- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
rayoliviero
veterán
válasz herdsman12 #68947 üzenetére
Köszi, motorolaj sajnos elfogyott.
-
windlord
őstag
válasz H.Ezredes #68922 üzenetére
Miért nem kérdezel Tőle szakmai dolgokat?
Folyamatosan támadjátok, és leginkább szemelyeskedtek / szemelyeskedsz vele.Leirta, hogy hogyan kell profin beszenzorozni es milyen iranyelvek mellett kell az alkatreszeket figyelni.
Nyilvan ez a technika csak a gyarban van meg, ott, ahol O / Ok molyolnak. Errol ha faj, ha nem csak az ott dolgozoknak van ralatasa...
Feltetelezem titoktartas mellett, megis csak letezo dolog akar az ipari kemkedes is...Az, hogy lehet profi optimalizalasokat csinalni, en ezt nem vitatom, az enyem is optimalizalva lett. Imadjuk. Draga volt kurvara, es 600km -et mentem erte, pedig a Szilard sokkal kozelebb lett volna.
Mondjuk en tenyleg kivancsi lennek egy gyari visszacsatolasra is, hogy amit en jonak erzem, az a valosagban is jo?Egy szo mint szaz.
O egy fejlesztomernok hatalmas tapasztalattal. Irta, nem spiler a szerelesbe mint Te.
Nem oreg autokat fejleszt, hanem a jovo autoit.Nagy ember a BMW -nel, nyilvan a ceg erdekeit nezi, mert ez a feladata. Azonosul az iranyelvekkel.
Te is ezt teszed a sajat biszniszeddel.Amugy ez szerintem tokre unalmas, hogy leirja hogyan tortennek gyari korulmenyek kozt a bizonyos beallitasok de itt oltjatok, hogy a mezei csiptuningos garazstuningos csokak 1000x jobban csinaljak mint a gyar mernokei.
Miert nem garazsbol gyartunk autot?
Te leirtad, csinaltatok. Hatalmas csaladi tapasztalatotok van. Mindenki elismerte, Shadow -is tobbszor, de folyamatosan ekézitek ha O allit valamit.
Feltetelezem poenbol vagy adoelkerules miatt fejlesztenek folyamatosan, irtozatos euro milliokert evtizedeken keresztul.Aztan jon az atombomba, azert szar a szakmajaban, mert Toyota -val kozlekedik.
Ez azert ne haragudj, de full ciki hozzaallas!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz windlord #68952 üzenetére
Tudod az a probléma, hogy míg Ezredes munkájával tudtommal mindenki meg van elégedve, nem érzed magad átbaszva, a BMW motorjai helyenként nem mutatják azt a fantasztikusnak és zseniálisnak beállított tökéletességet, amit az elmondottak alapján várnánk, és nagyon könnyű a tömeggyártás okozta hibahatár mögé bújni, míg Ezredesék 1 apró hibáját követően lehet ugyanakkora probléma.
Elég sok BMW motorra lehet mondani, hogy konstrukciós hibás, sőt kigyulladnak - nem is kevés - de ez is vagy az ügyfél hibája, vagy IJ, nem a BMW hibája, ez itt kvázi így jött le.
Nem kell védeni Shadow-t, megvédi Ő saját magát az egójával és a céges policy-al (nem mondhat rosszat a munkaadóról).
Biztos atomsok meló van egy motorral, nem kis teljesítény megépíteni egyet, de így leszólni a tunerszakmát, az azért khm.
Csak apró példaként: 1 hete láttam egy faja videót a Japán autóshow-ról. Ugye azt el lehet ismerni, hogy a japánok egy része igencsak autóbuzi, na ott valahogy megfér egymás mellett a tunerszakma és a gyáriak...
Teljesen igaza van Shadow-nak abban, hogy a chip-elésben van némi rizikó, de aki kellő szakmai hozzáértéssel és felkészültséggel csinálja, plusz odafigyel az autóra, annak szerintem minimális esélye van a katasztrófára. Nem pedig Isteni szerencse...Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
tasiadam
veterán
-
tasiadam
veterán
válasz Puma K #68949 üzenetére
Ahh latom a kerdesed egyik csoportban, vagyis gyanitom, hogy te irtad, kerdes es parameterek stimmelnek. Mind a 2 valaszolotol vettem mar cuccokat, meg van egy piros/voros e39 kepes admin, tole is, de az retard, ha az ir, akkor hagyd
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
windlord
őstag
válasz Tsebacsi #68955 üzenetére
Mint irtam, en is optimalizaltattam a sajat kocsimat.
Garanciat vallaltak ra, szamlat kaptam, 5 oran keresztul neztek elo adatakat...stb.Csak kivancsi lennek, de nincs ra modom, hogy lecsekkoltassam a melot a masik oldallal.
Autogyartas:
En elektronika bergyartasban dolgoztam vagy 10 evet. Ott sem tudtal mast mondani, ha tomeggyartas tortenik. Belefertunk a hibahatarba, de bizony sok muszakcikk megy tonkre a vegfelhasznalonal.
Az en hibam?En nem vedem, de o egy fejleszt.
Hogy jol csinalja e, fogalmam sincs, de eszemben sincs az en kocsim hibai miatt ot hibaztatni.
Foleg nem azert, mert Toyotaval jar.Ezredes tudasat mindenki elismerte, meg Shadow is.
Csak ha olyat ir, amit mas nem ugy lat, akkor jon ez.
A BMW policy meg micsoda, feltetelezem nem az O dontese. Az, hogy neki azonosulnia kell a munkaadoja velemenyevel az torvenyszeru. Ezt a helyen is kell kezelni.
Vannak errol statisztikak, gyari visszahivasok...tenyleg nem szep dolgok.
Mas gyartoknal is vannak meredek dolgok.Mellekesen en is megkaptam a magamet a villany miatt...
Nem Ezredestol!
En maximalisan elismerem a munkassagat, sot, orom nezni, hogy igy dolgozik.Csak azert a minosegi munka melle nem tesz jot es a frocskolo stilus. Foleg, hogy a bmw elbaszasaibol is el.
Ez a szemelyes velemenyem.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz windlord #68958 üzenetére
Amúgy is élne, hiszen kopó alkatrészei vannak az autónak, ezt a részét nem értem a hsz-ednek. Ettől még lehet szidni a gyártót, aki a nagy szavak ellenére köztudottan szarul tervez vagy alulméretez alkatrészeket, ki tudja miért. Itt inkább erről van szó.
Alapvető gyártási vagy tervezési hibákat ne magyarázzunk már tömeggyártási hibahatárral...
Én is szervizben dolgozom, én is tudok mesélni dolgokat. Nem fér a fejembe, hogy egy teszt fázisban (mert valószínű nincs) nem jönnek ki azok a hibák amikkel utána tömegesen szembesülünk.
Oké a nagy részét a gyártó lenyeli, de azért na.
Költségcsökkentés címén és mert az elvárások rosszak kapsz egy alapvetően elhibázott konstrukciójú terméket.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
windlord
őstag
válasz Tsebacsi #68959 üzenetére
Úgy írtam, hogy ebből is él. Gondolok itt pl. gyarilag szar egr -re amit cserelni kell.
Tökéletesen megértem amit írsz. De! én előbb hibáztatnék és hibáztatok egy tervezőt. Tudom, ez már formális.
Az, hogy egy autogyarto mekkora blamakat vallal be...
Shadow meg ezeket is megvedi, magyarazza szakmai oldalrol. Lehet fizetik erte.
De a tudasat nem kerdojelezem meg, mint Ezredeset sem. Ugy, hogy egyikuket sem ismerem, csak forumozok. -
Shadowbull
addikt
válasz windlord #68960 üzenetére
Engem nem azért fizetnek, hogy próbáljak néhány dolgot elmagyarázni noname módon a neten. Gondolom ez azért nem egy nagy meglepetés.
Soha nem mondtam olyat hogy a BMW tökéletes lenne, vagy ne tudna elbaszni dolgokat. Dehogynem tud, senki sem tökéletes, senki sincs beoltva a hibázás ellen. A BMW sem.
Az viszont teljesen objektív szakmai kérdés, hogy egy adott hibát mi okoz. Az emberek könnyen kiáltanak konstrukciós hibát, a valóságban a meghibásodások minimális részéért felel a hibás tervezés, alulméretezés, rossz anyagválasztás, rossz geometria, stb.
A meghibásodások túlnyomó része minőségbiztosítási probléma, azaz a beépített alkatrész vagy az alkalmazott gyártástechnológia nem felel meg a specifikációknak.Ezért persze végső soron ugyanúgy a BMW a felelős, félreértés ne essék, de ez egy más jellegű elbaszás.
Van alkalmam látni közelről hogy mekkora óriási és komplex feladat meghatározni hogy pontosan mi is az oka egy adott hibának, talán ezért is irritál ha valaki egyszerűen kinyilatkoztat hogy hát ez konstrukciós hiba, aztán kész.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz Tsebacsi #68959 üzenetére
"Nem fér a fejembe, hogy egy teszt fázisban (mert valószínű nincs) nem jönnek ki azok a hibák amikkel utána tömegesen szembesülünk."
Pedig ennek nagyon egyszerű magyarázata van: a teszteléssel egyszerűen matematikailag lehetetlen lefedni minden lehetséges forgatókönyvet. Minél komplexebb egy termék, annál inkább.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
windlord
őstag
válasz Shadowbull #68961 üzenetére
Világos.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Tsebacsi #68955 üzenetére
"de aki kellő szakmai hozzáértéssel és felkészültséggel csinálja, plusz odafigyel az autóra, annak szerintem minimális esélye van a katasztrófára. " - de pont ez az ami nincs meg senkinél, mert nem lehet meg. Ha holnap a BMW kicseréli a dugót más anyagra ami ugyanúgy elmegy A hőfokon vagy B nyomáson mint ahogy eddig de A*1,1vagy Bx1,1 értéken meg beszarik, miközben az előző elment akkor mi van?
Az egész anyagtudomány egy kurva bonyolult szakma és itt azért lássuk be ezeknek az embereknek egyedül tapasztalati tények vannak a kezükben, amik addig érnek valamit amíg ugyanazokat az anyagokat használják a gyárban mint amire az a tapasztalat épül. Ebből a szempontból meg shadownak teljesen igaza van találgatnak, de jó kis tapasztalat van mögöttük ezért viszonylag kicsi a hibázási százalékuk.Persze megélnek a tunerek meg a gyáriak egymás mellett, csak az igazi tuning cuccok geci drágák, mert azokat ugyanúgy végighajtják a gyárival megegyező folyamatokon, csak épp jóval kisebb darabszám és sokkal nagyobb terhelést kibíró anyagok mellett.
[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #68968 üzenetére
"azokat ugyanúgy végighajtják a gyárival megegyező folyamatokon"
De ugye ezt nem gondolod komolyan?
Nézd meg, hogy az f1-ben mennyi motor megy szét, nem azért, mert nem értenek hozzá, hanem azért mert nem tudják pontosan mit bír. Soha, senki. Már ott baj van, hogy amit kapnak ércet nem ugyanaz az anyagösszetétel, aztán a megmunkálás, stb. Túl sok a változó. Egy tömeggyártóval egy tuner pláne nem tud versenyezni.
Belerakják a jobb cuccokat-nincs költségkorlát, de nem azért mert kimérik, hanem mert azt remélik, hogy bírja. Vagy kérdezzük meg a fejlesztőt, hogy mennyire azonosak a dolgok...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #68969 üzenetére
Azért az F1-et ne vegyük ide. Ott az a cél, hogy szétmenjen pont akkorra amikor vége az adott motor életének. Az egy kötéltánc.
Egy tuning cuccnál meg elvárod, hogy ne hulljon szét a motor 1-2e kilométer után. Biztos vagyok benne, hogy a nagy tuning gyártók rendesen tesztelnek, padon, sokat. Ők amúgy adnak garanciát is a termékükre.
-
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #68970 üzenetére
Akkor én másik f1-re gondoltam, ahol nyerni akarnak ezek a zugcégek, akik nem tesztelnek... Nem hiszem, hogy bármelyik tuningcég komoly teszteket tudna, végezni, a gari egy másik dolog.
[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Shadowbull
addikt
-
nagyúr
válasz kardkovacsi #68972 üzenetére
Látod mondhatunk itt bármit...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #68972 üzenetére
Én úgy tudom, hogy egyrészt gyári támogatás van náluk a műszaki vonalon-de bele sem nyúlnak igazán, másrészt inkább esztétika, amiben pluszt tudnak, szólva szépen varrnak, jó anyagokkal.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
negro
őstag
válasz Shadowbull #68973 üzenetére
Ott amugy mi a helyzet? Mar ami publikus? Hiszen mar a BMW resze. Ugyan olyan beolvasztas tortenik mint anno az M gmbh-nal? Illetve minek szol az "ehh"
Ilyenkor jut eszembe a Hartge amiert azert nagy kar eltunt, szerintem.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Puma K
nagyúr
válasz tasiadam #68978 üzenetére
A többivel nem tudom mit csináltak, de ami a cikkben van azt felfúrták:
"... géptérben viszont egy 4,7 literesre felfúrt M62-es van."
"... 5700-as fordulaton 340 lóerőt tud a szívó V8-as és 480 Nm nyomatéka van. A Sport Auto magazin mérései szerint ezzel az 1670 kg-os Hartge 540-es 5,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 268 km/óra a végsebessége."
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Tsebacsi #68974 üzenetére
Nem ismerem az Alpinát igazán, bevallom nagy tuning cégeket se BMW vonalon. Régebben Hondám volt, ott tudom, hogy a Mugen vagy épp Spoon komoly alkatrészeket rakott le és azok horribilis áron is mentek emiatt.
Itt van pl [link] Komplett blokk, itt azért nem úgy megy a dolog, hogy akkor öntünk valamit és csá. Meg is van az ára.Szóval a valódi tuning az drága, igazából csak ennyit akartam mondani.
-
tasiadam
veterán
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
CharlieDrop
veterán
Srácok!
Kinek van tapasztalata esetleg 3/5GT-vel?
betegség miatt kicsit többet kell fuvaroznom az ősöket és nekik túl alacsony az egyes. X vonalra nem mennék nagyon, de nem tudom, hogy a GT magasabban lenne-e mint az F20?
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
davidsone
addikt
Sziasztok! Esetleg tud valaki bontott generatort e46 330ci 2000evjarathoz?
Köszi!
...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...
-
Puma K
nagyúr
válasz szőröscica #68990 üzenetére
Ebben az esetben ez a jó megfogalmazás.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
N_A_S
veterán
válasz szőröscica #68990 üzenetére
Épp ezen gondolkodtam, hogy tovább menjek ezen a vonalon és az alsó rács ezüst díszlécét is lefóliázom a visszapillantókkal együtt. Vagy maradjon minden gyári...
https://tinyurl.com/phnas
-
-
-
negro
őstag
válasz Puma K #68977 üzenetére
Kivancsisagbol raneztem van-e elado Hartge mostansag. Ha lenne felesleges penzen, latatlanban rendelnem: [Hartge H50 V10]
[ Szerkesztve ]
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Puma K
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest