- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
brumi1024
veterán
válasz FIREBLADE78 #67396 üzenetére
M440i
-
brumi1024
veterán
válasz FIREBLADE78 #67403 üzenetére
i4 40 es az i4 M50 kozt van arban, persze felszereltsegfuggo.
-
brumi1024
veterán
válasz FIREBLADE78 #67405 üzenetére
Iden mar nincs sajnos. Tavaly oktoberben rendeltem, es masfel honapja vettem at, szoval kozel egy ev volt erre is, pedig a magas felszereltseg miatt elvileg elonye volt. Neztem i4-et is (M50), arra teljesen bizonytalan szallitast mondtak tavaly ev vegen, illetve majdnem atmentem egy M3-ra, de annal is 1+ ev varakozast mondtak.
-
peterson1190
tag
Sziasztok!
Van esetleg Soproni vagy környékbeli itt?
Nemrég költöztünk Sopronba és azzal szembesültem, hogy nemigen van szaki itt, aki érdemben alkatrész csereberén kívül hajalndó lenne foglalkozni a 46 25i coupe-mmal.( Az autó full hobbiató, rozsdamentes, gyár közeli.)
2 dolog van vele jelenleg:
- Hidegen első indulásnál pöffent egy kis kékes füstöt, gyanítom szelepszár szimmeringezni kéne, ezt a helyi szaki nem vállalja, mondván "nem éri meg neki"
- Kipufogóst is keresek, mert nem bírtam magammal és rakattam bele schmiedmannos hengerenkénti leömlőt 400 cellás sport katalizátorral, de mondjuk úgy, hogy a kipu illesztése nem sikerült annyira jól a gyári végdobbal, így picit kifúj
Nem vagyok fakezű, egy csomó dolgot megcsinálok rajta magamnak. Szelepszárazáshoz, vezérlés beállítón, meg rugóprésen kívül kellhet még más? Vanos rögzítő? (Nem találtam neten infót róla pontosan mi kellhet, 50s kids-es vidit láttam, nyilván minden tömítést amit megbontanék csere.)
Extra:
-Gépműhelyt is keresek, mert szétbontottam egy m54B30-at, sajnos fel kell fúrni 1-es túlméretre, de nem tudok megbízható gépműhelyt. (Nem fontos, hogy a környéken legyen.)
Ui.
Ha a környéken szeretne valaki diagolni/kódolni van Istám, Inpám, Ncs-em, szívesen segítek.[ Szerkesztve ]
Alcatel ?>3310>Cxt55>ZTEBlade 3>Xperia X8>Lenovo S650>LG G2>Lenovo vibe X2>Honor 6>Sony Z2>Huawei Mate 7>OnePlus One>Galaxy S6 edge>Honor 8>Galaxy S7>Galaxy S8>Mi Mix 2S>Pixel 4XL>iphone8>Iphone11>Mi10>Note20 Ultra>Zenphone 9
-
Fr3eWar
őstag
válasz peterson1190 #67410 üzenetére
Bimmer experts Győr?
-
peterson1190
tag
válasz Fr3eWar #67411 üzenetére
Gondolkodtam rajtuk, csak igen hosszú a várólista és télen az aútót nem viszem ki a garázsból. De nem kizárt, hogy bejelentkezem.
Alcatel ?>3310>Cxt55>ZTEBlade 3>Xperia X8>Lenovo S650>LG G2>Lenovo vibe X2>Honor 6>Sony Z2>Huawei Mate 7>OnePlus One>Galaxy S6 edge>Honor 8>Galaxy S7>Galaxy S8>Mi Mix 2S>Pixel 4XL>iphone8>Iphone11>Mi10>Note20 Ultra>Zenphone 9
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #67392 üzenetére
De, tudom. Csak még nem nyilvános.
Ha látom majd valamelyik hivatalos nyilatkozatban majd szólok.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
chess001
aktív tag
válasz peterson1190 #67410 üzenetére
Fortuna Bt, vagy a Szakáll_metál szokott ilyet. Szerintem a felfuratás nagyon drága lesz. Nem vashüvelyes, ezért perselyezni kell. Elvileg nálam lesz egy elég szép állapotú M54B30 hamarosan.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Gsx-rr
veterán
válasz FIREBLADE78 #67409 üzenetére
Nincs hamarabb hasonlo teljesitmenyben!
Az enyemet es az M3-at amit meg rendeltunk 1 evre igertekO is ugyanezt irja.
[ Szerkesztve ]
-
negro
őstag
válasz kardkovacsi #67343 üzenetére
Shadowbull meg is valaszolta.
En mondjuk par honapja pont a belso kilincsel szoptam meg mert nem lehetett kapni a vezeto oldalit csak a jobbosat, egy darabig. Nekem meg eltort, par napig lehuzott ablak, kinyulas volt... Illetve a gyari, kis m-es szarny a csomira nem volt akkor mikor akartam volna. Leloptak ugyan is a 39-rol. Hozzateszem azota se kerult fel mas, nem is foglalkoztam vele mostansag mivel csipasodas miatt lesz egy fenyezesem a puttonyon. De gondlom mai aron a szarnyert elkernenek majd vagy 120ezret. Egy darab muanyagert... Na nem veletlen azt loptak le + a veseket ki...
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Ummon
csendes tag
válasz herdsman12 #67416 üzenetére
Igen, ez ilyen.
-
Chris0321
addikt
Igen, csak sokan már csak akkor engedhetik meg maguknak az ilyen autót mikor már kezdenek idősebbek lenni és ha a szülőket vagy beteg embert kell vinni nem biztos, hogy van másik autó. Nekem is csak egy fenntartására telik, mondjuk folyamatban van mellé egy motor, de az sem az igazi főleg télen.
-
-
madkiller
őstag
válasz brumi1024 #67367 üzenetére
Én már nagyon várom a hidrogéncellás verziókat. Bár még az aksikat el kell adni, ha már ennyi gyár épül. Max második autónak elektromos városba futkosos vagy munkába járosnak. Vicces, hogy ilyen értékű autóval 130al kelljen járni fagyoskodva és az agytekervénynek minden harmadik másodpercben azon kelljen kattognia, hogy odaérünk-e vagy megálljunk valahol tölteni. IX1el szemezek az asszonynak, de szigorúan városba esetleg 100 km-es távra aztán, akkor lehet vele menni normálisan az odavissza 200.
-
Chris0321
addikt
válasz Shadowbull #67424 üzenetére
Már hogyne lenne érdemes. A dolog életképes, jogi akadálya nincs. Az elterjedéséhez idő kell és támogatás amit az elektromos vackok is megkapnak, annak ellenére, hogy mennyire korlátozottan használhatók még jelenleg is ki tudja mennyi fejlesztés után.
-
chess001
aktív tag
válasz Chris0321 #67425 üzenetére
Mert nincs fejlesztés alatt értelmes mennyiségű hirdogénes autó, így töltőhálózat sem, tehát várhatsz rá, még 20-30 évet mire használható lenne legjobb esetben...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
cOxeR
Ármester
válasz Chris0321 #67425 üzenetére
Értsd, nem 5-10 éven belül lesz… ergo nem érdemes arra várni, ha valaki belátható pár éven belül szeretne autót venni, nem nagyon lesz lehetősége, vagy elektromost vesz, vagy egy utolsó időkben legyártott Benzin/Diesel/hibrid megoldást.
Most minden is a napenergia irányba tolja a gazdaságot, épületek/közlekedés, hatalmas biznisz, nem lesz hidrogén, mert nem nagypiaci érdek. -
Chris0321
addikt
válasz chess001 #67426 üzenetére
Több fejlesztés is van. Először az EU betiltott mindent, csak az elektromos vackokat nem 202x-től, majd nem sokkal később meggondolták magukat és engedélyezték a hidrogént is. Szóval valamekkora támogatása csak van, ha ezt keresztül tudták vinni és vannak hírek több autógyártótól is akik hidrogénes autót készít, tervez. Valahol északon, most nem jut eszembe melyik országban, van jobban kifejlesztett kúthálózat és autók, tehát a dolog működőképes. Az elterjedéséhez, akár az elektromos vackoknál idő kell és támogatás. A kúthálózat kiépítése is hallad, de autók is kellenek hozzá, hogy legyen értelme.
cOxeR: Már most vannak kutak az országban és kapható hidrogénes autók. Akik a kutak közelében élnek, ezt ki tudják használni. Mivel nem olyan kicsi az ilyen autók hatótávja mint az elektromosoké, így ők messzebbre is el tudnak menni. Ha a kutak környékén elterjednek ezek a járművek és látják, hogy megéri ilyen kutat telepíteni máshova is, akkor abból is több lesz. A napenergiát épp most rúgta tökön a kormány, semmi nem tol senkit sehova. Attól, hogy van napenergia még lehet hidrogént is használni az autókhoz. Ez nem vagy vagy kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
válasz Chris0321 #67430 üzenetére
A napelem-áram még mindig sokkal jobb, mint a hidrogén, tudsz magadnak tankolni, otthon a garázsban, ezzel nem nagyon tud semmi versenyezni.
A hidrogén előállítása, tárolása, átfejtése elég macerás, nem hiszem, hogy otthoni körülmények között megoldható lesz az átlagemberek számára.
Kúttal tévedtem, 1 db van Bp. Illatos út.[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Chris0321
addikt
válasz chess001 #67431 üzenetére
Miben jobb a napelem áram? Annak hely kell otthon, komoly pénz amiért megcsinálják neked és akksi, hogy tudj tölteni éjszaka is, mert sokan nappal dolgoznak. Otthon felesleges is lenne hirdogén töltő állomást telepíteni, mert bonyolultabb így csak teherautópark esetében éri meg és teljes mértékben felesleges is, mivel hidrogén esetében nincs olyan gyatra hatótáv mint elektromosnál. Benzinkutat sem tart senki otthon.
Shadowbull: Régen az elektromos vackokkal is így voltak, mégis ránkerőltették.
-
ArthurShelby
addikt
-
madkiller
őstag
válasz chess001 #67431 üzenetére
Nap elem a télen a negyedét termeli a nyárnak kiszámíthatatlan energiatermelő kiegészítőnek jó, de nem megoldás. Egyébként léteznek szintetikus üzemanyagok is és még az is lehet megmenti a belsőegéű motorokat. Az unió rá bólintott, ha sikerül tömegesen gyártani maradhatnak a belsőegésű motorok és nem kell kivezetni 2035től. Porschenak van többek között ilyen üzemanyagi a szállítóhajóiba is már ilyet használ zöldebb legyen. Működik szuper csak övé a licence.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #67430 üzenetére
Honda FCX, 2006-ból. [link]
Már akkor is voltak próbálkozások de sosem jutott el egyik termék sem abba a fázisba, hogy piacra kerüljön.
A fő probléma a hidrogénnel, hogy iszonyatosan nehéz a tárolása. A legkisebb molekula az összes közül ezért bármin képes "átmenni" vagy szakszóval diffundálni. Mivel nagyon kicsi az energia tartalma ezért hatalmas nyomáson is kell tárolni, ami ugye gyorsítja ezt a folyamatot.Ipari méretekben valószínűleg működni fog, de nem személyautóban.
-
Chris0321
addikt
válasz kardkovacsi #67437 üzenetére
Toyota Mirai? Hyundai Nexo? A BMW, a Peugeot, a Renault is csinál tesztautókat, 2021-ben 15.500 ilyen autó készült. 84%-al több mint előző évben. Szerintem ezt tekinthetjük úgy, hogy piacra került.
tasiadam: Az etanollal én nem igazán vagyok kibékülve, tudtommal növényből készül ami kerülhetne máshova is.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #67440 üzenetére
Be tudsz menni és megvenni? Mert csinálnak ilyen autókat, teszt céllal de alapvetően piacra még nem nagyon került egy sem.
Mind csinált teszt autót 20 éve is azért linkeltem neked az FCX-et. Volt a Toyotának, a BMW-nek is ugyanakkor.
15.500 az kb. nulla. Elektromos autóból eladnak több milliót. Azért egyet ne feledjünk áram mindenütt van, hidrogén meg nem igazán.
Azt az apróságot meg már nem is említem, hogy a legtöbb hidrogén autó nem ám egyből forgó mozgást "gyárt" hanem van bennük egy 15-20 kWh-os akkumulátor, plusz a hidrogén hajtás amolyan rex. Gyakorlatilag minden benne van ami egy villanyosban plusz a hidrogén alapú energiatermelő rendszer.Én hidrogén párti vagyok, de látszik, hogy nagyon komoly akadályok vannak amiket nem tud az ipar leküzdeni évtizedek óta.
-
Shadowbull
addikt
válasz madkiller #67435 üzenetére
"Nap elem a télen a negyedét termeli a nyárnak kiszámíthatatlan energiatermelő kiegészítőnek jó, de nem megoldás."
Hmm, akkor a téli viszonyokra kell méretezni + tárolás.
"maradhatnak a belsőegésű motorok és nem kell kivezetni 2035től"
Rossz hírem van: nem fog a sztori 2035ig tartani, kipusztuljak maguktól hamarabb. Na nem a Porscheban, vagy néhány egzotikus BMWben, abban lesz, de az átlagember átlagautójában már 2030ban nem lesz belsőégésű motor, legalábbis Európában.
Úgy általában pedig: éppen egy nagyon jelentős technológiai forradalom zajlik a világban, méghozzá az akkumulátoroké. Olyan brutális mennyiségű pénzt és egyéb erőforrást tolnak világszerte a témába, hogy alapvetően meg fog változni mind a közlekedés, mind az elektromos rendszer, mind az energiatermelés.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Gsx-rr
veterán
válasz Shadowbull #67444 üzenetére
Mikor terjunk erre vissza? 2030? Beallitom most a naptarban!
-
Chris0321
addikt
válasz kardkovacsi #67442 üzenetére
Azért írtam név szerint, mert kapható. Láttam valamilyen műsorban is működőtt, amit használtak közúton. Az elején az elektromosból is keveset gyártottak, azért a 84%-al több legyártott autó egyik évről a másikra nem kis növekedés.
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #67446 üzenetére
Azert en messze nem tartozom az atlagba. Magyarorszagra nyaralni jarok. Igy,hogy semmit se csinalok az I3 kompromisszumos volt. Nem vagyok hajlando csovezni egy benzinkuton fel orat, meg akkor se ha nem sietek sehova. Iden tapasztaltam parszor, meg szivtam mikor csak a 3. Helyen talaltam szabad vagy mukodo toltot.
Masik, Ingyen toltok mindenhol napelemrol.
Majd kiderul mennyire valik be az I4 valoszinu nem marad csak amig otthon leszek.Ja elektromos autot rendeltem, de mellette van
2 V8
Es a kis buszoknak se vagyok hajlando szarakodni a dizellel.
V6 kozel 300 lo.
Nagyon Nagyon messze van a forradalom ezzel a mostani technologiaval amit az elektromos tud!
Ha valaki nem tud otthon tolteni felejtse el[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #67447 üzenetére
Mint írtam az elektromos esetén otthon tudsz tölteni, sőt bárhol. Hidrogénnél meg nem. Most képzeld el ha ott maradsz valahol, mit csinálsz? Tréler.
A 84% jól hangzik de amíg pár darab a bázis addig pont semmi információ tartalma nincs.
Mirai-ból pár darab van itthon forgalomban, egy!!! Benne van a statisztikában mivel 5Z a kategória:
https://villanyautosok.hu/2022/09/09/pokolian-sok-zold-rendszamos-auto-fut-mar-magyarorszagon/ -
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #67449 üzenetére
De az emberek nagyobb resze nem tud tolteni. Pont most sziv az ismerosom 100 millios lakas de nem engedik neki toltot felrakni!
Hidrogent meg telekuldod 3 perc alatt, barmelyik meglevo kutra telepitheto.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- DIGI kábel TV
- További aktív témák...
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000