Hirdetés
Megéri?
Az autók amúgy kényelmesek. A felszereltségük picit változó, némelyikben volt Bluetooth, de nem valószínű, hogy bárki nekiállna párosítani a telefonját, bár én megtettem, úgyhogy tudtam kihangosítva beszélni, ami nagy előny. Alap viszont az ülésfűtés, az elektromos tükrök és a tolatóradar, utóbbira mondjuk nincs olyan óriási szükség egy 3,5 méter hosszú autónál, ami nagyon jól belátható, de ártani sem árt. A gép amúgy kezes, lehet vele gyorsulni és nagyon finoman is vezetni, én őszintén szólva imádtam minden percét. Egy telefontartó mondjuk nagyon hiányzott, nem tudom, hogy vajon lelopkodnák-e őket a felhasználók, de a városi navigációhoz kellene valami, mivel beépített megoldás egyik autóban sincs.
A bérlés után kapunk egy összefoglalót emailben. Térképes nézet nincs, azt nem láthatjuk, hogy merre jártunk. [+]
Ezzel el is jutottunk oda a végső kérdéshez, hogy mennyi az annyi. Van egy egyszeri regisztrálási díj, ami 5900 forint, ezért cserébe 30 perc vezetés jár, aminek amúgy a percdíja 65 forint, szóval így nézve nincs a pénzénél az ember, mert a fél óra normál esetben 1950 forintot ér. Ezen kívül van egy 990 forintos havidíj, a parkoltatás pedig 15 forintba kerül percenként. Ez utóbbi azt takarja, hogy megállunk az autóval, de magukkal visszük a kulcsot, magyarul más nem tudja kibérelni a kocsinkat. Ez ugye óránként 900 forint, csak pár perces megállásoknál éri meg, mert így biztosan lesz autó akkor is, amikor végeztünk a dolgunkkal. Ezen kívül nyilván akkor kötelező parkolni, ha a szolgáltatási területen kívülre visszük a gépet, amire van lehetőség, de csak simán nem hagyhatnánk ott. Persze lehet rizikózni is, befejezni a bérlést és reménykedni, hogy még ott lesz az autó, de a teszt alatt az esetek felében szó szerint pár percen belül már vitték is a gépeket, viszont volt egy, amelyik két napig az utcámban pihent, miután leraktam.
Hogy megéri-e? Ez sok dologtól függ. Egy saját autó fenntartása nagyon drága dolog, különféle autós portálok már kiszámolták, hogy benzinnel, olajcserével, szervizzel és minden mással éves szinten súlyos százezrekről beszélünk, amiből elég sokat lehet GreenGóval közlekedni. Ugyanakkor ez sem egy kimondottan olcsó dolog, főleg a dugóban ülve gond, hogy egy óra bizony 3900 forint. Én alapvetően az esti közlekedésnél használtam, amikor bementem a városba egy találkozóra, akkor nagyon kényelmes volt, és mivel általában 10 perc alatt beértem és a parkolással sem kellett küzdenem, viszonylag pénztárcabarát volt a dolog, két vonaljegy is ennyibe kerül, a taxi viszont sokkal drágább. Egy sörözés után hazafelé persze nem játszik a dolog, de pont a GreenGó miatt volt, hogy inkább az alkoholmentes italokat preferáltam, ennyit bőven megért a vezetés élménye. Cuccok szállítására is alkalmas lehet, bár a csomagtartó nyilván elég pici, úgyhogy egy IKEA-kört nem minden esetben lehet lefutni vele, de az tényleg jó, hogy ha nagyon kell egy autó, akkor van. Ezen kívül én végfelhasználóként nem látok racionális opciókat, de cégként gondolkodva egészen más a helyzet, a GreenGo ugyanis részben kiválthatja a taxikártyákat, egy saját autóflotta fenntartásánál pedig egy bizonyos ponton nyilván olcsóbb. Meg zöldebb, és remélhetőleg ez is szempont ma Magyarországon. A nagyon aranyos szlogennel (Enyém. Tiéd. Miénk.) ellentétben ez a szolgáltatás nem való mindenkinek, de nekem alapvetően elnyerte a tetszésemet, már csak a profi technikai megvalósítása miatt is. Van jövője, ha sikerül elérni, hogy az esetek zömében legyen szabad autó és a szolgáltatási terület kibővüljön. Ez pedig csak akkor sikerülhet, ha a GreenGo üzletileg is sikeres és megkapja azt a hatósági támogatást, ami mondjuk biztosítja, hogy a jövőben is a car-sharing szolgáltatások számára díjmentes a parkolás.
Bocha
A cikk elkészítésében a Telekom 4G/LTE mobilinternet volt segítségünkre.