- OnePlus Nord 3 - kapcsoljuk északot
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mobil flották
- iPhone topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- MIUI / HyperOS topik
Aktív témák
-
glutamin
őstag
Na végre leesett, hogy mi a baj a brown-nal Eszembe nem jutottt volna, hogy a-val kell írni. Na de hogy ezért képes volt egy csapatot venni. Nagyon frusztrált lehet ez a csávó Most aztán jól megmutatja mindenkinek. Szponzor is csak alig van, nehogy leterelje a figyelmet
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
Miv
tag
válasz JJános #42040 üzenetére
Honnan jöttök?
Én szombaton átviszem az asszonyt, mert természetesen ő is nagy F1 rajongó, de vasárnap a 100dB-es zajba már nem merem bevinni, mert tuti nem tenne jót a picinek. Vasárnap már csak a haverokkal megyünk át. Szóval ha messziről jöttök, és érdekel, a szombati tapasztalatok alapján tudok súgni, hogy hogy áll be a forgalom, merre érdemes parkolni, stb, stb. -
madstunt
addikt
-
Oliverda
félisten
válasz madstunt #42054 üzenetére
Véleményem szerint is számít a pilóta vezetési stílusa ilyen téren is. Ott van a McLaren ami kifejezetten nem kedveli a finnek vezetési stílusát. Hakkinen alatt is sokszor áltt meg a vas, Raikkonen-t asszem nem kell kifejtenem, és Kovát sem igazán kedveli a technika. Ellenben furcsa mód Hamilton alatt nem szokott köhögni mint ahogy MS alatt sem túl sokszor állt meg anno a Ferrari.
"I just want to say that the whole team has done a fantastic job - they really have, since I've been in this team I've maybe had one or two reliability issues with the car in 40 races. And touch wood that will stay the same."
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz venember83 #42056 üzenetére
Majd összeszámolom hogy hányszor volt technikai hibája...hát 40 verseny alatt nem kétszer az tuti.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
[CS]Blade2
addikt
válasz wildrain #42037 üzenetére
Én ugyanígy gondolom az autó határát. Ezért is mondtam, hogy ezt nem tudja a pilóta kitolni, csak olyan tényezők, mint pl. szélirány. A versenyző a saját határait tudja feszegetni, azzal, hogy egy kicsit gyorsabban megy be a kanyarba, vagy még 1-2cm-vel szélesebben fordul, esetleg jobban kihasználja a kerékvetőket, stb.
A egy etapban simán lehet, hogy a pilóta össze tudja tenni ugyanazt a kört tizedre, de különböző %-nyit hoz ki az autójából, mert az egyik körben megváltozott pl. a szélsebesség, de már kevesebb üzemanyag volt a gépben.
Ha kivesszük az emberi tényezőt, mintha egy robot egy jól beállított autóval körözne hosszú etapon, a köridőkkel olyan grafikont kellene kirajzolnia, ahol szinte leolvasható az üzemanyag-mennyiség csökkenése, és a környezeti tényezők változása. A jó pilóta ehhez minél közelebb autózik. -
lenox
veterán
válasz [CS]Blade2 #42058 üzenetére
Szerintem ennel jobban nem tudjatok eloadni.
-
Ijk
nagyúr
válasz Oliverda #42055 üzenetére
Hát azért akkoriban igencsak rossz volt az a McLaren megbízhatósága. Emlékszem amikor rendszeres volt, hogy szinte minden második futamon 10 helyes büntetés Kiminek, mert motort kellett cserélni. Érdekes módon a ferrarinal azért nem voltak ilyen problémái.
Szerintem minden versenyző nagyjából ugyanúgy nyomja neki a gázt, ill. hasonlóan váltanak, szóval nem gondolnám, hogy a motor a vezetési stílus miatt döglik meg./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Petya25
őstag
Kíváncsi vagyok, mit lép a FIA, hogy többen kilépéssel fenyegetőznek...
Szerintem a "nagyok" többféle képpen meg tudnák kerülni a költséglimitet, kár vergődni:
1, Most költenének mint állat a jövőévi kocsira, mint anno a Honda
2, Még idén egy rakás pénzért megbíznak egy "külső" céget, hogy végezzen neki fejlesztést jövőre
3, Jövőre "pár" fejlesztést külső cégre bíznak, az elkölt egy rakás pénzt és átadja bagóértNem éppen találékonyak, vagy csak én vagyok magyar?
Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo, bizony!
-
Motion_Blur
félisten
A Renault is bejelentette, hogy nem nevezi autóit a 2010-es szezonra, ha nem változtat az FIA.
A nevezések leadási határideje május 29. Kíváncsi vagyok
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
őstag
válasz Motion_Blur #42063 üzenetére
FIA gondolom engedni fog nem?
nem hiszem , hogy jót tenne ha egy csomó csapat nem lenne jelen jövőre.
Végül Mázli fog egyedül körözni a biciklin. -
gV
őstag
A Ferrari akár más kategóriában is versenyezne
én biztosan követném őket ezekben tudnám elképzelni:
-Le Mansba (leverné végre valaki az Audit ) Kimi, Felipe, Marc 3assal
-599xx-et indithatnák a GT-ben Luca Badoer és Anrea Bertolini párrossal
-rallyba (80-as években már beprobálkoztak), Kimi így nem "holmi" Fiat Punto S2000-el csapatná
-a motorsport részlegét kibővíthetné és indulhatna Man-szigeti TT után a Superbikeban majd/vagy a MotoGP-ben, Rossi mégis versenyzhetne Ferrarival sőt később mivel ő is kacsingat a rally irányába Kimivel alkothatna pilóta párost
-az A1GP-ben, már ott van az autóval most hozhatná a Shellt és egy normálisabb gumigyártot, ennyi mindenért cserébe biztos indithatnának egy csapatot Felipével és Genével a nemzetek mellett
+ maradna a Ferrari Challange
a GT2-ben a privátok mellett lehetne gyári F430-as csapat -
-Mike-
addikt
-
Pá
addikt
"Let it go Felipe, let it go!" - Priceless
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
#70869248
törölt tag
válasz wildrain #42037 üzenetére
Persze,...de nem tök mindegy? természetes hogy van egy abszolut idő amit ki lehet autózni egy konstrukcióból.
De mivel ezt versenyzőkön keresztül ismered meg, így ennek nincs jelentősége, ..mert nem tudod hogy mennyi.
Amit ismersz az az amennyit egy (vagy több) versenyző ki tud hozni, és ennek alapján lövöd be az erősorrendet.Gondold el, bár nem tudom mennyire nézed a MotoGp-t, ha a Ducati-nak nincs Stoner-e, csak Melandri-ja, és most Hayden-e, akkor nem gondolnak a VB-re...talán sejtik hogy jó a technika amit összehoztak, de ha nem lehet kimotorozni akkor tök mindegy.
..és még csak azt sem lehet mondani, hogy rosszul gondolnák, hisz mindkettő remek versenyző.Azaz hiába tudod hogy van egy véges körideje minden technikának, ez nem számolható, ezért mindegy. A köridőt versenyzőkön tudod lemérni, ők határozzák meg egy technikából kiautózható maximumot.
A gép pedig rosszabbul teljesít mint az ember, esőben pl. fokozottan...mert a gép képtelen a tapadásvesztést kihasználni. Képtelen négy keréken csúszva felülkormányozva átesni egy rázókövön, mivel nincs adat amivel számoljon....ezt érezni kell, abban pedig a gépek egyenlőre nem túl jók. -
eXodus
őstag
Nem is lenne gond ha megszűnne az f1. Versenyezni bármivel lehet:
[link]
-
#70869248
törölt tag
Én is bírom a megközelítéseit, és itt most a hozszólásokat is el szoktam olvasni, mivel reagál FP.
De azért van valami amit nem vesz észre a karakterei által kelltett 'mátrixban'...azaz amit okosan kiskapunak hív az nem lehet az.Azaz hogy kijátszható a jövő évi limit, ha idén fejlesztik a jövő évi autót.
DE ez olyan mértékban ütközne az F1 érdekcsoport törekvéseivel hogy nem megengedhető. Azaz csábítani akarnak és csábítani is fognak, és úgy nem tudnak ha ez nem tökéletes. Törve vagy szakadva, de a jelenlegi évnek és a következőnek is azt kell láttatnia, hogy nincs behozhatatlan hátrány.
Ígérgetni veszélyes, tehát ennek látszódnia kell,...de ha nem látszódik akkor ha törve, ha szakadva de láttatni fogják.
Ezért kényszerítik pályára a nagycsapatokat azzal hogy a 40millás csapatok riasztó előnyöket élvezhetnek, ez valóban úgy van ahogy FP látja.....nem az a cél hogy a kétvonalas keretrendszer müködőképes legyen. Látnia kell azt is hogy a mozgatórugó mit szolgál.
Amennyiben a gyári csapatok eredményesek lennének a 40millás csapatokkal szemben, akkor rögtön reagálna az F1 érdekcsoportja, ...hasonlóképpen mintha az idén fejlesztett tengermillás autóval akarnának söpörni jövőre.
Mert különben nem jönnek az új csapatok, amivel ezt az egészet le lehetne nyeletni mindenkivel.
Megteremtnék az eszközt amit alkalmazhatnának még az évforduló előtt.[ Szerkesztve ]
-
shteer
titán
ez is érdekes cikk
Az FIA nem hátrál meg a csapatok "hisztériája" miatt
főleg ez a része:
Bernie Ecclestone ugyanis azt javasolta áthidaló megoldásnak, hogy az istállók költségeit saját könyvvizsgálójuk auditálja.így azért más a helyzet, a hazai adótanácsadóknak komoly esélyt biztosítana
a 40 milla meg eleve csak a technikai kiadásokra vonatkozikamúgy a 30-ról 40-re emelés már kiszórta a komolytalan/esélytelen jelentkezőket - korábbi vélemények alapján az F1 úgyis max 2-3 újabb csapatot "bírna el", akkor meg minek sír az FIA is? az a 2-3 csapat még mindig megvan
most akkor ki a hisztérikusabb, az FIA vagy a kiszállással fegyegetőző csapatok?
szerintem jónak tűnik..
-
hunnylander
őstag
válasz shteer #42082 üzenetére
Először is. Ez a nyilatkozat még a Ferrari igazgatótanács ütős közleménye és a Renault közleménye előtt született.
Másodszor édes kevés a dőltbetűs rész, ha tudod, hogy a csapatok mit akarnak.
- A csapatok normális 'kormányzást' akarnak az FIA részéről, ami nem nélkülük dönt ilyen fontos kérdésekben
- Egységes technikai szabályokat, a sapkával kettős lenne bevezetve
- Lépcsős költségcsökkentést a FOTA előirányozása szerint
Engem megdöbbent, hogy sokaknak nem esik le, hogy pl. egy 400 millás költségvetésű csapat, egy Ferrari, McLaren, Toyota, BMW, Renault nem tud lemenni néhány hónap alatt 40 millára, csak ha kivégzi magát. Senkinek nem jut eszébe, hogy ezrek kerülnének az utcára emiatt és a nagycsapatok lerombolnák azt, amit több évtizedes kemény munkával építettek fel. Nem idióták, hogy leépítsék és legyengítsék magukat, amikor megérdemelten lettek akkorák amekkorák.
www.HunnyF1.com
-
wildrain
addikt
válasz JJános #42053 üzenetére
Valamit benéztél, mert éppenhogy jelentősen gyorsabb volt a 18. körtől, habár üzemanyagkorrigáltan kéne nézni, de az benne van a szövegben, hogy a harmadik etapban bukta el, ami a 32. körben kezdődött, mert onnantól 5-7 tizeddel lassabb volt üzemanyagkorrigáltan. Ez számomra nem elfáradást jelent, hanem azt, hogy a gumik nem dolgoztak olyan jól, mint kellett volna.
-
shteer
titán
válasz hunnylander #42084 üzenetére
szvsz is jogosak a követelések, hogy mennyire tudják kiharcolni az kérdéses még - de pont ezért megy a fenyegetőzés
400 millás költségvetésű csapat
abban aztán benne van minden... nem csak a technikai kiadásokszerintem jónak tűnik..
