- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz
Kornel #145261 üzenetére
aha.
egyrészt autóra hitelt nem veszek fel, elvből.
másrészt ami ennyiből kijönne, abba nem tudnék mosolyogva beszállni. két és fél évig csináltam ezt a racionálisan autózást, de nem tudtam hozzá jó pofát váni, nem nekem való.
inkább elbaszom a pénzt, de örömmel szállok be az autóba minden alkalommal. nekem ez a hobbim, nem sajnálom rá a pénzt.
btw csak érdekességképpen: mondjuk, hogy egy vitara 1.6 gl+ az összes racionális igényemet kielégíti, megbízható, kellőképp tágas és normálisan felszerelt. 4,2M Ft, és mivel egy utolsó kufár görény vagyok, még belealkudtam egy komplett télikereket (csak hogy egyszerűbb legyen számolni) 30% beülő = 1,2M, havi részlet 40eFt. nagyon optimista 6%-os kamat mellett 8 év alatt fizeted ki az autót. erre jön még casco, kötelező, éves szerviz, gumicsere. éves futás 15e km mondjuk. gumicsere 5 évente. éves szerviz 48eFt, garnitúra gumi 120eFt, biztosítás 50eFt/év.
szóval 8 év múlva ott állsz egy nagyjából 1,5milliót érő autóval, ami neked került átlag havi 50ezerbe, ha nem lopták el, nem törték össze és nem romlott el semmi benne. plusz természetesen üzemanyag, pályamatrica, mosás, garázsbérlet, adók.
gyakorlatilag ennek a beülőjéből van egy olyan autóm, ami az én elvárásaimnak sokkal jobban megfelel és kevesebbet aggódom miatta (lopás-törés), hasonló fenntartási költségek mellett.
szóval jó dolog az új autó, csak kérdés, hogy az igényszint és az anyagi lehetőségek találkoznak-eMauzes: én nem neked válaszoltam, amire te válaszoltál
amúgy értékvesztéssel és üzemanyaggal simán meglehet a havi 170k egy 6-7 millás autón az első 5 évben.
-
rbalint88
addikt
válasz
adalbert1 #145254 üzenetére
Pedig kb ennyi egy autó fenntartási költsége, ha nem csak életben szeretnéd tartani, hanem jó karban is.
Ha nekem azt mondják, hogy havi 40-ből megvan a karbantartás, csak annyit kérdeznék, hogy hol kell aláírni... bármilyen kompakt vagy nagyobb autó esetén boldog lennék ilyen karbantartási költséggel. -
rbalint88
addikt
válasz
adalbert1 #145219 üzenetére
megnézném a Fiat Bravokat is t-jet motorral. van rajta egy darab szögegyszerű turbó, kalkulálsz rá 150k felújítást és akkor az 5-8 év alatt több gondod nincs vele. ha egyáltalán hozzá kell nyúlni...
ha az évi 10k km nem 3km-es utakból jön össze és tudjátok ésszel használni (hidegen nem rúgjuk, leállítás előtt hagyjuk visszahűlni), akkor semmivel nem több macera, cserébe sokkal kellemesebb karakterű a motor, mint egy szívóbenzines, nem kell annyira ölni, hogy haladjon.
Astra H-t én nem vennék (nincs vízhőfokmérő, jó ülés csak Cosmo szinten van, gumi váltógomb, buta kapcsolók), de megbízható szerkezet, csak a legtöbb elég csöves felszereltségű. Focus egy fokkal jobb, abban legalább az ülés használható már a fapadosban is. Mazda pár dologban nagyon ódivatú a beltérben, de szerkezetileg sok közös vonása van a Focus 2-vel.
Peugeot 308SW se egy beteg szerkezet, azt is nézegetnék azért. -
rbalint88
addikt
válasz
concret_hp #145215 üzenetére
márkaszervizkben szokott lenni ilyen "átnézés csomag", amiben 5 v 10k-ért elég komolyan megnézik. hibatároló olvasás is van benne, tekert óra egyből kiderül így, plusz tényleg alaposan átnézik.
nem tudom milyen magas vagy, de ha 180+, akkor csak olyat vegyél, amiben állítható a kormány és az ülés magassága is. én 188 centivel már a fékpedál karját nyomtam, ha hirtelen kellett rálépni... plusz az alap ülésben egy óra után szakadt le a derekam. de 13 év és 96ezer km alatt semmi műszaki hibája nem volt a kocsinak, csak kopó-fogyót kellett cserélni rajta. (gátlók, kipufogódob, féktárcsa, fékbetét, izzók) -
rbalint88
addikt
válasz
#94529552 #145212 üzenetére
760 (680+átírás)-ért vettem 2015 júliusban, eddig használtam hiba nélkül. most hengerfej, turbó, kuplung, kettőstömegű, futómű (+sallangok) projekt van, némi tuninggal összekötve, ez lesz kb egy misi. 13 éves, 300ezret futott autónál a hengerfej kivételével a többi kb karbantartás, nem hiba. volt már 4 ilyen kategóriás autóm, azokra se kellett/kellett volna kevesebbet költeni (3 vw passat, 1 toyota avensis). ez a vételkor bele volt kalkulálva, plusz akkor 1,M volt az átlagár a hasonló autókért, úgyhogy most fizetem meg az akkori spórolást, cserébe nekem jó lesz az autó egy darabig. aki ezt anyagilag/lelkileg nem bírja, annak ott az egyszerű futóműves szívóbenzines autó, ott a rozsda a legnagyobb ellenség.
-
rbalint88
addikt
válasz
!Overdose! #145199 üzenetére
Igaz, 2400-at akartam irni.
Amugy ja, reg. Novemberbende lassan kesz lesz mar, hogy el is kezdtek dolgozni rajta masfel honap utan
-
rbalint88
addikt
Zajszigeteles, menetkomfort. Nem oda talaltak ki. A splash is megy 165-ot (tesztelve), de igazabol a 100 se esik jol benne hosszu tavon. Mert egy varosi auto. S mercivel meg A8-cal meg nem baszatod a visegradi szerpentinen, mert az meg ott buta. Marmint tudja, csak kb olyan a kulonbseg, mint a beleegyezeses szex es a nemi eroszak kozott.
Kornel: nem azt mondom rossz, de annak aki sokat palyazik nem idealis valasztas. Mennyit porog 140-nel a SS? Alfa 2200-at. Kb siri csend van benne, 180-tol kezd hangosodni.
-
rbalint88
addikt
válasz
Luck Dragon #145184 üzenetére
Azert 135 lotol nem kell beszarni... atlagnal picit jobb menetdinamikaval rendelkezik, de ettol meg ugyanugy kisauto, szuk kanyargos uton lehet vele kezdeni valamit, palyan elverzik. Nem oda talaltak ki.
-
-
rbalint88
addikt
válasz
salieri. #145152 üzenetére
1,4-1,6M kozott nincs itthon ilyen megane? Ketlem... lepapirozva utazassal ennyibe lesznek ezek is. Ilyen erteku autot nem hoznek kintrol, csak nagy tetelben.
Tomi: igy hasznalni jo a splash, de a sajat penzemen en se azt vettem, hanem sokkal rizikosabb cuccot, ami cserebe elmenyt is ad.
-
rbalint88
addikt
válasz
Luck Dragon #145131 üzenetére
Lasssan harom honapja hasznalok egy 1.2-es splasht, az en labammal 7,2 es 8,2 kozott evett (atlag kethetente tankolok), de ki van hasznalva mind a 86 loereje. Autopalya+bp-i dugo, napi 2x17km, meg hetvegen varos+out 2x30km. 150-et szepen viszi, csak nyelezni kell, birja.
Btw az frankon hianyozni fog, ahogy a kettest 90-nel leforogja es veri a revlimitert
Egy-ket szemellyel egeszen jol megy, futomuve is stabil. Mondjuk egy ket het kell, mire ezt el is hiszed, de fasza kis gep. Belter kopogos, de nem is akarja eladni magat premiumnak. Csomagtarto az mondjuk tenyleg vicc, de szaladgalos autonak, ket embernek teljesen jo. Hosszu palyazasnal mar hangos, mert sokat forog (130@4000 kb) -
rbalint88
addikt
Turbo azert hozzaallastol fuggoen elmegy 300-ig is, bar erdemes elobb feujitani. Dmf hasznalat es labfuggo, 100-300 kozott barmit tudhat. Dpf kis odafigyelessel sokaig eletben tarthato. Cr rendszer 400-500-at elmegy normalis gazolajjal, meg ha nem jarsz ures tankkal allandoan (gazolajhutes miatt). Csak ahogy a szamokbol is latszik, ezek potencialisan addigra fognak beszarni, mire egysegsugaru magyar juzer meg tudja venni -direkt nem azt irtam, hogy megengedheti maganak-, aztan meg jon a kamillazas, hogy azt a szuk millat mikorra fogja kigazdalkodni az auto... 2l fogyasztaskulonbseggel, nagyvonaluan ugyanugy 350-nel szamolva benzint es gazolajat 150e km, mire egyaltalan nullan van. Es a kulonbozetbol elmehettel volna azert nehanyszor nyaralni a benzinessel
szoval jo a dizel, csak vannak aprobb kockazatai.
-
-
rbalint88
addikt
válasz
akos727 #145005 üzenetére
Kuplungot kettostomeguvel egyutt szokas cserelni. Nekem valeo kettostomegu 120e, kuplung erosites kevlarozas 60e -kb ugyanennyi egy normal uj szett is, huzocsapagy 20e, munkadij 40e lesz kb. Kettostomegut minimum sikoltatni erdemes, de ha 10e km mulva beszarik, akkor 40k munkadij megy a lecsoba. Szoval keszulj ugy, hogy az is cseres.
-
rbalint88
addikt
válasz
wttfw #144982 üzenetére
Jo a bravo, nincsenek komoly bajai. Kormanyrol tud lerohadni a bor, meg a digitklimasoknal a befujast iranyito motorok szoktsk rosszalkodni, kb ennyi. Ha sok a rovidtav akkor tjet, palyazni talan inkabb mjet. Abbol inkabb a 120 lovas 8 szelepest vedd, a 16v hengerfej erzekenyebb picit.
-
rbalint88
addikt
válasz
adalbert1 #144740 üzenetére
azért nem feltétlenül, mert:
- a dízeles autónak általában jelentősen magasabb a bekerülési költsége
- a dízel-specifikus problémák javítása márkaszervizben erősen horror lenne
- lehet, hogy a várhatóan megbízhatóbb működés fontosabb szempont volt
- lehet, hogy a 308e km egy része sok rövid útból jön össze.
- lehet, hogy utálják a dízelt.
- lehet, hogy a flottakezelő annyival kedvezőbb konstrukciót adott erre, ami kompenzálta a fogyasztást.
amúgy a képek alapján törve is volt az autó, de egy ennyit akár meg is érhet.geleati: kormány és a váltó nem szép, az utastér többi része viszont eléggé megkímélt. akár tekergetve is lehet. az én ízlésemnek cseppet fapados, meg szedán (inkább gts-t néznék, praktikusabb és szerintem szebb is). amúgy nem tűnik lelakottnak.
-
rbalint88
addikt
válasz
domojko #144704 üzenetére
tetőcsomagtartó nem jelentene megoldást? megbízhatóságban, szervizköltségben és fogyasztásban is egyértelmű visszalépés lenne a swift után ez a vectra. oké, kényelemben ad pluszt. viszont én nagyobb motorral venném, ha muszáj váltani, terhelten már azért többször meggondolós vele egy országúti előzés. 2.0 ugyanennyit eszik (nem erőlködik) és még tartalékaid is maradnak.
-
rbalint88
addikt
válasz
BigBlackDog #144560 üzenetére
Rad fel jo dragan, hatha valakinek pont ilyen kell keves km-rel. Elkotyavetyelni nem eri meg, anniyra nem rossz azert
2,8-at tud szerintem ugy, hogy egy honapon belul elmegy.
-
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz
kovacsroli #144445 üzenetére
1.6 benzin, 2.2 dízel felejtő. ahogy focvis is írta, 1.9 cdti 150 ló a legjobb választás hozzá.
-
rbalint88
addikt
válasz
BigBlackDog #144412 üzenetére
Ha a regi a6 felnis octavia, akkor a fapadossaga okan hanyagolnam.
