Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #56573440

    törölt tag

    válasz MPowerPH #29614 üzenetére

    "Azon akadtam fent, hogy egy alt. iskolas newton elmelettel akarod leirni, mikor azzal nem tudod."

    figy. akkor más oldalról. ezek az alap tételek igazak minden szinten. hogy te millió más faktort beleerőltetsz utána más kocsikat meg más vezetőket, billió ismeretlent és utána azt akarod elemezni az már nem az én bajom. azt mondtam hogy a tétel, miszerint az autó tömege nem számít a gyorsulás szempontjából nem igaz, leírtam hogy miért, milyen motorkarakterisztika lehet felelős a látszólag azonos csúcsteljesítményű motorokkal szerelt de eltérő modellek esetében, de kötöd az ebet a karóhoz.

    köszi a linket, én viszont többet tanultam fizikát mint szerettem volna az évek alatt, ha jól megnézed minden kérdésedre találsz benne választ. a mozgás megjeleítése alapjaiban egyből newton 2-őre épít, utána tesz rá különböző változókat és eltérő mozgásokat, de az alapja, az marad és visszaköszön mindenhol a tömeg, hiszen a mozgó test egyik fontos tulajdonsága.

    lehet elemezni hogy ha egy gép kettétörik a levegőben és van 300 utas, azok csomagjai meg ki mit ebédelt, de a gravitációs állandó ettől függetlenül igaz marad.

    "Sot, sok helyen fel van tuntetve, hogy tapasztalati pelda is szukseges az adott allitas bizonyitasara"

    az alaptételekre ez nem igaz. hiszen pont így születtek. egy newton 2-őt nem kell tapasztalati úton bizonyítani. van amit illik, de az teljesen más tészta.

    "mikor az maximum lab. korulmenyek kozott mukodik"

    jelzem amiről eddig beszéltem nem csak lab körülmények között működik. tény mint a gravitáció. az se vélemény vagy nézőpont kérdése.

    egyébként meg ha tapasztalati példa kell, és nem fogadod el a körpályán mozgó testekre ható erők leírását, akkor nézz meg méréseket. voltam kint 5-6 éve ringen, lehetett bérelni kalibrált g szenzorokat. cimbora atomgyári yarisával simán 0.7g-s laterális gyorsulást kapott kanyarban. nem kell durva kocsi vagy extra hozzá, a nap végén amikor odamentünk kicsit nézelődni mutatták az értékeket, szintén gyári sárnehéz vasakkal .7 tetejét hoztak rs focussal és frankó gumival 0.8 alját is. ehhez tudod mennyi tartozott kigyorsításnál? fele se. az 500+ pacis awd gtr hoz gyorsításkor 1 g körül automatikával startolva nulláról ha jó napja van. nem meglepő dolog mivel az erő ellenerő egy ismert jelenség, amikor egyenes vonalban indítod el a kocsit pont a haladási iránnyal ellentétes, körpályán meg jóval kisebb szöget zár be. egy tök átlagos autó normális gumikkal sokkal nagyobb oldalirányú gyorsulást fog elérni mint gyorsításkor pont az ilyen jelenségek miatt, tehát a kanyarban kevésbé okoz problémát a tömeg mint kigyorsításkor. mindkettőnél "probléma" de kanyarban pl a fizika szerint kisebb.

    nézd végig a motortrendes példákat, még a sport kategóriában is igaz hogy a brutál, tápos erőművek mellett is jobban szenved a technika a tömeggel gyorsításkor mint kanyarban. ;)

Új hozzászólás Aktív témák