Hirdetés
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- 6 Android főverziót ígér a Samsung
- Yettel topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
E61 blog 2. rész
lo [Előző rész]Folytatnám a történetét a E61-nek. A sztereotípiákkal ellentétben még nem kerültem anyagi csődbe, és nem...
-
Színpadon a hardverzenekar
ph A hangeszközöké és monitoroké a rivaldafény, de asztali gépekről, komponensekről, notebookról és egérpadról is szó esik.
-
Decadent - Az őrület határán
gp A jövőre érkező játékban egy veteránt irányíthatunk, aki a fiát szeretné megmenteni a rémségektől.
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jack@l
veterán
válasz letepem #26201 üzenetére
Most amd kiatlálta hogy neked kell az ssd a videokártyára, csak azt felejtette el mondani hogy játékokban kb semmivel se lesz jobb mintha normál ssd-re irogatná (jellemzően pálya betöltéskor) a temporális cuccokat.
HPC-hez kellhet, spéci compute alkalmazásokhoz, hogy a végeredményt gyorsabban helyben eltárolják.Én se láttam még kevesebb vramot használó dx12es játékot, pedig direkt a fejlesztők kérték a memória menedzsmentet...
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz letepem #26201 üzenetére
Nagyon leegyszerűsítve azért kevés a VRAM, ha kevés persze, mert nincs elég idejük a fejlesztőknek normálisan kialakítani egy hatékony menedzsmentet. DX11-ben azért, mert nem rajtuk múlik, DX12-ben pedig azért, mert minden rajtuk múlik, és így már túl bonyolult. A konzol az teljesen más tészta. Ott konkrétan az van, hogy a fejlesztőnek van adva x (5-6 tökmindegy) GB memória és ahhoz hozzá nem nyúl az OS, driver, semmi. Ez egy nagyon egyszerű modell így, mert van egy fix géped, fix képességekkel, és csak arra kell dolgozni. Még ha a gépek számát kettőre emelik, akkor is bőven jó.
A PC teljesen más, mert milliónyi konfiguráció van, tehát nem tudsz egy fix konfigot kiválasztani, amire szénné optimalizálod a programot, arról nem is beszélve, hogy az OS/UMD meg sem engedi, hogy egy alkalmazásnak teljes kontrollja legyen az allokáció felett. Itt bonyolódik nagyon a dolog, és ezen a ponton veszik oda egy rakás erőforrás.
A PC-ben is kínálnak a gyártók különböző szabványon kívüli extrákat, hogy valamit, amit a konzolon ki lehet használni, azt PC-n is ki lehessen, de ezek beépítése mind idő, azután az így keletkező speciális kódot is karban kell tartani, tehát végeredményben, ha ezt megcsinálja egy fejlesztő mondjuk mindegyik gyártó legújabb architektúráira, akkor persze javul a program futtatásának hatékonysága, de végeredményben lesz egy rakás gyártó-, sőt hardverspecifikus optimalizálása, aminek a karbantartása rohadt drága lesz, tehát bármennyire is jó ötletnek tűnt az elején, mondjuk egy év után már a háta közepére kívánja a fejlesztő az egészet, amikor dobja össze az utolsó frissítést. És ez anyagilag sem kellemes ám. Főleg amiatt, hogy a gyártók leszólhatnak, hogy "fugyimá, csinálunk némi módosítást a meghajtóban, és a ti kódotok már nem lesz kompatibilis, írjátok má át eszerint, köszi-puszi".Végeredményben mindig oda lyukad ki az ipar, hogy vagy legyen egy működő szabvány, vagy ha ez bizonyos dolgokra nehezen megvalósítható, akkor legyen egy hardveres megoldás.
A Vega a legtöbb programban eleve ebben a legacy módban fog működni. A hardveres lapmenedzsmenthez kellenek eszközök, hogy kihasznált, elsődlegesen API-k, vagy API módosítások. Esetleg API interoperability. Utóbbi a legvalószínűbb, tehát DX12-Mantle és Vulkan-Mantle. Ezzel a programod szabványos maradhat, miközben ki lehet használni a hardveres lapmenedzsmentet a Vegán. Most is van ilyen modulja az AMD-nek, ami a LiquidVR. Az is DX11-Mantle interoperability-vel működik.
Szóval, ha nem használod ezt a képességet, akkor a HBM2 egy sima VRAM lesz. Ha viszont használod, akkor már az új konstrukció is bevethető.A VRAM törléssel az a gond, hogy DX11-ben nagyon drága művelet. DX12 és Vulkan alatt ez már kedvezőbb, de kevés a tapasztalat arról, hogy mikor mi az ideális feldolgozási modell. Itt már meg lehet oldani egy relatíve hatékony rendszert, de biztosan jóval tovább tart a kifejlesztése, mint szimplán rábízni a hardverre az egész problémát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- ELADÓ : EVGA RTX 3070 Ti FTW3 Ultra (08G-P5-3797-KL) videókártya
- Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GDDR6 256bit!!! Beszámítok, Posta az árban!!!
- NVIDIA 30xx VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS AKÁR AZONNAL KÉSZPÉNZBEN VAGY UTALÁSSAL - WWW.PCFELVASARLAS.HU
- Nvidia Quadro NVS 310 / 512MB
- Pcie 5.0 ATX 3.0 12Pin - 16Pin Moduláris Tápkábelek És Adapterek 12VHPWR Egyedi Harisnya Nvidia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen