- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz
LuckyL #107771 üzenetére
meg lehet ezt csinalni kb 100k-bol csak ennyi esze van
a Bianchi-val is levegos fekkel furikazik csaladdal a hata mogott 2300km-t tavaj nyaron
erre nemtok mit mondani, az ilyen az siman huje
en a szereloig ami 5-6km is alig mertem atmenni az autoval igy, azt is csak hetvegen meg kis forgalomban, nem teli autopalyan nyaron felcuccolva -
hobizoli
nagyúr
válasz
szőröscica #107571 üzenetére
Bp eleg nagy, nagyon nem mind1 hol jarkalsz meg az sem mikor vagy ott ahol
vkinek a kulvaros is Bp, mert a tablan belul van -
hobizoli
nagyúr
válasz
Rick4 #107419 üzenetére
nekem egyik digonal sem jott eddig ki ez a elgorbul a hid cimu tortenet, meg ismerettsegi korben se
csapagycsere volt ketton is, hibaltan lett utana mindketto
vmit it basztataok el ha nem lett jo, mert kb rajtad kiveul meg mindenki masnak jo lett meg ettol, kb rutinmelo kicserelniegy olyat lattam, ami alulrol(!) meg volt utve kozepen es ott behorpadt
na azert annal kivancsi lennek azt oda hogy sikerult elkovetni, gondolom egy uzemanyagtank csere is azert befigyelt melle, ha vmi ott megutotte a hidat alulrol -
hobizoli
nagyúr
válasz
Rick4 #107408 üzenetére
ez a osszes digonal elojon 8-10 ev utan, de eleg sima ugy megoldani
ket lengokarcsapagyat kell kicserelni ehhez hatul es akkor jo lesz, ujra egyenesen all majd a kerek
erdekes, hogy mas gyartonal pl szilent van ott, es futomu tunnerolaskeppen tesznek bele helyette ugyanigy csapagyat, mert az nem deformalodik semmit, meg nem nyulik miatta a futomugeometrianekem is igy allt a Marea, amikor vettem, belul ugy le voltak emiatt kopva a gumik, hogy a gumis kesztyujebe beleakadt a gumi felszalas vazaba, amikor levette rola a kereket
a cucc hozza 9k per oldal, es erdemes egyszerre megcsinalni mindket oldalt, ha mar szetvan szedve, akkoris, ha masik meg jonak latszik, meg minnel elobb, mert par ezer km alatt siman felre kopik miatta a gumi, es akkor lehet azt is cserelni melle
a masik sokkal ritkabb oka lehet ennek, ha kozepen megrogyik a hid, amit irtal is, de azzal akkor ket hazat felepitettek, annyi kb-nyi cuccot hordtak benne tulterhelve azt
nekem az mk1 Punto-n 6-7 eve kellett kicserelni a hatso lengokarcsapagyakat es koszoni szepen azota is jol van, semmi baja
1-2 evente akkor kell kicserelni azt, ha abnormalisan megutik azt a csapagyat a beszereleskor
de az szerelesi hiba kategoriajamk2 1.2-s Punto-nal meg a Valeo szett az hibas, a markaszervizekbe le is ment anno, hogy egy masik szamut kell beszerelni ezekbe, nem azt, mert az van akinek 5000 km utan mar csuszott, vagy rangatva indult el az auto 1-sben vele
a kijavitott verziossal nincs is problema, az jode ha amugy annyi okossagot ismersz, akkor nem ertem miert nem kevlaroztattad fel a regi tarcsat 1/4-d annyiert, oszthe'
nekem is a PuntoGT-ben egy gyari tarcsa van cserelt koporeteggel, 8k-ba kerult a mutatvany es sokkal jobban birja, mint a gyari
mas ugyanilyet hasznal 280loval meg 400Nm-l a fotengelyen is, es megybiztos van kisebb atmeroben is, csak utana kene nezni
-
hobizoli
nagyúr
válasz
ludsimon #107377 üzenetére
azert nem minden TDI jar 5-700k km-nel ezek csak legendariumok, mert van ugyan biztos olyan is jopar, de azert az se tul gyakori
hiszen ki jarna ezekkel is ennyit meg foleg hova sajat zsebbol...?nem mindenki azert vette kint sem, hogy 200km-re levo melohelyre jarjon be vele naponta
ecceruen a nyomatekos motor alacsony fogyival es hogy dimbes-dombos uton is fel tud menni klimaval, meg beleulnek 4-n se kell kiszallni kettonek es feltolni az emelkedon miatt vettek sokan -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Kornel #107261 üzenetére
nem, E85-l jar, ez 15-18liter veretve
az E Kadett mellette 3.2 V6 24v, B Omega MV6 motoros
a Punto 1.6T meg 284lo es 412Nm, par hete volt merve padonez volt a regi motorom, amivel meg par eve 1.3bar-n megettem az E46 M3-t
CPS kovidugo, H-beam hajtokarok, de a hengerfeje a sajatja rajta -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
perzse, mert a szivokbol indultak ki, amik a 1.5x rpm miatt sorban lerogytak, es akkor na aztan a turbos az biztos elobb meg fog kotlani
nem fog
es azert nem, mert az alternalo tomegerok a rpm-l exponencialisan nonek, de a toltonyomas csak linealis plusz terhelest jelent
szoval a szuperporgos szuperszivok sokkal nagyobb igenybevetelnek vannak kiteve igazabol, mint a ugyanolyan eros turbosok, mert az eredo terheles a exponencialis vs linealis terheles novekmeny miatt a szivonal biztos nagyobb leszezert eleve teves ez a "tul van huzva" dolog
ecceruen gondolj bele abba, hogy szivomotorba mi melo belekuzdeni "biztos" 20-30loerot, meg a turbosba mennyi ugyanez....vagy ultrakonnyu es egyben b@szom eros cuccokat KELL hasznalni hozza, ami persze retek mod draga is, hogy az alternalo tomegerok kiindulasi alapja -ami majd az rpm-l onnan exponencialisan no- minnel kisebb legyen
de vegul a szivo akkoris nagyobb eredo terhelesen fog futni, mert annyival nem lehet konnyebb dolgokat belerakni, hogy exponencialisan novekedve az ne lepje tul a turbos linealisan novekedo eredo terheleset -
hobizoli
nagyúr
válasz
Bati0501 #107191 üzenetére
lehet jobb fogyasztasban kisarkitva, de rugalmassagban biztos nincs olyan jo, es ha ugyanugy akarsz vele menni, ahogy a turbos tud, akkor mindjart erosen szopo agon lesz a szivo skyactice mazda
mert a turbos az visszvaltas nelkul is ki tud gyorsitani, az adott fokozatban, mert van nyomateka mar ott is, ahol a szivonak nem szokott sok lenniha meg mar a szivoval vissza kell szurnod, akkor tuti buko a dolog, mert magasabb rpm-n tobbet forog a motor, ezzel egybol nonek a szivasi es a surlodasi es a hengertoltesi es a toltetcsere vesztesegek is - azaz ezektol rosszabb lesz a hatasfoka is mar
-
hobizoli
nagyúr
221Nm a 2.2-s F22C1 volt
F20C 2.0-bol 208Nm jott ki "csak"de kb ennyi tud pl a Peugeot 206RC EW10J4S motorja is, csak az nem 8000-n adja le ezt, hanem vhol 4750-nel
ezert lesz csak 177lo veleClio RS F4R738 motorja is 200Nm 2literbol, de nyomatek maximuma 5250-nal van, es 6500-nal 180lo
ehhez azert jo tudni, hogy a sperr-s meg a RWD hajtas hajtaslanci vesztesege nagyobb vmivel a sima FWD-nel
ugyhogy pl hiaba tud a fenti F20C motor par Nm-l tobbet a EW10 vagy az F4R-nel, mivel RWD hajtasu az auto az a tobblet "elveszik" a meghajtasban a kerekre nem jutna le belole annyi mar -
hobizoli
nagyúr
szivonal a loketterfogat igazabol nem a teljesitmenyt hatarozza meg, hanem a nyomatekot
az hogy ezzel a nyomaetekkal mennyi loerot generalnak, ki, az attol fugg, mekkora rpm-re dolgozik a motor -> vezermutengely
pl a VTI 150Nm-t tud 7100-n es 7600-n 162lo
a G Astra 155Nm 4xxx-n es 100lo 5xxx-nmindketto 1.6-s motor, es nyomatekban alig van diffi
csak amig a G Astranal egy szolid vezermutengely van csak a henegrfejben, a honda VTEC rendszere egy nagyobb szelepemelesu racsebb profilu masodik butyokkel tengelyen kitolta az un powerband-t, azaz a nyomatek hol jelenjen meg legjobban
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Tsebacsi #107174 üzenetére
nembaj, de siman lehet, hogy a 120loerosben is ugyanaz van csak butabb turboja -ha egyatalan butabb...-, meg ahhoz a szinthez van irva a program az ECU-ban
ha elektronikusan szabalyzott a toltonyomas, akkor lehet ugyanaz a turbo is akar meg minden mas is, max a karajabbon feljebb engedi a toltest az vezerloszeleppel az ECU, a fikabbikon meg nem
igy csak egyfele cuccot kell rendelni a beszallitoktol a tobbfele motorhoz, amire nagyobb mennyiseg miatt kedvezobb arat lehet kiharcolni
Alfanal pl a 140-150-175loeros 2.4JTD-ken tok ugyanaz a GT2256V turbo van
es azt eladjak 3x kulonbozo teljesitmeny szinten is, csakhogy a sw az ingyen van, mert csak egy fileVAG-nal ehhez kepest 1.9TDI-hez van 4-5fele turbo minimum, plusz a hosszmotor-keresztmotor is mas, meg mas a csonk is a kulonbozo turboknal, aztan van meg kulon- es egybecsonkos is, nem lehet siman cserelgetni lecsavarom-felcsavarom modszerrel
----
2.0 16vT Mitsubishi Lancer EVO FQ400-nal szerinted a 400 mit jelol?
annnyi lojjeros -
hobizoli
nagyúr
válasz
parandroid #107160 üzenetére
igen csak azt felejted el melle, hogy ugyanazzal a 6 literes fogyival most 2-300kg-val tobbet mozgat mar ez
meg melle nem 155-s virsligumikon futnak ezek mar, es barmilyen merete is eleve nagyobb egy mai kisautonak is, mint 20 evvel ezelotti elodjenek voltpl a mostani Corsa nagyobb meretu mar, mint anno 20 eve az F Astra volt
vagy nezz meg egy 5gen meg egy 9gen kuvikotna ez a fejlodes, hogy ezek mellett ugyanugy 6-t eszik, es nem 8-t, mert nagyobb meg mert nehezebb, meg stb
-
hobizoli
nagyúr
válasz
parandroid #107145 üzenetére
az a 1.0T 1400rpm-n 200Nm-t tol a gyar szerint... sok szivo 2.0-s motor csucsban sem tud ennyit, nemhogy ekkora rpm-n
ugyhogy ezen klassziukus ertelemben vett turboluk se nagyon lehet, mert ez azt is jelenti egyben, hogy 1300-1400-n mar fullos toltonyomasa is megvan
attol meg ne felj, hogy a Ford-ra specializalodott nevesebb tunnercegek pikk-pakk felokositjak a ECU-t ugy, hogy ~230Nm-t is tudjon, es a gari sem fog leesni rola
ennyit szivoban 2.5-s altalaban amr 6 hengeres motorok szoktak produkalni, jellemzeoen 4000rpm korul, tehat alatta fikabbak, mert a kevesebb pillanatnyi nyomatek azonos motorfordulaton kevesebb loerot is jelentazaz a 1.0T ott meg erosebb is
Focus Ecoboost 1.0 12v turbo, tartosteszt 100k km utan
10:16-nal nezd csak meg azt a hajtokart...pl en attol nem felek, hogy az ott eltorne esetleg
az ott 350-400Nm-g tuti birja
a blokk is closed deck rendszeru melle, teljesen jopl a hondasok a pocsuket kivernek ha ilyen belu motorjuk lenne, mert akkor nekik sem kene venni szazlepedokert az gyarinal erosebb cuccokat a D-s meg a B-s motorjaikba, a kulonbozo mechanikai erositesek melle...
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
maggi1886076 #107030 üzenetére
ja csereltek gariba, 6-7ev utan, amikorra mar akkora hegyni sz@r volt ebbol, hogy nem lehetett a szonyeg ala soporni
aki meg addig zsebbol kikohhintette a csereket, azt igy jart
-
hobizoli
nagyúr
válasz
footy #107035 üzenetére
ja, VAG-nal minden direktbefecsis dizelt TDI-nek jelolnek, fuggetlenul a rendszeretol, lehet adagolos, PD vagy CR tokmind1, mind a TDI gyujtoneven fut
igy aztan a TDI-t akarok venni leendo tudatlan vasarlo, meg jol becophatja vele
de TDI van rairva hatul, meg a motorburkolatra is, es az a lenyeg -
hobizoli
nagyúr
válasz
Papabear195 #106957 üzenetére
mk2 Multipla JTD
-
hobizoli
nagyúr
válasz
!Overdose! #106810 üzenetére
nekem a TD Tipo akkor evett 7.5-8-t, amikor kitiportam a szemet annyira, hogy hengerfejes is lett miatta
ezt sikerult is nehanyszor elkovetni rajta, ugy evett ennyit, hogy nulla fustje volt padlogaznal is
a uj fektarcsa egy het mulva kekes-lilas foltok voltak, es ki kellett ujra cserelni a betetekkel egyutt, szoval kapta az ivet rendesen, es siman csak varosban mentem vele viszont meglehetosen sportosanIgnis lazan bekapja 7.5-8-t varosban a forgalom normal tempojaban haladva kicsit forszirzom a tempot 3000+ rpm forgatva maris ott figyel egybol 8.5-9 liternel
-
hobizoli
nagyúr
válasz
aero. #106671 üzenetére
In the summer of 1987 the Ford Fiesta and Fiat Uno became the first mainstream European cars to be equipped with steel-belted CVT (as opposed to the less robust rubber-belted DAF design). This CVT, the Ford CTX was developed by Ford, Van Doorne, and Fiat, with work on the transmission starting in 1976.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
parandroid #106323 üzenetére
az a 70-80-s evekben nem volt mindennapos csak
a 90-s evekben mar eleg sok minden gyarilag galvanizalt volt -
hobizoli
nagyúr
mas is kapott itt email-t a Allianz-tol KGFB ugyben?
nekem mar megint kuldtek iden is ahogy tavaly is, meg azelott is, hogy dijhatralekom van, pedig januarban befizettem az egesz eves dijat egyben a helyi FHB fiokban
de ilyen 2-2.5 evnyi dijjal tartozok kb az osszeg szerintirtam is nekik egy valaszt
:
tavaj ugyanezt jatszottatok
az egesz eves dijat mar januarban befizettem iden is a 18ker-i FHB fiokban kartyaval
esetleg ha nem volt eleg ido lekonyvelni azota, fel tudok ajanlani egy regebbi mar kikukazott PC-t a pincebol, ami felgyorsithatja ezt a folyamatot, hogy a ZX81-eitek ne legyenek tulterhelve
tenyleg muszaj ezt minden evben...?meg melle kuldtem egy kepet:
-
hobizoli
nagyúr
ezek ennyibe kerulnek, ha vki el is akarja adni, es nem csak hirdeti, hogy neki amugy van am egy ilyenje
persze lehet hirdetni 700k-ert is, max sokaig kell varni vele a verebetamugy en aszondom, hogy inkabb vegyen meg egy olcsobbat, es azt csinalja meg a maradek lovejabol, mint egy dragabban vettet, amivel egyebkent amugy tokugyanugy elojohetnek olyan hibak, vagy elhasznalodasok a km futas altal
akkor azon biztosan tudhatja mar mi van kicserelve meg megcsinalva, mert o csinaltatja meg sajat maganak azokat, nem pedig meghallgatja, hogy 6 honapos a futomuve, azta fel ev mulva meg rotty az egesz megis, mert hat megsem fel eves volt az... -
hobizoli
nagyúr
válasz
jerry311 #105925 üzenetére
nem hiszem hogy nagyon baja lenne, mert mar min 6-8eve tankolja az 5%-ban etanolos benzint boldog-boldogtalan annelkul, hogy tudna rola, hogy azt tankolja
AC pumpa korabban is megallt neha egy-ket emberkenek, a benzinszurot meg akkoris kellett cserelni idonkent
annyit biztosan tudok, hogy a PuntoGT-nek ami 1993-s tortenet semmi baja nincs vele, birjak a csovek is meg mindden, haversracnak evekig nem volt benzin az autojaban, tisztan E85-l jart 100%-ban, nem mallott szet benne semmi
es nincs ra kulonlegesen felkeszitve gyarilag az uzemanyag rendszere meg a csovek sem, ecceruen csak biiiiirgyja100% E85 uzemhez ket dolgot kell kicserelni az autoban, az injektorokat a gyari kapacitasanak 1.5x-ere, es melle egy karcsibb AC-t is, hogy a megnovekedett terfogataram mellett is tudja biztositani a railnyomast
-
hobizoli
nagyúr
meg lehetne csinalni szivobol is ezt, csak az utcara megkivant megbizhatosag miatt mar tobbe kerulne, mint egy gyari versenyauto, ami meg lehet uzemoras is
mondjuk bun okadek ahogy kinez, de ennek nem szepnek lennei hanem gyorsnak
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Integrale #105800 üzenetére
nem az 1.7D szar abbol, hanem az 1.3D, na az egy igazi fos
az 1.7D motor egy masik motorcsalad mar, az a Tipo 1.9(T)D motorja, csak rovidebb lokettel meg turbo nelkul
Tipo galvanizalt, az csak ott hervad, ahol megcsuktak
nekem 6 evig volt meg az 1.9TD, sehol nem kellett javitani rohadast rajta
eccer lebolintottam vele egy E Kadett Caravan-t, na hat annak joval nagyobb baja lett -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Csaby25 #105504 üzenetére
annyival nem valoszinu, hogy kevesebbet eszik, mint amivel dragabb uzemannyagal jarathato, de nyugosebb technika
de mk5-nel nemtom kell-e meg a kenmentes premium benzin bele....lehet ott mar nem kell
hegyvidekes, dimbes-dombos utakon jarni en inkabb vmi nyomatekosabb turbodizelt vennek szivo benzines helyett, pl egy 1.9 vagy 2.0-s egyseget
emelkedo = nyomatektemetobenzinmotorral amugy nem nagyon lehet trukkozni, mert csak jo AFR-l mukodik rendesen
szegenykeverekes mod max dugoban dekkolva alapjaraton lehet, meg kertvarosban kruzolva 20-30-l "jo" neki, de itt ez a "jo" is erosen idezojelben ertendo -
hobizoli
nagyúr
de amugy a motor nem lesz a attol sokkal nehezebb, mert nagyobb belul a lokethossz meg a furata
nyilvan a fotengely vmivel nehezebb, de a hajtokarok rovidebbek, a dugok aluminiumbol vannak, az eleg konnyu fem, nem szamottevo a sulya, viszont kisebb a vizter is vmivel, ezert kevesebb viz fer bele
szerintem ha blokk maga nem magasabb a hosszabb loket miatt, akkor 5-8kg-n belul ugyanolyan nehez az 1.8 es a 2.5-s motor isnekem pl az gyari 1.4-hez kepest az 1.9-s stroker motor a fotengelyben ter el csak, osszesegeben 3-4kg van a ketto kozott max
a H-beam CrMo hajtokarok gyari meretuek, de megis a konnyebbek is a gyarinal, a dugo is konnyebb, mert alacsonyabb is a fotengely lokethossz felevel a csapszeg felett, meg mas otvozet is
de pl egy szog gyari hengerfej van rajta, az ugyanolyan nehez maradt
a turbo vmivel nagyobb, de a csomag amiben jott az volt 5kg a dobozzal egyutt, es a gyari turbo sem nyilvan sulytalan -
hobizoli
nagyúr
válasz
tomiii. #105470 üzenetére
magyarorszagon az az egyik legelterjedtebb standalone ECU, mert magyar gyartmany
de amugy nem kell tole hanyattesni, 10-12 eve valtozatlan, a firmare ugyan egyre tobbet tud, de a konkurenciatol ott mar evek ota atvett funkciokkal bovul a hardware maga nem sokat valtozott
en meg mindig ezen a 9600bps-s RS232-s COM dolgon vagyok leakadva annal, mert azert igy 201x-t elhagyva lehetne nativ USB-s is mar akar
MegaSquirt3 korbehugyozza kb (lassan mar az is 6 eve kaphato), csak ezt a magyar VEMS installerek nem fogjak reklamozni (mar az MS2 sem volt semmivel sem gyengebb)
funkciokban, bovithetosegben, kidolgozasban korszeursegben a ketto kozt egy fenyev vanMS3 nativ USB, SD log alapbol, es elokeszitve MS3X daughter board-l bovithetore, ha kellenek plusz ki-/bemenetek 30k-ert kapsz bele 8 injektor kimenetet 6 nagy aramu kimenetet 3 bemenetet, +1 trigger bemenetet
VEMS szervizben egy bementet 14k-ert raknak be utolag, ezt az MS3X panelt meg csak bedugod a helyere, osszekotod a szalagkabelekkel, mint egy PC-ben is egy bovitokartyat 3 perc alatt kesz vagy vele a fedel szet osszeszerelessel egyutt
-
hobizoli
nagyúr
a max nyomateknak nem sok koze van a lokethosszhoz
max abban van szerepe, hogy hogyan epul fel a nyomatek gorbe, meg meddig forgathato a motor "buntetlenul"pl az ESi-k D16Z6-s 1.6 16v motorja 90mm lokettel tud 142Nm-t, a VTI B16A2-se 77.4-s lokettel es mar magasabb CR-l 150Nm, a Nissan SR16VE motorja, ami 68mm-s lokettel kitol magabol 167Nm-t, N1-s varians meg 181Nm-t
rovidebb loket, es megis tobb Nm?egyebkent az 1.6-s Bravo-kban ennel "rovid loketu" 1.8 V6-nal is rovidebb loket van, az "csak" 67.4mm-s
az az A4000-s motor is tud 144Nm-t, ccm aranyosan nezve meg tobb is, mint a Mazda-nak ez a V6-s 1.8-asa is1839/1581*144=167Nm, a 130/144Le-s V6 meg tud 156/158Nm-t maxra
-----
azon mosolytam nagyon a crxforumon, amikor a K24-s 2.4-s ATS motort kialmodja vmelyik, hogy o geco at beforgatja 9000-g (a 99-s lokettel)
kiszamolod, a dugosebesseg kijonne ilyen 29+ m/sec-re benne akkor, az F1-ben meg 20000rpm-n 25m/sec-nel urtechnikat felvonultatva is a 2.4 V8-kban sorozatosan fekudtek le a motorok, mert nem birtak a kikepzest annyinal mar... de hajra -
hobizoli
nagyúr
válasz
raczger #105456 üzenetére
motorterrol miert nincs kep, azt sosem ertem...
vhogy ez a motor nem volt hosszu eletu, 1991-ben kezdtek el hasznalni, es 1999-2000 korul vege is volt modellkifutaskor, 1994 utani fejlesztesbe ujonnan mar nem is kerult be, csak amig azokat gyartottak
nyomatekban se tudott tobbet egy jobb 1.6-snal meg a 144loeros verzioja se, ami miatt meg dragabb gyartani is
az auto meg nem hanggal megy
mondjuk annyit lehetne vele csinalni, hogy a legnagyobb ccm-s KL-ZE jelu 2.5-s varianst beokostani a 1.8-s helyere, az ahogy nezem az mar 200lo meg 225Nm
csak hat megint ott tartunk, hogy ennyi lovat meg Nm-t es azt mar alacsonyabb rpm-n is egy 1-4-1.6T siman tud, es azt sokkal olcsobb gyartani, meg kisebb helyen is elfer, meg konnyebb is, meg kevesebbet is iszik... -
hobizoli
nagyúr
válasz
szőröscica #105453 üzenetére
Caroll Shelby once said: "horsepower sells the car, torque wins the race"
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tboy93 #105414 üzenetére
esku nemtom abban a motorban mi lehet problemas
haversracnak a PGT-jeben egy olyan van fujva 2bar felett es 8250-re van allitva a revlimit
en szoktam allitgatni az ECU-t a jobb1-ben ulve, szoval elsokezbol van errol az info
hat ha azt kibirja, akkor szivokent elkepzelni nem tudom, hogyan lehet azt a motort lemattolni ugy, hogy gyarilag 2000-l lejjebb forog csak elevemax ha vmi bovli olaj van benne, meg az is ritkan cserelve
-
hobizoli
nagyúr
válasz
#10726912 #105130 üzenetére
de inditaskor kiejti a tompitott fenyt, ami minusz 110W
klimat is es hatsoablak futest, ablaktorlot is kiejti, hiaba vannak bekapcsolva ezekes vatta uj, meg fullra feltoltott 75Ah-s 680A hideginditoaramos akkuval is ezt csinalja, szoval nem csak a inditomotor aramfelvetele miatt allnak le ezek akkor, hanem egyszeruen igy van bekotve
-
hobizoli
nagyúr
válasz
gzbotii #105111 üzenetére
minden fogyaszto kikapcsolodik ha kiveszed a gyujtaskapcsolobol a kulcsot, nem lehet vilagitva hagyni a lampakat veletlenul, csak direktben
azt is csak ugy, hogy erre a gyujtaskapcsolon van egy kis fekete gomb, azt benyomva 0-rol -1 forditva a is ki lehet venni a kulcsot, es akkor helyzetjelzon vilagit az auto
de alapbol minden kikapcsoldik, ezert nem kell leallitas utan semmit se kikapcsolgatni kezzel
inditozas kozben minden nagy fogyasztot automatikusan kiejt es csak a helyzetjelzo feny marad rajta addig
sot, rainditani sem lehet a jaro motorra, mert a gyujtaskapcsolot csak 1x lehet elforditani gyujtas allasbol inditozasra, utana RESET-lni kell 0-ba forditva es egy picit kihuzva a kulcsot a gyujtaskapcsolobol
ekkor hallani is, ahogy kattan vmi, es akkor oldodik ez a 2x elforditast gatlo reteszelo mechanizmus benne -
hobizoli
nagyúr
válasz
Integrale #104652 üzenetére
eccer lattam egy olyat, hogy egy S5 Cabrio 3.0TFSI kemenykedett igy gurulva brummogtetve meg fekezgetve, aztan egy 1.4 8v lecigiztette a Becsi uton, nem kicsit
a 3. teli utan elvaltva a meteres langcsova az Oditol balra elol villant mar, a kovetkezo lampahoz mar csak moge tudott beallni -
hobizoli
nagyúr
In 1988, Nissan launched a limited 10,000 unit run of its homologated Nissan 1989 Micra Superturbo (EK10GFR/GAR). Both this and the 1988 Micra R (EK10FR) featured the same highly advanced sequential compound charged (supercharger plus turbocharger) engine in an all-aluminium straight-4 930 cc 8-valve 4-cylinder Nissan MA MA09ERT unit that produced 110 PS JIS (81 kW/108 hp) at 6400 rpm. This car came with either a 3-speed automatic or 5-speed manual gearbox with viscous limited slip differential, as well as options such as air conditioning and electric mirrors. The Micra Superturbo still holds the crown for the fastest production Micra in Nissan's history, with factory performance figures of 7.7 seconds to go from 0 to 100 km/h (62 mph) and 15.5 seconds to run a quarter mile
Woow
na itt is van:
The second-generation K11 was built and launched in Japan in early 1992, and released in Europe in the fourth quarter of the year. It was powered by brand new all-aluminium 1.0 L (CG10DE) and 1.3 L (CG13DE) DOHC 16-valve engines, with 55 PS DIN (40 kW/54 hp) and 75 PS (55 kW/75 bhp) respectively (higher outputs were claimed in Japan, according the JIS rather than DIN/ECE rating), both with ECCS (Electronic Concentrated Control System) fuel injection. It was the second Nissan model line to be produced in the UK at the NMUK plant, Washington Tyne and Wear.[4] A diesel version was offered with the 1.5 L PSA TUD market in Europe as Micra 1.5D
-
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #104538 üzenetére
vmelyik Micra-ban is volt az a 1.5D motor asszem
-
hobizoli
nagyúr
ezt ertem is, de ha a furata a meg a lokete nagyobb csak a nagyobb motornak akkor elvileg nem kell bele tobb olaj sokkal
hiszen a fotengely csapagyazashoz pontosan ugyanannyi kell csak bele, max a nagyibb furat es a hosszabb loket miatt a dugo alatti resze belso feluletere kell vmivel tobb olaj(film), de az 1 deci tobblet sincs osszesenszoval ha keves, akkor a kisebb ccm-s motorhoz is keves az a gyari tekno igazabol
az lehet meg a krtikus pont, ha a olajszivattyu szivokosara tul kozel van a tekno aljahoz, akkor az szivasi nehezseget okozhat magasabb rpm-n a kis res
tobbnyire akkor forul elo ilyen, ha a tekno nem tomitessel, hanem pasztaval van felrakva gyarilag is mar, mert
akkor a tekno alja kb 1mm-l kozelebb van a szivokosarhoz, ennyivel kisebb a reses azert nem mind1, hogy 1.5mm hely van ott vagy 2.5mm, az tobb, mint 60%-l nagyobb hely
Stilo 1.6 16v-re sem irnak pl tomitest oda, mert az mar pasztazva van, egyes esetekben elo is fordult kenesi hiba ezeknel a motoroknal (meg a juzer altal jojazmegvazzeg elnyujtott olajcsere is kozrehatott ebben sokszor)
viszont a mk1 Punto SOHC 1.4-1.6-s motorjahoz oda meg tomitest ir elo a gyar, es a Punto-é az 1:1 jo a Stilo-ra is oda alulra
mi mindig tomitessel rajuk ossze, es azokkal nincs is gond ugy, mert kap eleg olajat a motor akkoris, ha meg a turbot is kell lett latnia mar olajjal -
hobizoli
nagyúr
válasz
Integrale #104426 üzenetére
amugy kajakra nem ertem, hogy a gyarto mit sporol vele meg vegulis?
hogy 4 helyett kb 3.3 liter olaj van csak benne? wow
meg max annyi, hogy vmivel kevesebb anyagbol van legeneralvade ez mellett meg 1.5x csereperiodust is hazudnak ra...?
bazzeg a qrva mariskaba ~5.5 liter olaj megy
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
!Overdose! #104345 üzenetére
siman
kezdeskeppen nem egy ostechnika szivomotor van benne pl -
hobizoli
nagyúr
válasz
kenguru99 #104302 üzenetére
ne a 201x-s F1 autokbol indulj mar ki
par evvel ezelotti szivo V8-k is siman jobbat mentek az akkori F1-knelszerinted ki vette fel azt videora annakidejen ha csak egy teszt volt? nem volt mindenki zsebeben high-tech xMegapixeles digitalis semmi sem, egy szutyok pajtas kameraval is mar isten voltal, se handycam se semmi ilyen nem volt akkor meg szinte
amugy ennyi erovel arrol sincs sehol elerheto video, ahogy bezuhantak az autoval a korzika rally-n a szakadekba, es megis megtortent
vagy azt is csak videoval megtamogatva hiszed el?nem mindig jobb az iven fordulni, csak ha van eleg nagy tempo meg nem tul eles a kanyar, lassu hajtukben van hogy kilinccssel elore fordulva gyorsabban ki lehet jonni, a helyzet adja mikor mi a jobb eppen
Panizzi aszfalt meno, o is szokott kezifekkel fordulni eleg sokszor, de Gallinak is van/volt egy-ket fasza fordulasa, pl amikor mar 40m-rol meginditva csuszik be a kanyarba kilinccssel elore
[link] -
hobizoli
nagyúr
válasz
kenguru99 #104292 üzenetére
OK, akkor ugy irom, hogy az F1 auto motorteljesitmenyenek jelentos resze a rossz legellenallasa lekuzdesere megy el
ugyhogy hiaba van elvileg jobb tomeg/LE aranya, itt az nem igazan szamitmeg az F1-s auto nem tud kanyarban nagyon gyorsitani, mert kitor a segge, az osszkerekes rallys meg tud keresztben is kanyarodni akar erobol, meg eles kanyarba kezifekkel beesve is fordulni
80-s evekben meg nem voltak annyival sokkal gyorsabbak az F1-s autok, mint ma, a hungaroringen pl hiaba voltak ott a kozel ezer leoros turbos F1-sek is, 2 ora alatt nem ment le a verseny es azert kellett mar leinteni oket
S4-nel nem vot turbo luk sem, alul fujt a kompresszor benne, amikor belepett a turbo, akkor meg terheles mentesitette a kompresszort, az mindenhol huzott azonnal
-
hobizoli
nagyúr
válasz
kenguru99 #104282 üzenetére
de a S4 4 kerekkel sokkal jobban ki tud gyorsitani, az F1 autonak meg azert van eros motorja csak, hogy a direkt rossz aeroja ellenere, ami a sebessege mellett az utra nyomja is tudjon relativ gyorsan menni
F1-srol leveszed a szarnyakat vegsebessegre gyorsul vagy 30-t meg csak utana nem tud ugy kanyarodni mar ahogy a szarnyakkal az utra preselve tudott
-
hobizoli
nagyúr
[link] vótmá?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
!Overdose! #104263 üzenetére
ez nem szokott...
pedig ezekre nem utcai gumit raktak, hanem rendes slick-tThe car's 1,759.3 cc four-cylinder engine combined supercharging and turbocharging to reduce turbo lag at low engine speeds.[1] Officially, the car produced 480 horsepower (350 kW), but some sources claim that the Delta S4 produced about 560 horsepower (417 kW). In 1985, Lancia engineers tested a S4 engine under extreme conditions, reaching 5 bars boost, developing around 1000 horsepower. An engine capacity multiple of 1.4 was applied to forced induction engines by the FIA and the choice of 1,759 cc put the S4 in the under 2,500 cc class, which allowed for a minimum weight of 890 kg (1,962 lb)
...
The all-wheel drive system, developed in cooperation with English Hewland, featured a centre differential which allowed for between 60 to 75% of the torque to go to the rear wheel
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Linux Mint
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- BestBuy topik
- DUNE médialejátszók topicja
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Merryfair Wau 2 hálós irodaszék / jó állapot / harmadáron
- Bluering Libra irodai forgószék
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Keresünk dokkolókat
- RAKTÁRSÖPRÉS!!! - Videókártyák, Monitorok, Notebookok, Stb. - Szaküzletből! Számlával!
- Xiaomi 11T Pro 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest