Hirdetés
- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Nem indulnak meggyőzően az iPhone 16 eladásai
Hirdetés
-
Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
ph A dolog már eléggé időszerű volt, mindenesetre a három színben készülő, TKL-es megoldás nem dúskál a hobbistáktól ellesett okosságokban.
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
-
Három részletben lesz látható az Arcane második szezonja
gp A napokban érkezett egy új trailer, amellyel együtt végre megtudtuk mikor láthatjuk az új évadot.
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
letepem
aktív tag
Eddig azt mondtad, hogy erőforrás-pazarló dx11 miatt kevés az x vram(legyen az 2-4-8 GB-os). Eljött a Vulkan, dx12, ami állításod szerint akár tizedelheti ezt az igényt (volt valami ps4es példa: elég volt fél-egy GB a textúráknak adott játéknál, míg ez pc-n 5 környékén mozgott?!), mindezt a kvázi ingyenes törlés miatt.
Akkor a vegának az ún. legacy módban miért kevés a 8/16 GB? Nyilván elérjük azt a határt, amikor ez a swap módszer hatékonyabb lesz a felesleges vram hízlalásánál, bár, akkor miért nem törölnek A FEJLESZTŐK és miért nem a rendszermemóriába swappel, ami gyorsabb, kisebb latenciája, stb??
Szerintem a te okfejtésed a gyorsítók piacán prognosztizálható, nem a játékiparban és megint a tech verziót adod elő a nem megfelelő célcsoportnak (ami nyílván érdekes, csak lehet megint felesleges támadásokat szül)
látok, hallok, érzek és gondolkodom.
-
leviske
veterán
Azzal nincs gond, hogy a Vega-ra nem kell optimalizálni. Viszont már csak az elmúlt 5 év is azt mutatja, hogy a fejlesztők nehezen engedik el egy-egy nVidia architektúra kezét. Nézzünk csak az API szinten mindent elindító Frostbite team-re, akik még a BF1 kapcsán is gondoltak évekkel ez előtti GeForce-ok tulajdonosaira.
Amíg az nVidia nem érdekelt a virtuális memória használata kapcsán, nehezen hihető, hogy ebből komoly előnyt tud majd az AMD kifacsarni. Amennyiben meg driverből lesz erőltetve a virtuális memória, sokan elfognak tántorodni a Radeonoktól, ahogy HSM aggodalmait is láthatod.
(#26201) letepem: +1
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
válasz letepem #26201 üzenetére
Most amd kiatlálta hogy neked kell az ssd a videokártyára, csak azt felejtette el mondani hogy játékokban kb semmivel se lesz jobb mintha normál ssd-re irogatná (jellemzően pálya betöltéskor) a temporális cuccokat.
HPC-hez kellhet, spéci compute alkalmazásokhoz, hogy a végeredményt gyorsabban helyben eltárolják.Én se láttam még kevesebb vramot használó dx12es játékot, pedig direkt a fejlesztők kérték a memória menedzsmentet...
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
füles_
őstag
Ha nagyon ügyesek akarnak lenni, akkor a V10XT-t brutális teljesítménnyel (ha tényleg a Volta lesz majd az ellenfele) pofátlanul beárazzák akár 1000 dollárra is, vagyis megcsinálják a Titan AMD-s megfelelőjét. Így teljesen elfújtják a TXP mozgásterét. Majd a V10PRO-t ami még mindig brutális teljesítménnyel fog bírni beárazzák 600-700 dollár környékére, ha netán az NV árat csökkentene, vagy ha megérkezne a 1080Ti.
Ha ezt meglépik, akkor teljesen kiüthetik az NV-t a felsőházból.
A performance kategóriába pedig érkezne egy V11XT és egy V11PRO GTX 1080 körüli teljesítménnyel 400-500 dollár környékén.
És ha jönne egy P10XT2 magas órajelekkel, esetleg még GDDR5X-szel, beárazva 250-300 dollárra akkor sarokba szórítható lenne a 1070.Tudom sweet dreams
-
HSM
félisten
Egy dologban vagyok teljesen biztos, mégpedig hogy ez így egy eszméletlen marhaság, és 99%, hogy nem így lesz, csak valami félreértés van a dolog hátterében.
Jelenleg is használja a VGA a virtuális memóriát, mégpedig ha letiltod az OS-ben, akkor is, ugyanis olyankor is van "virtuális memóriád", csak a fizikai címtartománnyal egyezik meg és valós fizikai memória. Pazarló, de piszok gyors.
(#26198) leviske: Áhh, ők sem hülyék, 99%, hogy ilyen eszetlenséget nem vállanának be. Ilyen 8-16GB-os VGA-k mellett úgy halnának be az olcsó vacak belépő consumer SSD-k, hogy öröm lenne nézni. Ekkora presztízsveszteséget majd megengednének maguknak. Ugyan. Nem hülyék dolgoznak ott.
(#26201) letepem: Jó meglátások. Mondon, itt valami csúnyább félreértés lesz.
(#26202) leviske: Szvsz az Nv is használja már most is a virtuális memóriát. Sok hardver foglal benne magának címet, amit utána használhat. Igazából a programok számára az OS-ben csak virtuális memória létezik, ugyanis az OS menedzseli, hogy egy kiosztott memóriacím fizikailag a RAM-ban vagy a SWAP területén legyen....
(#26203) Jack@l: Ennek az SSD-s mókának csak HPC szektorban van értelme, amikor az értelmesen megvalósítható memóriaméreteknél jóval nagyobb adatállományokkal kell dolgozni. Gondolok mondjuk egy 128GB-os rendszermemóriájú sokprocesszoros szerverre, amibe beraksz mondjuk 4-10db GPU-t számolni, na ott komoly hatása lehet, ha minden GPU mondjuk 512GB-os helyi SSD-jében megtalálható az adat, amin éppen dolgoznak....
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
válasz Petykemano #26200 üzenetére
Tán túl nagy az űr P11 és P10 között. Applenek kellett most egy kis GPU megkapta a selejt ment asztalira és kisebb lapkaként lenyomta a GP107.
-
#45185024
törölt tag
ez nagyon nagy
-
keIdor
titán
EVGA és AMD házasság?[link]
Újabb jel arra, hogy talán feltámadnak.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
TTomax
nagyúr
-
füles_
őstag
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én ilyen haver mondta, hogy... pletykákat nem tudok komolyan venni
Semmi valóságalapja nincs[ Szerkesztve ]
-
seolwon
tag
Szerintem 100% hogy igaz!
Ha felcseréljük az első két betűt az EVGA-ban akkor mit kapunk?? Na mit??
-
TTomax
nagyúr
válasz Yutani #26223 üzenetére
Hát igen az xfxért pont nem volt kár.... G80ban voltak jó vgai aztán a minöség meredeken esett...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
#45185024
törölt tag
válasz TTomax #26225 üzenetére
XFX meg MSI gyártja AMD-n a legjobb kártyákat őket akkor köszönjük.szépen
65 fok körül működve. Rajtuk kívül szinte csak a Sapphire számít itt.
Sok az olyan gyártó aki Nvidián megél és rossz az itt nem tud.
Nem mennek a referencia kártyák,
A Giga minősíthetetlen 380 fölött nem volt értelmezhető kártyájuk.
Asus is csak a nevéből él meg , túlárazott kártyákkal.
Itt nem fogynak az MSI armorok, Asus duálok,
Sokszor hallom hogy de hát lehet kapni 1070et ennyiért meg ennyiért,
De milyet ? Olyan márkákhoz itt hozzá sem nyúlnak !
(és most ez nem VS csak a hűtésekről van szó!)[ Szerkesztve ]
-
Komplikato
veterán
válasz TTomax #26225 üzenetére
No meg ott volt a híres GF7600GT Rev2 a dupla órajelével.
Amúgy volt olyan gyártó, akinek nem volt befürdős szériája? MSI féle elszabott firmware-es Radeonok? Az Asus hírhedt HD4870 kártyája amire a 4850-re IS túl kicsi hűtést tették és sorban megsültek? Persze mindenki csak a szépre emlékezik vagy mi."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
#85552128
törölt tag
Az EVGA meg is cáfolta twitteren [link]
-
addikt
válasz #45185024 #26226 üzenetére
Omg. Az első témábavágó hozzászólásod a héten amin látszik az is hogy beleolvasol a topikba. És egyet is kell értsek vele teljes mértékben.
Többet kellene aludnod, mert jó hatással van rád.5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
#45185024
törölt tag
Furyn a Sapphire vitte el a Prímet pedig volt Powercolor csak minta nem is lett volna, vagy akarsz a 390 390x es Gigabyte kártyákat dicsérni ?
Én csak annyit akartam sugallni hogy a leírt "szentháromság" XFX MSI Sapphire mellé ami itt számít nem tudna kívülről betörni egy megkérdőjelezhető kártyákat is gyártó cég... csak ennyit...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #45185024 #26231 üzenetére
A 290/290X WF3-asaik teljesen korrekt kártyák voltak. Tuninghoz kevés volt a hűtő, de gyári állapotában teljesen vállalható volt. A 390-es az tényleg elég vicces lett. A 470/480-nál viszont ismét korrekt munkát végeztek Gigáék.
Én meg csak annyit akartam volna mondani, hogy az XFX MSI kártyákból azért jópár Giga 390-el összehasonlítható "jólsikerültségű" lett. Szóval erősen túlzónak találom azt a hype felhőt, ami most a jól összerakott Polarisok miatt ezt a két gyártót övezi. De már itt is tudok kellemetlen pontokat, pl. MSI 470-en kopaszon hagyott ramok... Tök jó a 60 fokos GPU, miközben megfőzöd a ramokat. Pedig pont a ramokat kéne jól tuningolhatóvá tenni egy memóriasávszélesség limites kártyán....
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz #45185024 #26231 üzenetére
Nem feltétlenül az egyetlen cég, aminek vannak megkérdőjelezhető minőségű kártyái esetenként, ugye? Ne írjunk már badarságot tényként. Igencsak volt már mellényúlás szinte minden gyártónál.(Asus, giga, sapphire,msi( a csodálatos hawk széria ugye, ami hűvös volt ugyan, de levitte a fejed a venti) )
Szóval beszállhatott volna akár az amd piacra is az evga, lett volna olyan jó, mint a többi. (mondom ezt úgy, hogy a sapphire cuccait ugyancsak csípem, és várom is, hogy mit hoznak ki a vegából)
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz letepem #26201 üzenetére
Nagyon leegyszerűsítve azért kevés a VRAM, ha kevés persze, mert nincs elég idejük a fejlesztőknek normálisan kialakítani egy hatékony menedzsmentet. DX11-ben azért, mert nem rajtuk múlik, DX12-ben pedig azért, mert minden rajtuk múlik, és így már túl bonyolult. A konzol az teljesen más tészta. Ott konkrétan az van, hogy a fejlesztőnek van adva x (5-6 tökmindegy) GB memória és ahhoz hozzá nem nyúl az OS, driver, semmi. Ez egy nagyon egyszerű modell így, mert van egy fix géped, fix képességekkel, és csak arra kell dolgozni. Még ha a gépek számát kettőre emelik, akkor is bőven jó.
A PC teljesen más, mert milliónyi konfiguráció van, tehát nem tudsz egy fix konfigot kiválasztani, amire szénné optimalizálod a programot, arról nem is beszélve, hogy az OS/UMD meg sem engedi, hogy egy alkalmazásnak teljes kontrollja legyen az allokáció felett. Itt bonyolódik nagyon a dolog, és ezen a ponton veszik oda egy rakás erőforrás.
A PC-ben is kínálnak a gyártók különböző szabványon kívüli extrákat, hogy valamit, amit a konzolon ki lehet használni, azt PC-n is ki lehessen, de ezek beépítése mind idő, azután az így keletkező speciális kódot is karban kell tartani, tehát végeredményben, ha ezt megcsinálja egy fejlesztő mondjuk mindegyik gyártó legújabb architektúráira, akkor persze javul a program futtatásának hatékonysága, de végeredményben lesz egy rakás gyártó-, sőt hardverspecifikus optimalizálása, aminek a karbantartása rohadt drága lesz, tehát bármennyire is jó ötletnek tűnt az elején, mondjuk egy év után már a háta közepére kívánja a fejlesztő az egészet, amikor dobja össze az utolsó frissítést. És ez anyagilag sem kellemes ám. Főleg amiatt, hogy a gyártók leszólhatnak, hogy "fugyimá, csinálunk némi módosítást a meghajtóban, és a ti kódotok már nem lesz kompatibilis, írjátok má át eszerint, köszi-puszi".Végeredményben mindig oda lyukad ki az ipar, hogy vagy legyen egy működő szabvány, vagy ha ez bizonyos dolgokra nehezen megvalósítható, akkor legyen egy hardveres megoldás.
A Vega a legtöbb programban eleve ebben a legacy módban fog működni. A hardveres lapmenedzsmenthez kellenek eszközök, hogy kihasznált, elsődlegesen API-k, vagy API módosítások. Esetleg API interoperability. Utóbbi a legvalószínűbb, tehát DX12-Mantle és Vulkan-Mantle. Ezzel a programod szabványos maradhat, miközben ki lehet használni a hardveres lapmenedzsmentet a Vegán. Most is van ilyen modulja az AMD-nek, ami a LiquidVR. Az is DX11-Mantle interoperability-vel működik.
Szóval, ha nem használod ezt a képességet, akkor a HBM2 egy sima VRAM lesz. Ha viszont használod, akkor már az új konstrukció is bevethető.A VRAM törléssel az a gond, hogy DX11-ben nagyon drága művelet. DX12 és Vulkan alatt ez már kedvezőbb, de kevés a tapasztalat arról, hogy mikor mi az ideális feldolgozási modell. Itt már meg lehet oldani egy relatíve hatékony rendszert, de biztosan jóval tovább tart a kifejlesztése, mint szimplán rábízni a hardverre az egész problémát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az aktuális WDDM 2-vel a GPU-kra vonatkozó virtuális memória eléggé egyszerű. Jóval egyszerűbb, mint amit a CPU-ra használ az OS. Effektíve csak azért van rá szükség, hogy maga a rendszer jobban passzoljon a hardverek működéséhez, mert hiába alkalmazott a Windows a 10-es verzióig szegmentált fizikai címzést, a kernel driver már ezt átfordította a háttérben virtuálisra. A WDDM 2 csak ehhez igazodott, mert az új hardverek így működnek. Persze behozta még az IOMMU címzést, ami tényleges előny.
Attól, hogy nincs swap állományod semmivel sem leszel gyorsabb, úgyis ott lesz minden a memóriába, amire szükséges van. Annyi a különbség, hogy swap állomány nélkül kockáztatod a programfuttatás összeomlását a memóriából való kifutás miatt. Ahogy írtad, ez többször is előjött nálad. Magadat szívatod vele, csak azért, mert félsz, hogy elhasználja az SSD-d, de marhára nem fogja. Meg sem érzi majd az SSD, amit egyébként eleve arra vettél, hogy használd.
Az új modell egyébként sokkal inkább olyasmi váltás, hogy a GPU-ra vonatkozó virtuális memória hasonlítson arra, amilyet a CPU alkalmaz. A CPU-nak bevált, nincs okunk azt feltételezni, hogy nem válna be a GPU-ra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
"Attól, hogy nincs swap állományod semmivel sem leszel gyorsabb, úgyis ott lesz minden a memóriába, amire szükséges van."
Pont ezért gyorsabb ez a mód, mert minden a memóriában van, ami gyors, semmi nem kényszerül a lassú (mert a rendszermemóriához képest az SSD is csigalassú) háttértárra."Annyi a különbség, hogy swap állomány nélkül kockáztatod a programfuttatás összeomlását a memóriából való kifutás miatt."
Pontosan. Nincs hova kipakolja a memóriából a cuccokat, de pont ez a lényeg. Nem szivatom vele magam, havi egyszer belefér egy programösszeomlás emiatt cserébe a megnyert igencsak nem kevés sebességért.
Úgyis mindig csak a játék fut túl a ramon és omlik össze, nem nagy szám. Tudom, hogy nem lenne jelentősen baja az SSD-nek így 12GB ram mellett, de nekem jobb így, hogy vigyázok rá. Drága móka ez, és nem RAM-nak való. Nekem megnyugtató, hogy 3 év intenzív használattal is kevesebb, mint a 10%-át használtam csak el a várható élettartamának. SWAP-nak is használva lényegesen rosszabb állapotban lenne."hogy a GPU-ra vonatkozó virtuális memória hasonlítson arra, amilyet a CPU alkalmaz"
Akkor semmi gond nem lesz, mert mehet ugyanúgy a fizikai címtérbe, ahogy a CPU-nál is lehet 1:1 mapping a fizikai és virtuális címtér között. Csak legyen elég fizikai ramod hozzá. Nekem ez így tetszik, és szerintem így sok alaposabb usernek is tetszeni fog így.[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Tehát azt mondod
1.) Az eddig piedesztálra emelt low level irány, legalább memóriamenedzsment szempontjából zsákutca. De ezt a háta közepére kívánja a fejlesztő egy idő után a folyamatos igazítást azért nem olyan nehéz kiterjeszteni mindenre. Olyan, hogy figyu változtatunk valamit a driveren, igazítsátok hozzá, bármivel lehet, nem csak a memóriával.2.) A hiper-szuper hbc működés nem lesz automatikus, tehát aki vesz egy vega kártyát - a szuper cache megoldés miatt potenciálisan kevesebb vrammal, mint amúgy vett volna - a következő hónapokban, 1-2 évet várnia kell majd, mire lesz program, ami így működik, hogy kihasználja ezt a hardveres lehetőséget.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
HSM
félisten
válasz #02119936 #26239 üzenetére
Nézd meg a Sapphire Nitro-t. Ugyanaz a minőség VRM (nyilván kevesebb fázissal), mint a nagyon, ugyanaz az igényes hűtési konstrukció.
Szóval "az összes 470 olcsósított hulladék" állításod ezen a ponton meg is dőlt.
Lehet normális minőségű 470-es kártyát csinálni.[ Szerkesztve ]
-
#02119936
törölt tag
aztán itt van még a 460-as + tápot nem igényel , de vrm 80 felett van. [link]
Az említett giga 480 szintén sokkal gyengébb vrm el rendelkezik gyengébb mint az XFX. [link] Jónak semmiképp nem nevezném azt hűtést. még jó hogy marad az MSI XFX 480. Nincs más, így kvázi hype övezi ezt a típust
[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
Interjú Rajával figyeljetek ide Gémorszok
[ 25:27 ] The only demo you let people see was Doom where it was beating 1080, but that was a Vulkan API. Would it still beat the pants off 1080 if that was running DirectX11?[ Raja says doom only has OpenGL and Vulkan, but he thinks it WOULD at that resolution since it’s more GPU bound. Doom has some console optimizations, which are not available for OpenGL ]
[ 27:00 ] That was running Vega 10? Was it high-end Vega10 or entry-level Vega10?
[ Raja is laughing, but admits it’s Vega 10, he’s not ready to answer this question in detail ][ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Petykemano #26238 üzenetére
nem zsákutca. csak úgy tűnik, hogy nagyobbat haraptak, mint amekkorát le tudnak nyelni. ezentúl is ki lehet optimalizálni memelérésre/stb. a hardvereket minden uarchra, és nyilván kell is, mert a többi ezt nem fogja tudni. csak amikor kijön egy új játék, tele 0day bugokkal, félig (ez egy optimista feltételezés) megcsinált optimalizációval, ez az uarch a vramoptimalizáció hiányosságait jobban fogja tolerálni. ez egy cheat, mint a polaris utasítás-előbetöltés a polarisnál.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
namaste
tag
válasz Petykemano #26238 üzenetére
Nem hiszem, hogy hátrányba kerülne a kevesebb VRAM miatt, a legalább 8 GB HBM2 mindenre elég, a pro változat kap 16 GB-ot, most is csak a 2-3 GB VRAM-mal vannak akadások az új API-kkal.
Szerintem is első körben csak a pro programok fogják használni az SSD-t/rendszer memóriát és nem lesz teljesen automatikus a másolgatás, bele kell kódolni a programba. -
füles_
őstag
AMD Radeon RX 570 spotted in Samsung notebook
Már jönnek a mobil RX500-asok. Bár ez is Polaris rebrand -
stratova
veterán
válasz #45185024 #26249 üzenetére
Ez kivételesen az az eset, amikor szerintem célszerű az "átnevezés" mert sokadik nevével ugyan de R9 M485X még Tongát takarta. Másrészt lehet, hogy ez Polaris 10 XT2. NBC táblázatában csak referencia értékek szerepelnek, tényleges notebooktesztből származó nem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Ukrajnai háború
- Sorozatok
- Gumi és felni topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen mosógépet vegyek?
- Yettel topik
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen