- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Fotók, videók mobillal
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Tasker
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MoP_FX 57
őstag
Sziasztok!
Van valakinek a közelmúltból tapasztalata ZF 5HP19-es (vagy nagyon hasonló) automata váltó olajcseréjével? Mennyiből szokott kijönni egy ilyen? Mi a szokás ilyenkor, átmossák az egészet, vagy leengedik, amennyit lehet, és szintre töltik új folyadékkal?
Köszi, üdv.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz Drago1 #48306 üzenetére
Szerintem is ez a jó hozzáállás, meg kell csináltatni, ami olyan, és akkor levan róla a gond. A probléma ott jelentkezik, hogy a többség már a vásárlás pillanatában addig nyújtózkodik, ameddig a takarója ér, nyilván tisztelet a kivételnek. Esetleg utána még egy olajcsere erejéig leszervizelik. El tudom képzelni, hogy 20 évvel ezelőtt ez még többé-kevésbé meg is állta a helyét, de nem manapság az 5-10 éves használt prémium autókkal.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz CharlieDrop #48467 üzenetére
Nem, két teleszkóp, ami oldalfüggetlen. Továbbá kell kettő spricni, ami oldalfüggő. A spricni van alatta. Összesen ~ 200 dollár.
A kengyel a 12-es.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz Chris0321 #48474 üzenetére
Jó döntés volt. A klasszikus BMW sorhat, sokak szerint minden idők egyik legjobb BMW motorja.
Pár dologra érdemes szerintem odafigyelni: vizet és olajat ne fogyassza és ne is folyassa, érdemes ennek a kettőnek az ellenőrzését gyakori rutinná tenni. Régi akku érdekes elektromos anomáliákat tud okozni, plane, ha automata az autó. Érdemes újat venni. Egyébként elég golyóálló a motor.
Üdv, egy M54B25 tulaj.
-
MoP_FX 57
őstag
Szerintem inkább az utána jövő N-es szériatol. De nyilván ezen kar vitatkozni, mert egyikünknek sincs reprezentatív mintája. Ettől függetlenül az M54 egyszerre egy elég fejlett és megbízható motor. Már dupla vanos és disa, de még vastag lánc és szivocso befecskendezés, viszont magasnyomású, turbó és egyéb firlifrancok nélkül.
A hűtési rendszere az achillesz-sarka, ezt alairom. Ezert kell sűrűn nézni szinteket és a vizfokot. Ez utóbbi sajnos 115 fokig közepén áll, szóval viszonylag könnyű megforralni.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz CharlieDrop #48481 üzenetére
Na igen, az olajfogyasztas. Az enyém mondjuk gyári 5w40-nel megy, de hozza sem nyúlt meg. Valamit varialtak az M52-M54 valtaskor a gyurukkel, vélhetően a kisebb belső ellenállás miatt. De aztán az is lehet, hogy az osoreg vasblokkos M50 is tudta enni, ha folyamatosan tiltogattak.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz Chris0321 #48489 üzenetére
Szerintem ezzel az autóval nem olyan egyszerű gazdasági totálkárba futni, főleg kézi váltóval. Nem szabad megforralni és nem szabad, hogy alacsony olajszinttel fusson. Ezeket nézni kell. Utazás közben pedig érdemes néhány percenként rápillantani a vízhőfokra.
Ha meg mégis kellene valami, akkor ott vannak a facebook csoportok, folyamatosan bontják az E46-okat.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz STC Speed #48492 üzenetére
Nincs tapasztalatom, de nekem a logika azt diktálná, hogy az mtech gátló keményebb, tehát összességében rosszabb lenne a komfortérzet. Nekem gyári mtech futómű van alatta style 68-cal gyári gumimérettel (elöl /45, hátul /40), és a toldozott-foltozott budapesti utakon keményen tud pattogni. Frissen aszfaltozotton pedig vajsimán fut. A pattogásból következően pedig nyilván folyamatosan kapja a pofonokat a komplett futómű, nem csoda, hogy gyorsabban megy minden tönkre.
(#48493) Chris0321:
Az esetek 99,999999%-ában nem lesz semmi. De egyébként az alu hengerfej nem fogja sokáig bírni a hősokkot. Az M54-es motor hűtőrendszere nem a legrobosztusabb, de nem áll sokból kicsit odafigyelni a vízhőfokra. -
MoP_FX 57
őstag
válasz KAMELOT #48519 üzenetére
Saját tapasztalatból már magában a /45 /55 váltás is sokat szokott dobni az utazási komforton. Tudsz bedobni egy képet, hogy hogy áll az autón?
@davidsone:
Nekem a leghasznosabbak gyakorlatilag ki vannak írva a vezetőoldali piperetükörre egy post-iten. Digitális vízhőfok is hasznos tud lenni légtelenítés után. A műszeregység tesztelésével már-már csajozni is lehetne. -
MoP_FX 57
őstag
-
MoP_FX 57
őstag
válasz SeniorTilla #48557 üzenetére
Én azért kedvelem a doktor úr hirdetéseit olvasni, mert minden betegágyat (tisztelet a kivételnek) képes úgy beállítani, hogy ő tesz neked szívességet azzal, hogy eladja.
Rosszul rémlik vagy valóban az S85 motor az egyik híresen hajtókarcsapágyasságra hajlamas motorja a BMW-nek? Biztos jó ötlet akkor a 20W60, de legalább Motul.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz GrooveHero #48622 üzenetére
A viszkozitásnál és márkánál van egy fontosabb, rendelkezzen az olaj azzal a BMW-specifikációval, amit a BMW az adott motorhoz előírt. Innen kellene elindulni.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz FIREBLADE78 #48687 üzenetére
Ez N47D20, nem? Ki fog az gyulladni akkor magától is előbb-utóbb...
„Viccet” félretéve, azért érdekes döntés volt ez a motor a 90%-os városozásra, de te tudod.
-
MoP_FX 57
őstag
Pusztán arra célzott szvsz. a kolléga, hogy erre az éves futásteljesítményre (pláne városban) nem, hogy felesleges, de valószínűleg egyenesen kontraproduktív modern dízelt tartani. Mindez még megfejelve azzal, hogy az N47D20 valószínűleg minden idők egyik leggatyább BMW-motorja.
Más: Ezt csak úgy bedobom, hátha más is szívesen olvasgatja. Extrán hamvas és újszerű E46 330i, nagy kár, hogy szinte fapad.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz NoZoli #48702 üzenetére
És méginkább csereérett sok minden, ha 250-nel veszed meg, akkor már inkább ezt, főleg, ha nem szétrúgni kell az Auchan-parkolóban, hanem mondjuk márkaszeretből. Meg azért egy vízkört/fékkört/CCV-t stb. (akár gyárival is) felújítani nem annyira vészes, ha mindenképpen preventíven akarsz cserélgetni dolgokat. Motorhoz minek hozzányúlni, ha 82k van benne? Éppen csak bejáratták.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz dellfanboy #48705 üzenetére
És akkor gondolj bele, hogyha ez az autó:
- kupé lenne
- meg lenne rendesen extrázva
- VIN szerinti M-Pakett lenne
- valami felsőkategóriás bőr lenne benne, pl. vajbőr
- valami gusztább/egyedibb színre lenne fényezve (ezúton is elnézést a titansilber rajongóktól)stb.
Valószínűleg az 5-6 millát karcolgatná mobilén, és előbb-utóbb valaki el is vinné.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz germinator66 #48852 üzenetére
Itt minden le van írva.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz Chris0321 #48867 üzenetére
Maga a csatlakozó egységes Business, illetve Professional vonalon belül. Az antenna csatlakozójánál volt egyedül váltás, ahhoz kellhet adapter. (ISO to FAKRA) De valószínűleg ez is csak akkor érint, ha valami sorozatvégi (2005 körüli) Alpine-ra váltasz. Egyébként plug and play.
[ Szerkesztve ]
-
MoP_FX 57
őstag
válasz Lovro Joe #48881 üzenetére
Az SMG egy elektrohidraulikus "kézi" váltó gyakorlatilag. Hidraulika segítségével végzi a kuplungolást és váltást. Legjobb tudomásom szerint tud automata és kézi módban is. A váltások összehasonlíthatlan gyorsabbak, mint egy hidraulikus automata, és emberfüggő, de valószínűleg még mindig sokkal gyorsabbak, mint egy kézi. Nyilván ehhez hozzájárul, hogy természetesen rev matchinggel vált, és egyéb elektronikai finomságok is vannak, például különböző agresszivitású profilok. Teljes javítás valószínűleg 700 ezer és 1 millió között.
Kézi és automata között igazából az egyéni preferencia kell, hogy döntsön. Kuplung+kettőstömegű jellemzően összemérhető azzal, amennyiért egy ekvivalens automatát gatyába ráznak, ha megkotlott. Olyan 500 ezer.
E92-vel én személy szerint N52-ig mennék csak el, ez úgy 2006-2007-ig jelent mozgásteret. Ezeken az elektromos vízpumpa szokott üzemórás lenni és nem is annyira olcsó. N53-mal viszont bejött a közvetlen, magasnyomású befecskendezés, ami miatt jelentős szivóoldali kokszosodás alakul ki. A piezós injektorok szintén üzemórásak szoktak lenni, ellenben nagyon drágák, és 6 darab van belőlük.
E46-nál az M54 egy tök jó motor. Nem nagyon van taposóakna. Viszont nyilván többet eszik, alacsonyabb literteljesítménye és magasabb emissziója van, mint egy modernebbnek.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz davidsone #48894 üzenetére
Élő adatokat kellene nézni, és abból elindulni, mert nélküle max. tippelgetni lehet a szikra-uzemanyag-levego hármasból. Én a helyedben vagy innen vagy a facebookos csoportból próbálnak szerezni egy diagos embert.
Egyébként egy picit sem kapja el? Tehát még sem poffen?
-
MoP_FX 57
őstag
válasz davidsone #48901 üzenetére
Facebookon csoporttag vagy az E46 adok-veszek csoportban? Ha nem, akkor a helyedben oda bejelentkeznék (amúgy is megéri), és bedomnám a diagos kérdésemet. Jellemzően azonnal elkezdik referálni a diagos embereket. Csak egy példa, aki gyakran elő szokott kerülni, de nekem nincs személyes tapasztalatom.
Szerintem, ha az indítómotor teker, akkor immo probléma már nem lehet, mert azon a lépcsőn túl jutott. Én valami motorvezérlési anomáliára gyanakodnék, de nyilván ki kellene olvasni egyenként a modulokat, szkóppal megnézni az élő adatokat gyújtásra, befecskendezésre, levegőre stb.-re. Ezekből már jó eséllyel rá lehetne bökni, csak legyen reprodukálható.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz H.Ezredes #48941 üzenetére
Tök korrekt, és a képek alapján nagyon igényes az egész. Szóval gratula a munkádhoz!
F11 530D N57 2014/10 231E Km Vezérlés / csapágyazás / turbó stb..
Azért basszus, 4-5 éves autóról beszélünk. Futott km. alapján autópályás használat, folyamatos résztérhelésen, és gyakorlatilag motorgenerált kell rajta csinálni. Céges autónak nyilván elfogadja az ember, de sajátnak...Egyébként az általad felsoroltak: csapágyak (gondolom dugókat/gyűrűket is néztél), turbó, szívóoldali kokszolódás, EGR stb., ezek egyébként Inspection II tételek ezeknél a motoroknál, vagy ezekre akkor derül fény, amikor már megkotlott?
-
MoP_FX 57
őstag
válasz KAMELOT #48958 üzenetére
Ezt most nem értem. Lízingnél, kölcsönre vett autónál, céges autónál nem érdeke semelyik félnek, hogy a kötelező szervízek tartva legyenek? Dehogynem. Ha másért nem, a gyári garanciáért és nagyobb maradványértékért mindenképpen. Az meg, hogy a BMW mit ír elő kötelező szervíz néven, az már rájuk van bízva. Ha 30 ezer az olajcsere periódus, és az autó 27-nél szól, akkor átlag jóska miért akarná ezt felülbírálni? Nem ért hozzá, nem akar hozzá érteni, értsen hozzá a gyáró, azért vette tőlük, és nem maga legózta össze a sufniban. Ezzel szerintem semmi baj nincsen.
A fenti példa meg még mindig egy 4-5 éves autó, ami nemrég futott csak ki a gariból. (3 év?) Autópályás autó volt valószínűleg, és gyakorlatilag preventív karbantartásként kapnia kellett egy motorgenerált. Mi lett volna, ha elfossa magát a lánc vagy a turbó hibája miatt átkapcsol motorolaj üzembe? Jó eséllyel gazdasági totálkár.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz SeniorTilla #48968 üzenetére
A tervezett avulás például egy tök érdekes kérdés. Részemről én hiszek is benne, meg nem is. Maradva az autós példánál, régen sem az örökkévalóságnak gyártották őket, nyilván senki sem gondolhatja, hiszen akkor is mindenki pénzből élt, és pénzből nőttek a cégek. CAD, szimulációk és egyéb modernkori tervezési módszerek hiányában, plusz kezdetlegesebb gyártástechnológiák miatt nyilván nem tudták annyira „szűkre” szabni a dolgokat, míg manapság meg tudják tenni. Kénytelenek voltak jobban felültervezni, mert sokkal rosszabb, ha a sorozatgyártás beindítása után derül ki, hogy 1000 km után csapágyas a motor az elégtelen olajzás miatt. Stb. Nézzétek meg például, hogy anno egy M10-ben mekkora tartalék volt, lényegében ugyanazt a blokkot össze-vissza tudták skálázni.
Mi van ezzel szemben manapság? Mindent szinte dekára ki tudnak mérni, szimulálni, tesztelni. Minden gyártó előtt ott lebeg a literteljesítmény maximalizálás / fogyasztás (emisszió) minimalizálás, és ehhez jön hozzá, hogy lehetőleg amennyire lehetséges legyen karbantartásmentes is a motor. Tiszta ciki, hogy az olajcserével is még mindig fárasztani kell a vásárlókat.
A láncos vezérlések sem azért szarok manapság, mert elfelejtettek láncot gyártani. Ott lenne most is a vastag/duplaszéles lánc (bocs, jobb kifejezés, hogy megfelelően beméretezett), amivel örökélet+1 nap, de a biciklilánccal lehet fogni 1 eurót autónként és 0,5%-ot a fogyasztáson, tehát végső soron a CO2-n. Ez utóbbi talán még fontosabb is, mint az 1 euró. És ezt igazából végig lehet zongorázni annyi alkatrésszel.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz davidsone #48986 üzenetére
Úgy értette, hogy az S54 (E46 M3) motorjának a gyári olaja a 10W60, aminek sok köze nincsen az M54B30-hoz, az egy sportmotor, ami többek között 8000-ig forog. Ha csak nem folyamatosan driftautónak használod (konstans tiltáson), akkor nincs sok értelme a W60-nak a te esetedben, mert a jellemző üzemállapot mellett nem olyan lesz a kenési tulajdonsága, ami a legjobb ennek a motornak. Nem véletlenül adták meg a gyárinak W40/W30-as melegoldali viszkozitást, mert a jellemző utcai használat mellett ez az olaj, ami a legjobb kenést biztosítja.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz davidsone #49011 üzenetére
Szerintem úgy készülj, hogy bárhova viszed, jó eséllyel ott fogod hagyni az autót. Ha nagyon proaktív akarsz lenni, akkor felkészülsz azzal, hogy milyen kötelező szervízek voltak megejtve az autón a közelmúltban. Gondolok itt gyertyacserére, benzinszűrő cserére, és minden olyan alapvető időszakos karbantartásra, amikből el lehet indulni.
Ha tovább akarsz menni, akkor veszel/kérsz egy 2500 forintos bluetoothos OBDII scannert (ezzel az autóval ez még később is jól fog jönni), kitörlöd a hibakódokat, jársz vele, kiolvasod újra, feljegyzed, hogy mi jött vissza. Aztán miután megint nem indul, kiolvasod újra, és megnézed, akkor jött-e hozzá új. A mostani hibakódjaid közelsem biztos, hogy relevánsak. 4 működő hengerrel is menne az az autó, ereje nyilván nem lenne és alapjárat sem lenne a legszebb, de beindulna.
Ha ezekkel az információkkal mész el egy autódiagnosztához, akkor már sokat lendítesz a saját ügyeden.
+1: nyugalmi akkufeszültség, indítózás közben feszültség, akku milyen korú
[ Szerkesztve ]
-
MoP_FX 57
őstag
válasz WaterWawe #49064 üzenetére
Ez egy nekem való felütés, ugyanis nagy szívszerelmem az E92 kaszni, sőt meg merem kockáztatni, hogy számomra ez a legvagányabb kupé kaszni is egyben. Az E90-et én az LCI-vel szerettem meg, azelőtt szvsz. nagyon idétlen volt a feneke.
Motort tekintve én N52-vel venném, itt igazából van egy elektromos vízpumpa, amit be kell tervezni, de azon túl annyira nem vészes. Utána az N53-mal már magasnyomású üzemanyagrendszer és közvetlen befecskendezés van, tehát szívósor kokszolódás. (ami nem tragédia, de érdemes élből egy takarítással indítani) Az injektorokról szintén annyira nem hallani jókat. Aztán N54/N55 már turbóval is és közvetlen befecskendezéssel. Továbbá azt se felejtsük el, hogy a klasszikus sorhat hang N52-ig tart, utána már a közvetlen befecskendezés „eldízelesedett” motorhangja a jellemző. Ez is egy szempont lehet.
Én valószínűleg egy N52B30-as kupéra vetném ki a hálómat, M-pakettel. 268 LE még ma is megállja a helyét, viszont jó néhány hülyeségtől megkíméled magad és a pénztárcádat. De ez valószínűleg bőven túl van a 2 millán.
Úgy rémlik, hogy jóautón van is jelenleg egy csinos E92 325i grafitszürkben 2,7 környékén. Meg is van. (hahun olcsóbban van már fent)
-
MoP_FX 57
őstag
válasz WaterWawe #49067 üzenetére
328i legjobb tudomásom szerint csak USA importból, azért is van olyan kevés.
Automata vagy kézi teljesen szubjektív. Én csak annyit mondok, hogy ne írd le az automatát csak mert automata, egyszer ki kell próbálni, aztán eldöntöd. E46-os esetben szokott az lenni az ökölszabály, hogy egy váltó felújítás nagyjából összemérhető egy kuplung+kettőstömegű cserével. De nyilván az még egy ZF 5HPXX szemben a 6HPXX-szel, amit már ezekbe szerelnek.
Személy szerint én nem fáznék annyira az automatától, alapvetően ezek a ZF-ek elég strapabíróak. Kússzon, váltson szépen, PRND között ne rántson, tudja kapcsolni az összes fokozatot, kickdown esetén se omoljon össze stb. Ha ezek rendben vannak, akkor én magam részéről bevállalnám 12 évvel is, de akár 20 évvel is.
Kézivel meg mindig ott van a fordulatszám, ahova te teszed, lehetőleg 3500 környékén, ahol már nyomatékmaximum van. Ezért szeretik. Ha én lennék vásárlás előtt és kizárólag hétvégi élvezkedős autó lenne, akkor egyértelműen kézivel lenne, ha daily driver, akkor valószínűleg automata, dugóban úgyis csak nyírod a kuplungot, a wandler meg elkavargatja a löttyöt kvázi nulla kopással.
(#49066) SeniorTilla: Tiszta sor, hogy az infotainment öregszik a leglátványosabban minden 2000 utáni autóban, ezzel nem mondasz újdonságot.