- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Fotók, videók mobillal
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- DIGI Mobil
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- iPhone topik
Hirdetés
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ArthurShelby
addikt
Sziasztok!
Megjött a következő hülye újonc.
Egy ideje már bele vagyok szerelmesedve az e39 formájába (gyönyörű klasszikus szedán forma), és lassan szeretnék egy facelift-es, kéziváltós e39 530i-t venni (nem most azonnal, de ha van valami jó arra lecsapnék).Ahogy néztem ez a motor (M54B30) egész megbízható (asszem a faceliftes már dupla vanos-os és kicsit erősebb), inkább a rozsda és egyéb költségek miatt (ami nem a benzin) aggódom.
Pl még szerelőm sincsen (és enélkül bele sem szeretnék vágni az egészbe). Egy ideje már érik bennem a dolog, csak kezdek aggódni, hogy egyre kevesebb van, és kúszik feljebb az áruk (én persze meg full extrás-t, tökéletes állapotút szeretnék, meg toronyórát aranylánccal).Van valami tippetek merre induljak el, mikre kell figyelni?
Pl típushiba, vásárlásnál/hahun mit nézzek. Külföldről is nehéz gondolom jót behozni. Mennyi pénzzel keszüljek? (azon kívül h a teljes pénztárcámmal)A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz ADAM1337 #66747 üzenetére
Szóval vételáron felül legyen külön pénz lakatosra (plusz akkor így fényezőre is gondolom).
A facelift-es általában jobb kb úgy mindenben? Ami 2000 utáni, az mind faceliftes?
Utólag mennyire macera az extrák retrofitje (vagy mi az az extra, amit ha akarok mindenképp azzal vegyem?szerk: bocsi a sok kérdésért, de még tényleg noob vagyok
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz Puma K #66749 üzenetére
Köszönöm szépen a hosszú, kimerítő választ!
Többször is elolvastam, hogy memorizáljam/tanuljam, bár a végleges döntés előtt valószínű majd fizetek egy autószakértőnek.Ami fölmerült még bennem az autókat böngészve: utólag automatát kézire, vagy kisebb motort nagyobbra cserélni (hivatalosan) mennyire éri meg/macerás?
Ugyanis az 2000 és 2003 közti 530i kínálat hosszú idő óta nem túl nagy.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
Mi a véleményetek az alábbi autóról? [link] [link]
1. Jól látom, hogy zöld, mert nem vagyok biztos benne?
2. A beltérről kevés a kép
3. Idő volt mire észrevettem, de törött középen a vip kártya mellett a szellőző, illetve hiányzik hátul a vonószem takaró (tudom ezek nem nagy dolgok, de már jelzésértékűek lehetnek)
4. Így elsőre nem fog meg az eladó külseje
5. Nem olcsó 2+értDe legfőképpen nektek mi a véleményetek?
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz ArthurShelby #66965 üzenetére
Közben tovább is görgettem, és látszik az eladó srác története a csoportban [link]
1. 2018. decemberben már van egy szürke dízel e39-e (525tds) [link]
2. 2019 márciusában motort keres hozzá [link]
3. 2019 november még mindig motort keres, előtte már árult viszont adagolót, és egyéb motoralkatrészeket
4. 2019 december, törött bmw-t keres megvételre [link]
5. 2020 február, hengerfejes a kocsi, autómentőn van a képen [link]
6. 2020 április, venne törött bmw-t hirdetés [link](innentől érdekes számomra, mert itt már a számomra érdekes eladandó kocsiról van info)
7. 2022 március (nagy ugrás az időben, másik autó), 4 kipufogósra akarja alakíttatni a kocsit, megemlíti, hogy eladó lesz az 530i. Itt már M-pakettet említ, de itt még nem az, később vesz pár M-es kiegészítőt, de pl hátsó spoiler a csomagtartón később sincs (ami szintén az m csomag része). [link]
8. Alkatrészeket keres: m-es kormány, hengerenkénti leömlő, parkszenzorok, hátsó bőr ülést.
9. Eladó lesz 4db ajtókárpit (gondolom ezek vászonosak, és ő meg bőrre cserélte) [link]
10. Hátsó lámpákat keres, fehér színű indexest (a hirdetésekben mind sárga színűek), illetve gyári navigációt keres
11. 2022 április, kitesz egy képet, amin az egyik oldali helyzetjelző nem jó, és írja, hogy eladó lesz a kocsi (utólagos M-esítéssel). A hozzászólások között egy egyik kommentelő megemlíti, hogy az autó ki volt vonva a forgalomból. A barátja a segítségére siet, azzal magyarázzák, hogy az előző tulaj vonta ki, ők így vették kivonva [link]
12. Keres hátsó fekete bmw emblémát (itt még megvan a vonószem takaró kis műanyag a lökösben) [link]
13. 2022 augusztus, meghirdeti 2,5millióért. Beírja (helyesírási hibával), hogy elkelt
14. 2022 szeptember, meghirdeti 2,6millóért
15. 2022 szeptember, meghirdeti bő 1 héttel később 2,25millióértÉrdekesek még továbbá a barát posztjai is, gyakorlatilag ugyanakkor, ugyanazokat az alkatrészeket keresi, mint a másik. 2022 júniusában megkérdezi, hogy mi lenne a reális ára a kocsinak.
Alapvetően tetszik a kocsi színe , meg lehetne rá alkudni, de azért van pár ijesztő jel, ti mit gondoltok?
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz CharlieDrop #67128 üzenetére
Az rj45 a csatlakozó típusa (az is lehet egy szabvány). A kábelnek is lehetnek különböző minősítései (pl a cat5-nek elég a 2 érpár is, nem kell a 4 pár, mint a cat5e-nél, miközben mindkét ethernet kábelen rj45-ös csatlakozó van).
Aztán az megint más tészta, hogy az adott kábelen milyen protokollal kommunikálnak az eszközök (pl tcp/ip)[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz tasiadam #67131 üzenetére
Szerintem az rs232 egy komplett szabvány (kábelre, csatlakozóra, kommunikáció protokolljára).
Ha a kábel egyik vége ethernet, másik rs232 az már szerintem nem eredeti szabvány szerinti (az gyártó specifikus lehet).
(Az rs232 9 pin, míg az rj45/ethernet 8) [link][ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
-
ArthurShelby
addikt
Sziasztok!
Egy e39 530i megvételén gondolkozom. Két színben tetszik: sötét zöld, és sötét szürke.
Mivel ez már nem fiatal autó, így az egyik legfontosabb, hogy a karosszériája jó legyen.
Találtam egy szimpatikusnak tűnő autót (hahu, marketplace), amivel csak annyi a gondom, hogy automata.
Ezek az autómaták (az 530i már faceliftes/lci) már zf váltók, így elvileg nem kell félni tőlük, abban az időben, mikor ezeket a kocsikat konfigurálták az automata volt a menő.
Viszont, ha később mégis csak kézit szeretnék mennyire nehéz átalakíttatni/lepapírozni (és pénzben is kb mennyibe kerülne)?
Anno még egyébként az is eszembe jutott, hogy az 540i/m5 hatos váltóját idővel beletenném, ha kevés az 5 fokozat (és talán ezt már kevésbé kéne papírozni, kb csak a váltógombon látszódna, hogy 6-os)Szóval mi a véleményetek a kocsiról, illetve erről az automata váltós mizériáról?
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz KAMELOT #67738 üzenetére
Jelenleg 2.5, de nem sietek, és remélem h télen lejjebb megy a kocsik ára (mert télen alapból lejjebb megy, illetve most a rezsi árak is magasak lesznek)
Egyáltalán nem sietek, csak félek, hogy már kevés jó kasztnis van.
Amit linkeltél kívülről nem tetszik (sima világos szürke, illetve már túl jampis)
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
"Ranezesre ez Oxford Green lehet. Szep ez a szin."
Igen az . Ez a két szín tetszik nekem.
(mondjuk ezek m-es tükrök, azok is csinosak)Nem vagyok nagy bmw-s, meg autós huligán (autób*zi egy kicsit), talán inkább nagypapás lehetek, hogy ezek tetszenek
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz ArthurShelby #67736 üzenetére
Közben felhívtam őket.
A cooper car hybrid centrum hirdeti, de nem az övék az autó (ki is esik a profiljukból a bmw). A tulajnak a kis kedvence/féltve őrzött kincse volt, de most minden pénzt bele akar tolni a kozmetikai cégébe. Azért itt hirdeti, mert régi barát/ismerős valaki a kereskedésből, vagy maga a kereskedés (azt nem tudom, van e toyotája/lexusa).
A kasztnira törésgaranciát vállalnak (mármint a kereskedés), és km garanciát a kocsira (elvileg már ők körbemérték, mindenhol gyári az érték, a lökhárítót nem, mivel az nem fém, ott nem tudtak mérni).Minden szépen és jól hangzik (kivéve az automata váltó), de azért félek, hogy ez valahol mese (tulaj féltve őrzött kincse, de most minden pénzt belenyom a kozmetikai cégébe...) Elvileg egy órán belül elküldi nekem a tulaj számát, hogy beszélhessek vele.
