan, km-óráról származó értékek sem segítenek sokat.
Minden más tippet szívesen vennék, előre is köszi.
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
őstag
Sziasztok!
Piaggio Liberty 125 4T 2005
Sajnos tavaly a szezon végén úgy tettem el a motort, hogy nem volt vele minden teljesen rendben. Néha "büfögött" "dadogott" a motorja, mintha kihagyna, volt hogy le is rohadtam vele sajnos. Ma újra elővettem, teljesen szétszedtem. Először azt csinálta, hogy az önindító gombot megnyomva nem csinált semmit. (Pedig áram volt) Szétszedtem az önindító relét, utána indult egyből, ment is alapjáraton egy 10 percet. Összeraktam (mármint vissza a burkolatot) sztenderről le , kis gázzal indultam és egyből lefulladt. Utána próbáltam újraindítani, tekert az önindító de nem indult be. Miután túl sokáig próbáltam indítózni az akksi is lemerült. Bebikáztam kocsival, azonnal indult, de kis gázadásra megint büfög, dadog, ha pedig leveszem sztenderről , ráülök és húzok egy gázt egyből lefullad. Mit nézzek át, mi lehet ez? -
SzlobiG
félisten
válasz jasszer #43713 üzenetére
Az a baj, hogy pályára 125-ös semmilyen formába nem elég ezekkel utazóba 90-et tudsz, persze felmehetsz pályára, de sok értelme nincs. A napi 10km ingázásra viszont tökéletesek scara, liberty tökmind1 kb uazt tudják végre. Talán egy vxr runner tudhat a legtöbbet, ha tényleg csak 4T jöhet szóba.
(#43714) dave93 Szerintem benzinellátást kéne megnézni kap-e anyagot rendesen. Esetleg karbiba a membrán nem lyukas-e.
[ Szerkesztve ]
-
jasszer
senior tag
válasz SzlobiG #43715 üzenetére
Igen, sajnos tisztában vagyok a dolog korlátaival, de ez van, szegény ember vízzel főz. Volt már Yamaha 125 Maxxsterem, meg egy Sym Mio 100-asom, azokkal is megjártam már a pályát. A legjobb elfoglaltság az volt, hogy számoltam a hátralévő mérföldeket - na nem mintha olyan gyorsan fogytak volna... :/
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
DigitXT
félisten
válasz jasszer #43717 üzenetére
Na jó, de 150 km-en keresztül végig csumázni fogod? Esetleg vmi (tartós)bérlet
nem jöhet szóba, ha csak rövid időre kell? Saját gépet szvsz nem hajt az ember
folyamat nyélgázon, legalábbis én így voltam vele, amikor leugrottam Balatonra.
Ment volna valós 120-at végre, 180 ccm, Multivar, 9000 rpm fölött, de inkább kb.
85-öt tartottam kényelmesen, 7000-es fordulat környékén. Igaz, nem autópálya
volt, amikor vmi kétsávoson kellett tekerni, küldtem 110-zel is, de... Kímélés, na.
Ha neked volnék, inkább vennék váltósat. Ha van olyan fokozat (5-6?), ahol már
nem megy, de nem is pörög szét, nyugodtabban lehet folyamat nyelezni. Szvsz! -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #43719 üzenetére
"...Saját gépet szvsz nem hajt az ember folyamat nyélgázon..." - De!
Mondjuk pont az a helyzet, mint írod is: az 5. annyira hosszú a motor erejéhez képest, hogy egyszerűen nem tudja leforogni. 4-ben is meg van a 95-ös végsebesség bő 10.000 fordulat mellett, míg 5-ben sem megy többet, de itt már csak 8,5k-t bír pörögni.
(#43721) DigitXT: robogóban járatlan vagyok, ezért kérdezem, hogy ha nincs benne spéci "Multivar", stb, akkor képes egy átlag 125-ös robogó szétforogni magát?
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #43720 üzenetére
Eeegen, de a tiéd is váltós, s nem a "pirosban" hajtod, hanem csökkentett
fordulaton, utazósebességgel: egy robogónak, ha nyelezed, az pörögni fog.
Végsebességnél meg pont a max. fordulatot fogja hozni... Az a nem nyerő.Szerk a szerkre: pont erről beszélek. Robogónál nincs "5." fokozatod.
Szerk a kérdésre: naná! A Multivar pont azért jó, mert olyan, mintha egyet
visszaváltanál alacsonyabb sebességnél: ezt még a könnyű görgő is tudja.
Viszont végre is többet tud vele a gép, mert más a tárcsa kialakítása: pont
a gyári setuppal pörögne jobban szét (az amúgy kisebb) végsebességen...[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #43721 üzenetére
Na, akkor megint tanultam valamit: igazából nem teljesen értem ezeket a tuning vario-kat. A gyár alapból miért nem ilyesmi megoldást (beállítást) alkalmaz? Jobban menne minden körülmények között, max valamivel többet kajálna...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
jasszer
senior tag
válasz DigitXT #43721 üzenetére
Igazából minimál pénzből venném, direkt olyat, amit nem kár ütni, szabad ég alatt tartani, satöbbi.
Nem hinném, hogy koppon hajtanám a robit végig, inkább kipróbálnám mennyi a vége, és abból mínusz 5 km/h. Abban mondjuk van valami, hogy egy fordulatszámmérővel rendelkező váltósat okosabban lehet forgatni.
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #43722 üzenetére
Szerintem az utolsó mondatodban a kulcs. Az a +2-3 paci nem adja el a robogót.
A fél literrel kevesebb fogyasztás meg inkább csábító a vevő számára. Szerintem.jasszer: ha esetleg ez is szempont, akkor valsz' kevesebbet is zabálna a pályán.
Szerk: és ahogy bogyo112 írta, lehet olyan fokozat, ahol bátran lehet nyelezni is:
robinál azért nehéz ez, hogy a végéből 5 km/h vissza. Nekem a Maja a 120-at kb.
ugyanúgy nem szereti, mint a 115-öt. Most valósról beszélek. Viszi. Nem szereti.
Kicsi a kereke hozzá meg ilyenek. Mondjuk egy Scara/Liberty talán jobban bírná.
De mondom, ott az emberben a feeling, hogy nem akarja sokáig tiltáson* forgatni.*: nem azt mondom, hogy minden robi eljut odáig végsebességen meg arról sincs
igazán tudomásom, hogy a Majában van-e ilyesmi szabályozás, de pl. a Madison
tudom, hogy 8600-nál leszabályoz. Igaz, akkor már megvan a 150 km/h neki.
(Kíváncsi lennék, egy Multivar mennyit javítana ezen. De mint azt már kifejtettem,
nekem pont nem a végsebesség a célom, hanem inkább a gyorsulás / dinamika.)[ Szerkesztve ]
-
jasszer
senior tag
válasz DigitXT #43724 üzenetére
Azt gondolnám, hogy ezeket a 4T robikat úgy tervezik meg, hogy ne nagyon tudjad kinyírni ha már meleg (végtéreis a legtöbb országban vezethetőek autós jogsival, az meg nem feltételez semmilyen műszaki érzéket), plussz nincs ötven fok és műszakilag rendben van. Nyilván az is igaz, hogy nem is tartós koppgázra vannak kitalálva. Veszek egy 4T váltós huszonötöset és annyi, olyanom még úgysem volt.
[ Szerkesztve ]
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
longwild
aktív tag
Hűtő.
Alig 3 hónapja áll 10fokos garázsban. Ma lementem hozzá és egy frankó tócsával várt maga alatt. Lámpával benézegetve a hűtő nyaka engedte el a vizet.
Kiszedem, de tudtok jó helyet, ahol alumíniumot heggesztenek?
Találtam már 13. És 10. kerben is egyet, de hátha tudtok egy tutit...szoftver szakmabeli && Beverly250
-
SirKero
őstag
válasz longwild #43727 üzenetére
Szia.
Velük dolgoztattam már ( nem motor ha nem cirkó hőcserélő ) meg voltam elégedve garanciát vállalnak a munkájukra. Előre lebeszéled velük,hogy mikor viszed és pár órán belül mehetsz is érte. [link]Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
SzlobiG
félisten
válasz horvathkrisz #43731 üzenetére
Nincs ezek közt nagy kül, de én inkább a stage 6-ost venném.
-
horvathkrisz
addikt
válasz SzlobiG #43732 üzenetére
Köszi a választ, Stage6 lesz.
Lenne egy kérdésem a "vízhűtéses kollégákhoz":
A hűtővizet mivel lenne érdemes feltöltenem? Valahol azt olvastam, hogy VW fagyálló a legjobb választás.
Amennyiben ez igaz, hogyan/milyen arányban kellene feltölteni? (Bár télen nem használom a motort, de kell a fagyálló) -
kcsa
veterán
válasz horvathkrisz #43733 üzenetére
Alapvetően bármilyen alu-kompatibilis folyadék jó. De ebből is van motoros (marketing erős ugye ). Nekem is ilyen van benne. Előrekevert, hozzá se kell nyúlni.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #43467 üzenetére
Na, az akku projektem legelső (még pénzbe nem kerülő) részét ma délelőtt elkövettem:
- kiszedtem / téptem / szaggattam az akkutartó dobozból az összes gumi betétet;
- kivágtam / reszeltem / köszörültem a jobb oldali dobozkát, így már bele fog férni a nagyobb akksi is, csak meg kell vennem. Újfent méregetve éppen bemegy a 139 mm magas 9 Ah-s szabvány savas akku, így a tervekkel ellentétben nem 8-as (134 mm magas) fog bele kerülni.
Az akku alá, illetve mögé 1-2 mm-es gumilapot tudok csak tenni rezgéscsillapításnak, remélem, hogy elég lesz (van vibráció rendesen a kis csótányon), de vastagabb nem fér bele. A kiválasztott akku vagy a Banner lenne, autó- motorvillanyász ismerősök jókat mondtak róla az Index motoros fórumában, és valamivel olcsóbb, mint a neki megfelelő YUASA volna. Innen rendelve még járulékos fuvarköltségem sem lenne, mert ugyanakkor olajat / szűrőt is rendelek tőlük a kocsihoz. A YUASA-val ellentétben ennek az árában a "savcsomag" is benne van szerencsére.Szerintetek megér a YUASA márkanév 500 + 1500 fuvarköltség +
x300 (1 liter akkusav ára,lövésem sincs) forint felárat a Bannerhez képest?[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
SzlobiG
félisten
válasz horvathkrisz #43733 üzenetére
Tökmind1, autóba való jó hozzá. Nekem készre kevert castrol van benne.
-
akos3
addikt
válasz jasszer #43713 üzenetére
Szia. Robogókról nincs tapasztalatom. Nekem egy cbr125-ös van, annak nagyon a plafon a 120. De ahhoz idő kell 110-et viszont könnyebben eléri már, de 100-nál nem mentem utazóba többel sosem. Pályára nem mertem felmenni vele, pedig jóval megrövidítené az időt. YBR és CBF ugy 10-el kevesebbet mennek amennyire én tudom.
ui. hallani sportmotoron, h 125ös cébéerek mennek 135-öt. van, hogy videó is alátámasztja. Hát nem tudom azok mit tankolnak, mert egyesek állítják, h gyári a cucc. Mondom nekem 120 a vége. Kicsit harmatos, de ez van
-
akos3
addikt
Képről jól néz ki, Gartulálok! Az meg, hogy milyen majd elvállik, de remélem sok örömed lesz benne
Nem tudom visszajön- e még a tél (egyátalán jön-e), vagy előtoljam én is már a kicsikét. Azthiszem megvárom még vele a március közepét. Bár tavaly tovább is kellett várni..
-
canniball
nagyúr
Nemnem, tavaly tavasszal volt jó idő, majd hó, majd megint jó idő; úgyhogy nem kellett sokat várni, csak megszakítani a tavaszi szezont.
Én (is) már gurultam idén, s bár télies cuccaim nincsenek napsütésben nem fáztam pedig naked a paci. Szóval nyeregbe!https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
-
jasszer
senior tag
A CBR-ekről olvastam, hogy egy hangyányit gyorsabbak, ezt csak azért vetettem el, mert (vszeg a nagymotorosabb kinézete miatt) használtan jóval drágábban mennek itt, mint az YBR-ek. Óra szerint 120 km/h szerintem teljesen jó egy 4T 125-től, gondolom a videókon hátszéllel/enyhe lejtőn mennek, vagy a lánckerékkel mókoltak.
Egyelőre két Kymco tűnik befutónak, egy CK, vagy egy Pulsar, esetleg egy SYM XS125K. A 0 presztízs miatt töredékáron mennek a nagy japán gyártókhoz képest.
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
szentkuti11
addikt
Sziasztok!
Továbbra is a nézelődés fázisában vagyok, egyelőre még típusok szerint. Egy kérdés: A Vespa ET2 mennyire megbízható, jó robogó? Úgy látom, hogy elég sok alkatrésze hasonlít a kor Piaggio-ira, de a kereke például kisebb és az első teleszkóp sem egészen olyan, mint a Piaggiokon megszokott. Bevált ez a típusú lengőrendszer? Miben különbözik még egy Liberty-től? Érdemes ilyenen gondolkodni?
-
üszök
őstag
válasz szentkuti11 #43746 üzenetére
Elsősorban nehezebb valamivel mint a többi,mert az egyetlen fém kasznis robogó.Véleményem szerint elég nagy kényelmes robogó. Volt ilyen első futóművem ZIP 125-ben rosszat nem tudok írni de jót sem nagyon róla.Legalább rugózott,nem úgy mint a berohadt sima teleszkópos társai. NRG Typhoon s.t.b
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
üszök
őstag
válasz szentkuti11 #43748 üzenetére
Ugyan az mint a korabeli Piaggiok blokkja.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Kunio
csendes tag
Üdv. Én egy láncfűrész motor felhasználásával csináltam egy kis robogó szerűséget, egyetlen hátránya a kerékpáragy gyengesége, de tervben van egy agyváltó beszerzése, és akkor már váltó is lesz
http://www.youtube.com/watch?v=dh-LRk6MUVg
Itt egy rövidke videó, de van róla több is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen