- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Egy biztos, hogy másik adagolóval teljesen másképp viselkedik a motorom, mint a jelenlegivel !
Ezzel csak kékes, fehéres, enyhén szürkés füstöket tud produkálni, több-kevesebb mennyiségben a beállítás és melegedési állapot függvényében, de fekete kormot soha, míg mindkét másikkal, amivel eddgi próbáltam vastag, kövér fekete kormot nyomott, (és köhögött, dadogott, nem volt rendes alapjárat) hasonló beállításon (az adagoló teljes átbillentésével sem változott lényegesen a helyzet, annyir eltérően viselkednek).
Tehát az adagolók nem egyformák, az biztos, de hogy most mi a jobb és mi a rosszabb, azt nem tudom, mivel a saját adagolóm tavaly be volt vizsgáltatva és a tesztpadon mértek szerint jó volt !
Bár kezdetben volt egy kis gázolaj szivárgás némelyik elemen keresztül (gondolom fejszelep hiba), de teszt porlasztókkal, működés közben jónak tűnt.Még megpróbálom újra beállítani a motoron a másik adagolót jelentősen eltérő előtöltéssel, hátha akkor eltalálom azt a tartományt, ahol már pici billentéssel jól be lehet állítani !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Templomegere #7099 üzenetére
De de! Holnap megyünk Badacsonyba, onnan csak egy szamárbőgésnyire Tapolca.
Melózól holnap? Holnap délelőtt rádcsörgök. Egy kávé v. sör erejéig mindenképp találkozzuk.w123 200D 1.1millió km+
-
Der Bosss
csendes tag
Sziasztok!
Van a tankon leeresztő csap? Ha van, hol található?MB W123 300D 1981-ből!!!
-
Der Bosss
csendes tag
válasz Templomegere #7107 üzenetére
Az szívás, akkor szét kell szednem tankot, úgy néz ki túl sok a víz benne.
MB W123 300D 1981-ből!!!
-
-
t.zsolti
tag
válasz Templomegere #7109 üzenetére
bennemarad a szutyok??
én már csak öntöttem bele mindent de amikor tisztításra került a sor nem volt benne semmi ami érdemleges lett volna ( úgy is mondhatnám enni lehetett volna belőle )
igaz amikor megvettem az autót 500 km alatt 2db gázolajszűrőt kellett cserélni, mert tele volt zaccal ( apró rozsda morzsával, amit a tisztitáskor hiába kerestem, semmi nem volt ) igaz közben eltelt 3 évMB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #7108 üzenetére
Szevasz
Kijárod a járgányból az üzmanyagot, míg már bőven tartalékot jelez !
Majd alámész az autónak, lehetőleg egy aknában, ahol férsz is, és viszel magaddal egy lagalább 10, de inkább 15l-es kannát, jó nagy tölcsérrel a szájában !
Előszőr leveszed a csövet a tank aljáról (nem árt, ha előtte a tanksapkát is leveszed), engeded kifolyni a maradék üa-got, majd egy szép nagy kulccsal megindítod a tankszűrőt, aztán elkezded kicsavarni, közbe nem árt, ha továbbra is tartassz alá edényt, mert még kevés üa. marad a tankban a leengedés után is !A szűrőt feltétlenül tudom ajánlani kitakarítani (ecsettel, vagy fogkefével és benzinnel), mert csúnyán el tud trutyisodni !
Akár a csere is szükséges lehet, mert el is tud válni a szűrő a peremtől.Igazából az a szűrő nem túl szerencsés ott a takban, én legszivesebben kiszedném, sokkal inkább fontos a cső végén, az üa. szivattyú előtt egy elő szűrő, aminél jól látod, hogy milyen állapotban van és könnyen tudod cserélni !
De ha kivenném, biztos akkor menne bele valami nagyobb darab a csőbe.Többször figyeltem meg már, hogy hosszabb idő után, ha leveszem az üa. csövet, nehéz visszfújni benne az üzmanyagot a tankba és mikor visszajön az üzemanyag, jó koszos, szóval nagyon sok trutyi le tud ott rakódni, pedig én is vettem már ki és pucoltam már ki a tankomat és a szűrőt is (2 éve) és csak rendes kúton tankolok !!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Der Bosss
csendes tag
válasz Batman2 #7111 üzenetére
Köszi Egér!
Köszi Batman!
A helyzet az, hogy kb. negyedig mutatja az üzemanyag szint jelző, az autó meg először rángat, aztán simán leáll. Várok 15-20 percet, és újra elindul (kicsit köhögve,de elindul). Megyek 20 km-t újra rángat, leáll. Várakozás, majd újraindítás. Múltkor 3 ilyen volt, mire hazaértem.
Valaki azt mondta "vizes go-t" tankoltam, az szerintem hülyeség, viszont, hogy összegyűlt a víz és a trutyi a tankban az lehet.
Ezért érdeklődtem, mert még sohasem szereltem tankot az autón.
De úgy néz ki, marad a szétszerelés és a kimosás...[ Szerkesztve ]
MB W123 300D 1981-ből!!!
-
Batman2
őstag
Igen, én is ezt a két megoldást akartam javasolni !
Próbáld meg előszőr tüdőből megfújni a csövet, amelyiken szívja a pumpa a GO-t, egészen addig fújd, amíg már könnyebb lesz és hallatszik, hogy bugyborékol a tankban !
Rendszerint ez is szokott segíteni !De ha annyira el van dugulva, hogy tüdővel nem megy, akkor mindenképpen kompresszor, legfeljebb lerugja a tartályban levő szűrőt a cső végéről.
A kannás módszert én is próbáltam már, van egy 5l-es műanyag kannám, azt tettem be a motorházba, kellően hosszú gumicsöveket a szívó és visszafolyó ágra, majd be a kannába, az aljára, amit nagyjából sikerült rögzítenem és tettem a próbakört.
Sok sikert !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
Megint volt egy kis kaland a géppel :-).
Múlt héten nyaraltunk egy kicsit, összeségében 850km-t teketünk a géppe, probléma mentesen, pedig 1-2 hegyet megmásztunk vele. 6,8L/100km-re jött ki a fogyasztása a szekérnek!!
De tegnap majdem felgyújtottam szegényt, már egy kicsit furcsán indult hétfő reggel, úgy mint régen hogy két három nagyob rántást csinált.Kedden mire a motor bemelegedett alapjáraton igencsak billegni keydett a kaszni, a következő pirosnál már valami bődületes gázolajszag kezdett terjengeni, és persze remegett az egész kaszni, ami viszont érdekes fordulaton stabil volt.
Felnyitom a géptetőt, az egész blokk tiszta gázolaj, szabályosan folyik a 2. porlasztóból a GO.
Meló után bontó, már csak 3 hengerrel. Tejesitmény semmi, nem úgy a fűst, irgalmatlan GO szag (menet közben azon gondolkodtam a csepeli bányató környékén milyen szépen lángolna most a szekér)amerre csak járok.A bontóban átnéztünk egy rakás porlasztót, sikerült egyet találnom amit még nem tekertek szét.
Vettem egy csúcsot, tűzkarikát és másnap viszem adagolóshoz beállitatni a porlasztót, én meg majd betekerem.Magamhoz vettem két védőitalt és a szerszám készletet, és elkeztem az kiértékelni a helyzetet hogy fogjak neki a porlasztó kivételnek. Látom hogy a 2. porlasztó a nyomócsövének a hollandijának a teteje GO.-s, oda csak nem tudott felfelé folyni, amúgy az egész cső száraz volt. Találtam az alakatrészeim közt egy nyomócső garnitúrát.
A kettes kicseréltem, és inditom, és szinte azonnal megszünt minden vibráció bilegés, mire magamhoz tértem már stabilan teljesen füst mentesen ketyekett .
A tesztkör alatt nagyon erős volt, mikor elhoztam t.egértől akkor ment ennyire faszán.Valoszinűleg már régota szarakodhatott, mert azért előfordúlt jópárszor hogy melegen alapjáraton egy kicsit billegtette a kasznit a motor. Abban meg biztos hogy a 2. henger nem ment teljes hatásfokon az utobbi időben.
Ami viszont érdekes, hogy a kiszedett nyomócsővön semmi sérülést vagy repedés nem találtam ami szemmel látható. Lehet hogy csak üzemmelgen volt akkora a rés hogy a go ennyire szivárgott.
Ami még furcsább a motor olyan volt végig mint a szahara, pedig már biztos hogy rég szarakodott a cső.Ami még kérdés, tud-e a rendszer úgy viselkedi hogy mondjuk van egy szabadszemmel nem látható rés a csövőn ahol a GO-t. nem nyomja ki, de levegő bejuthat.
Ami biztos hogy most mikor beértem minden száraz volt, és úgy indult reggel mint a kisangyal, erős volt melóhelyig, a hideg és a meleg motor is egyenletesen, és teljesen vibráció mentes volt.
w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
Batman!
Estére linkelem az EPC-ből a cuccokat!
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #7117 üzenetére
Szevasz !
Ugyan így jártam én is májusban, mikor Pestre mentem autópályán !
Felment a járgány simán, 110-el, előzésekkor volt csak 120 környékén, igaz az ennek már a totális padlógázt jelentette.
Már a Pesti bevezető autóúton jártam, mikor az első lámpa megfogott, odáig gyak. gond nélkül ment.
A lámpánál megállva már igen alacsonyra sülyedt az alapjárai fordulatrszám és majd kiugrott a motor a helyéből, annyira fészkelődött !!
Elindulni is alig tudtam vele, mert igen nagy gázt kellett adni, hogy ne álljon le, és képes legyen megmozdulni, a hangja pedig egy régebbi fajta traktoréval volt egyenlő.
Így szevedtem át Pesten, egész Budára a Kertészeti Egytemig.
Már a elején sejtettem, hogy mi lehet a baj, aztán ott leparkolás után felnyitottam a motorháztetőt és ugyanazt tapasztaltam mint most Te, nyakig gázolaj volt minden !Az a szerencse, hogy a gázolaj szikrára nem gyullad, még hevítésre is nehezen, csak nyílt lángra, vagy magas hőre, még az ízzító rendszeren is csak elfüstöl a gázolaj izzítás közben, de nem gyullad meg !!
És az volt még a mázlim, hogy pont előző nap este megleltem a tartalék nyomó cső garniturámat és be is tettem a csomagtartóba.
Nekem az 1.-es cső befecskendező felöli nyaka volt elrepedve, bár szintén nem igazán láthatóan, kicseréltem kb. egy negyed óra alatt és már járt rendben is a motor.
Hozzá kell tennem, nem voltak feltéve a nyomó cső bilincsek.Visszafelé nem volt semmi gond és azóta sem, de azóta már lecseréltem a többi csövet is a pót garniturára és feltettem az összefogató bilincseket is.
Minden esetre tartalék cső készlet mindíg jó ha van nálunk, mert bármikor eldurranhat egy cső.
És tartalék befecskendező fúvóka sem árt ha van, ha netán valamelyik szája repedne szét, már úgy is jártam korábban és akkor hiába húzod a nyomócső anyáját és hiába cseréled a csövet.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #7117 üzenetére
Az hétszentség, hogy korában nem volt repedt a csöved, mert akkor egészen biztosan a gázolaj jön hamarabb ki, mint hogy a levegő menjen be, mivel a gázolaj igen nagy nyomás alatt van benne !!!
Törött csővel erősen billeg, traktoros lesz a hangja a motornak (3 hengres járás), erősen füstölni kezd és alig húz, ez egyértelműen észrevehető !!A korábbi mocorgás, bizonytalanság az szerintem a befecskendezők hibázása lehetett. nekem is így viselkedtek az előző w124-es csúcsok és a mostani 220-as csúcsok is.
Elég egy apró piszok szemcse, vagy egy kis beköpődés és máris sántit egy kicsit, aztán kijárja és helyre jön, vagy csak egyszerűen nem mindíg tud pontosan beűlni a tű a nyílásába.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #7120 üzenetére
Igen, én is arra jutottam meg az a logikus ha repedt a cső akkor azonnal nyoja ki a GO.-t.
De, hétfőn mikor álltam ki a garázsból barátnőm jelezte iszonyatosan füstől, és már akkor éreztem hogy valami nem stimmel, és rángatozva is indult , és rettentő budös volt a kipufogó gáz. De ekkor még nem folyt a gázolaj, és hazafele meg tünetmentes volt nem füstőlt és jól indult. Aztán meg tegnap féluton befele elszabadult a pokol.Pedig mocsok jól ment az autópályán, gyönyörüen lehetet előzni a kamionokat. Egész úton átlag a 100km/h-t tartottam előzéseknél mentem fel max 120-ig. Visszafele megkültem egy nagyon picit, 100nál nyomtam padló gázt, 130-nál vettem le a lábam, még lazán ment volna feljebb.
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #7122 üzenetére
Szevasz
Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy közben akkor mi lehetett, ha még nem folyt, de mégis táncolt !
Netán valami dugulás lett volna az egyik befecskendezőnél, aztán azért sántított volna és azért durrant volna szét a cső is ??Mindenesetre elszomorít, hogy még a Te járgányod is produkál ilyen meglepetéseket aminek a motorja tényleg rendesen fel lett újítva !
Én tegnap estem neki megint az adagoló cserének, ismét felraktam azt az újabbat, amit kaptam.
Ezennel sikerrel jártam, mert igaz, hogy 24 fokon, de sikerült beállítanom elsőre és jár a motor egész rendesen.
Hideg indítását még nem tudom, majd pár menet után elválik.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
No, hát mostmár pár utat mentem a csere adagolóval, sajnos ennek is megvannak a gyengéi, ez is kissé döcög, csak másképp, mint a régi..
Ezzel viszont nem csörgős a hangja a motornak, simábban fut vele, de beindulás után ezzel is döcög, csak enyhébben, viszont hosszabb ideig tart a ki-ki hagyás.
Így továbbra sem tudom igazán eldönteni, hogy az indítás utáni zötyögésből mennyiben részesedik a motor és mennyiben az adagoló !Produkál még egy érdekes jelenséget, ha motorfékezek, vagy adok egy gázfröccsöt és visszatér a fordulatszám az alapjáratra, az adagoló párat kihagy, aztán jár tovább.
Egy biztos, hogy elég pontatlan illesztésekkel rakhatták össze anno a motort, mert egyérteműen szebben jár, amíg nem teljesen meleg az olaj, és mihelyst átmelegedett a motor, egyből csökken az ereje, lecsökken az olanyomás, esik az alapjárat és egyenetlenebbé válik a motor járása, menet közben erölködőbb lesz.
Az olaj szinten kicsi csökkenést lehet észlelni és kicsit füstölög is a motor, főleg hidegen, de még melegedőben is, ha odalépek neki, szürkés-fehére-kékeset.
Egyelőre nincsen pénzem szétszedetni és alaposan átvizsgáltatni, úgyhogy marad így.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz Templomegere #7127 üzenetére
persze ha belemérték a gyűrűket a hengerekbe, lehet azért is gyengélkedik melegen mert megnő a gyűrűhézag? de ez csak feltételezés.
azért gondoltam meggyűrűzni rendesen mert még nem futott sokat,
persze ha nincs meghúzva a hengerfal
jobb ötlet?[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
Templomegere
senior tag
válasz t.zsolti #7128 üzenetére
szerintem egy teljes szétszedés átmérés előtt megérne egy misét egy rendes jó adagoló és 4 db autóban bizonyított porlasztó beszerelés , majd teszt . előtöltést is érdemes lenne rendesen beállítani .
Csak az előtöltés tud olyat művelni hogy egy kisebb dombon nem megy fel .......
-
t.zsolti
tag
válasz Templomegere #7129 üzenetére
igazad van,
de 25 bart mértünk a múlt nyáron, lehetne izmosabb ,nem túl sokaz előtöltés az érdekes, nekem ment az autó, csak alacsony fordulaton csörgött 4fok többlettől, be lett állítva és megszünt ( persze strobival )
[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Templomegere #7131 üzenetére
én csak az enyémből tudok kiindulni ( 300d 31-32 bar, 20000km után ) ehhez hasonlítom a 25-öt, és tán még nem is ment annyit vele,
át kellene nézni a beállításokat, hmm igen elhamarkodtam a motor megbontására tett kijelentésem??MB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #7126 üzenetére
Szevasz
Én legföbbképpen a szelepekre gyanakodnék, hogy nem lettek rendesen, pontosan utánmarva, vagy a finom becsiszolás maradt el és ott ereszti el a kompressziót !
Még gondolkodok a szétszedésen, mindenképpen mérni kellene, műszerekkel, egyéb eszközökkel, kérdés, ebből házilag mit tudnánk megcsinálni ?
Talán a gyűrű hézag mérés az menne, de pl. a szelepek tesztelése vákummal (vagy hogy szokták) azt már nem igen tudnánk kivitelezni, legalábbis nem tudom, hogy milyen értéket, mennyi ideig kellene tartania és egyáltalán hogyan cuppantsunk rá egy vákumszivattyút !?
A jól átmelegedett motornál olyan 1,1 az olajnyomás, ha lazán jár, akkor 1,3 körül.
Ez még önmagában nem is lenne problémás, csak egyértelműen érződik, hogy szebben jár a nem átforrósodott motor, és ha leesik az olanyomás (a meleg miatt) akkor erőtlenebb, egyenetlenebb, és hangosabb lesz a járása.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #7133 üzenetére
Az érdekes az, hogy már 2000km után is az első dugattyú szoknyája, amit kifűztek, enyhén karmolászott volt, ami minden bizonnyal arra utal, hogy billeg a hengerben, ez nem tudom mennyire normális teljesen felújított motor esetében !?
Amúgy a henger falán a hónoláson és a gyűrűkön sem látszott még semmi kopás, azok teljesen jól néztek ki.
A régi perselyem belseje tükör fényes volt, mintha krómozott lett volna és a tetején határozott vállak látszódtak, a gyűrűk futásának megfelelően.
A gyűrűje már nem volt eredeti, ahogy nézték a szerelők, tehát minimum egyszer már gyűrűzték a motort, valszeg persely csere, fúrás, újra honolás nálkül.Legfeljeb arra tudok gndolni, hogy elfúrták az új perselyt (túl mélyen hónolták), vagy ne a megfelelő méretű gyűrűt tették bele, bár ez elvileg nm volt kérdés, mivel alapméretes kellett voln belemenjen az új hüvelybe, bár ki tudja hogy mit szereztek be !
Akárazt i el tudom képzelni, hogy éppen csak túlméretes dugattyút tudtak beszerezni és beletették azt, amihez felfúrták az új perselyeket.
A hónolásnak milyen erősen kell látszódnia egy friss motorban ?
Az enyémben szemmel jól látható, erős, egymást ferdén keresztező barázdák voltak a hengre falon.
Most van benne 23000km, létezhet, hogy ennyi idő alatt még nem kopott be megfelelő módon ??
