- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Yettel topik
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gzbotii
veterán
válasz KAMELOT #167591 üzenetére
KAMELOT: néztem nagyobb autók kb mekkorák, pl B8 Passat kombi, Land Cruiser. Ez alapján akartam belőni a méreteket. Pakolni inkább mellé, eddig is így volt otthon.
(#167592) molnarpeter: ne is mond...most volt lomtalanítás otthon, egy kisebb tehereautónyi kacat gyűlt össze. Ez öngerjesztő folyamat. Van hova rakni? Igen. Akkor rakjuk el.
(#167593) Qru: 10m-est nem akarnék, akkor lesz egy beállós inkább, a másiknak egy tető.
(#167595) tboldi: egyik sem nagy autó nálatok. Lomokat tárolni lesz sufni, ide csak pár kisebb dolog kerülne be.
(#167598) freeknight: igen, mint írtam azt vettem figyelembe, hogy egy pl. B8 kombi 4.8m, kell elől-hátul is azért kis hely, ha nem akarsz folyton centizni. Az autó lenne itt, meg a hozzá tartózó kütyük (töltő, ablakmosó folyadék, alap szerszámok)
(#167599) focvis: nem vagyok nagy bügykölős fajta, olajcserét sem csináltam még magamnak. Szerelő meg a szomszédba. Kell ez nekem? Ráadásul a talaj 1m környékén már vizenyős, extrán kéne figyelni, hogy tavasszal ne békaúsztató legyen belőle
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Phobion
őstag
Sziasztok!
Budapesten ismer valaki megbízható, korrekt helyet, ahol szélvédő fóliát raknak fel? (Kavicsfelverődés ellen)Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html
-
veterán
válasz molnarpeter #167606 üzenetére
Nagyfaterom (1915-ös születésű, már nincs köztünk) mindenféle építési anyagot tartott az aknában. Na ja, mindig 2T Trabantja volt, azon folyamatos az olajcsere, ill. négyévszakos a gyári szerelésű Pneumant. Esőben, hóban nem állt ki a garázsból.
-
aktív tag
Autó lízing magánszemély részére...hátha valaki itt ért hozzá.
Nekiálltam lamentálni, hogy tartós bérletre 'kigurítanék' valami olcsóbb kocsit, teljesen hanyag ridegtartásra. Egyelőre a befutó a Fiat Tipo kombi 1.4 szívó, amire a Duna Autónál már adtak is ajánlatot (*).
Ridegtartás definiálva: sok 1-2km-es rövidtáv, télen-nyáron indít-beköt-padló, némi városi szüttyögés, illetve pályán ahogy kifér; tkp. 'használom-lesz@rom' életérzés. Így tudnám nyugdíjazni az 'elkoptatós' beater Nissan-t is.
Madártávlatból nézve max. 2 évre terveznék vele, még ha emiatt ki is szállnék idő előtt 'büntivel' - persze a penalty mértéke szempont. Ahogy használnám a kocsit, valószínűleg nem venném véglegesen a nevemre egyáltalán.
Mennyire vállalható, illetve rugalmas koncepció ez?
(*) 1.6 TD kombit mentem megvizslatni, hogy legyen egy igénytelen, pakolható, pályázós kocsi túrázni. Jelenleg gyártásból legfeljebb őszre vállalnak átadást, készleten pedig 1.4 szívó van, illetve feltételesen átkérhető T-Jet más kereskedésből. Bruttó 100e / hó lenne (Casco 10%/50e), emellett már csak útdíj + üzemanyag + gyorshajtás, ami nem tűnik irreális felárral bíró összegnek; ha megveszem, vételárral és minden adóval/biztosítással/karbantartással/stb. nagyjából felskiccelve 3-5 évre 70-120e körül van - persze közben az enyém a vas, ergo az én gondom, de pont az a lényeg, hogy ne legyen az...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz LZs?! #167608 üzenetére
indít-beköt-padló >> Ezt egyik modern motor sem fogja megköszönni és te sem, ha esetleg nem javítják garanciában. 2 év alatt ilyen használattal egy euro 6d motort röhögve megölsz.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
-
Reggie0
félisten
válasz bulikavagyok #167610 üzenetére
Nyugi, nemeteknel is ez megy. Lizingelik 3 evig, aztan visszaadjak, mert letelt a gari. Addig nem hal meg az auto, csak fos lesz, de mit erdekli, jon a kovetkezo. Ugyan ilyen okokbol nem kerik az allofutest sem, mert 3 evet igy is kihuz, leszarjak a motor oregedeset.
Amugy egyszeru: van aki hasznalni akarja az autot, nem apolni. Munkaauto, nem szerelem. A kenyelem egyik formaja az is, hogy nem kell a targyak lelkiallapotaval torodni
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Reggie0 #167611 üzenetére
Persze, sokan bérelnek (vagy lízingelnek) egy-három évre új autót, de attól, h ilyen "rövid" ideig van nálad, még nem kell mindenáron tönkretenned! Én is sokszor használtam már bérelt vagy céges autót, de mindig úgy vigyáztam rá mint a sajátomra. Nagyon - ha nem lenne egyértelmű.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz bulikavagyok #167612 üzenetére
Egybol arulod is az uj paripat? Valamirol lemaradtam?
Same rules apply!
-
Reggie0
félisten
válasz bulikavagyok #167612 üzenetére
Najo, de ez sokakat nem erdekel. Tudnam hozni peldanak a millas rugged notebookokat az autoszervizekben. Leteszi ide, oda, csuszkal karcolodik, nem szamit. Munkaeszkoz, nem azert van, hogy karcmentes legyen.
Amugy en legutobb teherautot(<=3.5t) bereltem. Ott volt GPS-es nyomkovetes CAN buszon es a kihagasoknak dijazasa:
- hideginditasnal nincs meg 5mp izzitozas es 2 perc uresjarat: 5000 forint/alkalom
- 120 atlepese 5000 forint/alkalom
- 3000 fordulatszam atlepese 5000 forint/alkalom[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Reggie0
félisten
válasz EQMontoya #167615 üzenetére
Az mas kerdes. A lenyeg, hogy monitorozzak es szamlazzak, szoval van felugyelet.
(#167616) bulikavagyok: Teljesen normalis, en is igy vagyok vele. Amig nem rakod meg hatulrol, addig nem koros Mobiltelobol, laptopbol nekem megvan az osszes korabbi is. De meg szamitogepbol is a 70% megvan.
A Luci nem tul nemetes nev, en inkabb Klaus-nak vagy Petranak hivnam v ilyesmi Esetleg Brunhilda, bar az inkabb robotporszivo lenne.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz bulikavagyok #167610 üzenetére
@bulikavagyok & CactuS
Talán a drámai hatás miatt túltoltam a megfogalmazást, de a lényeg marad: szeretnék egy kocsit, amire nem érzem úgy, hogy vigyáznom kell(ene). Miután ilyen kocsi újonnan nincs, így marad egy olyan konstrukció, ahol jobb esetben nem teljesen engem nyomaszt ez...Az (el)használható Euro3-as szívó japánok pedig egyre fogynak a piacról így 20 év után.
Számtalan kérdést vet fel a gondolatsorod, de inkább nem teszem fel őket!
Kérdezz nyugodtan...de szerintem általánosságban a következő választ ad majd' minden lehetséges kérdésre: 1) 20 év tulajdonlás és 8 birtokolt vas után (és mindnek lelkiismeretes gazdája (sic!) vagyok/voltam) őszintén nem tudok rábökni egy kocsira sem az elmúlt pár év felhozatalából, amire azt mondanám: ez tetszik, erre vigyázok. Illetve van néhány, de annyit nem áldoznék rá (Optima PHEV). Biztos kiizzadtam már magamból... 2) Nem hiányzik az autókkal valő nyűglődés: melyik szerelő, melyik biztosítás, milyen évfordulók, milyen papírok, mikor ér rá a gumis...etc.
Nevermind...
-
nagyúr
válasz Reggie0 #167617 üzenetére
"Amig nem rakod meg hatulrol, addig nem koros"
Mobilokat, laptopokat én is gyűjtögetem, de azokat közel sem szeretem úgy mint némelyik autómat. A bringámmal vagyok még így egyébként.Félreérthető voltam, nem Lüszi, hanem Luci. A Lucifer becézve!
LZs?! : Valahol érthető ez a hozzáállás is, nem akartalak letámadni ezzel, sry.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz Reggie0 #167614 üzenetére
Vezess.hu(youtubealert) bemutatta a technikát ezen dolgok nyomkövetésére, bár a videó témája a fogyasztáscsökkentésre van.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz LZs?! #167618 üzenetére
Sima lízing esetén a szervizelésre te költesz, a te sarad. Szerencsére általában még megjavítják a szar motorokat a szervizek, de egyre többször kell velük küzdeni és szenvedni. Pedig alapvetően normális használóink vannak, a problémásak lemorzsolódnak, mert nem hosszabbítunk szerződést velük.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Reggie0
félisten
válasz grizlisandor #167620 üzenetére
Jaja. Sot van jo kis opensource projekt pl. audi muszerfal vezerlesere CAN buszon keresztul. Tudod allitani a mutatokat, hibajeleket felvillantani, lekapcsolni, stb.. Egy ideig szemeztem vele, hogy a lezeres parkoloszenzor interferencia riasztasat a LED helyett inkabb a sebesseg limiter hibajelevel jelezzem.
-
oliwire
őstag
Sziasztok,
Milyen olyan autók vannak még, amely akkora mint az MK4 Mondeo, és 5 ajtós? Tetszenek ezek a Sedan kinézetű autók, amiknek nyílik a hátsó ablaka is a csomagtartóval, mégsem kombi. A 4-es generációs SEAT Toledo is ilyen, csak méretben kisebb. -
Reggie0
félisten
válasz Gombinyó #167624 üzenetére
Papiron azok, direkt a legjobb szurokkel veszik Amugy nem kukazzak, elviszik a nepperek keletre, naluk nem lesz szemet. Minden mas az uj tulaj hibaja, miert nem javittatja meg.
Masreszrol ebben az is benne van, hogy rovidek a gariidok, audi is 3 evvel szurja ki a vevok szemet, hosszabban megtartani fejfajas, foleg amiota a csodalatos multitronic es s-tronic valtokat eroltetik.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz LZs?! #167608 üzenetére
Szittyóbenzinest keress, de ne 1.4-es köpet gyöngét, hanem valami olyat ami mozdítja is a bódét, legalább 1.6.
Olajból a hidegoldali viszkozitás mehet lejjebb a gyári ajánlásnál, de nem kell hiperszuper drága bele, közepesen szar is jó közepesen szar szűrővel, de 6 havonta cserélni kéne. Ilyen használatnál ez sokkal lényegesebb, mint a prémium márka.
Ha tudsz vele várni fél percet indulás előtt, meg az utcából amíg kiérsz vagy kb. 500m amíg nem padlózod csak utána, akkor nem lesz bajod vele.
Ha csak ennyire van odafigyelve akkor már megkapod az élettartama nagy részét. Én minden kocsit így hajtok, a 'szom fogja simogatni, az asszonyt kell otthon, nem az autót. Az élet véges, nem fogom elcseszni az autóra várogatással, hogy annak mikor kényelmes vagy mikor nem, azt a fél percet meg 500 métert megkapja, mert az drasztikusan módosít az élettartamán negatív irányba ha nincs kivárva, a többit viszont 'ssza meg, padló és tiltás.
Illetve nyél, mivel már egy hónapja motorom van. -
aktív tag
válasz #89309696 #167629 üzenetére
@Fehér Farkas
Kb. így használom a Nissan-t...törődök vele amennyit muszáj (ha már recseg/kerreg, akkor muszáj), de nem vigyázok rá.
Ugyanakkor nem biztos, hogy jót tesz majd neki a nyáron esedékes vizsga-időpont.
@KAMELOT
Jelenleg 2+1 kocsival zsonglőrködöm: egy a susnyába, egy kirándulni + hobbi (?!), egy anyunak iskolajáratra és időnként nagyon messzire menni (mer' TáDé, de hiába a doktorüzem, annyira 'kedvezményesen' került hozzánk, hogy papíron még egy motorcserével is pluszban adnánk el).
Szeretnék 1+1-et.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz molnarpeter #167630 üzenetére
ÁÁÁÁ...ez fájt.
Az Ampera-n egyébként gondolkodtam, de nem megoldás: rendes csomagtere nincs, és nekem egy mindenes kombi kellene, nem egy charge anxiety free akksis Chevy Cruze (tudom, de na...).
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
#89309696
törölt tag
válasz gzbotii #167590 üzenetére
7x4x2.3 méteres garázs elég lesz. Duplázva 7x7, mert két kocsi egymás mellett közelebb lehet, közös ajtónyitó térrel.
Asztal, szekrény szembe, az egyik kocsi elé és akkor lehet a másik kocsi előtti nagyobb térben biciklit, robogót, szemetet tárolni vagy befér egy 6 méteres autó.
Akna jó dolog, de ha olajcserén kívül nincs szerelés akkor felesleges. A padló legyen lejtetve és vízelvezetősre csinálva. Legyen a szellőztetés is megoldva, mert főleg a ház alatti pincegarázsoknál, de gyakorlatilag mindenhol a páratartalom probléma, szétrozsdásodik minden.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
veterán
válasz bulikavagyok #167635 üzenetére
Mi kell még?
Hogy zöldnél le tudd nyomni az előre tolakodó motorost a g...be.
Más nem. -
#89309696
törölt tag
válasz bulikavagyok #167635 üzenetére
A telhetetlenség. Minél baszóbb a gép annál férfibb az ember.
-
tboldi
nagyúr
válasz focvis #167636 üzenetére
Mint (pillanatnyilag motor nélküli) motoros ezt sosem fogom megérteni, miért akarja mindenki a kommersz személyautóikkal lenyomni a kétkerekűeket. Még az én kicsinek és gyengének számító CB500X-em is ~5,5 sec alatt 100-on volt, de mondjuk egy literes sportmotornak 3-4 sec is elég. Ehhez már azért elég komoly autó kell.
Az előretolakodást meg megengedi a KRESZ, szerintem nincs ezzel probléma. Nyilván van olyan, aki ész nélkül és nagy sebességgel megy el centikre az autók mellett, de normálisan, lassan előregurulva is lehet ezt csinálni.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz tboldi #167639 üzenetére
Hat, azert a choppereket, meg a robogo szarokat nem nehez lenyomni. Igazabol lenyomni se kellene, ha mennenek maguktol es nem pirosnal eloregurulo dinamikus akadalyok lennenek.
Masik otlet az oldalra kinyithato elasztikus sorompo, es akkor muszaj megalniuk a kocsi hatuljanal, ahol kinyilik
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz CactuS #167621 üzenetére
Ez a második Skoda amivel szívunk. Az első ette a vizet majd később már az olajat is, persze nem akarták gariban megcsinálni, muszáj volt megvárni, hogy az 1 l/1000 km-et átlépje (miután kiderül hogy vonakodnak tettünk róla, hogy felgyorsuljon a folyamat).
Ez a második még csak a vizet eszi várom már mi lesz ezzel még... meg se próbálkozunk a gariztatással. Az a válasz, hogy ezek ilyenek. Szóval egyelőre utántöltöm csapvízzel aztán majd meglátjuk.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz Reggie0 #167640 üzenetére
50-es robogókat valóban nem, de szerintem azoknak illendő lenne az út jobb szélén maradni, mert a KRESZ szerint amúgy is ott kell haladniuk legfeljebb 45 km/h-val, tehát így is, úgy is akadályoznak. Viszont én rendes motorkerékpárokra gondoltam.
A chopperek/cruiserek is tudnak azért haladni, csak maximum a rajta ülő személy nem akar. Pusztán a menetdinamika alapján, amire képesek, azok sem jelentenének akadályt.
(#167643) focvis: De mit kéne okulnia? A szabályok megengedik, még ha nehéz is elfogadni.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #167642 üzenetére
Még az is túl jó ebbe a fostartályba. Amúgy olyan adalékolású a gyári hűtőfolyadék, ami csapvízzel is higitható.
tboldi: Nekem azzal van bajom mikor beáll a 2 sáv közepére, hogy egyik irányból se tudj elmenni mellette, na akkor azért én is odapörkölök.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
#89309696
törölt tag
válasz tboldi #167639 üzenetére
Általában az 50-es vagy 70-es nagyteljesíményű mákdarálókra érvényes ez, mert őket kell mindig kerülgetni. A normális motorokat nem kell, kivéve ha valami totyogó bámészkodó turista ül rajta.
Nem jó dolog, hogy az 50 köbös ami pálinkából is kevés előre mehet, mert mindig csak kerülni kell újra és újra. Csak akkor engedném előre, ha egyből lekanyarodik, mert így meg mozgó forgalmi akadályok.[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Filmgyűjtés
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Horgász topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...