- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Android szakmai topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- Mobil flották
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Megérkeztek a Nothing új fülhallgatói
- Bemutatkozott a Motorola Edge 50 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Megérkeztek a Nothing új fülhallgatói
ma Az Ear (2) utódja az Ear lett, a kedvezőbb árkategóriába pedig az Ear (a) érkezett.
-
Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
it Az Intel lett az első cég, amely szolgálatba állította az ASML új High NA EUV litográfiás chipgyártó eszközeit, ezzel minden riválisát megelőzheti.
-
PlayStation konzolokra is megjelenik a Darkest Dungeon 2
gp A korábban PC exkluzív játék hamarosan végre játszható lesz konzolon is.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
hans74
csendes újonc
Sziasztok! Már jó ideje olvasgatom az oldalt,de csak most nemrég regisztráltam..egy kis segítségre,vagy tapasztalatra lenne szükségem olaj ügyben.az autóm,egy civic 2016 1.8 benzin..km:37000, a gyári ajánlás 0w20..na most az első két olajcsere ezzel történt (castrol) de legutóbb,tavasszal már 5w 30 -as motult kapott(8100 eco-nergy)..a szakszervizben is azt mondták jó az 5w30-is...nincs is vele gondom, a nívón 10.000 után is minimális a fogyás..Viszont van olyan szakértői vélemény is,hogy nem szabad eltérni a gyáritól..ami 0w20 ( A3/A5) de közben látom hogy létezik 0w30 is...
és arra gondoltam talán ez lehet a jó választás..? picit tanácstalan vagyok..köszi előre is.. -
Qru
MODERÁTOR
-
King Charles
tag
Sziasztok
1.8 as honda civic 8 gen (2009 5D) ben a fűtést a motor hőjéből nyerjük vagy klímáról megy az is?
Csak mert írtátok, hogy érdemes a klímát is feltöltetni miután megvettem az autót mert a kompresszor kenését a klímagáz adja, de sajnos még nem volt időm feltöltetni viszont a fűtésre meg szükségem van.
Viszont tönkre tenni sem akarok semmit a kocsin.
Köszi a segítséget.
-
BlacKSouL
addikt
válasz hans74 #57012 üzenetére
Ha egyértelmű a gyári előírás (ajánlás), akkor nem érdemes eltérni, nem érdemes okosabbnak lenni mint a gyár. [link]
Egy 37ezret futott motor hacsak nem gyilkolták, szinte még új. Semmi de semmi nem indokolja a magasabb viszkozitást. Mindazonáltal egy 200ezret futott motornál sem. Tüneti kezelést jelenthet, mellékhatásokkal.
A márkaszerviz, a szakszerviz, a mezei szerelő sem lesz okosabb mint az egyértelmű gyári előírás. A kézikönyven az egyértelműen feltüntetett 0W20 mellett ez olvasható:
"A 0W-20 olaj rendeltetése, hogy javítsa az üzemanyag-takarékosságot.
Ha 0W-20 olaj nem kapható, használjon 5W-30 vagy 0W-30 fokozatút."
(De kapható)Ezt lefordítom: A garanciaidőn belül akkor sem fog tönkremenni a motor a motorolajra visszavezethető hiba miatt, ha a nem teljesen megfelelő (5W30-as) motorolajat töltjük bele, egyéb előírások és feltételek változatlanul hagyása mellett (csereperiódus, minősítések, rendeltetésszerű használat) Kérdem én: és utána?
A linkelt cikkben említett Toyota esetében is fel van tüntetve hogy mi a megfelelő olaj, és bár szintén enged magasabb viszkozitásút, de kitételként javasolja a mielőbbi visszatérést a 0w20-hoz. Honda még nem ennyire "szigorú", de látni kell a sorok között. Az eredmény a cikk előzményeiben látható.És egy plusz megjegyzés, 0W20-as olaj nem hiszem hogy lesz A3-as minősítéssel, hiszen a minősítés eleve ki kellene hogy zárja a HTHS viszkozitási értékek kitétele okán (A3: HTHS x>=3,5; A5: 2,9<=x<3,5)
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Aladdin
senior tag
válasz King Charles #57022 üzenetére
Sima mezei futes van benne, a motor hoje adja...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz King Charles #57022 üzenetére
A klíma csak hűtésre van, nyugodtan használd a fűtést.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Ez nem NFL comfort?
-
i-sti
senior tag
Olaj csere done ✅
Fék folyadék csere done ✅
Kuplung folyadék csere done ✅Összesen 700 oroszlán volt, kB 48,265 forint
Végül csak 3.6 ment bele.
Többit megkaptam.
Szűrők dobozait viszont nem. Mármint az újakét.Az az olaj volt végül amit linkeltem az olaj topicban. Az ESP X2 0W-20.
Jót rakott bele?Más:
Most vagyok 73 500 körül, 80-nál lenne esedékes a szelephézag állítás.
Szerinte korai lenne mert ennyi km nem állítodik el, azt mondja hogy 120nál nézzünk rá de szerinte ott sem lesz eltérés. Erről vélemény?Novum Forum Siculorum
-
tboldi
nagyúr
Csak hogy itt is meglegyen, hátha valaki visszakeresne:
Azt tartsd, ami le van írva a könyvben. Ennyi, nem kell ezt túlragozni.
Ezek szerint nem 80, hanem 100, de a lényegen nem változtat.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
Zsombe
senior tag
Sziasztok!
Ma néztünk páromnak egy Jazzt, magánszemélytől. 1,2-es motorral, "S" felszereltséggel, jelentsen ez bármit is.
Ami hibái vannak:
- nem működik a gyári rádió. Ez mennyire komoly hiba, illetve milyen könnyen orvosolható?
- az első tárcsák 4mm-esek, a hátsók 7mm-esek. Gondolom ez lassan csereérett. Kérdés mennyit menne még el és milyet érdemes venni és hol, mennyiért?
- a klíma gombnak és hátsó szélvédő fűtés gombjának nem kell világítania?Az, hogy a külseje karcos nem lényeg, mert úgyis rutint kell vele szerezni, majd idővel le lesz polírozva és fújva. Ellenben a beltere nagyon szép állapotban van és motorikusan is rendben tűnik.
Mi az amire esetleg még érdemes figyelni?
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
tboldi
nagyúr
(#57034) Zsombe:
- Típushiba, valamelyik IC elfárad idővel. Van 1-2 ember, aki javítja, 10k Ft között szokott lenni. (példa)
- Az elsők valószínűleg cserések lesznek, Ate vagy Zimmermann mehet, a Kauffernél vagy a Fékmesternél jó áron szoktak lenni. Úgy 30k körül megvan az első szett, a hátsó meg 20 körül alakul. Csak vigyázz, mert többféle mérettel is szerelték a Jazzeket, érdemes az évjárathoz és motorhoz passzoló cikkszámokat kikeresni az alkatrészgyártók online katalógusából.
- Igen, kellene, szerencsére viszonylag könnyű cserélni. (bővebben)Amire még érdemes figyelni: EGR - rángat-e gyorsításkor, elinduláskor (ilyesmit okozhatnak a hibás hátsó gyújtótrafók is); megfelelő karbantartás megvolt-e (hozzávaló olajjal); rozsda...
[ Szerkesztve ]
-
hans74
csendes újonc
válasz BlacKSouL #57023 üzenetére
Szia! köszönöm szépen a részletes választ..Már tisztábban látok....,ami össze zavart az az hogy kb,1 éve beszéltem 2 különböző márkaszervízzel (Szolnok..,B.pest),meg még autószerelő barátokkal,és mind azt mondták hogy nyugodtan mehet bele az 5w30.,mert ugyís 10 ezrenként cseréled..viszont akkor ezt találtam.(Motul 8100-Eco-Lite 0w20) Inkább a Motul felé húznék Ez jó választás lehet? Nagyon köszi szépen!
-
-cobra-
aktív tag
Jó olajat vettél bele. A linkelt gépkönyv megengedi a 0W-20as viszkozitású motorolaj használatát, melynek HTHS viszkozitása alacsony, 2.6-2.9 között szokott lenni. Mivel az A3/B4 minősítés egy magasabb HTHS-t ír elő (>3.6), így eleve kizárja, hogy legyen 0W-20as A3-as olaj. Ezért szerepel A1 és A5 minősítésű olaj is a leírásban, ami alacsony HTHS-ű, egyik normál/másik hosszabb csereperiódust enged meg.
[olvasmány] -
i-sti
senior tag
válasz BigBlackDog #56927 üzenetére
Leellenőriztem és nem rotation márkájúak a gumik. Csak outside inside van és azok rendben vannak 👌🏻
Egyébként Conti TS 810 S-ről van szó ha valaki ismeri.Novum Forum Siculorum
-
dany27
őstag
Sziasztok!
Végre megérkezett az új családtagunk egy 2.4-es kézi váltós 8. generációs Faceliftes Accord személyében
Egy 2.0L-es szintén 8. generációs még facelift előtti modellt váltott le, ami egy nyár eleji szerencsétlen balesetben a hátulja GTK-ra törtAkinek esetleg szüksége lenne a Hondájához felnire/gumira jó árban az keressen meg privátban. Maradt a régiről egy szett tavaly vásárolt mindössze csak néhány ezer km-et futott, 16-os alufelnin lévő Conti téli szett. Az új családtaghoz meg összesen 3 szett kereket kaptunk Ebből a 18-as (Oxigin alufelnin van, bolti ára 70-75k/db) nyári szettől megválnánk. Akár csak a felni/gumi is vihető, letudom szedetni ha kell.
Jövő héten fogok játszani a gyári navival, sikerült friss (2018-as) térképeket szereznem hozzá. Ha valakinek szüksége lenne rá, keressen meg privátban és megosztom vele is
[ Szerkesztve ]
-
martillo
tag
Sziasztok,
8gen civic sedanba kellene hutofolyadekot potolnom. Kerdes, hogy milyen tipusu folyadek kellene bele es az utantoltes folyamata hogy tortenik, milyen buktatok lehetnek?
Koszi minden tanacsot! -
Zsombe
senior tag
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a Jazz kérdésekben a segítséget!
Ma kinéztünk egy 1.4 ES faceliftes példányt, egész jónak tűnik. Viszont a hármas hengernél gyújtáshibát jelzett. Ez csak gyertya gond lehet, vagy valami költségesebbre lehet számítani?
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
válasz tboy93 #57046 üzenetére
Szerencsére egyenletesen kulturáltan jár.
i-sti: kereskedés, most hozták be Ausztriából. Szerencsére alváz és üregvédelem van rajta, bal hátsó ív javítva volt, mert kikezde a rozsda. De más gond, probléma nem látszik rajta. Következő héten lesz honosítva, utána viszem független szervizbe átvizsgálásra, aztán ha pöpec belevágunk.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
tboldi
nagyúr
válasz tboy93 #57046 üzenetére
Jazz-nél mondjuk annyira nem ritka, a hátsók szeretnek eloxidálódni, bár azok egyáltalán nem ellenőrzöttek, tehát nem is fog hibakódot dobni.
Zsombe: Ha tényleg egyenletesen jár, akkor lehet, hogy már kijavították, csak elfelejtették kitörölni a hibakódot.
[ Szerkesztve ]
-
TaylorPro
addikt
válasz TaylorPro #56995 üzenetére
Eddig tetszik a Motul Eco-nergy 0W30 olaj. Tavaly amikor belement a Sustina 5W40 sokáig nyíró hangja volt a kocsinak elinduláskor amikor odalépsz a gáznak. Ahhoz hasonlítható mikor a lendkerekes játék autó kerekeit felpörgeted. Ezt több helyen is olvastam hogy másnál is jelentkezett. Mint ha minden fogaskerék hallatszódott volna. És ez a hang szerintem az olajtörésig meg volt amikor már elkezdte csipegetni 7-8 ezernél. Motulnál semmi ilyen nincs. Vártam hogy na majd itt is, de semmi. Halkabb az autó, az alapjáratnál sincs semmi kopogás beindítás után. Sustinánál a vége felé már picit kopogósabb volt beindítás után az alapjárat. Szóval eddig patent, igaz még alig mentem vele, de pályán egy jó 25Km 140-150 végig had szokja. Remélem nem fogja jobban csipegetni és akkor le a kalappal!
Köszi mindenkinek az olajos segítséget! tboldinak különösen!
Pixel 8 Hazel
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Linux kezdőknek
- Windows 10
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- iPad topik
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Philips LCD és LED TV-k
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- További aktív témák...
- Eladó Mazzer Major Kávéőrlő Új késekkel! Single Dose-ra alakítva!
- Easy Home MD18418-as akkus 2 az 1-ben porszívó eladó
- Magyar menüs Delonghi Autentica Cappuccino automata kávéfőző új tejtartállyal
- Kék Jura Impressa F90 svájci érintőgombos automata kávéfőző
- Delonghi ECAM 23.460.S automata kávéfőző új tejtartállyal