Vagy már akár el is kopott ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #7133 üzenetére
Említettél valamit az adagolóról, hogy tán a tegelyénél, gondolom, ahol csatlakozik a motor olajköréhez, sok olaj tud elfolyni !
Ezt pontosan hogy kell elképzelni ?
Van ott valami tömítés, vagy hogyan tőmít le, mikor feltesszük az adagolót a tengelyre, hogy a tengelyen keresztül menjen a olaj és ne mellé ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Veszteség mérést itt Debrecenben még sehol sem tudtam csináltatni, a Mercédes szervzíben is szinte értetlenül néztek rám, nem igazán értették, hogy mit, miért, hogyan.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Dyrtyho
senior tag
Na,szombaton kint voltam a Hungaroringes Drift & Drag napon,és volt szerencsém élőben is megtekinteni eme csodálatos Mercedes W124-t
[ Szerkesztve ]
best regards, egy fórumozó blogger
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #7135 üzenetére
a dugó az ujjrafúrt motorban nem billeghet mivel 0.03mm a szerelési hézag.
és itt jön esetleg ha nagyobbra fúrták/hónólták akkor a gyűrűk kevésbé zárnak, nagyobb a kartelgáz( ugye több megy át a gyűrű hézagain. ez is lehet az egyik problema .
a másik ha nem állítasz szelephézagok , azt vettem észre nagyon érzékeny a hézag változásra akár kicsi akár nagy. úgy értem mondjuk szívónál 0.1 mm helyett bő 0.1, a 0.15 már nem megy közé , szorosan menjen az a hézagmérő.
visszatérve a dugóra nincs semmi baj a túlmérettel, HA jó a dugó, jól fúrták meg, az sem jó ha már nem látszik a hónolás nyom mivel a harántirányú barázdák olajozó szerepet töltenek be, ugye onnan a lehúzó nem viszi le az olajat és a felfutó gyűrűnek ad némi kenést a benne maradt olaj, ha tűkörfényes akkor semmi olaj nem marad a hengerfalon.MB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #7140 üzenetére
Szevasz
Igen, azt tudom, hogy addig jó a henger, amíg van benne hónolás, az olajozás miatt.
De azért persze nem mindegy hogy mennyire mély az a hónolás, kitölti e a barázdákat rendesen az olaj, vagy netán levegő is szőkik rajta.
Bár sokkal inkább a gyűrű házagon szökik.
Most etste pl mentem vele, és egész jól ment, dinamikusan, de nem is volt magas a motorhő, az olajnyomás is ezt mutatta.
Ha meghígul az olaj, akkor a már említett tűnetek jelentkeznek !
Ebből sejtem, hogy lehet valami illesztési pontatlanság, mert ez a motor ennyire azért nem lehet érzékeny az olajra.
Az indulása most egész jó volt, persze meleg van, de a hideg motor igen füstösen járt alapjáraton, szürkés-fehéres füst és nagyon büdös, ez valahogy azért nem igazán jo.
Nem vagyok benne biztos, hogy csak a rosszul elégetett gázolaj ilyen büdös, inkább motor olajra gyanakodnék !Az érdekes az, hogy amúgy jól húzott már hidegen is, csak füstösen.
A szelepeket nem ellenőriztem mióta Te beállítottad, lehet már kellene.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #7143 üzenetére
És Neked bírja az 5w40 a motorodban a 10000-et, pláne nyáron ??
Nekem 3000-ig volt jó, ott hírtelen, érezhetően romlott, a hideg folyóssága sem volt már olyan jó és főképpen melegen túlságosan folyósodott, csúnyán járt vele az üzemmeleg motor.
Valvoline volt, de ebből a 10w40-essel sem volt túl jó tapasztalatom, azzal sem járt túl szépen a motor.
Ellenben a 15w50 az nagyon jól muzsikált a még kopott motorban, felújítás előtt, de azért feltételeztem, hogy a felújítás után lesznek olyan pontosak az illesztések, hogy nem kell bel 50-es olaj, ezért nem is vettem olyat.Az 5w40-et ősszel tettem bele, kezdetben nagyon jó volt a téli időben, alig indultam el, a hőfokmérő még meg sem mozdult, de már is könnyen futott, jól húzott a motor !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #7143 üzenetére
Hogy is van a szelep állítás ?
Van a felső kalapos anya, amit nyomkod a szelep emelő és alatta egy kontra anya, ha jól emlékszem ?
A kontra anyát lelazítom, majd a kalapos tekerésével beállítom a kívánt hézag értéket és annak elmozdítása nélkül vissza húzom rá a kontra anyát, ugye ?
Igazából érezhetően jobban nem húzott a motor a múltkor, a szelep állítás után sem, pedig emlékeim szerint volt mit állítani rajta, csak a hangja és járása lett szebb, főleg alapjáraton volt szembetűnő !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Apropo, a dízelekbe hány fokos termosztát kell ??
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A jelenlegi termosztátom, a saját mérésem alapján 72-nél kezd nyitni és 85 fokon van teljesen nyitva.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #7144 üzenetére
én total classic 5w40-et raktam bele,nem szokott problema lenni vele pedig ez már a 3. olajcsere volt ezzel az olajjal.
a valvolinnal nekem is voltak olyan probémáim hogy lecsökkent az olajnyomás 4 ről 3 ra egy autópályás csapatás után és lent is maradt ( de ez még a ladával volt ) a mercibe nem teszek bele , mivel totallal járok mióta összeraktam.
az 5w40-nek inkább hidegben van egy kis jelentőssége nálam amikor sokat indítok és visszahűl, ha te hosszú utakra jársz tégy bele 10w40-t .
hidegoldal az 5-ös érték ( 20fokon teljesíti az 5-ös olajra vonatkozó előírásokat )
melegben a 40-es érték mindnél ugyanaz ( teljesíti a 40-es olajra vonatkozó előirásokat 98,9 fokon )
azért gondolom ha hosszabb utakat jász teljesen jó a 10/40 is.
lehet hogy én is átállok majd a 10-40-reMB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #7148 üzenetére
Szevasz
Igen tudom, hogy melyik oldal mit jelent, ennek ellenére mondom, hogy van eltérés az egyes 40-es olajak meleg oldali viselkedésében, de legfőbbképpen abban, hogy meddig bírja, meddig tarja meg a tulajdonságait !
A Toltal mondjuk elég jó olaj, ahogy tudom, az lehet hogy tovább bírja.Elvileg a vastagabb olajok jobban bírják, gondolom, azoknak az alap olajuk is eleve nagyobb molekulákból áll, míg a vékonyabb, alacsonyabb hőmérsékleten is folyósabbaknál pedig fonomabb alapolajban viszkozitás módosító nagy molekulájú anyag van benne, ami hamar elbomolhat és akkor már akár 40-es olajból 30-as lesz.
Valahol olvastam is egy olyat, hogy érdemes a motorba egy viszkozitás értékkel nagyobbat tenni, mint a javasolt (tehát 40-es helyett 50-eset), mert a használat során csökken a viszkozitás, ledarálja az olaj molekuláit a motor 40-esre, a 40-eset meg 30-asra.
Ha nem lenne drága és nem lenne ritka, akkor leginkább 10w50-eset használnék.
10w pedig nem csak ezért, mert hidegben könnyeb az indítás, hanem azért is, mert azok általában félszintetikusak, vagy néha teljesen szintetikusak, amiknek állítólag egyésgesebbek, stabilabbak a tulajdonságai, mint az össze-vissza molekulákból álló ásványi olajoknak.
Mindegy, most megint 10w40-eset vettem, Hunoil, elvileg Magyar gyártmány (olcsó volt), meglátjuk mit tud, 3000km-t csak kibír.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...