Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
alázógyík
őstag
válasz sanzi89 #6597 üzenetére
Annó a mi Grande Puntonknak is volt ilyen gondja.
Kiszereltem én a motort a kesztyűtartó mögül.
Szétszedtem az egészet, amennyire lehet, kitakarítottam, majd befújtam fehér zsírspray-vel.
Utána síri csöndbe volt.Ne ijedj meg ettől, és ne keseredj neki, 1-2 óra alatt megvan az egész. Igaz, jobb ezt melegebb időben csinálni.
[ Szerkesztve ]
-
Monyos
aktív tag
Sziasztok!
Első saját autót szeretnék venni és keresgélés közben ő jött szembe: Fiat Grande Punto 1.4 T-jet Sport
Kicsit az elképzelt keret felett van, de nagyon egyben van a képek alapján és a felszereltsége is tökéletes.
Szerintetek? Megér ennyit a gép? -
Integrale
veterán
-
Monyos
aktív tag
válasz alázógyík #6607 üzenetére
Köszi a válaszokat!
Még körülnézek azért, én is sokalltam ennek a GP-nek az árát.
Ahogy néztem a GP-ket, az 1.4 16V 95 LE típus azért már jóval olcsóbban elérhető,jóval barátibb ára van számomra is... Mennyire használható ezzel a motorral az autó? Elsőre nagyon csábító a turbós 120 lovas T-jet, de igazából, ha már kényemesen lehet autózni a gyengébb motorral is, akkor képes lennék kompromisszumra.Van itt olyan aki ezt a típust hajtja?
[ Szerkesztve ]
-
j.bravo
addikt
Elhoztam a jelen allapotban, elvileg nem nyultak hozza. Eddig nem dobta be a lambdaszonda hibat, illetve mintha (nem mindig) rovidebb ideig zorogne.
Egyelore marad, ha nyugis idoszak lesz a ‘zéletben mostanaban (jo vicc), megmutatom Dinamitdobéknak vagy más, ajánlott ak számító kipufogósnak.
Mondjuk januarban muszaki, lehet hogy addigra kene valamit...
Agyalok h mas muhelyben kiszedetem az injektorokat es elviszem utrahangos pucerajra. Ha valamelyik szoraskepe, ateresztokepessege jelentosen rosszabb a tobbinel, es nem segit a tisztitas, legalabb tudni fogom, melyik, hatha eleg azt cserelni.
Kiuttetesre meg nem gondoltam komolyan, megvarnam a tapasztalataid vagy legalabb az infot amit kapszA szij jellegu hangig nem jutottak el, leragadtak a katalizator felol jovo zorgesnel, de azt mondja hogy a szijakat, vezerlesmodositot, generator csapagyat rendben talaltak. Mostanaban mondjuk en se hallottam ezt a hangot, ami fura, lehet h homerseklet v paratartalom fuggo...?
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
aktív tag
@Monyos
Én megnézném azt a GP-t.
Két éve én is nézegettem T-Jet GP-ket én is, akkor még 1.7 körül mentek a vállalható darabok.
A 1.4 16V valószínűleg nem egy ugróegér, de normális autózásra megfelel; a GT mellett a mai napig megvan az 1.4 8V GP-m, és ez a 77 lovas motor is élhetően mozgatja...de ennyi. A 16V nem fog érdemben nagyobbat menni, de könnyebben talpal (rövid hatos váltó + pörgős motor)
Az, hogy az általad linkelt GP némileg le van élve belülről, nem jelent semmit; az ülések, a váltó, a kormány, az ajtókárpit, rádió gombok...tulajdonképpen bármi, amit az ember rendszeresen fogdos, csúnyán öregszik ebben a típusban.
@j.bravo
Akkor nincs minden rendben, de minden működik... ez egy ilyen sport.
Ha jól keverem a lapjaimat, akkor jövő héten el tudok jutni mind Zsoltékhoz, mind a kipufogóshoz; bár utóbbi nem a Dinamit lesz, hanem a III. kerületi Klinika.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
-
aktív tag
válasz alázógyík #6614 üzenetére
@alázógyík
Ízlések és pofonok...az GP-m műszakilag a mai napig patent, és rendszeres karbantartáson és az odafigyelésen (sicc!) kívül mást nem kapott...de ami sz@r az sz@r...
Ha visszaolvasol, találsz róla leírásokat tőlem.
A gyári "bőr" a kormányon 4 éves korára felhólyagosodott, akárcsak a "bőr" váltógomb.
Az ülés ócska műszál, de legalább látványosan koszolódik. Akárcsak az ajtókárpit; sőt, ott még a műanyag idom is megkopott, ahogy könyököltem ki az ablakon...
A rádiógombok műanyag alapon "műgumi" (a'la Audi, de ott tartós) és érintésre foszlott szintén 4 éves kora körül...
A napellenzők rögzítőfülei maguktól (!) letörtek; elsőre az anyós oldali, aztán a másik...
A középső övcsatlakozó burkolata hátul egyszer csak lesesett.
A jobb hátsó ablak évek óta nem működik, mivel a szerkezet állásában (!) szétesett...aztán egyszer v'ki lehúzta, és úgy maradt. Kattogott, recsegett ahogy visszatekertem, aztán azóta úgy van.
A bal hátsó ajtó 30 fok felett nem nyitható kívülről, mivel a bowden megnyúlik (?) és a kilincs nem tud eleget húzni rajta.
Az első szélvédő alatti légterelő tartói télen törnek a hőkülönbség (t.i. fűtés) miatt a vezető oldalon és onnantól a rostély szépen eláll...az második csere után nem foglalkoztam vele tovább, úgy marad.
A leömlőt tartó csavarok szintén eltörtek a hőhatás miatt, és onnantól hidegen pöfögött, amíg a hőtágulás menet közben vissza nem gyógyította...a csavarokat ki kellett fúrni a blokkból.
Kényes =/= igényes, sőt jelen esetben hanyag vagy méginkább: puruttya.
"Törődés" helyett inkább rendesen megcsináltattam a dolgokat: újrabőröztetés, felújítás, gépmunka, új ajtókárpitok, stb.
A pincében áll két gyári fejegység, illetve egy komplett középkonzol...de foglalkozzon vele, akinek hat anyja van; pedig közben a gyári HU már teljesen letérdelt (se kép, se hang). Ha tavasszal lesz időm, akkor szétkapom.
6-7 éves koráig még próbáltam elébe menni az erodációnak, de aztán rájöttem, hogy a GP beltere a entrópia gyakorlati manifesztációja. Hát akkor ott baxxa meg. Ellenben műszakilag old-school Fiat-osan faxxa; legalábbis a 8V.
Viszont a fényezés meglepően szépen bírja, pedig soha nem volt faszázva és 10-ból 7-szer csak gépi mosóban jár, mellette csillaggarázsban áll...
TL, DR: ami praktikusan sz@r az sz@r, és nem a tulajt minősíti, hanem a gyártót (modelt), ha előbbi nem akar a factory original gagyi által hömpölygetett fostengerbe belegázolni derékig, amennyiben nincs szubjektív oka rá. Ergo, azt a T-Jet GP-t meg kell nézni és kész...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
j.bravo
addikt
Lehet hogy itt is nagy volt a minőségi szórás bár, az is lehet hogy az én tapasztalatom nem mérvadó a GP "Van" modellel (gyárilag kisteher kialakítás), 1.3 multijet. Szűk tíz év, 117 vagy 127k km, már nem emlékszem, már új gazdája van.
Szóval, ennél a példánynál a beltérrel nagy gáz azért nem volt, kinézetre tök oké volt majdnem minden. (mondjuk a kopogós műanyag nehezen megy tönkre)
Ami eszembe jut:
- 9 év körül mondjuk egyszer a jobboldali ablak lejött, fel meg már nem ment, ki kellett cseréltetni a bowdent.
- a sofőrülésben 6-7 év körül összetömörödött a szivacs vagy a franc tudja mi, de a belső szerkezetéből valami fém már érezhető volt az ülőlap leghátsó részén. Nekem még oké volt, másnak már kényelmetlen.Mindemellett, megnézném azt a GP-t, és
(ha jól menne az ilyesmi, sajnos nem megy jól)alkudnék rá erősen ha műszakilag egyben van.Whatever.
-
aktív tag
válasz Integrale #6610 üzenetére
@Integrale
De, beszéltük.
Az ottani lambdát ki kell írni, illetve az új áramlási viszonyokhoz hozzáállítani a komplett rendszert a légszűrőtől vagy a lemlőtől átépíteni a kipuf-oldalt.
Nem kis móka...de ezért sem valamelyik random péket akarom megkérni, hogy kanalazza ki belőle a cuccot egy pajszerral.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz j.bravo #6617 üzenetére
@j.bravo
Passz...lehet, hogy a Van kevésbé csicsás belsőt kapott.
Miután ellopták az előző Punto-mat, nekem gyorsan kellett másik kocsi, így a szalonban (SPQR) a készleten lévő kocsikból választottam, főleg, hogy azokra volt 250k kedvezmény a szokásos listaár machinációkon felül.
Ott meg az Ungarische virtschaft-ra kihegyezett gépek áltak sorban: 5 ajtós (mer' jó az egész családnak), csilivili kárpit (hogy mutasson), bőrkormány/váltó (hogy komolynak hasson), de manuál klíma (mer' örök élet meg két nap), illetve kurblis ablak hátul (mer' hátra porhintés a kapcsoló), a fejegység MP3 és AUX nélküli (mer' a Slágerrádió mindenhol fogható), stb.
Nevermind...
-
-
aktív tag
válasz Integrale #6620 üzenetére
@Integrale
Tudom, volt (van?) is kábelem...de nem vitt rá a lélek, hogy a virgoncabbik végét a középkonzol alatt kilógassam, amikor még fénykorában volt; ma meg már nem érdekes.
@LuckyL
Nem hinném, hogy hülyeség...
Szerintem 'a magyar' (általános leíró!) mai napig kifejezetten vagyontárgyként, illetve státuszszimbólumként tekint a gépkocsira, és kevésbé saját részre fentartott használati, illetve élvezeti cikként.
Pl. szeretne állófűtést, de ha ki van centizve, akkor inkább malomkerék legyen a sárvédő alatt.
A gazdasági vonalat hagyjuk.
...és így ezen a téren sokat enged a társadalmi konvenciók (sic!), illetve a konformitás irányába, akár a saját, egyéb elképzelései dacára is.
Ez 12 év alatt nem sokat változott.
Kedvenc sztorim ezzel kapcsolatban még a 2000-es évek közepéről: havercsaj meséli, hogy nyáron, a Balatonról hazafele araszoltak a dugóban (papa, mama és a két lány), és apu nem engedte lehúzni az ablakot, miközben puhára főttek a 30 fokban "Higgyék azt, hogy van légkondik!" felkiáltással.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
TheProb
veterán
Hey!
Pesterzsébethez közel tud esetleg valaki ajánlani teljes őszinteséggel jó szerelőt? Sajnos az érdi kontaktomat nem érem el 1,5 hete telefonon... Még futok nála pár kört, de azért elkezdek alternatívákat keresni, ha van...
Illene már beadni Bravo urat doktorbácsihoz és a semmire nem akarok várni.[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
-
őstag
válasz kisza25 #6622 üzenetére
pont ugyanazt kapod itthon mint ott, ne beszéljetek már blődséget
tessék ittvna klíma nélkül tekerős ablakkal
sőt itthon például passatot se veszel 150le és comfortline alatt, kint pedig van 1.6os motorral még gyengébb felszereltésggel[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
XP NINJA
őstag
Pest megyében kihez lenne érdemes fordulni 147 jtd váltócsere ügyben? Az új váltó meg van, ki kellene cserélni. És kb mennyivel számolhatok?
-
válasz XP NINJA #6630 üzenetére
Csöri, Várpalota. Nem pest megye, de legalább jól meg lesz csinálva. Meg az M7-esen, aztán a 8-as gyorsforgalmin hamar oda lehet érni.
-
Rebell
senior tag
válasz XP NINJA #6630 üzenetére
Szia,
[alfaszatmari] Madzsar József u. Békásmegyer!
-
aktív tag
@LuckyL
Igen, technikailag ugyanazt kapni...
A felvetés nem az volt, hogy 'mi kapható', hanem hogy 'miért hajlandó pénzt kiadni'.
Egyébként nem minden esetben teljesen homológ a termékpaletta; csak olasz autóknál maradva: az új Fiat Tipo-ból a szedán változat nem kapható a Lajtán túl, de gondolom kérésre rendelhető. Az ok prózai: nem vennék elegen ahhoz, hogy érdemes legyen tartani, viszont pl. a kombi jól fogy. Ellenben keleti irányba fordulva még mindig 'A Szedán' az autó, minden más játék; kivéve ha kombi vagy 'terepjáró'...
Mellékesen, zárójelben hozzáteszem, hogy az autózás tekintetében egy soviniszta g3ci vagyok:
0. - Csak a roadster autó, minden más kompromisszumos kibaxxás. Pont.
1. - 1-2 embernek elég egy lendületes coupe vagy egy pörgős, háromajtós hatchback; a hűtőt majd kiszállítják, havernek meg majd segít költözni a tehertaxi.
2. - A szedán 5 métertől autó. Mindegy, hogy Alfa, BMW vagy Chevrolet...
3. - A kombi csodás dolog. Ha tényleg szükség van rá.
4. - A terepjáró és pick-up szintén csodás dolgok; lásd kombi...
5. - A túra coupe-k és egyéb valós grand tourismo-k majdnem olyan jó dolgok, mint a roadster kategória. De csak majdnem...és csak messziről, hunyorítva.
+1 - Inkább már egy jó kombi, mint bármilyen szedán.
Minden, ami fent nem került említésre (crossover, SUV, 4door coupe, etc.) fasság, és csak azért létezik, mert marketing...mint pl. a Bluetooth-os elektromos fogkefém.
PS: Az autós 'álmom' az, hogy városi cirkálásra legyen egy Hummer H2-m, lehetőség szerint a 6 literes dízel. Nem H1 és nem H3...hanem H2! Annál ostobább autó nincs, és anno szerettem nézni, ahogy próbálnak nem átgázolni a környező forgalmon. És imádnám, hogy mindenki utálná.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz molnarpeter #6624 üzenetére
@molnarpeter
Szerintem több is. A hangsúly nálam most azon lenne (egyelőre theoretikusan), hogy ha már hozzá kell nyúlni, akkor hozzak ki belőle valami általam szubjektíven is értékelhető pluszt.
Nevermind...
-
Patrick
addikt
Egy kis Vályi Pista!
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
aktív tag
válasz Patrick #6637 üzenetére
Jó videó.
Mondjuk, ami nekem meglepő volt a sztoriban, hogy az Alfa 'kis-reneszánsza' a 2000-es évek környékén (156, 147, 166, GT + GTV/Spider az oldalágon) ennyire hatástalan volt gazdaságilag...bár ez magyarázza, hogy utána miért is hívták be a német lovagrendet...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz Patrick #6637 üzenetére
Egyébként it egy jó videó Doug DeMuro-tól, ahol jól összefoglalja, hogy miket lehet várni gyártói/marketing oldalon középtávon.
Here’s Why Shifting to SUVs Is The Right Move For Automakers
Összecseng Vályi gondolataival a jelenlegi/várható fogyasztói attitűdről, illetve azzal, ami az elmúlt pár évben "érezhető" volt a levegőben (sic!).
Az Alfát én is pár évre szánom, vagy amíg kitart...esetleg elteszem idősebb koromra nosztalgiázni.
Nincs tervem a cserére, de valószínűleg egy hibrid/nitrogén/lovontatta SUV lesz, amibe bepakolható egy hét nyaralása, akár a kutyával együtt...meg elvisz síelni...és simogatóan vigyáz a családra, miközben a bálnányi méretével dominál. Már bennem volt megalkuvás...finoman érlelődött...így jött a Tiguan; de aztán volt annyi lélekjelenlétem, hogy kivágjam a faxba, és nézzek még utoljára egy (majdnem) 'rendes' autót, mielőtt elmúlnak a dolgok...
Nevermind...
-
aktív tag
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Patrick
addikt
Tervre Giulia, Veloce, Quadrifoglio a sorrend. Vagy rögtön Veloce, ez még kiderül. Kíváncsi leszek a GTV-re és a hibrid hajtásra, idős koromra meg valami elektromos Alfa.
Egyébként soha nem voltam SUV párti...egyik sem érdekel vagy fog meg. A Giulia és a Stelvio közül is a Giulia-t választom, de a Stelvio azért mocsok jó lett, tetszik...
Amikor még nem volt autóm, akkor a Touaregek teszttettek. ma már nem értem miért.
Egy V10-es 5000-res Touaregben ültem... mentünk is vele. Jól gyorsult... belül, mint egy szálloda, de nem volt akkora élmény, nem fogott meg. Na meg 2500 kg...„Aki barátot talál, kincset talál."
-
-
máyköl
veterán
Sziasztok,
159 -es Alfából melyik benzinmotor ajánlott?