Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz SLYM #4264 üzenetére

    Szia,

    Én a Grande P-val ugyanígy jártam; nekem a bal első rugó végéből tört ki egy darab, amit el is hagytam. Amikor egyéb okokból bemászott a szaki a gép alá, akkor jelezte, hogy egyébként rugót is cserélni fog...

    Nekem annyi tűnt fel (már előtte is, ettől függetlenül), hogy jobb kanyarban jobban bedölt. Ráfogtam a gumira...

    Az útról lesesni emiatt nem fogsz (ha csak nem centized ki a kanyarokat...), főleg, hogy a hátul van, ugyanakkor kicsit 'úszhat'. Amíg 'csak' két darabban van, addig a spirál nem fog leesni, mivel a teleszkóp tartja.

    Ettől függetlenül cseréld mielőbb, és ahogy említették: párban, mivel a teleszkóp így túl sokat kap kap a jóból, illetve a két darab elkezd majd összemozogni.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz rover45 #4267 üzenetére

    @rover45 & hroberto

    Népbetegség...pont úgy, mint a kétévente szétpattanó szélvédőfűtő-rostély, vagy az osztódással szaporodó gyári generátor; t.i. hónapokig jártam a szakihoz, hogy valami fémesen zörög a motortérben, közölték, hogy ott minden egyben van, majd egy kellemes szemptemberi estén elindulás után iszonyatosan csikorogni kezdett; kb. 200m után hatalmas csattanás és töltéshiba bejelez. Akksiról még hazaértem (20km), de sötétben, egy olyan kocsiban, amiben majd' minden elektromos ez nem volt túl vicces...na jó, de...olyan Monty Python jelleggel. A generátor két darabban jött ki + apró. :P

    Egy másik krónikus dolog a leömlő rögzítése, legalábbis 1.2 és 1.4 benzineseknél (nem csak GP, más egykori típusoknál is, ha ezekkel szerelték); túl gyenge csavarokat használtak, amik az évek alatt elpattannak. Árban nem egetrengetően húzós mutatvány orvosolni, de körülményes meló és nem szívesen vállalják be; leömlő le, beszakadt csavarokat kifúrni, síkbacsiszolni, etc.

    Én a GP-mat újonnan vettem 10 éve, és mivel lelkiismeretesen állok a karbantartáshoz (legalábbis szeretem ezt hinni... :) ), így vélelmezem, hogy a 'baromságai' nem a rugdosásból/elhanyagoltságból fakadnak, hanem 'konstrukciós gyengeségek'.

    @SLYM

    Sok sikert. :C

    Én novemberben vettem egy Alfa GT-t (2.0 JTS), hogy Ő lesz majd a hobbiautóm és jól kipimpelem. Eddig a 700k-ban van rendbetétel (értsd: semmi, de semmi extra, csak napiszintű használatra alkalmas legyen), de most is épp' egy szerelőnél dekkol (jelenleg folyik el az olaj, hét közepén várom a legújabb számlát...) és eddig összesen nem tettem bele 1000km-t. Mondjuk ebből a 700-ból 500 volt a kötelező kör (vezérlés, folyadékok, gumik, futómű, stb.), 200 pedig a 'balfax' faktor.

    Ezek után még: váltózár, szélvédőcsere, klíma gyengélkeséi, bőrőzés felújítása, kormánymű, fényezés rendberakása, lámpák (elől/hátul)...pff...és majd csak ezek után olyan úri huncutságok, mint hifi, carpc, a belső aktualizálása és társaik. Ráadásul valahova a sor elejére még illene beszúrni egy vezérlésmódosító cserét és a zizegő fojtószelep közelebbi inspekcióját; előbbihez baxtak hozzányúlni vezérléscserekor, utóbbi meg most jött elő, coz giggles&shit. :))

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz SLYM #4271 üzenetére

    @SLYM

    Igen, egy használt Alfa költséges játék, és racionális érvek nem nagyon szólnak mellette; ellenben alternatívája nincs, így vagy lemond róla az ember vagy bevállalja, hogy az Élet időnként bemutatja neki a középső ujját... :DDD

    ...esetleg el lehet menni egy az angol manufaktúrális ipar irányába, vahy japán belpiacos csodákat is be lehet vállani, de ott még jobban fáj, ha félremegy valami.

    @hroberto

    Igen, a maga kategóriájában meglepően jól összerakott szerkezet.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz HussarF #4278 üzenetére

    @HussarF

    Nem költségesebb, mint más autó.

    Annyiban árnyalnám (elismerve, hogy nem régen vagyok közvetlenül érintett), hogy ha 1) már összerakattad az autót válallható állapotúra és 2) van egy szintén vállalható szerelőd (*), akkor utána szinten tartani valószínűleg nem költségesebb. Egy használt Alfával idáig viszont el is kell jutni.

    (*) Nekem az olajteknő környékének mostanra negyedszer esett neki a harmadik szerelő.

    Az első helyen még volt egy második kör (mindenki hibázhat, de legalább itt mehallgattam, hogy "Nem hagyja szerelni magát." - poltergeist b'meg!), a másodiknál már csak egy, és úgy tűnik a harmadik szerint nem is (nem csak ott) folyt, ahol az előző kettő szerelgette és pasztázgatta; ezzel elvileg megúsztam a szűrőház/hőcserélő cseréjét, cserében ettől függetlenül talált még valami műanyag csövet vagy idomot, amit kicserélne...mondom OK. Még 30k...

    Mondjuk, egy használt Alfa 'mindig' olcsóbb, mint a kategóriatársai, de annyival nem, amennyivel nagyobb potenciális szopóroller.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz HussarF #4300 üzenetére

    @SLYM & HussarF

    Az alkatrészárak az egyik oldala, de az meglehetősen objektív. A szerelés (szervizeltetés) időigénye és költségvonzata viszont a feje tetejére állítja a többi hasonló kategóriás járművel vont analógiát.

    Ugyan az Alfaamore-n ott vannak az ajánlott szerelők, de kb. 5 név az országban szétszórva; plusz a fórumon még tudnák ajánlani egy tucatot , de az hobbi/fusi jellegű. Ez azért nem az a szervizbázis, amire egy átlag lelkes halandó, mint teszem azt én, könnyen tud támaszkodni. A márkaszerviz pedig nem az a jolly joker, mint azt az ember elvárná; ezt már több márkával is megtanultam...

    Két, párhuzamosan 'futtatott' szerelőm van, akik eddig minden nálam/nálunk előfordult kocsival sikeresen meg tudtak birkózni (Fiatok sora, Nissan, KIA, Skoda), és teszik ezt lelkiismeretesen; de közölték, hogy Alfát ne vigyek hozzájuk.

    Eddigi tapasztalatom, hogy egységnyi 'becsült munkára' legalább két-három egységnyi munka jut az Alfánál; és ha ezt én még be is vállalom, a szerelő nem biztos, mivel nem 'hülye' és ő is könnyen (minimális komplikációval) igyekszik pénzt keresni.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz LZs?! #4303 üzenetére

    Csak egy példa: Audi A3 TSI-ben az 'okoskerék' megadta magát; még időben félre lett téve a kocsi, így járulékos kárt nem okozott. Komplett vezérléscsere + okoskerék + hengerfej vizsgálta + szelepek átnézése + tömítések cseréje (illetve ha már ott volt, akkor fékek kompletten cserélve) kb. 3 nap az alkatrészek érkezése után, próbautakkal, ellenőrzéssel. Ugyanez a szerelő ötödik napja küzd az olajfolyással...

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz rbalint88 #4309 üzenetére

    @rbalint88

    elárulom neked, hogy a többi márkához se értenek a szerelők, csak ott egyrészt kevésbé feltűnő, ha nem sikerül valami, csak a populáris vackoddal nem küldenek el, mert az presztízskérdés, hogy a vw-t, fordot, audit bármelyik sarki pék meg tudja javítani.

    Vagyis be- illetve elvállalja, inkább mint az Alfát. :)

    ...és ebből kifolyólag nagyobb tapasztalatra tesz szert a nem-Alfákkal, ergo még inkább abba az irányba igyekszik elfoglalni magát. Részemről indifferens, hogy presztizsből, altruizmusból vagy önös pénzkereseti érdekből csinálja meg.

    Más: olajfolyás, 6. nap, csillagidó szerint 48528... Még pénteken kiderült, hogy mégiscsak cserélni kell hőcserélőt is, és jelezte, hogy megrendelte valakinél, bontottan. A szerelő ma reggel félig kétségbeesetten, félig bosszankodva felhívott, hogy az a valaki nem ad életjelet, így körbe tudnék-e nézni ott, ahol szoktam 'kukázni'.

    Megrendeltem a cuccot, elvileg holnap hozzák. Tiszta nosztalgia...t.i. évek óta nem nem kellett utánajárnom semminek...értsd: 7-8 éve; és akkor is csak önszorgalomból, hogy megmutassam: a szervizek engem majd jól nem húznak le!. Spolier: hosszú idő átlagát tekintve dehogynem. A kérdés csak az, hogy mennyire és érzem-e úgy, hogy cserébe kapok valami szimbolikus pluszt.

    Egyébként éreztem a szerelő hangján, hogy már a halál nemesebbik szervére kívánja a kocsit... La meccanica delle emozioni! :))

    PS: Félreértések elkerülése végett: a cucc megrendelése kb. fél órát vitt el, tehát nem a 'fáradozásról' van szó, hanem a szürrealitásról...és ő egy kifjezetten jó szerelő, mielőtt esetleg inkompetensé lenne nyilvánítva.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz HussarF #4326 üzenetére

    @HussarF

    Igen, a 'magad uram' hozzáállás sokat tud lendíteni a dolgokon.

    Egyébként az én olaszautó-alkatrész radarom így néz ki:

    - böngészéshez: eBay, Jófogás, Vatera; pl. a GP-ben már untam az ezüst-fekete-graffit kombót, és a jófogásról szereztem komplett bézs-fekete kárpitot, illetve komplett fekete középkonzolt (rádió, szellőző, klíma panel) 30k-ból.

    - hirtelen szükséghez: szerelő, bontók, webshop; ebben a sorrendben.

    A két bontó, akiket én mint budapesten honos laikus jelenleg 'futtatok' a következők:

    Olaszautó-bontó -> majd' mindent be tudnak szerezni, akár bontottan, akár újként, viszont Tatán vannak, de legtöbbször napon belül adják fel a cuccot futárral, és az 1-2 napon belül meg is jön; pörgősen dolgoznak.

    Alfadepo -> főleg bontott cuccok aktuális készletről, de a XIII. kerületben vannak, ergo személyesen is be lehet ugrani; valamivel komótosabbak a másiknál.

    Most a hőcserélőt a tatai boltból hozattam, egy tizes + futárdíj volt (újonnan ~80k FFS!). Tegnap reggel rendeltem, kb. 24 órára rá itt volt a futár, már le is vittem a szerelőhöz; val'sz'eg frissen bonthatták, mivel maga a cucc tiszta olaj volt... :P

    @rbalint88

    Nem akarom vedeni az Alfat, meg foleg a szereloit nem, de azert annyira nem szar a helyzet, mint amilyennek tunhet. Plusz ugye senki nem tart piszolyt az ember fejehez, hogy Alfat KELL venni, lehet mast is. Itt ugye csak az a kerdes, hogy kinek mi fontos.

    Természetesen senki sem kényszerít senkit semmire... :) Ugyanakkor még mindig tartom, hogy egy most 10+ éves használt Alfa több kompromisszumot kíván meg az átlagnál, ergo annak való, akinek ez belefér - ezért sem opció mindenkinek. Engem pont nem hat meg (egy bizonyos pontig), hogy pénzbe kerül; hogy nyűgös; hogy amióta megvettem, tkp. csak szobornak volt jó...mivel ezzel számoltam, és emellett sem kell rollerrel járnom...(mondjuk, ha tudnám, hol lehetne megcsináltatni a biciklimet, azt azért használnám) De aki AZ autónak venné az Alfát (értsd: a mindennapokra már a vétel után...), az csúnyán bele állhat a földbe.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz LZs?! #4335 üzenetére

    Alfa GT mizéria 2. fejezet:

    Tegnapelőtt felhívott a szerelő, hogy már rakja össze a gépet és viszi próbaútra.Roppant pozitív volt, ami valószínűleg részben a jól végzett munka öröméből, illetve abból a tudatból állt össze, hogy már csak pár óra és a műhelyén kívül tudja a digó átkot.

    Pár óra múlva hív, hogy rohadjon meg az összes macskaevő...mivel ugyanúgy folyik. Fentről. Az olajpumpa irányából.

    Jelezte, hogy ő ott és akkor bedobja a törölközőt, mivel a pumpához sem alulról, sem felülről nem lehet hozzáférni, csak oldalról, amihez viszont előnyősebb lenne kivenni a motort, mint falbontóval ütemesen leverni a sárvédőt; utóbbihoz még lenne is kedve, de szerinte az eufória gyorsan elmúlna...a motor kiemelésével viszont egyéb elfoglaltság okán nem szeretne foglalkozni. :)

    Egyébként abszolút korrekt volt végig és mondta, hogy munkadíjat nem fogad el, mivel szop@s ide vagy oda, a munkát nem tudta elvégezni; így másnap csak az alkatrészeket és a kellékeket kellett kifizetnem. :R

    Még megegyeztünk, ha tud valakit aki elvállalja, jelzi; egyébként akivel együtt dolgoztak rajta (pár hónapja még a Szamosinál volt, de hosszú évek után profilt váltott és kilépett - igen, az öreg sajnálatos elmenetele óta már nem 'AZ' a hely szerinte sem) csinálta volna egyéb elfoglaltságai mellett, ha valaki kiszereli a motort és elviszi hozzá. Megköszöntem, de inkább preferálnám, ha minden egy helyen történne.

    Miután ezeket letisztáztuk, elindultam haza...és mentem vagy 100 métert, mire a műszerfalon a ChkEngine elkezdett villogni, egy valami világon túli visszajelző vijjogni és a motor dadogva remegni...mondom F'Yeah.

    Megyek is vissza a szerelőhöz, kocsi az állásba be, olvasót rádugják. Kimegyek cigizni és hallgatom a műhelyból kiszűrődő cifra trillákat. Nem sokkal később kiderül, hogy kiment az egyik trafo. Mert miért ne...de legalább lehet hengerenként cserélni, így csak 30k... :P

    La Meccanica Delle Emozioni...az érzelmek mechanikája...hát mechanikája az volt nekik, baffameg. :))

    Mondta, hogy megrendeli, este menjek vissza érte. A halál f@xára kívántam a foskupacot...aztán még kicsit dumáltunk és közben nézegettem azt a nyomorult xart...azért szép...és tetszik.

    Este 'nagy ívben' mentem haza vele; Csillaghegy - Árpád híd - Vörösvári/Bécsi út - Solymáron át Pilisszentiván - majd onnan haza. Feltekertem a zenét...leengedtem az ablakokat...a Bécsin kifele már be volt melegedve a motor...hadd szóljon! A pilisszentiváni csárdánál megálltam a tóparton és egy cigi erejéig nézegettem. Jól néz ki, jó vezetni, jó menni vele...hogy roh@djon meg! :P

    Ha így folytatjuk, akkor szépen, lassan beérjük a 2.2 JTS Brera-k 'induló' árát...és onnan már fajlagosan nem sokkal kerül többe egy értelmes állapotút találni. Nézegettem is őket, anno...na, de azért mégis...meglehetősen ronda egy varangy az, bár a gyári 2x2-es kipufogó bejön. Még a 159 SW volt opció, de mit kezdtem volna egy puttonyossal, mégha ha az a legszebb is a fajtájából; a szedán meg semmilyen; ha az orrától eltekintek, olyan hatása van, mint egy vele egykorú Primera-nak (meh)...és mind a szedán, mind az SW belülről kicsi. Különböző állapotú 166 Superek végig voltak az elmentett kereséseim között, de abba végkép nem mertem beleugrani. Pedig az még 'igazzy' (sic!) Alfa szedánnak tűnik, főleg a 'rovarlámpás'; a ráncfelvarrott egyszerűen bamba.

    Szóval most itt állok egy olajos ronccsal, amiben ezen felül még zizeg a a fojtószelep mint a franc és motortéren belül a blokk környékéről valami fordulatszámmal arányosan ad kalapáló/csattogó hangot. Azt már csak 'btw' jelleggel jegyzem meg, hogy a klímavezérlő-konzolon a kijelző elkezdte hieroglifákban kommonikálva jelezni a hőfokot... Hogy is volt előbb az a gondolat az érzelmek mechanikájáról... :P

    Ezekről a szervizekről tud esetleg valaki érdemi infót?

    Alfa Szatmári

    Egy ismerős autóvillanyász/diagnosztikus ajánlotta ma, és én még télen szemeztem velük, de a honlapjuk nem túl informatív, így amíg most mem mondták nem esett le, hogy itt vannak tőlem nem mesze, a Szentendrei út mellett, Békáson. :W

    il Topolino

    Ugyan a legsötétebb X. kerület közepén vannak, de ha jól vettem ki, akkor felújításra és lelkes/laikus 'tunerek' kiszolgálására szakosodtak.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz HussarF #4378 üzenetére

    Ez után megkérdezném, hogy vakon hogy kaptál jogsit ( ;] )

    Szánalomból...ugyan látták rajtam, hogy teljesen reménytelen vagyok, de legalább valamennyire szimpatikus. :B

    De nem akartam belegázolni az érzésekbe, sz'al mea culpa. Ez természetesen szubjektív, de számomra a 159 egyszerűen túl visszafogott, sehol sincsenek idomok, ívek...legalább minimális céltalan harsányság. Ahogy a giccs avultat el leggyorsabban, úgy a markánsság hiánya öregít leginkább.

    Az akkori tervezői filozófia kicsit olybá tűnik, mintha Giorgio-val közölték volna, hogy fogja a már ráncfelvarrott 156-ost (szvsz visszalépés) és addig gyúrmázzon még vele, amíg kicsit darabosabb, 'passatosabb' lesz...majd szerencsétlen Giorgio ezek után minden ebből fakadó frusztrációját szegény Brera-n vezette le.

    A Giulietta-val ismét tudtak szépet alkotni (bár amikor nézegettem/próbálgattam, egyszerűen nem tudtam elszakadni az érzéstől, miszerint 'csak' egy kikent Bravo; egyébként MiTo kapcsán már a képeken végignézve a saját GP-met láttam visszaköszönni belülről, külsőre meg csak simán 'gnóm', így már a legelején dobtam még a gondolatát is...), majd most a Giulia-t megint sikerült markánsra csinálni, ugyanakkor valahogy sikítva köszön vissza a hármas BMW a formájából.

    A szervizinfokat köszönöm!

    Tehát Szatyi a Szatmári szerviz; Amore-n már láttam a nevét többször... Hétfő reggel beköszönök hozzájuk, kb. 5km-re vannak.

    A Csörgő szerviz tőlem 110km / 1.5 órára van, így a Topolinoval együtt egyelőre B/C tervnek könyvelem el.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz j.bravo #4380 üzenetére

    Hát, addig jó, amíg a szubjektív dolgok valóban szubjektívek és nem mindenkinek ugyanaz tetszik :)

    Abszolút. Különben elillanna a változatosság.

    Egyébként igen, 2.0 JTS, ~210k km-rel. Óra szerint csak 168k, és nem is értem, hogy 40k miért érte meg tekerni; akkor már merjen nagyot álmodni, és felezze meg...

    2016. elején hozták be, és az előző tulajnál már visszatekerve vehette, mivel a motortérben van egy magyar nyelvű olajcsere-matrica 162k körüli jelzéssel, májusi dátummal. A beletett olaj egyébként 5w40 volt... Mindenesetre úgy tűnik a kocsi Mo-n nem ment egy tízest 8 hónap alatt, mire hozzám került. A fékek/betétek és a kipufogó rendszer végig már itt lehetett cserélve, utóbbi a leömlővel együtt...hogy miért, az passz. Talán kiment a katalizátor és így volt olcsóbb.

    Eredetileg a kocsi németországi lehetett, mivel a vezető oldali napellenzőre belül felragasztva találtam egy CDU-s matricát. :)) Ha egyszer lesz időm, akkor megpróbálom kikérni a FCA Mo-tól a kocsi történetét.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz LZs?! #4381 üzenetére

    @HussarF & Integrale

    Mivel az ízléssel kapcsolatos vitákban úgyem lehet 'végső szó', így én hűségesen megmaradok a sajátom mellett és igyekszem ugyanerre bátorítani mindenkit a sajátja kapcsán... :) Különben is, már pár ezer éve elérhető a megfelelő áthidaló elv: De gustibus non est disputandum.

    Más:

    Most jöttem vissza Szatmáriéktól, egyébként szimpatikus szaki; közölte, hogy 200k magasságában lenne a buli, ha nincs vis maior, de csak május vége felé tudja vállalni. Egyelőre nekem az túl van az ideális időhorizonton, úgyhogy folytatom a kajtatást...

    Egyébként még egyszer köszönöm a tippeket amiket mind itt, mind privátban kaptam. Most megyek végig a listán távolság szerint emelkedő sorrendben.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz LZs?! #4392 üzenetére

    Alfa GT mizéria 3. fejezet *előzetes*

    Beírattam a rbalint88 által javasolt, IX. kerületi Alfa Romeo Szerelem szervizbe, szerdán megy hozzájuk.

    A szaki roppant készséges volt, és már telefonon felvázolt néhány potenciális hibaforrást, amire én csak hümmögni tudtam, mivel az Otto-motorok alapelvén túl sík hülye vagyok mindenhez, ami a motorház-tető alatt zajlik, kivéve az ablakmosót. Na jó, még meg tudom nézni az olajszintet is...nem mintha valaha is gyakorlati jelentőssége lett volna ennek. EDDIG!

    Egyébként a készségesen hozzáértő emberek bennem mindig beindítják a vészcsengőt, de valószínűleg szerencsétlen módon szocializálódtam vagy csak életvitelszerűen veszem magam körbe a nem megfelelő emberekkel. :P

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz LZs?! #4396 üzenetére

    Alfa GT mizéria 3. fejezet - A katarzis...

    Tegnap visszakaptam a GT-t, 362k-ba fájt....DE...

    ...már nem folyik az olaj és megy is mint a hülye.

    Mind a váltó, mind az olajpumpa oldalán jött belőle; lakapták mindkét "végét" a problémának és kicserélték tömítéseket: első-hátsó főtengely szimmering és a szivattyú.

    Ha már úgyis ott jártak, akkor kicserélték:

    - a kuplungtárcsát kinyomóval együtt,
    - a vezérlésmódosítót és ha már le volt bontva, akkor a vez-szíjjat is, illetve egy (?) feszítőt. Érdekes, hogy a vezérműszíjjal kapcsolatban jelezték, hogy ott v'mi nem kóser és mintha az kissé régi lenne, ugyanakkor a vezérlés más elemei láthatóan "frissek" voltak (elvileg decemberben volt komplett csere, ugye...)
    - gyertyák; Bosh volt benne, NGK-k vannak most
    - vízhőmérséklet jeladó
    - tkp. egy friss olacsere + szűrő, plusz egy liter a csomagtartóba

    Ezen felül "bontottan új" klíma konzol (végre látom is, hogy mi van beállítva, nem csak tudom, hogy valami be van) és kormánykonzol/kapcsoló/agy/bármi, mivel a balra indexem kissé darabosan működött.

    Kiderült, hogy a klíma csövezése lyukas, de legalább maga rendszer működik (-dött, amíg el nem szökött a gáz)... :)

    Pozitív meglepetésként ért, hogy van a kocsiban menetstabilizáló rendszer, ami onnan derült ki számomra, hogy a kormánykonzol cseréje óta folyamatos VDC hibával baxtat a gép... :C Mostanra mondták, ha eddig nem talált magára, akkor val'sz'eg már nem is fog, sz'al az majd nekik egy új kör.

    A hazaút pikantériája volt, hogy én naívan elindultam a IX. kerületből világító benzin visszajelzővel, miszerint majd É-Budán tankolok a megszokott OMV kutamon. Ugyanakkor azzal nem számoltam, hogy itt egész más dimenziót képvisel a "húzzá' tankolni" lámpa, mint a GP-ben: mire az Erszébet hídhoz értem a budai alsón, már lefelé függőlegesben állt a mutató, én meg az egyes-majd-vitorlázás koreográfiában igykeztem araszolni a tömeggel. Kétségbeesetten gondolkadtam az opciókon, majd feljöttem a Batthyányi térnél, hogy majd bevitorlázok a Külügy melletti OMV-hez...de fent még nagyobb volt a dugó, mint lent. Aztán bevillant, hogy a Csalogányon felfele van egy "valamilyen" kút a Moszkva (tudom, hogy Széll K.) mellett...mint kiderült az egy Shell kút, ahol sikerült 57.5 litert tankolni az elvileg 56 (63) literes tankba...nem kívánom senkinek.

    Mindenestre tegnap este be kellet még mennem a városba, és ha már úgy alakult, akkor hazafelé csaptam egy XIII. kerület - Kerepes - Solymár kört, majd haza.

    Jó... :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz t1 #4553 üzenetére

    @t1

    5W40

    Ha nincs valami extrém tényező esetleg, akkor miért térnél el tőle?

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz alázógyík #4556 üzenetére

    Igen? :F

    Nekem volt Punto II/B-m (oszt később jól ellopták...), szintén 1.2 8V, és abba 5W40-et tettek.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz swixx #4646 üzenetére

    @swixx

    Részemről +1 rbalint88 és Integrale felvetéseire.

    Múlt év decemberében vettem a magam Alfa GT-jét, beletettem ~2000 km-t és ehhez, vagy emellett, a rendbehozás eddigi végösszege 1.2M. Jelenleg is le van adva fék, lengéscsillapító cserére, illetve a klíma beüzemelésére (idáig el voltam nélküle)...még ~200k.

    ...és még vannak terveim, sok is; van, amelyik szükségszerű, mások szubjektívek.

    Ráadásként külön kálvária volt eljutni egy olyan szerelőhöz, akinél 'érdemes' is költeni; pár oldallal előbb elolvashatod, jó pár gondolatot szenteltem annak, hogy mekkor szop@s a használt Alfa és miért.

    Btw, a szerelőért még egyszer köszi, Bálint. :)

    Ennek ellenére szerintem vegyél Alfát, akár 159-est, ha az tetszik...ugyanis egy élmény. Ugyanakkor számolj azzal, hogy rövid szerelem lesz, ha a szülői apanázs nem fedezi az árnyékból orvul, spontán előugró járulékos költségeket. Amik lehet, hogy nem is lesznek...legyünk pozitívak. :)

    Egyébként a 'digó' életérzéshez talán elég lehet egy T-Jet Grande Punto is, első generációsból 1.5M-ért már tudsz válogatni; szerintem utána már csak rontottak rajta, legalábbis a külcsín tekintetében.

    Kissé hosszú lett, de ha eddig elolvastad, akkor még egy zárógondolat: én pont úgy vettem Alfát, ahogy most te is hozzá állsz, t.i. rájöttem, hogy szeretnék egyet. Vagy GTV-t (esetleg Spider-t) vagy GT-t. Pont. Nem jártam utána, nem kérdezősködtem...csak megvettem a legelsőt, ami szembejött és egyben tetszett. Te máris egy lépéssel többett tettél azzal, hogy előzetesen érdeklődsz. Ugyanakkor büdzsétervezéskor a vételár többszörösét írtam fel a virtuális 'kockáspapírra'.

    Ugyanis itt is, mint máshol, három úton rendezheted a problémákat:

    - Elnézed / ignorálod (megbosszúlja magát, illetve ehhez én borderline OCD-s vagyok, már a legkisebb ciripelés is kikészít...egy ilyennek használt olasz..pff)
    - Megcsinálod magad (ehhez se készségem, se alkalmatosságom nincs)
    - Addig dobálod felé a pénzt, amíg bele nem fullad (a fenti kettő kiesésével nekem csak ez maradt)

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz j.bravo #4667 üzenetére

    Igen, a kocsi egy ezüst JTS GT, de én sohasem voltam DZ-éknél. Aztán lehet, hogy Zsolték átvitték hozzájuk valamiért, t.i ők a Kén utcában vannak, a Soroksárin tovább kifelé.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz Termi16 #4712 üzenetére

    @Termi16

    Én ide hordom az Alfa GT-t; fentebb elolvashatod, hogy hogyan és miért jutottam el hozzá.

    DZ-éktől pár perc kifele a Soroksárin. Csinálnak 'nem-Alfa'-t is...

    alfaromeoszerelem

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz csabi94 #4751 üzenetére

    @csabi94

    Hacsak a szüleid nem szeretnék az autódat is eltartani, akkor +1 arra, hogy inkább valami kevésbé kihívót keress...

    Nem tudom mennyi jelenleg a minimálbér, talán n70? Már maga a rutinszerű közlekedés/fentartás is valószínűleg elviszi a felét, és akkor még le sem mosattad.

    Szvsz az egyetemi évek alatt inkább piára, fűre és lányokra költs, aztán ha muszáj, akkor ülj taxiba. :P :R

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz csabi94 #4760 üzenetére

    @csabi94

    De az nem Alfa, és az nem lenne szerelem.

    Esetedben az Alfa sem, ha csak nem élsz-halsz az abuziv kapcsolatokért. ;)

    ...és egy GP-vel tényleg jobban járnál: 1.4. 8v ha minimális fejfájást szeretnél vagy 1.4 16v ha kellene egy kis pszeudó plusz, illetve némi comfort feature, pl. digit klíma, etc.

    Gombokból fentartható, mind szervizelést, mind a napi használatot tekintve; illetve még az első generációsokban is benne van legalább 4-5 krízis nélküli év.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz HussarF #4762 üzenetére

    @HussarF

    Bravot miért nem ajnálgat senki? Nem ismerem, de nekem ezek az új Bravok sport csomaggal nagyon bejönnek külsőre. Meg akartam fűzni a csajom, hogy az legyen a második autó a 159 mellé, de neki meg nem tetszik :(

    Coz it's ugly AF... :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz csabi94 #4768 üzenetére

    @csabi94

    Igazából nem vagyok rászorulva az autóra, tehát ha nem vennék semmit, az is jó lenne. De most azt mondhatom, hogy megengedhetem magamnak.

    Fiatal vagy, barátnő már van...az egyetem mellett gondolom időd is akad, némi fölös (bár korlátos) rendszeres pénzmag is lenne...illetve ha jól veszem ki jól esne némi dolce vita.

    Vegyél egy Barchetta-t!

    Mechanikailag/műszakilag sok átfedés van a korabeli Puntokkal, csak a kasznit ne törd, illetve ne rohadjon, mivel ohne utánpótlás.

    Mo-n klímás csak a mesékben létezik...kivéve a következőt, bár azt nem írják, hogy működik is. ;)

    Barchetta

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz HussarF #4769 üzenetére

    @HussarF

    Szerintem ismét bekanyarodunk az 'ízlések és pofonok' utcájába. :R

    A Giulietta u.e. model, csak más mezben és látszik, hogy töltöttek vele időt a design asztalon.

    A GP és a Bravo egyszerre jött ki, és amíg az előbbi egy majdnem teljes 'tabula rasa' volt, addig utóbbi mintha a Golf, a Stilo és a régi Bravo kis púpos szerelemgyereke lenne.

    - Főnök, ez a Stilo dologgal befürödtünk, ugye?
    - Hááát...mondjuk. Olasznak túl német, németnek még mindig olasz.
    - De akkor kik veszik?
    - Akik a Multipla-t is.
    - Oh...
    - ...
    - ...
    - Francokat abba a sok felfuvalkodott funcionalista dísznácziba, vissza a gyökerekhez! Pizza! Garibaldi! Viva Italia! Emlékeztek a Bravora?! Hogy mekkorát szólt??!!!
    - Bene! Bene!
    - Íveket akarok! Árnyékokat! F-O-R-M-Á-K-A-T!
    - Bueno! Remek ötleteim vannak már most: csinálunk egy új, nyújtottab alapot és...
    - Értem, értem...de a Stilo alap marad.
    - Ehm...ooooké. Akkor majd játszunk az arányokkal: kissé laposabbra, csapottabbra vesszük és...
    - Hmm...tudod fontos az ergonómia. A fejtér! Meg ilyenek...tudod, mint a Golfban. Tudod? Ugye tudod...ugye?
    - ...
    - ???
    - Ez már a Stilonál sem vált be, vágod?
    - De ez Bravo lesz, érted?! Kicsit átrajzolod az elejét és hátulját, hogy hasonlítson...az embereket el fogja önteni a nosztalgia. Meg húzd feljebb az övvonalat, az úgyis kell az NCAP-hez és... Nem! Ne is mond! Látom a szemeden, de most mondom előre, hogy nem. Marad a négy a kilincs a helyén! Nem várhatod el Frau Stangl-től, hogy kizökkenve a rutinból ott kelljen kapirgálnia a hátsó ajtón mikozben kis Ottokát terelné be a hátsó ülésre. Funkcionalitás! Praktikum! Na, na...ne sápadj ennyire, majd a műszerfalon és egyéb helyeken kiéled magad.
    - Eh... Szóval kéne egy Stilo, ami egy Bravo cross-dressernek álcázott Golf. Végülis a travinak lenni is divat most...
    - Na! Látod! Megy ez! Aztán ha nagyjából megvagy vele, akkor elkezdenél dolgozni az új Alfa-n, kérlek? A marketinges csajok azt mondták, valami Fito vagy mi lesz a neve. Majd elmondom miket szeretnék.
    - Pff...

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    Kis Alfa GT intermezzo...

    A múlt héten visszakerült hozzám a szerelőtől, és tegnap este végre volt is egy kis privát szabadidőm foglalkozni vele. CD betol (mp3 CD wazz! oh, a nosztalgia... :DDD ) és irány Visegrád...

    A légkondi működik és egész ügyes az automatikája, de összességében inkább kellemes, mint erős; mondjuk a fűtés is ilyen. Ez nem gond, egyéb általam próbált olasz kocsikban is hasonló az automata klíma. A Kia Ceed (ez volt hosszabb távon) és egyéb keleti társaihoz képest lágy, de azért szélsőséges melegben néha a "durvulás" is jól tud jönni, t.i. lejjebb veszi az ember két fokkal és a rostélyokból orkánként tolja a kétoldali ízületi és tüdőgyulladást.

    Ami viszont a várhoz felfele várt, attól eldobtam magam: a szerpentin olyan mocskosul xar állapotú egy frissen aszfaltozott kanyart kivéve, hogy majdnem letettem az élvezkedésről...aztán elemi erővel vágott szájba a felismerés, hogy a friss lengéscsillapítók, a rendbe rakott futómű és a friss fékek ellenére ez a dög úgy kanyarodik, mint egy süllyedő tankhajó. Na, itt tettem le teljesen az élvezkedésről.

    Úgy tűnik, ez egy abszolút GT...de annak viszont nagyon jó. :)

    A csomagtartóban békésen vár sorsára egy 5l-es Selenia; a beavató tiprással sikerült 7dl olajat élvezetté varázsolni 1000km alatt, most kíváncsi vagyok, hogy kulturált körülmények között mennyi megy el.

    Apropó kulturáltság: ma délelőtt meglátogattam a "bőrősömet" (ehm...) és az első két ülés felújítására 35k/db árat mondott, a kormány és a könyöklő újrabőrözése 25k és 10k, és emellé a váltószoknya grátisz. A hátsó üléssor makulátlan. Néhány mintasor végigpörgetése után találtunk olyat, ami mind mintájában, mind színében passzol műszerfal/ajtókárpit "műanyagbőrével", sz'al happy.

    Miután még finoman tapogatóztam, hogy az idomba préselt ajtóbehúzó fogantyúkat is bele lehetne-e vonni (14 év alatt gusztustalanra koptak és a kormány mellett ez a másik dolog, amit biztos megfog az ember...), ő szintén finoman jelezte, hogy talán érdemes lenne az ésszerűség határai között maradni. :)

    De azért azt is megtudtam, hogy nem vagyok egyedül az ilyen irányú gondolatokkal, mivel nemrég egy kocsi komplett motorterét bőrözte be; kábelek, vezetékek, oldalfal, minden... :)

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz Integrale #4774 üzenetére

    @Integrale

    Nem, a Giulietta a mez alatt is mas jatekos mint a Bravo, uj padlolemez van alatta, a Bravo kesobb jott 2 evvel mint a GP, de annak a formanyelvet orokolte, szerintem pedig semmi nemetes nincs benne.

    Jogos... :R

    Egyébként a minap megnézegettem közelebbről az ismerősömét, és tényleg nem németes, inkább az első generációs i30-ra emlékeztet a sziluett és az arányok. Ki mire asszociál...nálam ebben az esetben leszűkül az olaszos vs nem olaszos kategóriákra.

    Pl. a Seicento-ért odáig vagyok meg vissza, pedig talán az egyik "leggagyibb" (sic!) Fiat-ok egyike. Ez annyira berágta magát nálam, hogy amikor pár éve kellett ridegtartásra egy kis házkörüli futkorászós gép, akkor vettem egy majd' full fapad 900-as pöttömöt. Mindössze ABS és a vezető oldali légzsák volt benne; mondjuk az EU-s kötelező már arra az évjáratra, sz'al végülis full fapad volt. Az egész autó az elmúlt tizenév trendjének antitézise volt, ugyanakkor nekem nagyon tetszett; volt, hogy az irodába is azzal mentem be, és nem azért mert a másik nem indult. Másfél évig bírta, aztán hengerfejes lett... :DDD

    Párszor elmerengtem, hogy kéne egy másik...egy szép sárga Abarth verzió; majd beláttam, ez egynek elment, de nem kellene erőltetni. Majd a "kisvirgonc" vonalon egy darabig lamentáltam a Panda 100hp-n, de rájöttem, hogy az sem...

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz j.bravo #4788 üzenetére

    @j.bravo

    A visegrádi vár. :)

    Igen, egyrészt a fordulókör / ív, másrészt az, hogy nagyon tolja ki az orrát; talán az előbbiből fakadóan?

    Elvileg az alap és a tengelytáv megegyezik a 156-éval.

    Egyáltalán nem instabil, legalábbis addig a pontig, amikor úgy dönt, hogy akkor most átszagol az orrával a külső ív felé. Lehet, hogy utána is stabil marad, illetve korrigál, de én azt nem vártam meg... ;)

    Visegrádot a vár felé elhagyva rögtön következik egy meglehetősen szűk ~280 fokos, emelkedő balkanyar. Már rögtön ott meglepődtem, amikor ívről még rá kellett rántanom a kormányra, mert amíg én még mindig az úttal szemeztem, addig a kocsi már susnyással. Ezt a továbbiakban még eljátszottuk kétszer vagy háromszor jobbra is, balra is, majd utána olyan fegyelmezetten (lemondóan) vettem 40 körül a visszafordulókat, mintha vizsgán lennék.

    Persze fenntartom, hogy csak nekem kell még szokni a kocsit.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz rbalint88 #4789 üzenetére

    @rbalint88

    A 7deci olajat en kicsit erosnek erzem, ha bejaratos a motor, akkor "elmegy", de szivo motor nem kene ennyire egye az olajat. (Bar opelem sose volt, a csaladi meg nem ette), nekem meg a szetkopott turboval se ette le minimumra az olajat a jtd 10k alatt.
    Esztetika legyen az utolso, amire koltesz, eloszor muszakilag legyen tip-top szerintem.

    Az olajfogyás sok (elvileg 8dl a threshold), Zsolték szerint nem eszi, hanem valamelyik szimmering a leömlő (vagy v'mi ilyesmi, hülye vagyok én ehhez) engedi.

    A következő érdemi műszaki beruházás a motor rendberakása lenne; az fedné a fentit is. Erre Zsolték kb. 500k-t mondtak, illetve azt, hogy "majd akkor költsd ezt rá, amikor letérdel. addig használd".

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz rbalint88 #4793 üzenetére

    @rbalint88

    Lehet nem varnam meg a felujitassal, amig teljesen leterdel a moci, hacsak az 500ezres felujitasi ajanlat nem tartalmazza a blokkon kivul az osszes motortombon belul levo alkatresz cserejet.(dugattyu, gyuru, esetleg huvely, osszes csapagy, veztengelyek, fotengely.)

    Zsolték szerint a mutatvány után kvázi 0km-es lenne a motor: szétszed apróra -> csereberél -> összerak. A részletekhez itt is hülye vagyok, így nem is próbálnám idézni őket; egy dolog maradt meg: a gyári helyett esztergált BMW gyűrű vagy hüvely vagy micsoda.

    Ha jelenleg minden második tankra, ami nálam 1000-1500 km, rá kell dobni egy liter olajat, az még nem a világ vége...mármint eszmeileg az, de gyakorlatban nem számottevő költségtétel.Két tank ~44k + 1l olaj még 4-5k; t.i. 45k vs 50k...fajlagosan tök mindegy.

    Ha most nagyon xarrágó akarnék lenni, akkor 500k az 100 liter olaj, ami kicsit több mint 100k km-re elég... Ellenben meg fogom csináltatni, ha addig nem *kell*, akkor tavaszra. Idén már csak az apróságokkal akarok foglalkozni (ülésfűtés, radar, stb), meg egy kicsit a belső esztétikával - mégiscsak az útóbbit nézem/tapintom/szagolom az autóval töltött idő 99%-ban. :)

    A kanyarvadászatohoz szükséges kiegészítőkért annyira nem vagyok lelkes, mivel nem arra vettem, hanem hangulatosan eljutni egyik helyről a másikra, pl. egy Zakopane túrán ritkán használnám ki, cserében Bp-en legfeljebb a frissen újrahúzott Árpád híd - Hungária kombón nem pattognék fel-alá vele...legalábbis egyelőre. :U

    @HussarF & j.bravo

    Van még mit gyakorolnom, egyelőre csak keresem a kocsi határait...vagy sokkal inkább a sajátomat. :B

    PS: korrekció: a kocsi 13 éves és a visszafordító 160 fokos volt...

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    Hali

    Igyekeztem kiművelni magam JTS olajfogyasztásból. Bevallom a vontakozó magyar online irodalmon gyorsan túllendültem, mivel tkp. csak két szélsőség létezik, amik közhelyes általánosságokkal igyekeznek alátámasztani a maguk igazát, t.i. a) ez olasz, ez ilyen, ez bírja és ha nem tetszik, vegyél Toyota-t, illetve b) az ilyesmi nem normális, Szerelni! Szerelni! Szerelni! amíg jó nem lesz, mert különben miattad is pusztulnak a jegesmedvék, de ha mégsem, akkor is igénytelen és xar alak vagy. Igen, direkt sarkítok... Pont a kettő közötti, ne adj' Isten: hozzáértők (szerelő, stb.) általi info hiányzik.

    Ezek után nekiálltam a külföldi, főleg angol-szász fórumoknak, és ott elég nagy nyugi uralkodik: igen, eszi, már a TS is ette, egyébként is új kora óta eszi...meg egyébként is, a Maserati is eszi. A JTS-t 1 liter per 1000-1500km-ig csak hümmögik...és különben is: akinek ez nem tűnik fel és 'úgy' jár, az meg is érdemli,mivel aki nem emeli fel hetente legalább minden második hétvégén a motorháztetőt, az csak egy k@cseg (t.i. nem 'petrolhead')- ez utóbbi attitűd azért már kissé rezonál a fentebbi a) ponttal. Igen, még mindig sarkítok.

    Egymás közt publikusan osztanak meg step-by-step DIY leírásokat, videókat, illetve komolyan vehető szakikat.

    Ja, és senki sem pánikol, vagy ép' ellenkezőleg: oktatja ki másikat.

    Amin viszont őszintén meglepődtam az az, hogy a Távol-Keleten is mekkora kultusza van az Alfa-nak (ofc, fajlagosan kisebb, mint Eu-ban): Ausztrália, Szingapúr, India...talán Hong Kong-ból is olvastam v'mit, bár passz. Mindenesetre az lejött, hogy márkaszervizek megvetése univerzális, és mint olyan lokációtól és kultúrától független. :P :))

    A fenti után három, szorosan nem feltétlenül kapcsolódó kérdésem lenne:

    1 - Catrol Edge (?SuperCar?) 10w60 vagy Selenia Racing 10w60? Árban tkp. ugyanaz mindkettő. Esetleg bármi más, pl. Motul?

    2 - Amióta kicserélték a fékeket, azóta erős fékezésnél búg, illetve a kopott fékre jellemző fémes visítás is visszajött; ugyan halkan, de akkor is... 300km után ez még a 'bejáratás" vagy említsem meg, amikor visszanézek?

    3 - Matrica rendszámnál van bármi kritérium a felhelyezést tekintve (a nyílvánvalókat leszámítva)? T.i. a lökhárítón van egy bemélyedés előkészítésnek, de az a jelenleg kötelező EU szabványnál kisebb: illusztráció. Csak úgy tudom feltenni, hogy 3D-s lesz. A matricám már március óta megvan, mert naív voltam és bohó...és mivel idén nem fogok már fényeztetni vagy fóliázni (inkább ez utóbbit preferálom...), így inkább feltenném. Gondolom utána leszedni már nem lehet; viszont ha hitelt adok a lent linkelt közig-ismertetőnek, akkor kb. 20k-ból lehet új garnitúrám. Pótlást már nem tudok kérni, mivel azzal már 4db lenne legyártva, és az már potenciális ikresítés...még úgy is, hogy a fémet le kell adnom bezúzásra ahhoz, hogy a matricát átvehessem. Mer' Itthon Otthon Van! Pff... :W

    Rendszám pótlás/csere

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz zolnagy #4898 üzenetére

    @zolnagy

    Én 2007-ben vettem az enyémet, a mai napig megvan, bár ma már főleg az Alfa-t nyúzom.

    Ugyanez a motor, t.i. 1.4 8V 57kw, és val'sz'eg a gép többi része is u.a. - nem hiszem, hogy a külcsínen és a kis gizmókon kívül sokat variáltak volna vele ránc-felvarráskor.

    Jelenleg ~125k km van benne, ebből 90-100k városban lett belekergetve, főleg É-Buda D-Buda ingázás.

    A kopó/fogyó alkatrészeken (akksiból harmadik van benne, féktárcsák egyszer cserélve, betétek 2. vagy 3. garnitúra, gyertyák 2. garnitúra, és komplett vezérlés + vízpumpa egyszer 90k környékén) és olaj- és szűrőcseréken túl a következők fordultak elő:

    - főtengely vagy váltó (?) szimmering csere 100k környékén
    - kormánykonzol csere 100k környékén - a légzsák jeladó kábele elszakadt és akkor már éltem az alkalommal és tempomatkaros konzol lett helyette
    - leömlő "felesztergálása" 100k környékén - a rögzítő csavarok elfáradtak és utána törtek. Ki kellett fúrni őket.
    - generátor csere 95k környékén - "kettétört" a ház, állítólag típushiba
    - önindító csere szintén 95k környékén - Bendixes lett talán? Működött, csak csúnyán nyekkent indításkor.
    - váltóolaj csere
    - kormány és váltógomb és váltószoknya bőrőzése 100k környékén - nem pusztán az esztétika miatt, hanem a gyári "bőrkormány" elkezdett hólyagosodni és hámlani

    Most fejben nagyságrendileg összeadva 280-300k HUF. Tíz évre nem rossz. :)

    Ami még van, illetve időszerű lenne: fékolaj csere, hűtőfolyadék csere (már évek óta a garázsban áll mindkettő), illetve a jobb hátsó ablakemelő szerkezet megadta magát és a bal hátsó kilincs huzalozása is, így 30 fok felett (gondolom megnyúlik) csak belülről lehet nyitni az ajtót - miután az utóbbi két dolog szökőévente egyszer tűnik fel, így pont nem érdekelnek... :)

    Városban egyébként a motor-váltó kombó jó: viszonylag rövid fokozatkiosztás és az alul nyomatékos motor miatt kifejezetten kényelmesen lehet vele közlekedni. A fogyasztási átlagom városban 7 liter körül van. Szerintem autópályán 120km/h körül ideális neki, az ~4000 fordulat, és ott fed.comp. szerint 7-8 litert fogyaszt.

    Mind városban, mind azon kívül meg lehet érezni az egyébként sem kicsattanó agilitás további romlását, amikor a klímát bekapcsolod. A motor egyébként 2000-es fordulattól 4000-ig lineárisan húz, afelett csak hangosabb lesz, erősebb vagy jobb semmivel sem. Csimbumm-cirkusz sehol sincs. :)

    Olajfogyasztás nincs vagy csak nem tűnik fel; az első pár évben nézegettem, de miután nem volt semmi említésre méltó, így azóta csak annyit teszek, hogy a cserekor visszamaradó fél litert (2,5l megy bele) fél év után beletöltöm...

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz LZs?! #4901 üzenetére

    Két dolgot kihagytam:

    - a jobb első rugóból valahol 80k és 100k között letört egy darab, így az első párt cseréltettem

    Illetve most már harmadik éve van egy olyan szokása, hogy -10C fok alatt nem indul, legfeljebb hidegindítóval. Hibakód nincs... :))

    Gondoltam vizes tankra, gyújtásra, benzinszivattyúra...passz. Betolni sem lehet. Ellenben inditózásra a hűtőventillátor nekiáll 100%-on pörögni a gyújtás elvételéig. Egy biztos: ha kitolom a napra, akkor általában kb. fél-egy óra után pöcc-röff, de néha nem :C

    Szervizben nem jön elő, természetesen.

    Van valakinek bármi ötlete?

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz Mágus2 #4903 üzenetére

    @Mágus2

    Köszi... :)

    Most, hogy említed, lehet, hogy azzal még az első télen még mókoltak is valamit; bár talán csak WD-40 volt.

    @zolnagy

    Nincs mit. :)

    Én - visszagondolva - egy pillanatig nem bántam meg, hogy megvettem. Néha jobb lett volna valami erősebb vagy nagyobb, de az év maradék ~350 napján kifejezetten jól elvoltam vele mindig...és mióta megvan mellé az Alfa, azóta teljes az összhang. Ma is inkább a GP-vel mentem be a városba, mivel oda sokkal inkább az való, pl. parkolás, furakodás, stb.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz zolnagy #4916 üzenetére

    @zolnagy

    Örülök, hogy tetszik. Anno az 1st gen. 'vasaló' Swift-et én is nézegettem, de szerintem annál 'autósabb' volt a Punto. Nem tudom, hogy a legújabb Swift milyen ahhoz képest.

    1.3-as vasalót vezettem egy darabig, az biztosan dinamikusabb a GP-nál, cserében többet evett valamivel; szintén nem tudom, hgy milyen motorral van az új.

    itt csak csomagban elérhető a tolatóradar 150e-ért, de kapok még hozzá el. hátsó ablakot, kartámaszt, esőérzékelőt, automatikusan sötétedő belső visszapillantót és tempomatot.

    Szerintem is megéri a csomag; ugyan a Punto jól belátható (pontosabban: érezhető) hátrafele, de a radar kifejezetten hasznos kényelmi eszköz. A tempomat pedig olyan, mint a légkondi: addig nem fontos, amíg nem volt, utána nem lehet meglenni nélküle. :) Én városban is használom, ha úgy érzem, hogy pár percig nem kell majd a gázzal foglalkozni, pl. lehet haladni a rakparton, körúton, stb. Pályán, országúton, stb. egyenesen imádni fogod, főleg ha órákig úton vagy.

    A többi csingilingi meg olyan, amilyen: ha adják, fogadd el. A Punto kartámasz sh*t, de minden jobb, mint a semmi; ha hozzászoksz, utána hiányolni fogod, ha olyan kocsiba ülsz, amiben nincs. Illetve én még olyan autómata ablaktörlővel nem találkoztam, ami ne idegesített volna fel.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz SPeti1984 #4945 üzenetére

    @SPeti1984

    Punto 2/B-m volt, 1.2 8v.

    Tény és való. hogy nem egy spuri gép, de nem lomha. Városban elkaristól 6 liter környékén (nem 6-7, hanem 6 körül tetőzik), a konstrukció pedig a minden Punto generáción átívelő FIRE éppen aktuális ráncfelvarrása. Az érdemi utazója 100-110 km/h.

    Nálam hozzáértőbbek biztos korrigálnak, ha tévednék, de a 8v variációk nem igazán eszik az olajat, ha csak az előző tulajok nem akarták mind a 60 táltost folyamatosan kipörgetni belőle. A 16v már inkább lutri a valószínűsíthetően lezserebb használat miatt. Egyébként egy marék babból lehet szervizeltetni, illetve karbantartani őket, amennyiben nincs valami akut hibája.

    @csabi94

    +1 Integrale levezetésére.

    A listádról a GP kivételével mindegyik egy külön bejáratú kulcs Pandóra szelencéjéhez.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz csabi94 #4957 üzenetére

    @csabi94

    Csak amikor az van, hogy el kell jutnom A-ból B-be, és tényleg megteszek mindent azért, hogy ezt a lehető legolcsóbban megússzam (sváb vagyok :D ), akkor menjen már el 6-tal mondjuk (benzines esetén), ne 7,5 legyen az alap.

    Csak a fenti gondolasorra reagálva: ha benzinestől stabil 6-7 literes fogyasztást vársz, akkor szerintem 1.4-1.8 tartományban nézegess (főleg lefele) és abból is a 'casual' konstrukciókat; pl. nem hinném, hogy az Alfa motorok között találnál olyat, amit nem a teljesítmény irányába hangoltak...persze néha csak pszeudo jelleggel, de akkor is...

    Egyébként csatlakozom Dr.Zoo felajánlásához: ha szeretnél egy próbakört 1.4 8v GP-vel Bp környékén, akkor dobj egy PM-et.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz SPeti1984 #4964 üzenetére

    @SPeti1984

    Itt megtalálod, hogy milyen fő Punto felszereltség csomagok voltak (trim levels).

    Trim Levels

    Itt meg az utolsó pohártartóig lebontva a őket:

    Punto (All Models)

    A Punto 2B 5 ajtós és 3 ajtós verziókat kiraktam ide külön:

    Punto 2B 3a

    Punto 2B 5a

    Jó bogarászást... ;)

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz csabi94 #4983 üzenetére

    @csabi94

    A műszaki dolgokhoz nem értek, de abban talán igen, hogy éltevitelszerűen melyik szerencsésebb.

    Az alapján, ahogy körbeírtad a használat módját (t.i. inkább hétvégén pár száz km, egyébként nem sok), összeségében irreleváns, hogy dízel vagy benzines, mivel értékelhető különbséget szerintem nem realizálnál. Különben is: benzin > dízel... ;)

    Amennyivel olcsóbb a dízel, szerintem közel annyi el is menne az általad leírt hibák orvoslására; 150 pénz nem sok, amikor valamihez esetleg kicsit komolyabban hozzá kell nyúlni. Valószínűleg a klíma sem csak feltöltésről szól, mert akkor az már meglenne...

    A kombi jobban pakolható a nagyobb ajtó miatt, de érdemben nem sokkal praktikusabb; ofc térfogatra több...

    A benzines saját bevallásod alapján esztétikailag és - már amennyire megítélhető- műszakilag is rendben van. Ha az utóbbi fals, azzal így is úgy is foglalkoznod kell, viszont ha az előbbi, azzal majd foglalkozni akarsz, és az nagyon könnyen csúszda lehet egy mély kútba...ha viszont alapból rendben van, akkor csak simán jól érzed majd benne/vele.

    A Salespeed több szempontból is viccess lehet, de szerintem ha Alfa nyersen és ésszerűtlenül vált, az pont illik hozzá...nyomni kell neki, és akkor meg pont jól vált. ;)

    Hogy mennyire esne szét alattad, az pedig 50/50. Ennyi idősen sanszos, hogy nem úszod meg a hozzányúlást, de komplett felújítást vízionálni nem biztos, hogy szükségszerű.

    Én a benzinest venném, főleg, hogy le tudod követni a történetét (ami ofc nem azt jelenti, hogy nem üthet be valami), de ez csak az én szubjektív 2 centem...

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz csabi94 #4989 üzenetére

    @csabi94

    ...meg eszeveszettül húzott, de valahogy egy pillanatig sem éreztem a kormányon, a kuplungon, a féken a pontosságot.

    Én a GT-vel ugyanígy voltam/vagyok. t.i. a fék, a kormány, a váltó...mintha nyúlós lenne, illetve lenne v'mi holtjáték/üresjárat, amíg semmi nem történik - közben rendesen megáll, fordul/kanyarodik, illetve a váltókar pontosan helyére megy.

    Pedig mindezek cserélve/javítva lettek, elvileg patent.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    Alfa GT Chronicles Ch. n+1

    Na, azt hiszem összeállt az Alfa...legalábbis műszakilag, illetve a belső esztétikát tekintve.

    Befejezték a bőrőzés felújítását/cseréjét - itt paradox módon a kézifék szoknyája okozta a legnagyobb kihívást, amihez talán hozzá sem nyúltam volna, amennyiben előzékenyen ki nem kapják a többi cuccal azt is, mivel egyáltalán nem látszik; cserében sebészi precizitás kell a pontos felhelyezéshez, különben nem lehet rendesen kiengedni a féket...

    Zsoltéknál mintha minden csavart kicsit még meghúztak volna, így a nyüszögések és csattogások java része megszűnt; a fényszóró házakat beállították, hogy ne legyen továbbra is kancsal a gép; a tolatólámpa végre működik (ki volt törve a helyéről...); illetve egyéb apróságok....

    Az antenna egy részét elhagytam a gépi mosóban (mire pár nappal később rájöttem, már nem volt meg náluk...); a váltószoknya cseréjekor én naívan lekaptam a váltógombot, azóta nem lehet rendesen visszatenni: gondoltam tekerem balra, ahogy illik, de csak nem mozdult...akkor izomból ráhúzok, erre megindul...aztán kiderült, hogy nem menetes, hanem ragasztott!

    A gyári gomb! Ilyenem van...

    Vissza tudtam tenni, de elforog. Ellenben nem ragaszkodom hozzá és a gyárihoz általában, mivel mint kiderült műanyag, csak van benne valami fémsúly, hogy jól érezze magát a user; ráadásul amikről azt hittem, hogy karcolások, azokról kiderült, hogy repedések és kopások. Így most cserét keresek. Természetesen olyan jelöletlen, matt, gömbformájú alumínium gombot nem találtam eddig, ami fel menne erre a váltórúdra. Majd egyszer összejön ez is...

    A zenéről letettem, mivel mint kiderült minden gyári (és még csak nem is a Bose szett), én meg alapvetően süket vagyok a zenéhez (bár azért tudom élvezni), így nagyon nem invesztálnék bele, legalábbis egyelőre...

    A Bluetooth és kamera opciók okán körbenéztem a piacon a 2DIN-es egységek között; ezek a 30-40k-s kínai unit-ok mennyire életképes lehetőségek (adnak hozzájuk kamerát meg minden csingilingit?

    Alternatíva, hogy kivezetek egy jack kábelt a középkonzolon, és arra dugom a telefont zenelejátszáshoz, a kamera dolgot pedig jegelem.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz j.bravo #5075 üzenetére

    szerk.: benne lennék amúgy a rbalint88 által javasolt mini topiktaliban.

    Nem is láttam, de ha úgy alakul, hogy lesz, akkor én is.

    Mi (merre) lenne a terv?

    @norbert1998

    Cimboranak ma jött meg a kínai 2 DIN rádió.

    Megköszönném, ha majd megosztanád a tapasztalatotokat vele.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz rbalint88 #5081 üzenetére

    @rbalint88 & j.bravo

    Wow...a Fiat Uno-m óta nem mostam magam az autóimat. Nekem simán program... :R

    Egyébként amennyiben a lentire gondoltok, az tőlem 15 percre van, sz'al nekem technikailag bármikor jó lehet.

    husztiautomoso

    @focvis

    tavasszal és ősszel OK, a nyári napon "tűzforró", télen jéghideg lesz; nagyon kellemetlen, nem ragaszkodnék hozzá

    Köszi szépen a jótanácsot, de szerintem túl elvetemült vagyok, hogy megfogadjam. :))

    Kezdem belátni, hogy a mindennapi praktikumot tekintve egyre kevesebb értelmét látom ennek a kocsinak, így legfeljebb a váltógomb használhatóságát is felírom a 'veszteséglistára'.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz DAVID0000 #5083 üzenetére

    @DAVID0000

    Érdemben nem tudok segíteni, csak egy meglátás: valószínűleg a fizikai beszerelés lesz a könnyű része, a számítógépen történő felprogramozás viszont sok hajtépést okozhat, amennyiben DIY jelleggel csinálnád.

    Az utóbbi okán lehet, hogy szerencsésebb lenne egy hozzáértő céget/embert keresned.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    Miután elhoztam Zsoltéktól a GT-t, kb. egy hónapja, bele kellett tennem ~8dl olajat. Előtte talán 1000, talán kicsit több kilométerrel töltöttem fel.

    Eddig minden korrelál a korábbiakban tapasztaltakkal.

    Ma, 500km-rel az előző feltöltés után megnéztem és a nívó szerint 'tökig' van. Ugyanazon a helyen állva, ugyanúgy esti leállítás után másnap délelőtt nézve - ennek valószínűleg sok gyakorlati jelentőssége nincsen, de én már csak ilyen szisztematikus vagyok...

    Gondolom a legtöbben erre azt reagálnák, hogy 'örüjjé wazze', de engem elfogott a kíváncsiság...

    Az elmúlt 500km alatt főleg városban, néha a 'nulláson' jártam vele, illetve egyszer Visegrádra ki és vissza.

    Jellemzően 2,5-3k fordulat környékén váltogattam, kivéve talán öt-tíz alkalmat, amikor kipörgettem 5-6k magasságáig: előzés, kigyorsítás...és ofc feeling.

    Ergo úgy tűnik, hogy alacsony fordulaton nem eszi, de tartósan magas fordulaton igen, pl. M1 tartós 170-180km/h a nyáron.

    Ha van ilyen 'vagy-vagy' jelenség, az jó, mivel ezzel a mindennapokban együtt lehet élni, túrázáshoz meg bekészítem a tartalékot.

    Vélemény?

    PS: egyébként Visegrádon kipróbáltam a 'nyomjad neki, és akkor nem sodródik kifele' módszert, és tényleg működik, sőt élvezetes... :C

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    Napi balfasz:

    Hétvégén, a dobogókői kapatás után, rátöltöttem az olajraa GT-ben, hogy egyenes legyen a pszichém...

    Összesen kétszer mentem vele pár km-t a héten a 'falun' belül, de ma be kellett mennem Bp-re és hazafelé a csillaghegyi 'kaptatón' megküldtem kicsit. Még beugrottam a boltba, majd kifelé jövet látom, hogy a kocsi alatt tenyérnyi olajtócsa dereng...a kocsi alól meg szépen száll a füst.

    Na, mondom: ennyi ráfordított pénz és idő után nehogy megint folyjon az a xar!

    Nyitom a motorteret, belenézek és látom, hogy tiszta olaj az egész...blokk, kárpit, vezetékek, csövek, tartályok...minden vacak.

    Na akkor itt rohadj meg, b'meg!

    ...aztán észrevettem, hogy a olajkupak ott volt, ahol hétvégén hagytam: félretéve az akksi mellé. :W :C

    Jelenleg motormosáson van, aztán viszem a kis kannámat és feltöltöm. #FML

    Egyébként a kulcsozás engem is érdekelne, mivel az új tokot megrendeltem...

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz Integrale #5142 üzenetére

    @Integrale & zoo8800

    Igen, a "baszki" eléggé találó...még szoknom kell az odafigyelést. :)

    ...és igen, még mindig jobb, hogy így derült ki, mint egy hosszabb kirándulásnál.

    @kurion

    Köszi a videót, elraktam. Nem is tudtam, hogy a szárat is lehet variálni! :R

    Más...

    Találtam GT-be való gyári mélynyomót + erősítő és CD tár is van benne: ~10k-ért van kitéve.

    Megnéztem a csomagtartómat, és elvileg a jobb oldalon ott vannak a rögzítőhelyek, t.i. három csavarhelyet találtam.

    Referencia kép

    Tudja valaki, hogy NEM Bose gyári szetthez csak plug&play a csatlakoztatása, vagy mókolni kell?

    Élnék a lehetőséggel, mivel a) a gyári cucc nem foglalna felesleges helyett a pakolórészen (lásd a képen), illetve b) az előző tulaj már áthúzott két kábelt, gondolom a tápnak; bár mindenképp villanyászra bíznám, sz'al tkp. mindegy mi van már ott.

    Mint kifejtettem anno, elég süket vagyok a zenéhez, sz'al inkább az 'érzés' miatt tenném bele. Másrészt, végignézve az aftermarket fejegységek kínálatát, nem hiszem, hogy cserélek fejegységet: mindegyik ritka illúziórombolóan nézne ki a középkonzol 'szabása' miatt: az 1 DIN-esek alapból kiesnek (egynek sincs pontkijelzője, bazz') és ocsmányul festenének. A 2 DIN-esek egy fokkal jobbak, mivel nagyobb részt terítenek be, de ugyanúgy sután állnának ott.

    Szóval okosításra marad a jack-en belógatott telefon (navi, net, zene), esetleg egy BT-os Dension szett vagy hasonló; bár egy 1-2k-s kábel + 1/2 óra szerelés vs egy 40k-s Dension setup + annak a beszereltetése nem egy súlycsoport. A telefont úgyis töltőn kell tartanom, annak a zsinórja mellé még egy jack kábelt fityegni látni már nem oszt vagy szoroz.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz rbalint88 #5153 üzenetére

    @rbalint88

    Köszi szépen, akkor nem variálok. Egyszer szembejött egy komplett BOSE szett 40k-ért (HU nélkül ugyan), amire én még rásaccoltam egy húszast szerelésre, de ezt a 'félmegoldást' inkább ejtettem...

    Ha jól számoltam, akkor egy érdemleges kompozíció kijönne 150 környékén, amihez persze továbbra is 'hülye' lennék, de legalább kihúzatom a bakancslistáról. Ha türelmesen böngészem a használt cuccokat, akkor val'sz'eg a feléből is megállna, és ehhez viszonyítva minden ideiglenes áthidaló megoldás ami többet vinne, mint egy tank benzin ára, felesleges.

    Vélhetően az egészben a legkritikusabb kérdés a középkonzol esztétikája a marad az utolsó utáni percig. :)

    Egyelőre nem prioritás a hangkeltés, de mivel tavaszig már nem tervezek semmi érdemlegeset a kocsival, így most ilyen apró-cseprő témák baxtatásával ütöm el a géppel kapcsolatos, nem volán mögött előjövő gondolataimat...

    Re. wax

    Szép az a kocsi! :C

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    Eddig csak írtam róla, de ma napközben megálltam a Hajógyári szigeten és lőttem pár képet (telefonnal, sz'al sry...).

    Alfa Romeo GT

    Voltak a frissen felújított belsőről is képek, de 'hülyén' sütött a nap, így túl világosak lettek...átállni meg nem volt kedvem.

    A szokásos karcokon kívüli hibákat is lefotóztam; ami igazán aggaszt az a megütött küszöb és a rohadó szigetelés az antennánál. A felniket majd mind újra kell fújatnom, előbb-utóbb (de legkésőbb fóliázás előtt) még egy ép hátsó lámpát is kerítek.

    Nevermind...

Új hozzászólás Aktív témák