-
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz
BigBlackDog #144243 üzenetére
úgy néz ki összejön. a kérdés az, hogy ha mégse lenne gazdaságos, akkor merre lépjek. egyébként felmerült az is, hogy inkább most átülök valami óccóautóba -btw 145-ös Alfákat nézegetek-, aztán -3 év múlva asszonynak veszünk valami rendes, max 6 éves, automata kombi hodályt. bár volt 5 VW-m és nem feltétlen vennék újra magamtól, a kényelmes és racionális családi autó feltételnek viszont a B7 Passat felel meg
legjobban a szóba jöhető márkák közül (Audi, VW, Volvo). -
rbalint88
addikt
úgyis alig pörög a topik, kevés a flém, indítok egy kicsit én is
kb 800-850-ig átírással, első szervizzel milyen agilis, jól kanyarodó autót ajánlanátok, ami használható napi közlekedésre, ritkán nagyobb utakra. a hétvégi örömautózás lehetősége erősen fennáll, főleg ha értelme is van kivinni az autót szerpentineznimagyarán kanyarodni is tud, ereje is van, fék se árt, bár az ugye a buziknak van. különösen nagy trükköket nem kell tudnia. évi két tervezett szervizlátogatáson kívül minél kevesebbet kelljen szervizbe vinni és/vagy a felmerülő problémák otthon, műhely nélkül is megoldhatók legyenek.
ja és ne legyen bmw, bár ebben az ársávban a szervizkritérium azt úgyis kizárja -
rbalint88
addikt
FL utániban sok dolgot javítottak. fék, világítás, felületvédelem, picit talán biztonságosabb is lett.
nagyon kényelmes autó, sok a hely és bár nem látványos az ülése, hosszú távon is meglepően kényelmes, nem tör össze.
szóval ha 8-900 körül nézelődik az ember, akkor érdemes FL utánit venni szerintem. nekem dízel volt belőle, az is jó, csak pályán nagyon zajos. 110 a max hosszú távon is kényelmes tempó, mert ordít a motorja. -
rbalint88
addikt
válasz
pilóta #144132 üzenetére
1.gen avensis jobb választás lenne. egyetlen felszereltségbeli hibája, hogy tempomat nem volt benne gyárilag és utólag csak 150+ezerért lehet bele rakatni univerzálisat. nem kimondottan rohadós és nincsenek nagyon durva típushibái. 1.6 kicsit csirke hozzá, 1.8-nak gyűrűproblémái voltak (cserélték gariban, ha megcsinálták, akkor vehető), 2.0 D4 benzines első generációs közvetlen befecskendezős, így tud kokszosodni, de azt vezérléscserekor ki lehet tisztítani, csak számolni kell vele.
kornelka: a szivik is megeszik padlón 50 litert, max nem tudja kiírni
-
rbalint88
addikt
válasz
Acheron #144017 üzenetére
mintha ezt a Mondeot nézegette volna joamilestoné is, mielőtt megjött az esze és megvette az E61-et
S80 nem rossz, de én biztos nem vennék fekete bőrös autót ülésszellőztetés nélkül.
A Passatot hanyagolnám. Mágus2 leírta milyen gondjai vannak a 2.0TSI-nek -kb a dpf-en kívül minden elő tud jönni rajta, mind a dízelen-, plusz sokat eszik, meg ez a példány elég felemás felszereltségű.
új, lárvaarcú S60 nem jön be? az is volt még asszem klasszik 5hengeresekkel. ja, 'asszák meg, csak a T5 AWD.
de a D3-D4-D5 dízelek jók és 5 hengeresek. -
rbalint88
addikt
válasz
Acheron #144014 üzenetére
Ha egy normális szervizből lesz számlád a kuplungcseréről, az nem ront szerintem semmit az eladási esélyeiden. Kell bekérni ajánlatot egy-két helyről, meglátod megéri-e a márkaszerviz a felárát.
Valeo kuplungkészlet 42ezerért kapható bárki által megvehetően, munkadíj szerintem számlás helyen is megvan 30 körül.Motor témára: Volvoból, ami 5hengeres, olyat keresnék. V70-ben előfordul még automatával 2010-ig kb. utána jött a ford ecoboost...
-
rbalint88
addikt
válasz
BigBlackDog #143864 üzenetére
Amit megnéznék még, az a Lancia Delta dízel, mindegyik jó konstrukció és akár még fiatalabbat is tudsz venni a Civic árából. Ülésfűtés mondjuk horrorritka benne, de hát semmi nem lehet tökéletes
ülésfűtéssel ez az értelmes kínálat: [link], [link], [link], [link]
Civic árából fiatalabb dízel kevés méterrel eléggé necces. Octaviából, Focusból talán, mert azokból Dunát lehet rekeszteni. Golfok eléggé tartják az árukat, de CRTDI motorral bármelyiknek neki lehet futni. -
rbalint88
addikt
válasz
BigBlackDog #143861 üzenetére
Civic helyett én biztos vagy ebben a kategóriában vennék egy fiatalabb, leinformálható dízelt vagy egy kategóriával feljebb és akkor jöhet kutya, gyerek, nem lesz gond a kocsira. De ez ugye inkább 3,5-4millás mutatvány...