Szerintem holnap megnézem a kocsit (nem vételi szándékkal, csak azért, hogy lássam élőben is, hülyébb nem leszek tőle, okosabb hátha )A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz KAMELOT #67746 üzenetére
Beszéltem a tulajjal is. A kocsit nagyon dicsérte, hogy tökéletes, elmondta, hogy milyen hibái vannak (két rányitás a kilincseknél [kép] [kép] , illetve a lökhárító [kép] , de ezeket egy jégkáros 100ezerért megcsinálja , illetve az első lámpákat polírozni kell, a belső tükör megfolyt).
A kocsi facelift 2-es (az valamikor 2002 szeptember körül volt szerinte), ez látszik a hátsó csomagtérajtón, a kmórán (króm keret), illetve a bőr belsőn (2 varráscsík van az ülésen).
Dicsérte az m54b30-as motort, hogy milyen jó (nincs turbó, nincs kettőstömegű...), az olajat nem eszi, 10ezrenként mindig cserélte az olajat.
2015-6-ban hozta be németből 6ezer euro-ért (az 400ezres honosítással együtt 350-es euróval számolva még mindig 2,5millió ft...), az elején sokat ment vele (ezt láttam a jszp-n is), de mostanában már alig, 1 héten csak egyszer (hogy átmozgassa olajjal). A kereskedést onnan ismeri, hogy innen vett egy hyundai ioniq-ot és ekkor lett jóban a kereskedéssel, később rájött, hogy túl sok autó áll otthon fölöslegesen, így a kereskedésen keresztül árulja.
Mutatta nekem, hogy mobile.de-n ezek sokkal drágábbak...A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
-
ArthurShelby
addikt
válasz KAMELOT #67746 üzenetére
Elmentem megnézni a kocsit.
Azért élőben teljesen más volt, mint képekről. Összefoglalva jó alap, de rengeteg kis hibája van, és szerintem nem ér meg 2,5milliót, csak 1,5-t (ezért vissza sem hívom). Van egy enyhe lelakottság érzésem a sok kis hiba miatt, illetve az igazmondásukban sem hiszek (azt érzem, hogy a tulaj hülyének nézett a telefonban)
A hely ami árulja (de nem ők a tulaj) a cooper-car hybrid centrum, ők autókozmetikával is foglalkoznak (takarítás, polírozás...)Külső:
A kocsi tele van apróbb sérülésekkel. Lökhárítón kisebb karcolások, a bal első ajtónál egy kis horpadás, jobb első ajtó mögött 2 kis horpadás. A jobb hátsó sárvédő a legcsúnyább (sajnos gagyi lett a fénykép), az végig van húzva, ott van komolyabb horpadás is, és ott már kevés lesz a polírozás (néhol látszik a fehér rész már). Elöl a vonószem takaró valamiért nincs jól a helyén. A fixpontos tetőcsomagtartónál gyöngyödzik.
Rozsda kívülről nem nagyon látszódott, a hátsó sárvédőnél még nagyon nagyon kezdetlegesen elkezdett hólyagosodni (de tényleg keresni kell, hogy észre vedd, bár az is igaz, hogyha már hólyagosodik, ott baj van...).
(Ami furcsa volt, hogy a hátsó ajtónál a díszléc így egymás alá bújt be és nem szintben vannak, de ez gondolom normális [kép] [kép] )Belső:
A tetőablaknál kis fekete zsírfolt a világos tetőkárpiton (nem életveszélyes, csak megemlítem), a bal hátsó ajtónál a belépő körül lévő gumi már kemény és töredezett (már nagyon csere érett, de nem lényeges alkatrész), illetve itt hiányzik az ajtókárpitból a világítás alul (a bal első ajtózsebben megtaláltam a foglalat párját, a lámpa tetejét). A belső tükör megfolyt, de az filléres tétel (gyakorlatilag szóra sem érdemes), az autó telefon nincs a helyén. Ez a csavar sem tudom mennyire gyári ott [link] .
Összességében nem tökéletes, de szép a belseje, jól összerakottnak tűnt (nem recseg-ropog), az extrák működtek (bár most így utólag volt pár, amit elfelejtettem kipróbálni, mert alapnak vettem: klíma, esőérzékelő, bc).Motortér: (itt még nagyobb noob vagyok)
Első amit észrevettem, hogy egy tartály elég durván olajsáros, talán az automata váltóhoz tartozott[kép]. Aztán az ablakmosó tartály csöve eltörött, a motornak a műanyag háza is megrepedt már. [kép]
A féktárcsák elöl-hátul vállasak.Élmény:
A kocsiban alig volt benzin (8km-t írt ki), ott a telepen mentem vele pár kört. A váltó ránt, ha P-ből D-be, vagy ha D-ből R-be teszem, sőt valami recsegő hang is volt (a srác azt mondta a fékek miatt van, én a wandler-re gyanakszom). Amennyit mentem vele (azt a keveset), ott a fokozatok között nem volt rántás.
Én a szervót gyengének éreztem (elvileg ezeknek alapból gyengébb, illetve én egy elektromos szervósból ültem át érkezés után), sőt szerintem nem is volt kormányszervó. A srác szerint, ha a kormányműnek lenne baja, akkor recsegne, mikor elfordítom.A szélvédő aljánál levelek voltak (a kocsit fedett részen néztem meg). A tulaj azt mondta, azért nem csináltatta meg a kis hibákat a kocsin, mert így őszinte. Közben azért a kocsit egy autókozmetika árulja, a szilikon is látszott a kerék oldalán...
Nekem az az érzésem, hogy a tulaj egy ideje már nem költött rá (vállas tárcsák, rossz ablakmosó...)A futómű talán jó, de nem nagyon tudtam kipróbálni. A motorhoz sem értek (annyit tudok, hogy az m54b30-at dicsérni szokták, hogy nem rossz, de tudja enni az olajat).
A tulaj szerint a kocsi műszakilag költségmentes...hát nem rossz, de annyira nem jó, és biztos nem ér annyit, mint amennyiért árulja.A kocsiról pár infó még: [kép] [kép]
Nem sietek a vásárlással, Bp-en nincs szükségem kocsira, ha meg kell, kölcsön kérem valamelyiket a szüleimtől. Ez a bmw is csak hobby-ból/szerelemből lenne (birtoklási vágy, legyen saját), első saját kocsi lenne...(de nem szeretném végigsz*pni a létrát, egyből jót szeretnék ).
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz ArthurShelby #67783 üzenetére
Azt elfelejtettem írni, hogy nem volt 3 kulcs, csak 2, és abból is csak a szervizkulccsal indult...
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz tasiadam #67802 üzenetére
Csomóan ezzel a szöveggel jönnek, akik el akarják adni a kocsit, hogy ennek lesz értéke pár év múlva, és csak el kell tenni, jó veterán lesz. Csak a szénaboglyákra is ezt mondják, és ez még relatíve gyakori kocsi. Ennek az m54b30-nak jó híre van, ezért még följebb van az ára.
Nekem is azért tetszik (az m54b30), mert egy jó kompromisszumnak gondolom: már nagy motor, nem gyenge (231 ló, igaz a kasztni sem pehelykönnyű), megbízható, de még nem szörnyű a szervizelése, nem melegszik túl. Efölött már a karbantartási költségek markánsan megugranak.
A külseje/belse is tetszik, de direkt jó állapotút szeretnék, hogy ne legyen vele szenvedésEgyébként a barátaim féltenek tőle (jóindulatból), hogy fölöslegesen fogom beleölni a pénzt és az időt, és egy nagy sz*pó roller lesz (el is küldték a klasszikus phaeton-os videót ).
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
Erről a kocsiról mi a vélemény?
Sok ritka extra van benne (állófűtés benzines létére, masszírozós ülés...)A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz KAMELOT #68018 üzenetére
2.7m (sokallom kicsit)
Elvileg nem rohad. Én már beszéltem vele privátban mielőtt meghirdette, szóval van egy kis előnyöm.
Pécsi, vasárnap jön a lánya miatt Bp-re és ezzel a kocsival jön, van rá éves autópálya matrica. Már múlt héten is jött volna, csak új katalizátort vett a kocsi alá, és csak induláskor (vasárnap) derült ki, hogy kifúj valahol a kipuff tömítés. Azóta ezt is megcsinálták, annyit mondott (a szerelője), hogy mivel a motorvezérlő tanulja az új katalizátort kidobhat hibát az elején , de nála ez még nem jött elő. (újabb hamarabb melegszik, mert nincs eltömődve). Ez igaz?Számomra hátránya kocsinak a színe (de ha akarom befóliáztatom), és hogy automata (megszokható, nem rallyni veszem). (igen, jól látszik, próbálom magam rábeszélni )
Az előnye, hogy elvileg rohadásmentes, jól karbantartott, sok extrás és minden működik, relatíve megbizható. Persze ezeket le kell mind ellenőriznem, de normális csávónak tűnik (mentőtiszt, 2 másik kocsija van: egy e38 és egy elektromos hyudai)A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
-
ArthurShelby
addikt
válasz Puma K #68024 üzenetére
Szerelőm van, de ő nem bmw szerelő. Általános karbantartásokat tud, rendes/megbízható, ráadásul még olcsó is, cserébe nem vállal nagy/specifikus munkákat.
Annyi, hogy a csávó pécsi, odahordja a kocsiját, vasárnap jön Bp-re, akkor fogom megnézni.
Első körben megnézem vasárnap.Egyébként a kormányon a nyilak az automata váltóhoz tartoznak? [kép]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz Puma K #68032 üzenetére
Megnéztem élőben a kocsit.
Tényleg pöpec, megbízható embernek tűnt, és tényleg nagyon sok minden új a kocsin. Szóval jól karban tartott. Amennyire aláfértem alánéztem, de sok mindent nem láttam a burkolatokon kívül. A kerékjárati évek belül is szépek, kívülről nem látszik rozsda.
A problémám az m-es futómű (alacsonyabban van, feszesebb, ami itt Bp-en elég nagy hátrány), és az ára (kb 2.6 alkuval).Kipróbáltam az ülés masszírozást is, de alig volt érzékelhető, hosszú úton biztos lényegesebb.
Szerintem most télen lejjebb fognak menni az árak, főleg hogy egyre kevesebb az üzemanyag, és lehet az benzinárstop is meg fog szűnni (de lehet, sokaknál a rezsi lesz túl sok, és ezért adják el a féltett hobby autójukat).
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz tasiadam #68097 üzenetére
Gyárilag m futómű (de csak a futómű m, meg a hátsó spoiler elvileg, a többi nem)
wbadt610x0cj56732 (704M Sport suspension, M Sportfahrwerk) [kép][ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz Chris0321 #68100 üzenetére
Az m futómű alacsonyabb is (kis oda nem figyeléssel (pl sietés/kapkodás) parkolás után rányitom padkára), illetve feszesebb. Sok a rossz út bp-en... (okés, felesben autópályáznék vele, ott nem rossz az út).
Igazából ez a bajom: tehetnék alá puhább felfüggesztést, befóliáztathatom (unalmas szürke színű), de még az automatában sem vagyok biztos (ki kéne próbálnom egy kézit, és utána tudnék 100%-os döntést hozni).A kéziben azt szeretem, hogy én határozom meg a fordulatot. Ha itt Bp-en be akarok sorolni, akkor egy automatánál fél mp-el előbb le kell nyomnom a gázt és lehet utána hirtelen túl nagyot ugrik (ezt kézinél jobban tudom befolyásolni, de lehet én vezettem keveset automatát)
Most itt úgy tűnik hisztizek (lehet tényleg ), de csak direkt felnagyítom a problémákat, hogy 100%-ban jó döntést hozhassak.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
-
ArthurShelby
addikt
válasz szőröscica #68122 üzenetére
A mobil tartót nem adja a kocsival, de az tappancsos. A matricákat nekem is első dolgom lenne leszedni, meg ezeket ablakoknál lévő légterelőket is (elvileg gyári, én valami pl-t láttam rajta...). A sötétítés elvileg gyári, nem fólia (hátsó ajtók, hátsó ablak, plusz van hátsó roló is, oldalsó roló viszont az ajtóknál hátul nincs).
Ami engem jobban idegesít a DLR elöl (sztem gagyi). Illetve hátul az akksinál van egy 12v-os dugalj pluszba, az sem gyári.
Jah, és az angel eye is ledes (az sem gyári).A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
Na kíváncsi vagyok, hogy a használtautó piacon most mennyivel több autó lesz. Nuku benzinárstop, benzin zabálók ára gondolom esni fog.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz Fr3eWar #68299 üzenetére
Ezt az active grille-t miért vezette be a bmw ilyen későn/sokára?
Ahogy nézem amerikai kocsiknál ez már előbb volt.
Ha az ember ebbe belegondol full logikusnak tűnik, tök praktikusan hangzik.Amíg kicsi volt a hűtőmaszk full fölösleges volt, a hódpofa miatt kellett?
Esetleg elhanyagolható a hatása?A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz brumi1024 #68303 üzenetére
Oh nem tudtam.
De ez csak extra volt, nem?
Illetve ott még radiator shutter-nek hívták (radiátor része?) [link] , most meg active (kidney) grille-nek (hűtőmaszk része)[link]?Más európai gyártónál (pl VW konszern) nincs ilyen (vagy nem tudok róla). Ezért sejtem azt, hogy valószínűleg elhanyagolható a hatása (de lehet tévedek).
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz herdsman12 #68323 üzenetére
Honnan lehet tudni, hogy a gyári ténylegesen gyári felni és nem csak annak mondják?
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz CharlieDrop #68346 üzenetére
"E39 meg nekem sohasem tetszett..."
Sose voltam bmw-s, lehet nem is leszek, de az e39 megfogott. Ha valaki megkér, hogy rajzolj le egy szedánt, akkor az e39 lesz ahhoz a rajzhoz a legközelebb szerintem. Örök forma:
Nekem azért tetszik mert egy tökéletes átmenetnek/aranyközépútnak gondolom. Az eleje talán szebb az e34-nek, de a segge, oldala, teteje, aránya az e39-nek a legjobb <3 .
Egy jól karbantartott m5 még a 300-at is megfutja (igaz, a limitert előtte ki kell venni, mert úgy csak 260).
Lehet benne ülésfűtés, xenon lámpa, automata lámpakapcsolás, automata csomagtérajtó becsukás (igaz nagyon ritka), ülésmasszírozás (csak az alfelet, hátat nem masszírozza, ritka), nagy navi (cserélhető korhűnek kinéző androidosra, és sok extra app is van, mint pl ibus) és stb...
Ami esetleg hiányozhat egy mai autóhoz képest a vakfolt/holttér figyelő), a fejlettebb fényszóró (pl kanyarkövető bixenon, vagy annál jobb) és esetleg a tolatókamera (és hogy mutassa vonalkákkal a pdc mennyi van még hátra). Nincs panoráma tető, csak normál napfénytető. (Ezek szerintem szőrözős indokok, együtt lehet velük élni .)
Ami béna benne a pohártartó (én személy szerint leszrom, nem vagyok egy kólázó amcsi), és szerintem kicsik a külső tükrök (az m-es már elég nagy, csak ritka és drága).További szexi képek a fb csoportból (a gagyi angel eye fényszórón kívül nincs hiba a képben):
[kép] [kép] [kép][ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
-
ArthurShelby
addikt
válasz tasiadam #68361 üzenetére
Nekem a facelift előtti nem tetszik, akkor már inkább e34, az jobban hozza ezt a stílust.
Viszont ettől az m bzulástól én hülyét kapok. Mindenhova odatenni, hogy MMMMMM , mert ettől lesz szép, menő és erős a kocsi... . Ahogy a pc-knél az RGB plusz fps-t ad, itt az M és a matricák plusz lóerőt )@CharlieDrop: Lehet meg fogsz kövezni, de nekem az e38 aránytalan batár (igaz az e39 főleg mai szemmel már hátul passzos, a mai 3-mas is nagyobb/hosszabb nála)
Egyébként meg ízlések és pofonok. Nekem az e60 nem elég finom, ott már jobban elkezdődött az agresszivitás. Az e34 meg olyan, mint egy kiscsikó (jófej, de kicsit komolytalanka). Az f és a g széria már jobban tetszik, bár azok is kicsit agresszívecskék.
Remélem már mindenkibe is belerúgtam, hiszen nálam van a bölcsek köve.
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz H.Ezredes #68363 üzenetére
Csomó mindenben igazad van.
A fék tényleg kevés rá (az m5-re is), de utólag lehet upgradelni (asszem a következő 7-es főmunkahengerét szokták beletenni, illetve nagyobb fékeket), az automata tényleg lassú (igaz, nekem nincs sok tapasztalatom még), bár abból is volt kormányváltós, illetve nem tudom bele lehet-e tenni az smg váltót. A merevítés is kevés, bár szerintem ez a hétköznapok alkalmával kevésszer jön ki (és szerencsére viszonylag egyszerűen orvosolható). A hifi is gagyi alapból, de ezt is lehet orvosolni.
Én úgy tudom a masszírozás vas/acél golyókkal van, nem zsákokat fújogat. Az ülésfűtés nálam gyorsan melegedett (de olvastam a fb csoportban, hogy van akinek lassú).
Bluetooth megoldható bluebus-szal így maradhat a gyári fejegység. Igazán jó androidos fejegységet még én sem láttam (pl min 4gb ram, erős proci, minőségi szoftver, korhű kinézet), illetve nem tudom, hogy a régi dolgok (pl állófűtés programozás) hogy működnének vele. Androidoshoz az ibus app viszont elég fasza: meg lehet oldani szépen a tolató kamerát, és a pdc kijelzést is, illetve még ezer dolgot (pl olajhőfok ellenőrzése, boardcomputert és lehet még az állófűtést is )A baj/zavaró a sok kis upgrade, illetve csomó minden ritka. Egy kis merevítés itt, egy kis féknövelés amott, egy kis roló, egy kis állófűtés, egy kis bluebus, egy kis ibus androiddal...
Viszont ha ránézek a beltéri képeidre nekem sokkal szimpatikusabb az e39-é...Tisztázás végett, nekem még nincs meg a kocsi, csak szemezek eggyel (szóval így nagy a szám). Félek a lassú/úrias automatától, és attól, hogy örökké csak önteni fogom bele a pénzt. Unalmas ez a világos szín (cserébe gyakori a színbeli bontott alkatrész hozzá, viszont ez a kocsi jó állapotú/nem rohad, ha kell lehet fóliáztatni).
(Apropó, ha fóliázom, az a pdc szenzorait nem érinti rosszul? A taxiknál ezt hogy oldják meg? Illetve ha a szürke kocsit lilára vagy hupikékre fóliáztatom azt be kell írni a forgalmiba?)
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz chess001 #68366 üzenetére
"30i egy 5-ös ZF automatával nem lesz egy fürge jószág"
Ettől félek, ezért nem vagyok biztos az automatában és kacsintgatok a kézi felé. Ehhez sovány vigasz, hogy nem esik szét a zf, mint a gm.
Azt szokták mondani, hogy az automatában olajat kell cserélni, a kéziben meg kuplungot. Egyébként utólag lehet kéziváltósítani, de.....na.Másik ötlet: az m54b30 volt e60-okban is, abból az automata váltót át lehetne tenni e39-be?
"Nem akarok belegondolni, hogy mennyi pénz ölt bele, hogy egy leharcolt 35i-ből 40i lett és full alcantara, meg felújított motor, stb"
Valószínű itt mindannyiunknak van egy kis becsípődése (fórum, tehát külön törődünk a kocsival, ráadásul bmw-vel). Nekem pl sokkal észszerűbb lenne egy 1.4-es mk4-es golf (kocsi-kocsi, megy-megy), de arra ha költenem kéne (pl 4 új gumi), akkor húznám a számat, hogy ezért pénzt kiadni (és nem néznék rá vissza a parkolóból). Ha bmw-t vennék meg azért húznám a szájam, hogy ennyi pénzt kiadni, illetve mindig lenne még egy kis upgrade.
Itt az a nagy kérdés, hogy anyagilag mit engedhet meg magának az ember, mi elől (lakás, vállalkozás, más hobby/szórakozás), vagy ki elől (pl ha család van gyerekek) megy el a pénz.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz tasiadam #68374 üzenetére
"Olyasmit mesélt az egyik fószer, aki diagolta az autóm, hogy az e39 esetében minden az óracsoportba(???) van kötve, azon keresztül megy a comm. E60 esetében ez szöges ellentéte. "
Gondolom az e60 már canbus-os (ott az egyik vezérlő fellő valamit az canbus hálózatba, és leveszi magának az vezérlő, aki a címzett, magyarán broadcast), míg az e39 nem ilyen ezek alapján. (most csak tippelgetek!)
Ha jól sejtem az a baj, hogy a váltó vezérlője más, más protokollt használ, így a másik vég nem értené)
Az smg váltó azért tetszett, mert az gyorsnak tűnt, és az talán még a régi protokollt használja.@KAMELOT
Ahogy meghúzod manuálba téve a kart, nincs késlekedés? Én amitől félek, hogy pl előzésnél egy fél mp-cel előbb kell gázt nyomnom (gondolkozik, visszagangol), hogy elkezdjek gyorsulni időben.[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz ArthurShelby #68376 üzenetére
szerk: az smg-nél más is az óracsoport kijelzője (szóval lehet benne valami, hogy ott az óracsoport a fej/szerver és hozzá csatlakoznak a kliensek)
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz KAMELOT #68377 üzenetére
De kézivel elő tudsz készülni. Berakod sebességbe, de még nem engeded rá a kuplungot, csak a megfelelő időpontban. Autómatánál azt jósolod, hogy fél mp múlva okés lesz minden.
De lehet tévedek, remélem nincs igazam és gyors az automata e39-ben.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz FIREBLADE78 #68579 üzenetére
Szüleim kocsiját tesóm lagziján horpasztották be (valószínűleg részeg lehetett a tettes), ők is csak otthon vették észre (nyilván hulla fáradtak voltak), a jobbos ajtó és sárvédő csere (vagy kikalapálás és fényezés...)
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz Tsebacsi #68640 üzenetére
Rallyban nem ért el túl nagy sikereket, pl az amerikai rally mezőnyben (ami nem túl erős) sem tudott nyerni, pedig ott kb a legjobb autója volt. Viszont ilyen kaszkadőr mutatványokban tényleg profi volt
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz FIREBLADE78 #68647 üzenetére
X5-el átmék rajta.
És mit kompenzálsz az X5-tel, amihez a suzuki kevés?
Ezzel a mentalitással sem értek egyetA rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz Tsebacsi #68655 üzenetére
Értem én, hogy jobb, ha valaki itt adja ki a mérgét, és nem az úton.
Alapból itt mindenki félti a kocsiját (gondolom), ő főleg, egyáltalán nem szeretné, hogy akár egy karc is legyen az x5-jén, szóval nem gondolta komolyan."mindenki be akar tartani, mert biztos bunkó BMW-s"
Pont ezen kéne változtatni, mert itt a topikban szerintem/valószínűleg értelmes emberek vannak, akik tudnak indexelni pl, normális módon közlekedni, és stb... szóval van itt egy szellemi mimum (ha nincs, akkor meg kéne teremteni). Persze mindenkit ki lehet borítani/fölidegesíteni, senki sem tökéletes, és mindenkinek lehet rossz napja.De az sem jó válasz egy ilyenre, hogy "jah, és is átmentem volna rajta, és lenyomtam volna gcibe".
"Amúgy Road Presence."
Pont emiatt a fogalom miatt van, az "hogy ha kiciócó autóval közlekedsz akkor mindenki el akar taposni, nem vesznek komolyan, ha meg nagy böhömmel"
szerk: lehet, hogy a road presence azt jelenti, hogy ekkora a péló?[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz chess001 #68666 üzenetére
Mára már nagypapám 2107-esének újra van akkor "road presence"-e (integetnek, mosolyognak, előzékenyek velem szemben, ha vezetem).
Szerintem nem a kocsi számít, hanem az "ügyfélkör", aki vezeti és az arról kialakult közvélemény.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz Chris0321 #68664 üzenetére
A táplálékláncos hasonlatot szerintem badarság, nem lehet prédára és vadászra felosztani az élőlényeket/autósokat.
Van pár olyan állat, ami növényevő mégsem eszi meg az oroszlán (pl orrszarvú). Ha meg ragaszkodsz a hasonlatodhoz, sok lúd disznót győz, illetve mindig csak leggyengébbeket vadásszák le
Nem a ruha (autó) teszi az embert (vezetést).A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz Chris0321 #68671 üzenetére
Azért azt nem mondanám, volt már, hogy nálam is elszakadt a cérna.
Autópálya, erős forgalom, mindenki a belső sávban 120-szal. Megérkezik mögöttem a delikvens, megnézi a lökhárítóm jobb oldalát, utána a balt is, index-el, villog. Nem tudtam gyorsabban menni, de csak villog. Végül elengedtem, majd gyorsan vissza mögé, és villogtam, hogy akkor most menjen, mert én is mennék.
Nem vagyok rá büszke, mert ilyenkor simán lehet baleset, és akkor sokkal nagyobb már csak az anyagi kár is (az egészségügyiről nem is beszélve), mint hogy ez megérje.Illetve most a karácsony előtti napokban felhúztam magam, mert egy mazsola az autópályán a kis autójával szigorúan 130-cal haladva nem ment ki a belső sávból. Először csak megérkeztem és vártam. Majd közelebb mentem, hátha észreveszi magát. Majd indexeltem, aztán a végén villogtam, de csak nem ment ki, pedig végig ki tudott volna (jobbról előzni nem szeretek, mert az iszonyú baleset veszélyes). Így teltek a percek, én jelzek, ő nem megy ki.
Majd egyszer csak kiment előlem, hogy elengedjen, mikor már felhúzott. A nő olyan gonosz volt, hogy direkt a fix trafinál akart elengedni, hogy ott száguldozzak. Mivel jól ismerem az útszakaszt ez nem jött be, de ledöbbentem ezen a gonoszságon. Életemben először bemutattam valakinek autóból autóba.De szintén autópályán volt már olyan, hogy f10-es bömbös öreg nénivel nem akart kimenni előlem, csak 5perc után, mert neki oda bérlete van, hiszen ő előkelő úri hölgy bmw-vel 130-cal. #roadpresence
Ezekre nem vagyok büszke (nem vagyok szent), nem dicsekedem velük, de nyilván nekem is volt már problémám, engem is toltak már le (csak ezeket szerencsére legtöbbször elfelejtem).De hogy pozitívat is mondjak. Volt olyan, hogy országúton jelzett index-szel, hogy előzhetek, városban engedtek már be többször is maguk elé dugóban (pedig akkor a család szétrúgós autójával voltam) és én is tudok nyugodt és ráérős lenni (akkor nem száguldozok ).
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
Új hozzászólás Aktív témák
- Subaru topik
- PlayStation 5
- Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Gaming notebook topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Politika
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- További aktív témák...