- iPhone topik
- Mobil flották
- Magisk
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Digitális detox a Nokiától
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic V2 - origami
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
>>>W!nman*
tag
Hi!
Ma volt kis időm és nekiálltam az alapjárati problémámnak.
- Gyújtókábelek jók. (Kivettem őket, két végére multiméter és szakadásmérővel vizsgáltam, miközben mozgattam.)
- némi rozsda volt a rotor egyik oldalán, de ahol a szikrát adja le, ott "tisztul", fényes volt. Azért picit megcsiszoltam a rozsdás részt is.
- némi oxidot találtam az elosztófedél kivezetéseken is (de itt régebben már járhatott valaki, mert csiszolásnyomokat találtam...) (ja és h h alumínium a rotor és elosztó érintkezői!? A szocialista verdákon is már réz volt '80-as évek végétől, '90-es évek elejétől... Alumíniummal sok volt a gond... Utángáyrtottakon is alu?)
- tovább nem bontottam egyelőre...És készült 2 videó is:
- Konstans gázpedál állásnál "prellezés" látható az RPM mérőn (és a valóságot is tükrözi, mert hang alapján is változik a fordulat, még ha esetleg nem is pontos a mérőműszer...)
VIDEÓ01 lényeg: 0:27-1:07- 1.000-1.200RPM-en tartom adott gázpedál állással a motor fordulatszámát, majd leesik!? és mikor hirtelen felengedem a gázpedált -hallható a videóban-, elég nagyot esik... Utóbbi része talán természetes is, de előbbi része... Benzin és vagy levegő ellátás/mérési problémát tippelnék...
VIDEÓ02Bármi tipp jól jön!
Esetleg ha valaki ugyanezt a 2videós teszt esetet lefuttatná a saját autóján és beszámolna a valós működésről, azt megköszönném![ Szerkesztve ]
-
>>>W!nman*
tag
Ilyet se láttam még!
4. képen az ajtó alja rohad... -
demars
addikt
Adalékokat használtok? Üzemanyaghoz, vagy olajhoz... Pl metabond, liqui moly
Metabondot ajánlotta egy ismerős, ő gázolajhoz használja, azt mondja neki beválni látszik. Csendesebb lett és kevesebbet fogyaszt.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
!Overdose!
őstag
válasz >>>W!nman* #33151 üzenetére
Az üzemanyagszűrőt kicserélted mióta szó volt róla? Én üzemanyag-ellátási problémára tippelek.
Milyen videót csináljak? Kitartott 1500 rpm?
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
>>>W!nman*
tag
válasz !Overdose! #33155 üzenetére
Még nem cseréltem, de hétvégén tervezek klímát/légjáratot tisztítani és majd ránézek, a szűrőre is, h koszos-e!
(Amúgy nem spúrkodásból, de miért kell cserélni? Szoci verdáknál mosni kellett! )Aham, a kitartott 1500körüli jól jönne!
Esetleg felette vagy alatta tartsd ki, mint én, h a mutató elmozdulásait jobban detektálni lehessen!(Amúgy a megérzésed elméletem szerint jó lesz! Mostanság néha oda szoktam lépni, szokom a teljesítményét... És ritkábban csinálja... Tehát lehet beszippantott/elmozdult onnan, ahol volt, így jobban teret engedve a benzinnek... Aztán lehet fals pozitív...
-
!Overdose!
őstag
válasz >>>W!nman* #33156 üzenetére
Mosni az üzemanyagszűrőt? Ez nem szétszedhető, hogy jönne ki belőle a kosz? Ha meg nem jön, ki, akkor minek mosni? Mossa azt a benzin...
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
BlacKSouL
addikt
8gen üzemanyagszűrő, bruttó 26k HUF
Üzemanyagszűrő szett
Méretek a döbbenet miatt. alias WTF
Teteje
Alja
Ott A SZŰRŐ?
Csak egy félkörívben van a szűrőanyag?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
brd
nagyúr
válasz szőröscica #33158 üzenetére
taposd ki a szemét is
Csak üzemi hőfokon persze.
The only real valuable thing is intuition.
-
>>>W!nman*
tag
válasz !Overdose! #33157 üzenetére
Közben rájöttem, h nem szétszedhető! Rendelek mindjárt!
Más:
Nekiálltam ma délután a klímának... Enyémben nincs pollenszűrő!!!Amennyire lehetett, kiganéztem, de sajna nem lehet szétszedni a dobozt a helyén... Ezt sajnos törés után detektáltam... :S Ragasztható is a doboz, de lehet inkább ha van mód rá, cserélem majd pollenszűrősre... Mégis csak jobb, ha nem a hőcserélő, hanem a szűrő fogja fel a koszt...
A koszfészek megbolygatása után kompresszorral takarítottam, aztán... Elkezdett kaparni a torkom... Remélem nem lett bajom, de mivel legközelebb csak hétvégén lesz időm újra próbálkozni -már ha megéri majd-, így inkább nyomtam egy "bombát".
A kosz alapján, még hihetőbb az autó előélete... Idős bácsi és az eredeti forgalmi alapján, a lakóhely is farm szerű... a tyúktollak (illetve nagyon sok helyen a kutyaszőrök -blöe ) is ezt bizonyíthatják...
Ja és még 1: kinek hány fokos hideget fúj a klíma? Nekem így este, mikor nem sütötte a kocsit a Nap és 22-24fokot mértem, a kocsiból 10-15perc után is csak 7-10fokos levegő jött. Valahol olvastam régen, hogy 4fok kellene hogy legyen...
Hány évente szoktátok újratöltetni és hol? Ha szoktátok...[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
válasz BlacKSouL #33160 üzenetére
Köszönöm
És ez hol van? Tank mellett vagy a motortérben, vagy anyós felől a lábtérnél?
Jól gondolom, hogy te rendeltél már?
Mi a cikkszáma? Jöhet pü -ben is.
Köszönöm[ Szerkesztve ]
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #33163 üzenetére
Elméletileg a hátsó ülést kell kivenni, és az alatt van egy szerelőnyílás, ami gyakorlatilag a tank tetejébe vezet, és oda van beeresztve a tankba ez a szerkezet.
A képeket itthon csináltam, tehát igen, ma hozták meg. A cikkszáma elvileg 17048-SMG-E00 De alvázszám alapján rendelik meg
[link]Aláírás (nem kötelező megadni)
-
demars
addikt
válasz BlacKSouL #33164 üzenetére
Köszönöm. Jó ez az oldal amit linkeltél...
Szeretném ezt is cserélni, 252.000 km van benne... Nem tudom mikor cserélték. Szerviz füzetbe szakszerűen be van pipálva minden.. De az a biztos, amit én cserélek.
Sajnos alig dob ki cuccot az enyémhez az itthoni kereső.. Nem is ismerik ezt a típust.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
sunny84
senior tag
válasz >>>W!nman* #33162 üzenetére
Hali , klíma belső felét évente, általában tavasszal, ill. 15ezer km-ként tisztítani és fertőtleníteni kell .
a pollenszűrőt évente vagy 10. 000 km-ként érdemes cserélni , klímában található szárítószűrőt kb 4 évente vagy 60-80ezer km-ként cserélni kell.
Olyan rendszereknél ahol a két hűtő, (víz és klíma) egymás mögött helyezkedik el, a ganés időszak után gőzborotválás kell neki . Elkoszolódott hűtőknél nem elég előröl átmosni, ki is kell venni a hűtőt és utána kimosni , a klíma ékszíj cseréje 30-40 ezer km-ként ." Ez nem autó ez HONDA " - Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít. -
-
!Overdose!
őstag
válasz >>>W!nman* #33162 üzenetére
Szia!
Elvégeztem a tesztet és készítettem videót is, de nem tudom mikor lesz időm feltölteni. Lényeg a lényeg, hogy nekem is táncol egy kicsit a fordulatszám és kollégám off autójában is. Szerintem ez természetes jelenség lehet, egyszerűen a lambdaszonda jelei alapján szabályoz az ECU.
A klíma sajnos nincs a helyzet magaslatán ezekben az autókban, legalábbis álló helyzetben és/vagy dugóban araszolva. Városon kívül és autópályán ontja a hideget, de állva vagy lassú tempónál nem nagy szám. Én sem voltam megelégedve vele és tavaly töltettem is, de mivel rendben volt, ezért javulást sem tapasztaltam. Rákérdeztem már többeknél és mindenkinek ilyen.
Azt, hogy hány fokos levegőt fúj nem tudom megmérni, mert nincs húshőmérőm vagy más erre alkalmas eszközöm.
sunny84: A pollenszűrő 10k km-enként cseréje persze nem árt és nem is egy nagy kiadás, de kissé túlzónak érzem. 30 vagy 40k km a gyár által ajánlott csereperiódus 6gen esetében. Én 20k km-enként cserélem és takarítom a házát. A klímahűtőt pedig gőzborotvával csak nagyon óvatosan szabad takarítani, mert elferdülhetnek a lamellák. Én inkább rovaroldóval átfújom és csak kis nyomású vízzel mosom ki. Nincs előttem a szervizkönyv, de a klímakompresszor ékszíjának cseréjére is sokkal megengedőbb a gyári ajánlás.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
zolynet
addikt
Tegnap fel lett progizva a kis rihe:
CAI + P28 (rajtprogi + váltást jelző -> Thunder) + GSR tengelyekHolnap MTA II. , nagyon várom!
Life is too short to stay stock!
-
BlacKSouL
addikt
válasz !Overdose! #33168 üzenetére
Nos.
Az autók egy jelentős részénél, így ezeknél a Hondáknál is, a klímakompresszort ami jellemzően egy sokdugattyús kompresszor, a motor főtengelyéről hajtják meg ékszíjjal egy kuplungon keresztül. Ezáltal a kompresszor fordulatszáma is függ a motor fordulatszámától. Értelemszerűen a kompresszornak akkor is megbízhatóan kell működnie, ha tartósan magas fordulaton megy a motor, tehát a névleges maximális teljesítményét a motor maximális fordulatszámához igazítják, hogy ne pukkanjon el idő előtt.
Alacsony fordulaton, vagy alapjáraton megy ugyan a kompresszor, de kis teljesítménnyel, és ezáltal a hűtőkörben a gáz áramlása lassú, nem alakul ki a tökéletes körfolyamat. Vagyis nem hűti le a gázt, nem hűti le a hőcserélőt eléggé. Kvázi alacsony motorfordulaton működik úgy mint egy inverteres rotációs kompresszor kis teljesítményen.A kompresszorral egybeépített kuplungnak ki kell bírnia, ha autópályatempónál is ki/be kapcsolgatja a kompresszort automatikusan, de pl. ezért javasolják hogy a klímát lehetőleg ne 5000-es fordulaton kapcsoljuk be, hogy legalább mi kíméljük a kuplungot.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
!Overdose!
őstag
válasz BlacKSouL #33170 üzenetére
Köszi, tisztában vagyok vele és nincsenek is irreális elvárásaim a klímával kapcsolatban, de például a céges Jumpy, ami már elképzelhető, hogy nem kuplungos klímakompresszorú, de alapjáraton is jeges levegőt fúj.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
HeavyToys
senior tag
Ma hajnalra össszetörték a kocsimat a parkolóban. A károkozó elhajtott, de volt 1 kedves szemtanú, aki felírta a rendszámot és az elérhetőségét, így reggel őt és a rendőrséget keresve sikerült jegyzőkönyvet felvetetni.
Azonban amíg nem adják ki a határozatot, addig nem intézkedhetek a biztosító felé. Ez kb 1 hónap.
A jobb oldalsó-hátsó része sérült az autónak, 3 ajtós 7.gen Civic esetében gondolom szép lesz javítani, mivel nem lehet elemet cserélni... Nagyon behorpadt illetve a lemeznél eléggé beszakadt a fényezés is. Biztosítót mikor értesíthetem? Tényleg 1 hónap? Vagy most is felvehetik a kárt?
-
EQMontoya
veterán
válasz HeavyToys #33174 üzenetére
A sárvédőívet igen, természetesen lakatos kell hozzá, de valószínűleg van javítóív utángyártottban.
Ha nagyot horpad a lemez, akkor anyagában is nyúlik, azt már nem tudod kikalapálni, mert egyszerűen utána már több az anyag, mint kellene. Valamerre púpos lesz.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
BlacKSouL
addikt
válasz !Overdose! #33171 üzenetére
Hát, mint a viccben: ötletem az vóna..
Tippelek, a Jumpy az HDi. Ott a max fordulat és az alapjárat között sokkal kisebb a különbség, mint a benzineseknél, tehát a kompresszor is másképp van méretezve, azaz alacsonyabb fordulaton is jobban pörög, mert a magas fordulat sem olyan magas. Vagyis a klíma fordulatszám-teljesítmény grafikonja laposabb, kisebb fordulatszám-tartományt kell átfognia a teljesítményével.
Ha igazán jó a klíma, akkor magas fordulatokon nem is engedi 1:1-ben pörögni benzinesben sem, de jellemzően inkább a fenti megállapítás igaz a dízeleknél.
Ha meg mégsem dízel az a Jumpy, részvétemVagy: nagyobb a klíma teljesítménye
Hozzáteszem a Cityben (Jazz) sokkal kisebb a klíma, minta 8gen 1.8 Civicben, de még a céges 7gen 1.6 sedanban is kisebb volt. Ergo a Jazz és a 7gen jóval kevésbé hűt, mint a 8g Civic. Ez ott méret kérdése.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
EQMontoya
veterán
-
>>>W!nman*
tag
Ma voltam Kwik-fit-ben futóműállításon, hatalmas vicc volt...
16:00ra volt időpontom, ott volt, már gyalog 16:01-re. Se szó, se beszéd, de csak 17:10körül kerültem sorra...
Fiatal srác: alufelnire felrakja a mérőműszereket, volt amelyiknél nem passzolt, elkezdi ütögetni úgy, h a felni és a szerszám között hézag van... Nyeltem nagyot, de nem szóltam, illetve nem is látszódott a felrakott műszer miatt az esetleges nyoma... Gondoltam majd a végén megnézem.Hát lett fontosabb: Srác sokadjára kb beállította első tengelyt, majd szedi le a szerszámokat... Kérdem: Hátul nem kellett állítani? (Imi hétvégén cserélt hátsó nagy szilenteket) Válasz: Ott nem lehet, de majd mindjárt mutatom. Levette összeset, felemeli, nézzük, mondja: nincs excenteres csavar, megvártam a mondókája végét, aztán rámutattam a lengőkarok elején lévő segédkarra és a csatlakozásnál lévő ovális lyukakra... "Ja tényleg, igazad lesz!"
Kocsi vissza le, szerszámok fel, beállította, és az elsőket is újra... (Nem volt szinkronban a JE és BE, de nem szóltam neki, h az elsőket is akkor már...) Közben kérdeztem, h szoktak-e nyomtatni értékekről valamit...
- "Igen, de most a Wi-Fi nem jó, meg..."
- "Oké, lefotózhatom?"
- "Ő... Persze."Kocsit leengedi, szólítgat valakit, válaszol(fiatal huszonéves, na mondom bazze...) és kérdi tőle: "kivinnéd a Hondát próbakörre?" -senki nem kérdezte meg tőlem, h szabad-e és forgalmi nélkül... Hát a sebessége és a gyorsulása se volt elhanyagolható, illetve nem várt indítás után semennyit. Ezt én rühellem.
Kasszánál -szervizvezető és ért a témához- kérdeztem, hogy kerékdőlés tényleg nem módosítható? Azt mondja de, hátul igen, elől nem. (Fiatal srác ezt is benézte, mert miután már állította a hátulját, akkor is azt mondta, h kerékdőléssel nem tud mit kezdeni.)
Diagnózis állítás előtt:
1. axiálcsuklók cseréje után jobbra állt kicsit a kormány egyenes haladás esetén
2. balra húzott a kocsi
-- reggel, hidegen eléggé
-- ha már mentem vele pár km-t kevésbé, de fékezéskor meg tudott lepni, főleg ha már kicsit balra volt fordítva a kormány
3. nem igen tért vissza kanyar után a kormány egyenes állásba (ez lehet adottsága a Civic futóműjének, de Dacia-m és Megane 2 tuti nem így funkcionál... Pl egy derékszögű bekanyarodás után ha elengedem a kormányt és némi gáz adok, kihúzza magát egyenesbe)Diagnózis állítás után:
1. kijavult
2. sokat javult, de nem maradéktalan
3. sajna ez nem oké (hogy jobb-e valamivel, nem tudom eldöntetni)Véleményeket, tapasztalatokat, tanácsokat kérnék szépen. Tervezek írni nekik, h nem oké még mindig...
Íme:
értékek -
>>>W!nman*
tag
válasz !Overdose! #33168 üzenetére
Hm, ez érdekes, köszi!
Másik videón lévő tesztet is elvégezted esetleg? (ezer körüli fordulaton kitartani, magától esik több százat, majd hirtelen gázelvételtől teljes fulladáshatárra kerül...)
-
!Overdose!
őstag
válasz >>>W!nman* #33185 üzenetére
Azt természetesen nem csinálja. Ott egyértelműen valami hiba van.
A kormány nálam gond nélkül visszatér egyenesbe.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz >>>W!nman* #33184 üzenetére
A kerékdőlést, hogy sikerült ennyire aszimetrikusan beállítani?
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
>>>W!nman*
tag
válasz !Overdose! #33187 üzenetére
Elől mindkét csóka szerint nem állítható a kerékdőlés, hátul meg aszerint nem, aki csinálta. Munka végén, a pultos csóka mondta, h hátul vmennyire állítható...
Fura, h jobb oldalon elől-hátul egyaránt ekkora mínuszos kerékdőlés volt és van is...
-
LógaGéza
addikt
válasz >>>W!nman* #33184 üzenetére
Én is voltam pár hónapja állításon, az elsőt faszán be is lőtte, a hátsóra először azt mondta nem lehet, utánna nézegette egy kicsit, majd rájött, hogy mégis lehet, csak sajnos a csavar úgy bevolt rohadva, hogy nem bírta kiszedni, ezért maradt úgy - viszont az első beállítása után egyáltalán nem húz semerre, legalább ennyit elértünk.
Más:
Ma arra lettem figyelmes, hogy jobb elöl nyikorog valami, ha jobbra kanyarodok. Az érdekes az benne, hogy nem mindig, mert ha gázt adok, és húz a kocsi, akkor abbahagyja, ha balra fordulok akkor is, és ha egy nagyobb jobb kanyart veszek, akkor is
Ha ropogna, akkor tudnám, hogy kerékcsapágy, de így hogy "csak" nyikorog, mi lehet?"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
>>>W!nman*
tag
válasz >>>W!nman* #33188 üzenetére
Viszont az első kerékdőlés parára futóműalkatrészek cseréjét (lengéscsillapító) ajánlotta, de leginkább excenteres csavarok beszerelését.
Ahogy nézem, itt is azzal rakják helyére a dolgokat:
vidi -
Snoop-y
veterán
válasz zolynet #33169 üzenetére
Sziszeg rendesen a CAI-al?
Eddig rengeteg melom volt most lehet megint tobb idom lesz nezegetni a topikot.
Vegre bent vannak a projektoros lampak. Most mar sotetben is lehet hasznalni a kocsit mindezt ugy hogy nem egetem ki senkinek a szemet
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
demars
addikt
válasz !Overdose! #33193 üzenetére
Így van! Én is arra keresgélnék... Úgy lehet ellenőrizni, hogy egy mókus az aknában fogja a rugót miközben a másik pedig tekergeti a kormányt. Ha torony csapágyas: ropogó hangot lehet hallani, illetve a rugón lehet érezni a rezgéseket, azt, hogy nem egyenletesen fordul a felfüggesztés a csapágyon, hanem "darabosan" jár... ( remélem értitek, hogy mit írok... )
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
LógaGéza
addikt
válasz !Overdose! #33193 üzenetére
Igen, ebben már van (biztos vagyok benne, ugyanis toronycsapágy-takarót kerestem anno ).
Ahogy nézem nem vészes összeg, bár gondolom ezt is párban kell cserélnem - még egy tételt felveszek akkor a listámba, amit mutatnom kell a szerelőmnekWinner_hun
Valóban, Caddynkben búg(ott), Mercinkben meg ropog a futómű, mindig összekeverem a kettőt"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
sunny84
senior tag
válasz !Overdose! #33171 üzenetére
elmondom neked a 7genem olyan hideget fúj hogy lefagyok benne alapjáraton , szerelőm rokona aki klímás azt mondta honda és honda között is van különbség sok klímás honda járt nála de ez magasan viszi a pálmát , én is meglepődtem hogy ez ennyire jó nem hinném hogy azért ilyen mert ennyire megkímélték ( mondjuk ennek nem sok köze van hozzá )
" Ez nem autó ez HONDA " - Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít. -
-
gaga1
tag
Kulso visszapillanto tukorlapot cserelt mar valaki?
Szelvedojavitas,lampapolirozas,autoalkatreszek
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik