- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ideiglenesen leállította az Xperia 1 VII értékesítését Japánban a Sony
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
Aktív témák
-
J.J. András
őstag
és akkor a Z-puffer támogatás ha ki van kapsolva, akkor gyorsabbnak ekllene lennie a VGAnak ?
-
J.J. András
őstag
köszi az útbaigazításokat....
ha valakinek van még valami okossága, ne tartsa ám vissza...:DD -
marcee
addikt
válasz
J.J. András #1 üzenetére
A z-buffer ''felbontásának'' az a lényege, hogy milyen részletesen tárolja a geometriai elemeket alkotó pontok távolségát a virtuális kamera síkjától. (írta már valaki, hogy ezért voltak a Tomb Raider-ben a villogó, néha átlátszóvá váló textúrák (ott nyilván nem 16-24bit volt még a téma), de ezt a hibát beválalva gyorsabb lett az engine.
A z-buffer jelentősége a ''Early Z Check'' ficsőr nél jelentkezik, amikoris a kártya az adott felület renderelése előtt ellenőrzi, hogy nem számolt-e már ki ugyan arra a pixelre értéket, ami közelebb van a kamerához, így takarja az újat, amit így nem kell kiszámolni. -
szasza_1
senior tag
Úgy látszik, hogy a sok hülye kérdésemmel elüldöztem mindenkit a forúmból. :))
-
szasza_1
senior tag
Meg mi az a vertex?
-
szasza_1
senior tag
És akkor ezért van az, hogy pl mondjuk az ég az egy shader, meg az út is egy shader, és akkor megmondhatom a kártyának, hogy az eget ne számolja olyan részletesen, mint az utat? Valahogy ez lenne a lényege?
-
rog
addikt
pixel shader/t ugy kepzeld el, mint egy extra egyseget. mint mondjuk az fpu/t.
persze itt inkabb logikai egyseg.
lenyeg meg valahogy az, hogy irsz egy rovid kodot, amit megfelelo dx hivassal atkuldesz a gpu-nak. aztan amikor szukseg van ra, megkerheted hogy hasznalja(texturazasnal).
ja ez a kod egyszeru, assembly szeru utasitasokat tartalmaz, es azt irja le, hogy milyen matematikai muveleteket alkalmazzon a gpu,amikor egy megjelenitendo pixel szinet szamolgatja.
(nagyjabol..) -
szasza_1
senior tag
A GeForce-ok mindent megjelenítenek tuttommal. Azért volt az FutureMark/nVidia botrány is a DetonatorFX-ek körűl. Mert ott szoftveresen akarták kiszűrni a nem látható polygonokat.
Én meg akkor had kérdezzem meg, hogy mi pontosan a pixel shader? Vagy a shaderek? Mert mindig olvasom, hogy az égbolt ilyen shader, meg hogy számolja ki a kártya, csak azt nem tudom, hogy mi az. -
Ha jól tudom, akkor a Z-buffert csak arra használják, hogy az adott objektum (vagy annak bizonyos részei) látszanak-e a megjelenített képen, vagy sem. A régi videokártyákban ilyen nem volt (pl. Geforce256, GF2, Radeon 7200), így ott a GPU olyan pontokat is kiszámolt, amelyek aztán nem is kerültek megjelenítésre, így sokkal többet számolt, mint amennyit kellett volna.
Ha véletlenül hülyeséget írtam, pls ne harapjátok le a fejemet... -
tomcs
őstag
válasz
J.J. András #6 üzenetére
jozan paraszti esszel gondolkodva.. 16 bit az 65536 ertek 24 bit ennek 256-szorosa , 16777216. tehat a keppontok melysegkoordinatai par nagysagrenddel pontosabban lesznek leirva. sejtesem szerint olyasmi le7 a kulonbseg mint pl 16-32-meg tobb bit szinmelyseg eseten, az se a tobb lathato szin miatt kell hanem elvegez rajta 1 csomo szamitast akkor nem mindegy hogy lepesenkent mekkora nagysagrendben kerekit
-
tomcs
őstag
eloszoris.. jaaaaaaaj... nem az volt a kerdes hogy a 16 a tobb vagy a 24 :) 2. utananeztem, semmi koze a szinekhez.
''What is z-buffer?
The principal problem of 3D objects is that they must be drawn on a 2D surface (that of the screen in computer art). The z-buffer is a part of the memory (usually an array) where the positions of each point in the depth dimension are stored. This information is then used to determine what parts of the object are visible and what parts are hidden by those in front of them. In ray-tracing programs, this information is also used to calculate the distance of each point to the light source and therefore its brightness.''
magyarul kb:
a 3d objektumokat 2d feluletre kell lekepezni (szamgepen monitorra) a z-buffer altalaban egy tomb a memoriaban, ahol a pontok melyseg koordinatai vannak tarolva. arra hasznaljak hogy melyik pixel lathato es melyik van hatterben. ray-tracing eseten arra is, hogy a pont fenyforrastol valo tavolsagat meghatarozzak, azaz a fenyesseget -
24bit-en szebbek a szinek, 16-on csúnyábbak...:))
-
esteban
senior tag
válasz
J.J. András #2 üzenetére
Hat te sem Mo-rol irogacc vagy bagolynak szulettel :)) ?
boccs , hogy nem volt ertelmes hozzaszolas :) -
J.J. András
őstag
senki sem, vagy a főguruk most még alszanak ....????
-
J.J. András
őstag
hm, hm, annyira nem vágom az egészet, hogy most már elmagyarázhatná valaki, mire is jó a Z-puffer, különösen, ha a Catalyst verziók felkínálják ezen állítási lehetősegeket is: 24 bites Z-puffer
16 bites Z-puffer
Tiltott
és még van egy KTX-es puffertartomány is !!
mik ezek,mire jók ?? -köszi előre is a válaszokat
csőváz
Aktív témák
Hirdetés
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- SSD kibeszélő
- Microsoft Excel topic
- Házimozi belépő szinten
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- TCL LCD és LED TV-k
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- További aktív témák...
- GIGABYTE AORUS RTX 4070 Ti ELITE 12GB - 20 hónap garancia
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC 6GB
- MSI GeForce VENTUS 3X RTX 3070 Ti 8GB OC GDDR6X 256bit videokártya
- MSI RTX 3080 Ti SUPRIM X 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- LENOVO ThinkBook 13s - 13.3" FullHD IPS - i5-10210U - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
- Csere-Beszámítás! Prémium felsőkategóriás Gamer PC! X870 / R9 9950X / 9070XT / 64GB DDR5
- REFURBISHED - HP USB-C Dock G4 docking station (L13899-001)
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest