- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Mobil flották
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- 15 éves az első androidos Samsung telefon
Hirdetés
-
Nem fogod kitalálni, mire fókuszál a Dimensity 9300+
ma Spoiler: az AI-ra, ami májusban még az évszakot is megváltoztatja.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
TheProb
veterán
Valahogy sikerült ma parkoláskor alámérnem a távolságot és meghúztam egy astra-s bal hátulját. Ránézésre semmi vészes, neki is és nekem is "csak" a lökhárító sérült. Ránézésre az övén csak rólvam való festék ragadt, meg kis súrolás. Az enyém egy fokkal csúnyább, ott már látszik a fekete műanyag is.
Jobb híján zsepire írtam egy rövid üzit a telefonszámommal és becsomagolva egy hajfestős kesztyűbe a szélvédőjén hagytam a csomagot. Kérdés az, hogy ilyenkor is szokás KFB-zni? Szerintem még az is, hogy picit megtörli és alig fog látszani. Picit félek, hogy én korrekt voltam, de a másik meg át fog esni a ló túlsó oldalára és olyan mértéká javítást fog kérni, ami teljesen indokolatlan. Valakinek van tapasztala hasonlóval?
Szerelő keresős/féltengely javítós projekt: Grósz Ferivel beszéltem, azt mondta utánanéz és még tegnap du. szól. Nyilván nem jelzett vissza és ma sem értem el. Illetve beszéltem Kerepesivel, de nekem picit lekezelőnek tűnt, úgyhogy őt szerintem hagyom. Még Olmant lehet felkeresem. Csak rá meg azt mondtátok asszem, hogy drága.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
aktív tag
válasz TheProb #7503 üzenetére
@TheProb
Picit félek, hogy én korrekt voltam, de a másik meg át fog esni a ló túlsó oldalára és olyan mértéká javítást fog kérni, ami teljesen indokolatlan. Valakinek van tapasztala hasonlóval?
Én csináltam már ilyet; egy cetlire felírtam, hogy bocsi, ez történt, plusz a telefonszámot, és lefotóztam mindekét kocsit a sérülésnél.
(illetve nem egyszer helyben rendeztük KP a dolgot; volt, hogy én fizettem, volt, hogy nekem)
Szvsz - Ha beszéltek és KP, akkor nézd meg, hogy a jelenlegi KGFB szerződésed éves díja mennyi két bónuszfokozattal visszavéve, a különbözetet szorozd fel kettővel (technikailag 1,5x, de így egyszerűbb) és ha annál sokkal többet kér, akkor adj neki betétlapot, aztán egyezkedjen a biztosítóval. Egyébként, ha alacsony a bónuszod (főleg, ha A0), akkor érdemes jobban töprengeni a számmisztikán.
T.i. két bónuszfokozattal dobnak vissza jövőre, és azt 'jó magaviselettel' a harmadik biztosítási évre (időszakra) szerzed vissza.
Nagyon 'pofátlan' nem tud lenni, mivel a biztosító kárszakértőjénél csak a NAV revizor pedánsabb; ha kicserélteti a fél kocsit, a biztosító csak a káreseménnyel összefüggésben fog téríteni.
...de ez igazából teljesen lényegtelen, mert a KGFB 500 millió forintig térít (a felette lévő rész peres úton behajtható), és tőled akkor is csak két fokozatot vonnak le.
Egyik 'nemmondommegkicsoda' ismerősöm egy másik jóképességű autóssal vállvetve ledózeroltak egy komplett lámpás kereszteződést: gyaloglámpa, villanyoszlop, traffószekrény, pár közlekedési tábla, egy korlát és két lakóház kapuja volt az anyagi áldozat, plusz egymás autóit totálra vágták - emellett 4 órán keresztül voltak kint a tűzoltók, rendőrök, mentők és az áramszolgáltató emberei. Hál' Istenek csak a tűzoltóknak volt dolga a tereptakarítással, meg a villanyászoknak a szétbaxott traffóházzal; vasárnap délután volt, így autóforgalom alig, és qrva nagy szerencséjükre gyalogos egyáltalán nem volt a közelben.
Egyikük elismerte (én ajánlottam, hogy haladjunk és ne legyen bizonyítási eljárás); kapott egy 30 ezres csekket (emlékeim szerint, lehet, hogy több) és mínusz két bónuszt a kötelezőjére; mindent az ő KGFB-je terhére rendeztek, kivéve a saját kocsiját, amit a Casco kifizetett.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
zoo8800
veterán
-
Integrale
veterán
válasz TheProb #7503 üzenetére
Kerepesi nem lekezelő, maximum annak tűnhet, szerintem adj neki egy esélyt nyugodtan.