-
rbalint88
addikt
válasz
BigBlackDog #143854 üzenetére
a hely nem probléma, kb tágasabb, mint a golf4 széria. a nem egyszerű mutatvány az lesz, hogy találj jól felszerelt darabot nem horror árban (csak amit a civic tud: digitklíma, 4 villanyablak, tempomat, ülésfűtés, tolatóradar)
amúgy egy blueGT 1.4TSI jöhetne belőlemár csak egy rendes hifi kellene bele és 3M-val drágábban tudná ugyanazt, mint az Alfa
-
rbalint88
addikt
válasz
barnam_ #143814 üzenetére
Pont most voltam a splash-sel mosoban, mert a kedd reggeli benzinkutas fellangolas nem hozta le a mocskot.
Was'hn'go huszti uti egysegben ot autonyi sor kivarasa utan 1400-bol mostam le a gumiszonyegekkel egyutt, hozzateszem tiszta is lett. A vegen fel perc mar ment a levesbe, de tobb is veszett mohacsnal... -
rbalint88
addikt
válasz
Buster17 #143722 üzenetére
szerintem felejtse el. Feküdni kell benne - amúgy jó dolog a mélyen ülés, de gondolom nem azért van most is picassoja, mert szereti, ha gokartpózban ülhet és vicsorogva kanyarodhat. Nem kimondottan megbízható az 116i és nem alacsony fenntartási költségű, ahogy egyik BMW sem.
Zewa: JTD motor a Mazda 3 bódéban?
Ha csak a kettő közül lehet választani, akkor inkább Mazda, nálam az Opel belsőt nem veszi be a gyomor. Fiat Bravo-t is megnézném, akár 1.9 akár 1.6 jtd-vel. Vagy Lancia Delta ugyanezekkel a motorokkal, táncterem méretű utastérrel. De ha a stílus is számít, akkor ott az Alfa GT, ha nem viszel gyakran egynél több utast, akkor teljesen jó alternatíva. Hely van benne, csak hátra be kell mászni. Csomagtartója még nagyobb is, mint az eredetileg elképzelteknek.
-
rbalint88
addikt
válasz
cafat #143616 üzenetére
SCI motort nem erőltetném, első generációs közvetlen befecskendezéses, lekokszolódik. vagy bele kell kalkulálni, hogy vezérléscserélnél/5-6 évente ki kell tisztíttatni rendesen, ami minimum 100e Ft.
A 146 lovas kétliteres tudtommal sima szívócsőbefecskendezéses és egy jó motor, nagyobb bajok nélkül.Fabia állapottól és futástól függően 5-600ezer Ft-ot tudhat. Beszámíttatás helyett inkább megpróbálnám eladni olcsón-gyorsan, még mindig jobban jössz ki vele.
Mi amikor be akartuk számíttatni az autót, mindig olyan árat mondtak, amiért inkább nem hagytuk ott. Eddig a családból 3 autót adtam el így, hogy gyorsan mennie kellett, 2 óra, 4óra és 2 nap voltak az eladási idők... és még így is 100-150ezerrel kaptunk többet mindegyikért, mint amennyi a legjobb beszámítós ajánlat lett volna. Mindezt 5-700ezres autóknál -
rbalint88
addikt
válasz
akos727 #143600 üzenetére
147 jtd 8v jo valasztas. Futomuvet egyszer rendberakod jo minosegu alkatreszekkel es akkor sokaig nincs gond vele. Mindenkeppen magas felszereltsegut keresnek, tempomat es digitklima legyen benne. Ulesfutes sok borosben sincs sajnos, azt ki is lonem, a futetlen bor csak buntetesnek jo.
A tobbi se rossz konstrukcio, de ebben az arkategoriaban mar leginkabb allapotot veszunk, nem tipust. Nem tudom mennyire surgos a vasarlas, de ebben a kategoeiaban kell turelem, hogy kifogj egy jo vetelt.Jojo5: ebbol a negybol az elso jutna el nalam a megnezesig. A tobbi eleg alap felszereltsegu.
-
rbalint88
addikt
válasz
dedike #143576 üzenetére
mire használnád?
én ezek közül vennék valamit: suzuki vitara, ha tetszik akkor s-cross is szóba jöhet, hyundai i30, elantra, kia ceed, ceed sw. ezeknek értelmes felszereltséggel (bluetooth, tempomat, ülésfűtés) és értelmes motorral (minimum 1.0T vagy 1.6 szívó) ki kell jönnie ebből a keretből. -
-
rbalint88
addikt
válasz
roberto211 #143529 üzenetére
ez is nagy lépés, az újonnan vett g astrát 13 év után adtuk el 96ezer km-rel, ennek a helyére jött a 115k km-es volvo
skandallum!
-
rbalint88
addikt
válasz
roberto211 #143525 üzenetére
kb fél éve kerestünk használt volvot. 3-4 évest, automatát, vezetett szervizmúlttal. nézzük a mobilét,vannak egész jól felszerelt törésmentesek, 10-13k eur, 170-260k km között. úúúú az SOK. mondom hüjevagy, dízel, jellemzően céges, németeknél pálya, óriás távolságok, stb. de azaz SOK. oké, akkor oldd meg. nyilván vettek 4,7-ért egy 115ezret futott 5 éveset.
jó, 10 év alatt nem nagy különbség, meg lehet, hogy karbantartásban visszahozza, de akkor is, szerintem nem ért ennyi pluszt... 1 millából már komplett motort lehet cserélni.
-
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz
Nestor16 #143247 üzenetére
Kepek alapjan erdemes megnezni. Vezerlescserekor egy szivosortisztitast erdemes, kozvetlen befecsis es tud kokszosodni. Egyebkent nem rossz auto, csak celeszkoz a-b eljutasra. Gyarilag nem volt benne tempomat, igy utolag csak univerzalis jatszik 120+ ezerert. Ha palyaznal vele sokat, az egy nagyon hasznos dolog.
-
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz
Mágus2 #143135 üzenetére
hehe, anno gondolkodtam W8-as passatban, aztán amikor felhívtam egy tulajt és elkezdte mondani a dolgokat, akkor azért keresgéltem a földön az állam. Az a vicc, hogy egy 4.2 V8 A6 fenntartása sokkal olcsóbb
És ugye presztízsben, beltéri minőségben, de helykínálatban is előrébb van a Passathoz képest.
btw A6 C5 3.0 és 4.2, valamint Allroad 2.7T és 4.2 mekkora öngyilkosság?szigorúan automatával.
tboy93: vannak gyártók, akik nem alibizik el a kipufogócsinálást
szerintem nem harap a srác, kérdezd meg tőle, max meglepődsz, hogy egy sima 1.6-nak lehet ilyen hangja
-
rbalint88
addikt
válasz
KAMELOT #143130 üzenetére
Haha. 1 ev es 3 honap alatt egy gombfej csere volt a vasarlas utani kotelezo szervizen kivul.
most van ez a komolyabb kor, aztan remelem megint hosszu ideig semmi, csak a kotelezok.
Plusz mivel nekem az autozas hobbi is, hajlando vagyok kompromisszumot kotni a szervizigenyesseg teren csereb azert, hogy ne vsak veleszkozt hajtsak, hanem elmeny legyen eljutni a-bol b-be. A fenntartasos dologra csak annyit, hogy 8. autom, elotte se epp suzukiztam, ugyhogy fenntartas teren nem hiszem, hogy nagyon meg lehetne lepni. A csoda ubermenschwagen passatomra ket ev alatt raborult ket misi es meg csak igazan komoly baja se volt... ugyanigy csak tisztessegesen karban volt tartva. Ezt a kategoriat ennyibe kerul fenntartani, el kell fogadni es ez nem megy sokaknak, ebbol vannak a megoldjuk okosba szerelesek es a kotvany fosok miatta.Ja es lehet rohogni: esetemben az alfa volt a racionalis valasztas. Tudtam mit varok az autotol, mennyi penzem van ra es a szoba jovo tipusok kozul ez gyozott meg eloben leginkabb. A legkomolyabb vetelytars az 1.gen A4 facelift volt, de az nem vezetesi elmenyre van hangolva.
-
rbalint88
addikt
válasz
rbalint88 #143126 üzenetére
az kimaradt, hogy tavaly azért cseréltem le az avensis d4d-t, mert azon is elfogyott már minden, ette az olajat (1l/3000km), erősen kartergázos volt a motor, kezdett szarakodni a váltó nyelestengelycsapágya, elfogyott alóla a futómű, viszont azt az autót nem szerettem, úgyhogy semmiképp nem akartam költeni rá.
az Alfát imádom, azért sem fáj ráborítani ezt az összeget. -
rbalint88
addikt
válasz
Integrale #143125 üzenetére
nem sok szívás van vele, hanem egy nagy, de az is inkább időben. mondjuk pénzben is kurva sok lesz, de hát semmihez nem olcsó egy olyan kör, amiben a következők vannak: 4 új gátló, kapcsolt részek cseréje, új turbó, kettőstömegű, kuplung, hengerfejjavítás. eből azért látszik, hogy a nagyja kopó-fogyó cucc, az egyetlen hiba a vízfogyasztás, ami erősen hengerfejproblémára utal.
ez így összegszerűen 7-800k között lesz, minden frankóra megcsinálva, minőségi alkatrészekkel-, viszont remélem olajcseréken és pár apróságon kívül a következő pár évben nem kell rá költeni. eddig legalábbis nem volt gondom vele, most meg összejött minden egyben, ez van.
egyébként kb úgy vagyok vele, hogy most fizetem meg a vételárban jelentkező 4-500ezer forintnyi árelőnyt
asszony német (és svéd) autó párti, olaszból csak a Maseratik tetszenek neki, aztán viszonylag kevéssé meggyőzhető arról, hogy egy V6-os benzines 166 az nagyon jó lesz nekünk, mert szép, szép a hangja és különben isegyébként ha lenne neki is egy szívecsücske autója és adottak lennének a körülmények, nem lenne gondja vele.
ha lesz valaki hülye, aki jó árat ad a 156-ért, még akár át is ülnék egy 166-ba, de nagyobb a realitása annak, hogy megmarad a 156, pár évig használom napi járósnak, valamikor kap egy Q2-t és játszós autó lesz belőle, ha jön helyette egy Giulia. -
rbalint88
addikt
válasz
szabonagyur #143119 üzenetére
meg van az az óriási előnye, hogy:
- nem áll benne a pénzed, azt be tudod fektetni
- nem kell attól félni, hogy jön egy jó kis több százezres javítás, akár egy évben többször is
- ha tk-ra vágják, nem neked kell hadakozni a biztosítóval
- nincs a használtautó vásárlásával járó para, hogy vajon mennyire volt törve és tekerve.
nyilván ezen előnyök kihasználásához kell rendelkezni egy jó fizetéssel és rendezett háttérrel, meg hajlandósággal arra, hogy autót hitelezz. nálam itt elbukna a dolog, nem való nekem a drága autóasszonynak felvetettem, hogy talán vennék átmenetileg 166-os Alfát, azt mondta ha még egy Alfát hazahozok, kicsontoz
ráadásul nem mosolygott hozzá és kés volt a kezében... (főztünk)
-
rbalint88
addikt
egy BMW 3er E46 és Seat Toledo. egy luxus suv vagy középkategóriás autó elég lett volna, ha nem volt szakszerűtlenül javított sérülése. a bmw nagyon összenyomódott, szerintem az már volt gányolva.
btw kérdés, hogy a seatos be volt-e kötve, mert az ő autójára nézve túlélhetőnek tűnik az eset. de az is valószínűsíthető, hogy rosszul lett és azért ment át a szalagkorláton, aztán már az ütközés pillanatában halott volt. -
rbalint88
addikt
Ez egy olyan lista, ami az én fogalmaim szerint nem teljesülhet.
ami az én inerciarendszeremben csendes, kényelmes, de jól kanyarodik, jól megy és még földútra is be lehet vele menni, az nem alacsonyan fenntartható.
Nálam erre egyből az Audi Allroad jut eszembe, ami légrugós, így sportos menethez le lehet ereszteni, terepezéshez felemelni, hodálynyi hely van benne, bringa is befér és 180 lóerős a leggyengébb verziója.
USB mondjuk csak utólagos (dension, yatour) megoldással van benne, de hát semmi se tökéletes.
A fenntartása az mondjuk átlag 500ezer/év, lehet egyik évben egy milla, másikban csak 100ezer.
Szóval azért kell hozzá lóvé, de műsor is van cserébe.
Csajomnak majd pár év múlva ilyenben vagy XC70-ben gondolkozunk. -
rbalint88
addikt
válasz
lenko #142878 üzenetére
megint előjött belőled a MérnökÚr...
kevered a szarul hangolt kipörgésgátlót meg a gumikat a nyúlmókusokkal. meg a a rosszul megírt vezérlőszoftot a szívóbenzin karakterisztikájával.
elmondom neked, hogy volt gyári 180 lovas Golf4 GTI-m, ami dízeleket megszégyenítően elbutult 5ezer felett. ültem tomcsi23 ugyanolyan motoros Leonjában, ami lelkesen, saját magát behergelve forog a tiltásba, nem említhető egy lapon a két motor. pedig csak annyi a különbség, hogy az egyik brigádnál nem szartak bele a programozásba.
de tovább megyek, ott a szarolasz szardízel alfám, amit nemhogy értelmesen meg tudtak írni, de ráaádsul a kipufogót se alibizték el és négyhengeres dízelhez képest szép, életvidám hangja van. és bár a papír sok mindent elbír, hankook túragumin, gyári programmal otthagyta a sperres, hátsókerekes IS200-at sportgumikon, ami 15 lóerővel erősebb... Qru is a subaruval csak indulásnál tud ellépni az összkerékhajtás miatt, de 20 fölött már gyorsabb az Alfa, mert vannak benne nyúlmókusok=tartalék=akarat. -
rbalint88
addikt
válasz
molnarpeter #142800 üzenetére
az a baj, hogy esztétikailag mindkettő olyan, mint az új. plusz még nincs bajuk, de ha így használják még pár évig, akkor lesz. és mondjuk a turbó kivételével egyik se olyan, amit kvázi sima szemrevételezéssel meg lehetne szakérteni...csak majd egyszer valaki megveszi, jajjdeörülneki, aztán széthullik az autó és jön a buksivakarás.
-
rbalint88
addikt
válasz
concret_hp #142797 üzenetére
az a baj az átlag flottás autóval, hogy
a, az emberek nem tudnak vezetni
b, mivel céges autó, még annál is jobban leszarják, mint a sajátjukat.nálunk a cégnél két embernek van dízele, egyik se tudja, hogy be kellene melegíteni rendesen, nem egyből üvegelni, plusz hajtás után kicsit visszahűteni, hogy a turbó ne menjen szarrá. plusz az egyikük mindig úgy állítja le a kocsit, hogy előbb elveszi a lábát a kuplungról, mint a motor leállna, így mindig odakúr egyet a kettőstömegűnek...
-
rbalint88
addikt
válasz
juve600 #142772 üzenetére
ha mindenképp alulmotorizált autót szeretnél venni, akkor hajrá. egyébként a típusról nem beszélnélek le, de azért egy 120 ló és 150Nm a minimum ekkora bódéba szerintem. 13 évig volt unokatesómnak 1.2-es astra kombija 75 lóval. gyakorlatilag nem lehet vele előzni. nem hosszú nekifutással, nem lendületből, sehogy. tök mindegy mennyire cipőzöd, mennyire váltasz vissza, nincs hatása a menetteljesítményekre. az 1.6-os 100 lóerős se egy villám, de azzal azért nem 5 golyós oroszrulett egy országúti előzés... ez viszont pont annyival nehezebb, hogy ha beülteted a családot, akkor ugyanannyira nagyon nem megy, mint az egykettes asztma.
egy turbofelújítás nem a világvége, és ha nagyon falábú vagy, akkor is elmegy öt évet, havi max kétezer forint leosztva cserébe az előzés biztonságáért szerintem nem sok. -
rbalint88
addikt
válasz
BigBlackDog #142758 üzenetére
nemcsak máshogy öregszik, hanem eleve más. más anyagra, más alapozóra kerül ugyanaz a festék.
-
rbalint88
addikt
válasz
szőröscica #142723 üzenetére
Mer az jappppan dci, niylvan jobb szereti az eneost
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- BestBuy topik
- DUNE médialejátszók topicja
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen autót vegyek?
- Need for Speed: Rivals
- További aktív témák...
- HP EliteBook 830 G5 16GB 512GB 13.3" FHD IPS
- Bowers/Wilkins PX8 fejhallgatók (dupla Bluetooth eszköz csatlakoztatása!)
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3017, 100% Akkumulátor
- MacBook Pro 13, 14, 15, 16, MacBook Air M1, M2 M3 M4 bill magyarosítás lézerrel / sapkacserével
- Keychrone Q1 V2 billentyűzet / Számla / Garancia /
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest