A Xiaomi lenyomta a BBK csoportot

A Strategy Analytics legfrissebb jelentése szerint a mobilpiac világviszonylatban 2,4%-os visszaesést mutat, ami a Xiaomit például nagyon nem gátolta meg abban, hogy több, mint kétszer annyi készüléket szállítson mint a tavalyi első negyedévben és továbbra is vezessen Indiában. 2017 Q1-ben csak 12,6 millió mobilt szállítottak, idén viszont 28,3 milliónál állt meg a számláló, nem kizárt, hogy a kínai belpiac zsugorodása ellenére idén összejön a 100 millió. Ebben az ütemben amúgy esélyes is.


[+]

A piacvezető Samsung gyenge visszaesése és az Apple szerény növekedése nem rengette meg különösebben az erőviszonyokat, továbbra is a Samsung dominál 22,6%-os részesedésével, az Apple 14,4%-ról 15,1%-ra erősített, a BBK márkacsoport viszont jelentős veszteségeket szenvedett, főleg a globális térben immár negyedik helyet elfoglaló Xiaomi miatt. Az Oppo az ötödik helyre szorult, a Vivo pedig kiesett az első ötből, míg a Xiaomi világpiaci részesedése 3,6%-ról 8,2%-ra nőtt. A Huawei viszont az Egyesült Államokból való kiesés ellenére is tartja a pozícióját, ami 39,3 millió készülékkel 1,6%-kal jobb teljesítmény, mint tavaly ilyenkor.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés