2018. november 18., vasárnap

Gyorskeresés

A Xiaomi a negyedik Európában, a Nokia pedig bekerült a top ötbe

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: Canalys

A Canalys európai piacra fókuszáló adatai az első negyedév vonatozásában igen érdekes eredményeket mutatnak.

Hirdetés

A Canalys európai piac első negyedévre vonatkozó elemzése igen érdekes trendeket mutat, kezdve azzal, hogy a mobilos iparág en bloc 6,3%-ot esett vissza a tavalyi megegyező időszakhoz képest. Nyugat-Európa generálja az összesített mínuszt: Nagy Britanniában 29,6%-kal csökkent a szállítmányok volumene, Németországban 16,7%-kal, míg a francia piac 23,2%-kot zsugorodott, míg a kelet-közép európai szállítmányok átlagosan 12,3%-kal növekedtek, köszönhetően főleg az orosz piac 25,4%-os bővülésének.


[+]

A világvezető brandek - a Samsung és az Apple - viszonylag komoly visszaesést könyvelhetnek el a januártól márciusig tartó időszakban, a Huawei és a Xiaomi viszont szárnyal. Előbbi 38%-kal növelte a készleteket Európában, utóbbi pedig a Canalys táblázata szerint több, mint 999%-kal, így a világranglistán a Oppót maga mögé utasítva negyedik helyre érkezett Xiaomi az európai piac 5,3%-át uralja.


[+]

A kínai gyártó agresszív árazása, érvényes ajánlatai és egyre erősödő európai jelenléte komoly konkurenciát jelenthet a kontinensen bevett márkák számára, a Xiaomi pedig mindent meg is tesz a piaci jelenlét stabilizálásáért. Például remek költséghatékony készülékeket gyárt teljes hálózati kompatibilitással, a lokális értékesítési és szervizhálózat kiépítésével pedig megkerülhetetlen tényezővé válhat rövid időn belül.

Az első Xiaomi márkabolt Barcelonában
Az első Xiaomi márkabolt Barcelonában [+]

A Canalys azért jelzi, és nyilván logikus is, hogy a Xioami továbbra is is egy magántulajdonban lévő vállalat, ami annyiban érdekes, hogy módjukban áll jelentős nettó veszteséggel dolgozni, aminek oka akár a profit jelentős hányadának infrastrukturális és kutatás-fejlesztésre való fordítása is lehet, növelve így a piaci kapitalizációt, noha ez a stratégia hosszútávon nem fenntartható. A Huawei előretörése az összesített visszaesés ellenére is stabil, 38,6%-kal sikerült növelnie a leszállított készülékek számát. Meg például megalkották az első három szenzoros kamerarendszert.

A másik meglepetés a HMD által birtokolt Nokia márkanév sikeres szereplése, amellyel az egykori, mobilpiacot meghatározó finn brand 3,5%-kal az ötödik helyet foglalja el a piaci részesedés tekintetében. A Xiaomitól eltérően inkább a szolgáltatói kínálatban erősítenek. A kezdeti botladozásokon túljutva, már a Nokia 6 is, de a Nokia 8 és Nokia 8 Scirocco már valóban komoly ajánlat, míg az Android One-nal húzott Nokia 1-nek is lehetett volna esélye, ha a jelenleg még világranglistákon nem szereplő Meizu bele nem rondít. Mert a Meizu M6-tal szemben azért elég nehéz, Android Go ide, vagy oda.


[+]

A Canalys a specifikációkra vonatkozó trendeket sem hagyta figyelmen kívül, amiből az derült ki, hogy 2018 Q1-ben a készülékek több, mint 15%-a 18:9-es képarányú, a duál SIM képességgel rendelkező készülékek aránya pedig éves viszonylatban 8%-ot ugrott, valamint több ,mint kétszer annyi dupla kamerás mobil került forgalomba. Megdöbbentő adat, noha a Canaly elemzése szerint a RAM mérete nem meghatározó, hogy a készülékek 82,7%-ának esetében az operatív memória meghaladja a 4 GB-ot, ami igen kedvező trendként konstatálható.

Hirdetés

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.