Hirdetés

A Xiaomi a negyedik Európában, a Nokia pedig bekerült a top ötbe

A Canalys európai piac első negyedévre vonatkozó elemzése igen érdekes trendeket mutat, kezdve azzal, hogy a mobilos iparág en bloc 6,3%-ot esett vissza a tavalyi megegyező időszakhoz képest. Nyugat-Európa generálja az összesített mínuszt: Nagy Britanniában 29,6%-kal csökkent a szállítmányok volumene, Németországban 16,7%-kal, míg a francia piac 23,2%-kot zsugorodott, míg a kelet-közép európai szállítmányok átlagosan 12,3%-kal növekedtek, köszönhetően főleg az orosz piac 25,4%-os bővülésének.


[+]

A világvezető brandek - a Samsung és az Apple - viszonylag komoly visszaesést könyvelhetnek el a januártól márciusig tartó időszakban, a Huawei és a Xiaomi viszont szárnyal. Előbbi 38%-kal növelte a készleteket Európában, utóbbi pedig a Canalys táblázata szerint több, mint 999%-kal, így a világranglistán a Oppót maga mögé utasítva negyedik helyre érkezett Xiaomi az európai piac 5,3%-át uralja.


[+]

A kínai gyártó agresszív árazása, érvényes ajánlatai és egyre erősödő európai jelenléte komoly konkurenciát jelenthet a kontinensen bevett márkák számára, a Xiaomi pedig mindent meg is tesz a piaci jelenlét stabilizálásáért. Például remek költséghatékony készülékeket gyárt teljes hálózati kompatibilitással, a lokális értékesítési és szervizhálózat kiépítésével pedig megkerülhetetlen tényezővé válhat rövid időn belül.

Az első Xiaomi márkabolt Barcelonában
Az első Xiaomi márkabolt Barcelonában [+]

A Canalys azért jelzi, és nyilván logikus is, hogy a Xioami továbbra is is egy magántulajdonban lévő vállalat, ami annyiban érdekes, hogy módjukban áll jelentős nettó veszteséggel dolgozni, aminek oka akár a profit jelentős hányadának infrastrukturális és kutatás-fejlesztésre való fordítása is lehet, növelve így a piaci kapitalizációt, noha ez a stratégia hosszútávon nem fenntartható. A Huawei előretörése az összesített visszaesés ellenére is stabil, 38,6%-kal sikerült növelnie a leszállított készülékek számát. Meg például megalkották az első három szenzoros kamerarendszert.

A másik meglepetés a HMD által birtokolt Nokia márkanév sikeres szereplése, amellyel az egykori, mobilpiacot meghatározó finn brand 3,5%-kal az ötödik helyet foglalja el a piaci részesedés tekintetében. A Xiaomitól eltérően inkább a szolgáltatói kínálatban erősítenek. A kezdeti botladozásokon túljutva, már a Nokia 6 is, de a Nokia 8 és Nokia 8 Scirocco már valóban komoly ajánlat, míg az Android One-nal húzott Nokia 1-nek is lehetett volna esélye, ha a jelenleg még világranglistákon nem szereplő Meizu bele nem rondít. Mert a Meizu M6-tal szemben azért elég nehéz, Android Go ide, vagy oda.


[+]

A Canalys a specifikációkra vonatkozó trendeket sem hagyta figyelmen kívül, amiből az derült ki, hogy 2018 Q1-ben a készülékek több, mint 15%-a 18:9-es képarányú, a duál SIM képességgel rendelkező készülékek aránya pedig éves viszonylatban 8%-ot ugrott, valamint több ,mint kétszer annyi dupla kamerás mobil került forgalomba. Megdöbbentő adat, noha a Canaly elemzése szerint a RAM mérete nem meghatározó, hogy a készülékek 82,7%-ának esetében az operatív memória meghaladja a 4 GB-ot, ami igen kedvező trendként konstatálható.

Hirdetés

Elképesztő, 60 millió forintos összdíjazású AI hackathon Budapesten!

PR Budapesten rendezi meg egy magyar tech cég az első nemzetközi, 24 órás AI hackathonját! Bárki jelentkezhet, aki a mesterséges intelligenciában jártas és képes 24 óra alatt valami egyedit, kreatívat alkotni!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés