- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- MG5 menetpróba
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Ausztrália lecsap a kriptós adócsalókra
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Hirdetés
-
Akciófigyelő: kedvezményekkel indít az Ulefone Armor tablet/telefon páros
ma Az Armor Pad 3 Pro és az Armor 26 Ultra árából sokat enged a gyártó.
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Busterftw #63100 üzenetére
Nem. Ezt külön kihangsúlyozta nekik is az AMD, hogy ez nem Legacy státusz, és ezt látod te is. Ezt a változást szeptemberben vezették be, amikor megkérdeztük, hogy miért. És mondták, hogy szétválasztják a csomagot a shader fordító miatt. Egyszerűen nem tudnak elég nagy teljesítményt kihozni az RDNA dizájnra használt shader fordítóból a Vegákon és a Polarisokon. Ezzel nem tudnak mit tenni közös csomagként, mert maga a fordító szuboptimális a GCN-re. Máshogy működik az architektúra, mint az RDNA, van egy rakás variációs lehetőség benne, amire jól lehet optimalizálni, de ezek az optimalizációk semmit sem érnek a GCN-en. Ezért ezek nem is részei a régi batch-nek, helyette olyan optimalizálások vannak abban, amik a GCN-re jók, és az RDNA-ra nem. Nyilván ennek is megvan a maga problémája, mert két külön csapat kell, a fejlesztés, tesztelés, hitelesítés maga drágább, de tényleg hardverspecifikusabb, tehát több teljesítményt lehet kiszedni a régi dizájnokból azáltal, ha nem egy szuboptimális kódot kapnak végül.
És meg is nézheted, hogy ez így van, mert eddig minden egyes drivernek lett Vega és Polaris verziója, pont azért, mert ez nem Legacy support, ezt konkrétan visszakeresheted a driveres oldalon. A Legacy majd később lesz, amikor ezt megszüntetik, de most még nem teszik meg. Egyébként az AMD-nek olcsóbb lenne, ha egy driverben menne az egész, de benne maradna pár százaléknyi teljesítmény a régi hardverekben. Nem tudják kihozni, ha 5 generációval újabb dizájnra optimalizálják a fordítót. Ilyet senki sem tudna megoldani. A különbség annyi, hogy az AMD szerint felvállalható a szétválasztás extra anyagi terhe, míg más ilyenen még nem gondolkodott el. Ez már tényleg csak egy döntés, hogy ki mennyi pénzt akar terméktámogatásra áldozni. Nyilván az is számít, hogy az AMD-nek még vannak a boltban Vega dizájnjai az APU-kban, tehát számukra azoknál fontos, hogy jobb legyen a teljesítmény, míg mondjuk az NV-nek nincs egy Maxwell/Pascal dizájnja sem a boltokban, tehát annyira nem fontos, ha a co-issue lehetőségekre szabott shader fordítójuk nem dolgozik már rá. Buknak kb. 4-5%-nyi teljesítményt, na bumm, senkit sem érdekel, mert nem tudod már megvenni a boltban a hardvert.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Lacccca87
őstag
válasz Busterftw #63100 üzenetére
Hát igen, azzal hogy átütik a verziószámot a driverben nem vagyunk előrébb. Van azért nem kevés megmaradt bug is ami a régi kártyákat is érinti, kérdés hogy ezek ha lesz rá megoldás mennyire fognak megjelenni a "nem legacy" driverekben.
Jó eset, nálam pl rx480-nál. CS2 szeretnék vele játszani de az első 1-2 kör meg utána is ritkán de van hogy 1-3 sec között simán kimerevedik a kép beakad. Addig amíg be nem dolgozza a shadereket rendesen. Ez ismert probléma Valve is dolgozott rajta meg AMD is lett megoldás 10.1-es visszavont majd a 10.2 driver is megoldást nyújtott.
Most megkaptuk a 11.1 "nem legacy" driver frissítést és a hiba ugyanúgy megmaradt.Szóval de probléma, és értem én hogy legtöbb esetben a cégek a hátuk közepére sem kívánják a supportot mert csak a pénzt viszi, de felhasználói oldalról nézve kb lepottyantom. Ha ez így megy akkor irják rá a termékre hogy még 3 évig aduk rá supportot utána meg meglátjuk és akkor majd eldöntöm hogy megéri ez nekem vagy megveszem a konkurrens terméket ha annak jobb a supportja.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Lacccca87 #63102 üzenetére
Ez a fajta szétválasztott support pont drágább. Mert minden költséget megdupláz, hiszen két külön csapatod lesz, két külön kódbázis, két külön tesztelési procedúra, két külön hitelesítés és aláírás, tehát mindent duplán fizetnek ezentúl. Cserében kapsz pár százaléknyi extra teljesítményt a régi hardvereken.
Nyilván nem a Vega és Polaris VGA-kért csinálja az AMD, mert azok már nem megvásárolhatók. Azokra jó lenne egy szimpla egységes meghajtó is a maga szuboptimális fordítójával. A gondot a Vega APU-k jelentik, mert azokat még kapni. Azokra kell a support, és nehéz egységes kódbázisban megoldani, ha az új driver branch-ben minden RDNA-ra van szabva, ami nem jó a Vegának.
A CS2 egyszerű, mert van benne két API. Ha az egyik API-val van valami gondod, akkor válts a másikra. Kicsi az esélye, hogy ugyanaz a programhiba benne van mindkettőben elvégre ezek külön leképezők, és külön rutinok a driverben is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Busterftw
veterán
Nem latom konkretan, mert akinek van egy kis esze tudja, hogy mit jelent valojaban a critical es a security update.
De amugy ezt irtam en is, ti akkor azt mondtatok, hogy a shader miatt csak szetvalasztjak, viszont ez a hir azt jelenti, hogy ennyi volt a tamogatas, ahogy mondtad, a ketto nem ugyanaz, tehat nem ezt irtatok meg mar szeptemberben.
-
Lacccca87
őstag
Akkor kerül többe ha foglalkoznak is vele, ami jelen pillanatban nem érvényes. "bump"-olni a verziószámot én is megcsinálom nekik fele annyi pénzből mint amit most fizetnek a fejelsztőknek.
A CS2 ben a vulkan annyit ér mint halottnak a pofon, ki lett mérve NV és AMD GPU-n is hogy inkább 5-7%-al lassabb és cserébe még tele is van micro stutterrel el.
-
jimpo
aktív tag
Lehet elégedetlenkedni, de mindenki figyelmét felhívom "A szomszéd fűje mindig zöldebb"
Biztos jobban is lehetne csinálni, jelenleg viszont az AMD így csinálja.
Ez van.Stryd Next Gen
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Busterftw #63104 üzenetére
A terméktámogatás leállítása a Legacy státusz az AMD-nél. De az AMD külön kihangsúlyozta, hogy ez még nem Legacy. Vannak hozzá meghajtók. A 23.11.1-hez itt tölthetők le: RDNA, GCN és RDNA+GCN. Ez egyébként az átlag usernek talán elég bonyolult, a legegyszerűbb ezt a programot futtatni, ez a hardverhez való legfrissebbet ajánlja fel: [link]
A Legacy státuszú rendszerek az AMD-nél itt vannak: [link]
#63105 Lacccca87 : Sajnos ez nem ilyen egyszerű, mert a meghajtóknál a nagy pénzt nem igazán a fícsőrök fejlesztése viszi, hanem úgy 80%-ban a tesztelés és a hibakeresés. Ilyen formában ha különválasztod a branch-eket, akkor az mindig drágább, mert ha nem is írsz bele sokat, akkor is fizeted a külön humánerőforrást, ami karbantartja, plusz az aláírásokat, ami szintén nem olcsó. Ezért nem szokás különválasztani, mert drágább, és ritkán ad előnyt, és ha előnyt is ad, az sem sok. Ez tényleg egy felfogásbeli tényező, +5%-nyi teljesítményért, amit nyersz a jobb shader fordítóból nem szokás dupla pénzt fizetni a karbantartásért. Egyszerűen az esetek többségében nem éri meg a befektetett erőforrás. Az AMD-nek sem fogja szerintem sokáig megérni. Amint kikerülnek a piacról a Vega APU-k, dobják át a supportot Legacy-ba, mert a mostani megvalósítás költségesnek számít. És onnantól már tényleg olcsóbb, mert nem kell sűrűn meghajtót kiadni. Maximum évente-kétévente egyet.
A kettő API közül kell választanod. A Vulkan API-nak is megvannak a gondjai, de ha téged konkrétan a shader újrafordítások zavarnak, ami a DirectX 11 jellemzője, akkor arra egy olyan API a megoldás, ami ilyet nem csinál. Például a Vulkan. De ha abban zavar valami, akkor ott a DirectX 11, ami meg shader újrafordításokat csinál. Pick your poison... esetleg konzol, ott a gép binárist kap, vagyis nincs fordítás. De alapvetően a Valve azért támogat kétféle API-t, mert az egyes rendszerekhez más az optimális. A régiekhez inkább a Vulkan API az. Ha nem lenne az mindkettőnek itt-ott előnye a másikkal szemben, akkor nem lennének egyszerre szállítva és karbantartva a program oldaláról. A Valve alapvetően nem tudja eldönteni, hogy melyik gépnek melyik a jobb, de te eldöntheted.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Lacccca87
őstag
Nos, jó nagy blődség amit leírtál már ne is haragudj meg.(legalábbis a CS2 re adott válaszod). Nincs olyan hogy egyiknek jó vagy másiknak jó mert egységesen sz@r mind1 min játszod, ja nem mert ha NV-n játszod akkor nem fogja ezt csinálni.
Ha meg tudták oldani a "támogatott" HW esetében hogy az uj driverrel ne csinálja ezt a hülyeséget a CS2 akkor szerintem elvárható hogy megoldják ezt a "még nem legacy" státuszban lévő driverek esetében is.
Valve azé támogatja vagy támogatta a vulkan-t mert kellett a Linux hoz ami a SteamOS miatt szükséges, de mivel már olyan jó az emulátor így lepottyantják magasról de a motorba benne van így meghagyták. Dota2 esetén is nagyon tolták/beharangozták aztán ott is elhalt semmi előnye nincs, senki nem használja. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Lacccca87 #63108 üzenetére
Nem kell a Linuxhoz a Vulkan, ott van a DXVK. A Valve azért támogatja a Vulkan API-t, mert a DirectX 11-nek van egy olyan problémája, hogy szükségesen a shader újrafordítások az állapotváltásoknál. Ez egy API-limitáció, így van koncepcióból felépítve. A Vulkan API nem ilyen, és ott az ebből eredő akadásos problémák nem léteznek. Cserébe a programindításkor kell fordítani a shadereket, vagy pályabetöltéskor, stb.
Bármilyen hardveren ugyanúgy működik a DirectX 11. Ha megoldható lenne az állapotváltásoknál az újrafordítás nélküli működés, akkor nem kellett volna új API-t tervezni.
#63109 Busterftw : Nem jelentettek be semmit. Ez a változás szeptemberben született meg, akkor írtunk róla. Most csak leesett a média nagy részének, hogy valami történt. De az AMD ezt nem jelentette be.
A linkek jók, csak az AMD-nek úgy néz ki, hogy újabban védelme van a külső direkt linkelés ellen, így nem engedi letölteni ilyen formában. De ezt írja is az oldal, ami feljön.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Busterftw
veterán
Nem ezt irtatok meg egyaltalan.
Illetve az elozo, fenti linkben szereplo cikkben is emlitik, amirol te beszelsz:
"In September, these cards were moved from the main branch to a separate package in the Windows driver release. Since then, despite two updates to the official branch, drivers for Polaris and Vega remain unchanged."
Ezt irtatok meg. A mostani hirt nem. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Busterftw #63111 üzenetére
Ez szeptember óta nem változott. Az történik, ami szeptemberben történt.
Viszont az hazugság, hogy nem változott a driver. A szeptemberi verziószáma 23.19.02 volt, a novemberié 23.19.05.01.
A javítások pedig novemberben ezek voltak:
Megszűntek a Counter Strike 2 képi hibái Vulkan API-val
Az ACCA Software Edificius Architectural Design szoftverben kiválasztható a summary tableSzóval ez a szöveg: "Since then, despite two updates to the official branch, drivers for Polaris and Vega remain unchanged." - konkrétan és bizonyíthatóan hazugság!
Amiről te beszélsz azok a hardverek pedig itt vannak felsorolva: [link]
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Busterftw
veterán
Nem az tortenik.
A "ket honapja nincs driver" hir az oktober 25-en keletkezett, meg nem volt novemberi driver, amiben a CS2 javitasok voltak.De ezt az uj, novemberi driverrol szolo hirben (Nov. 3) meg is emlitettek.
"AMD releases new Adrenalin 23.11.1 driver for Polaris and Vega, first in two months"Szoval ez a szoveg bizonyithatoan nem hazugsag, csak tudni kene a honapokat.
-
PuMbA
titán
Azért látszik, hogy a Starfield-ben mennyi benne maradt még és nem volt optimalizált:
Is Starfield Finally Optimized on PC?!? Patch 1.8.83 Tested! Big perf boost, DLSS, and more!!!
CPU-kból kiszedtek 8% teljesítmény javulást
NVIDIA-k sokat gyorsultak: 4060 Ti 8GB 23%-kal gyorsabb felskálázás nélkül!
AMD-k 5%-kal gyorsabbakNem tudom, hogy érdemes-e kiadáskor bármiféle teljesítményről beszélni A mai helyzetben egyáltalán nem.
[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
Egyre látványosabb UE5 demók látnak napvilágot. A 2001-es Return to Castle Wolfenstein hangulatán is sokat dobta volna ez a látványvilág...
-
félisten
Nagyon szép kis kari:
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Valóban szép kártya, a PCB és a kábelek is fehérek. Kár, hogy picit belerondít a képbe a 280 Wattos fogyasztás.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Busterftw
veterán
válasz huskydog17 #63117 üzenetére
Kellene bele egy kis piros és tiszta Radeon VII
-
válasz Busterftw #63118 üzenetére
Majdnem, de a Radeon VII-en a ventik és a PCB is feketék voltak. Ilyen új állapotban az ilyen fehér kártyák nagyon szépek, de ezeknél mindig felmerül a fejemben a kérdés, hogy néhány év múlva ezek vajon hogyan fognak kinézni? A sok por és egyéb szennyeződés biztosan megteszi majd a hatását.
Ettől függetlenül viszont számomra az egyik legszebb Radeon. Nem is tudom mikor volt utoljára olyan AMD (vagy ATi) kártya, ahol a külső nagyon tetszett volna nekem, de talán a HIS IceQ széria volt nagyon szép még.
Az általad említett Radeon VII is igényesen nézett ki, de ez nekem sokkal jobban tetszik. Tényleg a piros kis R betűt a kártya sarkáról miért szüntették meg? Szerintem maradhatott volna, illetve tovább vihették volna minden típusra.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Yutani
nagyúr
válasz huskydog17 #63119 üzenetére
Csak a színe miatt hasonlít jobban a VII-re, a Powercolor eddig is ilyen dizájnt használt. Az R betű tényleg jópofa geg volt, bár ugye a VII BBA kártya volt, gondolom copyrightos.
#tarcsad
-
válasz huskydog17 #63117 üzenetére
Quiet BIOS-szal ~240W (legalábbis a normál fekete kártya)
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz joysefke #63121 üzenetére
Undervolttal meg bármelyik 200W
RX 7800 XT... But Power Efficient - Testing Games at 200 Watts
[ Szerkesztve ]
-
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Pakmara #63122 üzenetére
Úriember ízlésről nem vitatkozik, de a Radeon 7 mint csúnya kártya? Azzal a roppant minimalista indusztriális dizájnnal? Amit annyira tart, hogy konkrétan a hűtés rovására megy?
Az egyik legletisztultabb kártya, amit valaha gyártottak. Talán csak a Vega 64-ek voltak letisztultabbak, kiváltképp a Liquid, ha elvonatkoztattál a csövektől.Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Raymond
félisten
válasz TESCO-Zsömle #63127 üzenetére
Azert a Vega Frontier Edition volt igazan utos szerintem, de persze ez izles dolga. En ugyan nem vagyok a rikito szinek rajongoja, de az a kombinacio valamiert bejon.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Pakmara
őstag
válasz TESCO-Zsömle #63127 üzenetére
El tudom fogadni ha valakinek tetszik.
-
válasz joysefke #63121 üzenetére
??? Mi az, hogy normál fekete kártya? A tesztben lévő kártya fehér, szóval nem értem milyen 240 Wattról beszélsz. Szerintem te teljesen más kártyáról beszélsz.
#63125 joysefke: A gyárilag alapértelmezett BIOS a kártyán az OC BIOS. Igor egyébként megnézte a Quiet BIOS-t is, egyértelműen és világosan leírta ,hogy az kizárólag a kártya hangjára van kihatással, azaz nem befolyásolja a fogyasztást:
"It has a dual BIOS, but this only affects the fans. Small spoiler: The OC BIOS is default and already very quiet."
"Sie besitzt ein Dual-BIOS, das aber lediglich Einfluss auf die Lüfter hat. Kleiner Spoiler: Das OC-BIOS ist Default und schon sehr leise."Az OC BIOS is nagyon halk. Nem értem milyen hiányosságról beszélsz.
#63126 PuMbA: Miért kéne állítgatni. Szerintem pont, hogy nem kell. Érdekességnek talán néhány olvasónak/felhasználónak jó, de ha nincs UV egy tesztben, azt nem tekinteném hiányosságnak, mert a felhasználók kb. 99%-a nem fog a driverben turkálni, ők out of the box konfiggal fogják használni a terméket és ezért pont az a lényeg a teszteknek, hogy a gyári állapotot mutassák meg, hogy a vevő mit kap a pénzéért.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz huskydog17 #63131 üzenetére
??? Mi az, hogy normál fekete kártya? A tesztben lévő kártya fehér, szóval nem értem milyen 240 Wattról beszélsz. Szerintem te teljesen más kártyáról beszélsz.
A PowerColor 7800 XT Hellhound kártyáról beszélek. Arról amelyik nem "spectral white" hanem az eredeti Hellhound modellről.
A gyárilag alapértelmezett BIOS a kártyán az OC BIOS.
Mivel szóvá tetted a 280W max power problémáját, erre válaszoltam, hogy akkor lehet (az OC BIOS helyett) a silent BIOS-t használni, ami ugye egyetlen kapcsoló átpöccintése és az is a kártya "gyári" tartozéka.
Igor egyébként megnézte a Quiet BIOS-t is, egyértelműen és világosan leírta ,hogy az kizárólag a kártya hangjára van kihatással, azaz nem befolyásolja a fogyasztást:
Ha csak nem rontottak el valamit a kifehérítés közben akkor ez nem így van. Más -VGA tesztek terén erősebb oldal mint pld a Computerbase.de- tesztelte az eredeti Hellhound OC és SILENT-biosát is és nem csak a ventillátor-profil hanem a tesztek során felvett teljesítmény is különbözik.
AMD Radeon RX 7800 XT Custom-Designs im Test - ComputerBase
Az OC BIOS is nagyon halk. Nem értem milyen hiányosságról beszélsz
Azt had döntse el a user. OC BIOS mellett a Computerbase 1000-1050rpm körüli fordulatot mért (szemmel leolvasva a grafikonról), quiet BIOS-szal 800-at. 1050rpm-met én például simán kihallom a mesh házamból.
Arról hogy a SILENT BIOS is megért volna egy zaj / rpm / fogyasztás mérést. Engem például tökéletesen hidegen hagy az OC BIOS, ha van értelmes silent BIOS is.
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
őstag
MI300X - felhőben is elérhető
Azure announces new AI optimized VM series featuring AMD’s flagship MI300X GPUND MI300X v5, Azure’s AI-focused virtual machine series with largest HBM capacity
What differentiates a ND MI300X v5 VM from our existing family of ND-series VMs is the inclusion of 8 x AMD Instinct MI300X GPUs interconnected via Infinity Fabric 3.0 in each VM. MI300X offers industry leading HBM capacity and bandwidth, 192 GB of HBM3 memory per GPU capable of speeds up to 5.2 TB/s. With greater capacity and more bandwidth customers can process larger models faster, using fewer GPUs.1.5 TB of HBM Means Processing Bigger AI Models
HBM is essential for AI applications due to its high bandwidth, low power consumption, and compact size. It is ideal for AI applications that need to quickly process vast amounts of data. ND MI300X v5 has the most HBM capacity available, 1.5 TB per VM or 192 GB of HBM per GPU, the highest HBM capacity available in the cloud. This lets customers run the largest, most advanced AI models faster, and with fewer GPUs. In the end, you save power, cost, and time to solution.Microsoft and AMD’s Long-Term Partnership ...
----------------
AMD sajtóközlemény:
https://ir.amd.com/news-events/press-releases/detail/1169/amd-brings-new-ai-and-compute-capabilities-to-microsoftMottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
őstag
[piac | akikkel az AMD-nek meg kell küzdenie]
Amúgy a Microsoft - saját AI chipeket is csinál ( arm alapokon ) vagyis több vasat tart a tűzben, nem csak az MI300X -ra épít.
Microsoft is finally making custom chips — and they’re all about AI
The Azure Maia 100 and Cobalt 100 chips are the first two custom silicon chips designed by Microsoft for its cloud infrastructure.
https://www.theverge.com/2023/11/15/23960345/microsoft-cpu-gpu-ai-chips-azure-maia-cobalt-specifications-cloud-infrastructureManufactured on a 5-nanometer TSMC process, Maia has 105 billion transistors — around 30 percent fewer than the 153 billion found on AMD’s own Nvidia competitor, the MI300X AI GPU. “Maia supports our first implementation of the sub 8-bit data types, MX data types, in order to co-design hardware and software,” says Borkar. “This helps us support faster model training and inference times.”
és persze a ChatGPT-s OpenAI lesz az egyik célügyfél:
“We were excited when Microsoft first shared their designs for the Maia chip, and we’ve worked together to refine and test it with our models,” says Sam Altman, CEO of OpenAI. “Azure’s end-to-end AI architecture, now optimized down to the silicon with Maia, paves the way for training more capable models and making those models cheaper for our customers.”Mottó: "A verseny jó!"
-
Busterftw
veterán
válasz ScomComputer #63135 üzenetére
Na, a 6800XT sokszor gyorsabb mint a 7800XT, most meg ez, jó ez a stratégia?
-
Devid_81
nagyúr
válasz Alogonomus #63138 üzenetére
Azert az eleg baj ha a 6800XT-7800XT-8800XT egymastol +/-15-20%ra lesznek.
Igy aztan elorelepes nem lesz amig vilag a vilag...[ Szerkesztve ]
...
-
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #63138 üzenetére
GPU Retail Sales Week 44 (mindfactory)
Azt se mondhatjuk, hogy rosszul fogynak RTX4090-ből sokkal több fogy, mint a RX7600-ból, ha a jelenlegi generációt nézzük. 7800XT, 7900XTX is jól mennek.
RTX4090-en az NVIDIA már degeszre kereste magát.
[ Szerkesztve ]
-
Pakmara
őstag
válasz ScomComputer #63135 üzenetére
De jól hangzik
-
S_x96x_S
őstag
pici hordozható eGPU ( oculink + usb4 ) ; Remélem lesz több is !
OneXGPU: World's 1st Portable eGPU with Storage
Most Portable/ AMD 7600M XT 8GB DDR6 RDNA3/ Oculink/ Support SSD/ RGB Light/ 280W Charging &100W Reverse Charginghttps://www.indiegogo.com/projects/onexgpu-world-s-1st-portable-egpu-with-storage/coming_soon
elég pici, hogyha a M.2 2280 méretet nézzük.
Mottó: "A verseny jó!"
-
Yany
addikt
Jáj: [link] Abu, ezt a kihagyott ziccert vajon orvosolni fogják a köv generációban?
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mit kellene orvosolni? A Sapphire Rapidsnak van egy rendkívül nagy előnye: az Intel sokkal olcsóbban adja nagy mennyiségben. Ezért termel nyereségben negyedannyit az Intel Data Center üzletága az AMD-hez viszonyítva. És ezen az AMD nem fog változtatni, mert így is eladják az EPYC-eket, és amíg eladják nagy profittal, addig nem térnek át az Intel-féle közel nullszaldós árazásra. Akkor sem, ha a Microsoft vagy az NV nem EPYC-eket rendel, majd rendel más cég.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
S_x96x_S
őstag
> ezt a kihagyott ziccert vajon orvosolni fogják a köv generációban?
II.
2024 Q1-ben jönnek az EPYC Gen4-es VM-ek az Azure-on; utána elképzelhető ..
https://ir.amd.com/news-events/press-releases/detail/1169/amd-brings-new-ai-and-compute-capabilities-to-microsoft
"4th Gen AMD EPYC processors are also now being used to run a new generation of general purpose, memory-intensive and compute-optimized VMs. .... The new VM series will be made available in public preview in the first quarter of 2024."amúgy még az NGads érdekes ..
"At Ignite, AMD is also highlighting the Azure NGads V620 series of VMs, now in general availability. It is a new addition to the Azure N-series family of GPU-accelerated VMs for visualization. These VMs are powered by multiple AMD technologies – AMD Radeon™ PRO V620 GPUs and 3rd Gen AMD EPYC CPUs. The NGads V620 series is intended for workloads that require relatively more GPU resources per VM, to support more demanding workloads or more users per VM. The V620 delivers a great experience for multiple classes of GPU workloads, including gaming, VDI and rendering. NG series users get an optimized driver through the new AMD Software: Cloud Edition."[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
Albus_D
aktív tag
"És ezen az AMD nem fog változtatni, mert így is eladják az EPYC-eket, és amíg eladják nagy profittal"
Itt arra gondolsz, hogy 2022 Q3-ban az amd datacenter bevétele 4,3 mrd dollár volt, 1,4 mrd dollár működési bevétellel, 2023 Q3-ban pedig ez 1,5 mrd dollárra szakadt, az ehhez tartozó 306 millió dollárra csökkent működési bevétellel?
Igen, ezekből az látszik eladják az epyc-et.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Napelem
- Okos Otthon / Smart Home
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 régióban elérhetetlen lesz
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Politika
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest