- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- DIGI Mobil
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Honor Magic V2 - origami
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tasiadam
veterán
-
madkiller
őstag
válasz Shadowbull #67444 üzenetére
Havas napokon meg áram nélkül maradnánk
-
Chris0321
addikt
válasz kardkovacsi #67449 üzenetére
Azért annyi inteligenciát várj már el a jelenlegi és leendő hidrogén autó tulajdonosoktól, hogy képesek megérteni mekkora hatótávval közlekedhetnek. Amit írtál igaz az elektromos vackokra is, sőt nekik a rövidebb hatótáv miatt rosszabb. Plusz ugye hiába van töltő, ha foglalt (hidrogént hamar feltöltöd) vagy nem működik. Azért a bárhol tölthető az elektromos elég nagy túlzás. Kevés a töltőállomás, még most is. Otthon sem tud mindenki tölteni, sok munkahelyen sem adnak ingyen áramot.
-
Gsx-rr
veterán
válasz Shadowbull #67455 üzenetére
Jaj mar akkor ezt hallottam kb pont 10 eve mikor Slager lett a Leaf. Na a 10 evhez kepest szamomra a fejlodes kb 0. Vicc az egesz elektromos autozas!
Horror arak, szar toltohalozat.
Akkutechnologia is a 10 evhez kepest pont semmit se fejlodott.Hazugsagokkal hitegetnek mindenkit.
Majd lesz olcso elektromos, jon a forradalom,
Kinai szarok lenyomjak az arakat stb. Ultem egy ilyen Kinai kotvanyban, van rola videom.
Normal autoban nem tudnak jo arat adni, nem ,hogy elektromosban
Valami Changan 38.000 dollar 1.5 motor 3 evesen rohad az egeszHany szazaleka az eladott autoknak a vilagon az elektromos?
1-2?Mondjak a Modell 3 mekkora slager
Pont annyit adnak el belole mint a Ford Csak a F-150 bol evente[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz tasiadam #67451 üzenetére
Tudod miért 1-2%-ot tolnak bele? Mert a hidrogén energia tartalma iszonyatosan kicsi. Ha például a földgáz 20%-át kicseréled hidrogénre akkor a meglévő fűtő értéked leesik 84%-ra. Tehát a 20% helyett kapsz 4%-ot. Működik, addig amíg a földgáz teszi ki a nagy részét a gáznak. Nem tudod lecserélni annyira könnyen ahogy a legtöbben hiszik.
Javasolt videó a témában: [link] -
Gsx-rr
veterán
válasz FIREBLADE78 #67458 üzenetére
Az en valaszom arra a kerdesre ami felmerul miert gondolom igy kozben 3 eve van elektromos autom
Ingyen jarok, parkolok, es haszonnal adom el. -
Chris0321
addikt
válasz kardkovacsi #67457 üzenetére
Aggregátor csak ott van ahova odaviszik. Csak Európában több mint 200 hidrogén kút van tudtommal és a Németeknél és a Dánoknál taxitársaságok is üzemeltetnek hidrogén autó flottát. Teherautóknál és buszoknál is több helyen használják a hidrogént. Nem egyszerű a hidrogén tárolása, ez igaz de már most meg tudják oldani.
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #67461 üzenetére
Most olvasom 2030-ra 20 szazalek lesz az elektromos autok hanyada. Ez egy gyenge alom majd ugy valosul meg beleszamoljak a hibrideket mint most
-
Gsx-rr
veterán
Az egeszhez meg annyit, es en ezzel zarom a temat
Hogy mi lesz azt majd az aktualis politikai erdekek eldontik
Szerintem nincs megalapozva ez az egesz, es megy a hitegetes es tul sok a kamu!
Itt beszelunk az elmult 10 evrol es ,hogy tulzok
Oke nezzuk csak az utso 3-at amikor hasznaltam mar elektromost.
Na ott pont 0 a fejlodes. Amit lattam az a Lidl ingyenes toltoi a csoves taxisoknak, pont nem mervado.
Most egyik csoportban valaki nagy buszken kirakott egy kepet ,hogy uj Ac toltoket telepitettek!Mi??? 2023-ban Ac tolto? Viccnek is rossz!
-
-
tasiadam
veterán
válasz kardkovacsi #67459 üzenetére
Persze ha tisztan lenne es nagy mennyisegben, akkor mar at lehetne allni ra. De erre meglevo gazvezetekek nem kepesek a szivargas miatt.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #67465 üzenetére
Az AC töltőnek megvan a létjogosultsága. Tipikus destination charger. Ha nem rohansz akkor hasznos, mert egyrészt egy AC töltő fél misi alatt megvan mindennel együtt, nincs brutál rendelkezésre állási díj és sokkal de sokkal egyszerűbb maga a technika is mögötte.
Alapvetően az ideális töltőhálózat az autópályákon nagy teljesítményű DC töltők és máshol meg sok-sok AC töltő. -
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #67470 üzenetére
Valami Spar mellett van. Jo sokat tolthetsz egy vasarlas alatt
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #67468 üzenetére
Kb ennel a 20-25 szazaleknal varhato majd 2030 korul naluk. Kenyszer hatasara
Ossz Europara vetitve nem fogja elerni a 10-15 szazalekot szerintem.
Ez 20 ev alatt a forradalomtol messze van, Vilagszinten meg hagyjuk.
De nem is lehet varni mast, nem is erdeke a gyartoknak a gyors fejlodes, kulonben halomban jonnenek ki az akar mar elavult E-Up-ok es tarsaik 15-20.000 Euroert.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #67471 üzenetére
Annyira nem érted a lényegét, állandóan megy a pörgés, hogy így nagy táv úgy nagy táv, aztán a lakosság többsége alig megy… bőven elég egy ac töltés is a napi elhasznált kakaóhoz, 15-20 perc alatt egy 11kwh-s töltőn simán kapsz 20-30 km-t, városi közlekedéshez tökéletes… ezt megkapja naponta a sok vásárló, az temérdek km… amit holt időben be tudnak tárazni.
Nem jár az átlag lakosság, Bp-Balaton között heti szinten többször, de havonta se.
Az meg ha valaki úgy vesz 100M-ós lakást - meg van elektromos autója-, hogy egy szaros garázs+töltő nem megoldható… vessen magára, próbáljon picit előre gondolkozni, mi a valós szükséglete.
20 éve lakok Bp-en/körülötte, talán fél év albérlet volt ebből ahol nem lett volna lehetőségem tölteni… pedig preferencia se volt. Ez olyan mint kertes-házat venni, öntözésre szánt csap nélkül…. -
Shadowbull
addikt
válasz Gsx-rr #67456 üzenetére
"Akkutechnologia is a 10 evhez kepest pont semmit se fejlodott."
Ez azért elég nagy tévedés. A 2010es évek elején egy KWh akku gyártási költsége1200 dollár volt, ma 120 dollár alatt van, néhány gyártónál 100 alatt.
A volumetrikus energiasűrűség megnégyszereződött. Vasfoszfát alapú akkuk tömeggyártása folyik, ami még ettől is olcsóbb. Nemsokára kezdődik a nátrium ion alapú technológia szériagyártása, ami az LFPtől is olcsóbb....Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Chris0321 #67462 üzenetére
Nehéz gépjárművekben, buszokban, kamionokban, munkagépekben talán van még esélye a hidrogénes üzemanyagcellás technológiának, de ott is billeg a dolog az akkuk robbanásszerű fejlődése miatt.
És ugye az akkkutechnológia szent gráljáról, a szilárdtest akkuról még nem is beszéltünk, pedig az is várható tömegesen az évtized végére.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #67474 üzenetére
Nem ad-vesz óráról van szó, hanem konnektor lehetőségről a garázsban, sima mezei áram vételezési pont.
Nem egyszerű az áram szolgáltatóval… saját tapasztalat, 3 hónap volt a napelem és csak a szolgáltató miatt. Azért nem volt több, mert folyamatosan szívtam a vérüket…[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz Shadowbull #67476 üzenetére
Hát persze. A szilárdtest akku. Amit már régóta ígérnek és még mindig nincs belőle semmi. A robbanásszerű fejlődés egy halk pukkanás maximum.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #67472 üzenetére
A kérdés milyen 20-25%. Teljes autó flottára vetítve vagy új autókra? Mert az újakban szerintem 2030-ban 50% közelében lesz a villany de a PHEV-el együtt szerintem simán 80% közelében. Ha pedig meglesz az, hogy elérjük az 50%-ot elkezdik bannolni a városokból a füstölő autókat vagy csak simán brutál adót vágnak a nyakukba.
Azért látni, hogy ha valaki egyszer bármilyen tölthető autóba beül akkor azért nehezen szabadul belőle és nem lép vissza.Értem én van V8 de a kilométereid számát tekintve melyikkel mész többet? Itthon, a világ másik fele nem érdekes.
-
Gsx-rr
veterán
En ertem mit mondasz! Van is benne igazsag.
De a tenyek nem ezt mutatjak!
Ha igy lenne ebben a csoportban nem jarnanak E39-E60 al hanem egy ugyanolyan aru Leaf-el
Vagy F10 helyett egy 60-as I3-al
Tudod miert nem teszik
Mert az emberek nagy resze a kis vagy sok penzert nem akar semmilyen kompromisszimot!
Nem akar tervezni, mi van ha hetvegen ki akar mozdulni, vagy a rokonokat akarja meglatogatni.Amig a legtobb csalad 1 autot engedhet meg maganak osszegtol fuggetlenul es esszel gondolkozik addig a legtobbnek nem opcio az elektromos
Shadowbull:
Es? Csokkentek az auto arak? Dehogy
Amugy meg amig kell 100Kw egy elheto hatotavhoz nagyon optimalis esetben ami telen autopalyan felezodik addig ez az egesz messze van a fejlodestolKardkovacsi: Csak egy kerdes
Miert nem jar mindenki elektromos autoval?
Pl te?![ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
Srácok! Egy dolgot szeretnék tisztázni. Nem vitatkozunk, én a legnagyobb tisztelettel csak elmondom a saját véleményem ami a saját tapasztalataimon És a környezetemben élőkön alapul.
És mindenkinek a véleményét tiszteletben tartom
Akárhogy is elszoktam menni ebbe a témába, a lényege az hogy én azt mondom vegyen elektromos autót aki akar de mindenféleképpen az elsődleges szempont az legyen hogy otthon tudják tölteni.
Akinek ez az opció nem lehetséges azt csak magát fogja szivatni[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #67481 üzenetére
"Akinek ez az opció nem lehetséges azt csak magát fogja szivatni" - ez mondjuk azért tényleg egy jogos felvetés ezzel én se tudnék vitába szállni.
Talán ha a munkahelyek elkezdenek ebbe az irányba lépni és...és az adórendszert is megváltoztatják, hogy mondjuk ez nem számít semmilyen juttatásnak ami után kurva bonyolult adózni akkor működhet a cégnél töltés. Mellesleg a hálózatnak is jót tenne ha 9-10 körül indulnának a töltések és nem este a csúcsidőben. -
ADAM1337
nagyúr
válasz Gsx-rr #67481 üzenetére
Mint 330e phev tulaj abszolut egyetértek.
Mivel csak cégbe tudok tölteni, így ha nem lenne a céges opció eléggé szopás lenne hibridként használni, az utcai töltés ahogy nézem a forumokat szopás még mindig sajnos. (ha gyors töltést akarsz ugyebár)
Én is model s-en agyaltam régebbi évjáraton, de valahogy nem bánom meg hogy nem az lett, sogor legalább havi 1-2x van szervizbe az új model y-al valami faszság miatt. -
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #67480 üzenetére
Azért én 4 éve PHEV-el járok akkor az volt a max. Mondjuk az ismerősi körben hülyének is néztek páran, aztán most ugyanazok jajj de jó neked nem kell perkálni a 41e-es cégautó adót meg 700/480 forintos benzint.
Miért nem? Az egyik mert nincs autó, nincs se i4 se 3-as méretben villany. A másik én addig nem veszek autót amíg nekem kell könyörögni a gyártónak, hogy adjon már el. Majd ha felhív a Budapest Motorsból valaki, hogy nem akarok-e új autót venni, mert van egy jó dealjük akkor elgondolkodom rajta. Addig meg jó a mostani, van benne 55e kilométer összesen.
Amúgy meg ez a chip hiány nagyon is jól megmutatta milyen az amikor kiesik a verseny vagy milyen egy kartell. Bár ugye ez nem az de pont úgy viselkednek a szereplők az általános hiány miatt. Az összes gyártó szarrá keresi magát, dobálják a rekord profit jelentéseket miközben 20-30%-al kevesebb autót adnak el. Én ebbe nem szállok be.
Tervben van full villany, vagy nincs akkor egy újabb PHEV. Viszont hogy megerősítselek, a PHEV aztán tényleg olyan, hogy csak az vegyen akinek van garázsa meg konnektora mellé mert ezt minden nap tölteni kell.
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #67484 üzenetére
Koszonom a valaszt.
Ez is azt mutatja amit mondtam.
Az emberek tobbsegenek van nyomos erve, hogy miert nem.
Kicsit ez a szep meg jo de azert otthonra nem kene -
Shadowbull
addikt
válasz Chris0321 #67478 üzenetére
Tévedni méltóztatol, már van. Sőt, ilyen akkuval szerelt járművek is vannak közúti forgalomban.
Hát, nem látjuk egyformán a világot. A belsőégésű motor tán 50 év alatt sem fejlődött annyit, mint az akkkutechnológia az elmúlt 10 évben. És még hol a vége.
Mondom ezt úgy hogy az elmúlt 23 évben főleg belsőégésűt fejlesztettem.[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Gsx-rr #67480 üzenetére
"Csokkentek az auto arak?"
Természetesen. Nézd meg mit kaptál 10 éve és mit kapsz ma adott összegért.
Nem kell 100KWh akku. Gyors töltés kell és megfelelő sűrűségű töltőhálózat. 300km valós autópályás hatótáv + 20 perc töltés után újabb 2-300 bőven elég az emberek 99%-ának.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #67487 üzenetére
Csak nem szabad forintban nézni, mert úgy minden drágább lett, sokkal...
10 éve nem nagyon volt választék, most azért van, mégha nem is azonnal elérhető minden.
Sikerült úgy játszani az árakkal-normákkal, hogy gyakorlatilag bármelyik motorral szerelve ugyanannyi egy adott autó szinte, ami azért elég nagy szó.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
szimi57
őstag
Az elektromos hajtás sokaknál egy "Bámul, mint borjú az új kapura" történet csupán.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Gsx-rr #67481 üzenetére
Akkor jövőre állandó szopás lesz. 100 m-re van egy ingyenes töltő,ahol 3 órát lehet max tölteni papír szerint,de mindig ott lóg egy micimici suv hibrid. 300-400 m-re két másik ac. Annyira szopás nem lesz,csak pénzbe kerül.
Ez a bmw charging card miért jó? Ingyenes töltök?Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
tasiadam
veterán
válasz szimi57 #67489 üzenetére
Magyar medián és átlagbérhez képest nem keresek szarul, de nem is tudnék venni semmi amperest. Amiatt meg nem fogok csinálni gyors 3 gyereket, hogy legyen olyanom, akármennyire szeretném. Pedig egy eup is untig elég lenne, de a ház vásárlás fontosabb jelen állás szerint, ami meg megint 1 másik topic, hogy miért nem tudnék venni
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #67490 üzenetére
A BMW charging kártya arra jó, hogy ne kelljen 800 appot a telefonodra felrakni hanem gey kártyával megy minden, cserébe sokkal drágább mint az egyes töltő szolgáltatók egyenkénti árazása. Egyedül az Ionity nem, mert ott előfizetésért (90e per év) kapsz nagyon kedvezményes töltést.
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #67481 üzenetére
Igen sokaknak kompromisszum a használat kisebb arányában, meg nem megengedhető az ára se mindenkinek - bár a mostani új auto árak amúgy is messze vannak a normálistól az eddigiekhez képest is, de az viszont teljesen jogos, az vegyen aki tudja tölteni otthon. Picit azért a előre gondolkodásra neveli az embereket ez az elektromos autózás, ami valljuk be a mai világban nem árt, mert sokaknál nincsenek értelmes határok. Sokszor nekem is picit át kell gondolnom a dolgokat...hogy megtaláljam az egyensúlyt. (:
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #67492 üzenetére
Pontosan, kb csak annak jó aki sokat pályázik van olyan autója ami fel tud venni, teszem azt 150kwh-t és nagy akku van az autójába.
-
Chris0321
addikt
válasz kardkovacsi #67479 üzenetére
Tévedés, a tölthető autó sok kompromisszummal jár jelenleg és nem igazán okoz gondot úgy dönteni, hogy kínlódjon vele az akinek 6 anyja van.
Shadowbull: Nekem nem úgy tűnik, hogy siker lenne a szilárdtest akksid. Azért én a helyedben még nem temetném a belsőégésűt. Az igaz, hogy az utóbbi években nem nagyon fejlőúdött, de még mindig van értelme használni. A szintetikus üzemanyagot is fejlesztik. Még mindig ez a legjobb megoldás arra ha sokat kell menned, mert az akksik töltése lassú és a hatótávjuk sem kielégítő. Tudom, vannak gyorstöltési lehetőségek. Csak ahhoz komoly villamossági fejlesztések kellenének, mert nem elég hozzá egy konnektor.
-
cOxeR
Ármester
válasz Chris0321 #67496 üzenetére
megvettem az autót, beletettem azóta lassan 40e km-t, nem voltam szervizbe… esetek többségében itthon töltöm, lassú mezei konnektorról - ritkán jó lenne egy 11kwh-s töltő, de nem égető… voltam vele nagyobb távokon is, többször is, köszi de nekem akkor 6 anyám van. Városba imádom, rendre kielőzök mindenkit… persze ez is kompromisszum… Nem autópályázásra való… senki se mondta.
Rohadt sokat spóroltam vele ezalatt az idő alatt üzemanyagon… most, hogy megvan a napelem, még jobban fogom érezni magam. Több pénzt fizettek az ügyfelek útiköltséget, mint amibe nekem került a töltésem a teljes időtartamra, magán használattal együtt, ami a megtett km túlnyomó többsége.[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz Chris0321 #67496 üzenetére
"a tölthető autó sok kompromisszummal jár jelenleg"
Valóban jár valamennyivel, de egyre kevesebbel.
"A szintetikus üzemanyagot is fejlesztik"
Halott dolog. Akkor inkább már a hidrogén, de autóban az is halott.
De mondom még 1x: ne pillanatfelvételekből következtessezek a jövőre, próbáljátok meglátni a nagy trendeket.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
kardkovacsi
senior tag
Reggeli hír, Tesla árat csökkent Kínában, 9%-al. Ugye, ugye. Amint megszűnik a keresleti piac, hirtelen lehet azt az autót olcsóbban is adni. Ez csak most kezdődik, jönni fognak majd a többiek is csak mondjuk a BMW nem árat fog csökkenteni hanem majd jobban lehet alkudni.
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #67499 üzenetére
Abból hogy a Teslánál megszűnt a keresleti piac, még nem következik az hogy másoknál is megszűnt.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.