-
hunnylander
őstag
válasz shteer #42086 üzenetére
Nem konkrét számokat akartam írni csak szemléltetni hogy túl nagy a különbség, megvalósíthatatlan. A csapatok nagyrésze csakis lépcsőzetesen tud költségvetést csökkenteni, nem hipp-hopp egy év alatt. És a 40 milla az úgy lenne, hogy 2011-ben már sok más költség is benne lenne (pl. motor), ami még 2010-ben nem. A tradícionális csapatoknak még három év múlva is túl kicsi lenne 40 millió, nem hogy jövőre, és akkor is ha nem minden költség esik ebbe bele.
Egyébként a csapatoknak (a kicsiknek is) sokkal több pénzük lenne ha a jogtulajdonos (CVC Capital Partners) és Bernie nem lenne annyira kapzsi. A fejlesztési költségeket pedig lehet technikailag is limitálni, pl. hogy egy adott elemet (pl. első szárny) csak egy adott mennyiségű verzióban készíthetsz egy szezon alatt, pl. 5 db (vagyis az autód évközbeni fejlesztése alatt csak 4 új verziót vethetsz be, így az ügyesség többet nyom a latba, mint a pénz). Ilyen javaslatai vannak is a FOTA-nak
www.HunnyF1.com
-
wildrain
addikt
válasz #70869248 #42075 üzenetére
De akkor ezek szerint az adott gyors versenyző valójában mégsem a határokat tolja ki, csupán tud gyorsabban menni, mint mások. És nem tökmindegy.
Miv: a görbe tükörből van.
[ Szerkesztve ]
-
Nowhereman
őstag
válasz hunnylander #42088 üzenetére
Nos eléggé lemarad, hogy a FIA csökkenteni is akarja a csapatoknak jutó szeletet. Mennyit fölöz le már most is a FIA és a FOM? Feltételezem ha az a csapatok közt egyenletesen szétosztanák, megoldódnának a pénzügyi gondok. A csapatok felé "spóroljunk"- mert ugye adni kell nerkik, a pályák felé meg a pofátlan követelődzés, meg költsetek vagyonokat esti díszkivilágításra(hogy a TV-ktől több lét zsebelhessünk)...
Utánam a kondenzcsik!
-
#70869248
törölt tag
válasz wildrain #42089 üzenetére
De
De figyelj ide, mivel, bár élvezem a vitát, túl sokat makacskodom. Így most azt fogom írni hogy igazad van
azzal már nem fogok vitázni hogy van egy autónak maximális határa...csak az én fejemben ez az egész másképpen fordítódik, én nem tudok egy ismeretlennel foglalkozni. -
shteer
titán
válasz hunnylander #42088 üzenetére
lehet h elsőre nem jött le (most visszaolvasva enkem se nagyon ) de én is az FIA döntése ellen vagyok
a 40 millió a tradicionális csapatok szempontjából valóban nagyon szűk - az új jelentkezők esetében pedig magasnak tűnhet, mégis van jelenleg 5 belépni szándékozó - ha növelnék a limitet, megkapnák azt a 2 kitartó belépőt akik komolyan is gondolják a teljes szezont
arra meg már láttunk példát, hogy egy gyenge csapat engedménnyel részt vehet a bajnokságban (fojtott V10-es motor a V8-asok ellen) - miért ne lehetne ilyet megjátszani a 2-3 új belépővel "dupla szabályrendszer" nélkül? mondjuk akár több tesztelési lehetőséggel
arra nekünk sincs szükségünk, hogy a jelenlegi 20 fő mögött kullogjon kilóméterekkel lemaradva még 4-6
vagy, hogy palik+czolner egy futam alatt végig arról beszéljen, milyen a kettős szabályrendszerszerintem jónak tűnik..
-
wildrain
addikt
válasz shteer #42092 üzenetére
vagy, hogy palik+czolner egy futam alatt végig arról beszéljen, milyen a kettős szabályrendszer
Engem is ez zavarna leginkább. Lennének ilyen kifejezések, hogy "x a legjobb költségsapkás csapat jelenleg". Kicsit rossz hallgatni azt is, hogy a Red Bull "a legjobb dupladiffúzor nélküli autó". Akkor ilyen alapon lehetne A osztály meg B osztály, mint a túraautó vb-ben a GT1 és GT2. De nem, ők egy listára rakatnák fel ezeket, pedig egyértelműen másodpercnyi különbségek lesznek közöttük. -
hunnylander
őstag
válasz Nowhereman #42090 üzenetére
A kommerciális jogokat a Formula One Group birtokolja. Ők zsigerelik ki mind a nagydíjrendező helyszíneket, mind a csapatokat. Az FIA 'csak' zsarnokoskodik és szabályozza a sportot, nem a legideálisabb módon, a főszereplők kizárásával.
A Group kb. 70%-a a CVC Capital Partners-é, kb. 20%-a a JPMorgan-é, és a fennmaradó 10% Bernie családjáé.
A CVC és a JPMorgen vág zsebre a legtöbb pénzt. Néhány morzsa leejtésével gondoskodhatna róla, hogy a kis csapatok is virulhassanak.
Van egy érdekes Joe Saward írás a helyzetről: A story of Formula 1 and a big fat cow… Aki tud angolul, annak figyelmébe ajánlom.
www.HunnyF1.com
-
!Overdose!
őstag
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
JColee
őstag
válasz !Overdose! #42096 üzenetére
HELL a williams helyett szponzorálhatta volna Talmát, most szüksége lenne rá
-
Pompi
MODERÁTOR
Feel Good Inc.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz hunnylander #42084 üzenetére
mivel a versenyzők fizetése, a marketing-büdzsé, valamint a motorral és KERS-sel összefüggő költségek nem képezik részét a 40 millió fontos limitnek, valójában inkább 150 millió font a plafon.
A fontot át kell váltani dollárba, hogy stimmeljen ezekkel a számokkal:
A 2009.-es rangsor (millió dollár):
* 1. Toyota (270)
* 1. McLaren (270)
* 3. Ferrari (255)
* 4. Renault (210)
* 4. BMW Sauber (210)
* 6. Red Bull (120)
* 7. Williams (100)
* 8. Toro Rosso (80)
* 9. Force India (70)Amúgy a pilóták fizetése nem tudom, hogy benne van-e, de pl. a Ferrarinál Kimi 53 millió dollárt, Massa pedig 15 millió dollárt keresett 2008-ban, az 68 millió dollár. Idén valamivel kevesebbet kapnak a válság miatt.
Aktív témák
- Ukrajnai háború
- OnePlus Nord 3 - kapcsoljuk északot
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Öregszem
- PlayStation 5
- Bíró: Zuckerberg nem felelős azért, amit a közösségi média a gyerekekkel tesz
- Ingyen kellene, de tegnapra
- BMW topik
- Okos Otthon / Smart Home
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- További aktív témák...
- Sigma 150-600mm Sports objektív ( Nikon ) -Újszerű-
- MICROSOFT SURFACE LAPTOP 2 - MEGKÍMÉLT ÁLLAPOTBAN (ajándék tok + USB hub)
- Újszerű Asus TUF F15 FX506HE - 15,6"FHD IPS 144Hz - i5-11400H - 8GB -512GB - RTX 3050 Ti - 2 év gar
- AMD Ryzen 7 5700X3D 3.0GHz (96MB Cache, up to 4.1GHz) OEM AM4 Processzor!
- Samsung Galaxy Buds 2 Pro, vadonatúj, bontatlan, 2026.03.07.-ig garis
- Kingston 32GB DDR5 5600MHz Kit(2x16GB) Fury Beast Black
- Apple iPhone 13 Mini 128GB Black újszerű szép független, 3 hó gar
- HP Pavilon 14-ce3012nh I5-1035G1, 8GB RAM 120GB SSD MX 130
- Kis túlzással ÚJ iPad Pro 12.9 6th M2 Wifi 512GB!!!
- ASRock B365M Phantom Gaming 4 + i5 8500 + be quiet! hütő + 32 Gb G.skill 2.400 Mhz Beszámitok!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest