Hirdetés

BMW i4 menetpróba

Nem csak ahhoz képest sikerült jól, hogy nem villanyautós platformra épült. És nem kell a csúcsmodell ahhoz, hogy bőven elég legyen mindenre.

Hirdetés

Külső-belső

Ez egy 4-es Gran Coupé, tehát a formában első blikkre túl sok meglepetés nincs. 4,78 méter hosszú, elnyújtott kavics, az ötödik ajtó a hátsó szélvédővel együtt emelkedik a magasba (elektronikusan), hogy ezen a széles nyíláson át pakolhassunk a méretes, de mélynek éppen nem nevezhető csomagtérbe, amely 470 litert tud elnyelni, de ebbe valószínűleg beleszámít a padló alatti rekesz is, ahová a töltőkábelek simán beférnek. Csak hát ha a komplett nyaralás rajta ül a tetején, akkor ez nem túl praktikus, ezért lehet az oldalsó zsebekbe is gyömöszölni, mert hát elöl egy gramm hely nincs, pedig jókora orra van az autónak, de mivel nem villanyhajtásúnak tervezték, ezért oda semmi nem rakunk be. Pedig ha alánézünk a műanyag takarólemeznek, akkor középtájon jókora hely van, csak azért nincs benne tárolási opció, mert nem lenne kényelmes, mivel pont oda három méteres karokkal lehetne csak elnyújtózni.

A padló alatt van még egy rekesz, de nem túl öblös, a kábelekhez viszont elég
A padló alatt van még egy rekesz, de nem túl öblös, a kábelekhez viszont elég [+]

Az i4-et elsősorban az orrán levő művesék különböztetik meg a 4-es Gran Coupétól, nem sokat matekoztak, hanem egyszerűen egy dekorfóliával el van maszkolva a vesék belső része, jónapot. Továbbra is véleményes, hogy kinek mennyire jön be a márkaidentitást agresszíven hirdető BMW-s formai jegy, ezen a modellen kevésbé rettenetes, mint az iX-en (vagy az XM-en), de azért elég hangsúlyos. Hátul is hasonló változást jelent a két ledugaszolt kipufogóvég, mondanám, hogy formatervi szempontból a minimális effortot tették csak bele az i4-be, de hát az alapok jók voltak, a végeredmény szempontjából pedig pont mindegy, hogy az elektrifikáció kívülről alig érhető tetten, ettől még az i4 egy kecses, elegáns, sportos sziluett (és végre nem egy SUV-ban ülve billegtem körbe a Balatont), persze az M csomag is hozzátesz a látványhoz, de speciel a piros féknyergeknek a vizuális izgatáson kívül olyan marha sok értelmük nincs egy javarészt visszatáplálással fékező e-autóban.


[+]

Igen sok radar és kamera van körben (és ezeknek van is értelmük), a külső tükrök maguktól behajlanak záráskor, tolatáskor lefelé dőlnek, hogy lássuk a padkát. A kúpéság hozadéka, hogy a hosszú orr után az utaskabin már nem olyan nagyvonalú, főleg hátulra szűkös a bejutás, a lejtő plafon miatt pedig elég alacsonyan ülnek bent a népek, a kilátás sem remek, ha a sofőr rendszeresen megkergeti a 340 villanylovat elöl, akkor a hátsó traktusban hamar elkezdik keresni az utasok a hányászacskót. Ha azonban nyugodt tempóban haladunk, akkor kellemes, hátul is van légbefúvó és külön zónaként állítható hőmérséklet, plusz két Type-C csatlakozó, középső pohártartó az ötödik ülőhely feláldozása árán, ha pedig a napfénytetőt is beikszeltük, akkor szellősebbnek is érződik a tér. A tesztautót konfiguráló Dani beikszelte.

Hangulatfény dereng az első ülések alól
Hangulatfény dereng az első ülések alól [+]

Belül egyébként még a fapados i4 is kellemes, mert felszereltségi szinttől függetlenül ugyanaz a kétkijelzős műszerfal van benne, kicsit a vezető felé hajlítva a középkonzoli panelt. Megvan a két pohártartó, az USB-A közöttük, a könyöklőben a Type-C is ott mosolyog, de a vezeték nélküli töltőpadért megint külön kell perkálni, holott egyáltalán nem sikerült jól: a kisebb telefonok esnek-kelnek a felületen jobbra-balra, a Fold 3 bezzeg pont befér, de ott viszont az indukciós tekercs van rossz helyen, mert nem töltött egy mAh-nyit sem. Mindenféle kárpit és dekor kérhető, de a hangulatfény, ami csíkszerűen vonul végig a műszerfalon, hogy aztán ráforduljon az ajtókra az alap, változtatható a színe, ha azonban kinyitjuk az ajtót, akkor ott pirosan villog. Számát sem tudom, hogy hány ilyen aprósággal találkoztam a teszt egy hetében, de mindig akad egy-egy meglepetés, mint amilyen a feláras, elektromosan kihajtható vonóhorog hátul, mert az i4-gyel vontatni is szabad, ami villanyautós berkekben nem gyakori. Viszont a 4-es coupéban van kallantyú a hátsó ülések ledöntéséhez a csomagtér felénk eső részén, az i4-ből ez valamiért kimaradt.


[+]

A belső helykínálat taglalásához mindenképpen hozzátartozik, hogy van kardánalagút, tehát nem sík a padló, mint annyi más e-autóban. Nyilván ez is annak a hozadéka, hogy nem dedikált EV platfromra épül, az akkupakk ettől még a padló alatt lakik, de a kardánalagút most csak arra szolgál, hogy abban tekeregjenek kábelek. Az i4-ben a motor a hátsó kerekek között ül, hátul is hajt, ahogyan az egy jó BMW-től elvárható. SUV-hoz szokott népek eleinte úgy fogják érezni, hogy a hátsójuk az aszfaltot súrolja, mert még a legmagasabbra állított ülés is alacsonynak tűnik, ehhez képest magas az övvonal, az opelmantás kikönyöklés nem lesz komfortos menet közben, de gyanítom, hogy az ablakok általában annak ellenére is fel lesznek húzva, hogy amúgy keret nélküliek. Mert az i4 zajszigetelése elsőrangú, még az AVAS szellemhuhogását sem hallani belül.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement
  • Kapcsolódó cégek:
  • BMW

Azóta történt

Előzmények