Én telefonon is "szoktam" zaklatni, készségesen segít úgy is, hogy 2-3 alkalommal találkoztunk össz-vissz, és pénzt még egyszer sem látott tőlem.
Viszont tele van munkával."Bad reklám is reklám too"
-
TheProb
veterán
Megnéztem úgy, hogy -2 fokozat, illetve hogy a jelenlegi fokozat, de bejelöltem, hogy okoztam kárt idén. Elég nagy a diffi, melyikre gondolsz?
-2 fokozat: ~2e ft a diffi/év
bejelölt károkozással (de jelenlegi fokozattal): ~30e ft a diffi/évAmúgy ha egy ilyen piti dologért nekem vérszemet akar kapni, akkor még én fogom elküldeni melegebb kontinensre.
(#7505) zoo8800: Nem hallottam sok jót ezekről a felújításokról. Csoportban akik próbálkoztak vele, szintén nem azt tapasztalták, hogy tartós megoldás lenne.
(#7506) Integrale: nemtom, nekem segítőkésznek se különösebben tűnt. De aztán lehet futok majd még 1 kört.
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
aktív tag
válasz TheProb #7507 üzenetére
Vagy -2 vagy jelenlegi bonusz es karokozas; ne szamold duplan. A kalkulatorok tul vannak bonyolitva.
Egyebkent A0-ban nincs szorzo, minden bonuszfokozat -5 szazalek (10x5 ergo max -50), minden manuszfokozat talan +25 szazalek es negy szint van (4x25 ergo max +100).
Ha A0 ala lokod magad, akkor lehet pislogni...
Nevermind...
-
Mr X
veterán
Alfa 156 lengéscsillapító és rugó csere letudva. Hát nem volt fáklyásmenet...
-
hobizoli
nagyúr
válasz TheProb #7503 üzenetére
Kerepesi Jani is jo
nekem o van a legkozelebb amugy
8-10perc seta
147 vezerlescsere hatsofek csere az nala volt elkovetve
fekkel reggel odavittem ejszakasbol, portasnal hagytam a kulcsot meg reggel fel het korul, es delutan kesz volt
kezfekbowden csere, brembo betetek+tarcsak csere, a feknyergek kivakarasa a rakovesedett fekporbol, hogy rendesen mozogjon a nyereg, szumma 56k volttöbb drón kell ;P
-
hroberto
veterán
-
[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
-
válasz Integrale #7514 üzenetére
140-el jött a fasz az új 5-ös BMW-jével az M51-en, én meg ki akartam húzódni a külsőbe, mert az 5-ös ott csatlakozott be, és voltak a gyorsítósávban. Én kb 100-al mentem, nem néztem a visszapillantót (épp az USA-ból jöttem és 8 órás repülőúton voltam túl kissé fáradtan) és behúztam, a BMW meg súrolta a bal oldalam. A visszapillantónk ment le, nekem a bal első sárvédő még, annyival megúsztam. A BMW-nek viszont végig volt egy fekete csík az oldalán. 1 millio 200 körül fizetett ki, a biztosító. Sztem elég túlzás volt, de fene tudja. Lényeg, hogy küldték a levelet, hogy ha kifizetem, akkor nem romlik a B/M besorolásom. Nyilván az volt a reakcióm, hogy fizessetek csak nyugodtan. Majd fizetek én 2 évig 20 ezerrel többet KGFB-re, kibírom valahogy.
-
aktív tag
válasz TheProb #7507 üzenetére
@TheProb
Most visszaolvasva nézem, hogy vagy-vagy csináltad.
Akkor viszont valami egyedi biztosítói kedvezmény játszik be kármentességre: általában 'kármentes előélet', 'felelős vezetői kedvezmény', 'tudatos vezetői kedvezmény', stb. fantázianeveken futnak. Ezzel nem tudsz mit kezdeni, mármint az említett számmisztikán túlmenően...
@LuckyL
Én mindig értékelem...
Ugyanakkor a jogszabály és ebből kifolyólag a kártörténeti státusz csak az A0, B1-B10 és M1-M4 fokozatokat ismeri, és két évre visszamenőleg tartja nyílván. Nincs skarlátbetű. Ezért is van az elvileg, hogy ha nincs (nem volt) élő szerződés a delikvens nevén 2év + 1 napig, akkor mind a pozitív, mind a negatív előtörténet nullázódik, t.i. A0; azért gyakorlatban ez jóval rugalmasabb, de M1-M4 fokozatot nem hiszem, hogy bárki is reaktiváltatni akarna...
Az egyedi biztosítói kedvezmény ettől teljesen független; lásd fent.
Pl. egyébként anno a Genertel csinált piaci politikát ebből, ami nem volt rossz ötlet, csak sokan félreértették. A KGFB 'listaárhoz' képest 60-80%-os diszkonttal indult (emlékeim szerint) kármentes előtörténettel, ami az első lejelentett káresemény alkalmával ugrott is a szerződött időszak egészére, visszamenőlegesen is (igazából pont ezért baxta meg őket a GVH). A politika lényege 1) a piacszerzés volt, illetve 2) az ügyfelek visszatartása attól, hogy minden piszlicsáré kis koccanást lejelentsenek, t.i. egyezzetek meg kézbe, oszt csók. Na, a sok értelmesnek ebből csak annyi jött le, hogy az 'occsó' 10-20e per éves díjjal kitúrt szerződése 40-80e lett hirtelen, amint elbaxta, és természetesen a biztosító 'már megint geczy'. Ez még 5-6 (?) éve volt, amikor bármelyik szerviz kb. 15e Ft-ért telibefújt egy lökhárítót zsebbe KP-ra; ugyanez számlával, főleg biztosításra 80-100e Ft körül történt. A biztosítók nem hülyék, sőt!
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Herczi
senior tag
Sziasztok!
Nem tudtok esetleg Szolnok, Debrecen környékén valakit, aki javít Fiat Bravo (2009) kulcsot? A távirányító totál meghalt, nem nyit, nem zár, először azt hittem lemerült az elem, kicseréltem, de semmi. (legalább is remélem a kulcs a ludas). -
kurion
senior tag
válasz Arni9010 #7519 üzenetére
Mondjuk igen egy Tanítást megérne, ez szerintem ott is annyi mint nálam a Lineában hogy bedugod a kulcsot a zárban, fordítod balra majd jobbra és tanítva is van.
Illetve nekem szokott olyat csinálni, hogy az index felvillan de nem nyitja ki, ilyenkor beülök elindítom bezárom a kilincsel a kocsit majd kinyitom és általában magához tér.
Ha már itt tartunk, romlott már el valakinek az elektromos csomagtér nyitás?
Se műszerfalról, se kulcs gombbal nem nyílik ki. (Fizikai zár sajnos rossz, és még szerelőhöz nem jutottam el vele)[ Szerkesztve ]
"Csinálni jobb mint beszélni róla" - Magic Gladiator
-
aktív tag
@kurion
Jobb esetben kontaktos a vezeték vagy csatlakozó, rosszabb esetben behalt a zár mikrokapcsolója.
@Herczi
Ahogy írták is, valószínűleg az újratanítás segít.
Bp-en a kulcslyuk.hu 3-5e JMF-ért megcsinálja, de egyébként bárki, akinek van FCA kompatibilis konzolja, pl. márkaszerviz, szakszerviz. Általában az ár annyi, amennyit éppen kérni akarnak érte.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Herczi
senior tag
Megforgattam a zárban a kulcsot, de nem jártam sikerrel. Visszajelző led nincs a kulcson amúgy, köszi mindenkinek.
-
aktív tag
Kedves naplóm, csillagidő 193877B5...
Az Alfa már második hete mozdulatlanul áll, az egerszalóki kiruccanás után még talán 100km-t tettem bele.
A hülyének is megéri fenntartani...
Talán a hétvégén kimegyek vele egy körre...addig is megnéztem az olajat: fekete, mint a kátrány, de csak kb. 2dl hiányzik; illetve rádugtam az akksi-töltőt: elvileg 3/4-ig van, vagy bármit is reprezentáljon a 4-ből meglévő 3 csík. Mindenesetre 3 több, mint 1 vagy 2, és közel van a 4-hez...és ez 'bittos is' jó.
Az eltervezett 5000km belement a mostani olajba (@228e km); szerintem jövőhétre berendelem a szűrők/olaj pakkot, aztán rákövetkező két hétben valamikor elkanyarodok Zsolthoz egy cserére.
Nevermind...
-
-
j.bravo
addikt
Töltőt azért gondolom rajta hagytad
Zsolt támogatja hogy te viszed a czucczot? Seléniát viszel, vagy mást?
(anno DZ-ék nem voltak nagyon Selénia pártiak, nekem Zsolt ősszel azt akarta ill töltötte bele)
Mennyivel emeli meg a munkadíjat, ha nem ő szerzi be az alkatrészt/segédanyagot?Whatever.
-
aktív tag
válasz j.bravo #7525 üzenetére
@j.bravo
Persze, estig rajta marad.
Liqui Moly 10w60 és Mann szűrők.
Igazából nem kérdeztem meg, hogy mi a véleménye róla... Szeretném, hogy mellette még átnézze, stb.; de ha nem csinálja meg ő, akkor megcsinálja más - azért egy olajcsere nem kvantumfizika, még egy JTS-ben sem...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
TheProb
veterán
Van tippetek, hogy kb 120as tempónál mi adhad éles, ciripelő hangot előlről?
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
TheProb
veterán
válasz Zsidaaj #7529 üzenetére
Mélyen bíztam egy ilyen tippben.
Az elmúlt pár posztom annak nyavajgásával telt, hogy nem találok szerelőt, aki megcsinálná a bal oldali féltengelyem. De ha az tényleg adhat ilyen hangot, akkor "megnyugodtam" kicsit.u.i.: Kérdésedre válaszolva: Igen, 150LE-s T-Jet.
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
TheProb
veterán
No, most beszéltem Olmannal. Korrektnek tűnt faszi, segítőkész volt és nem flegmázott/nyegleóskodott. Árban 35-40+10e-t mondott (anyag+szerelés). Kb ennyit böfögött bele a telefonba Kerepesi is. Úgyhogy lehet Olman lesz belőle. Már csak azért is, mert normálisabb stílusa volt, közelebb van és már jövő héten tudna vállalni.
Mondjuk az meglepett, hogy ő se felújítószettet tesz bele, hanem féltengelyessel javíttatja. (Ahogy Kerepesi is). Így viszont megfogalmazódik bennem a kérdés, hogy akkor nem-e egyszerűbb közvetlen egy ilyen műhelybe vinni - ahogy már ajánlotta is pár kollega -, ezek szerint mégsem annyira ördögtől való dolog a síkoltatás és a nagyobb csillag...
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
aktív tag
válasz TheProb #7531 üzenetére
@TheProb
Tényleg normális fazon, csak néha 'sűrűn' van.
Hogy kivel csináltatod...ez pepitában olyan, mint a CFO paritás a logisztikában (tudok analógiákat találni... ).
Ha Zsoltnál, mint típus-szakinál 'A-Z szolgáltatásként' veszed igénybe, akkor elvárhatod, hogy a kocsi teljes egészét nézve hozza formába a dolgot; hogy a mögöttes folyamatokat hogyan kivitelezi/kivitelezteti, az az ő dolga - de te utána az egészért pakkban reklamázhatsz/hozsannázhatsz.
PS: Hogy csere vagy felújítás... Valószínűleg ár/érték arányban azt javasolja, ami neked és neki is leginkább megéri (ráfordított munka, idő, pénz optimális mértéke mindkét oldalon). Ugyanakkor szerintem, ha azt mondod neki, hogy márpedig csere, akkor nem fog ellenkezni, legfeljebb mond egy másik összeget (és talán időpontot).
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
smokiii1
aktív tag
Sziasztok.
Nővérem autó vásárlás előtt áll és ezt nézte ki:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/fiat/stilo/fiat_stilo_1_2_active-14376900
Nem nagyon ismerem én se a fiatokat, gondoltam rákérdezek itt, hátha tudtok okosságokat mondani. Mire érdemes figyelni, mik a tipushibák, előnyök/hátrányok úgy általánosságban?
Előre is köszönöm a segitséget persze! -
-
Arni9010
aktív tag
válasz smokiii1 #7533 üzenetére
Az 1.2-es motor elég problémamentes
Én egy hibáról tudok, hogy a motor tetején van a légszűrő háza, és ez a hőtől egy idő után elporlad. Ilyenkor újat kell venni, ami 20-30 ezer ft.
Ami még problémás szokott lenni, az a digitklíma, de ebben manuális van úgyhogy ezzel nincs gond
A küszöb elejét érdemes még megnézni, itt szoktak kicsit rohadni (megáll a finom por a küszöbben, ha nincs kipucolva néha, akkor el tud rohadni)
A konkrét autón a lökhárító hátul a tanksapka alatt kiáll, ezt majd nézzétek meg miért.Stilora jellemző kb ennyi jutott eszembe
-
TheProb
veterán
Kíváncsiság kedvéért beszéltem teamtwork-el is, ők vállalják a ki/beszerelést is. Viszont érdekes volta beszélgetés számomra. faszi azt mondta, hogy 30e "belső csuklónként". Ez pontosan mit is takar? nem tudtam belőle kiszedni részleteket. Illetve mindkét oldalon szét szokták szedni. Szóval kapásból 60+munkadíj lenne. Arra a kérdésemre, hogy a kehelyt is átnézik-e, illetve síkolják-e ennyiért arra azt a választ kaptam, hogy nem érti a kérdést. szó szerint idézve: "ezért a pénzért a rázást vesszük ki belőle".
Úgyhogy inkább bejelentkezek Olmannál...
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
alázógyík
őstag
válasz Arni9010 #7536 üzenetére
Azért van még pár:
- A korai példányok hátsó hídja szeret kopogni.
- Légzsák jelzés az anyós ülés foglaltság érzékelő hibája miatt.
- Kopogó kormánymű
- Leszakadó tanksapka
- Nyúlóssá, ragacsossá váló felületek
- Gyorsan elhasználódó stab.pálcák
- Kényelmetlen első ülések, főleg a fapad felszereltségű modellnél. -
Arni9010
aktív tag
válasz alázógyík #7539 üzenetére
Van benne igazság
Este fáradtan már ezek nem jutottak eszembeNekem ebből nincs pár:
- A ragacsos cuccot lepucoltam
- Az én ülésemben nincs foglaltság érzékelő, így az sem hibásodik meg
- Tanksapkát se téptem le de láttam, hogy ez mostanában kezd probléma lenni.
- Az első ülés eléggé más 3 ajtósban meg 5 ajtósban, nekem a 3 ajtósban nem volt ilyen gondom. -
Valaki innen?
-
Orbán is Alfát vezet!
fb videoÉrdekes koncepció ez a motor.
-
aktív tag
válasz HussarF #7542 üzenetére
@HussarF
Ahmm...ehmm...
Nevermind, NC...
@j.bravo
Tegnap beszéltem Zsolttal (olajcsere, vizsga).
Nem mondom, hogy nagyon lelkesedett az ötletért, miszerint majd én viszem a cuccokat...de miután átbeszéltük, hogy mit viszek - illetve csak mögöttünk van közel két év -, rámondta az OK-t.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Lehalt a city szervó a Grande Punto-ban.
Tudtok javasolni valakit?
Jó, még csak haldoklik; valószínűleg a nyomatékjeladó a hibás, mert maga szervó működik, hiba nincs, de időnként elfelejt kooperálni, sőt egyszer-egyszer visszaránt az ellenkező irányba; aztán kicsit megrángatom és fasza, de akkor meg túl könnyűvé válik.
Zsolttal beszéltem, de konkrét nevet nem kaptam, csak hogy van egy brigád, aki felújít; mindenesetre a neten nézelődve a harmadikről pattanok le: már nem foglalkoznak vele, csak a szervómotort szerelik, a nyomatékérzékelővel nem foglalkozak, stb.
Nevermind...
-
j.bravo
addikt
Asszonyéban csak néha (főleg párás időben) megszűnt a rásegítés. Leállítás, gyújtás elvétele, újraindítás után mwgint ment.
Volt nyomatékjeladó csere, de sajnos nem emlékszem hogy az erre volt a megoldás vagy másra.
Rákérdezzek, illetve arra hogy ki, hol cserélte?
(Bő egy éve már eladta a GP-t, de hátha emlékszik akár ő, akár apósom. Vagy sógorom. )Whatever.
-
TheProb
veterán
válasz HussarF #7542 üzenetére
"Izgalmas lesz?" Kérdezi egy R8-ban ülve...
Igazi kretén ez az ember, napról napra biztosabb vagyok benne.Keszthelyi tüncibünci, kár, hogy fityeszes seggnyalók.
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
aktív tag
válasz j.bravo #7547 üzenetére
@j.bravo
Megkérdeznéd, hogy megvan-e még kontakt?
Hálás lennék érte, mivel egyelőre sötétben tapogatózom; ugyan már akad patent, de imel-ámal, "talán megoldható" jeleggel.
A 'kikapcs/bekapcs mint a porszívót' elv sajnos nem hoz megváltást; de lehet, hogy egy akksi lehúzást még megér holnap reggel.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
Új hozzászólás Aktív témák
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Valami baja van a tápomnak
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- BestBuy topik
- OLED TV topic
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Okos Otthon / Smart Home
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- No Voice in the Galaxy
- További aktív témák...