Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
máyköl
veterán
Sziasztok,
Komolyan szemezek egy Alfa 147 -es autó vásárlásával.
Nincs kiszemelt példány, csak erősen figyelem a kinálatot egy ideje.Egy Skoda Fabia utódja lenne.
A kérdésem:
Mindig is benzines párti voltam autó terén, sosem volt kérdés, egy adott típusnál melyiket vásároljam, csak a benzines példányok jöhettek szóba, itt viszont a méltán híres 1.9JTD miatt kicsit megtántorodtam.
Az 1.6 T-Spark nem tudom mennyire lomha, se úgy olvastam szó nélkül benyeli a 10litert városba, ha nem többet. A 2.0 T-Spark pedig tudtommal nem az atombiztos motorok közé sorolandó.
Bár csak 2.0 -est vezettem ezidáig, annak a menetteljesítménye finoman szólva is meggyőzött, ehhez képest az 1.9JTD mennyivel lomhább? Turbó, részecskeszűrő, kettőstömegű mennyire szeret behalni?
Évi 15.000km futásteljesítményre lenne kb. használva.Nyilván tisztában vagyok, hogy a fenntartása nem lesz említhető egy lapon a Fabia -val, de mégis nagyjábból mekkora fenntartási költségekkel lehet számolni? Alkatrészek?
Van valami típushiba, amire érdemes figyelni?Az árai a szebb példányoknak itthon olyan 850k és 1.2m közt mozognak. (Az ár hátsó fekvésében a faceliftelt példányok leginkább). Külföldről nem jár jobban az ember?
Köszönöm a válaszokat előre is!
-
máyköl
veterán
Köszönöm mindenkinek!
-
máyköl
veterán
Sziasztok,
Alfa 159 -es fenntartásával hogyan érdemes kalkulálni? Sosem volt olasz autóm.
Van egy kinézett példány, leírás alapján bíztatónak tűnik...
-
máyköl
veterán
válasz Bling95 #6544 üzenetére
Nem vagyok egy Alfa szakértő, de én is folyamatosan követem a 159 -es példányokat a hahun, mivel autóvásárlás előtt állok. Én úgy látom, hogy rosszabb híre van mint amilyen valójában, ráadásul a 159 egy jó széria volt (Gt -t pl. nagyon nem ajánlják), de szvsz ha egy Astra, Focus, Golf fenntartási költséggel számolsz, akkor becsapod magad. Kérdés csak az, hogy mekkora összegeg tudsz félre tenni a váratlan költségekre, valamint mennyire vagy hajlandó költeni az autódra, ha az megkívánja. Ha fájdalmasan, és az a pénz sokkal inkább máshova kellene, amivel többet megkíván egy Alfa, akkor szerintem engedd el. Ha veszel, mindenképp a hirdetések felső harmadából választanék a helyedben.
-
máyköl
veterán
Sziasztok,
159 -es Alfából melyik benzinmotor ajánlott?
-
máyköl
veterán
-
máyköl
veterán
Sziasztok,
Erről az autóról mi a véleményetek?
-
máyköl
veterán
Köszi srácok, de élőben elég kiábrándító volt.
-
máyköl
veterán
válasz Elektrosokk #6899 üzenetére
első lökös sérült, azt minimum fényezni kellene. körbemértük az autót, a hátsó csomagtérajtón kívül minden elemet fújtak, szerintem rommá volt törve. küszübön rozsa... azt mondta a kereskedő, hogy németből hozták, közben a kesztyűtartóban svájci papírjai voltak, khm, nem ennyi km -rel. hamar megköszöntem a segítséget.
-
máyköl
veterán
Megnéztem ma ezt a kocsit.
Szép, szép, de még mindig szívom a fogam az ára miatt, még is csak alapjaiban egy 2004 -es konstrukció az autó...
-
máyköl
veterán
Azért az milyen, hogy a neppernek annyi energiája nem volt, hogy legalább a dokumentumokhoz ne töltse fel azt a km állást ami igazolja, hogy letekerte az órát?
-
máyköl
veterán
Sziasztok,
Tudtok ajánlani a XI. kerületben (Campona környéke előny) valamilyen korrekt autószervizt ahol egy autót át tudnának vizsgálni? Persze ha az olasz kocsikra specializáóladtak az sem hátrány, de nem feltétel.
Grazie!
-
máyköl
veterán
Alfa tulaj lettem.
159 SW, 2.0 JTDm, 2009.07.hó gyártás, 182.000km. Felszereltség: 3 zónás digit klíma, bi-xenon, Vebasto állófűtés, esőszenzor, elektr. tükrök, ülésfűtés, bőr belső. Most jött Olaszországból, 1 tulajos, minden számla, cetli, jegyzet elrakva a szervizkönyvbe. Múlthéten foglalóztam le, ma kaptam meg a magyar rendszámot, valamint tegnap kapott egy teljes polírt (ekkor készültek a képek). Hétfőn megy is reggel alfa szakszervizbe, vezérlés, folyadékok, stb. cserélve lesz, szombaton meg ha minden jól megy kap 4 új conti nyári gumit.
-
máyköl
veterán
Köszönöm mindenkinek!
HussarF: köszi a tippeket, szólok hétfőn a szakinak hogy ezekre is nézzen rá. 225/50/R17 igen, nem a legolcsóbb méret de a két első nem annyira vészes, lehet azok még maradnak valamennyit. Voltam alatta, sehol semmi rozsda. Olasz import nagy előnye.
-
máyköl
veterán
Köszönöm srácok!
-
máyköl
veterán
válasz Integrale #7707 üzenetére
Bakker, pedig én is nagyon szorítok nekik. Oké, hogy az Olaszoknál sok az Alfa, de 2 hete mikor a digóknál voltunk, valami eszméletlen mennyiségű Stelvio és Giulia mászkált az utakon. Kb. mint itt a Vitara. Eszem ágába nem jutott volna, hogy ennyire rosszak az eladási statok.
Bár ez alapján még nem olyan rossz a helyzet:
-
máyköl
veterán
Vásárlás után nagyszervizre hozzá vittem a kocsit (vezérlés szett csere, olajok, fékfolyadékok, stb.). Megbeszéltünk egy árat, majd több mint 1,5x akkora díj volt végül a számlán. Engedett is valamit mikor szóvá tettem, de na, nálam alap hogy felhívom az ügyfelet ha látok még plusz elvégzendő javítást, nem magamtól nekiállok és kiszámlázom.
Slusszpoén, hogy mikor elhoztam tőle az autót, 3 hibakód jött ki 2 percen belül, előtte semmi gond nem volt. Visszafordultam, kiütötte őket (nem volt egyik sem nagy gond), később észrevettem hogy a jobb első lámpám sem ég, és a tempomat sem megy. Kiderült, hogy Xenon trafó ment el, adott rá egy vicc ajánlatot (csak a trafó 140.000Forint, megvettem máshol inkább 30 -ért).Mikor lendkereket kellett cseréltetnem 600.000Forintos árajánlatot adott (kuplung, kinyomócsapágy, lendkerék), máshol kevesebb mint feléből csináltattam meg.
Inkább kerülöm a jövőben. -
máyköl
veterán
válasz HussarF #8074 üzenetére
Sokszor mikor problémába ütköztünk, úgy éreztem sejtelme sincs a megoldásról, és csak tippel mi lehet a gond. Pl. tempomat nem működött, azt mondta ehhez már autóvillamossági szakértő kell, elküldött egy barátjához Budakalászra, aki 120.000Forintért cserélte volna a komplett tempomatot. Bárdiba bementem, vettem egy féklámpakapcsolót 1.500Forintért, kicseréltem, azóta sincs semmi baja.
Volt, hogy olajpumpa tömítést kellett cserélni (kis utánajárást követően kiderült számomra, hogy 2.0jtdm típushiba, a tömítés cserével megoldódik az olajnyomás alacsony hibajelzés), hívtam hogy mikor tudná kicserélni, 10 percig ecsetelte hogy 100% hogy nem ez a probléma, ő még ilyet soha nem látott, komplett olajpumpát cseréljünk, stb. stb. Végül D.Z kicserélte (már sokadszor csinált ilyet, ő érdekes módon ismerte a típushibát), azóta is problémamentes, 15.000Forintból megúsztam alkatrésszel együtt.
Én biztos, hogy többször nem fogom keresni semmivel kapcsolatban.