Hirdetés
-
Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
it A Cisco azt mondja, hogy a hackerek átjutottak a biztonsági eszközein, és a kormányok hálózatain keresztül kémkedtek, az ügy globális kiterjedésű.
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
nanananana! Ez nettó butaság. Az autó attól megy, mert a motor forgatónyomatékot generál le a főtengelyen. Mindkettő számít, és már 2 évtizede a dízelek vannak nyerőben
De mindegy is, én tapasztaltam a két előző autómnál és a mostaninál, mi a különbség. Előző kettő V6-os 2.8 és 3.0 szívó, a mostani 2.0 dízel két turbóval.
[ Szerkesztve ]
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
veterán
-
Chris0321
addikt
válasz CharlieDrop #50293 üzenetére
Gondoltam, hogy irónia is van benne de azért lássuk be egy majd 20 éves 5 sebességes autót nem érdemes összehasonlítani az újabbakkal. Én már így 40 évesen ki is öregedtem a gyorsulásos játékból így engem nem érdekel, hogy ki milyen gyorsan ér fel 100-ra az a lényeg, hogy az én gyorsulásom elég legyen az előzésekhez.
-
nagyúr
válasz SeniorTilla #50302 üzenetére
A nyomatektol nem megy. Mondok egy peldat: a kerekeket teljesen blokkolod, es elektromos autod van. A motort beinditod, es kifejt mondjuk 500 Nm-t a tengelyen. Az auto nem megy sehova. A leadott teljesitmeny 0.
> Mindkettő számít, és már 2 évtizede a dízelek vannak nyerőben
Dehat a ketto nem fuggetlen -- nyomatek * fordulat * valami konstans = teljesitmeny.
Ha van ket auto, linearis nyomatekkal, az egyik 2000-4000 kozott ad le 400 Nm-t, a masik 4000-8000 kozott 200 Nm-t, akkor a ket auto _pont ugyanugy_ megy, hiszen a masodikba belerakhatsz egy sima 0.5-os attetelt, es megkapod az elsot.
^^ Ebben meg tudunk egyezni, ugye?
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
MoP_FX 57
őstag
válasz SeniorTilla #50302 üzenetére
A forgatónyomaték csak annyit mond, hogy a dugattyú a hajtókaron keresztül mekkora erőt fejt ki a főtengelyen, önmagában nem mész vele semmire, kell hozzá, hogy a fordulatszám is meglegyen, és meg is érkeztünk a teljesítményhez, ami pedig meghatározza a gyorsítást. A két motor között a karakterisztika más, hiába ad le teljesítményben ugyanannyit. A teljes fordulatszámtartományt nézve pedig látszik, hogy egy szívó benzin sokkal kiegyensúlyozottabb karakterisztikával rendelkezik.
Nem véletlen, hogy a versenyautók továbbra is benzinesek (nyilván van dízel is), és a munkagépek, ahol nagy erő kifejtésére van szükség, azok dízelek, mert a nagy erőkifejtéshez forgatónyomaték kell, például egy nyergesvontató, munkagép vagy hajómotor esetén. De attól még nem fognak őrült módja gyorsulni csak azért mert van bennük egy hegyomlásnyi forgatónyomaték. Jellemzően rendkívül alacsony fordulattal üzemelnek, ezáltal a teljesítményük nem verdesi az eget.
[ Szerkesztve ]
-
H.Ezredes
őstag
N53 Szívócsatorna tisztítás mechanikus szemcse szóró eljárással. dízel / benzin egyaránt megy
N57 ről fogok nemsokára hozni egy új anyagot.... 350E Km vezérlés csapágyazás stb.... Nem elhanyagolt autó volt....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
Napjainkban rengeteg benzines autóban már közvetlen befecskendezés található. Ennek számos előnye van, ám van pár nemkívánatos tulajdonsága is. Erről pár gondolatot összeszedtünk, hogy Önöknek is legyen némi rálátása erre a témára.
A közvetlen benzinbefecskendezésnél a keverékképzés nem a szívócsőben, hanem az égéstérben történik. Viszonylag nagy, 50-150 baros nyomással történik, (szemben a hagyományos injektorok 2-5 baros nyomásával), ezért a tankban lévő tápszivattyút kiegészítették egy nagynyomású üzemanyagpumpával, ami a befecskendezéshez szükséges nyomást állítja elő. A gyártók rengeteg változatot készítenek belőlük. Létezik egyszerű szívó üzemű, turbós, kompresszoros és turbó-kompresszoros is. Elnevezésből is rengeteg létezik. Néhány ezek közül: a Fiat JTS, a GM SIDI, a Mazda DISI, Skyactiv-G, a Mitsubishi GDI, a Renault IDE, a Citroën HPi, a VW FSI, TFSI, TSI, a Ford EcoBoost, GTDI jelölést használ és még akad bőven.
Ez a technológia egy új problémát vetett fel, ami eddig a benzines autóknál ismeretlen volt. Mondhatni felvett egy dízeles szokást. Ez a szívó oldali kokszosodás. Az egyre szigorodó környezetvédelmi normák miatt pedig, ez csak hatványozódik. A forgattyúsház szellőztetés, a kipufogógáz visszavezetés az EGR szelepen keresztül, és a feltöltővel rendelkező motorok esetén a töltőlevegővel érkező jó estben minimális motorolaj is szintén a szívócsőbe kerülnek és lerakódnak a szívószelepek szárán és hátoldalán. A kokszképződés nem egyik napról a másikra keletkezik, hanem az első kilométertől szépen folyamatosan alakul ki ezért mire a tulajdonosoknak feltűnik, hogy valami nincs rendben, addigra már bőven kialakult a vastag kokszréteg. Használattól függően, hogy városi vagy hosszú távú autópályás ingázásokra használják úgy 30-50ezer és 130ezer kilométer között jelentkeznek az első „tünetek”. A hagyományos szívócső-befecskendezés estén ilyen probléma nem merül fel, mert a befecskendezett üzemanyag tisztán tartja a szelepeket és a hengerfej szívócsatornáit.
Sajnos a szívóoldalon keletkezett lerakódások, rengeteg problémát okoznak. Égéskimaradást, egyenetlen járást, kopogásos égést, rángatást, a leváló darabok a motorba kerülve sérülést okozhatnak, sőt a turbótöltőt és a katalizátort is károsíthatják. A teljesítményéből is fokozatosan veszít az autó, ami a mi munkánkra nézve is nagyon rossz hatással van. A hozzánk érkező autóknál eredeti állapotban a teljesítménymérésekor kiderül, hogy jó pár lóerő bizony hiányzik belőlük. Az autóban eltárolt hiba még nincs, de mégis rosszul „muzsikál” a padon, ez sok esetben már a kokszosodásra utal.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
kissusuly
csendes újonc
Sziasztok. Nem tudja valaki,hogy hol találom a hőmérséklet jeladót? Az alany e36 318i 1995. Előre is köszönöm.
-
veterán
válasz MoP_FX 57 #50306 üzenetére
Szépek a görbék. Én meg szépen röhögök, amikor legyorsulom a többieket
Nem akarom ismételni önmagam, mi volt a V6-os benyás szívó motorokkal. és mi van a a dízel bömössel. Más-más világ, ha a V6-osok lennének jobbak, most is az lenne
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
Gsx-rr
veterán
válasz SeniorTilla #50312 üzenetére
Mikor meg megvolt a G11 es a V6 Porsche 255Le vs 300 sokat probalgattuk.
A Bmw gyorsulasa erzesre sokkal komolyabb volt a nyomatek miatt tenyleg preselt az ulesbe.
Allo rajtot nem tudtuk probalni csak indulasbol mert Bmw osszkerek volt.
170-180 ig 10 vagy tobb autonyira kapott ki a BmwNyomatek 500 vs 400
[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
válasz SeniorTilla #50312 üzenetére
Valami öröm kell az életben, ha neked ez jelenti...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Gsx-rr
veterán
válasz CharlieDrop #50314 üzenetére
Hat gondban is vagyok, menjen vagy maradjon. Mar kivonattam a forgalombol ,7 honapig nem megyek vele.
De jo a haznal a 20d.
Ma elvittem a fenyezohoz mit kell javitani rajta, plussz kormanyborozes, fenyezes, uj ablaktorlok, turbo felujjitas lesz.[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
válasz H.Ezredes #50310 üzenetére
A legjobb az lenne, ha a turbóba fecskendeznék az üzemanyagot, igy már egy készre kevert elegy kerülne a hengerekbe. A kokszosodással sem lenne gond. Ehhez persze egészen más turbó kellene, nem csak azért, hogy ne durranjon el.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Gsx-rr
veterán
válasz CharlieDrop #50320 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
MoP_FX 57
őstag
válasz H.Ezredes #50310 üzenetére
Az én tudomásom szerint nincs itt számos előnyről szó. A közvetlen befecskendezés a benzinmotorok esetén kellett, hogy teljesíteni tudják a szigorodó kibocsátási normákat, talán az Euro 4-5 váltáskor. (ideális esetben a DI fajlagos fogyasztása alcsonyabb tud lenni valamivel) Hasonlóan, ahogy a Euro 6 valahányadik iterációjához pedig kell a részecskeszűrő is már. A fajlagos teljesítmény maradt ott, ahol volt. Egy jó összehasonlítási alap az N52B30 és N53B30, hozzátéve, hogy az N53-nál emeltek a kompresszión is egy keveset. Ezzel szemben ott van, hogy az egész üzemanyagrendszer jóval komplexebb és ézékenyebb lett, kellett a plusz nagynyomású pumpa, nagyságrendekkel nagyobb nyomáson dolgozó injektorok, és persze bejött ez az egész szívó oldali mizéria is az áthelyezett injektorok miatt.
Ilyenkor mindig szívmelengető érzés visszagondolni az utolsó klasszikus sorhatokra, amik még szívócsőbefecskendezéssel mentek, de már kellően kikupálták őket az évek során, hogy jó legyen a karakterisztikájuk, és még a motorhangjuk is a klasszikus volt.
(#50325) KAMELOT:
Viszonyítás kérdése és hogy mire kell. Jellemzően az szokott a „szebb” lenni, ahol a nyomatékmaximum minél alacsonyabb fordulaton jelentkezik, utána nem hullámzik, hanem lankás, legyen minél nagyobb a powerband, amíg ezt tartja, és a ne hirtelen törjön le a tartomány végén sem, hanem egyenletesen. Talán ezt a turbóbenzin közelíti a legjobban. Alacsonyan megjön a nyomaték és a végtelenig elpörög. De nyilván érthető, hogy miért tesznek minden nagyobb személyautóba dízelt. Fajlagosan kevesebbet fogyaszt, alacsonyan már megvan az ereje, pörgetni meg úgysem fogják. Tehát átlagos felhasználás mellett igazából csak az előnyöket lehet érzékelni. (most tekintsük el attól, hogy összezuhan a 2000 baros befecskendező rendszer vagy telemegy a DPF) -
H.Ezredes
őstag
válasz Shadowbull #50328 üzenetére
Persze de a motor se fosná össze magát...... De ez nem szempont persze..
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
veterán
Alkatrészre lenne szükségem. A fasza magyar utaknak hála eltört a jobb első rugóm. Már régebben lehetett, mert a törésnél rozsdás. Nem vettem eddig észre, semmi gond nem volt a kocsival, most azért derült ki, mert levettük a féktárcsát. Legalul van eltörve, a törött rész még rá tud ülni a rugótartóra, gondolom ezért nem tűnt fel eddig.
2013-as 4 hengeres a kocsi aktív futóművel, nem sportfutómű. Ahogy tudom ,ezek fontosak ahhoz, hogy milyen rugó kell bele.
Minden ötletet szívesen fogadok
[ Szerkesztve ]
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
KAMELOT
titán
-
veterán
válasz KAMELOT #50333 üzenetére
Ja. Valamikor tavasszal belementem a 3-as főúton egy akkor kátyúba, hogy görgőzni kellett mindkét jobbos felnimet. Utána volt futóműállítás is, jó lett a kocsi. Mivel jobbos rugó tört el, ezért gondolom, hogy ez a baleset törhette el vagy gyengítette meg. A vicc, hogy mindig benézek a kerékjáratokba, ha gumisnál vagy szerelőnél vagyok, és eddig nem láttam én sem, a szerelő sem. Mondjuk olyan sokszor nem volt a jobb első futómű javítva eddig, 1x sem Most is csak akkor tűnt fel, amikor levettük a féktárcsát, mert a rugó legalján van eltörve, ami még a rugótányéron van szinte. Egyébként nem lehet észrevenni, ha fent van a féktárcsa.
Beszéltem két bontóssal, remélem tudnak szerezni.
[ Szerkesztve ]
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
KAMELOT
titán
-
veterán
válasz SzlobiG #50336 üzenetére
A szerelőmnél most volt egy szinte új ötös, újonnan vették. Belement ős is egy gödörbe, és elkezdett 80 felett morogni a csapágy. Pénteken nézték, vasárnap mentek volna nyaralni... mentek másik kocsival.
Ezek azok a költségek, amiket soha nem lehet bevasalni a közútkezelőn. Rohadjanak meg a melósaikkal együtt, akik takony munkát végeznek 10x annyi idő alatt, 3x annyiért mint normális nyugati országokban.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
veterán
válasz SeniorTilla #50337 üzenetére
A csapágyat is cserélni kell, még nem morog, de így szétszerelt állapotban megpörgetve elég érces hangja van. Annak is odavert a kátyú.
Szereztem egy gólyalábat jó rugóval, remélem jó lesz az enyémbe.
És jönnek a 19-es felnik is remélem nem bánom meg.
[ Szerkesztve ]
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
szimi57
őstag
válasz Shadowbull #50327 üzenetére
Mert?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
nagyúr
Mitől lehet az, hogy egy BMW fedélzeti számítógépe az első szervízintervallumot 20e km-er lövi be? Sok városi használat?
while (!sleep) sheep++;
-
H.Ezredes
őstag
válasz Shadowbull #50339 üzenetére
Persze nyilván.... Engem nem zavar ha utána van kiírva belőle...
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.