- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #68450 üzenetére
Mert a BMW-t sikk szidni, főleg a Teslás körökben. A villanyautósok nagy része meg Tesla fan, élen Karottával.
Villanyautóban az egyik legjobb árai vannak a BMW-nek, a fő probléma inkább a gyártási mennyiség, mert i4-ből egy hónap alatt gyártanak annyit mint a Model 3-ból egy nap alatt tudnának. -
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #68451 üzenetére
Egy kicsit futott Tesla modell 3 fele annyiba kerül, mint egy i4, ami már majdnem taycan árban van. Menetdinamikában, árban, komfortban eléggé eltérőek, hiába tűnnek hasonlónak kinézetre. Az a vicc, hogy egy ezeréves i3-at, vagy mini ev-t kapsz a 3-as telsa árán a használtpiacon.
[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
-
kardkovacsi
senior tag
Nem tudom hányan vettetek már meg lízingelt autót de ma volt egy kis meglepetés. Kiküldte a papírokat a Merkantil, nyilván nem szólt semmit csak jött az ajánlott levél a szerződéssel ami hat nappal ezelőtti (előtte is sikerült bénázniuk). A poén az, hogy volt 6 nap amikor nem volt kötelezőm, mert mivel már eladta a Merkantil az autót nekem 14-én, mert ez van a szerződésen (jó kérdés, hogy akkor érvényes-e bármilyen szerződés ha nincs aláírva), elvileg onnan már nem él a kötelező ami az autóra kötve volt. Gyorsan online csináltam is egyet.
-
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #68455 üzenetére
Nem ismered ezt: "i4-ből egy hónap alatt gyártanak annyit mint a Model 3-ból egy nap alatt tudnának." papíron van, ha venni akarsz, akkor mennyi? Ha fullost veszel fél évesen 34 millió, de valóban már kapsz fapadost 26-ért, amennyiért egy 510 lovas M3P és még fagyira is marad.
[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
CharlieDrop
veterán
Hehhh
belöktem kiccsaládnak a V8 projektet, válaszuk:
MIAZHIGYNEMBMW?ózamekkk
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
H.Ezredes
őstag
válasz chess001 #68454 üzenetére
És most egy 6E Km-es autót hasonlítasz egy 65E Km-t futotthoz. Konkrétan 10X több a Km benne. De itt egy majdnem full extrás i3S
Itt már árban is van különbség és nem egy alap puruttya szar. Ráadásul a Km még mindig fele annyi mint a Teslában.... Szóval így máris ott tartunk,hogy 3 millióval olcsóbb cserébe a Km is fele annyi és majdhogynem full extrás i3s-ről beszélgetünk ami az eladás szempontjából sem hátrány ráadásul ha mész több mint 30 ezret akkor fogsz Km-be ott tartani mint most a Tesla ami egy átlag autósnak 2év kb. Más az,hogy ennyiért se a Teslát se az i3-at nem venném meg mert szerintem egyik se ér ennyit.....[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
chess001
aktív tag
válasz H.Ezredes #68460 üzenetére
Persze, hogy nincs értelme összehasonlítani, egy i3 nagyon nem tesla szint semmiben, max árban. Nagyon felkapták, mert az az első értelmes villanyautó. Én a saját szempontjaimat írtam le, hogy miért esik ki az i4, még így látatlanul is. Ugyanígy teslánál is a performance érdekel csak, mert szinte semmi felára nincs a lr-hez képest. Ami szintén jó pont, hogy ahhoz egy csomó okosítás elérhető, i4-nél semmi... Mindegyik autó annyira megdrágult, nincs már villanyfelár, viszont annak van egy csomó előnye, nekem biztos az lesz a következő.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #68457 üzenetére
Szerintem rég nézted a Tesla árait. Egy Model 3P FSD-vel 31M. Az ami abban van kijön egy M50-ből is.
Ugyanígy egy LR FSD-vel 28M. Ennél jobb konfigot rakok össze i4 eDrive40-ből. Tessék itt van egy: [link]27.8M és van benne lézer lámpa. A Tesla gagyi pilácsával szemben meg parkradar, ami már nincs a Teslákban
Gyanús, hogy a két cég egymás rakja az árait. Pont Handrásnak volt tesztje, Model Y vs iX3, konkrétan teljesen egyárú autók. -
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #68462 üzenetére
Még agyalok tovább, aztán majd kiderül...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #68463 üzenetére
A Teslának jobb a infotainmentje és a töltőhálózata az tényleg ilyen megfizethetetlen. Ionity csak baszódik Kelet-Európában. Viszont a BMW meg BMW, rendesen összerakott autót kapsz, nem amivel félsz rámenni a murvára, mert leverődik a festék.
De pl. egy horvát irányba, pl Split van 3 Ionity meg 6 Super Charger töltő. Nyilván tölthetsz máshol is de azért az nagyon kényelmes, hogy bedugod és tölt, nem kell vesződni a mindenféle appokkal. -
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #68462 üzenetére
Ez az árazás innen magyar sajátosságnak tűnik.
Itt nálunk egy i4 40 majdnem 60e, egy M50 meg 70.
A TM3 meg 50e-tōl indul, az LR annyi mint egy alap 40, a Performance meg 63e.
Mondjuk a többi európai árat nem néztem.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #68465 üzenetére
De a kinti árak mindig magasabbak, mert alapból több extra van benne, nem?
Vagy ott nagyobb a kereskedők árrése? Szokták innen vinni oda az autókat pont emiatt. -
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #68466 üzenetére
Fogalmam sincs miért van így.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
kenwood
veterán
válasz kardkovacsi #68466 üzenetére
Amikor innen kivisznek europaba egy "uj" autot, akkor a magyar adofizetok alljak a kereskedo hasznat
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #68464 üzenetére
Megnéztem mégegyszer a Laptiming-os videókat, hátha rosszul emlékszem, de ott egy használt TM3P szanaszét alázza az M50-et, Taycan turbo s-t is. Ugye Kakucs kicsi pálya, de ez kibír 2 kört, a többi nem. Anno BMW-t is azért választottam, mert ár-teljesítmény-használhatóságban ez volt a legjobb számomra, mostmár más van a topon számomra.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Ck.
addikt
válasz kardkovacsi #68464 üzenetére
BMW és rendesen összerakott autó... Kár, hogy az én E92 és F10-esemmel ezt elfelejtették közölni, mint ahogy kollégám G20-asával is.
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #68471 üzenetére
Igen, arra. Kapott egy Tein gátló-rugót, kovácsolt felniket, Michelin Sport Cup 2-vel és EBC betéteket. Ezekkel is még szerintem a M50 alatt van árban és az eredmény önmagáért beszél. Az aksihűtés miatt az összes többi már visszavett második körnél itt nem.
Ha még a fék ki van cserélve valamelyik nagy brembo-ra, akkor Nordschleife is megy neki. Az a párszáz kiló ennyit jelent...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #68471 üzenetére
A full gyári is gyorsabb volt, de a lényeg, hogy aprópénzért sokkal jobb lesz. Én most is kb. ilyen módosításokkal használom a családit. Ha pályást és a családit egy szinte ingyen fenntarthatóval ki tudnám cserélni, az nagyon jó lenne...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #68473 üzenetére
Csak a semi slick mindenféle hókuszpókusz nélkül másodperceket jelent még ezen a Mikiegér pályán is. Ha az M50re csak azt feltették volna gyorsabb lett volna mint a narancs csoda.
A full gyári nem volt gyorsabb. Ráadásul az M50 rendesen meg van csinálva, nincs benne minden alulméretezve, van benne rendes hangszigetelés úgyhogy 130nál is lehet benne beszélgetni.
És akkor azt tegyük hozzá, hogy az M50 nem pályára készült, a tervezésénél egyáltalán nem volt szempont hogy tudjon gyorsan versenypályán menni. És így megy ilyen időt.
Majd lesz olyan is, aminél szempont lesz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #68475 üzenetére
1,2 hozott, de elég sok kocsinál van gyárilag ilyen opció, én is érzem, hogy még a kínai s-s is sokkal jobban tapad, mint a Michelin P4-m, az M50-en P Zero volt...
Nekem nincs igényem a csili-vili extrákra, a kicsi(bb) súlyra igen. Ha ennyin már elmelegszik az M50, akkor hiába lenne rajta akármilyen cucc, impotens.
A teslába persze egy második kijelző az első barkácsom lenne, annak a hiányát nem hiszem, hogy meg tudnám szokni.
Az a baj a kicsit sport BMW-kel, hogy árban már Porsche szintre mennek és ott nincs további kérdés.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #68475 üzenetére
Mert a TM3P pályára készült?
Temérdek BMW-n is fos a gyári fék, nem kell messze menni, I3-on levő is egy vicc, kb ez is az a kategória, hogy a futómű meg a fék simán ezerszer jobb is lehetne.
Szigetelés megint… bontottam le az ajtókárpitot az a szúnyogháló ami erre a célra van benne… meg az a rögzítés mindennek nevezhető de nem kiemelkedőnek.
Nekem nagyon bevált, ettől függetlenül ne legyünk ennyire vakok azért. Vastagon van BMW fronton is nevetséges kialakítás/minőség, persze ekézni másik gyártót könnyű.[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
válasz brumi1024 #68477 üzenetére
Igaz, de azért tesla 3 már 1 évesen beesik 20 körülre, 10-15 misiért meg inkább költ az ember még brembo versenyfékre, recaro cs-re, mit ambient lightra meg ilyen hülyeségekre szvsz.
Nekem volt Trabant 601-em, Lada 21061-em, úgyhogy az összeszereléssel nem lehet megfogni.[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
-
chess001
aktív tag
válasz CharlieDrop #68481 üzenetére
Nyilván kinek a pap, kinek a papné. Valószínűleg én vagyok a kisebbség, mert nem hiszem, hogy a BMW ne tudná azt, amit a tesla, csak nem az a fő igény.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
brumi1024
veterán
válasz chess001 #68480 üzenetére
Van benne track mód, ahol lehet húzni az első-hátsó hajtást
Nem, az európai gyártók befejezik az autót, nem bízzák a beta testerre a hangolást. A viccet félretéve ez standard európai - amerikai autó különbség, azokban mindig több ilyen jellegű feature volt, most épp a technológia ezt teszi lehetővé.
Próbáltam a 3 Performance-t, egy napig nálam volt, de akármennyire tetszett sok minden túl sok mindenben nem átgondolt, és emiatt lett G22 helyette. Elég néhány mire figyelj topikot átolvasni, egy teljesen véletlenszerű ami eszembe jut, hogy vigyázni kell nagyobb pocsolyánál, mert ha gyorsan mész át rajta le tudod szakítani az alsó burkolatot… ezekre miért nem lehet figyelni?
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #68476 üzenetére
"a baj a kicsit sport BMW-kel, hogy árban már Porsche szintre mennek és ott nincs további kérdés."
Azért az túlzás. A BMWnél olcsóbban megkapod a hasonló menetteljesítményeket.
És ahogy az eladásokat elnézem, teljesen jól van belőve az ára.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Mert a TM3P pályára készült?"
Tudtommal van benne Track Mode, úgyhogy igen.
"I3-on levő is egy vicc"
Jó hogy nem már egy 116i-t hozol fel.
"Vastagon van BMW fronton is nevetséges kialakítás/minőség"
Biztosan. De hogy a Tesla sehol sincs a BMWhez képest úgy általában, az is biztos, pláne ha az árát is nézzük.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz brumi1024 #68483 üzenetére
"ezekre miért nem lehet figyelni?"
Ezek azok a dolgok, amiket egy gyár 100 év alatt tanul meg a saját bőrén.
És ezer ilyen dolog van, aminek a 99%-a még ki sem bukott. Nem szerencsés jósolgatni, de nagyon csúnya sztorik jönnek majd tömegesen, amikor az első nagyobb darabszámban legyártott TM3/TMYok elérik az 6-7 éves kort. Várni kell még egy kicsit addig, de szórakoztató lesz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
chess001
aktív tag
válasz brumi1024 #68483 üzenetére
De egy M3 competition teljesítményét kapod meg, valahol érthető a kompromisszum, a G22 társait már pár évtizede reszeli pár mérnök, telsa még a kanyarban sem volt, amikor már tudták azt a minőséget, amit az amcsik ma és az utóbbi időkben léptek igazán nagyot-csak szerintem nem mindenben jó irányban.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #68488 üzenetére
Papíron nagyon pariban vannak, Kakucson a tesla 8 század mp kapott az m4c-tól (ami pályacsomagos volt), az M340i meg majdnem 1,5 másodperccel van mögötte, mondjuk nem egyforma viszonyok között.
Mondjuk m3-m4 tudjuk, hogy eléggé alul van mérve motorerőben, kb. keréken több van, mint a katalógusadat.[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #68485 üzenetére
I3-ba is van Roller mode… akkor az is pálya gép?
Miért ne? 16i is lehet példa… az is BMW… Ugyanúgy része a megítélés összességének. -
brumi1024
veterán
válasz chess001 #68489 üzenetére
Persze nagyon jó műsor a Kakukcsringes Laptiming, de azt ők is elmondják, hogy messzemenő következtetéseket nem érdemes levonni csak ebből a számból. Árnyalva a képet: Nürnburgringen a módosított Model 3 P ment 7:44-et míg a gyári M3 Touring 7:35-öt. Gyári Model 3 nem igazán bír ki egy kört, ezt Mishaék már sokszor megnézték.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
-
chess001
aktív tag
válasz brumi1024 #68491 üzenetére
Azért kiindulásnak szerintem elég jók a számok, azok nem hazudnak, csak ahogy mérik őket .;P Egy gyári csapat mért körét sem igazán lehet egy forgalomban megtetthez hasonlítani. Sajnos még a saját tapasztalat még nincs nálam, de majd beszámolok!
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #68492 üzenetére
Igen, biztos nem azzal, ugyanúgy mérnek, sőt azt még át is váltják, úgyhogy inkább a becslés lenne a jó szó. Nekem még a hubdyno-s a legpontosabbnak tűnő, de ott is csak a másik mérthez lehet hasonlítani.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
FIREBLADE78
addikt
Am ki a faszt érdekel itt a tesla?! és akkor beszéljünk a hüvely szárazságról...
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
kardkovacsi
senior tag
válasz brumi1024 #68483 üzenetére
Ez szándékos. Volt egy interjú egyszer a Tesla akkori tesztelési igazgatójával.
Egy német prémium autó 10 millió teszt kilométer és két tél, ennyit kell mennie az autónak mire "kimegy". Ha találnak hibát akkor az javítás és nyilván hosszabbodik a teszt időszak.Egy Tesla 1,5 millió és bármi hiba van attól még az autónak ki kell mennie majd menet közben javítják. Hát ebből vannak ezek a hülyeségek, hogy már a Tesla is árul védőfóliát az első küszöbhöz mert a kerék felveri rá a követ és egyből szakad le róla a festék. Kb. egy alkalom után.
Amúgy a valóság fedi is ezt, amikor megjelent a Model Y tele volt a net a a hibákkal amiket az autóban találtak és kvázi vitték is vissza a szalonba. -
Gsx-rr
veterán
Szerintem szepen elfogyott a Tesla vezeto szerepe.
Ha valaki jo autot akar szinte mar barmi mas jobb osszessegeben mint egy Tesla.
Hyundai, Kia, Bmw, Merci,VW, Skoda,Audi, Nissan -
chess001
aktív tag
válasz FIREBLADE78 #68495 üzenetére
És a négyhengeres dízel SUV, az hol BMW a matricát leszámítva?
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz Gsx-rr #68497 üzenetére
Igen is meg nem is. A klasszikus értelemben lehet jobb autók, de teslának van konstans 2-3 év előnye, pl a fenti hozzáállás miatt is. BMW is máshova teszi a hangsúlyt, ha megnézel egy i7-et meg egy S-t nem sok közös pont van, hiába drágák meg villanyosak. Az i4-nél is szerintem a TM3-as volt a referencia és tuti, hogy jobbat is csináltak mindenben, amiben szerettek volna.
Azt meg nem fogják tudni behozni, hogy pl model 3-ból már mennyiség van az utakon, töltőjük, esélyük is csak a kínaiaknak van, mert egyszerűen másnak nincs elég aksija-kábele-vezérlője.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #68499 üzenetére
De meddig, pont itthon épül az bazi nagy aksi gyár Debrecen mellett, nem véletlenül
A két első full villany platformra épülő BMW-k épp itt Debrecenben fognak készülni, az NA5 iX3 (2025) és az NA7 iX4 (2026). Itt van egy jó kis gyűjtés mi várható: [link]
A töltőhálózat előny, abban igazad van, de valamilyen oknál fogva azt pont kiengedi a kezéből a Tesla azzal, hogy kinyitja. Mindenki használhatja. Nyugat-Európában már nyitva vannak.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- További aktív témák...