- iPhone topik
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Tovább kavar a nevekkel a Realme
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- iOS alkalmazások
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
válasz -Solt- #26450 üzenetére
A kettő szerintem nagyon közeli, egymás közt átjárható dolog, főleg hogy mindkét kifejezést sokféleképp lehet értelmezni, szóval ezt inkább csak kötekedésnek veszem (először próbáltam kifejteni, de túl hosszú lett és rájöttem, hogy túl relatív a kérdés).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-Solt-
veterán
-
gyiku
nagyúr
egy kis morzsa:
Vega május első felében jön. A start még nincs eldöntve, de május 5. most a target. Jön egy játék is hozzá kapásból, ami a Prey lesz, és ez számos Vega only ficsőrt használ majd.
A HBC egyébként out of box ficsőr, vagyis DX9-10-11 alatt alapból működni fog. A mostani meghajtókkal van olyan játék, ami beéri 1 GB memóriával is, miközben szoftveres vezérlés mellett 4 GB-ot is eszik.
Vannak az extrém méretű rajongói textúra csomagok az egyes játékokhoz, na azokkal a Vega félelmetesen jól működik. Akar még nagyobb textúrákát is lehet csinálni, mert a hardver menedzseli az adatok betöltését.
A Vega esetében az egyik extra egyébként a textúraméret emelése lesz.hüllő
-
Jack@l
veterán
" van olyan játék, ami beéri 1 GB memóriával is, miközben szoftveres vezérlés mellett 4 GB-ot is eszik."
Andersen kiszáll, khrr[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
válasz Yutani #26459 üzenetére
Épp van fogalmam róla, én már le se írtam volna ekkora baromságot amit az amd pr-osai.
Persze meg lehet csinálni úgy egy játékot hogy hozza az állítást, csak ahhoz már tényleg direktbe szarul kell megírni...De neked vajon van-e arról fogalmad ha netán meg is csinálják, hogy fog akadozni a játék? Mennyire lesznek lebutítva a textúrák a feature-t bekapcsolva? Nincs ám ingyen ebéd, nem a vízbűl veszi ki az
oxigéntképeket...[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
TTomax
félisten
válasz Yutani #26459 üzenetére
Nem tudom miért csodálkozol hogy az emberek szkeptikusak,az amd keményen megdolgozott érte szó se róla.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Yutani
nagyúr
válasz Jack@l #26460 üzenetére
Úgy csinálsz, mintha pontosan tudnád, hogy mikor mennyi textúra szükséges az adott scene rendereléséhez. Nem, nem tudod, ahogy azt sem, hogyan menedzseli a rendszer a Vmem használatot. Így azt sem tudod, hogy ezt hogyan lehet jobban menedzselni. Én sem tudom, de megelőlegezem az AMD-nek a bizalmat, hogy valami olyat alkottak, ami forradalmi és példa nélküli. Ha nem hozzák, amit ígértek, akkor majd elküldöm őket a 3,14csába, de addig ne károgjunk már előre, hanem ízlelgessük azt, amit megtudtunk.
(#26461) TTomax: Érdekes, hogy naponta elhangzik az, hogy az AMD mindig mindenkit átb@sz. Én 25 éve építek PC-t és érdekes módon nem érzem magam átb@szva az AMD által, pedig volt K5, K6-2, K7, K8, K10 és FX gépem is, mindezek ATI/AMD kártyákkal (meg NV-vel, mert hol ezt, hol azt használok). Igaz, én két lábbal állok a talajon és nem dőlök be minden hülyeségnek, ami a neten napvilágot lát. Szóval nem értem én ezt a nagy AMD utálatot, mintha az AMD megcsinálta volna a barátnőtöket szárazon, úgy haragudtok rá.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
TTomax
félisten
válasz Yutani #26462 üzenetére
" Igaz, én két lábbal állok a talajon és nem dőlök be minden hülyeségnek, ami a neten napvilágot lát."
És akkor ez a jelenlegi eset miért is kivétel?Mondjak egy pár hangzatos AMD marektinget az elmult 3évböl ami nem igazán ugy volt?Szerintem nem kell,hát ezért szkeptikus egy kicsit mindenki,és kezeli fentartásokkal a marketinget,persz más cég is alkazmazza ezt a trükköt ott is ugyanigy röhögünk egyet...Ha két lábbal állnál a földön te is ezt tennéd.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Jack@l
veterán
válasz Yutani #26462 üzenetére
Honnan tudod hogy én mit nem tudok? Ennyire mellémentek az eddigi komentjeim az utóbbi 5 évben?
Maradjunk annyiban, hogy engem nehéz lesz átbaszni ilyenekkel(cégtől független).[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Malibutomi
nagyúr
Vitakat keretik az AMD vs Nvidia topicba vinni [link]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - Q&A a Vega hardveres menedzsmentjéről. Sok kérdésre választ ad.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
a háttérben üvegből diet cokeot benyakalló ürge priceless
na jó ezt majd egyszer végignézem, most nem bírom abbahagyni a röhögést
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
#45185024
törölt tag
Na miről maradtam le jaj a 16 negyede lett a nyolc vagy vannak új hírek ??
Nem tudnak átmenni a VSbe mert oda van írva hogy NO FLAME PLEASE -
nagyúr
válasz Petykemano #26472 üzenetére
ja, én is olvastam a kommenteket a videó alatt.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
TTomax
félisten
Azt azért nem értem erre miért is van szükség?8-16GB egy darabig csak elég lesz,vagy most mi történt?Vagy máris beépitik azt amire 2020ban lesz szükség?
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
do3om
addikt
válasz leviske #26476 üzenetére
Meg a konzolos technika amit Abu is irt már 1Gb is sok.
Csak sajnos nevetséges mert valahogy alkalmazni is kéne, meg nem szeretnénk konzol szintet semmiben.
Mondjuk a Fury x is 4k, most meg jön a Vega talán szintén 4Gb rammal(is) megint 4k, miközben elment lassan 2 év. Bár a játékok grafikai színvonala kicsit megtorpant az utóbbi időben legalábbis ahhoz képest milyen VGA-kat adnak ki. Bár ha a 4k-t erőltetjük nincs is mire kapkodni mert így is kevés a sebesség.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
TTomax
félisten
A fene bánja ha azzal kétszer gyorsabb,de egyébként sem az a lényeg mit csinál a másik oldal ugyanis nem ez a topic témája,mint ahogy ezt már a topicgazda is megjegyezte.
(#26481) fules: ))
Te csak tegyél rá még két lapáttal,flémböl jeles...(#26480) gyiku
Én úgy tudom,hogy az csak a professzionális kártyákon lesz,forrás?[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
félisten
Elbeszélünk egymás mellett,nem olvasol figyelmesen.A 8-16GB szerintem a következő 3évben mindenféleképpen elég lesz ürtechnikák nélkül.Mi változik?Miért gyurnak erre?Vagy talán amit eddig használtak mégsem volt olyan fejlett?
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
#45185024
törölt tag
AMD’s Capsaicin Livestream 28.-a délelőtt 10:30 (PT)
D3D12 and Vulkan Done Right ★ ★ ★Gareth Thomas (AMD)
Wave Programming in D3D12 and Vulkan ★ ★ ★David Lively (AMD) & Holger Gruen (NVIDIA)
Async Compute – Deep Dive★ ★ ★ Alex Dunn (NVIDIA) & Stephan Hodes (AMD)
Cinematic Depth of Field★ ★ ★ Karl Hillesland (AMD)[ Szerkesztve ]
-
janos666
nagyúr
válasz #45185024 #26485 üzenetére
D3D12 and Vulkan Done Right -> Hihetetlen bátor cím.
Depth of Field -> A motion blur (és persze post-process anti-aliasing, ha van olyan) után a második legfontosabb dolgom letiltani ezt az effektet (még a lens flares előtt), mert nem azért próbálom a létező legjobb kijelzőt beszerezni, hogy egy először tűélesre renderelt képet szétmosson nekem egy extra szűrő, mielőtt a képernyőre kerül.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
#45185024
törölt tag
Amúgy láttátok a Fallout 4 - High Resolution Texture Pack-ot ???
tényleg szép és tényleg megakasztja az 1060 1070-et nem véletlnül ajánlották hozzá a Vegát.
Persze ettől még a motorja maradt lomha...Elnézést előbbi programok azok itt lesznek csak sikerült PHnak a kapszaicin linkemet is kimoderálnia (kommentár nélkül)
AMD GDC sessions- Advanced Graphics Techniques tutorial -
-
janos666
nagyúr
válasz TTomax #26489 üzenetére
Ez azért függ attól is, hogy milyen részletgazdag az eredeti nyersanyag, amit valamikor létrehoztak a játékhoz (kézzel rajzoltak, algoritmussal generáltak, fényképből készítettek, stb), "sz@rból nem lehet várat építeni", illetve esetleg attól hogy miként kezeli a textúrákat játékmotor (rengeteget veszthet a minőségből, ha túl erősen, vagy gyenge minőségben van "árnyalva" [megvilágítás, árnyékok, stb], illetve lehet hogy rá van pakolva egy rakás post-process szűrő is a képre, köztük valami blur).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
#45185024
törölt tag
Jó bizonyos dolgokban igazatok van de én Jánosnak adnék ebben igazat és Gyikunak.
És most angol szavaktól mentesen ki fogom fejteni .
Való igaz hogy a Bethesda nem tud sziklákat csinálni, a téglás részt én élesebbnek látom de a felújított Skyrim föld alatti barlangjai ugyanazt a minimalista dizájnt hozták mint a régi, de azért amikor egy erdei virágos rész van a játékban efektezett csermely folyik emelt fakéreg textúrákkal ott mindenki azt mondta hogy szép.Mi tud lenni a jövő ? A jövő amire lehet alapozni a párhuzamos végrehajtás és a MAGAS TEXTURA.
Az nem jövőkép hogy majd a 2000 MHzet felemelem 2500- ra a next genben és jó.
A videókártyákban a párhuzamos végrehajtású futószallag CPU ban meg a 8 mag 16 szál. Erre megy a világ.
Amúgy a GDC-n (Március 2,án a RYSEN magok optimalizálásáról tartanak majd konferenciát.
Én nagyon kiváncsian várom Alex Dunn mit fog mondani az Nvidia oldali asyncron compute optimalizációjáról.A HBM2 pedig nagyon alkalmas arra hogy mozgass gyorsan adatokat texturákat, és a nagy háttértáras címzés megint csak hatalmas előny csak erről még most sokan cinikusan beszélgetnek hogy minek az.
Ezt nem lehet elfirtatni hogy nem a HBM a jövő, mert mi lesz 16 32 meg 64 Gigán GDDRXnek annyi.
Amint megerőltetik az extra texturákat a MHz Boost elpárolog. Szerver piac most azonnal is felszívná a 32Gb HBMes kártyákat. és akkor ne beszéljünk már a Shader Modell 6.-ról.
A GCN5 elterjedésével a Microsoft egy tollvonással tönkretehetne bárkit aki csak emulálja, nyílván nem teszi mert a pénznek saját törvényei vannak, de a portok FPS-eiben ettől még csúnyán meg fog látszani.[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Vagy csinálnak valami régit(15 évvel ezelőttit) ami nem jó semmire de legalább bazi lassú és bugos.(esetleg szénné butítja a grafikát)
Valahogy el kell adni az első két hétben a kártyákat hangzatos "innovációval". Ahogy látom van pár tapsikolós önjelölt vevő.Gyengébeknek: ha valami nincs a vramban, akkor a sima ramban van, onnan meg nem kis idő míg átér a vga-ra. Legalábbis a rendes vramban tárolt textúrákhoz képest. Bónusz nyeremény, hogy vehetsz magadnak vagy 32 giga ocsó ddr4-et is.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Írd már be akkor a gyakrolati sávszéleket és késleltetéseket. vram vs pci express
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #26484 üzenetére
Az egész iparág nagyjából 7 éve azon dolgozik, hogy a pazarló memóriamenedzsment problémáját megoldjak. az első lépés az volt, hogy kezelje a program a menedzsmentet. Ezt hozta be az összes explicit API. Ennek az előnye, hogy végre akadások nélkül törölhető az allokáció, de hátrány, hogy még mindig ott az emberi tényező. Látható, hogy az Asura és a Nitrous sokkal jobban kezeli a memóriát DX12 alatt, de van ellenpélda is lásd a Quantum Break, ami DX12-ben sokkal pazarlóbb. Végeredményben az explicit API-val annyit értünk el, hogy már nem lehetetlen olyan memóriamenedzsmentet írni, ami nem pazarol el 8GB-ból 5-6-ot, de ezt még mindig meg kell írni, ami továbbra is probléma.
A másik tényező a memóriatechnológia. A HBM jó irány, mert radikálisán csökkenti a fogyasztást, de a 150 dollar alatti VGA-kra még túl drága, és az lesz 2 év múlva is. És a Samsung már jelezte a gyártóknak, hogy a GDDR5-nél sokkal hatékonyabb szabványt wideIO nélkül nem lehet csinálni, Tehát a következő generációban nem tudnak 16GB-ot rakni az olcsóbb VGA-kra, mert ennek a fogyasztása önmagában több 100 wattnál, és egy mainstream VGA eleve 60-90 watt körül fogyaszt, és ebből ma úgy 20-30 watt a 4GB memória. Ha pusztán brute force konstrukcióval fejlődik a rendszer, akkor egy mai 100-150 dolláros VGA fogyasztása a jövőben nem lesz 160 watt alatt. És ennek 70%-a a memóriából jön.
A harmadik tényező pedig a textúrák skálázása. Nem túl ismert dolog, de ma jellemzően nagyobb felbontású textúrákat készítenek a fejlesztők, csak nem, vagy nem mindig adjak ki ezeket. Ennek az elsődleges oka az, hogy pokoli meló jó memóriamenedzsmentet írni, az extrém méretű textúraminőséghez. Még a 12 GB-os VGA-k sem mindig elegek, de nem azért, mert kevés a VRAM, hanem azért, mert rossz a menedzsment, és a szoftver a futtatási idő 90%-ban egy jóval kisebb allokációra dolgozik. Ezen vagy javítanak a program kiadása utáni egy-másfél évben, vagy sosem szállítják a legjobb textúrákat. Az Vega üzenete egyszerű a fejlesztők felé. Nehézen megoldható a probléma, így ne is kezdjenek neki, a hardver maga kezelni fogja, csak meg kell adni neki az adatokat, és ennyi. Így mindenki tudja már a megjelenéskor szállítani a legnagyobb felbontású textúrákat. Ezt később a többi hardveren is be lehet majd kapcsolni, ha lesz rajtuk 32-48GB memória.Mindez egyébként egyáltalán nem egy olyan dolog, amin csak az AMD dolgozik, dolgozott. Az NV is hasonló modellen ügyködik, de az majd a Volta után jön., viszont vannak részek, amelyek már a Voltába is beépülnek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #26494 üzenetére
Ez ma is így van. A VRAM-ban ma sincs ott minden. A fejlesztő dönt arról, hogy mikor milyen adatmozgások következzenek be, a régi API-kkal a kernel meghajtón keresztül, míg az explicit API-kban a közvetlenül. Ebből a szempontból nem különbözik a hardveres és a szoftveres menedzsment.
A hardveres menedzsment annyiban más, hogy a VRAM egy cache lesz, igy csak a használt adatok lesznek benne, tehát nem lesz olyan, hogy van a VRAM-ban jó 2-3-4-5-6 GB-nyi adat, amihez már régóta nem ért hozzá a program. Ennyi a koncepció hardveres alapja. Ezt az alapötletet legelőször az NV hozta fel még 8-9 éve, csak később ezt a kutatást nem folytatták egy darabig, mert anno a memóriagyártók azt mondtak, hogy nem lesz probléma a brute force pazarló modellel sem.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
Szóval egy lagtenger lesz a jövőben minden játék, mert csak akkor kerül be az adat a memóriába (itt cache néven), amikor már szükség lett volna rá. Remek ötlet.
Persze, utána már jó lesz, pazarlás nélkül. Inkább a fejlesztőket kéne megtanítani memóriát menedzselni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Sapphire Pulse AMD Radeon RX 6600 8GB használt videókártya eladó garanciával!
- GIGABYTE RTX 2060 OC 6GB (GV-N2060WF2OC-6GD rev. 2.0)
- 10x R5 430 2GB DDR5 egybe (zörgő ventis)
- PALIT RTX 4080 16GB GDDR6X JetStream- Új, 2 év garancia - Eladó!
- NVIDIA RTX 3060 Ti Founders Edition 8GB használt videókártya eladó garanciával!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest