- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- iPhone topik
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
brumi1024
veterán
-
#89309696
törölt tag
válasz kisza25 #167751 üzenetére
Shitnek olvastam a shotot. Vicces, hogy az ember agya hogyan illeszti a szavakat a képi tartalom láttán.
Semmilyen fa alá nem érdemes parkolni, mert ha nem arról potyog valami akkor a rajta lévő kukacok, tetvek, bogarak, madarak fosnak.
Az idei tél semmitérősége miatt nálunk tele van minden tetvekkel és potyogtatják a nyálkás végterméket magukból, de mindenen is katicalárva mászkál azok is fosnak valami sárgásat magukból. -
-
gzbotii
veterán
válasz focvis #167605 üzenetére
Ja, szakemberhiány nagyon érződik, kóklerek is jól megélnek. Lehet nekem is rá kellene állni bütykölésre.
Talán veszek/készítetek bakot, és megoldom majd úgy.KAMELOT: tény, hogy később nehéz lenne bővíteni a garázst, mivel betonozva lesz (alap). Szerencsére hely van, szóval ha muszáj, ez nem lesz majd akadály.
Köszönöm a garázs tippeket
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Szoszo94
őstag
válasz Reggie0 #167750 üzenetére
Én is a féken szoktam tartani, mikor valakit utolérek, csak ugye most a gázon volt, mert mindketten gyorsítottunk. Amíg ő át nem ugrott a fékre.
Jávorszarvasnál kicsi a hely, a pályán azért volt helyem abszolválni (illetve az összes bólyát kivittem volna, az is biztos, de viszonylag stabil maradt az autó a sodródás ellenére is). Szerencsére sikerült is, de nem volt jó muri. Átpördült a fejemben nekem is, hogy beállok elé és kivezetem a leállósávra, de az meg még veszélyesebb lett volna úgyhogy inkább ráléptem a gázra és otthagytam. Úgysem lehet az ilyennel normálisan beszélni, ha meg idegességemben rá találom tekerni a motorháztetőt a nyakára azzal utána én járok rosszul.focvis: pont az olyan esetekre, mint most. Ha belerohanok, mert büntetőzött és letagadja, akkor azon kívül, hogy én leszek 100%-ban a hibás ő még egy jót kuncog is és legközelebb is megcsinálja mással, még bátrabban. Elismerem, hogy nagyrészt gyorshajtok városon kívül, de nem eszetlen sebességekkel és ha kapok csekket, egy szó nélkül be is fogom fizetni, mert megérdemeltem. Na de egy ilyen veszélyeztetés már más tészta.
[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
veterán
válasz Szoszo94 #167760 üzenetére
Az ok nélküli büntetőfék valóban bunkó és veszélyes dolog. (Ha csak megvillantja a féklámpát mert a seggébe mentél miközben ő előzött valakit, az megint más.)
Ez a dashcam nekem nagyon Balkán / ruszki.
Baleset történtik:
- Eleve miért mentél 160-180-nal? Kérdezi a hatóság / biztosító - ha egyáltalán érdekli őket a felvétel. Te vagy a hibás / te is hibás vagy.
- En azt mondanám a bűnös helyében, hogy 1. atfutott előttem egy kutya / mókus / őz / madár; 2. aggresszíven tolt a mögöttem jövő 130 feletti sebességgel, veszélybe sodort, megijesztetett és ezért kellett hirtelen fékeznem.
- (Kultúrhelyeken tilos a használata.) -
szimi57
őstag
válasz Szoszo94 #167760 üzenetére
Én sosem megyek senkire rá, villogva végképp nem. Tartom az abszolút biztos féktávot. Ha látom, hogy a külső sáv üres vagy gyorsabb, akkor átsorolok. Ez még jobbról kikerülésnek sem nevezhető, vagy igen?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szimi57 #167763 üzenetére
Igen az kikerülésnek számít ha nem rögtön mész vissza elé és teljesen szabályos manővernek számít (én is meglépem ha a helyzet úgy kívánja). Még minisztériumi állásfoglalás is van róla (ha emlékszel még az M3-on a belsőben pöffeszkedő rendőrautós esetre).
#nincsbennetarcsi
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz focvis #167761 üzenetére
Áfutott előttem egy kutya -> Ezt próbálta beadni a BKV busznál is a tetovált "egyetemista", de sikertelenül. Sajnos a felvételen nem látszódott a képzeletbeli kutya.
A büntetőfékezés kicsit más kategória, mint a követési távolság be nem tartása. Előbbi esetén mostanában már ugrik a jogsi is, plusz ugye volt rá példa, hogy börtönt is kapott az elkövető.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
#89309696
törölt tag
válasz Tsebacsi #167753 üzenetére
Okkal vannak a dashcam ellen, tele a net a frusztrált idegbeteg autósok, biciklisek, motorosok, önkéntes rendőrök trágya felvételeivel ahol a vélt sérelmeiket pocskondiázzák megállás nélkül, a rosszabbak szándékosan kiingerlik a közlekedőktől, hogy legyen tartalom a felvételre. Persze itt nem ez a felhasználási mód a topikban, de nagyon kicsi szelete vagyunk az átlag autósoknak. Teljesen jogos amúgy az utálat a kamerákkal szemben, viszont valóban nem a fegyver a hibás, ha ölnek vele.
Frusztráltak az autósok, nem szabad villogni ez a tanulság. El kell menni jobbról lassan, elhaladás, azt a Kresz is engedi és biztonságos is.
Mondjuk 180-nál nem tudom mennyire érvényes ez, ha 190-nel elmész mellette jobbról, ez szerintem már nem elhaladás, eleve a 180-at sem lehetne. Az én kocsim nem is tudott annyival menni még az 1.6 se, ez már elképzelhetetlen sebesség. Itt már igazából felesleges a szabályokon rugózni, el kell menni mellette ott ahol biztonságosan megtehető, aztán 'ssza meg a világ. Persze ezzel megint visszakerülünk a jómagyar laza öntörvényes életmódhoz (bár ez megtörtént a 180-nal eleve), de mi mindig is ilyenek leszünk, ha már változni nem tudunk akkor a lehetőségekből hozzuk ki az emberi maximumot. Meg kell előzni jobbról 190-nel odafigyelve és menni tovább.[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Kickass #167767 üzenetére
Nem tudom, én németeknél is láttam a pályán, ha valaki beragadt a belsőben. Igaz, ott nem az SOSt tolják másfél méterről az illető tarkójába.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Szoszo94
őstag
válasz Kickass #167762 üzenetére
Teljesen üres volt a pálya már, bőven lett volna ideje kimenni a külsőbe. Nem levillogtam, nem toltam, csak rávillantottam. Egyébként el szoktam menni a külsőben az ilyen belsősávhuszárok mellett, ha amúgy is a külső sávban vagyok, de mivel a belsőben szabályos előzni és a sávváltás amúgy is extra kockázat a sávodban való haladáshoz képest, így nem tértem ki mellé. Amúgy sem jó ötlet, mert belenéz a visszapillantóba, jobbra senki, elkezdi kihúzni mire te már egyébként átváltasz mögötte és ott is a baleset. Jobbról még annyira sem fog számítani senki az előzésre, mint balról.
Kickass: az a villogás, amire te gondolsz, az idegesítő is tud lenni. De nem diszkógömbként haladtam mögötte
[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
veterán
válasz CactuS #167766 üzenetére
Akkor legyen mókus / madár. Félúton megijedt és visszafordult.
Aki balf.sz ne dashcamet vegyen, hanem húzódjon le, tartson a képességeinek megfelelő követési távolságot.Részemről nem megyek az előttem lévő seggébe, se nem villogok, évente talán 1-2x indexelek udvariasan; ha nem húz le, akkor elmegyek jobbról - tudom, ez se szabályos, ehhez kell a tarcsi.
(Szorrivagyok. Részemről befejeztem a dashcam / önkéntesrendőr fikázás témát.)
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz bulikavagyok #167731 üzenetére
Ezeknél az átlag kombiknál amit venni akar az 1.6 érezhetően jobb dinamikával bír, nem szabad elengedni és kisebbet venni. Amúgy meg szívóban majdnem minden átlagautó gyönge, kivéve ha nem túlzóan nagy/sokhengeres, de az meg nem átlagautó.
focvis
Tarcsi. Mindenbe is csiga.[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz focvis #167771 üzenetére
Random youtube-s arc is megmondta(youtubealert), hogy:
"Azért nem szeretnék ennél gyengébb autót, mivel ezzel könnyű előzni úgy, hogy nem kell visszaváltani. Ad egy biztonság érzetetet, hogyha sietsz, akkor tudsz sietni vele, hogy így mondjam. Nem kell azon gondolkoznod, hogy beférsz-e egy előzésnél az autók közé, mert biztos, hogy beférsz. Mert hogy ha nem váltasz vissza, csak hatosba elindulsz és látod, hogy hát nagyon jönnek szemből, vissza négy és már ott vagy. Szóval szerintem biztonság érzetet is ad ez az autó, plusz élményt nyilván. Úgyhogy, ezért nem szeretnék 310 le-nél gyengébb autót." -
-
nagyúr
válasz szimi57 #167763 üzenetére
"Ez még jobbról kikerülésnek sem nevezhető, vagy igen?" - ez már előzés és szerintem szabálytalan. Autópályán csak akkor "haladhatsz el" mellette jobbról, ha mindkét sáv telített és a baloldali gyorsabban halad. Én legalábbis így tudom. Előzés jobbról.
Fehér Farkas: Ez az autó súlyától is függ. Vannak olyan kisebb autók amibe elég a szívó 1.4 is. Ja, városba! - mert innen indult az egész.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #167779 üzenetére
Az elhaladás pedig szabályos olyan esetben is ha nem telített mind a két sáv: [link]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz grizlisandor #167775 üzenetére
Ezen azért azok jót mosolyognak, akik vezettek anno trabantot, ládát, kispolákot és mégis tudtak sietni, előzni és befértek 2 autó közé.
Ezaz a srác, aki azért vett automata Z-t, mert a vácin könnyebb azzal gyorsulni, ha telefon van a kezében?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
Erre az estre emlékszem, bár a kimenetelére már nem. De azért ez nem pont olyan mint amiről itt eredetileg szó volt! Írják is a cikkben, h a szakember szerint sem egyértelmű a helyzet. Szval ettől függetlenül én továbbra is tartom magam ahhoz, h ha belefutok egy Bamba Bélába a belső sávban, akkor 10-15 mp után rávillantok, de megelőzni jobbról nem fogom. Szerencsére nagyon ritkán kényszerülök erre, mert általában lehúzódnak előlem.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Vasárnap délutáni mozi: Az öngyilkos motor és az elpusztíthatatlan: hogyan lesz egy Supra 1000 lóerős? - RMS műhelylátogatás - YT, TC
-
veterán
válasz tboldi #167781 üzenetére
A Gixxert példaként hoztam, ebben a kanyarban [link] , meg ebben [link] rendre elmegyek random speedmotor mellett normális autóval.
(Én is félnék a helyükben, hogy feldarabol a szalagkorlát.)De még mindig nem értem, mi értelme van ennek a “lenyomom az összes motorost, dögöljenek meg” magatartásnak.
Nem írtam olyant, hogy "dögöljenek meg".
De azt se higgyék, hogy csak övéké a világ, nyugodtan lehet tolakodni, motort bömböltetni. Bennem emberükre találnak ilyen téren.
Ha gyorsabb, a motorost is elengedem, lehúzódok előle.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #167786 üzenetére
De nem ugyanarról beszélünk... Az előzés nem szabályos az elhaladás viszont szabályos.
Reggie0: Index sem gáz, mert azzal szándékot jelzel nem csak a konkrét irányváltást.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz focvis #167791 üzenetére
Nem írtál, de nekem az jön le, hogy szó szerint mindegyikben ellenséget látsz, még ha nem is követtek el ellened semmit.
Tegnap onnan indultunk, hogy lámpánál előre tolakodnak, de ezt továbbra is megengedi a KRESZ. Ha normálisan csinálják, nem lehet ezzel semmi probléma, teljesen szabályos dolog, még ha neked vagy más autósoknak nem is tetszik. Ezzel nem tudsz mit csinálni, csak elfogadni.
A bömböltetés paraszt dolog, de autóval nem ugyanezt csinálják ugyanazok a személyek?Bennem emberükre találnak ilyen téren.
Az a baj, hogy ezzel nem halad előre a világ, sőt, inkább ellenkezőleg, még több konfliktust szülhet. Aztán meg sírunk, hogy milyen itt a közlekedési morál.[ Szerkesztve ]
-
pècsimunkás
addikt
válasz Reggie0 #167764 üzenetére
Németországban rákaptam arra, hogy beállok a bal tükörbe, indexelek balra. Persze, csak ha valaki elbambul a belsőben. Miután észre vésznek, szépen kihúzódnak vagy adnak egy kis gázt.
Nemrégen egy busz ment előttem a belsőben, mert előzött. Én türelmesen vártam, hogy kimenjen a külsőbe. Egy új Mazda 6 bele állt a seggembe, kirakta az indexet balra, hogy jelezze, hogy siet... Amikor kisorolt a busz, trempli, és a Mazda apró pici pont maradt a tükörben... Gondolom alap benzines lehetett.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
válasz focvis #167761 üzenetére
Nem leszek népszerű, de én a dashcamet hatóságilag kötelezővé tenném. Nem kell online feltölteni semmit, csak baleset esetén csak hatósági hozzáféréssel lenne róla letölthető a felvétel. Vagy csak biztosításból adnék kedvezményt (illetve nem vernék rá áremelést) azoknak az ügyfeleknek, akik használják, és baleset esetén be tudják mutatni a felvételt.
Ja, nekem nincs félnivalóm, nem hajtok gyorsan (max véletlenül), nem szoktam erőszakoskodni, tolni, villogni, ha meg én hibázok, beismerem, engem viszont megvédene azoktól a barmoktól, akik nem így gondolkoznak.
sky11: Igen, németeknél ez a módszer, sokkal kulturáltabban is tudják csinálni. Mondjuk követési távolságot is mindenki komolyabban veszi itt (autósok is, rendőrök is).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fant0mi
addikt
válasz bulikavagyok #167779 üzenetére
Nem kikerules, nem elozes, hanem elhaladas. Ugy kell csinalni, hogy ne elozesnek hasson (hogy elmesz mellette es mar mesz is vissza a savodba). Nincs ra egzakt szam. De en siman elhaladok jobbrol az ilyen elbambulo mellett, csak oda kell ra figyelni, nehogy pont akkor jusson eszebe visszamenni a kulsobe, tukorbenezes nelkul. Ide jo a tarcsi. :)
-
#89309696
törölt tag
válasz EQMontoya #167795 üzenetére
Az erős tartomány szélessége a különbség, nem magával az erővel van a probléma, az már sok is általában. Egy 2 liter alatti motorral is lehet jót menni, ha pörgeted és taposod. Az 5 liter V8 abban jó, hogy bárhogy mész vele meg akar ölni, Isteni érzés. Ezt a 3 literes V6-ok még nem tudják, hiába erős maga az autó, lent még mindig nyoimatékszegények.
Ezt küszöböli ki a csiga. Én se autóznám ki soha az életben egy V8 erejét, V6-ot sem, a töredékét sem. Azért kéne csak, mert a gyenge tartományában is még gyilkosan erősek, alapjáratról félgáz és megtelik az utca gumifüsttel, érzed, hogy a kocsibe a pokol ereje rejlik. Ez a jó benne, ehhez mindenkép kell motorméret, minél több. Mindenkinek mások a perverziói.
Amúgy meg egy két literest sem tudnék már kiautózni, de az nem is fog nekem pusztítóan erős lenni.[ Szerkesztve ]