BMW i4 menetpróba

Nem csak ahhoz képest sikerült jól, hogy nem villanyautós platformra épült. És nem kell a csúcsmodell ahhoz, hogy bőven elég legyen mindenre.

Fedélzeti rendszer

Az i4 rendszerének hivatalos neve is van: ez itten az iDrive OS 8. Kapásból tud vezeték nélküli Apple CarPlay-t és Android Autót, ezek remekül működtek. A két kijelzős megoldás viszont néhol még kihasználatlan és nem mindig tudott mit kezdeni a lehetőségekkel a tervezőcsapat, ráadásul sok a redundancia is. Kezdő villanyautósok egy ideig bizonyára figyelgetik azt a két fix skálát, ami a vezető előtti terület két oldalán van: a visszatöltés hatékonyságának megjelenítése és a sebességünk kijelzésének feladata hárul rájuk. Utóbbi totál felesleges, mert mellé van írva egy könnyebben értelmezhető számmal is, utóbbit pedig meg fogod unni, tényleg. Ja, a sebesség a HUD-on is látszik (meg a Waze felületén is, ha az fut), szóval ez minimum három kijelzés kapásból, de néha inkább négy. A két szélső skála közötti területtel is lenne még munka, bár ide ki lehet tenni a navigációt. De csak a gyárit (ami tényleg elég satnya), meg Android Auto esetén a Google Mapset, Apple Carplaynél pedig az Apple Mapset, ha a Waze van üzemben, akkor a szoftver ikonja árválkodik egymaga a hatalmas kijelzőn, ami azért elég fapados megoldás ahelyett, hogy odaírnák, hogy egyelőre nem támogatott alkalmazás. Ha nem a térképet rakjuk ide, akkor az autónk rajza látszik és a pillanatnyi fogyasztás, vagy ha ez sem kell, akkor a semmit lehet bámulni.


[+]

A középkonzol feletti display valamivel hasznosabb. Itt is látjuk a fogyasztási értékeket (ha nem foglalja el az egész képernyőt a navi), ha akarjuk, akkor az autónk digitális mását is nézegethetjük (és még forgathatjuk is), ami pont úgy indexel és világít és mutatja a nyitott ajtókat, mint ahogyan azok történnek. Eyecandy ugyan, de hasznosnak épp nem mondanám. A főképernyőn widgetek helyezkednek el (média, térkép, autó állapota), de van menü is, ami egy ikonos felület elég random elhelyezett módon, van némi Android 2.1 utánérzése az embernek, de végeredményben működik. Itt vezetési profilokat gyárthatunk (ülés, klíma, üzemmód, HUD, kijelzők konfigurálásával), lehet babrálni a fényeket, vagy a közelségérzékelős kulcsot is. Ez odáig jópofa, hogy ha odamegyek az autóhoz, akkor kinyílik, ha eltávolodom, akkor zár, de amíg egy Aldi parkolójában vártam, hogy a CCS töltő kicsit megetesse a jószágot, addig össze-vissza nyitotta és csukta be magát függően attól, hogy épp az autó előtt, vagy mögött álldogáltam, miközben a mobilomat nyomkodtam.

Szépen gyűjti az ujjlenyomatokat az érintőpanelSzépen gyűjti az ujjlenyomatokat az érintőpanel Szépen gyűjti az ujjlenyomatokat az érintőpanel [+]

Van személyi asszisztens, de sajnos nem tud magyarul, viszont a klímapanelt is a rendszerbe költöztették (kivéve két gombot a maxra járatott első és hátsó páramentesítéshez), ami — őszintén — nem baj akkor, ha nekem nincs más elképzelésem, mint a hőfokot beállítani, aztán intézze maga az egészet. De ha akarnék ülésfűtést (ami szintén automatikusan is bekapcsolhat) az tök remek, mert ha aktiválom, akkor a rendszer alsó sávjában megjelenik egy ikon, amit megérintve visszajutok a klíma opcióihoz, hogy kikapcsoljam. De ha ki van kapcsolva, akkor ez az ikon eltűnik, szóval a bekapcsoláshoz mindenképpen túrni kell, márpedig én viszonylag gyakran állítgatom ennek az erősségét téli napokon, bár van automatikus mód, ami elvileg kitalálja, hogy mikor fázik az ülepem. A felület sebességére azonban nincs panaszom, a funkciók is értelmezhetőek (töltési beállítások, HUD és kijelző beállításai, audió babrálás), de azért lenne még teendő az iDrive OS 8-cal, hogy ne érezzem félkésznek.

[+]

Ami viszont szuper, az a parkolás és a manőverezés. Mert az egy dolog, hogy körkamerás a verda, de ilyen oldalt-hátulról megidézett chase-nézőpontból is követhetjük az eseményeket, meg le lehet nézni bármelyik oldalon a padka mellé, egyébként is szuper a képe az összes kamerának, de ha a parkolási asszisztens is a megrendelt extrák között van, akkor úgy beáll merőleges és párhuzamos parkolóhelyre magától, mint a kisangyal. Jóval gyorsabban, mint ahogyan én mernék manőverezni egy közel 30 millás autóval. Párhuzamos helyről ki is áll, kidobja az indexet (ez a funkció önmagában jelentősen javíthatja a márka tulajdonosainak társadalmi megítélését), megvárja, hogy ne jöjjön autó és kiáll, utána szól, hogy innentől tied a pálya, haver. Merőleges helyről viszont nem csinálja meg ugyanezt. A sávtartó tud nagyon finom is lenni, hogy ne kelljen birkózni az autóval, ha egy kátyú miatt áttérnénk kicsit a másik sávba, az adaptív tempomat hibátlanul tette a dolgát, a táblafelismerő még a zöldellő fák mögé sunyin berejtett korlátozásokat is észlelte, a saját térképadatbázis pedig még azt is tudja a főutakon, hogy meddig fog tartani az előzni tilos és szépen számolja vissza a métereket. Amit viszont simán felülír a kamera, ha mégis lát egy olyan korlátozást, amiről a térképnek nem volt fogalma.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • BMW

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés