- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Yettel topik
- DIGI Mobil
- MIUI / HyperOS topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- iOS alkalmazások
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
j.bravo
addikt
válasz Integrale #7850 üzenetére
Ez tenyleg rendes tőle. Akkor nem írom le őt
Idehoztam az öreghez (na jó, csak 60 körül van), korábbi tapasztalataim nem indokolják hogy ne bízzak meg benne; első blikkre az ac pumpa a tippje; a héten vizsgálja tovább, mér benzinnyomást miegymást.
Remélem sikerrel kideríti mizu, ha mégse, akkor kérek kontaktot JanihozWhatever.
-
aktív tag
válasz j.bravo #7845 üzenetére
@j.bravo
Szép, kerek történet...viszont akkor nem kell szerénykedni, Te mélyebben bekaptad a nyelest, mint én...
Esetleg annyit hozzá tudok tenni, hogy az 'Oil Pressure Low' üzeneten nem feltétlenül szükséges aggódni; szerintem ahogy lefulladt/fulladozott egy ideig, arra írta ki - saját tapasztalatra alapozva: lassú fulladáskor van egy-két másodperc, amikor már lejtőn lefelé robog minden (inc. olajpumpa), de az ECU szerint hivatalosan még üzem van.
Az enyém is csinálta kétszer, mindkétszer fulladásközeli pillanatban (nem vagyok bütte rá, na...): egyszer pici gázzal, csak kuplunggal próbáltam finomkodva, tolatva parkolni, aztán hirtelen darabos lett a benzin, megremegett a kocsi, üzenet felvillan és pittyeg a vas, majd egy pillanat múlva elindult lefelé a fordulatszám-mutató; akkor kuplung kinyom, gázra rálép, oszt alles in ordnung. Másodszor pepitában ugyanez történet, csak akkor a dugóban araszolva az előttem menő után, aki biztos valami még értelmes dízelt vagy inkább egy még nyomatékhangolt benzinest vezetett és tudott gyökkettővel csorogni.
Csak egy tök laikus tipp: fordulatszám-jeladó lehalt és emiatt letilt az automata, mert nem tudja mi történik a blokkban amihez neki alkalmazkodni kéne a fokozatkapcsolással, stb.?
Nevermind...
-
-
j.bravo
addikt
-
thebigK
addikt
Sziasztok. Eroteljesen szemezek a Punto HGT-vel, kis kasztni, dinamikus, eros, tetszik. Mire kellene figyelni, ha esetleg lecsapok ra? Tipusbetegsegek?
Koszonom!“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”
-
-
Nekem a j.e. kerékcsapágy adta meg magát nyaralás előtt. Legalábbis arra tippeltem. Elvittem gyorsan helyi szervizbe, először féltengely-emelő csapágyat mondtak, de aztán, hogy 2 szerelő is megnézte, végül kerékcsapágy lett a diagnózis. Azt mondták, szerintük ezzel már ne menjek messzire. Szerencsére tesom kocsiját el tudtam kérni. Beülni a Ford Focus-ba a 159 után olyan volt, mint ha pilótafülkéből lovaskocsira ültem volna.
A 159-et otthagytam tesómnak, hogy boltba azért el tudjon gurulni vele.
Másnap már írt is (ö most orvosgyakornok egy állatklinikàn):Álltában be lehet vele csajozni, imádom
Aztán megjött az ajánlat, jó borsos árat mondtak rá. 51ezer a csapágy + munkadíj. Kicsit lehúzás szagú, de ha jó lesz, akkor ott b.ssza meg, kifizetem és kész van már ma.
[ Szerkesztve ]
-
j.bravo
addikt
Szóval, bármelyik általad leírt szcenárió abszolút magyarázná a dolgot.
Az én szekerem esetén, mivel nem én kuplungolok, hanem a "robot", relatíve rotkán fordul elő a kuplungos sztori; csak ha a kuplunggal vagy beállítás, vagy valami más nem stimmel.Tulajdonképpen ezekkel analóg dolog történhetett, azaz hogy a lendület miatt az autó még mozgott, Ecuka szerint is üzem volt, de benya már nem jött elegendő. Az első ráindítózáskori hang, ami olyan volt mint a Ladában rosszul beállított karburátornál, illetve a következőknél, amikor az is elfogyott, akkor csak üresen forgott, magyarázatot nyert.
Nem örültem mondjuk a 105k-s kiadásnak (85k a Bosch AC pumpa, plusz a meló), de így jártam. Pénteken elhozhattam készen. Gondolom Zsoltnál egy picivel több (de nem egy áfányival) lett volna, számlával. Persze nem tudni, mikor fogadta volna a gépet illetve került volna sorra nála.
Itt is sok autó volt a műhely előtt, csak valamiért előrevette az öreg.Döntésed végleges, a GT
tankjából benzint leszív, ráönt, gyufát elővesz,eladó lesz, éslesz GTVvisszatérsz a daily beater-ekhez, vagy bárhol bárki által ennél olcsóbban javítható túraautó lesz helyette?Whatever.
-
"Szobrot kapott Rejtő Jenő tizennégy karátos autója a budapesti Hevesi téren. A miniatűr szobrairól híres Kolodko Mihály műve szerintünk alfás zarándokhely lesz!"
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz j.bravo #7860 üzenetére
@j.bravo
Sajnálom, hogy ennyire húzós lett a vége, de legalább könnyen lehetett fixálni a problémát, és nem kellett a feltárással tölteni az időt.
Egyébként ezek szerint lehet az AC-t külön cserélni; azt hittem csak tankkal együtt?
T.i. akartam már preventív jelleggel üzemanyagszűrőt cserélni, ugyanakkor Zsolt jelezte, hogy a AC-szűrő-tank hármas nem bontható, és egyébként is örökélet+1 nap.
A GT jövjére kitérve három opció van:
1) Megmarad - így nem kell kézzelfoghatóan szembenéznem a ténnyel, hogy az eddigi bekerülés felét/harmadát tudom realizálni; nem feltétlenül anyagi, inkább elvi/érzelmi kérdés, illetve a beleölt idő/munka elpazarlása feletti megbánás (?): gyűlölök kudarcot vallani és makacsul fafejű tudok lenni, mivel nekem kell a hasznosság/hasznosulás okán érzett elégedettség. Viszont a kasztnihoz, illetve általában kívülről is hozzá illene nyúlni lassan (nem idén, nem feltétlenül jövőre, de lassan...), és mindennel együtt az is még legalább 1M csak felskiccelve; gondolok arra, hogy lakatolás, alvázvédelem, fényezés vagy fólia, új felnik, új szélvédő. Emellett most ősszel akartam új dobot és ablakfóliát, de ezek után kapja be...
2) Eladom és nézek helyette valamit - már nézelődöm (Nissan Maxima 3.0 V6) és bizsereg is, de igazából semmi kedvem felülni egy másik vonatra. Kissé már beleuntam.
3) Eladom és nem lesz helyette semmi 'hobby-car' - ez tűnik a legvalószínűbbnek. A pénzt pedig elutazzuk. Repülövel és bérkocsival. Helyi kiránduláshoz pedig vagy bérlek valami izgalmasat arra a pár napra, ha olyanom van, vagy még mindig itt van a Ford a maga 160km/h-nál 7 literes fogyasztásával (fed.comp. szerint 6,7 de úgyis hazudik). A Bp-Güzburg távot (Bajorország, kb. 1000km) le tudta volna tolni egy tankkal az autópályák (és No-ban a kocsi) korlátait kimaxolva (Mo 140-160km/h, Au 130-140 km/h, No 150-170 km/h); csak nekem van egy olyan flepnim, hogy fél, de legkésőbb negyed tanknál irány a kút.
Aztán idővel nézek egy KIA Ceed SW-t és megint lesz eseménytelen 8-10 évem.
Két dolog szól az eladás ellen (általában):
1) A GT amikor jó és elemében van, akkor egész jó. Sőt: ki merem jelenteni, hogy a leginkább autószerű autó az általam eddig tartósan használt kocsik közül.
2) A sok idegesítő barom, aki felhív; aztán azok a még idegesítőbb barmok, akik el is jönnek megnézni.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Én az ilyen dolgokat elengedem. Sztem rossz a koncepció, ha úgy gondolkodsz, hogy ha ráköltesz X pénzt, akkor nem szabad eladni, amíg meg nem térül. Az kb. ugyanaz, mint hogy már bedobtál a félkarúba egy összeget, akkor most már bedobod a maradékot is amíg nem nyersz. Egy hobbiautóra ez különösen igaz, de még egy málhásnál is jobban megállja a helyét, mint sokan gondolnák.
Ha a pénzt nem úgy locsolod rá, hogy nem számít, csak adja meg a jó pillanatokat, akkor már eleve el kell gondolkodni, hogy tényleg kell-e az a kocsi. Az autó nem befektetés (max ha teherautó, ami hasznot hoz), hanem élvezeti cikk. Így kell róla gondolkodni.
Rám mindenki hüledezve néz, hogy egy ház árát egy sportkocsira akarom költeni záros határidőn belül, de hála az Istennek, most úgy néz ki ez elérhető számomra és szarok rá, hogy ennél biztosabban csak akkor szórhatnám el a pénzem, ha Vegasba mennék. Nincs család, nincs gyerek, 30 lettem múlt héten és ettől viszketek, ez minden vágyam.
-
A Ferrari nem szereti a hibrid hajtás miatti plusz súlyt az autóiba pakolni:
Ferrari admits that he does not like to add weight to a car to make it hybrid
(Google ford.: olasz -> angol) -
aktív tag
válasz alázógyík #7863 üzenetére
@alázógyík
Azóta, hogy a fentieket írtam tényleg csak két opció maradt meg: este elugrottam még a dunakeszi (vagy fóti, tudja a franc..) Office Depoba széket venni, és a Nagy Rendező úgy keverte a dolgokat, hogy a kocsiból kiszállva egy nagyon szép állapotú ezüst Maxima parkolt mellettem 10 méterre, pont a keresett generációból.
Körbesétáltam, nézegettem, majd induláskor még mindig ott állt, úgyhogy még egyszer keringtem egyet körülötte ...és vannak szögek, ahonnan tetszik, de összességében inkább neeeeeemmmmm...
Igazad van: ha eladom, egy ponton bánni fogom. Ugyanakkor a fejemben az elmúlt egy évben 180 fokot fordultak a dolgok: miután 3 éve megvettem folyamatosan lázban égtem, hogy milyen qrva jó is lesz, amikor befejezem és pont olyan lesz, amilyennek én akartam, és mennyire custom lesz; aztán a második év végén kezdtem rájönni, hogy valami rossz irányba tart, és azóta már nem azt érzem, hogy "milyen jó is lesz", hanem azt, hogy "mennyire nem lesz xar", ha még ehhez és ahhoz és amazhoz, stb. hozzányúlunk.
Anno szemrebbenés nélkül vittem a kupacnyi Deákokat, gyerekes izgalommal azon merengve, hogy "végre ez is kész lesz"...ma pedig már megtankolni nincs kedvem. Egyszerűen sajnálom rá, és fizikailag esik rosszul. Ebben biztos közrejátszik az is, hogy customizálásban addig jutottam, hogy fejegység, mélyláda, bőrőzés...plusz egy acél váltógomb a gyári műanyag (!) helyett. A többi egyéb eddigi ráfordítást és szopást az orvos írta fel.
Egyébként a 'megmarad' opcióra van egy alverzió is: kibelezem teljesen, illetve ami értékelhető/értékesíthető azt eladom belőle, felteszek
17-es18-as kerekeket használtan vett ling-long gumikkal és csapágyasra hajtom rekreációs jelleggel. Ez móka. Ez jó. Ebben lenne élvezet/izgalom. Két évig még van vizsga rajta, talán ki sem bírja addig...[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz HussarF #7865 üzenetére
@HussarF
Ha a pénzt nem úgy locsolod rá, hogy nem számít, csak adja meg a jó pillanatokat, akkor már eleve el kell gondolkodni, hogy tényleg kell-e az a kocsi. Az autó nem befektetés (max ha teherautó, ami hasznot hoz), hanem élvezeti cikk. Így kell róla gondolkodni.
Mintha ezt írtam volna korábban...mindenesetre mélységesen egyetértek.
Btw, csak nem úgy alakul, hogy végülis begurul egy QV az istállóba?
Nevermind...
-
Afelé haladok, könyvelővel beszélni kell még, meg ha megvan a konkrét ajánlat, akkor a lízingcéggel egyeztetni a paramétereket. Ha minden a tervek szerint halad, akkor decemberben már a rendelés is meglehet. Betege vagyok már a dolognak teljesen, ezzel kelek, ezzel fekszek
-
zoo8800
veterán
Chrysler Concorde vagy LHS, esetleg Cadillac Seville STS nem érdekel? Szép nagy és ritka sedan dögök ezek is. Én ezekre voltam rágyógyulva egy időben.
rip and tear, until it is done
-
A Lamborghini is kihoz már széria gyártású hibridet. Mondjuk ez szuperkondenzátoros, nem akksis. Beletenném a seggem egy ilyenbe is
Lamborghini Sián -
Badboys
őstag
Üdv!
3 hónap erőteljes szopás után megoldódott az Alfa 2.0 JTS probléma. 1 hetes tesztelés után eddig nem jelentkezett a 3 as henger égéskimaradás. Remélem ez így is marad. Maradt az olaj + szűrők és vezérlés csere. -
Badboys
őstag
válasz j.bravo #7877 üzenetére
Föltették a nevemben a problémát a fész Alfás csoportba és onnan jött az isteni sugallat. Volt pár emberke akik hasonló módon szívtak volt aki egy évet. Miután az előző műtétek nem hozták meg a várt sikert, meg fogadtam a tanácsot és rábeszéltem magam a 4 db injektor cseréjére. Viszont így legalább képet kaptam a szívó csatornák jó állapotáról,hogy nincsenek elkokszosodva.Sajnos be mérni nem tudták mert olyan magas nyomáson dolgozik,hogy Baja környékén nem is tudnak olyan szerelőt akinek van ilyen gépe. Így maradt a 4 db új befecskendező. Helyben csinálták,de olyan szar kiszedni őket,hogy az már a fájt kategória. A teljes szívó sor leszedés után a motor tartó bak leszerelése után és a motor előre döntése után lehet kiszedni őket. Remélem az elkövetkezendő 100000 km ig nem lesz gond vele. Azért bujkál bennem a kisördög,hogy szívesen áldoznék pénz a bemérésére a 4 injektornak.
[ Szerkesztve ]
-
válasz HussarF #7859 üzenetére
Na, ma hoztam el a kocsit az itteni Bosch szervizből (gondoltam egy kerékcsapágy cseréhez már csak nem kell elvinnem Várpalotára....)
Sztem nem nagyon láttak még ilyen autót, mert a kerékcsapágy cseréhez kioperálták a felső lengőkart is...
Így az eredeti 80ezer körüli ajánlathoz hozzájött még egy felső lengőkar is. De sztem érezték, hogy így nem fasza, ezért a számlán már 10% kedvezménnyel szerepelt az ajánlathoz képest a csapágy, meg ezt rárakták a lengőkarra is. Valamint nem számoltak fel többet a 3 munkaóránál, amit eredetileg mondtak, pedig tegnap reggel vittem ma 10-kor szóltak, hogy kész. Így 92k lett a vége.
Nem olcsó, de legalább jó drága[ Szerkesztve ]
-
j.bravo
addikt
válasz Badboys #7878 üzenetére
Mennyire volt fájdalmas az injektorok ára plusz a meló? Engem elriasztott hogy 200k-ra saccoltam a mókát.
Megkérdeztem a szakit akinél most volt az én 156 jts-em, hogy mennyit kérne az injektorok ki és beszereléséért, ha el akarnám vinni őket ultrahangos (vagy bármilyen) tisztításra; egy húszas saccolt.
A másik szerelő szerint mondjuk #csakacsere #zsírújboschra, de ha negyedannyiból elérnék mondjuk 85-90 százalékos eredményt, akkor megéri adni egy esélyt a pucerájnak.Ha a fenti csúnya összegnél olcsóbban megúszható a csere (ezert kérdezem hogy nálad mennyi volt nagyságrendileg), akkor revideálhatom ezt...
HussarF: az szép... csak elkef... izé, rontották a lengőkart vagy tenyleg cserére szorult volna?
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
Integrale
veterán
válasz j.bravo #7880 üzenetére
Egy ismeros most kuldte el az injektor.hu brigadnak Erdre a 20v es az 1.8 injektorait, elobbiet 98%-ra tudtak hozni, 1 szazalekon belul van mind az 5 (tisztitas elott nagysagrendekkel voltak egymastol a szallitott mennyisegek, es a szorasi kep is) utobbiet meg ennel is jobbra. A kulonbseg zongorazhato.
Darabja injektoronkent 2-4 e Ft, + ki es beszereles."Bad reklám is reklám too"
-
Badboys
őstag
válasz j.bravo #7880 üzenetére
Nos,hát nem olcsó mulatság ez a műtét. Injektor darabja 85000 ft + új tömítés garnitúra + kellett egy szívócső ami a fojtószelep előtt van + munkadíj 45000 ft amiben a tömítés is benne foglaltatik. Végül is kaptam egy ismerősömtől 48% kedvezményt az injektorokra,de így is szüzámen 230000 ft ban állt meg,
-
Integrale
veterán
Akik erintettek M32-es valtoval kapcsolatban, azoknak melyik fokozatban volt leginkabb hangja, illetve kb milyen terheles mellett?
"Bad reklám is reklám too"
-
ht42
senior tag
Akkor gyorsan megkérdezem, hogy a Lancia Deltában (2008) a hatsebességes váltó az m32?
-
Integrale
veterán
Dedrában egyszer és egyikben sem kellett cserélni semmilyen állítómotort szerencsére, Lybrákban sem, de azok is Bosch és/vagy Denso egységek, attól függően, hogy mikori évjárat, a "facelift" előttiekkel van több gond ilyen téren.
145-ben a gyári riasztóval volt probléma, WÜRTH."Bad reklám is reklám too"
-
ht42
senior tag
válasz gipsztigris #7894 üzenetére
Óóóó, köszi, ez igen fontos infó, így vásárlás előtt
-
hroberto
veterán